Uber спира временно в Испания днес, а във Франция - окончателно утре

Uber спира временно в Испания днес, а във Франция - окончателно утре

© Reuters



Американската компания Юбър (Uber) обяви, че временно спира дейността си на посредник за транспорт на частни лица в Испания, след като в началото на декември срещу нея беше произнесена превантивна забрана по жалба на асоциация на шофьори на таксита, предаде Франс прес, цитирана от БТА.


Услугата ЮбърПоп (UberPop) е спряна временно в Испания, докато трае обжалването, написа в блога си ръководителят на испанското подразделение на компанията Карлес Льорет. 


ЮбърПоп започна да предоставя услугите си в Испания през април 2014 година, първо в Барселона, а после и в Мадрид и Валенсия. Услугата се състои в установяване на връзка чрез интернет сайт и приложения за смартфони личните си автомобили.




В иска си шофьорите на таксита изтъкват, че за тези таксиджии любители не се изисква лиценз.


Юбър е в полезрението на правосъдието на множество страни както заради платформата си ЮбърПоп, така и за дейността на туристическите автомобили с шофьори (VTC).


Във Франция законът, забраняващ на непрофесионални шофьори да работят като таксиметрови водачи ще бъде затегнат от утре, 1 януари ,също след масови протести на засегнатите шофьори, които предоставят професионално услугата.  


В Тайланд Юбър беше обявена за незаконна. Законови пречки бяха въведени и в Германия, Холандия, Белгия, скандинавските страни и в Сан Франциско.


В България услугата се предлага от началото на този месец. Преди дни Министерството на транспорта уточни, че няма правомощия да проверява частни коли и евентуалното решение за това дали платформата може да предлага услугата си в страната или не, трябва да се вземе на правителствено ниво. 


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nuke23
    nuke23
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Смърт за свободната търговия! Да живеят корпорациите!

  2. 2 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Скоро ще измислят друга платформа! Например организирано возене на стоп.

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  3. 3 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Не мога да разбера кой плаща на в-к Дневник да ви тази кампания срещу Uber.Да не би Прокопиев да има таксиметрова фирма?

  4. 4 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Не мога да разбера кой плаща на в-к Дневник да води тази кампания срещу Uber.Да не би Прокопиев да има таксиметрова фирма?

  5. 5 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 953 Неутрално

    От тази карта е видно че Юбер оперира в над 250 градове по света и като цяло няма никакви проблеми с този бизнес.Единични са забраните тук там.

    http://www.bloomberg.com/infographics/2014-12-09/uber-under-fire.html

  6. 6 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Социалистическа Европа за пореден път доказа колко струва. Всички регулации и лицензи трябва да се отменят. Те водят само да корупция, високи цени и мизерия.
    Аз решавам кой ще ме вози, нямам нужда някой бюрократ или политик да ми дават разрешение. Така и с всичко останало храна, телефони, транспорт и прочие.

  7. 7 Профил на InmoInvestments
    InmoInvestments
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Що е това професионален шофьор ? Тоя свят има нужда от коренна промяна и да се върне в началото, където само конкуренцията и доброто обслужване могат да играят роля в избора, а не това дали си професионален незнамсикво...

    You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone. Al Capone
  8. 8 Профил на nuke23
    nuke23
    Рейтинг: 0 Неутрално

    [quote#6:"lordcris"]Социалистическа Европа за пореден път доказа колко струва. Всички регулации и лицензи трябва да се отменят. Те водят само да корупция, високи цени и мизерия. [/quote]
    Това се диктува от Вашингтон. Стига с тия социалисти вече! Под всеки дюшек - социалист. Несериозно е. Най-много печелят окрупнените корпорации. За тях не важат никакви правила. Никой няма право да се занимава с каквото и да било, защото я за лиценз ще те барнат, я за патент, я нещо друго. За раята само трохици.

  9. 9 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    Сега в Испания, скоро и в държавите от Третия Свят.

  10. 10 Профил на tigivi
    tigivi
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Аз мислех че отдавна сме приключили с чупенето на машини с цел да има повече работа за хората!

  11. 11 Профил на Колаборационист
    Колаборационист
    Рейтинг: 907 Любопитно

    Посредниците винаги мрънкат, като излишно звено във всяка една система ...

    Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !
  12. 12 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Продадоха си акциите.Вдигнаха си капитала много кратно.Сега е време да фалират фирмата.Само мушмороците ще останат да обясняват как са се возели за 3 лева и 60 стинки в лексус и са слушали Jazz FM.

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  13. 13 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1522 Неутрално

    Ма дайте да махнем и свидетелствата за правоуправление и всеки да може да шофира автомобил, камион, автобус...каквото пожелае. Защо са всички тия регулации. Защо да не мога с моята B категория да карам автобус?

  14. 14 Профил на dinko
    dinko
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Юбър не са цвете за мирисане, нито са иновативни, нито са толкова загрижени за клиентите. Какво толкова правят, което тук не се прави? И тук може да поръчаме най-близкото такси по телефон, а вече има и мобилно приложение за някои български такси компании с джипиес засичане. Това което Юбър правят е да заобиколят законовите регулации и съответните разходи и по този начин да предоставят по евтина услуга. Което за критикарите тук не е проблем докато не убият или изнасилят някого както се случи в Индия и тогава всички писват защо няма по засилени проверки на таксиджиите примерно (както се случи в България преди години). Ако се облекчи регулаторния режим а Юбер се задължи на по сериозни проверки на шофьорите си и колите то Юбер ще е поредната такси компания. Ако българските такси компании престанат да оперират като лизингови компании цените тук може да паднат. В щатите Юбер твърдят че правят най добрите проверки на кандидатите а дори отпечатаци не им взимат и съдебно минало не проверяват.

  15. 15 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 519 Неутрално

    До коментар [#14] от "UK graduate":

    Явно не си ходил на запад.колко струва едно такси тука и колко на запад.Тука излиза по евтино да ползваш такси,отколкото да имаш личен автомобил.

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  16. 16 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Такси от Шарл де Гол до центъра на Париж преди 7 години беше 45 евро. Сега вероятно е към 60. Това им е проблема на таксиджиите. Лицензите за таксита са ограничени, струват към 100-200 000 евра и се наследяват. Държавата яко гепи от джоба на ползващитя.

    В България са едни от най-евтините таксита в света именно заради разхлабения режим. За 5-10 евро си от летището до която и де точка в София, докато на Запад за толкова само сядаш и от там нататък колкото покаже по 5 лв. на километър.

    Така че тези монополи във Франция, Испания и Германия затова надават толкова вой.

    @)----,--'--
  17. 17 Профил на dinko
    dinko
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#15] от "Петър Петров":

    Въпросът е не колко излиза едно бг такси тук в сравнение на запад, а каква е разликата между едно нормално бг такси и българският Юбър.

  18. 18 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 519 Неутрално

    До коментар [#17] от "UK graduate":

    Разликата е минимална.Даже си мисля че тия няма как да предложат по ниски цени от такситата.Все пак ония са професионалисти и знаят как да си пазят колите и къде да ги ремонтират.От всяко дърво свирка не става са казали хората.

    Нека поработят 5-6 месеца с например ауди а6 3.0 дизел и да сметне в края колко пари е назаде.Няма как да е на печалба.

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  19. 19 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#6] от "lordcris":

    Добре звучиш, но също трябва да искаш социалистическа Европа да премахне майчинството, евтиното образование и здравеопазване и т.н. Вярно повечето регулации пречат, показателно е Лондон как дърпа спрямо други страни. Но не е лошо да си бил първо сериозна империя, после да искаш да се оправяш сам.

  20. 20 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 274 Любопитно

    С интерес очаквам да видя как ще се развият нещата в България, въпреки че рядко ползвам такси.

  21. 21 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 775 Весело

    До коментар [#17] от "UK graduate":

    "...каква е разликата между едно нормално бг такси и българският Юбър..." А ми разлика нЕма, и в двете седи ромеец и кара...

  22. 22 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#20] от "todorus":

    В България има по-голям потенциал услугата да може да накараш с такси да ти донесат нещо друго. Не случайно има такъв сериозен бум на куриерските услуги. Просто за жълти стотинки и за нула време от който и край на страната да изпратиш нещо, на сутринта в другия го получаваш. Досега се искаше лиценз за такситата и такава услуга се ползваше рядко, сега е въпрос на време всеки да доставя всичко до клиента, като ползва платформата на Юбер. Реално доставчика минимизира транспорта и съответно нещата се получават. Иска се приличен софтуер/което не е никакъв проблем у нас/ и потребителите/шофьорите под шапката на юбер да стигнат критична маса.

  23. 23 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 276 Гневно

    Пак пишете глупости!!!
    Uber във Франция предлагат - uberPOP, uberX /каквото има и в БГ/, UberBlack и UberVan - https://www.uber.com/cities/paris

    Във Франция спирам само uberPOP, но не е и другите!!!

  24. 24 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7342 Неутрално

    Не щем конкуренция и това е.

  25. 25 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#24] от "rosiraycheva50._":

    Конкуренция в най-чист вид ще бъде както беше през 90-те. Качваш се на една кола слагаш една лампа, брояч и караш. Горе долу такъв е моделът Юбер и аз съм твърдо за. И без това сега не плащат данъци, защото са на някакви ЕТ с неясен произход. Искаме Див Запад, все от някъде трябва да се почне. А и Америка за България може да даде някой лев за предложението ми. Празници са.

  26. 26 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 221 Гневно

    Икономедиа, хайде стига с тоя Юбер! Писна ми, честно.

  27. 27 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 946 Весело

    [quote#22:"stoiank"]Просто за жълти стотинки и за нула време от който и край на страната да изпратиш нещо, на сутринта в другия го получаваш. Досега се искаше лиценз за такситата и такава услуга се ползваше рядко, сега е въпрос на време всеки да доставя всичко до клиента, като ползва платформата на Юбер. [/quote]

    Куриерските услуги нямат нищо общо с таксиметровите.
    Май сте подранили с питиетата...........

    Знанието е сила, информацията - власт
  28. 28 Профил на postmodernity
    postmodernity
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#15] от "Петър Петров":

    Глупости говориш! Ако колата ти е на метан или газ, всичко ще ти е доста евтино. Имам сузуки алто на метан, което през лятото гори по 3.80 ЛЕВА на 100 км.

    "Либерализъм - тази дума бих превел като стадно оскотяване..." Фридрих Ницше
  29. 29 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    Да ги забраняват и тук или да си плащат лиценза като всички. Продънена икономика като нашата няма нужда от поредната пиявица, смучеща от данъците ни.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  30. 30 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Монополистите пак спечелиха, но няма да е задълго, надявам се.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  31. 31 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 807 Любопитно

    До коментар [#28] от "postmodernity":

    Къде отиде с тази кола в А група, същото е и с Атос на Хюндай, но кой им разрешава да возят 4 човека + шофьор ? Повечето Атоси се поскапаха май...

    До коментар [#29] от "Darth Plagueis":
    Данъците ги плащат, а защо никой не търси от Дринк енд драйв ? Тези колко оборот крият и какъв лиценз плащат?

  32. 32 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#28] от "postmodernity":

    2, 50 е разход за течност за чистачки в ден със снеговалеж!
    10-15 лв цялостно измиване на кола, 3-4 лв. на автомивките на самообслужване (знам, че вие го правите с 1лв. ) и още много подобни "скрити разходи"

  33. 33 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1535 Весело

    До коментар [#27] от "pag":
    [quote#27:"pag"]Куриерските услуги нямат нищо общо с таксиметровите.
    Май сте подранили с питиетата...........[/quote]
    Може би, но просто и двете решават една и съща задача. Транспортират едно нещо от точка А до точка Б, по желание на лицето в точка А. И сега таксиметрови фирми разкарват от пици до проститутки, така че не знам принципно къде е разликата. Просто при куриерите е по-добра логистиката.

  34. 34 Профил на postmodernity
    postmodernity
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#32] от "tademan":

    Е, в тази по-студена зима разходът на гориво идва към 7-8 лева на 100 км.
    [quote#32:"tademan"]2, 50 е разход за течност за чистачки в ден със снеговалеж![/quote]
    Хайде стига, бе! В "Кауфланд" българска течност, замръзваща едва при -60 °C стига за 3 дни при изминаване на ден към 120-150 км в столицата.

    [quote#32:"tademan"]10-15 лв цялостно измиване на кола, 3-4 лв. на автомивките на самообслужване [/quote]
    Защо да я мия в този студ?.....

    "Либерализъм - тази дума бих превел като стадно оскотяване..." Фридрих Ницше
  35. 35 Профил на postmodernity
    postmodernity
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#30] от "grand funk railroad":

    Наистина няма да е задълго! Завинаги ще е!...

    "Либерализъм - тази дума бих превел като стадно оскотяване..." Фридрих Ницше
  36. 36 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 794 Неутрално

    До коментар [#13] от "alabalko":

    В България е премахнато - всеки може да си купи книжка.

  37. 37 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 807 Весело

    До коментар [#34] от "postmodernity":

    Е, има малки разлики, когато се возиш сам и когато превозваш хора.

    Весела Нова година!

  38. 38 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 519 Неутрално

    До коментар [#28] от "postmodernity":

    По добре да се кача на Лада,отколкото да се кача на това Сузуки.Малка кола.А и наистина - къде се вреш в колите като твоето е консервена кутия с двигател.Нали мечтата на всички е да се возят за 3 лева и 60 стинки на Лексус и да слушат jazz fm.

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  39. 39 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    До коментар [#30] от "grand funk railroad":

    Кои са монополистите и какво са спечелили?
    В случаят спечели клиентът и бизнеса.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  40. 40 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    До коментар [#39] от "Darth Plagueis":
    [quote#39:"Darth Plagueis"]Кои са монополистите и какво са спечелили?
    В случаят спечели клиентът и бизнеса.[/quote]

    Монополистите са бакшишите и спечелиха запазването на монопола си.
    Клиентът губи, защото няма конкуренция и цените на такситата, в Западна Европа, са безбожни.
    Не виждам кой бизнес печели?

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  41. 41 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2333 Неутрално

    Такава фирма може да има успех само в масква! Без лиценз, без застраховка на местата задължителна за всяко такси, без задължителният два пъти в годината технически преглед, без външна идентификация, без психо за шофьорите, БЕЗ КОНТРОЛ ОТ ДАИ - това са мечтаните условия за работа на всеки руски мужик - шофьор! Липсата на контрол ще доведе в тази фирма, най-големите утрепки, които не стават и за шофьори на таксита и то ще ги доведе заедно с трошките им! Споделеното пътуване с такива фирми създават и идеалните условия за отвличане на хора! Тази фирма, в този си вид, няма да има успех, нито в Европа, нито в Бг! Няма да получи и лиценз! (защото в момента работи без лиценз)! Тя свързва примерно един шофьор (който може да е пил до 5,00 часа сутринта) и клиент, който мрази такситата. До тук са задълженията на фирмата! И случайно, ако този шофьор се блъсне някъде и те потроши - духаш супата, защото застраховката на местата не е задължителна за тях, а и няма как да се контролира, т.к., колите са като НЛО!    СЪВЕТ: Ако Ви трябва „такси” ползвайте си  класическото българско „такси”! Както казва един приятел, трябва да го търсим даже и в чужбина...Който ще ми казва, „а защо работи в щатите” - да се върне и да чете отначало поста...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  42. 42 Профил на Georgi Bahnev
    Georgi Bahnev
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Някой от пишещите тук случайно да е ползвал Uber?

  43. 43 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    До коментар [#42] от "legal":
    [quote#42:"legal"]Някой от пишещите тук случайно да е ползвал Uber?[/quote]

    Да, в Париж и без проблем.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK