Подизпълнители на "Марица" искат държавата да се намеси в спора им за пари

Подизпълнители на "Марица" искат държавата да се намеси в спора им за пари

© Анелия Николова



Фирми - подизпълнители на лот 1 на автомагистрала "Марица", поискаха агенция "Пътна инфраструктура" да се намеси в спора им с основния изпълнител за разплащанията помежду им. 


Пред dariknews.bg мениджърът на две от 13-те протистиращи фирми Алекси Башев коментира, че е нужна промяна в Закона за обществените поръчки, така че плащането да не минава през главния изпълнител. Дружествата са дали под наем техника и са доставчици на материали за строителството. 


Председателят на управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Лазар Лазаров посочи, че агенцията няма как да се намеси в този междуфирмен спор. Той подчерта, че АПИ своевременно разплаща с изпълнителя, последният сертификат е от 25 февруари за 1.966 млн. лв., съобщи пресцентърът на агенцията. Изпълнител на участъка е консорциумът "Кооператива Муратория Чементисти – Чи Ем Чи Ди, Равена"


Пътната агенция ще организира среща на спорещите страни за изясняване на проблемите помежду им, за да не се допусне забавяне на работата. 

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 933 Весело

    Фирмата каза, аз съм изпълнителят, взе парите и каза чао, бамбини. Търсете си парите от АПИ
    Не е смешно, ама още много хляб/ разбирай асфалт/ трябва да се изяде/ разбирай, постави/, за да тръгнат нещата нормално в таз държава България.

  2. 2 Профил на Жупел
    Жупел
    Рейтинг: 221 Неутрално

    И тази магистрала няма да я бъде тази година. А си спомням Плевнелиев още, като млад и напорист министър, как обещаваше 3 (три) магистрали до края на мандата. Добре че беше Орешака, да им довърши и открие поне едната магистралата, че и нея щяха да забатачат.

    Господ изля върху Содом и Гомора като дъжд жупел и огън от небето, и съсипа тия градове и цялата околност и всички жители на тия градове, и растения земни
  3. 3 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2135 Неутрално

    До коментар [#2] от "Жупел":

    ха ха ха ,смешник ,добре ,че беше ореха ,че да пооткраднат комунистите и депесарчетата оп някой лев ,че както бяха огладнели ,щеха да измрат от гладна смърт ,пък така пак потрошиха 1-2 милиарда и 3 -4 от КТБ ,та живнаха ,сега пак взеха да се обаждат .

  4. 4 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4655 Весело

    [quote#2:"Жупел"]Добре че беше Орешака[/quote]

    Мъка, мъъъка!

  5. 5 Профил на Жупел
    Жупел
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#3] от "ivan ivanov":

    Орешака остана в историята, като първият държавник, довършил и открил цяла магистрала в България. Дежурните ти глупости ще ги подмина, щото не са по темата.

    Господ изля върху Содом и Гомора като дъжд жупел и огън от небето, и съсипа тия градове и цялата околност и всички жители на тия градове, и растения земни
  6. 6 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2135 Неутрално

    До коментар [#5] от "Жупел":

    и точно кое е организирал и направил великия ни държавник Орешарски ,освен да отреже лентичката на магистрала направена от опозиционната по това време политическа сила ГЕРБ ,че не разбрах ,точно той кое лично е организирал ,намерил финансиране и построил ,точно напротив ,спряха му всички европроекти и му спряха цялото европейско финансиране и обикаляше из задните входове да се измъква тайно ,за да не го постигне народната любов .

  7. 7 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 541 Любопитно

    Тия за арбитраж, съд и други такива чудеса не са ли чували?

  8. 8 Профил на Жупел
    Жупел
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#6] от "ivan ivanov":

    [quote#6:"ivan ivanov"]магистрала направена от опозиционната по това време политическа сила ГЕРБ [/quote]

    Герп направиха и откриха точно 90 км от общо 360 км на Тракия за 3.5 години (по ок. 26 км на година). Орешака построи 35 км за една година и откри цялата магистрала. Фактите са си факти, колкото и да скимтиш това остава в историята.


    [quote#6:"ivan ivanov"]спряха цялото европейско финансиране [/quote]

    Европейското финансиране го спряха заради кражбите в герберските общини по бойкове време. И това е факт.

    Господ изля върху Содом и Гомора като дъжд жупел и огън от небето, и съсипа тия градове и цялата околност и всички жители на тия градове, и растения земни
  9. 9 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    До коментар [#7] от "usero":

    Пази боже да трябва да се съдиш с разни богоизбрани партийни фирми. По-бързо ще стигнеш до фалит, отколкото да ги осъдиш. Нека Дневник напишат колко са неразплатените фактури само в сектор строителство и ще стане ясно, защо сме на това положение.
    Между другото, скандалният случай с френския посланик беше точно такъв. Неговата богоизбрана фирма беше забравила да плаща от доста време и ако си някой със съдия или евентуално посланик на разположение имаш шанс, но ако си нямаш нито съдия, нито посланик какво правиш?

  10. 10 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#9] от "stoiank":

    Тия са някакви италианци, поне консорциумът е регистриран в Равена. Когато сключваш договор с чуждестранен партньор, логично е да си харесаш и някакъв международен арбитраж, ако му нямаш сляпо доверие. А ако ги съдиш, няма съдия, който може да мисли с години има или няма платежен документ на бюрото пред него, колкото и да е тъп и склонен да си пропуска сроковете.

  11. 11 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#8] от "Жупел":

    Eй, това в червената партия освен да лъжете, на нещо друго учат ли ви, бе?! Какво е построил този нещастника Олигарски, бе? Само преряза лентата на някои готови участъка. Нали заради това недоразумение Марица и Струма се влачат 100 години.Щото само гледахте да крадете като дърти депесари!

  12. 12 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    До коментар [#10] от "usero":

    Наистина се водят италианци, но май на тях индексираха договора с 40-50 млн., така че нещо намирисват на българска връзка. Не знам, но като видя някой оферирал с една цена, а после успял "да склони" държавата да му даде още 50-60% над офертната цена винаги имам едно наум. По-далече от такива "бизнесмени" винаги е по-здравословно за финансите.

  13. 13 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#12] от "stoiank":

    Е, не надценявай патриотизма на българските политици де, не е задължително да работят само с българи, може да са си истински италианците. Даже има предимство, че схемата се усложнява и е по-трудно да и хванеш края.

  14. 14 Профил на kondio_savov
    kondio_savov
    Рейтинг: 255 Неутрално

    "Междувременно с пълномощно "Чи Ем Чи Ди Равена" са прехвърлили отговорността за изпълнението на обекта на подизпълнителя "Пътища Пловдив", който до неотдавна беше собственост на областния лидер на БСП Пловдив Георги Гергов, но през пролетта бе продаден на благоевградската "Агромах" на Христо Савев, който не беше открит за коментар."

    Иначе за този лот има обявен нов търг за довършителни работи на стойност 40млн, което ще оскъпи първоначалнат аму цена с 30%. Толкова за рекордно евтините магистрали на Плевньо.

  15. 15 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3082 Неутрално

    Естествено всички са наясно, че проблема е в ЗОП...! ЗОП дава много благоприятни възможности за всякакви мошеници, получили политическа благословия да правят каквото си искат! Видиш ли консорциум или ДЗЗД, като изпълнител по ЗОП на инфраструктурен обект, въпрос на време е да се появят завлечени и фалирали подизпълнители, които са тръгнали да си търсят парите от арменския поп! Обикновено веднага след приключване на строителството, консорциума се разпада и съставляващите го фирми изчезват безследно! Естествено няма кой да поеме гаранцията, след като обекта започне да се разпада! Но кой да се занимава с такива дреболии...! Вниманието вече е насочено към закръглената осанка на Лиляна Павлова, която гордо реже лентата на някой нов обект и обещава нови километри магистрала до края на мандата!

    Бивш tww09306483.
  16. 16 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    До коментар [#15] от "tww09306483":

    Има истина в това което казвате, но не виждам къде е решението.
    Да не се допускат консорциоми и да се намерят фирми, които освен че трябва да са известни, стабилни и с многомилионни обеми зад гърба си, да могат самостоятелно да изпълнят всичко, но за сметка на това в много къси срокове - идеално, ама не съвсем реално.
    Няма как такъв тип конкурси и търгове, да не крият рискове за възложителя, за подизпълнителите, а и за главния изпълнител - дали ще излезе екологичен или археологичен проблем, никой не е застрахован.
    Така че риск има, имало е и ще има, но факт е, че когато управляват да речем комбинацията БСП/ДПС до решение на възникващите проблеми не се стига, сроковете не се спазват и дори докарват нещата до възможност за загуба на финансиране. И обратно, и при Плевналиев и след това при Павлова и ГЕРБ, въпреки проблемите, се завършиха много изостаналите обекти като Дунав мост, като магистрала Люлин, разните 'археологични" участъци на Струма и вероятно и Марица ще бъде изпълнена.
    Така че малко обективност не пречи на никой, дори и ако силно не харесваш Борисов, ГЕРБ или някой друг.

  17. 17 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3082 Неутрално

    Естествено, че обективността не пречи на никой...! Въпроса е, дали има такава! Не става въпрос за това дали харесвам ГЕРБ или не...!
    Става въпрос за това, че каквото заложиш в тръжните условия, това и ще получиш! Няма за какво да се правят на ударени или изненадани нито Лазаров, нито Павлова! И не е, като да няма читави фирми, с големи обороти, които и сами да могат да си свършат работата, в разумен срок! Но такива не се търсят!
    Само по себе си е абсурдно да наемаш изпълнител, който от своя страна започва да търси подизпълнители, защото не можел да си свърши работата за която си го наел! Ами защо го наемаш тогава...?!

    Бивш tww09306483.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK