Московски предлага субсидията за БДЖ да надхвърли 500 млн. лв. през 2015 г.

Московски предлага субсидията за БДЖ да надхвърли 500 млн. лв. през 2015 г.

© Надежда Чипева, Капитал



За да избегне съкращения на влакове и служители, министърът на транспорта Ивайло Московски настоява субсидията за БДЖ да се увеличи през 2015 г. с 40 млн. лв. над заложените 472 млн. лв., информира "Капитал daily" в днешния си брой. 


Ако парите не бъдат отпуснати, ще трябва да се съкратят 200 - 220 влака и 1500 - 2000 служители, прогнозира министърът пред депутатите в транспортната парламентарна комисия.


Общо за жп транспорта през 2015 г. държавата е заделила 472 млн. лв. За тази година предвидените в бюджета пари за БДЖ за дотации на намалените билети бяха 180 млн. лв. Отделно пътническата компания получи и 30 млн. лв. капиталов трансфер. Сега в бюджет 2015 предвидените пари за доплащане на билетите са 140 млн. лв., пак се предвижда капиталов трансфер от 30 млн. лв., а отделно холдингът майка ще получи 40 млн. лв. за разплащане с кредиторите.




Към "Национална компания  "Железопътна инфраструктура" ще отидат 135 млн. лв. субсидии и 105 млн. лв. капиталов трансфер. Отделно за железопътен транспорт бюджетът предвижда още 22 млн. лв. в категорията на субсидиите, но с неизвестен получател.


Изданието цитира данни от последния финансов отчет на пътническата компания, от който се вижда,че и субсидия от 175 млн. лв. е почти два пъти по-голяма от събраните от бизнес дейността приходи от под 100 млн. лв. И на всичко отгоре компанията е на загуба от 12 млн. лв.

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Ще кажеш, че имаме социалистическо правителство - или поне министър на транспорта от БКП.

  2. 2 Профил на Стажанта
    Стажанта
    Рейтинг: 403 Любопитно

    И от къде да се заделят тия 40 млн.? От науката може би където бюджета е в пъти по-малък

    В минутата в която ДПС имат министър председател си късам паспорта!
  3. 3 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Не ща повече да плащам за гробове на релси.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  4. 4 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Реформи трябват... спрете да наливате милиони в тази продънена каца БДЖ!

    I shave with Occam's razor
  5. 5 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2152 Неутрално

    Около милиард трябва на година в следващите пет години за излизане от кризата.Ако тези пари България ги няма,БДЖ ще фалира.Ще настъпи транспортен хаос.

  6. 6 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Неутрално

    БДЖ от години носи загуби на държавата.Нека министър Московски предложи радикално решение как БДЖ да заработи нормално ,за да бъде субсидирана.Иначе каквито и пари да се налеят в БДЖ,те просто потъват като вода в пясък.

    Tony
  7. 7 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    [quote#1:"ial"]Ще кажеш, че имаме социалистическо правителство - или поне министър на транспорта от БКП. [/quote]
    Московски предлага тази субсидия под натиск от синдикатите. Ако министерски съвет не я приеме, трябва да се съкратят губещи линии и да се заменят с автобусен транспорт, което ще спести средствата. Синдикатите са против това. Те искат губещите линии да продължат да работят със заеми които ще плащат всички.

  8. 8 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 315 Неутрално

    БДЖ не трябва да продължава по този начин.
    Неефективно, раздута администрация, возят се главно хора с намаление или изцяло без билет, краде се каквото може и се разчита на дотации.

  9. 9 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    [quote#4:"saharov"]Реформи трябват... [/quote]
    Синдикатите не искат реформи.
    Какво правят синдикалните лидери 25 години? Разхождат се в телевизиите, шантажират, плашат със стачки и чакат да приберат някакви пари.

  10. 10 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Субсидии за инвестиции в инфраструктура и машини ОК , ама след 25 г. БДЖ си е една социалистическа организация.

  11. 11 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Продайте го бе, идиоти!

  12. 12 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Весело

    А ще може ли и за обущарите - около нас всички работилнички за поправка на обувки фалираха.
    Синдикатите?

  13. 13 Профил на zlobar
    zlobar
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#7] от "Ще върнем България в Европа":

    оффф...олекна ми, добре че и други не го натискат защото човека явно има проблеми с думата НЕ!

  14. 14 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 531 Неутрално

    А реформата в БДЖ кога? А забравих, това е държавна фирма и освем за източаване за друго не става.

  15. 15 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    Тези средства при това състояние на БДЖ са недостатъчни.
    БДЖ трябва да се преустроява,развива и модернизира,за да се развие икономиката.

  16. 16 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 473 Весело

    Добро ченге, лошо ченге. Тоя филм го гледахме с Дянков, дано и Горанов реши да го играе строг, но справедлив.

  17. 17 Профил на hypercube
    hypercube
    Рейтинг: 484 Неутрално

    [quote#8:"hahohehi"]БДЖ не трябва да продължава по този начин.
    Неефективно, раздута администрация, возят се главно хора с намаление или изцяло без билет, краде се каквото може и се разчита на дотации.
    [/quote]

    Да добавим и още нещо - тези хора са много точната таргет група на релсовиците. Не знам нормален човек да може да издържи пътуване Бургас-София за 7-8ч, рискувайки живота си пътувайки в мизерия.

    Не питайте какво страната ви може да направи за вас, попитайте какво вие можете да направите за нея! Дж.Кенеди
  18. 18 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 688 Гневно

    Да поддържаш БДЖ в сегашното му състояние е все едно всеки месец като получиш заплата, да изкараш 100-150 лева от нея и да ги хвърлиш в канала.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  19. 19 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Приватизация, не всички линии са еднакво губещи. Ако се ореже от администрация и други излишни разходи, ще вземе да се окаже, че могат и да съществуват, дори да не са изцяло частни, в доста по-изгоден от сегашния вид.

  20. 20 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    До коментар [#7] от "Ще върнем България в Европа":

    Абе това е безумие - да замениш жп линии с автобусни! После да махнем и релсите, а? Трябва да се направи реформа - нови разписания, нови линии, нови връзки и хората ще започнат пак да ползват влакове. Явно в сегашния им формат са неизползваеми.

  21. 21 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1666 Неутрално

    До коментар [#8] от "hahohehi":

    http://vbox7.com/play:351cfc6a

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  22. 22 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Сещам се за приказката "по добре ужасен край отколкото ужас без край"...Хора, стига вече, без влакове няма да останем, въпроса е кой ги управлява. Вижте аналог - Български пощи и Спийди / Еконт например. Закривайте държавните железници, машинистите и кондукторите новите линии да ги наемат, а продавачките на билети все ще намерят друго да продават. А за качеството на услугата да не говорим.

  23. 23 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    държавата е лош стопанин, а българската държава е най-лошият възможен мениджър!

    в този си вид държавните фирми служат за трудоустрояване на най-ниските партийни ешелони и за партийни касички.

  24. 24 Профил на ASTYLE
    ASTYLE
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Кое е по-добре? Да се поддържа на системи този "труп" или приватизация.

    EU now have 1 GB empty space
  25. 25 Профил на ponss
    ponss
    Рейтинг: 8 Неутрално

    За да отлепи БДЖ трябват огромни инвестиции в жп пътищата и подвижния състав. Но това няма как да стане след като парите по ОПТ отиват приоритетно за магистрали. А тези които остават се забатачват от НКЖИ.

  26. 26 Профил на k.walther
    k.walther
    Рейтинг: 531 Неутрално

    А не е ли по-добре да продадат поне 50% от БДЖ?
    Ако е собственост на някого, той би поддържал много по-добро състоянието на влаковете, което би допринесло за повече желаещи да пътуват с БДЖ,което пък би допринесло за повече печалба . Или ??!!
    Колкото и да наливаш в продънено буре ,то няма да се напълни!

  27. 27 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Весело

    И тук субсидии...
    Направо се чудя кой внася осигуровки в тази държава?!
    Я да си вдигне ръкатаДостатъчно.

  28. 28 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 830 Неутрално

    Кардинални реформи са нужни за да спрат дотациите и кражбите. Сега е момента.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  29. 29 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 798 Неутрално

    Тука вече не съм съгласен за подпомагане с държавни пари. Да го продават, през годините са налели поне 10 милиарда в това без никакъв ефект. Истината е че трябва да дойде частна фирма за да излезе на печалба или поне да не е на загуба.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  30. 30 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Аз пък предлагам този динозавър от времето на "развития" социализъм да бъде закрит (докато все още нещо е останало).
    Защото ръководителите му през последните 25 години нищо не научиха (само се усъвършенстваха в източването), а служителите му се усъвършенстваха в краденето.
    Само като влезеш в която и да е гара смърди на социализъм, та се къса.
    А да не говорим ако се престрашиш да влезеш във влак.

  31. 31 Профил на skch
    skch
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Това е голям проблем. И не беше прав Дянков да казва - реформирайте се и тогава пари, за самата реформа са необходими допълнителни средства... Само че не виждаме желание нито у министъра, нито у ръководството на БДЖ да се реформира. Нека направят ясне план - тая година това, другата друго, след 5 години - такива и такива цели, за тяхното изпълнение всяка година ще ни трябват толкова и толкова пари - и тогава всеки ще е съгласен да се извадят и повече допълнителни средства.

    Иначе в момента има 65 бързи, 6 международни и 10 бързи влака със задължеителна резервация и не е ясно колко точно пътнически - ако се спрат 200 влака, според изказването на министъра значи, че БДЖ спира да функционира на практика, демек за да работи, му трябват 40 млн., а не 472 млн...

  32. 32 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#25:"ponss"]За да отлепи БДЖ трябват огромни инвестиции в жп пътищата и подвижния състав.[/quote]

    Айде стига мантри с инвестициите, за да има ЖП транспорт трябва гъстонаселена страна , ако е богата ще има добра и качествена услуга , но тя ще е скъпа , примерно маршрут София -Перник в страните с добър жп транспорт струва минимум 10 евро, а заплатите са малък фактор в тази цена. Ако пък страната е бедна ще има гаден жп транспорт като Индия , но пък тя толкова гъсто населена, че няма как да се мине без жп. България трябва да намали с 50-60 процента жп маршрутите, да останат само важните коридори.

  33. 33 Профил на hellwitch
    hellwitch
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Защо се подаряват 500 млн. на хрантутниците в бдж. Кога ще има приватизация на тази бездънна каца

  34. 34 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3495 Неутрално

    [quote#20:"Лео"]Абе това е безумие - да замениш жп линии с автобусни! После да махнем и релсите, а? [/quote]
    Като махна Кремиковци Дамбовеца усвои 1млрд от железата само!
    А тук имаме 4500 км двойна релса , стълбове и травеси !
    Ромовете могат да ги демонтират за нула време !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  35. 35 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    Май целта е приватизация, след толкова плач. И то разбира се за наши хора. В ЕС и за в бъдеще ще се фаворизира жп транспорта вкл. за товари. А някои наши хора вече приватизираха най апетитните товарни терминали + качествения подвижен състав. Работата е ясна, но докато народът е зает с оцеляването си няма и да се замисли.

  36. 36 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 432 Любопитно

    [quote#22:"babalyuga"]машинистите и кондукторите новите линии да ги наемат[/quote]
    Кои нови линии?

  37. 37 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8289 Неутрално

    То както е тръгнало да горят влакове и 1 млрд.няма да стигне на БДЖ.

  38. 38 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 443 Любопитно

    Няма ли да се намери някой да им/ни каже, че това е държавна помощ и е несъвместима с правилата на ЕС?

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK