Лиляна Павлова се надява до август поне частично да приключат ремонтите на "Хемус" и "Тракия"

Лиляна Павлова

© Дневник

Лиляна Павлова



След намесата на премиера Бойко Борисов ще бъдат осигурени средства по бюджета на агенция "Пътна инфраструктура" за основен ремонт и рехабилитация на пътните участъци от автомагистралите "Тракия" и "Хемус" в най-лошо състояние. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, цитирана от пресцентъра на ведомството.


Тя очаква, че "частично и поетапно, за летния сезон, до края на месец август, част от участъците да са завършени, за да се гарантира спокойното пътуване на водачите". 


Парите ще бъдат осигурявани поетапно в бюджета на АПИ за тази година.




Tемата е била като първа извънредна точка на днешното заседание на Министерския съвет, като министър Павлова е запознала премиера с аварийната ситуация по двете магистрали, както и предприетите мерки за обезопасяване на движението с ограничаване на скоростта до 90 км в час. Мярката се наложи, тъй като заради лошото състояние на отделни участъци има значително увеличение на тежките пътно-транспортни произшествия. 


Министър Павлова подчерта, че според направените анализи за трайното решаване на проблемите със състоянието на асфалтовата настилка на два участъка от АМ "Тракия", в областите Пловдив и Пазарджик, с обща дължина от 60 км, както и участък по направлението Шумен- Варна от АМ "Хемус", са нужни цялостна рехабилитация и основен ремонт.


Участъците на АМ "Тракия" са: от км 63+000 до км 90+197 и от км 119+760 до км 133+112 - на територията на област Пазарджик и Пловдив, а  на АМ "Хемус"  от км 349+820 до км 369+320 /дясно платно/ и от км 349+820 до км 376+119 /ляво платно/ - на територията на област Шумен и Варна.


"Повече от 20 години не са извършвани ремонти по тези участъци, а само частично изкърпване на настилката, което не помага, защото дупките се отварят отново след всеки дъжд и сняг, заради огромния трафик", заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството. По думите й ремонтът с изкърпване на дупки се е предприемал, заради липсата на финансиране на Агенция "Пътна инфраструктура" в годините назад. 


"Искам да благодаря на премиера Бойко Борисов и на министъра на финансите Владислав Горанов, за тяхното разбиране на сложността на проблема и ситуацията  с финансовите затруднения на АПИ, защото необходимите 100 млн.лв. надвишават в пъти целия наличен бюджет на АПИ за зимно поддържане и текущ ремонт на всички 20 хил. км републикански пътища", отбеляза министър Павлова. 


След ремонтите скоростта на движение ще бъде възстановена до 140 км в час.


Вчера в телевизионно интервю Борисов допусна, че пари за ремонтите ще бъдат взети от бюджетния излишък, който към 31 март възлиза на 250 млн. лв. Днес в Народното събрание премиерът уточни, че допълнително събраните приходи от данъци ще се харчат с одобрението на парламента и след като се запълни дефицитът.

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Чета,че и Струма се пропука,да включите и нея....

  2. 2 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1211 Любопитно

    И докога трябва да наливаме пари в дупките, вместо фирмите-изпълнители...

  3. 3 Профил на Жупел
    Жупел
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Нееее, няма такава снимка. На космодрум ли е? А този до нея с бузките като нейните, кой беше? Иначе е хубаво да ни заливат с добри новини за това, че си вършат работата. Аз също ще допринеса към позитивното настроение и декларирам, че ще си свърша работата и този месец.

    Господ изля върху Содом и Гомора като дъжд жупел и огън от небето, и съсипа тия градове и цялата околност и всички жители на тия градове, и растения земни
  4. 4 Профил на Александър Йорданов
    Александър Йорданов
    Рейтинг: 1137 Любопитно

    Вчера някой каза, че Бокич сега ще излезе и ще даде едни пари, ей тъй от себе си, да се оправят тези магистрали и беше прав

    Often plays a very angry brute character, who swears a lot at people he dislikes
  5. 5 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1829 Любопитно

    "Искам да благодаря на премиера Бойко Борисов и на министъра на финансите Владислав Горанов' - да си дойдем на думата. Това беше идеята на цялата дандания нали? Да МУ благодарим, когато след като народът изреве за магистралите, че е спуснал малко пари (говори като за собствени) с които да им (на народа) оправи магистралите. А поръчките за цялостното реновиране на пътищата да се сетим ли при какви фирми ще отидат и колко качествен ще е ремонтът?

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    Бойко като чуе за асфалт все едно чува най-хубавата музика, ЩЕ осигури лапаницата, лошото е, че пътища нямаме.

  7. 7 Профил на Жупел
    Жупел
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#3:"Жупел"]Аз също ще допринеса към позитивното настроение и декларирам, че ще си свърша работата и този месец. [/quote]

    Всъщност, надявам се, поне частично да си я свърша.

    Господ изля върху Содом и Гомора като дъжд жупел и огън от небето, и съсипа тия градове и цялата околност и всички жители на тия градове, и растения земни
  8. 8 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    о да, Супер Бойко отново ни спаси! Да живей!

    П.С. Малко взе да се изтърква този сценарий, може да вземат да го посменят, че все повече хора се усещат, че това са техните пари, а не на Бойко.

    Не ме търсете преди обяд
  9. 9 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    "...защото дупките се отварят отново след всеки дъжд и сняг..."

    Ето това е качество, гарантирано от ГЕРБ!

  10. 10 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Цялото "управление" на пасмината от ГРОБ е КЪРПЕНЕ НА ДУПКИ.
    Основната им цел е да ИЗХАРЧАТ КОЛКОТО СЕ МОЖЕ ПОВЕЧЕ (ЧУЖДИ) ПАРИ.
    И да прережат колкото се може лентички.
    За радост на оли-го-фре-ните, които все още не са прогледнали.

  11. 11 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 458 Гневно

    На етап "надежди" сме. Сутринта по телевизията шефа на АПИ също се надяваше. На народен език: знам, че искате, ама няма да стане. Ама не мога да ви отрежа директно в ефир.

    Включете и магистрала Люлин в списъка. Зер, скоро ще дойде време за ремонт и там, няма начин.
    А като теглим чертата, излиза, че всички магистрали са в списъка.

  12. 12 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 458 Весело

    Броя го за 1-во Априлска шега !

  13. 13 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 676 Любопитно

    Тая Лиляна освен да носи на селски майтап на пресконференции на Бойко трябва да носи и на работа.
    Като станат готови първите санирани под неин съпровод и агитация панелки и се окаже разпадане на нищото ще се оправдава ли, че няма повече пари да ги ремонтира?
    Това комунизмът е нанесъл трайни поколенчески изменения..АУТ!

  14. 14 Профил на Жупел
    Жупел
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#13:"azmatahari"]Като станат готови първите санирани под неин съпровод и агитация панелки[/quote]

    Тази работа с панелките ще се разсъхне по-бързо даже от КТБ. Но пък не пречи Плевнелиев още една президенска кампания да изкара с това саниране.

    Господ изля върху Содом и Гомора като дъжд жупел и огън от небето, и съсипа тия градове и цялата околност и всички жители на тия градове, и растения земни
  15. 15 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Ами точно така - нека частично да ги ремонтират - да спестят от валяците, та след това да мине Лилито и да утъпчи асфалта.

  16. 16 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1280 Любопитно

    Август?
    Коя година?

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  17. 17 Профил на vandi
    vandi
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Това с ремонта на старите участъци добре, но проблемите с новите трябва да се оправят от изпълнителите на проектите. За големите проекти - ОК, ще ги откриете. За малки проекти, особено общински играят фирми регистрирани за даденият проект. След изпълнението му, фирмата се фалира и на босият цървулите. Тъй че искайте да участват само фирми с история и име. Дори за един тротоар или алейка. Трябва да се изисква максимално качество и разумна цена.

  18. 18 Профил на vandi
    vandi
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#10] от "ppopov_67":

    Цялото "управление" на пасмината от ГРОБ е КЪРПЕНЕ НА ДУПКИ.
    Основната им цел е да ИЗХАРЧАТ КОЛКОТО СЕ МОЖЕ ПОВЕЧЕ (ЧУЖДИ) ПАРИ.
    Виж Орешарски е пич. Не похарчи и лев за ремонти, а парите пак ги няма.

  19. 19 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 821 Неутрално

    "Повече от 20 години не са извършвани ремонти по тези участъци"
    Това е нагла неистина.

  20. 20 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    Доскоро повод за хвалба беше строежа на 20-30 километра магистрала, нещо, което е просто една от многото отговорности на всяко едно правителство. Днес в предизборната битка се включиха дори ремонтите. Утре - маркировката.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  21. 21 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3522 Неутрално

    Свлачищатаааааа.Кога?Хора мрат.

  22. 22 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#2] от "palav_nik":

    Говорим за участъци, строени преди 20-30 години, за които гаранцията отдавна е изтекла. Такава е например отсечката на Тракия около Пазарджик. Участъка Варна - Каспичан е на поне 10-15 години, че и отгоре. Всичко има срок на годност. Най-много на 10-15 години трябва да се прави цялостна рехабилитация на пътищата, с полагане на цял нов пласт асфалт. Някои хора не са чували за износващ слой асфалт.

  23. 23 Профил на Втора цетка
    Втора цетка
    Рейтинг: 965 Любопитно

    Перифразирано...Каската и отива...

    Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...
  24. 24 Профил на ivaylo_uzunov
    ivaylo_uzunov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Значи и аз ще плащам винетка частично.

  25. 25 Профил на plumpschi
    plumpschi
    Рейтинг: 1240 Любопитно

    Ха! На туй Лиле как му тича строителната шапка на опънатата очна линия! Интересно токчета дали е сложила за строежа?

  26. 26 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3247 Неутрално

    До коментар 19.

    Напълно съм съгласен! Имам много преки впечатления как са правени ремонти по участъци от магистралата между Варна и Шумен, които ще са с ограничена скорост!
    В повечето случаи това са кръпки обикновено с рециклиран асвалт с малко битум, полаган на тънки пластове, които започват да се цепят и трошат след няколко месеца! Това гарантира ремонтирането на едни и същи участъци безброй пъти...! Да не говорим, че съм виждал и кръпки, които се измиват и от дъжда! Тия безкрайни кърпежи са фабрики за пари!
    Искрено се надявам, че някой ден български специализиран съд и прокуратура ще подхванат охранената Лиляна Павлова...! Положението с пътищата е нетърпимо и минава всякакви граници за проява на наглост и некадърност!

    Бивш tww09306483.
  27. 27 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Поне един от плюещите знае ли разликата между ремонт и рехабилитация?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  28. 28 Профил на cup_of_tea
    cup_of_tea
    Рейтинг: 627 Весело

    [quote#7:"Жупел"]Аз също ще допринеса към позитивното настроение и декларирам, че ще си свърша работата и този месец. - цитат на коментар #3 от “Жупел”

    Всъщност, надявам се, поне частично да си я свърша.[/quote]

    И поетапно Не пропускай елемента на безвремие и неангажираност.

  29. 29 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1211 Любопитно

    [quote#22:"simo87"]Говорим за участъци, строени преди 20-30 години, за които гаранцията отдавна е изтекла. [/quote]
    Павираните пътища на Царство България са били практически вечни. Първата асфалтирана улица в София е била "Оборище". Правена е преди войната от германци с гаранция от 50 години...

  30. 30 Профил на cup_of_tea
    cup_of_tea
    Рейтинг: 627 Весело

    [quote#20:"Darth Plagueis"]Доскоро повод за хвалба беше строежа на 20-30 километра магистрала, нещо, което е просто една от многото отговорности на всяко едно правителство. Днес в предизборната битка се включиха дори ремонтите. Утре - маркировката.[/quote]

    По-нататък - връщането на пътните знаци от материал, подходящ за печене на чушки.

  31. 31 Профил на Втора цетка
    Втора цетка
    Рейтинг: 965 Любопитно

    Лиляна Павлова, ако има и най-малка представа от финансовото състояние на т.н. строителни фирми в Бг, ше си хвърли оставката на момента...
    Повечето от тях са се набутали в нереалиризуеми проекти, които им смучат силиците, а текущите им задължения по Договори за поддръжка и ремонт им докарват парите за оцеляване и въобще не им е до кръпки и ремонти по пътищата...

    Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...
  32. 32 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#29] от "palav_nik":

    Пусни съвременните тирове по нея и след 3 месеца пак ще си говорим.

  33. 33 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#29] от "palav_nik":

    Е, много добре знаеш, че асфалтовите настилки имат по-кратък живот от павираните, за сметка на други качества - висока скорост на придвижване по тях, по-малко шум, повече комфорт.
    А и движението днес, сравнено с това преди 70 години...

  34. 34 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1211 Любопитно

    [quote#32:"TPOTOAP"]Пусни съвременните тирове по нея и след 3 месеца пак ще си говорим.[/quote]
    По жълтите павета пред двореца по време на парадите минаваха танкове и немаше проблеми. А те са на 120 години...

  35. 35 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#34] от "palav_nik":

    Танкове минаваха 2 пъти годишно с по 5 км/ч. Пусни тировете денонощно с по 100 км в час и не след 3, след 1 месец пак ще си говорим.

  36. 36 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Много добре, тъкму туристите няма да чупят изкърпената магистрала и ще е готова за зимата

  37. 37 Профил на Станислав Георгиев
    Станислав Георгиев
    Рейтинг: 238 Неутрално

    "Тя очаква, че "частично и поетапно, за летния сезон, до края на месец август..."
    Какво лято след август бе, а забравих "циганското лято", и без това само за тях се грижим,сега разбрах врътката.

  38. 38 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    До коментар [#35] от "TPOTOAP":

    Точно скоростта е проблем, да знаеш...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  39. 39 Профил на Др. Портокалов
    Др. Портокалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    трябва шофьорите да финансират пътищата, ама не с винетка, а с акциз: който най много кара, най много плаща

  40. 40 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1237 Весело

    Лилке, теб явно никога не са те довършвали!
    Което е много кофти!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  41. 41 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#35] от "TPOTOAP":

    При това с гумени тампони на веригите, а и веригите разпределят тежестта много равномерно. Това че един танк тежи 40 тона не означава, че упражнява същия натиск върху асфалта, както един 40-тонен ТИР. Контактната повърхност на веригата е в пъти по-голяма от тази на гумите на ТИР-а.

  42. 42 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1237 Весело

    [quote#41:"simo87"] Контактната повърхност на веригата е в пъти по-голяма от тази на гумите на ТИР-а. [/quote]
    Ама пок контактната площ има една друга площ, която зависи от дебелината на асфалта: на колко площ ще разпредели асфалта натоварването - под 45 градуса и със увеличаване на дебелината се увеличава и площа.
    Та за горе-долу 35см асфалт налягането върху каменяка под асфалта е едно и също! Но вече не издържа каменяка и точно той трябва да бъде ваден. И от това - 150млн на километър. Леко завишено- но дано останат пари да оправят оградите

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK