Нова инициатива: Плавателен канал между Русе и Варна за 3.6 млрд. лв.

Нова инициатива: Плавателен канал между Русе и Варна за 3.6 млрд. лв.

© Юлия Лазарова



Предложение за изграждане на плавателен канал между Русе и Варна е било прието вчера на заседание на Регионалния съвет за развитие на Северен централен регион, съобщава агенция "Фокус".


На срещата са присъствали представители на областите, включени в региона - Велико Търново, Габрово, Разград, Русе и Силистра.


Предложението за изграждане на плавателния канал е било втора точка от дневния ред и е прието с 27 гласа "за" и 1 "въздържал се".




Областният управител на Русе Стефко Борджиев обявил идеята за екстравагантна, но много ползотворна за региона. Той припомнил, че първите проучвания за нея започват през 1972 г.


"Маршрутът на канала е 192 км. Като започва от Русе, преминава в близост до Разград и Русе и завършва във Варна. Стойността на проекта е 3,6 млрд. лв. Реализацията му не е осъществена поради невъзможността на държавата да го построи поради големината на разходите", добавил Борджиев.


По думите му  каналът, освен за развитие на речния и морския транспорт, ще служи и за напояване на плодородните почви в Добруджа и Лудогорието, както и за промишлено водоснабдяване на Северна България.


Плавателният канал ще съкрати водният път от Западна и Средна Европа до Черно море. Икономическите ползи се изразяват в ускоряване на превоза на товари по воден път от Европа към Близкия и Средния изток и обратно. Ще се засили използването на водния транспорт, който е екологичен и евтин, са мотивите за решението.


Предвижда се предложението да бъде внесено в Министерски съвет. След това ще се търси финансиране от инвеститори или от Европейския съюз.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (227)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 933 Гневно
  2. 2 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    От сега давам рушвет, да пусна гондоли... на кои областни да го бутна?

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Нещо много взеха да ми идват малоумните идеи.

  4. 4 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1149 Весело

    3,6 млрд. лв......

    Много богата........душевност имат

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  6. 6 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Каналите са оставени като идея с развитието на железопътния транспорт, но пък що да не даваме тъпи предложения?

    Не цъкам плюсове и минуси.
  7. 7 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1149 Весело

    До коментар [#5] от "Tod":

    Ми може пък Русе да стане остров,знаеш ли потока на мисълта какъв е

  8. 8 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 839 Неутрално

    Идеята е още от времената под турско робство. По комунизма също е работено, но спряно. След завършването на подобно румънско съоръжение през 1987г. нашия канал се обезсмисля. Супер подробна история на проекта има тук http://socbg.com/2014/05/%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB-%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B0-%D1%80%D1%83%D1%81%D0%B5-%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D0%BA%D0%B0%D0%BA.html

  9. 9 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 442 Весело

    Към възродителите на идеята - ако пусна едно "корабче" от тоалетната в Русе, за колко време се очаква да пристигне във Варна? Мерси предварително за отговора!

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  10. 10 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 828 Неутрално

    "софийското море:

    http://chitanka.info/text/2898/18

    בני אתה אני היום ילדתיך
  11. 11 Профил на kashpirovska
    kashpirovska
    Рейтинг: 802 Любопитно

    Това откъс от фантастичен роман ли беше?!

    Джордж Оруел-1984
  12. 12 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    27 гласа ЗА и 1 въздържал се. Лошото е, че случаят не е изолиран, а е представителен разрез за цялостния управленски (както и интелектуален) капацитет на днешното правителство.

    Уседнал и неуседнал европеец. Забрана чужденци да купуват акции от предприятия на БФБ, които притежават земя. Забрана за "изпращане" на дървесина. Министърка чете левовете и стотинките субсидия за килограм тютюн, забранен за субсидиране в ЕС от 5 години. Неудържимият щурм към прословутите с голямото си грабене държавни хранилки като РВД, Летище София и Мини Марица-Изток.

    И сега тези грандомански проекти, тип АЕЦ БЕЛЕНЕ, гласувани с 96% единодушие.

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  13. 13 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2635 Весело

    Нерде Русе,нерде Търново,Силистра и Варна.След като построите тази комунистическа места на Тодор Живков,предлагам този канал да бъде свързан с Перловската река.

  14. 14 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9309 Весело

    Всичко друго ни е на ред, остана само канала да прокарат, по добре да отбият Дунав от Русе да тръгне към морето .

  15. 15 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 645 Любопитно

    Ама що?
    Щото така щукнало на някой.
    Вместо да хванат писалката и много да пишат и смятат, първо обябяват, после ще се вайкат, че няма кой да го чисти.
    Товаропотокът надали ще оправдае подобни милиарди.
    Шом не е рожба на Бойковата глава - няма да стане.

  16. 16 Профил на clutch
    clutch
    Рейтинг: 660 Любопитно

    Тази идея още от края на 50-те години се е обсъждала и всъщност никак не е лоша. Ако не се лъжа, началото е било за Тутракан планирано, после към Исперих, Нови Пазар и Белослав.
    Има смисъл, но сега. заради общата ни принадлежност към ЕС с Румъния ми е интересно как биха реагирали румънците, ако сериозно се започне работа по този проект.
    И ЗАДЪЛЖИТЕЛНО: никакви държавни средства. Ще окрадът половината, че ще трябва и да се доплаща.

    Бил съм крайно груб към идиотите? Хъм, имам и разрешително за оръжие :)
  17. 17 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 768 Весело

    Абе какво си играят на дребно..?
    Да копаят направо през Габрово към Пловдив, Марица и Средиземно море...

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  18. 18 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8649 Неутрално

    Може би са имали предвид Разград и Шумен.

  19. 19 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2969 Весело

    Това трябва да стане десетото чудо на света , малко нещо като великата китайска стена , демек великият канал !

    Даже може да насипят пясък покрай него , за да умножат плажната ивица , а няма да е лошо и още хотелска база нищо ,че екологията малко ще пострада - поливане , пълнене на канала и току виж Дунав пресъхнал по време на лятното маловодие !!

    А ще има и за крадене от общ. поръчки ,че Големия шлем умря !!!

  20. 20 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1262 Весело

    До коментар [#17] от "The Core":

    Ахъъ. Тунелът под Шипка ще бъде плавателен

  21. 21 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 442 Гневно

    А небостъргач в Стажица - кога?

  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4723 Разстроено

    Същите тези "умници" предложиха преди време да се построи тунел под Дунава, за да не се харчат пари за боядисване на Дунав-мост! Двете идеи си съперничат по глупост!

    Освидетелстване трябва!

    И Тато бе започнал да копае канал от Панчарево до центъра, но за щастие вече дори блатото в Младост е запънено!

  23. 23 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3615 Весело

    Ейййй, бодат ги тия милиарди, мира им не дават!

    Че и избори чукат на вратата ...

    Прочее ... туй е от същата песнопойка, от която беше и суперекспресър Видин-София преди две-три години ...

    Ама държавица е китната ни Мамковина!
    Всеки се пробва ли, пробва с номера за Нови Васюки!
    Такъв явно е мат'рялът, такива са и комбинаторите ...

  24. 24 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Кумира на БъБъ когато седна на ''престола'' първо прие закон за хазарта. После реанимира подобна глупост, която ни граби и до днес - АЕЦ ''Белене''. Какво чудно има днешния му наследник и бивш пазвантин да предлага такива проекти.

  25. 25 Профил на selianin
    selianin
    Рейтинг: 628 Весело

    "Маршрутът на канала е 192 км. Като започва от Русе, преминава в близост до Разград и Русе и завършва във Варна.

    Русе-Разград,Разград- Русе (хи,хи,..
    и ще е що за "огледало" Хидроинженер)

    ...каждое новое поколение лучше...V.V.PUTIN
  26. 26 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1149 Весело

    До коментар [#19] от "SS":

    Не,по-добре някое по язовирче симетрично,от двете страни,под аренда,разбира се и.....после ще отводняваме де

  27. 27 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 4617 Неутрално

    "... първите проучвания за нея започват през 1972 г...."
    –––––––––––––––
    По същото време и малко след това в ЦК на БКП обсъждаха как Янтра да стане плавателна около В.Търново, а на върха на с.Арбанаси да се построи делфинарим...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  28. 28 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    [quote#13:"chicago514"]предлагам този канал да бъде свързан с Перловската река.[/quote]

    Чакай, да не вземат да се изпокарат нещо, защото тя е вече резервирана за водно огледало в центъра на София. Предвид на уникалния минерален и органичен състав на нейните води, включваш целия отток на каналните тръби от Манастирски ливади и Драгалевци, където централна канализация няма, за сметка на това точно там се засели "националния и бизнес елит". При това умело си използва връзките, строежите им да се заустват с по една тръбичка в дерето.

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  29. 29 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 768 Весело

    До коментар [#20] от "tonitod":

    В този ред на мисли - дали да не копнем и по направление Видин - София - Кулата и натататък...
    Хем пътя до Видин, хем Струма, хем отколешната мечта на шопите за море..

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  30. 30 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3615 Весело

    [quote#22:"vassilun"]Освидетелстване трябва! [/quote]
    Ами!

    Гьостериците, гьостериците да се подхванат трябва!
    Па да почне човек - освидетелстване на шир, освидетелстване надлъж, па през кунките ...

  31. 31 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 5133 Неутрално

    Що за глупост е това?!

    klimentm
  32. 32 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1367 Неутрално

    [quote#7:"xmm"]знаеш ли потока на мисълта какъв е...
    -----------------------
    ++++++++++++++++
    ...е,този поток е много важен,ама кой да мисли...

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  33. 33 Профил на kapitanrakia
    kapitanrakia
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Направят ли го,много външнотърговски компании,ще ползват канала,а това са приходи. Много добра идея ,а дано е усъществят,хем приходи,хем добри условия за транспорт,хем работни места. Браво наистина добра идея

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  34. 34 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    Сигурен съм, че няма да го бъде

  35. 35 Профил на ok
    ok
    Рейтинг: 666 Неутрално

    Ето какво писа днес в профила си във Фейсбук Радан Кънев. Явно ще пробват с тази идея да печелят гласове в Русе и Варна. Нещо като Драго Стойнев дето щеше да възражда Химко Враца :

    Най-смелата и умна концепция за регионална политика от десетилетия.
    Три години борба за връщане на темата в публичното пространство вече дават плод

  36. 36 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1254 Весело

    тодор колев ненапразно пееше, че шумен бил пристанище на варна...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  37. 37 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1149 Весело

    [quote#33:"kapitanrakia"]хем работни места.[/quote]
    В смисъл - ще възобновим корабостроенето?

  38. 38 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3615 Весело

    [quote#31:"klimentm"]Що за глупост е това?! [/quote]
    Я не обиждай!

    Каймакът на Велико Търново, Габрово, Разград, Русе и Силистра се сбрал и го измисли, при това единодушно, никой не бил против. Сал един малце недоразбрал бил гласувал въздържал се. Явно е искал по-подробна обосновка, а иначе идеята си му е била таман, само още мъъъничко подробности и липсвали.
    Може би е искал да знае корабите къде ще се поръчват - в Русе или във Варна ...

  39. 39 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Това е копи-пейст от комунистическите канали.
    Впрочем къде е Софийският канал, погълнал толкова трудодни?

  40. 40 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1262 Весело

    До коментар [#29] от "The Core":

    Идеята хич не е лоша, ама дали ще има толкова пари за усвояване в Еврофондовете!?
    Щото голямо копане ще падне, ще се наложи и доста шлюзове да се сложат, помпи да изпомпват водата - губи ми се нещо гравитачния път в цялата схема

  41. 41 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Бюджетът на България за 2015:

    "Бюджет 2015 е съставен на основата на следните параметри по
    консолидираната фискална програма (КФП):
     Приходи – 30 348,2 млн. лв. (36,8% от БВП);
     Разходи – 32 837,1 млн. лв. (39,8% от БВП, като спазваме
    ограничението те да са под 40% от БВП);
     Дефицит (отрицателно бюджетно салдо) от 3,0% от БВП,
    който в номинално изражение е 2 488,9 млн. лв."

  42. 42 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#39] от "gogaroga":

    Сакън не ги подсещай,че ще изровят и този "проект"!

  43. 43 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Май взехме назаем едни 16 милиарда.

  44. 44 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Намирам такова предложение за безумно,прилича ми на така наречения плавателен канал на София от времето на комунизма,следи има още край Младост,Павлово.....
    Чисто безумие или както казваше моята прабаба "Всичката Мара втасала,та...."

    Tony
  45. 45 Профил на Максим Александров
    Максим Александров
    Рейтинг: 667 Весело

    Абе то хубаво канал Русе-Варна, но защо не съчетаем нещата и с тунела под Шипка? Така освен плавателен тунел може да се направи и връзка с магистралата до Пловдив, оттам лифт до Пампорово и после офроуд до Банско, за да се затвори инфраструктурния кръг с околовръстното и Южната дъга плюс метро до летището, за да се каца спокойно и в Бургас.

    https://bgrevizia.files.wordpress.com/2015/10/oktopod1.png
  46. 46 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    [quote#17:"The Core"]Да копаят направо през Габрово към Пловдив, Марица и Средиземно море..[/quote]

    За това си има отделен проект, с полиспасти, които да изтеглят корабите през билото на Шипка. Изчакай събранието на съвета по развитие на Централна България и ще го видиш одобрено и него.

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  47. 47 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1367 Весело

    А в родното село Дръндар на главния хидролог няма ли да има пИристанище ?

    http://vbox7.com/play:6ce9b155

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  48. 48 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2635 Неутрално

    Както пееше Милена в песента си Ха-ха:
    Опитах се да светя като крушка, опитах се да ходя по въже, опитах да стоя на тясно, опитах и какво ли още не!

    омръзна ми да се въртя напразно, омръзна ми и още как!

  49. 49 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 487 Неутрално

    [quote#36:"tucker case"]
    тодор колев ненапразно пееше, че шумен бил пристанище на варна...[/quote]

    Той пееше, че ВАРНА е пристанище на родния му Шумен , но сега ще става, както вие пишете, тоест обратното.

  50. 50 Профил на carpypd
    carpypd
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Аз не споделям негативизма на множествтото коментиращи тук. Ако няма да се харчат държавни пари - да започват да копаят Доводите за икономически ползи звучат логично.

  51. 51 Профил на victor2
    victor2
    Рейтинг: 1264 Весело

    Да изпратят делегация и до Суецкия канал за обмяна на опит!

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на selianin
    selianin
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#38] от "xm...":

    Каймакът на Велико Търново, Габрово, Разград, Русе и Силистра се сбрал и го измисли..

    Сестра ти е к.рва, иди докажи
    че нямаш сестра (думи на бивш здр. Мин.)

    ...каждое новое поколение лучше...V.V.PUTIN
  54. 54 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2635 Весело

    До коментар [#47] от "Танас":
    Там може да се изгради космодрум на Европейска космическа агенция по програма за европейско развитие на регионите.

  55. 55 Профил на krummm
    krummm
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Добра идея. И не е скъпа. Толкова пари откраднаха от КТБ. Три пъти по толкова ще откраднат от новия заем.

  56. 56 Профил на Boriaz
    Boriaz
    Рейтинг: 877 Весело

    А някоя "палма" от острови край Варна няма ли да боднат по подобие на Дубай?
    Дневник, търпение нямате. Ами след такива "новини" какво ще ни сервирате след няма и две седмици на 1 Април? Че ще строим най-високият връх в света, по-висок и от Еверест? Малко бутафоричено, ама щом е за туризма ...

    https://www.youtube.com/watch?v=x75DJzClIXE

    Искането няма мярка- даването има КРАЙ!
  57. 57 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Това е стара идея, отпреди повече от 40 години. Казваше се "Аспарухов вал":

    http://www.varnaaction.com/novini-varna/1082-plavatelniyat-kanal-varna-ruse-ili-kak-shumen-i-razgrad-shtyaha-da-badat-pristanishta

  58. 58 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1199 Весело

    До коментар [#40] от "tonitod":

    Не е лоша и според мен, в смисъл, ако ЕС субсидира 100% от проекта.

  59. 59 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Последно къде е Северен централен и къде Североизточен район?

  60. 60 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    Предложението има смисъл особено с настъпилите климатични промени, на които сме свидетели.

  61. 61 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3615 Весело

    До коментар [#53] от "selianin":
    К'во, не са ли ви каймакът?

    Амчи кого сте пратили да ви умува в тойзи Регионален съвет за развитие на Северен централен регион?

    Прочее ... сбрали се да го измислят Каналот Русе-Варна от Велико Търново, Габрово, Разград, Русе и Силистра.
    Амчи от Варна дей го представИтелят? Нали ша им кОпате у дворо?
    Ами от Шумен? Тутракан? Да не говорим за Нови пазар и Каспичан!

  62. 62 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 768 Любопитно

    Те една магистрала не могат да построят между Русе и Варна....И само един що-годе с всичкия си бил "въздържал се " от 28 ?!

  63. 63 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    Не е никак лоша идеята, но дали е обоснована икономически! Една от причините Констанца да доминира над нашите пристанища е техния канал. Все пак, над 18 милиона лева на километър ми се струва множко, визирайки безсрамно ниското заплащане на труда на подизпълнителите, които са реалните изпълнители на такива проекти

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  64. 64 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4723 Весело

    [quote#17:"The Core"]Да копаят направо през Габрово към Пловдив, Марица и Средиземно море...[/quote]

    Аз предлагам от Русе да се прокопаят два канала: един до Атлантика и втори - до Тихия Океан! Ако пък много искат, може и до Северния ледовит океан, а може и до Индийския един канал да прокопат! Имам само едно условие: Тези 27 калпака да прокопаят каналите с кирки!

  65. 65 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Малко непрактично ми се струва. Русе - Констанца е към 250 км, а от там до Дунав така като гледам по картата си има канал които е около 60 км дълъг.
    Тоест, за да се спестят едни 110 км, трябва да се строи канал за 3 милиарда.

  66. 66 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 846 Весело

    До коментар [#17] от "The Core":

    Хубава идея! Таман тунела под Шипка ще е плавателен!
    За тези от Русе към Пловдив ще е лесно - от горе на долу!
    Как ще се отрази обаче на тези от плавателна Марица към Дунав?

  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 983 Неутрално

    В софийския кога ? Да пуснем едни големи вапори за речни круизи под НДК, ...радост за Народа

  69. 69 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#66] от "ПАСТОРА":

    Има много варианти:

    http://www.amusingplanet.com/2012/09/3-most-impressive-water-bridges-around.html

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  70. 70 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4723 Весело

    [quote#58:"charlesdegaulle"]Не е лоша и според мен, в смисъл, ако ЕС субсидира 100% от проекта. [/quote]

    Едва ли! Не сме гърци, все пак!

  71. 71 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 615 Неутрално

    До коментар [#8] от "Дундурук":
    Благодаря за линка.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  72. 72 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1235 Весело

    Още няколко канала и гледаш-България на три морета.

    ЛУСТРАЦИЯ НА ШАЙКАТА
  73. 73 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 768 Весело

    Интересно явление: От 60 поста само №№16,33,40,50,58 - средно един на 11 подкрепят идеята - и то с умни доводи. Останалите я отричат - с тъпи подигравки, с извинение. Та молба- форумът на "Дневник" се формира като място за умни дискусии - не снижавайте нивото до писания в училищни (и в университетски, де) тоалетни.
    Конкретно - стотици много умни хора са мислили от години и изтъквали ползите. Ето някои:
    - по къс път за корабите - печалби за тях и печалби за собственика на канала от такси
    - оживяване на зона поне 50 км от канала с инфраструктура
    - западнали градове като Шумен, Добрич и по малки ще живнат като пристанищни градове
    - безводна Добруджа ще има вода и ще развие поливно земеделие
    - Русе ще стане "морско" пристанище, а Варна И речно
    - и т.н. още поне 5 ползи.
    Остават два важни въпроса:
    - к'во ще каже Румъния - аз нищо не знам има ли право да каже изобщо нещо или не. А и Русия може да мрънне?
    - откъде пари? Това е по-лесно. Печалбата е толкова очевидна, че всяка уважавана банка (група) ще го финансира.
    Успех.
    И "Дневник": що нямате опция и цвят "силно подкрепям"?

    Поздрави
  74. 74 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 744 Неутрално

    Реализацията му не е осъществена поради невъзможността на държавата да го построи поради големината на разходите

    Интересно, тоя защо смята че нещо се е променило по въпроса с разходите???

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  75. 75 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2221 Неутрално

    До коментар [#23] от "xm...":

    По-евтино ще излезе да фалират още 1 бр. КТБ. Хем схемата е вече отработена...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  76. 76 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4723 Весело

    [quote#73:"Starec"]- по къс път за корабите - печалби за тях и печалби за собственика на канала от такси [/quote]

    Е да, де! Аз точно за това предложих в пост #64 да се прокопаят канали до четирите океана! Но 27-те умници да копаят с кирки! България ще стане не на три морета, а на 4 океана!

  77. 77 Профил на sten_p
    sten_p
    Рейтинг: 717 Весело

    те решават, пък кой ще плаща не е ясно!

  78. 78 Профил на xefgo
    xefgo
    Рейтинг: 895 Неутрално

    На България е нужен излаз на Средиземно море. Ако ще се копае канал да е по течението на Марица до Александруполис. Гърция и Турция също ще имат изгода, а Европа ще плати.

  79. 79 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 744 Неутрално

    До коментар [#33] от "kapitanrakia":

    а баш, 1 млн човека, с по една кирка и една бригадирска количка, ще го копат тоя канал 50 години! Отделно още 1 млн ще правят кирки и бригадирски колички! Проблема с безработицата е решен, можем да си отдъхнем.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  80. 80 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 665 Неутрално

    Пияния редактор да прочете внимателно: "Като започва от Русе, преминава в близост до Разград и Русе и завършва във Варна."

  81. 81 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    мда хитро е , Дунава ще минава през канала и ще прекараме мамалигарите , абе как им ги ражда главата такива идеи не знам а канал от София до атлантическия океан кога ?

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  82. 82 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 744 Неутрално

    До коментар [#51] от "victor2":

    делегацията по-скоро трябва да е до германия, да видят Mittelland Canal, свързващ западна с източна германия, дълъг е 320 км и е почнат 1906, завършен е по времето на хитлер.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  83. 83 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 744 Неутрално

    До коментар [#50] от "carpypd":

    звучат, ама само звучат логично. ако бяха, досега щеше да е построен тоя канал, няколко пъти. И без държавни пари няма и един метър да се прокопае. Само по отчуждаването на земи ще отидат поне още 3 млрд.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  84. 84 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    Тази инвестиция бързо няма да се изплати, но фактът, че всички държави по света го правят, означава, че има някаква сериозна причина за това. Или смятате, че ние сме много по-умни и трябва да се грижим тираджиите да печелят за сметка на потребителите. Понеже имам познати в спедиторски фирми, не пиша това съвсем наизуст...

  85. 85 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 986 Весело

    По размаха ще ги познаете

  86. 86 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    До коментар [#45] от "Максим Александров":

    правилно бе ,идея е ,да се прокара канала през тунела Шипка ,от там към Пловдив , да се даде малко ряз нагоре по реката край пътя за Смолян ,малко е проблем на Пампорово ,ама там ще включим и хидроинженера ,той ще ни каже как да врътнем корабите и да ги пуснем от там надолу към Гръцкото море и е то ти спестявате едни 5000 км за корабите бе

  87. 87 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3581 Неутрално

    Добре де! Нма ли най-напред да приключим с газовата електроцентрала на площадката в Белене, закритото море край Мусачево, тунелът под Шипка и газовия хъб!?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  88. 88 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1181 Любопитно

    Да вземат да направят един въздушен канал, да носят корабите с дирижабли...

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  89. 89 Профил на puhpuhan4o
    puhpuhan4o
    Рейтинг: 1403 Весело

    [quote#46:"cinik"]За това си има отделен проект, с полиспасти, които да изтеглят корабите през билото на Шипка. [/quote]

    А после студентите били глупави, като пишели как корабът "Радецки" акостирал на Шипка! Ми не, това са всъщност кандидат-мениджъри, хора с визия дето виждат в бъдещето, проектанти!

    Върнете дъгата на децата, педераси!
  90. 90 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4308 Неутрално

    До коментар [#4] от "xmm":
    +++++++++++++++++
    И много им се ще да се облажат по време на икономически пости–!

  91. 91 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1159 Весело

    [quote#74:"DareDebil"]Интересно, тоя защо смята че нещо се е променило по въпроса с разходите???[/quote]
    Елементарно ... преди всичко се строеше от държавата Ако проекта е перспективен, няма да има проблем да се намери и инвеститор,но аз съм и за стабилно държавно участие. Според мен се търси вариант за просперитет на ... Варна и по- точно свързано с проекта за нов контейнерен терминал в циганската махала Варна отпадна от европейското трасе за връзка с Азия и това е добър шанс за нея. Всичко е въпрос на хесап и ако той е с перспектива "+", аз съм за

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  92. 92 Профил на Втора цетка
    Втора цетка
    Рейтинг: 931 Любопитно

    Имам бегли спомени, че се проектираше София да стане пристанище по пътя Дунав - Бяло море...

    Ха...има и материали по темата...

    http://novinar.bg/news/plavatelen-kanal-shte-svarzva-sofiia-s-dunav-i-bialo-more_MjIzMTsyNg==.html

    и това

    http://www.politika.bg/article?id=13180

    Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...
  93. 93 Профил на selianin
    selianin
    Рейтинг: 628 Весело

    До коментар [#61] от "xm...":

    Да бяха сменили "наръчника на агитатора"!
    (читателите на Дневник още помнят:
    "брата на ББ който Океани щеше да преполови
    или морета беше.За нас само канал ? )

    ...каждое новое поколение лучше...V.V.PUTIN
  94. 94 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3581 Неутрално

    Хитлер събрал генералите на брейн сторминг на тема, как да извадят Англия от войната. Бойко Борисов, който присъствал там като бъдещ голям приятел на бъдещия канцлер г-жа Меркел не издържал на 4 часовата дискусия, взел думата и предложил:
    - Дайте да запалим Ламанша!
    Възцарила се тишина . всички се усмихвали угоднически и клатели одобрително глава към бъдещия голям приятел на бъдещия канцлер. Само един адютант се осмелил да попита:
    - Ама как ще го направим?
    Бойко се усмихнал, погледнал го снизходително и отговорил:
    - Мадежо! Това е работа на експертите!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  95. 95 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3629 Неутрално

    Това сигурно е някаква глупост. Мисля че е технически невъзможно. Каква ли е целта на тази пушилка? Сигурно искат да отклонят вниманието на публиката от нещо по-сериозно.

  96. 96 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1149 Любопитно

    ...Над 200 хил. дка са пропадналите площи заради наводненията....
    http://www.dnevnik.bg/biznes/2015/03/18/2494505_nad_200_hil_dka_sa_propadnalite_ploshti_zaradi/

    Та искам да кажа,че не можем да се справим с наличната вода,ще и правим нови "трасета"?!

  97. 97 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#73] от "Starec":

    А вие очевидно си нямате понятие от корабоплаване!
    Корабите, които плават в моретата са тотално различни от корабите, които плават по Дунав!
    Дунав има много прагове и речните кораби са с много малко газене. Използуват се много шлепове и тласкачи, които не могат да излизат в открито море. Имат и много различна товароподемност.
    Обикновено се прави претоварване от едните на другите в най-близкото морско пристанище. В конкретния случай - такова е пристанище Констанца, където излиза канала от Дунав, който заобикаля делтата на реката.
    Канал през вътрешността на страната би имал смисъл, ако там има някаква индустрия, която се нуждае от пристанище ... ???
    Другото допълнение че трябва да бъде направено пристанище Варна така, че да бъде конкурент на Констанца! Което означава още няколко милиарда лева.

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  98. 98 Профил на Втора цетка
    Втора цетка
    Рейтинг: 931 Любопитно

    До коментар [#94] от "tribiri":

    Черно, но смешно...

    Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...
  99. 99 Профил на selianin
    selianin
    Рейтинг: 628 Весело

    До коментар [#65] от "ventsy":

    Тоест, за да се спестят едни 110 км, трябва да се строи канал за 3 милиарда.

    За "скромните "скромна сума !
    За Ердоань беше 300милиарда
    (по "наръчника" )

    ...каждое новое поколение лучше...V.V.PUTIN
  100. 100 Профил на r3tro
    r3tro
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Истината е, че ако има подобен канал то той ще спестява по над 200км само в едната посока по направлението Истанбул - Виена. Да не говорим, че се избягва и преминаване през една допълнителна държава. Та икономическа обосновка има защото реално това може да си е един ден по-малко на борда на кораба, като се сложат всичките чакания за пилоти, шлюзове итн. А за корабособственика един ден не са никак малко пари.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK