Лондон приватизира дела си в Eurostar - компанията - оператор на влаковете под Ламанша

Лондон приватизира дела си в Eurostar - компанията - оператор на влаковете под Ламанша

© Reuters



Британското правителство приватизира дела си в Eurostar - компанията, оператор на влаковете в тунела под Ламанша, съобщиха британските медии. 40-процентния дял ще бъде продаден на британско-канадския консорциум Patina Rail за 757.1 милиона лири (малко над 1 милиард евро), които ще отидат в държавната хазна. Останалите 60% в Eurostar си остават собственост на френските и белгийските национални железници


Плановете за приватизация бяха първоначално обявени през 2013 г., а според британския финансов министър Джордж Озбърн делът е бил продаден за много повече от очакваното. "Това е много добра сделка – означава, че ще намалим дълга, че ще можем да инвестираме в националната инфраструктура, това е от голямо значение за британските данъкоплатци. Част е от дългосрочен план за гарантиране на бъдещето на Великобритания", каза Озбърн.


Консорциумът Patina Rail обединява две компании – канадската Caisse de Depot et Placement du Quebec (CDPQ) и британската Hermes Infrastructure. Когато сделката бъде финализирана, те ще притежават съответно 30 и 10% от Eurostar.




Компанията оператор на високоскоростните влакове под Ламанша започна работа през 1994 като партньорство между три железопътни компании: френската SNCF, белгийската SNCB и британската LCR. Оттогава с Eurostar са пътували над 150 милиона пътници, а само през 2013 г. - 10 милиона души. През последните 10 години пасажерите ежегодно се увеличават. През септември 2010 г. Eurostar става една компания с три акционера, а през юни 2014 г. британският дял беше прехвърлен от LCR към министерството на финансите.


Синдикатите не одобриха сделката. Мануел Кортес, лидер на жп синдиката TSSA заяви, че "Джордж Озбърн заради това остаряло вярване в откровения тачъризъм за пореден път разпродава семейното сребро за краткосрочна финансова облага". "Причината, поради която Франция и Белгия вече притежават по-голямата част от Eurostar, е, че те вярват в управляването на обществени железници в полза на всички", каза Кортес.


Британското правителство иска да получи 20 милиарда лири от продажба на корпоративни и финансови активи до 2020 г. Властите смятат, че сделката за Eurostar може да бъде финализирана до второто тримесечие на годината.

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 717 Неутрално

    "заради това остаряло вярване в откровения Тачъризъм, за пореден път разпродава семейното сребро за краткосрочна финансова облага"

    Този да не е някой директор в БДЖ?
    Всичко държавно трябва да се продаде. Данъкоплатците не трябва да издържат насила бизнеси ( 99% от които са губещи въпреки монополното си положение).

  2. 2 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 905 Неутрално

    Еми прав е Мануел Кортес. Когато лишаваш държавният бюджет от приходи от дивиденти на държавните компании, тези загуби трябва да ги компенсираш с увеличаване на данъчната тежест върху бизнеса. А никой не обича да му се повишават данъците.

  3. 3 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1249 Неутрално

    "Синдикатите не одобриха сделката"

    Обратното би ме учудило. Не случайно споменават и Тачър. Общо взето, навсякъде по света ролята на синдикатите е по-скоро негативни

  4. 4 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 611 Неутрално

    До коментар [#1] от "lordcris":

    Да сравняваш БДЖ с Eurostar е смешно. Там няма билет под 140 паунда !!

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  5. 5 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1965 Неутрално

    Интересно как от държави, които никога не са имали особено голяма държавна собственост, идват повече новини за приватизация, отколкото от българската полу-соц икономика.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  6. 6 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#4] от "angevins":

    АМИ ЧЕСТНО КАЗАНО АКО ПРЕДЛАГА онова КАЧЕСТВО БИХ ПЪТУВАЛ С БДЖ!!!

    www.soundcloud.com/x2805
  7. 7 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 779 Неутрално

    До коментар [#4] от "angevins":

    Има, има. Аз съм пътувам Лондон-Париж за 26 или 27. По паритет по-евтино и от нашето БДЖ.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  8. 8 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1391 Весело

    Разпродадоха държавата, гиди либерасти!!!

    Свобода за Надежда Савченко!
  9. 9 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1497 Весело

    До коментар [#2] от "Реформиран Соросоид":

    Естествено, то за това УК са такива прошляци, а ние толкова богатин- защото вярват в остарелия Тачъризъм!

    15.02.1989 - 07.02.2018
  10. 10 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3480 Неутрално

    Споровете между пазарните фундаменталисти и социалистите са като тези между скачените съдове Атака и ДПС.
    Разберете,че въпросът дали собствеността в България да бъде частна или държавна е абсолютно без никакво значение днес. Тя ще си остане най-бедната в ЕС още бая години.

  11. 11 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    живял съм 4 години в Англия- не познавам и един който някога да е пътувал Лондон- Париж с влак- безбожно скъпи са, при положение че има полети по 20 лири

  12. 12 Профил на yoankata
    yoankata
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#4:"angevins"]Да сравняваш БДЖ с Eurostar е смешно. Там няма билет под 140 паунда !![/quote]

    До коментар [#4] от "angevins":

    Първото е че билети има под 140 паунда, аз над 90 не си спомням да съм давала. Второ, това че са толкова скъпи прави така че са празни влаковете на над 50% постоянно, даже бих казала не повече от 20% че са пълни. Тунела е строен със държавни пари, а не частни и това нахално управление със ниска заетост на влаковете просто не оправдава огромния ресурс който беше вложен от наши данъци. Така че малко БДЖ е ситуацията...

  13. 13 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 611 Неутрално

    До коментар [#12] от "yoankata":

    Има да - стандартна класа, ако резервираш предварително. Бизнес класа е над 200 , а първа няма под 90-100. Дори и да не са пълни всички влакове , нали са изчислили че пътниците се увеличават и средно са 10 млн на година. Британците държат 40 % може да сметнете грубо казано че продажбата им се равнява на 2 години от приходите.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  14. 14 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8793 Неутрално

    Приватизират,има кой да купи.Нашите товарни превози посмъртно няма на кого да го продадем.

  15. 15 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 889 Неутрално

    До коментар [#13] от "angevins":

    На под година от приходите, които са £857 милиона (2013). Печалбата пък е £54 милиона (2013). Като се има предвид, че британската хазна е притежавала 40%, това значи, че ѝ се е полагало около £21.6 милиона (2013) спрямо акциите. Това пък значи, че са го продали за около 35 години от печалбата. Не лоша сделка, поне според мен. Да, има ръст в последната година от 4%, но все пак никак не е зле. Цялата информация в този press release: http://www.eurostar.com/uk-en/about-eurostar/press-office/press-releases/2014/eurostar-reports-strong-growth-in-2013

  16. 16 Профил на д-р Петроff
    д-р Петроff
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Странно,британският данъкоплатец ще събира 20 млрд до 2020 г. за да ги влага в инфраструктура,а гръцкият данъкоНеплатец не дава приватизация и си иска от британският да му дава кеш.

    ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ЗА ДА НЕ СТАВА КАКВОТО СИ ИСКАТ
  17. 17 Профил на yoankata
    yoankata
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#13:"angevins"]Дори и да не са пълни всички влакове , нали са изчислили че пътниците се увеличават и средно са 10 млн на година. [/quote]

    Цял тунел под морето за 10млн на година? Пфт, че то със няколко самолетни курса се извозват толкова годишно! Смешни цифри са това. Само фериботите през Довър пренасят 12.5млн души. Според някакъв шеф на железниците, ако като са почнали да копаят са знаели за лоукостовете въобще е нямало да го правят този проект.

    Също така не забравяйте преди да хвалите приватизацията, че поне досега има САМО ЕДИН ОПЕРАТОР на влаковете в тунела, тоест монопол е без алтернатива. Скоро някакви немци почват да оперират май. Но по принцип няма смисъл от частна собствност ако няма конкуренция. В момента се прелива от пусто в празно с тази приватизация и сигурно се продава на някой наш човек.

  18. 18 Профил на liubo...otdale4
    liubo...otdale4
    Рейтинг: 450 Неутрално



    Англичаните добре знаят, че държавата е лош собственик.



  19. 19 Профил на Йосиф Давыдович
    Йосиф Давыдович
    Рейтинг: 174 Неутрално

    Не мога да се сетя за по-корумпиран модел на предлагане на транспортна услуга някъде в света от жп модела на англия. Нещата са хиляди пъти по зле от всяка западна страна. Най-скъпи цени за пътниците съчетани с най-големи субсидии за частните жп оператори. За 2013 държавната субсидия за жп операторите бе над 15млрд паунда или над 40% от целия оборот. И въпреки безумните субсидии цените на билетите са направо грабителски. Преди 2 години пътувах от Лондон, Кинг Крос до Кеймбридж за 85 паунда отиване и връщане за около 150 км(колкото София- Пловдив), а ако имах нормална кола бензинът щеше да бъде наполовина. Няма такава корупция, няма такава злоупотреба! Как баба Маги е подписвала приватизационни договори, колко ли се облажила не знам. Сега Камерън 2 месеца преди края на мандата прави същото, защото никак не е сигурно дали пак ще стане премиер. А иначе Евростара си е супер услуга, още повече че преди 3-4 години бе завършено ново свръх б ързо трасе до Кинг Крос за над 7млрд. паунда, за сметка на данъкоплатеца. Сега печалбите от публичната инвестиция ще ги взима... новия собственик.
    Как добре само работи капитализмът....

    Пока я ходить умею, Пока глядеть я умею, Пока я дышать умею, Я буду идти вперёд. https://www.youtube.com/watch?v=tp5wT7SWdls
  20. 20 Профил на Йосиф Давыдович
    Йосиф Давыдович
    Рейтинг: 174 Неутрално

    До коментар [#4] от "angevins":

    не е съвсем така пътувал съм двупосочен билет Лондон -Париж за 89 паунда и то два пъти-действително с ранна резервация, но можеш да им видиш цените в сайта им има за по140 много дестинации

    Пока я ходить умею, Пока глядеть я умею, Пока я дышать умею, Я буду идти вперёд. https://www.youtube.com/watch?v=tp5wT7SWdls
  21. 21 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#12] от "yoankata":

    Да, отначало положението с приходите е било плачевно, но знам, че от последните 5-10 години Евростар е на печалба и инвестицията вече е избита.

    Колкото до синдикатите да не плюят на Тачър, че благодарение именно на нея Англия стана това, което е сега.

  22. 22 Профил на yoankata
    yoankata
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#21:"Sinergy"]Колкото до синдикатите да не плюят на Тачър, че благодарение именно на нея Англия стана това, което е сега.[/quote]

    До коментар [#21] от "Sinergy":

    Съгласна съм за Тачър, но тя няма връзка тук. Това което аз твърдях е, че въобще тази приватизация не ме трогва при положение, че доставчика остава монополист. Въобще железниците им са плачевни - все закъсняват, претъпкани, скъпи и мръсни, ако падне скрежец принципно не работят.

    Живея на 3 мили от работа и плащам 130 лири на месец за привилегията да ме закарат до работа - всеки ден ми обясняват по 'радиоточката' на запис как влака закъснява заради по-раншни закъснения; всеки ден се натискам като сардина с другите пролетарии във влака и така нататък - и каква ми е файдата, че са частни влаковете като до нас ходи един влак на Садърн??? На какво да се кача? Въобще за какви пазарни принципи може да се говори и защо се намесва Тачър като либерал?

  23. 23 Профил на asbroad
    asbroad
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#19] от "Йосиф Давыдович":

    35 лири е отиване и връщане между Кингс Крос и Кеймбридж, при това в натоварените часови пояси когато хората пътуват до/от работа (10 лири по-евтино е извън тях), и при купуване предния ден (колкото по-предварително се купува толкова по-евтино е). Даже първа класа е само 55 лири. Не е ясно от къде идвар 85-те, които си платил. Плюс, че със сезонен билет е още по-евтино. Автобусният транспорт в далеч по-евтин в сравнение с влаковете в Англия. що се касае дотациите, що не сравниш подобните в другите държави от ЕС, като съотношение към цената на билетите?

  24. 24 Профил на asbroad
    asbroad
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#22] от "yoankata":

    Много ми е любопитно като не ви харесва по британските влакове що не се превозвате до работа другояче? Като се има предвид натовареността и броят пърници по жп-мрежата, закъснения са напълно в реда на нещата, и не са чак толкова чести.

  25. 25 Профил на asbroad
    asbroad
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#19] от "Йосиф Давыдович":

    И между другото, доклади на ЕС поставят Британските железници на първо място в Европа, далеч пред Германските, напр. http://www.networkrailmediacentre.co.uk/News-Releases/Most-comprehensive-European-rail-comparison-study-published-1cf6.aspx
    Докалдът изрично посочва, че Британската субсидия на железницит е най-ниската в сравнение с Германия, Франция и Италия; че точността на влаковете във Великобритания е втора след Италия и преди Франция и Германия; и че като цяло задоволството от железопътните услуги във Великобритания е далеч преди останалите 3 големи членки на ЕС. Ама нека иначе си говорим ей тъй на, лаф да става, и на база собствено (субективно) мнение.

  26. 26 Профил на arax
    arax
    Рейтинг: 240 Неутрално

    До коментар [#11] от "carmello":

    Сега има полети за 20 евро, след 20 години може изобщо да няма полети...разбирай го както искаш...

  27. 27 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 905 Весело

    [quote#9:"Je suis Немцов! Путин Акбар!"]Естествено, то за това УК са такива прошляци, а ние толкова богатин- защото вярват в остарелия Тачъризъм! [/quote]

    Ама разбира се )))) Затова ние си имаме 10% тоталитарен путински плосък данък, а пък те, завалиите карат с комунистически демократичен прогресивен данък започващ от 20% и достигащ до 45% от доходите ви )))

  28. 28 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 529 Неутрално

    [quote#7:"Imaginary Friend"]Има, има. Аз съм пътувам Лондон-Париж за 26 или 27. По паритет по-евтино и от нашето БДЖ.
    [/quote]
    кога си пътувал ,? миналиятя век -през 90те ? Тогава може и да е било така...

  29. 29 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    бах мааму евтино ми се вижда, в момента за 1 млрд не можеш даже да го проектираш трасето камо ли да го построиш... е имали продали

  30. 30 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Добро услуга предоставя Евростар. Това е безспорно. Сравнението с България и БДЖ са неуместни. Просто, няма място за сравнение.

  31. 31 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 3231 Неутрално

    [quote#19:"Йосиф Давыдович"]Преди 2 години пътувах от Лондон, Кинг Крос до Кеймбридж за 85 паунда[/quote]Нещо си се заблудил - или си платил за първа класа. Аз съм пътувал същата тази дистанция над 100 пъти (от 9 години живея в ЮК, повечето време в Кеймбридж) и никога не съм плащал повече от 25 паунда в едната посока и 35 в двата. Това в най-лошия случай - пътувал съм и за под 20 паунда в двете.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  32. 32 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 3231 Неутрално

    [quote#19:"Йосиф Давыдович"]За 2013 държавната субсидия за жп операторите бе над 15млрд паунда или над 40% от целия оборот. [/quote]Процентът е малко под 40%, но сумата е доста по-малка (около 4 милиарда). Субсидията варира много между отделните оператори. Например, First Capital Connnect, който обслужва линията Кингс Крос - Кеймбридж (и ред други) за 2012-та не е получил никаква субсидия: http://bbc.in/1M6CtCK

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  33. 33 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Само нашите дървени глави не могат да се отърват от трупове като БДЖ, Български пощи и други в които наливат ежегодно.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  34. 34 Профил на ivankristov
    ivankristov
    Рейтинг: 15 Неутрално

    ПРИВАТИЗАЦИЯ ПО ТАЧЪРСКИ ДА, НО ПО БЪЛГАРСКИ НЕ, БДЖ СЕ ВОДИ КЪМ ФАЛИТ ОТ ВЛАДИМИРОВ КОМСОМОЛСКИЯТ СЕКРЕТАР НА ЖАН ВИДЕНОВ ПО СЪВМЕСТИТЕЛСТВО ИЗПЪЛНИТЕЛЕН ДИРЕКТОР НА БДЖ ЗА ДА ГО ПОДАРИ НА НАШИТЕ МОМЧЕТА МАФИЯ

  35. 35 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#22] от "yoankata":

    Всъщност намесих Тачър като коментар по основната тема, а не към вашето мнение Извинете, че не структурирах коментара си по-правилно и не стана ясно. Иначе това с монополите наистина си е проблем и то не само в Англия, но явно им трябва още време да им уври акъла за да променят нещо.

  36. 36 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#2] от "Реформиран Соросоид":

    Какви приходи-99 % от тези компании са на загуба-когато имаш загуба от 1 милярд всяка година,какви дивиденти смяташ,че ще получиш-единственото което ще получиш е сметка за плащане.

  37. 37 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 905 Любопитно

    [quote#36:"kapitalcho"]Какви приходи-99 % от тези компании са на загуба-когато имаш загуба от 1 милярд всяка година[/quote]

    Загуба? Че кой частник ще си загроби парите в предприятие, което работи на загуба? Това да не ти е държавата?!

  38. 38 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#22] от "yoankata":

    Пропускаш две важни неща:
    -наличието на субсидия,което изкривява всичко до безумие
    -липса на либерализация на пазара т.е липса на конкуренция и наличие на монопол=високи цени,лошо качество.

  39. 39 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#37] от "Реформиран Соросоид":

    Просто оптимизира приходите и разходите,променя стратегията,модернизира го...............-като смяташ,че са толкова готини компании,продай си апартамента и си купи акции от тях,но не мекарай всяка година да им плащам дълговете.

  40. 40 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 905 Неутрално

    До коментар [#38] от "kapitalcho":

    Субсидия та субсидия. Извинявай, как си представяш субсидията за пътническият железопътен превоз? Да ти помогна - два начина:

    1. Хвърляне на едни милиони или милиарди да си ги харчат
    2. Част от стойността на билета за определен кръг лица се поема от държавата.

    Отговориш ли си на този въпрос, ще си отговориш и на въпроса за наличието на субсидии и при пътническият междуградски автомобилен (автобусен) транспорт

  41. 41 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#40] от "Реформиран Соросоид":

    Никаква субсидия,а либерализиране на пазара-така ще получиш качество на добра цена-именно либерализирането на пазара и появата на нови играчи там(конкуренция) ще покаже каква е справедливата цена.Със наличието на субсидия,само нещата се прецеакват(Справка бДЖ,Български пощи,тютюнджии,замеделието и компания).
    Единственото нещо,което трябва да се субсидира са:
    -образованието и здравеопзването-и пак под субсидии не се разбира изливане на едни пари някаде,а на заплащане спрямо резултатите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK