Очертава се тол такса от 10 ст. на километър за леките коли

Лиляна Павлова

© Георги Кожухаров

Лиляна Павлова



Около 10 стотинки на километър ще е таксата за преминаване по магистрали на леките коли, сочат първоначалните разчети на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова. В интервю за Нова телевизия тя коментира темата с уговорката, че анализът на трафика тепърва предстои, разчетите ще са готови до края на годината, а въвеждането на тол такса за леките коли не е на дневен ред през следващите две - три години. 


Около 1 млрд. лв. приходи годишно са нужни, за да се поддържат пътищата както другаде в Европа, каза Павлова. Тол системата ще се въведе поетапно като първо ще обхване тировете и тежките камиони, които трябва да бъдат спрени да използват малките пътища, непригодни за тежкия трафик. След това ще се въведе електронната винетка за леките коли, а тол таксата за тях ще стане факт едва след построяването на магистралния пръстен. 


Павлова потвърди графика за пускането на новите магистрални участъци тази година - отсечката от "Струма" между Дупница и Благоевград ще е готова през октомври, а между Сандански и Кулата - през август. До септември изцяло ще бъде пусната и магистрала "Марица". 


Министърът каза, че вече има сключени три договора за саниране на сгради във Варна, Враца и Плевен, предстои да бъдат подписани още десет, между които в градовете Момчилград, Мадан, Димитровград. С тези примери тя отрече, че правителството финансира по програмата общини, доминирани от ГЕРБ. 

Ключови думи към статията:

Коментари (266)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    Кое по-точно наричате магистрали, защото това по което се движим няма нищо общо с Европейските понятия и определения за магистрала.

  2. 2 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 519 Любопитно

    А говорихте че магистралите не се ядат , някои ще се изхранват добре ще има и за тях и за децата и внуците им.

  3. 3 Профил на poijn
    poijn
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Лиляна питай, нея цитират.
    Значи до морето и обратно още 100 кинта си гответе.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  4. 4 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Красота!
    Отиване и връщате до Бургас - 80 лева тол такса? А как е Унгария? А Австрия? А Германия? А Холандия?
    Пътищата там как са?

  5. 5 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Е, ти пък сега. Важното е да се взимат едни пари...... Че много гърла станаха за хранене.

    Dum Spiro, Spero
  6. 6 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Хахахахахааааа! Браво! 40 лева от София до Бургас в едната посока! Умните и красивите ще плащат.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  7. 7 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Докато народа само пише по форуми - така ще е!

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  8. 8 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 458 Весело

    Работата ще стане - който от където

  9. 9 Профил на ZeroOne
    ZeroOne
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Ако навъртиш 15000 км на година ето ти 1500 лв.А транспортните фирми?Очертава се яко изтупване на брашняния чувал наречен български данъкоплатец.

    ZeroOne
  10. 10 Профил на eyewitness
    eyewitness
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Малко множко ми се чини...

  11. 11 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1356 Гневно

    В Гърция за 100 км. магистрала платих около 2,45 евро, което грубо е около 4,90 лева, т.е. по 5 стотинки на километър.
    Лиляна да не е пила или пушила та да взима два пъти по-висока такса от Гърция, за 5 пъти по-лоши магистрали, ако може да се нарече магистрали !!!

    В Италия тол таксата е около 20 ст. на километър, но там магистралите са с три ленти.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  12. 12 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Май ще има протести с елементи на оставки!

  13. 13 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 684 Весело

    БДЖ-то бързо бързо ще "оздравее", май!

  14. 14 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2285 Неутрално

    Тази тол такса да не стане като винетките - освен магистралите да обхване и пътищата от националната пътна мрежа?
    Няма да се учудя ако измислят като интернет операторите 10 лева такса включване в магистрала, за да не са капо ако се движиш по-малко от 100 км...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2149 Неутрално

    [quote#4:"1107a"]Пътищата там как са?
    [/quote]
    Това е интересният въпрос. Може да направят ТОЛ система по всички пътища и да е 10 стотинки за километър, ма ако ми връщат за всяка дупка според кубатурата, накрая винаги ще имам да взимам.

  17. 17 Профил на stasi666
    stasi666
    Рейтинг: 458 Неутрално
  18. 18 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    Таксата от 10 ст/км е горе долу като тези в ЕС. Разликата е в качеството на магистралите, и доходите на редовно ползващите магистралите

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  19. 19 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    Понятието магистрала е силно преувеличено у нас,за сметка на тол таксите които ще са си реални.

  20. 20 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    За да намалеят тежките камиони по пътищата, трябва да има железница.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  21. 21 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 519 Неутрално

    До коментар [#12] от "mapuhcku":
    Не може , протести има ако са други на власт щом е Боко народа е доволен и не протестира .

  22. 22 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 571 Весело

    До коментар [#4] от "1107a":

    Пътищата са им както трябва, но и таксите си ги бива. Най-ниски са в Сърбия, докато в Италия е голяма брадва.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  23. 23 Профил на Martim
    Martim
    Рейтинг: 235 Неутрално

    10 ст/км?!?!?!?
    Лилянчето да не е калкулирала в цената и ползване на труженички?
    Тази жена не спира да ме удивлява - винаги съм я смятал за еманация на войнстващата, пробивна некомпетентност, изградена на роднински и други зависимости и гарнирана с "обаятелно" празнодумие.
    Сега обаче, признавам, успя да ме изненада.

  24. 24 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1596 Любопитно

    Не е ли много 10 ст. на километър ? Това значи по 10 лв. на 100 км и още 12лв. за 5 литра бензин...
    В смисъл - дреме ми на мене на 15 сантиметровия , веднъж, айде два пъти, в годината ще ги дам тия пари , ама има маса прованси дето си ходят до родители , баби , дядовци , села и т.н. и за тях ще е ад. Вместо някой студент, за да си ида до мама и тате, да даде 100 лева ще даде 180-200.....

    15.02.1989 - 07.02.2018
  25. 25 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4379 Неутрално

    ето бе , тия построиха и цели проводници . и ги кръстиха магистрали

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  26. 26 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 565 Неутрално

    А какво ще стане с винетките тогава?

  27. 27 Профил на pixela
    pixela
    Рейтинг: 571 Любопитно

    Ко? До Пловдив трябва да дам повече от 10 кинта, само защото ползвам тез чудесни магистрали? Ша паладея ей!

    freedom is another word for nothing else to lose
  28. 28 Профил на 2029
    2029
    Рейтинг: 648 Неутрално

    И хиляда пъти да мина по магистралата, няма да нанеса вреда на асфалта както един претоварен тир за едно минаване. А магисталите са строени със пари на данъкоплатците и на ЕС, така че ми се струва незаконно да слагат такси.

  29. 29 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Просто не ми се мисли, колко хора ще пътуват по стари пътища, за да си спестят парите, а по тези пътища какви катастрофи се случват.

  30. 30 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Това вместо винетките ли?

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  31. 31 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    "...а въвеждането на тол такса за леките коли не е на дневен ред през следващите две - три години..."

    Да де, след две-три години, но трябва да се палнат съчките от днес. Това е най-важният въпрос в държавата. Оставам с впечатлението, че може да я караме съвсем без министри. Оперативния персонал се справя криво-ляво, а госпожа министершата и колегите и висят по медиите.

  32. 32 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Абе как в Швейцария успяват да съберат нужните пари за поддръжка на съществуващите магистрали, че и за ново строителство само с винетки от 40 франка, пък в БГ не може, та се канят да въвеждат такси на километър за леки автомобили?!

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  33. 33 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2342 Весело

    [quote#18:"Мойше! Толкоз!!!"]Таксата от 10 ст/км е горе долу като тези в ЕС. Разликата е в качеството на магистралите, и доходите на редовно ползващите магистралите
    [/quote]

    Разликата, брат'чед, е в качеството на управляващите. От там произтичат и другите разлики!

  34. 34 Профил на victor troska
    victor troska
    Рейтинг: 684 Неутрално

    варна-шумен - 9 лв тол такса за разбит път и 5 лв за газ. факин прайслес.

    Ако имате 5 лева, Костов може да открадне от вас 6 лева.Костов е откраднал целия свят 5 пъти, като два от тях от самия себе си.
  35. 35 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    [quote#24:"Руслямски фундаменталист! Путин Акбар!"]Вместо някой студент, за да си ида до мама и тате, да даде 100 лева ще даде 180-200..... [/quote]
    Студентът не е длъжен да се вози с таралясника си до село и обратно-има БДЖ и после автобуси. Ама ако влачи на връщане пълен багажник с провизи-да си плаща Безплатен обед нЕма!!!

    П.С. Да уточня-таксата ми се вижда височка спрямо доходите в България, и направо неоправдана според състоянието на "магистралите"-виж коментар № 18
    До коментар [#24] от "Руслямски фундаменталист! Путин Акбар!":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  36. 36 Профил на petrofff
    petrofff
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Множко ми идва тази такса... И за състоянието на пътищата, и за платежоспособността на населението. Но, както добре знаем, първоначално се люскат двойни и тройни цифри на това, което очакват, гледат рвакциите и тогава ще го заковат на 5 ст./км. И всички ще доволни. Чудя се, обаче, как се яхна тази чудна думичка ТОЛ, все едно сме израсли с нея. Не може ли да са "пътни" или "магистрални" такси?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  37. 37 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3535 Неутрално

    Аз предлагам една реформа-да направим списък какво липсва в България сравнена със страните от ЕС. По Зарезан се разбра, че ни липсва на трапезата хубаво вино. Сега разбираме, че ни липсва контрол и поддръжка на основните ни пътища и ще наложим такса. Друго дето ни липсва е фут ...и т.н. Що толкоз сме изостанали, бе хора...

  38. 38 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 740 Любопитно

    Как могат да се заобикалят тия такси?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  39. 39 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    Лили ще плаща от общия джоб за панелките, но ще събира такси за магистралите. Защо бе, Лиленце?
    Нека и за това да теглим един заем.
    Нали и без това ги подкарахме големите суми....

  40. 40 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Това само показва колко неадекватно е министерството! Значи, след въвеждане на таксата, едно пътуване София – Бургас – София ще струва повече, отколкото сега струва цялата годишна винетка! Или цената на винетката вече поредна година е сбъркана или с тези такси се изхвърлят в Космоса. И в двата случая говорим за некомпетентност. Приходите им се разминават в пъти.

  41. 41 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Поредният грабеж. Този път от публичен ще се превърне в публично - частен, защото това в материала е пропуснато. По магистралите и пътищата построени с нашите пари/от нашите данъци/ и пари от европейските фондове. А публично - частното партньорство в пътищата го видяхме, когато Симеон искаше да подари, почти построената тогава автомагистрала "Тракия" на португалци, които да ни одират кожите. Не успя. Не му стигна времето. Тези може и да успеят. Ако българските граждани допуснат това да се случи за пореден път ще докажем че сме най - тъпото племе на света. Овцете ги стрижат един път в годината. Българите 24 часа, 365дни.

  42. 42 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 833 Неутрално

    Значи София - Бургас - София еднкократно с лек автомобил по АМ Тракия - 80лв. И това по магистрала строена с държавни и евросредства!!!!!

  43. 43 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    [quote#32:"Дразнител"]Абе как в Швейцария успяват да съберат нужните пари за поддръжка на съществуващите магистрали, че и за ново строителство само с винетки от 40 франка, пък в БГ не може, та се канят да въвеждат такси на километър за леки автомобили?! [/quote]
    Отговорът е в коментар № 33 С който съм съгласен безусловно
    До коментар [#32] от "Дразнител":


    До коментар [#33] от "batzdravo":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  44. 44 Профил на rio_tinto
    rio_tinto
    Рейтинг: 564 Неутрално

    българските "държавници" са като соц сервитьори, ако мине. не е приоритет още 2-3 години, нека най-доблестният сред нас да стане президент първо с една непопулярна мярка (вземаме предварително пари да платим следващите 2-3 години), повече непопулярни мерки - когато президентът Борисов встъпи в длъжност.

  45. 45 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    Цени на винетка в Австрия, включва и ползването на магистралите:

    10 дена: 8,70 евро
    2 месеца: 25,30 евро
    12 месеца: 84,40 евро

    Нерде българските пътища, нерде австрийските алпийски магистрали...

    Гледайте я тая в ръцете, защото има уклона да гепи!

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  46. 46 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 571 Весело

    До коментар [#32] от "Дразнител":

    Още ми седи залепена на стъклото, нали е годишна, без значение за колко време си там.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  47. 47 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#11] от "ironhorse":

    Къде е това в Гърция ? Щото още докато едва излезеш от Солун в посока изток и си сапунисан с 2.60 Е за има-няма 20 км.До Комотини са общо 3 по толкова.Солун-Атина са 23-24 Е в едната посока за 500 км.Както и да го смяташ са 8-9 ст най-малко.Иначе в Турция е евтино .Одрин - Истанбул за 240-250 км 6 лири , 4-5 лева.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  48. 48 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    100% недоволни и е нормално, на никой не му се плаща.
    Остава да се измисли безплатния обяд, гориво, отопление, еленергия и комунизма чука на вратата.
    Няма страна по света, където подръжката и правенето на нови пътища да е безплатно, формите на плащане са различни - това може да се обсъжда, а не как да не се плаща. Не плащаш и нямаш (оше повече от сега) пътища.
    Според мен най справедливо е измислено в Германия - като процент в цената на горивото. Който кара повече, или по-мощни коли или товарни и по-големи, той разваля пътищата повече и съответно плаща повече. За сметка на това няма разходи по поддържане на система и работещи, които да се занимават със събирането на тази такса.
    Така че, по-разумно е да се коментира как да става това, за да е по-справедливо и по ефективно, а не как да не плащаме.
    Много е просто, когато не плащаме, пак плащаме ама през бюджета, т.е. вземат се пари от хора, които през живота си не са минали и един километър по пътищата с превозно средство - така по-добре ли е?

  49. 49 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 571 Весело

    До коментар [#45] от "cinik":

    Словения: 1 месец = 30 евро

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  50. 50 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 657 Неутрално

    До коментар [#26] от "Over":

    Като чета, имам усещането, че се готвят да ги оставят като система за плащане на остсаналата пътна мрежа.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  51. 51 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1596 Весело

    [quote#38:"galio"]Как могат да се заобикалят тия такси? [/quote]

    По заобиколните пътища

    15.02.1989 - 07.02.2018
  52. 52 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    Ще си караме по старите пътища. Лиляно, ти може да си караш по магистралите.

  53. 53 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    добре де, защо плащаме винетки тогава? или едното, или другото. и без това от първото няма полза.

  54. 54 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    Очертава се съживяване на подбалканския път...

  55. 55 Профил на 65vesso
    65vesso
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#33] от "batzdravo":
    Не брат'чед. Разликата е в матреала. Не може да си прост и крадлив, а политиците да са ти културни и почтенни. Нали ние си ги избираме? Сутринта пак гледах какви ги вършат в Румъния и защо"отлепиха". Но ние си гледаме към Гърция. Друго си е само да искаш и друг да ти плаща сметката. Южна Корея и Китай не раздават помощи, а правят пристанища, летища и пътища. Нищо, че асфалта и бетона не се ядат. Ние ревем да сме като Венецуела и Куба.

  56. 56 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#24] от "Руслямски фундаменталист! Путин Акбар!":

    Препоръчвам ти да излизаш повече от един път годишно мястото, където живееш, разширява мирогледа

    По темата - нека да направят магистралите перфектни, да се създаде възможност ако си потроша колата, да търся отговорност и да получавам възмездие по най-бързият начин, а не като сега. Тогава имат право да искат подобни суми, и всеки ще си прави сметката - с кола ли, с автобус ли, с влак ли, или 1 път годишно, като някои Към момента, ако ми искат 10 ст/км за участъка София-Пловдив, 50% от който е в плачевно състояние,а останалата част е средно към ниско качество, не съм склонен да ги дам.

    Virtus est medium vitiis.
  57. 57 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    До коментар [#11] от "ironhorse":

    и то от много по-ниско платени данъкоплатци. гърците оревават орталъка пред целия свя, като минималната заплата е близо 600 евро, а ние кротко си псуваме и в най-добрия случай имигрираме

  58. 58 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Спокойно, колеги, това е тактиката на по-малкото "зло". Хвърлят ни 10, за да сме доволни после като се "съгласят" на 5, а 5 всъщност също е много за България.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  59. 59 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Браво. Сега остава да кажат на коя точно мутра ще възложат отговорната задача да събира таксите.

    Никога повече мутри начело на България.
  60. 60 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4379 Неутрално

    [quote#30:"Никола Георгиев"]Това вместо винетките ли?[/quote]
    не . това е вместо разума на матриала , задължен да плаща всеки грабеж стига да е в полза на правилно поставени

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  61. 61 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    До коментар [#47] от "kasko":

    http://www.vinetki.eu/gurcia-vinetki-putni-taksi.html

    Миналата година 2014 се качих на магистрала малко след Комотини и малко след Кавала слязох.
    За съжаление не пазя касовите бележки

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  62. 62 Профил на achkoal
    achkoal
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Лилянчето съвсем се побърка. Да управляваш част от държавата не е като да учиш в университета, където преподавател (май и Ректор) е тати. На тази поредна калинка, тепърва ще и сърбаме попарата.

  63. 63 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    Цена от 10 ст. ми изглежда налудничева и само човек, който не си пие редовно хапчетата би могъл да очаква, че е възможно у нас да се плащат едни от най-високите тол-такси в Европа, но е добре да се има предвид и факта, че по пътищата, строени с пари от ЕС е забранено да се въвеждат тол-такси!

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  64. 64 Профил на titan4o
    titan4o
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Ко се пенявите не моа ви разбера?Герберчетата опипват почвата с тия 10ст.както е било винаги, когато прекарват непопулярни мерки.Ся ще видАт колко рИветИ и великодушно ще ги свалят на 5 ст., понеже Боко е ларж а и Лилянчето иска да се хареса.Почна се голямото осребряване с начало санирането и край тая тол такса.Който не му харесва-Терминал 1и 2! Казах!

  65. 65 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 571 Весело

    До коментар [#5] от "gargamel":

    Толкова много "гърла за хранене" а толкова малко патрони в пълнителя

  66. 66 Профил на k7
    k7
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Аз предлагам 1 ст. на 10 км. По-логично ми се вижда...

  67. 67 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Логиката на Лиляна е сбъркана. Трябвало 1 мрд. събираме един милиард.Това не може да се плаща. А тя дава ли си сметка ,че е магистралите ще опустеят. До морето 80 лева. Ще си заредя бензин с тези 80 лева и ще мина там , където няма такси.. това е кьорфишек и напълно неприложимо. Според мен народа ще преглътне увеличение на винетка до 100 лева постепенно. Но това няма да го преглътне. И никаккви пари няма да събере. За товарните да прави каквото иска.... Но леките коли на средния българин изчезват от магистралите... , дето още ги няма....

  68. 68 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 717 Неутрално

    [quote#42:"bpcorp"] И това по магистрала строена с държавни и евросредства!!!!![/quote]

    То пък една магистрала, особено между Ихтиман и Пловдив. Как ще прибират такива такси, като това парче не е ремонтирано от 40 г. После тировете. Що за политика да качиш тировете на магистралата, за да ги скубеш, вместо да им направиш обходни пътища?

  69. 69 Профил на ...And justice for all
    ...And justice for all
    Рейтинг: 638 Неутрално

    В цял свят (почти) се плаща за ползването на магистрала и в това няма нищо нередно. Напротив, ако искаме да имаме качествени пътища, трябва да се плаща за тях. ОБАЧЕ! Министърката с дебелия г*з нека да съобрази тол-таксата с доходите на българина. Нека като станат заплатите тук, като нормалните в ЕС, да слага и таксите като в ЕС. Нека когато магистралите ни заприличат на европейските (дори и не смея да си помечтая да станат като турските), да слага такса като за такива. Не може за избушената четирилентова Тракия, ти да ми искаш такса като за гръцките магистрали, които са си направо аутобани. Да сложи такса от 1 стотинка на километър и хем цената ще отговаря на качеството, хем ще могат да осигурят средства за инфраструктурата. Ама дай още от сега - юруш на маслините! Не се прави така, драги ми тиквочи!

    ГМО с Тире от Микре - Най-гнусното нещо, пръквало се някога в българския футбол. Даже ЦСКА ми липсва...
  70. 70 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Герберонията си подписа оставката.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  71. 71 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 571 Гневно

    От къде на къде?!?!?!? Нали и сега частта която държавата плаща е от нашите данъци, сега пак ще плащаме за да я използваме?!?!?!

  72. 72 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 755 Неутрално

    До коментар [#26] от "Over":Винетките ще са отделно. За ползването на останалите пътища. Може и да ти дадат право на о,5 стотинки отстъпка.
    Тия наистина нямат акъл. Първо плащаме магистралите,след това ще плащаме и да пътуваме по тях?
    Т.те акъл имат, наяждане нямат.


  73. 73 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 571 Весело

    До коментар [#35] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Ербап си. Що не идеш на студентски събор тип купон и да си развиеш тезата. Имам много добър познат зъботехник и един ортодонт, ама подозирам, че преди тях ще ти се наложи да минеш през лицево-челюсна

  74. 74 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#11] от "ironhorse":

    Не знам къде сте платили толкова за 100км. Пунктовете в Гърция са доста начесто и навсякъде се дава от 2 до 3 евро за много кратки разстояния. Особено фрапиращо е преди Волос, където за един кратък участък, който се ремонтира от 10г, се плаща около 2 евро. Пътят Солун - Атина (не е качествен навсякъде), излизаше през 2010, 14 евро в едната посока (590 км).

    Иначе, аз смятам, че моделът на Англия и Германия е най-добър - пътен данък в цената на горивото. Така, на км излиза най-евтино (10-ина цента на литър е горницата, а с литър на извънградско се минават повече от 10км, т.е. имаме разход под 1цент на километър). Вярно, така се засягат всички пътища, но мисля, че така е най-справедливо.

  75. 75 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 657 Неутрално

    До коментар [#45] от "cinik":

    Това е вярно, но определени тунели вътре в страната се плащат допълнително.

    Мен друго ме притеснява. Преди два-три дена в новините по френския първи канал се обсъждаше политиката на таксите във Франция, които са на километър. И стана ясно, че 24% от събраните такси се разпределят във вид на дивидент за акционерите на частните фирми, които са взели магистралите на концесия. Това са милиарди евро годишно! И във Франция сериозно се повдига въпроса за това, че магистралите са изплатени отдавна и таксите следва да бъдат намалени. Сега са около 8 цента/км.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  76. 76 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2285 Неутрално

    До коментар [#74] от "irons":

    Като си почнал за Гърция, кажи също, че успоредно на всяка платена магистрала има безплатен първокласен път. А не да те изнудват да плащаш за единствения път, по който може да пътуваш, без да ти се изкривят джантите...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  77. 77 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4066 Неутрално

    Добро упражнение на тема - как да съсипем бизнеса. Евала, Герб!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  78. 78 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    Всяка магистрала трябва да има алтернатива - дублиране на магистралата с път без тол-такси. Избираш магистралата, плащаш тол, избираш дублиращото трасе, плащаш с известни неудобства - пътищата в дупки, със свлачища, тесни, лунен пейзаж, със законова скоростна безотговорност. Но това не е тема на правителството Му, говори се за магистралите. Естествено, винаги е приоритет казанът с големите пари, т.е. с големите аванти. Няма такива нагли същества като българските политици и/или управленци. Магистрали и саниране. Ово е крадене!

  79. 79 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2285 Неутрално

    До коментар [#74] от "irons":

    Пропуснах да кажа, че в България пътния данък е включен един път в цената на горивото чрез акциза, и втори път се плаща на общината. И трети път се плаща винетка. И сега четвърти път ще се плаща тол такса....

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  80. 80 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4127 Неутрално

    Тези говеда искат да дигнат цената до бг плажовете с още 100 лв, така че никой повече да не стъпи там.
    Ей, Бойко, ти да не получаваш комисионни от гръцките хотелиери?

  81. 81 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Винетка + такса за магистрали?! Това шега ли е? Ние имаме ли възможност да сме като Франция и Италия да плащаме такива такси? Или е по-добре като например Швейцария 40 франка на година и ползваш всичко?! И не може да искат пари за магистрали (в плачевно състояние), а да не се предлага и алтернатива за хора, които не искат да плащат - а именно второстепенните пътища - те са в ужасно състояние. Да се погрижат всичко да е като слънце, а после ще видим за такси.

  82. 82 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    Около 1 млрд. лв. приходи годишно са нужни, за да се поддържат пътищата както другаде в Европа, каза Павлова
    ===========
    Другаде в Европа и 2 два милиарда да съберат за ТОЛ такси тези пари не се крадат и магистралите са в отлично състояние и са с по минимум 3 ленти в посока + аварийна а не като тук два ТИР - а като се започват изпреварване карат по 10 - 15 км. и запушват целият магистрален път. Точно това е магистрален път.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  83. 83 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2906 Гневно

    Ооооо, само смейте да въведете нещо такова! Тогава свят ще ви се извие от протести! Ще видите колко точно обединено може да е шофьорското общество.
    Нагляри безподобни! Къде в България има нормални пътища, заради които ще плащаме?

  84. 84 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 755 Неутрално

    До коментар [#62] от "achkoal": Тая калинка е само говорител. Не е тя идеологът на грабежа.

  85. 85 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Има едни европари за усвояване , уж ще правим изследване. Лиляна казава цената 10 ст. /км. народа скача щото това си е безумие. Сондира се мнението на хоранта...То магистрали няма тя пари ще събира. Б.Б. с прословутия си политически нюх усеща ,че народа ще го отсвири и то за нещо за което има най големи заслуги. И просто ще каже :Отлагаме въвеждането и се приключва. Лилето остава в небрано лозе . Б.Б. на бял кон..... Народа щастлив....

  86. 86 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    София-Варна=40 кинта. Ама ако е хубав пътя и си бръмчиш със 130 в крайна сметка ще ти падне разхода, така че е ОК.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  87. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  88. 88 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9658 Неутрално

    До коментар [#48] от "tsvetko_51":

    Не разбирам минусите на коментара Ви, като той е най смислен. Или от моя гледна точка, щото не ползвам магистрала, а само второстепенен път на 30 км. до село от малък град.

  89. 89 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    не може хем акциз на бензина хем пътен данък хем толтакса.Да махнат пътния данък и акциза-ще плащаме толтакса

  90. 90 Профил на jza49480915
    jza49480915
    Рейтинг: 458 Неутрално

    За да въведе тази такса трябва да имаш и добре поддържан алтернативен път.Така е в всички страни иначе трябва да отпаднат винетките.Не може за една и съща услуга да налагаш двойна такса.Кой ще е собственик защото държавата не може да е собственик тъй като за поддържането ще взима държавни средства а те са на народа и не става да взимаш от данъците за да я поддържаш и същевременно да задължаваш народа да плаща такса.И другото кой ще купи магистрала не достроена и непригодена за тази система.Ще трябва да се налеят стотици милиони за да се направят входове и изходи и още толкова за да се поправи и да заприлича що годе на път защото за извършване на ремонтни работи не може да искаш пари тъй като затрудняваш трафика.Така че този който го мисли иска да ограбва в момента народа а трябва най напред да направи търгове и да продаде магистралите и изниква въпроса защо народа трябва да плаща за строежа след като друг ще прибира парите а ги влагаме в нещо което няма да е наше не е ли по добре тези пари да отидат в други направления полезни за народа.

  91. 91 Профил на rkirov
    rkirov
    Рейтинг: 458 Весело

    още може , направо левче да стане , а и въздуха дето дишаме може да се таксува и до морето ще ми ходите я и такса слънце да се въведе.
    Дори предлагам направо една таксичка живот да се гласува и още като се роди едно дете да му се даде едно кредитче та да има време цяяяял живот да си го плаща.

    Все по-хубаво става :)
  92. 92 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 637 Весело

    Такава цена е абсурдна. 2-3 стотинки е поносимо. 10 е пладнешки обир.

  93. 93 Профил на alieng
    alieng
    Рейтинг: 458 Неутрално

    екстра, таман ще има по-малко коли по магистралата.

  94. 94 Профил на vladivlad
    vladivlad
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Продължавам да се чудя КОЙ/КОИ са хората, които гласуват и продължават да заявяват подкрепа за партия, бъкана с недоразумения като това на снимката.

    Do or do not. There is no try. Yoda
  95. 95 Профил на sasvirco
    sasvirco
    Рейтинг: 518 Неутрално

    100 лева до Бургас. А сега ако и започнат да засичат средната скорост на излизане, и да глобяват на място с таксата, ще стане за някой хора и по 500. Ще стане задължително спирането за хранене край Пловдив за всички бързаци. Това е типично за ББ правителство. Изтрелват една сума в общото пространство и започва пазарлъка.

  96. 96 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 657 Неутрално

    До коментар [#46] от "Consumer":

    Е ако си минавал само веднъж е можело да жертваш малко повечко време и да минеш по обикновените пътища. Винетките са само за магистралите. Останалото е безплатно.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  97. 97 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Това правителство мисли само за въвеждането на нови данъци. Вчера четох, че щели да въведат данък за вредни храни, като чипсове. Да помислят за намаляването на данъците. Ако ДДС данъка е по-нисък от 20 процента хората ще купуват повече стоки и т.н.

  98. 98 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Хахаххаа...голям смях....Даже е "евтино" за това качество на магистралите...Значи до Пловдив даваш по 10 лв. / само пътна такса + ремонт на окачването и аморесьорите на всеки 10 пътувания....За тази цена, първо да се хванат и да направят магистралата с 4 ленти, с добра маркировка, с осветление по нея, без нито една неравност ( да не говоря за дупка и пр) и тогава с удоволствие ще им плащам таза такса.

    АЗ
  99. 99 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3990 Неутрално

    Около 10 стотинки на километър ще е таксата за преминаване по магистрали на леките коли
    ________
    Стига !!!
    Винетки , данък на МПС , ДДС и Акциз на горивата ,ДДС от консумативите по озбслужването и резервни части , държавата връща по около 10ст от 100лв заграбени от хората които карат коли !
    Лиляна Павлова започва да наглее!
    В същото време превозвачите от Турция се кефят ,че с малък рушвен могат да преминат с претоварени тирове транзит през балканските ни проходи и да разбиват питащата
    ни без да плащат почти нищо !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  100. 100 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 458 Любопитно

    10 ст/км ! А що си не еб.те м@кята, а ?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK