След протестен натиск финансовият министър даде още 40 млн. лв. на БДЖ

След протестен натиск финансовият министър даде още 40 млн. лв. на БДЖ

© Георги Кожухаров



Министърът на финансите Владислав Горанов се е ангажирал към субсидията на БДЖ да бъдат преведени 40 млн. лв., които бяха отрязани при приемането на бюджета й и така да продължат да се изпълняват нерентабилните пътнически превози. Това се разбира от прессъобщение на Министерството на транспорта. 


В него се уточнява, че "тези средства към момента чакат нотификация от Европейската комисия, но с постановление на Министерския съвет ще бъдат преведени на дружеството. По този начин, след получаване на одобрение от Брюксел, средствата ще бъдат на разположение на БДЖ".


С увеличението на субсидията ще бъде запазен графикът на движение, като отделни влакове могат да отпаднат само след срещи и обсъждания с хората по места, се посочва в съобщението.




"Радвам се, че успяхме да осигурим липсващите средства за БДЖ. Положението в държавата е наистина тежко, но железницата е основен транспорт за хиляди хора и спирането на отделни влакове създаваше големи неудобства", е цитиран да казва транспортният министър Ивайло Московски.


Ръководството на БДЖ има срок до средата на февруари да изготви стратегия за стабилизиране на дружеството с финансов план за поне 7 години напред. Такова искане е поставено и от Европейската комисия, за да има гаранция, че дружеството ще бъде оздравено. Предвижда се стратегията да бъде внесена за гласуване в Народното събрание, за да може да се гарантира, че ще се изпълнява при смяна на политическата власт.  


Московски предупреди обаче, че ще има и непопулярни решения, които е наложително да бъдат взети, за да може компанията да функционира дългосрочно. 


При подготовката на бюджета на държавната компания за тази година въпросните 40 млн. лв. бяха отделени в капиталов трансфер, като идеята беше с тях да се погасят част от задълженията към международните кредитори на БДЖ, а субсидията за доплащане на билетите с намаление, да бъде намалена със същата сума. Транспортната комисия в парламента преди ден обаче реши да се възстанови досегашното положение, спрените влакове да бъдат пуснати, а планираните за спиране още 90 губещи влака да продължат да пътуват.  

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ТОТО
    ТОТО
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Популизъм в действие. Заради страха от реформи ще продължим да си бъдем бедни.

  2. 2 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 638 Весело

    Дал..... Взел ги е от нас...

  3. 3 Профил на ggrigorov
    ggrigorov
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Десният Боко Помпиерски прави реформи!
    Римейк на Бай Ганьо прави избори

  4. 4 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3695 Весело

    Десет пъти мери, веднъж режи е казал народа...

  5. 5 Профил на Истината - "езикът на омразата"
    Истината - "езикът на омразата"
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Оставка! С такива некадърници и популисти реформи не може да има.

    Molossian: Желанието на международния модерен другариат за равенство между нормалността и извратеността създаде чудовища.
  6. 6 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1212 Любопитно
  7. 7 Профил на karen_walker
    karen_walker
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Второто правителство на Бойко - отново популизъм, наместо реформи.

  8. 8 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 696 Неутрално

    и ... голяма новина - отлагаме смъртта ... с няколко месеца - няма да се изключват апаратите за изкуствен живот. (... на мен поне, на това ми прилича тази новина)

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  9. 9 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Добре, все пак и там живеят хора и не трябва да се изолират от света

  10. 10 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3695 Любопитно

    [quote#6:"xmm"]И откъде ще ги вземе?[/quote]
    Годишната загуба от контрабанда за хазната е 2-3 милиарда. Айде държавата да си стегне митниците и да бъдат спрени партийните кранчета и канали, па да видим нема ли да се намерят пари за всичко...

  11. 11 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    Баце, както и финансовата "топла връзка" на Групировката с Корпорацията - Горанов, трябва незабавно да освободят правителството от безполезното си и дори вредно присъствие.
    В противен случай за РБ е най-добре да изтегли министрите си от това псевдореформаторско правителство. Нека лъсне коалицията БОСТАН!
    Очевидно е, че с тези реформи не могат да се правят.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  12. 12 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    Реформи всеки ден-
    крачка напред, две назад.

  13. 13 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4710 Неутрално

    Защо само 40 ? Дайте им 400!

    klimentm
  14. 14 Профил на fec32306340
    fec32306340
    Рейтинг: 419 Неутрално

    А каква е позицията на т. нар. Реформаторски блок по въпроса?

  15. 15 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 475 Разстроено

    Е, нелогично е да се субсидира губеща дейност. Ето сега вече е време да се иска оставка на Горанов, Московски и Калфин, взети заедно.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  16. 16 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    Не само 40 милиона.Милиарди трябва да влагате в наземния транспорт на бъдещето.

  17. 17 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Пионка, поредната герберска калинка

  18. 18 Профил на attitude
    attitude
    Рейтинг: 804 Весело

    Вечната герберска история -реформи, спираме влакове....и след протести, хоп , явява се Той и спира недомислията на министрите си. Нямам големи очаквания към шайката на ББ, ама тоя път директно наляха вода в мелницата на БСП. Мая Ман може да се е възползвала, може да е яхнала вълната на недоволството след като обявиха спиране на спирането, ама тя се вози на влак с електората си, нали? Един път човека на КОЙ раздруса управлението с опита за кражба от ПФ , втори път се разтриса и най-малкото селце и най-масовия жител .Кажи си бе Влади, кога ще го буташ това управление по заръка на ДПС? Айде правоверните гербери от форума да ми обяснят без обиди, защо се направи тая врътка "тука няма да има - а,ще има, ще има"?

  19. 19 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#15] от "Mark Twain":

    "Е, нелогично е да се субсидира губеща дейност."

    Още по нелогично е да се субсидира печеливша дейност. Откъдето, ако трябва да бъдем последователни, следва, че е нелогично да се субсидира каквато и да е дейност.

    П.П Просто упражнение по логика без връзка с конкретния случай.

  20. 20 Профил на seekingman
    seekingman
    Рейтинг: 474 Весело

    Брей, много твърдо във волята си това правителство да прави реформи. Начело с вожда им, не трепват пред нищо за следват избрания път. Ето, дори седмица успяха да устискат преди да отменят взетото решение въпреки приетия вече бюджет.
    Тези 40 милиона за БДЖ сигурно от личните си спестявания ще извадят.

  21. 21 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#16] от "chicago514":

    "Не само 40 милиона.Милиарди трябва да влагате в наземния транспорт на бъдещето."

    Сега и ако кажете откъде да се вземат тези милиарди цена няма да имате. Нищо по-различно от Мая Манолова, когато е в опозиция. Тогава я обхваща такава щедрост...

  22. 22 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 563 Весело

    Слънчо президент на президентска република!!!

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  23. 23 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Явно споменът за февруарските протести отпреди 2 години е ясен и болезнен. Но да, да забравим за решителни реформи.

  24. 24 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    До коментар [#21] от "grajdanin1":
    Ами като се направят промените в правосъдната система и като ги няма тези пробиви в банковата система и като ни се повиши кредитния рейтинг ще дойдат инвеститори и ще има пари.Иначе няма откъде да се вземат и няма да има никакви реформи,това е бъдещето на България,ако не правим реформи.Вярвам,че управляващите ще разберат в края на краищата какво означава железницата.При спиране работата на железницата,България ще изпадне в транспортен и стопански хаос и със застрашена военно отбранителна способност.

  25. 25 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Че гербавите са популисти си е одбре известен факт.
    Че като видят 5 човека събрали се на протест започват да треперят също е добре известно.
    Но не виждам как съкращаването на влакове може да е "реформа". Този тип реформи ги правим от 1999 г., и не забелязвам през това време тези "реформи" да са допринесли за развитие и модернизиране на БДЖ както и за повишаване на неговата ефективност.

  26. 26 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#24] от "chicago514":

    "Ами като....ще". Страхотен икономически анализ. Сега вече знам откъде ще дойдат парите.
    И аз съм за железницата. Само че: а) билетите не могат да покрият и 30 процента от стойността на пътуването б) останалата цена на билета се покрива от бюджета, в) в някои райони до 100% пътуват без билет (поне от това, което гледах веднъж по телевизията), г) масово се краде кой каквото може (информация от телевизията и вестниците), д) профсъюзите не дават никаква възможност да се прави оптимизация на състава.
    Сега към това прибавете, че се предвижда минималната заплата да сигне 460 лв (т.е. предвижда се да стане по-голяма от средната за един учител) - по думи на социалния министър и кажете къде тук е реформата. Ми дайте всички да минем на социални помощи - очевидно това, че си учил, можеш и знаеш няма значение - всички получаваме еднакви заплати, влакът е без пари. Не социализъм, а слънце.

  27. 27 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2572 Любопитно

    До коментар [#24] от "chicago514":
    Всички реформи, които е наложително да се проведат, са болезнени и директно бъркат в скъсаният джоб на народонаселението. Във всички сектори. Аз съм гербераст и по принцип поддържам предложеното от Московски драстично съкращение на влакове, персонал и т.н. Най-малкото, защото до момента, като данъкоплатец редови, съм подложен на сериозните кражби и безхаберно управление, като "на държавно" на цялото БДЖ, вкл и инфраструктурното подразделение. Като се съкратят 2000 души, това означава с толкова по-малко глави, мислещи всеки месец как и какво да откраднат от предприятието. Ако звуча крайно, не се извинявам. На мен никой не ми се извинява, когато ми събират десетките хиляди левове данъци, ако трябва и със съдия-изпълнител.
    Дразни ме това "напред-назад", което прави правителството във всяка сфера, където бръкне да вади кирливи ризи и да променя нещо, в посока намаляване "раздаването на държавна пара". От друга страна поне се разбушуват дебати по медии, форуми, парламентарни комисии и министерства, та някои и други факти, замазвани от 25 години вземат, та изскочат като мазни петна на повърхността на варел с вода. Поне има някаква полза от тези движения, завързва се обществена и междуинституционална дискусия, пък в спора се ражда истината. То когато всичко е гнилоч, където и да го бутнеш, все вони. Дано не се възползват някои другари от прекалената диалогичност на Началника. Не са мои думи, разбира се...

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  28. 28 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    До коментар [#27] от "Чичи (Ice Man's fan)":
    Вие ми звучите като в оня стар виц-Ако искате да нямате пърхут използвайте ракета Пършинг.От 93 хиляди души през 1990година сега е под 20 хиляди и работата отива на все по зле.Ами ако така ще ми разсъждава оня изумения Владимиров,ами то и Армията и Полицията и 100 000 учители и те не са на печалба ми да ги бастисаме и тях,което между впрочем се прави.Разберете едно,Реформата не е само съкращение,тя е иновация.

  29. 29 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2572 Любопитно

    До коментар [#28] от "chicago514":
    Явно вицът е по-стар от мен, защото не го стоплям. Но за нас герберите, това е нещо нормално.
    С останалата част от думите ви и моите съвсем не можах да направя връзка. Надявам се, че не сте социалист, поне съдейки по част от постовете ви, но въпреки това с изумление чета, че е нормално в предприятие у нас да работят 20 хил души???
    Сравнението между армията, учителите и БДЖ ще изпълни целият ми уикенд с дълбоки размисли...
    Винаги се удивлявам, колко мъдрост има в древната народна мисъл "Мълчанието е злато"...

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  30. 30 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 671 Неутрално

    "Разберете едно,Реформата не е само съкращение,тя е иновация. "

    Разбираме и подкрепяме. Сега да се върнем на парите. От вашия анализ следва, че ако си оправим съдебната систена, ако....., ще дойдат инвеститори. Първо, дори всичко да е така това отнема поне 5 години, а дотогава? Освен това говорите за "инвеститори", но засега всичко е на гърба на бюджета. Последно - инвеститори ли искате да дойдат или парите ще са от бюджета.
    И аз искам да съм млад и богат вместо стар и беден ама ми кажете как. И последно - социализмът си отиде не, защото беше лош като идеология (какво по-хубаво от благоденствие за всички), а защото беше икономически несъстоятелен. С други думи не можа да си направи сметката. С подобни на вашия икономически "анализ" от по-горе вие и подобните на вас усилено ни подтиквате към подобен сценарий, искаме да харчим пък дали има пари? Това вече сме го виждали.

  31. 31 Профил на kolio__
    kolio__
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Оставка трябва да даде, а не 40 милиона...!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  32. 32 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    След протестен натиск,никоя реформа няма да се случи в България.Това правителство няма достатъчна воля да извърши необходимите реформи.

  33. 33 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9185 Неутрално

    Това не е никакъв финансов министър.Защото с толкова много кредити и баба ми може да прави бюджет.Този човек едно нещо не свърши като хората.

  34. 34 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 649 Неутрално

    ... отлага сА победата на автобусното лоби...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  35. 35 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3574 Неутрално

    Сумарната бройка на всички протестиращи, от всички репортажи заедно, беше 200 човека. Ако това е достатъчно за ход назад, какво ще стане с другите конфликти на интереси, където са се наместили да точат от лъв нагоре?

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  36. 36 Профил на Втора цетка
    Втора цетка
    Рейтинг: 982 Любопитно

    БДЖ крещи за приватизация...не виждам нищо стратегическо в съществуването и...освен в милиардите, които се наливат в нея, за сметка на данъкоплатеца...

    Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...
  37. 37 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3574 Неутрално

    Утре ще стане някоя беля, въпрос на време при работа с 40-годишна техника и тогава опозицията+синдикатите ще им искат оставките, защото "не са отпуснали достатъчно пари за ремонти и не са назначили достатъчно персонал". Много пъти съм писал "Роди ме, майно льо, етатист - да ми се смеят и кокошките!", но оттук насетне ще пиша "Роди ме, майно льо, етатист - да ми се смеят и амебите!"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  38. 38 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#37] от "cinik":

    Каъв е изхода от ситуацията ?
    -Либерализация на пазара(това е ясно).
    Но какво да го правим БДЖ-приватизация,концесия........................................а инфраструктурата(отделното от БДЖ),нея какво да я правим ?

  39. 39 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3574 Неутрално

    До коментар [#38] от "kapitalcho":

    Инфраструктурата (НКЖИ) май няма да може да се даде скоро на концесия, доколкото ми е известно, защото взе милиарди европейски средства за обновяване на линии, което ще рече, че ако мине в частни ръце, трябва да ги връща.

    БДЖ - като се отвори пазарът, ще си покаже акво да се прави с нея. "Хората от малките населени места" като искат да не се закриват линии, аз бих контрирал веднага О.К. сега ще обявим търгове за обслужване на разписанието, да видим коя компания колко ще иска. И като се помъкне БДЖ 100 тона вагони със 60 тона локомотив отпред, а частникът дойде с един 30-тонен и 2 пъти по-бърз шинобус, тогава ще видим кой взема по-евтино...

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  40. 40 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#39] от "cinik":

    1)Проблемът е че всяка година БДЖ и инфкраструктурата гълтат 500 мил от бюджета(1 милярд със всички облекчения,данъци,заплати,осиговорки,корупции,далавери и подобни),а резултатите са трагични)
    Т.е тези 350 мил(за инфрастурктурата) всяка година отиват за далавери и корупция без никаква видима полза от това.
    И ккаво може да се направи:
    -Остава се статус куо(.те както е сега)...............и далаверите и лунните пейзажи са гарантирани
    -приватизира се(да се продаде инфратструктурата не е като да се продаде една компания,защото тука се вкючва и националната сигурност,както и този който я купи може да наложи монопол)
    -На концесия-това изглежда най добре,хем е твоя,хем друг я управлява и вече не е лужен пейзаш
    2)БДЖ
    В условията на пазарна икономика и либерализация на пазара БДЖ е пътник..............то сега при монополното си положение е пътник,та какво остава при либерализация на сектора.
    А какво да се прави със субсидията на БДЖ-да се намали постепенно или рязко да се спре(за да се оправи бдж по бързо т.е да се оптимизра по най бързия начин)-какво е теоето мнение ?
    П.С
    При либерализация на пазара,нуждата от субсидиране ще отпадне.А за по малките градчета,просто ще се спре влаковия транспорт(за 5-10 клиента с постъпление от 15-20 лева,арзходите са 800-1000 лева),а ще бъде заменен с друг вид транспорт-маршрутки,автобуси или нещо подобно:
    -разходите ще бъдат в пъти по малко,а даже може и да се окаже,че няма да има нужда,тъй като бизнеса ще си вземе своята нисша.

  41. 41 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2556 Неутрално

    Горчивият опит от предишния кабинет на ГЕРБ прави този силно податлив и на обществен натиск, колкото и рехав да е той! Не намиран основание правителството да "дава заден" ако решението е резултат от сериозни разчети. Още по-малко финансовият министър и да се "радва" че са се намерили 40млн.! Излиза, че управляващите съкращават влаковете, не от рационални подбуди, а защото не могат да намерят пари. Ами тогава да отстъпят място на някой, който може да ги намира... Така реформи не се правят!

    I Want To Believe




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK