В Гърция за 100 км. магистрала платих около 2,45 евро, което грубо е около 4,90 лева, т.е. по 5 стотинки на километър.
Лиляна да не е пила или пушила та да взима два пъти по-висока такса от Гърция, за 5 пъти по-лоши магистрали, ако може да се нарече магистрали !!!
В Италия тол таксата е около 20 ст. на километър, но там магистралите са с три ленти.
ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата, но ПП/ДБ ги надминаха само за няколко месеца!
Тази тол такса да не стане като винетките - освен магистралите да обхване и пътищата от националната пътна мрежа?
Няма да се учудя ако измислят като интернет операторите 10 лева такса включване в магистрала, за да не са капо ако се движиш по-малко от 100 км...
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
[quote#4:"1107a"]Пътищата там как са?
[/quote]
Това е интересният въпрос. Може да направят ТОЛ система по всички пътища и да е 10 стотинки за километър, ма ако ми връщат за всяка дупка според кубатурата, накрая винаги ще имам да взимам.
10 ст/км?!?!?!?
Лилянчето да не е калкулирала в цената и ползване на труженички?
Тази жена не спира да ме удивлява - винаги съм я смятал за еманация на войнстващата, пробивна некомпетентност, изградена на роднински и други зависимости и гарнирана с "обаятелно" празнодумие.
Сега обаче, признавам, успя да ме изненада.
Не е ли много 10 ст. на километър ? Това значи по 10 лв. на 100 км и още 12лв. за 5 литра бензин...
В смисъл - дреме ми на мене на 15 сантиметровия , веднъж, айде два пъти, в годината ще ги дам тия пари , ама има маса прованси дето си ходят до родители , баби , дядовци , села и т.н. и за тях ще е ад. Вместо някой студент, за да си ида до мама и тате, да даде 100 лева ще даде 180-200.....
И хиляда пъти да мина по магистралата, няма да нанеса вреда на асфалта както един претоварен тир за едно минаване. А магисталите са строени със пари на данъкоплатците и на ЕС, така че ми се струва незаконно да слагат такси.
"...а въвеждането на тол такса за леките коли не е на дневен ред през следващите две - три години..."
Да де, след две-три години, но трябва да се палнат съчките от днес. Това е най-важният въпрос в държавата. Оставам с впечатлението, че може да я караме съвсем без министри. Оперативния персонал се справя криво-ляво, а госпожа министершата и колегите и висят по медиите.
Абе как в Швейцария успяват да съберат нужните пари за поддръжка на съществуващите магистрали, че и за ново строителство само с винетки от 40 франка, пък в БГ не може, та се канят да въвеждат такси на километър за леки автомобили?!
[quote#18:"Мойше! Толкоз!!!"]Таксата от 10 ст/км е горе долу като тези в ЕС. Разликата е в качеството на магистралите, и доходите на редовно ползващите магистралите
[/quote]
Разликата, брат'чед, е в качеството на управляващите. От там произтичат и другите разлики!
[quote#24:"Руслямски фундаменталист! Путин Акбар!"]Вместо някой студент, за да си ида до мама и тате, да даде 100 лева ще даде 180-200..... [/quote]
Студентът не е длъжен да се вози с таралясника си до село и обратно-има БДЖ и после автобуси. Ама ако влачи на връщане пълен багажник с провизи-да си плаща Безплатен обед нЕма!!!
П.С. Да уточня-таксата ми се вижда височка спрямо доходите в България, и направо неоправдана според състоянието на "магистралите"-виж коментар № 18
До коментар [#24] от "Руслямски фундаменталист! Путин Акбар!":
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
Множко ми идва тази такса... И за състоянието на пътищата, и за платежоспособността на населението. Но, както добре знаем, първоначално се люскат двойни и тройни цифри на това, което очакват, гледат рвакциите и тогава ще го заковат на 5 ст./км. И всички ще доволни. Чудя се, обаче, как се яхна тази чудна думичка ТОЛ, все едно сме израсли с нея. Не може ли да са "пътни" или "магистрални" такси?
Аз предлагам една реформа-да направим списък какво липсва в България сравнена със страните от ЕС. По Зарезан се разбра, че ни липсва на трапезата хубаво вино. Сега разбираме, че ни липсва контрол и поддръжка на основните ни пътища и ще наложим такса. Друго дето ни липсва е фут ...и т.н. Що толкоз сме изостанали, бе хора...
Лили ще плаща от общия джоб за панелките, но ще събира такси за магистралите. Защо бе, Лиленце?
Нека и за това да теглим един заем.
Нали и без това ги подкарахме големите суми....
Това само показва колко неадекватно е министерството! Значи, след въвеждане на таксата, едно пътуване София – Бургас – София ще струва повече, отколкото сега струва цялата годишна винетка! Или цената на винетката вече поредна година е сбъркана или с тези такси се изхвърлят в Космоса. И в двата случая говорим за некомпетентност. Приходите им се разминават в пъти.
Поредният грабеж. Този път от публичен ще се превърне в публично - частен, защото това в материала е пропуснато. По магистралите и пътищата построени с нашите пари/от нашите данъци/ и пари от европейските фондове. А публично - частното партньорство в пътищата го видяхме, когато Симеон искаше да подари, почти построената тогава автомагистрала "Тракия" на португалци, които да ни одират кожите. Не успя. Не му стигна времето. Тези може и да успеят. Ако българските граждани допуснат това да се случи за пореден път ще докажем че сме най - тъпото племе на света. Овцете ги стрижат един път в годината. Българите 24 часа, 365дни.
[quote#32:"Дразнител"]Абе как в Швейцария успяват да съберат нужните пари за поддръжка на съществуващите магистрали, че и за ново строителство само с винетки от 40 франка, пък в БГ не може, та се канят да въвеждат такси на километър за леки автомобили?! [/quote]
Отговорът е в коментар № 33 С който съм съгласен безусловно
До коментар [#32] от "Дразнител":
българските "държавници" са като соц сервитьори, ако мине. не е приоритет още 2-3 години, нека най-доблестният сред нас да стане президент първо с една непопулярна мярка (вземаме предварително пари да платим следващите 2-3 години), повече непопулярни мерки - когато президентът Борисов встъпи в длъжност.
Къде е това в Гърция ? Щото още докато едва излезеш от Солун в посока изток и си сапунисан с 2.60 Е за има-няма 20 км.До Комотини са общо 3 по толкова.Солун-Атина са 23-24 Е в едната посока за 500 км.Както и да го смяташ са 8-9 ст най-малко.Иначе в Турция е евтино .Одрин - Истанбул за 240-250 км 6 лири , 4-5 лева.
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
100% недоволни и е нормално, на никой не му се плаща.
Остава да се измисли безплатния обяд, гориво, отопление, еленергия и комунизма чука на вратата.
Няма страна по света, където подръжката и правенето на нови пътища да е безплатно, формите на плащане са различни - това може да се обсъжда, а не как да не се плаща. Не плащаш и нямаш (оше повече от сега) пътища.
Според мен най справедливо е измислено в Германия - като процент в цената на горивото. Който кара повече, или по-мощни коли или товарни и по-големи, той разваля пътищата повече и съответно плаща повече. За сметка на това няма разходи по поддържане на система и работещи, които да се занимават със събирането на тази такса.
Така че, по-разумно е да се коментира как да става това, за да е по-справедливо и по ефективно, а не как да не плащаме.
Много е просто, когато не плащаме, пак плащаме ама през бюджета, т.е. вземат се пари от хора, които през живота си не са минали и един километър по пътищата с превозно средство - така по-добре ли е?
До коментар [#33] от "batzdravo":
Не брат'чед. Разликата е в матреала. Не може да си прост и крадлив, а политиците да са ти културни и почтенни. Нали ние си ги избираме? Сутринта пак гледах какви ги вършат в Румъния и защо"отлепиха". Но ние си гледаме към Гърция. Друго си е само да искаш и друг да ти плаща сметката. Южна Корея и Китай не раздават помощи, а правят пристанища, летища и пътища. Нищо, че асфалта и бетона не се ядат. Ние ревем да сме като Венецуела и Куба.
До коментар [#24] от "Руслямски фундаменталист! Путин Акбар!":
Препоръчвам ти да излизаш повече от един път годишно мястото, където живееш, разширява мирогледа
По темата - нека да направят магистралите перфектни, да се създаде възможност ако си потроша колата, да търся отговорност и да получавам възмездие по най-бързият начин, а не като сега. Тогава имат право да искат подобни суми, и всеки ще си прави сметката - с кола ли, с автобус ли, с влак ли, или 1 път годишно, като някои Към момента, ако ми искат 10 ст/км за участъка София-Пловдив, 50% от който е в плачевно състояние,а останалата част е средно към ниско качество, не съм склонен да ги дам.
и то от много по-ниско платени данъкоплатци. гърците оревават орталъка пред целия свя, като минималната заплата е близо 600 евро, а ние кротко си псуваме и в най-добрия случай имигрираме
Спокойно, колеги, това е тактиката на по-малкото "зло". Хвърлят ни 10, за да сме доволни после като се "съгласят" на 5, а 5 всъщност също е много за България.
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
[quote#30:"Никола Георгиев"]Това вместо винетките ли?[/quote]
не . това е вместо разума на матриала , задължен да плаща всеки грабеж стига да е в полза на правилно поставени
Лилянчето съвсем се побърка. Да управляваш част от държавата не е като да учиш в университета, където преподавател (май и Ректор) е тати. На тази поредна калинка, тепърва ще и сърбаме попарата.
Цена от 10 ст. ми изглежда налудничева и само човек, който не си пие редовно хапчетата би могъл да очаква, че е възможно у нас да се плащат едни от най-високите тол-такси в Европа, но е добре да се има предвид и факта, че по пътищата, строени с пари от ЕС е забранено да се въвеждат тол-такси!
“Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
Ко се пенявите не моа ви разбера?Герберчетата опипват почвата с тия 10ст.както е било винаги, когато прекарват непопулярни мерки.Ся ще видАт колко рИветИ и великодушно ще ги свалят на 5 ст., понеже Боко е ларж а и Лилянчето иска да се хареса.Почна се голямото осребряване с начало санирането и край тая тол такса.Който не му харесва-Терминал 1и 2! Казах!
Логиката на Лиляна е сбъркана. Трябвало 1 мрд. събираме един милиард.Това не може да се плаща. А тя дава ли си сметка ,че е магистралите ще опустеят. До морето 80 лева. Ще си заредя бензин с тези 80 лева и ще мина там , където няма такси.. това е кьорфишек и напълно неприложимо. Според мен народа ще преглътне увеличение на винетка до 100 лева постепенно. Но това няма да го преглътне. И никаккви пари няма да събере. За товарните да прави каквото иска.... Но леките коли на средния българин изчезват от магистралите... , дето още ги няма....
[quote#42:"bpcorp"] И това по магистрала строена с държавни и евросредства!!!!![/quote]
То пък една магистрала, особено между Ихтиман и Пловдив. Как ще прибират такива такси, като това парче не е ремонтирано от 40 г. После тировете. Що за политика да качиш тировете на магистралата, за да ги скубеш, вместо да им направиш обходни пътища?
В цял свят (почти) се плаща за ползването на магистрала и в това няма нищо нередно. Напротив, ако искаме да имаме качествени пътища, трябва да се плаща за тях. ОБАЧЕ! Министърката с дебелия г*з нека да съобрази тол-таксата с доходите на българина. Нека като станат заплатите тук, като нормалните в ЕС, да слага и таксите като в ЕС. Нека когато магистралите ни заприличат на европейските (дори и не смея да си помечтая да станат като турските), да слага такса като за такива. Не може за избушената четирилентова Тракия, ти да ми искаш такса като за гръцките магистрали, които са си направо аутобани. Да сложи такса от 1 стотинка на километър и хем цената ще отговаря на качеството, хем ще могат да осигурят средства за инфраструктурата. Ама дай още от сега - юруш на маслините! Не се прави така, драги ми тиквочи!
ГМО с Тире от Микре - Най-гнусното нещо, пръквало се някога в българския футбол. Даже ЦСКА ми липсва...
До коментар [#26] от "Over":Винетките ще са отделно. За ползването на останалите пътища. Може и да ти дадат право на о,5 стотинки отстъпка.
Тия наистина нямат акъл. Първо плащаме магистралите,след това ще плащаме и да пътуваме по тях?
Т.те акъл имат, наяждане нямат.
Ербап си. Що не идеш на студентски събор тип купон и да си развиеш тезата. Имам много добър познат зъботехник и един ортодонт, ама подозирам, че преди тях ще ти се наложи да минеш през лицево-челюсна
Не знам къде сте платили толкова за 100км. Пунктовете в Гърция са доста начесто и навсякъде се дава от 2 до 3 евро за много кратки разстояния. Особено фрапиращо е преди Волос, където за един кратък участък, който се ремонтира от 10г, се плаща около 2 евро. Пътят Солун - Атина (не е качествен навсякъде), излизаше през 2010, 14 евро в едната посока (590 км).
Иначе, аз смятам, че моделът на Англия и Германия е най-добър - пътен данък в цената на горивото. Така, на км излиза най-евтино (10-ина цента на литър е горницата, а с литър на извънградско се минават повече от 10км, т.е. имаме разход под 1цент на километър). Вярно, така се засягат всички пътища, но мисля, че така е най-справедливо.
Това е вярно, но определени тунели вътре в страната се плащат допълнително.
Мен друго ме притеснява. Преди два-три дена в новините по френския първи канал се обсъждаше политиката на таксите във Франция, които са на километър. И стана ясно, че 24% от събраните такси се разпределят във вид на дивидент за акционерите на частните фирми, които са взели магистралите на концесия. Това са милиарди евро годишно! И във Франция сериозно се повдига въпроса за това, че магистралите са изплатени отдавна и таксите следва да бъдат намалени. Сега са около 8 цента/км.
Като си почнал за Гърция, кажи също, че успоредно на всяка платена магистрала има безплатен първокласен път. А не да те изнудват да плащаш за единствения път, по който може да пътуваш, без да ти се изкривят джантите...
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
Всяка магистрала трябва да има алтернатива - дублиране на магистралата с път без тол-такси. Избираш магистралата, плащаш тол, избираш дублиращото трасе, плащаш с известни неудобства - пътищата в дупки, със свлачища, тесни, лунен пейзаж, със законова скоростна безотговорност. Но това не е тема на правителството Му, говори се за магистралите. Естествено, винаги е приоритет казанът с големите пари, т.е. с големите аванти. Няма такива нагли същества като българските политици и/или управленци. Магистрали и саниране. Ово е крадене!
Пропуснах да кажа, че в България пътния данък е включен един път в цената на горивото чрез акциза, и втори път се плаща на общината. И трети път се плаща винетка. И сега четвърти път ще се плаща тол такса....
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
Тези говеда искат да дигнат цената до бг плажовете с още 100 лв, така че никой повече да не стъпи там.
Ей, Бойко, ти да не получаваш комисионни от гръцките хотелиери?
Винетка + такса за магистрали?! Това шега ли е? Ние имаме ли възможност да сме като Франция и Италия да плащаме такива такси? Или е по-добре като например Швейцария 40 франка на година и ползваш всичко?! И не може да искат пари за магистрали (в плачевно състояние), а да не се предлага и алтернатива за хора, които не искат да плащат - а именно второстепенните пътища - те са в ужасно състояние. Да се погрижат всичко да е като слънце, а после ще видим за такси.
Около 1 млрд. лв. приходи годишно са нужни, за да се поддържат пътищата както другаде в Европа, каза Павлова
===========
Другаде в Европа и 2 два милиарда да съберат за ТОЛ такси тези пари не се крадат и магистралите са в отлично състояние и са с по минимум 3 ленти в посока + аварийна а не като тук два ТИР - а като се започват изпреварване карат по 10 - 15 км. и запушват целият магистрален път. Точно това е магистрален път.
Ооооо, само смейте да въведете нещо такова! Тогава свят ще ви се извие от протести! Ще видите колко точно обединено може да е шофьорското общество.
Нагляри безподобни! Къде в България има нормални пътища, заради които ще плащаме?
Има едни европари за усвояване , уж ще правим изследване. Лиляна казава цената 10 ст. /км. народа скача щото това си е безумие. Сондира се мнението на хоранта...То магистрали няма тя пари ще събира. Б.Б. с прословутия си политически нюх усеща ,че народа ще го отсвири и то за нещо за което има най големи заслуги. И просто ще каже :Отлагаме въвеждането и се приключва. Лилето остава в небрано лозе . Б.Б. на бял кон..... Народа щастлив....
София-Варна=40 кинта. Ама ако е хубав пътя и си бръмчиш със 130 в крайна сметка ще ти падне разхода, така че е ОК.
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.
Не разбирам минусите на коментара Ви, като той е най смислен. Или от моя гледна точка, щото не ползвам магистрала, а само второстепенен път на 30 км. до село от малък град.
За да въведе тази такса трябва да имаш и добре поддържан алтернативен път.Така е в всички страни иначе трябва да отпаднат винетките.Не може за една и съща услуга да налагаш двойна такса.Кой ще е собственик защото държавата не може да е собственик тъй като за поддържането ще взима държавни средства а те са на народа и не става да взимаш от данъците за да я поддържаш и същевременно да задължаваш народа да плаща такса.И другото кой ще купи магистрала не достроена и непригодена за тази система.Ще трябва да се налеят стотици милиони за да се направят входове и изходи и още толкова за да се поправи и да заприлича що годе на път защото за извършване на ремонтни работи не може да искаш пари тъй като затрудняваш трафика.Така че този който го мисли иска да ограбва в момента народа а трябва най напред да направи търгове и да продаде магистралите и изниква въпроса защо народа трябва да плаща за строежа след като друг ще прибира парите а ги влагаме в нещо което няма да е наше не е ли по добре тези пари да отидат в други направления полезни за народа.
още може , направо левче да стане , а и въздуха дето дишаме може да се таксува и до морето ще ми ходите я и такса слънце да се въведе.
Дори предлагам направо една таксичка живот да се гласува и още като се роди едно дете да му се даде едно кредитче та да има време цяяяял живот да си го плаща.
100 лева до Бургас. А сега ако и започнат да засичат средната скорост на излизане, и да глобяват на място с таксата, ще стане за някой хора и по 500. Ще стане задължително спирането за хранене край Пловдив за всички бързаци. Това е типично за ББ правителство. Изтрелват една сума в общото пространство и започва пазарлъка.
Е ако си минавал само веднъж е можело да жертваш малко повечко време и да минеш по обикновените пътища. Винетките са само за магистралите. Останалото е безплатно.
Това правителство мисли само за въвеждането на нови данъци. Вчера четох, че щели да въведат данък за вредни храни, като чипсове. Да помислят за намаляването на данъците. Ако ДДС данъка е по-нисък от 20 процента хората ще купуват повече стоки и т.н.
Хахаххаа...голям смях....Даже е "евтино" за това качество на магистралите...Значи до Пловдив даваш по 10 лв. / само пътна такса + ремонт на окачването и аморесьорите на всеки 10 пътувания....За тази цена, първо да се хванат и да направят магистралата с 4 ленти, с добра маркировка, с осветление по нея, без нито една неравност ( да не говоря за дупка и пр) и тогава с удоволствие ще им плащам таза такса.
Около 10 стотинки на километър ще е таксата за преминаване по магистрали на леките коли
________
Стига !!!
Винетки , данък на МПС , ДДС и Акциз на горивата ,ДДС от консумативите по озбслужването и резервни части , държавата връща по около 10ст от 100лв заграбени от хората които карат коли !
Лиляна Павлова започва да наглее!
В същото време превозвачите от Турция се кефят ,че с малък рушвен могат да преминат с претоварени тирове транзит през балканските ни проходи и да разбиват питащата
ни без да плащат почти нищо !
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
442
Рейтинг: 1491 НеутралноКое по-точно наричате магистрали, защото това по което се движим няма нищо общо с Европейските понятия и определения за магистрала.
lout66
Рейтинг: 596 ЛюбопитноА говорихте че магистралите не се ядат , някои ще се изхранват добре ще има и за тях и за децата и внуците им.
poijn
Рейтинг: 461 НеутралноЛиляна питай, нея цитират.
Значи до морето и обратно още 100 кинта си гответе.
Публикувано през m.dnevnik.bg
1107a
Рейтинг: 458 НеутралноКрасота!
Отиване и връщате до Бургас - 80 лева тол такса? А как е Унгария? А Австрия? А Германия? А Холандия?
Пътищата там как са?
gargamel
Рейтинг: 526 НеутралноДо коментар [#1] от "442":
Dum Spiro, SperoЕ, ти пък сега. Важното е да се взимат едни пари...... Че много гърла станаха за хранене.
fortunes
Рейтинг: 515 НеутралноХахахахахааааа! Браво! 40 лева от София до Бургас в едната посока! Умните и красивите ще плащат.
Публикувано през m.dnevnik.bg
оstavime
Рейтинг: 571 НеутралноДокато народа само пише по форуми - така ще е!
Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!dmarev
Рейтинг: 458 ВеселоРаботата ще стане - който от където
ZeroOne
Рейтинг: 627 НеутралноАко навъртиш 15000 км на година ето ти 1500 лв.А транспортните фирми?Очертава се яко изтупване на брашняния чувал наречен български данъкоплатец.
ZeroOneeyewitness
Рейтинг: 458 НеутралноМалко множко ми се чини...
ironhorse
Рейтинг: 808 ГневноВ Гърция за 100 км. магистрала платих около 2,45 евро, което грубо е около 4,90 лева, т.е. по 5 стотинки на километър.
ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата, но ПП/ДБ ги надминаха само за няколко месеца!Лиляна да не е пила или пушила та да взима два пъти по-висока такса от Гърция, за 5 пъти по-лоши магистрали, ако може да се нарече магистрали !!!
В Италия тол таксата е около 20 ст. на километър, но там магистралите са с три ленти.
mapuhcku
Рейтинг: 402 НеутралноМай ще има протести с елементи на оставки!
zidane
Рейтинг: 685 ВеселоБДЖ-то бързо бързо ще "оздравее", май!
mitko11
Рейтинг: 1966 НеутралноТази тол такса да не стане като винетките - освен магистралите да обхване и пътищата от националната пътна мрежа?
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовНяма да се учудя ако измислят като интернет операторите 10 лева такса включване в магистрала, за да не са капо ако се движиш по-малко от 100 км...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
usero
Рейтинг: 571 Неутрално[quote#4:"1107a"]Пътищата там как са?
[/quote]
Това е интересният въпрос. Може да направят ТОЛ система по всички пътища и да е 10 стотинки за километър, ма ако ми връщат за всяка дупка според кубатурата, накрая винаги ще имам да взимам.
stasi666
Рейтинг: 458 НеутралноНяма как да стане
Мойше! Толкоз!!!
Рейтинг: 995 НеутралноТаксата от 10 ст/км е горе долу като тези в ЕС. Разликата е в качеството на магистралите, и доходите на редовно ползващите магистралите
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!chicago514
Рейтинг: 1093 НеутралноПонятието магистрала е силно преувеличено у нас,за сметка на тол таксите които ще са си реални.
Gopeто
Рейтинг: 1544 НеутралноЗа да намалеят тежките камиони по пътищата, трябва да има железница.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петровlout66
Рейтинг: 596 НеутралноДо коментар [#12] от "mapuhcku":
Не може , протести има ако са други на власт щом е Боко народа е доволен и не протестира .
Consumer
Рейтинг: 1395 ВеселоДо коментар [#4] от "1107a":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantПътищата са им както трябва, но и таксите си ги бива. Най-ниски са в Сърбия, докато в Италия е голяма брадва.
Martim
Рейтинг: 273 Неутрално10 ст/км?!?!?!?
Лилянчето да не е калкулирала в цената и ползване на труженички?
Тази жена не спира да ме удивлява - винаги съм я смятал за еманация на войнстващата, пробивна некомпетентност, изградена на роднински и други зависимости и гарнирана с "обаятелно" празнодумие.
Сега обаче, признавам, успя да ме изненада.
Хорошо там где нас нет
Рейтинг: 1531 ЛюбопитноНе е ли много 10 ст. на километър ? Това значи по 10 лв. на 100 км и още 12лв. за 5 литра бензин...
Хотели как лучше, получилось как всегдаВ смисъл - дреме ми на мене на 15 сантиметровия , веднъж, айде два пъти, в годината ще ги дам тия пари , ама има маса прованси дето си ходят до родители , баби , дядовци , села и т.н. и за тях ще е ад. Вместо някой студент, за да си ида до мама и тате, да даде 100 лева ще даде 180-200.....
дерибеев
Рейтинг: 2827 Неутралноето бе , тия построиха и цели проводници . и ги кръстиха магистрали
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васOver
Рейтинг: 515 НеутралноА какво ще стане с винетките тогава?
pixela
Рейтинг: 571 ЛюбопитноКо? До Пловдив трябва да дам повече от 10 кинта, само защото ползвам тез чудесни магистрали? Ша паладея ей!
freedom is another word for nothing else to lose2029
Рейтинг: 902 НеутралноИ хиляда пъти да мина по магистралата, няма да нанеса вреда на асфалта както един претоварен тир за едно минаване. А магисталите са строени със пари на данъкоплатците и на ЕС, така че ми се струва незаконно да слагат такси.
Over
Рейтинг: 515 НеутралноПросто не ми се мисли, колко хора ще пътуват по стари пътища, за да си спестят парите, а по тези пътища какви катастрофи се случват.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Мърмор
Рейтинг: 1117 Неутрално"...а въвеждането на тол такса за леките коли не е на дневен ред през следващите две - три години..."
Да де, след две-три години, но трябва да се палнат съчките от днес. Това е най-важният въпрос в държавата. Оставам с впечатлението, че може да я караме съвсем без министри. Оперативния персонал се справя криво-ляво, а госпожа министершата и колегите и висят по медиите.
Дразнител
Рейтинг: 651 НеутралноАбе как в Швейцария успяват да съберат нужните пари за поддръжка на съществуващите магистрали, че и за ново строителство само с винетки от 40 франка, пък в БГ не може, та се канят да въвеждат такси на километър за леки автомобили?!
Жизнь или Life - избор има.batzdravo
Рейтинг: 3620 Весело[quote#18:"Мойше! Толкоз!!!"]Таксата от 10 ст/км е горе долу като тези в ЕС. Разликата е в качеството на магистралите, и доходите на редовно ползващите магистралите
От там произтичат и другите разлики!
[/quote]
Разликата, брат'чед, е в качеството на управляващите.
victor troska
Рейтинг: 684 Неутралноварна-шумен - 9 лв тол такса за разбит път и 5 лв за газ. факин прайслес.
Ако имате 5 лева, Костов може да открадне от вас 6 лева.Костов е откраднал целия свят 5 пъти, като два от тях от самия себе си.Мойше! Толкоз!!!
Рейтинг: 995 Неутрално[quote#24:"Руслямски фундаменталист! Путин Акбар!"]Вместо някой студент, за да си ида до мама и тате, да даде 100 лева ще даде 180-200..... [/quote]
Безплатен обед нЕма!!!
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!Студентът не е длъжен да се вози с таралясника си до село и обратно-има БДЖ и после автобуси. Ама ако влачи на връщане пълен багажник с провизи-да си плаща
П.С. Да уточня-таксата ми се вижда височка спрямо доходите в България, и направо неоправдана според състоянието на "магистралите"-виж коментар № 18
До коментар [#24] от "Руслямски фундаменталист! Путин Акбар!":
petrofff
Рейтинг: 233 НеутралноМножко ми идва тази такса... И за състоянието на пътищата, и за платежоспособността на населението. Но, както добре знаем, първоначално се люскат двойни и тройни цифри на това, което очакват, гледат рвакциите и тогава ще го заковат на 5 ст./км. И всички ще доволни. Чудя се, обаче, как се яхна тази чудна думичка ТОЛ, все едно сме израсли с нея. Не може ли да са "пътни" или "магистрални" такси?
Публикувано през m.dnevnik.bg
man_un
Рейтинг: 506 НеутралноАз предлагам една реформа-да направим списък какво липсва в България сравнена със страните от ЕС. По Зарезан се разбра, че ни липсва на трапезата хубаво вино. Сега разбираме, че ни липсва контрол и поддръжка на основните ни пътища и ще наложим такса. Друго дето ни липсва е фут ...и т.н. Що толкоз сме изостанали, бе хора...
galio
Рейтинг: 684 ЛюбопитноКак могат да се заобикалят тия такси?
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMtheanalyser
Рейтинг: 1416 НеутралноЛили ще плаща от общия джоб за панелките, но ще събира такси за магистралите. Защо бе, Лиленце?
Нека и за това да теглим един заем.
Нали и без това ги подкарахме големите суми....
Trayan
Рейтинг: 854 НеутралноТова само показва колко неадекватно е министерството! Значи, след въвеждане на таксата, едно пътуване София – Бургас – София ще струва повече, отколкото сега струва цялата годишна винетка! Или цената на винетката вече поредна година е сбъркана или с тези такси се изхвърлят в Космоса. И в двата случая говорим за некомпетентност. Приходите им се разминават в пъти.
subaru
Рейтинг: 1037 НеутралноПоредният грабеж. Този път от публичен ще се превърне в публично - частен, защото това в материала е пропуснато. По магистралите и пътищата построени с нашите пари/от нашите данъци/ и пари от европейските фондове. А публично - частното партньорство в пътищата го видяхме, когато Симеон искаше да подари, почти построената тогава автомагистрала "Тракия" на португалци, които да ни одират кожите. Не успя. Не му стигна времето. Тези може и да успеят. Ако българските граждани допуснат това да се случи за пореден път ще докажем че сме най - тъпото племе на света. Овцете ги стрижат един път в годината. Българите 24 часа, 365дни.
Бо По
Рейтинг: 537 НеутралноЗначи София - Бургас - София еднкократно с лек автомобил по АМ Тракия - 80лв. И това по магистрала строена с държавни и евросредства!!!!!
Мойше! Толкоз!!!
Рейтинг: 995 Неутрално[quote#32:"Дразнител"]Абе как в Швейцария успяват да съберат нужните пари за поддръжка на съществуващите магистрали, че и за ново строителство само с винетки от 40 франка, пък в БГ не може, та се канят да въвеждат такси на километър за леки автомобили?! [/quote]
С който съм съгласен безусловно
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!Отговорът е в коментар № 33
До коментар [#32] от "Дразнител":
До коментар [#33] от "batzdravo":
rio_tinto
Рейтинг: 564 Неутралнобългарските "държавници" са като соц сервитьори, ако мине. не е приоритет още 2-3 години, нека най-доблестният сред нас да стане президент първо с една непопулярна мярка (вземаме предварително пари да платим следващите 2-3 години), повече непопулярни мерки - когато президентът Борисов встъпи в длъжност.
cinik
Рейтинг: 2645 НеутралноЦени на винетка в Австрия, включва и ползването на магистралите:
Инициативен комитет "За монумент на бай Ганю на мястото на МОЧА "10 дена: 8,70 евро
2 месеца: 25,30 евро
12 месеца: 84,40 евро
Нерде българските пътища, нерде австрийските алпийски магистрали...
Гледайте я тая в ръцете, защото има уклона да гепи!
Consumer
Рейтинг: 1395 ВеселоДо коментар [#32] от "Дразнител":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantОще ми седи залепена на стъклото, нали е годишна, без значение за колко време си там.
kasko
Рейтинг: 804 НеутралноДо коментар [#11] от "ironhorse":
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.Къде е това в Гърция ? Щото още докато едва излезеш от Солун в посока изток и си сапунисан с 2.60 Е за има-няма 20 км.До Комотини са общо 3 по толкова.Солун-Атина са 23-24 Е в едната посока за 500 км.Както и да го смяташ са 8-9 ст най-малко.Иначе в Турция е евтино .Одрин - Истанбул за 240-250 км 6 лири , 4-5 лева.
tsvetko_51
Рейтинг: 1533 Неутрално100% недоволни и е нормално, на никой не му се плаща.
Остава да се измисли безплатния обяд, гориво, отопление, еленергия и комунизма чука на вратата.
Няма страна по света, където подръжката и правенето на нови пътища да е безплатно, формите на плащане са различни - това може да се обсъжда, а не как да не се плаща. Не плащаш и нямаш (оше повече от сега) пътища.
Според мен най справедливо е измислено в Германия - като процент в цената на горивото. Който кара повече, или по-мощни коли или товарни и по-големи, той разваля пътищата повече и съответно плаща повече. За сметка на това няма разходи по поддържане на система и работещи, които да се занимават със събирането на тази такса.
Така че, по-разумно е да се коментира как да става това, за да е по-справедливо и по ефективно, а не как да не плащаме.
Много е просто, когато не плащаме, пак плащаме ама през бюджета, т.е. вземат се пари от хора, които през живота си не са минали и един километър по пътищата с превозно средство - така по-добре ли е?
Consumer
Рейтинг: 1395 ВеселоДо коментар [#45] от "cinik":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantСловения: 1 месец = 30 евро
Дразнител
Рейтинг: 651 НеутралноДо коментар [#26] от "Over":
Жизнь или Life - избор има.Като чета, имам усещането, че се готвят да ги оставят като система за плащане на остсаналата пътна мрежа.
Хорошо там где нас нет
Рейтинг: 1531 Весело[quote#38:"galio"]Как могат да се заобикалят тия такси? [/quote]
Хотели как лучше, получилось как всегдаПо заобиколните пътища
Индиана
Рейтинг: 515 НеутралноЩе си караме по старите пътища. Лиляно, ти може да си караш по магистралите.
owen
Рейтинг: 571 Неутралнодобре де, защо плащаме винетки тогава? или едното, или другото. и без това от първото няма полза.
Kosta Delev
Рейтинг: 679 НеутралноОчертава се съживяване на подбалканския път...
65vesso
Рейтинг: 502 НеутралноДо коментар [#33] от "batzdravo":
Не брат'чед. Разликата е в матреала. Не може да си прост и крадлив, а политиците да са ти културни и почтенни. Нали ние си ги избираме? Сутринта пак гледах какви ги вършат в Румъния и защо"отлепиха". Но ние си гледаме към Гърция. Друго си е само да искаш и друг да ти плаща сметката. Южна Корея и Китай не раздават помощи, а правят пристанища, летища и пътища. Нищо, че асфалта и бетона не се ядат. Ние ревем да сме като Венецуела и Куба.
Емо
Рейтинг: 402 ВеселоДо коментар [#24] от "Руслямски фундаменталист! Путин Акбар!":
Към момента, ако ми искат 10 ст/км за участъка София-Пловдив, 50% от който е в плачевно състояние,а останалата част е средно към ниско качество, не съм склонен да ги дам.
Virtus est medium vitiis.Препоръчвам ти да излизаш повече от един път годишно мястото, където живееш, разширява мирогледа
По темата - нека да направят магистралите перфектни, да се създаде възможност ако си потроша колата, да търся отговорност и да получавам възмездие по най-бързият начин, а не като сега. Тогава имат право да искат подобни суми, и всеки ще си прави сметката - с кола ли, с автобус ли, с влак ли, или 1 път годишно, като някои
owen
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#11] от "ironhorse":
и то от много по-ниско платени данъкоплатци. гърците оревават орталъка пред целия свя, като минималната заплата е близо 600 евро, а ние кротко си псуваме и в най-добрия случай имигрираме
Mark Twain
Рейтинг: 465 НеутралноСпокойно, колеги, това е тактиката на по-малкото "зло". Хвърлят ни 10, за да сме доволни после като се "съгласят" на 5, а 5 всъщност също е много за България.
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Фордbgkurshum
Рейтинг: 793 НеутралноБраво. Сега остава да кажат на коя точно мутра ще възложат отговорната задача да събира таксите.
На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!дерибеев
Рейтинг: 2827 Неутрално[quote#30:"Никола Георгиев"]Това вместо винетките ли?[/quote]
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васне . това е вместо разума на матриала , задължен да плаща всеки грабеж стига да е в полза на правилно поставени
ironhorse
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#47] от "kasko":
tml
ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата, но ПП/ДБ ги надминаха само за няколко месеца!http://www.vinetki.eu/gurcia-vinetki-putni-taksi.h
Миналата година 2014 се качих на магистрала малко след Комотини и малко след Кавала слязох.
За съжаление не пазя касовите бележки
achkoal
Рейтинг: 402 НеутралноЛилянчето съвсем се побърка. Да управляваш част от държавата не е като да учиш в университета, където преподавател (май и Ректор) е тати. На тази поредна калинка, тепърва ще и сърбаме попарата.
Станислав
Рейтинг: 1284 НеутралноЦена от 10 ст. ми изглежда налудничева и само човек, който не си пие редовно хапчетата би могъл да очаква, че е възможно у нас да се плащат едни от най-високите тол-такси в Европа, но е добре да се има предвид и факта, че по пътищата, строени с пари от ЕС е забранено да се въвеждат тол-такси!
“Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklintitan4o
Рейтинг: 458 НеутралноКо се пенявите не моа ви разбера?Герберчетата опипват почвата с тия 10ст.както е било винаги, когато прекарват непопулярни мерки.Ся ще видАт колко рИветИ и великодушно ще ги свалят на 5 ст., понеже Боко е ларж а и Лилянчето иска да се хареса.Почна се голямото осребряване с начало санирането и край тая тол такса.Който не му харесва-Терминал 1и 2! Казах!
foure
Рейтинг: 571 ВеселоДо коментар [#5] от "gargamel":
Толкова много "гърла за хранене" а толкова малко патрони в пълнителя
k7
Рейтинг: 458 НеутралноАз предлагам 1 ст. на 10 км. По-логично ми се вижда...
1_bulgarin
Рейтинг: 466 НеутралноЛогиката на Лиляна е сбъркана. Трябвало 1 мрд. събираме един милиард.Това не може да се плаща. А тя дава ли си сметка ,че е магистралите ще опустеят. До морето 80 лева. Ще си заредя бензин с тези 80 лева и ще мина там , където няма такси.. това е кьорфишек и напълно неприложимо. Според мен народа ще преглътне увеличение на винетка до 100 лева постепенно. Но това няма да го преглътне. И никаккви пари няма да събере. За товарните да прави каквото иска.... Но леките коли на средния българин изчезват от магистралите... , дето още ги няма....
aleko
Рейтинг: 684 Неутрално[quote#42:"bpcorp"] И това по магистрала строена с държавни и евросредства!!!!![/quote]
То пък една магистрала, особено между Ихтиман и Пловдив. Как ще прибират такива такси, като това парче не е ремонтирано от 40 г. После тировете. Що за политика да качиш тировете на магистралата, за да ги скубеш, вместо да им направиш обходни пътища?
...And justice for all
Рейтинг: 571 НеутралноВ цял свят (почти) се плаща за ползването на магистрала и в това няма нищо нередно. Напротив, ако искаме да имаме качествени пътища, трябва да се плаща за тях. ОБАЧЕ! Министърката с дебелия г*з нека да съобрази тол-таксата с доходите на българина. Нека като станат заплатите тук, като нормалните в ЕС, да слага и таксите като в ЕС. Нека когато магистралите ни заприличат на европейските (дори и не смея да си помечтая да станат като турските), да слага такса като за такива. Не може за избушената четирилентова Тракия, ти да ми искаш такса като за гръцките магистрали, които са си направо аутобани. Да сложи такса от 1 стотинка на километър и хем цената ще отговаря на качеството, хем ще могат да осигурят средства за инфраструктурата. Ама дай още от сега - юруш на маслините! Не се прави така, драги ми тиквочи!
ГМО с Тире от Микре - Най-гнусното нещо, пръквало се някога в българския футбол. Даже ЦСКА ми липсва...Tru Soulja
Рейтинг: 458 НеутралноГерберонията си подписа оставката.
Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го взематМоди трий нищо да не остане!
Рейтинг: 571 ГневноОт къде на къде?!?!?!? Нали и сега частта която държавата плаща е от нашите данъци, сега пак ще плащаме за да я използваме?!?!?!
чобанмахала
Рейтинг: 742 НеутралноДо коментар [#26] от "Over":Винетките ще са отделно. За ползването на останалите пътища. Може и да ти дадат право на о,5 стотинки отстъпка.
Тия наистина нямат акъл. Първо плащаме магистралите,след това ще плащаме и да пътуваме по тях?
Т.те акъл имат, наяждане нямат.
foure
Рейтинг: 571 ВеселоДо коментар [#35] от "Мойше! Толкоз!!!":
Ербап си. Що не идеш на студентски събор тип купон и да си развиеш тезата. Имам много добър познат зъботехник и един ортодонт, ама подозирам, че преди тях ще ти се наложи да минеш през лицево-челюсна
irons
Рейтинг: 640 НеутралноДо коментар [#11] от "ironhorse":
Не знам къде сте платили толкова за 100км. Пунктовете в Гърция са доста начесто и навсякъде се дава от 2 до 3 евро за много кратки разстояния. Особено фрапиращо е преди Волос, където за един кратък участък, който се ремонтира от 10г, се плаща около 2 евро. Пътят Солун - Атина (не е качествен навсякъде), излизаше през 2010, 14 евро в едната посока (590 км).
Иначе, аз смятам, че моделът на Англия и Германия е най-добър - пътен данък в цената на горивото. Така, на км излиза най-евтино (10-ина цента на литър е горницата, а с литър на извънградско се минават повече от 10км, т.е. имаме разход под 1цент на километър). Вярно, така се засягат всички пътища, но мисля, че така е най-справедливо.
Дразнител
Рейтинг: 651 НеутралноДо коментар [#45] от "cinik":
Жизнь или Life - избор има.Това е вярно, но определени тунели вътре в страната се плащат допълнително.
Мен друго ме притеснява. Преди два-три дена в новините по френския първи канал се обсъждаше политиката на таксите във Франция, които са на километър. И стана ясно, че 24% от събраните такси се разпределят във вид на дивидент за акционерите на частните фирми, които са взели магистралите на концесия. Това са милиарди евро годишно! И във Франция сериозно се повдига въпроса за това, че магистралите са изплатени отдавна и таксите следва да бъдат намалени. Сега са около 8 цента/км.
mitko11
Рейтинг: 1966 НеутралноДо коментар [#74] от "irons":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовКато си почнал за Гърция, кажи също, че успоредно на всяка платена магистрала има безплатен първокласен път. А не да те изнудват да плащаш за единствения път, по който може да пътуваш, без да ти се изкривят джантите...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1428 НеутралноДобро упражнение на тема - как да съсипем бизнеса. Евала, Герб!
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМърмор
Рейтинг: 1117 НеутралноВсяка магистрала трябва да има алтернатива - дублиране на магистралата с път без тол-такси. Избираш магистралата, плащаш тол, избираш дублиращото трасе, плащаш с известни неудобства - пътищата в дупки, със свлачища, тесни, лунен пейзаж, със законова скоростна безотговорност. Но това не е тема на правителството Му, говори се за магистралите. Естествено, винаги е приоритет казанът с големите пари, т.е. с големите аванти. Няма такива нагли същества като българските политици и/или управленци. Магистрали и саниране. Ово е крадене!
mitko11
Рейтинг: 1966 НеутралноДо коментар [#74] от "irons":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовПропуснах да кажа, че в България пътния данък е включен един път в цената на горивото чрез акциза, и втори път се плаща на общината. И трети път се плаща винетка. И сега четвърти път ще се плаща тол такса....
historama
Рейтинг: 684 НеутралноТези говеда искат да дигнат цената до бг плажовете с още 100 лв, така че никой повече да не стъпи там.
Ей, Бойко, ти да не получаваш комисионни от гръцките хотелиери?
kamenpavlov
Рейтинг: 515 НеутралноВинетка + такса за магистрали?! Това шега ли е? Ние имаме ли възможност да сме като Франция и Италия да плащаме такива такси? Или е по-добре като например Швейцария 40 франка на година и ползваш всичко?! И не може да искат пари за магистрали (в плачевно състояние), а да не се предлага и алтернатива за хора, които не искат да плащат - а именно второстепенните пътища - те са в ужасно състояние. Да се погрижат всичко да е като слънце, а после ще видим за такси.
Танас
Рейтинг: 1416 НеутралноОколо 1 млрд. лв. приходи годишно са нужни, за да се поддържат пътищата както другаде в Европа, каза Павлова
Цацарoff - Оставка ! >:-)===========
Другаде в Европа и 2 два милиарда да съберат за ТОЛ такси тези пари не се крадат и магистралите са в отлично състояние и са с по минимум 3 ленти в посока + аварийна а не като тук два ТИР - а като се започват изпреварване карат по 10 - 15 км. и запушват целият магистрален път. Точно това е магистрален път.
Slick
Рейтинг: 458 ГневноОоооо, само смейте да въведете нещо такова! Тогава свят ще ви се извие от протести! Ще видите колко точно обединено може да е шофьорското общество.
Нагляри безподобни! Къде в България има нормални пътища, заради които ще плащаме?
чобанмахала
Рейтинг: 742 НеутралноДо коментар [#62] от "achkoal": Тая калинка е само говорител. Не е тя идеологът на грабежа.
1_bulgarin
Рейтинг: 466 НеутралноИма едни европари за усвояване , уж ще правим изследване. Лиляна казава цената 10 ст. /км. народа скача щото това си е безумие. Сондира се мнението на хоранта...То магистрали няма тя пари ще събира. Б.Б. с прословутия си политически нюх усеща ,че народа ще го отсвири и то за нещо за което има най големи заслуги. И просто ще каже :Отлагаме въвеждането и се приключва. Лилето остава в небрано лозе . Б.Б. на бял кон..... Народа щастлив....
Изо Дзадзе
Рейтинг: 1900 НеутралноСофия-Варна=40 кинта. Ама ако е хубав пътя и си бръмчиш със 130 в крайна сметка ще ти падне разхода, така че е ОК.
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Peni Nikol
Рейтинг: 3279 НеутралноДо коментар [#48] от "tsvetko_51":
Peni NikolНе разбирам минусите на коментара Ви, като той е най смислен. Или от моя гледна точка, щото не ползвам магистрала, а само второстепенен път на 30 км. до село от малък град.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 2158 Неутралноне може хем акциз на бензина хем пътен данък хем толтакса.Да махнат пътния данък и акциза-ще плащаме толтакса
jza49480915
Рейтинг: 451 НеутралноЗа да въведе тази такса трябва да имаш и добре поддържан алтернативен път.Така е в всички страни иначе трябва да отпаднат винетките.Не може за една и съща услуга да налагаш двойна такса.Кой ще е собственик защото държавата не може да е собственик тъй като за поддържането ще взима държавни средства а те са на народа и не става да взимаш от данъците за да я поддържаш и същевременно да задължаваш народа да плаща такса.И другото кой ще купи магистрала не достроена и непригодена за тази система.Ще трябва да се налеят стотици милиони за да се направят входове и изходи и още толкова за да се поправи и да заприлича що годе на път защото за извършване на ремонтни работи не може да искаш пари тъй като затрудняваш трафика.Така че този който го мисли иска да ограбва в момента народа а трябва най напред да направи търгове и да продаде магистралите и изниква въпроса защо народа трябва да плаща за строежа след като друг ще прибира парите а ги влагаме в нещо което няма да е наше не е ли по добре тези пари да отидат в други направления полезни за народа.
rkirov
Рейтинг: 458 Весело
още може , направо левче да стане , а и въздуха дето дишаме може да се таксува и до морето ще ми ходите я и такса слънце да се въведе.
Все по-хубаво става :)Дори предлагам направо една таксичка живот да се гласува и още като се роди едно дете да му се даде едно кредитче та да има време цяяяял живот да си го плаща.
znayko84
Рейтинг: 893 ВеселоТакава цена е абсурдна. 2-3 стотинки е поносимо. 10 е пладнешки обир.
alieng
Рейтинг: 458 Неутралноекстра, таман ще има по-малко коли по магистралата.
vladivlad
Рейтинг: 465 НеутралноПродължавам да се чудя КОЙ/КОИ са хората, които гласуват и продължават да заявяват подкрепа за партия, бъкана с недоразумения като това на снимката.
Do or do not. There is no try. Yodasasvirco
Рейтинг: 515 Неутрално100 лева до Бургас. А сега ако и започнат да засичат средната скорост на излизане, и да глобяват на място с таксата, ще стане за някой хора и по 500. Ще стане задължително спирането за хранене край Пловдив за всички бързаци. Това е типично за ББ правителство. Изтрелват една сума в общото пространство и започва пазарлъка.
Дразнител
Рейтинг: 651 НеутралноДо коментар [#46] от "Consumer":
Жизнь или Life - избор има.Е ако си минавал само веднъж е можело да жертваш малко повечко време и да минеш по обикновените пътища. Винетките са само за магистралите. Останалото е безплатно.
eminem9876
Рейтинг: 383 НеутралноТова правителство мисли само за въвеждането на нови данъци. Вчера четох, че щели да въведат данък за вредни храни, като чипсове. Да помислят за намаляването на данъците. Ако ДДС данъка е по-нисък от 20 процента хората ще купуват повече стоки и т.н.
Александър
Рейтинг: 515 НеутралноХахаххаа...голям смях....Даже е "евтино" за това качество на магистралите...Значи до Пловдив даваш по 10 лв. / само пътна такса + ремонт на окачването и аморесьорите на всеки 10 пътувания....За тази цена, първо да се хванат и да направят магистралата с 4 ленти, с добра маркировка, с осветление по нея, без нито една неравност ( да не говоря за дупка и пр) и тогава с удоволствие ще им плащам таза такса.
АЗcomandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 3273 НеутралноОколо 10 стотинки на километър ще е таксата за преминаване по магистрали на леките коли
Libertarianism is just anarchy for rich people________
Стига !!!
Винетки , данък на МПС , ДДС и Акциз на горивата ,ДДС от консумативите по озбслужването и резервни части , държавата връща по около 10ст от 100лв заграбени от хората които карат коли !
Лиляна Павлова започва да наглее!
В същото време превозвачите от Турция се кефят ,че с малък рушвен могат да преминат с претоварени тирове транзит през балканските ни проходи и да разбиват питащата
ни без да плащат почти нищо !
oex13531876
Рейтинг: 458 Любопитно10 ст/км ! А що си не еб.те м@кята, а ?