Планът за оздравяване на БДЖ предвижда стотици милиони държавна помощ

Планът за оздравяване на БДЖ предвижда стотици милиони държавна помощ

© Велко Ангелов, Капитал



Между 200 и 430 млн. лева инвестиции могат да получат "Българските държавни железници" през следващите 7 години. Това предвижда планът за развитие на дружеството до 2022-ра година, представен днес от министъра на транспорта Ивайло Московски, съобщи БНР.


Планът, който е от около 400 страници, съдържа три варианта - оптимистичен, реалистичен и минимален. 


"Разработили сме планове за въвеждане на интелигентните транспортни системи, системите за управление на трафика на влаковете, сигурност, безопасност и, разбира се, на нов подвижен състав, нови влакове", каза Московски. 




Подчертавам, това е един проект, който е хубаво в следващия един месец да получи достатъчно коментари, достатъчно обсъждания, за да може с всички народни представители от транспортната комисия да пакетираме в един устойчив план на железниците за следващите 7 години, каза той.


Разработени са и няколко варианта за разплащане с кредиторите на компанията, за което също се очаква държавна подкрепа в размер на около 300 млн. лв. Ако "Товарни превози" бъдат продадени, сумата можело да спадне до 137 млн. лв., съобщи шефът на компанията Владимир Владимиров, цитиран от "Фокус".


Няма да има спиране на влакове, но е възможно част от излишните активи - сгради, локомотиви, вагони, да бъдат продадени. 


Предвижда се от БДЖ да бъдат освободени около 1200 души - по 600 от пътнически и от товарните превози, съобщи БТА. Няма да има масови съкращения, личният състав ще намалява с пенсиониране на служителите и от нормалното текучество, посочи Московски. Стратегията дава възможност за приватизация на БДЖ "Товарни превози", каза директорът на Холдинг БДЖ Владимир Владимиров. 


Основните трасета, по които БДЖ ще работи, са границата със Сърбия - София - Пловдив - Бургас (турска и гръцка граница), както и линията София - Варна, за която трябват 1.4 млрд. лева инвестиции, каза генералният директор на НКЖИ Милчо Ламбрев. Ако линията от София до Варна се възстанови в качеството, когато е била направена, времето за пътуване между двата града ще падне с един час - от 6 часа и 50 минути на 5 часа и 50 минути, допълни той. Московски обаче изрази скептицизъм, че държавата ще успее да намери 1.4 млрд. лева за жп линията София - Варна.


Ламбрев подчерта, че НКЖИ може да се откаже да поддържа и да демонтира жп отсечки, ако те не са рентабилни. Такъв пример е линията Септември - Добринище, която носи загуба от 5 млн. лв. на година. Други подобни линии Горна Оряховица - Елена, София - Банкя и др. Линията между село Биримирци и Подуяне - товарна гара, вече е премахната, защото е била обект на кражби. Някои от линиите могат да бъдат дадени и на концесия на общините и или на бизнеса, каза Ламбрев. Депутатите Йордан Караджов и Йордан Костадинов изразиха подкрепата си за двата документа и подчертаха, че очакват те да бъдат приети от Народното събрание с голямо мнозинство.


Министър Московски посочи, че в момента транспортната система в България е несправедлива към железниците, но с въвеждането на нова ТОЛ система превозвачите ще се насочат към БДЖ. Парите, събирани сега от винетки, не са достатъчни за ремонт на пътя, камо ли за строеж на нови отсечки. В най-добрия случай превозвачът плаща по 1500 лева на година за камион и поврежда пътя, колкото си иска, добави министърът. Цените в БДЖ ще останат конкурентни, каза Московски без да уточнява как ще се променят във времето на действие на стратегията.

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2919 Весело

    Планът за оздравяване на БДЖ предвижда скъпи хапчета за успокоение.

    подпис
  2. 2 Профил на .!.
    .!.
    Рейтинг: 374 Неутрално

    А приватизация нещо? Или оцеляване на свободния пазар?

  3. 3 Профил на zdravass
    zdravass
    Рейтинг: 426 Неутрално

    "Панът"!!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  4. 4 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Поредната новина, която ме убеждава, че социализЪмът не си е отишъл.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  5. 5 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Държавата продължава да реанимира един от последните динозаври на "развития" социализЪм.
    Вместо да разкара цялата тая пасмина, която за 25 години нищо ново не научи.
    Освен да краде от където й падне и каквото свари.

  6. 6 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1699 Неутрално

    Московски,ти пак беше министър преди 2 години.Защо тогава нищо не предвиди.

  7. 7 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Ако това е план за развитие........

  8. 8 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    ясно.

    да споделя ли моят план?

    планът за развитие на фирмата ни предвижда единствено продължаващ челен сблъсък с некомпетентни, но за сметка на това многобройни, държавни служители от голям брой различни държавни агенции.

  9. 9 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Линията София – Банкя на загуба? Сакън!

    @)----,--'--
  10. 10 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Да ти и дясното правителство, пак държавна помощ, пак спасяване. Докога бе, продавай те ги най-после да се отървем.

  11. 11 Профил на icemax
    icemax
    Рейтинг: 426 Разстроено

    Доколкото знам държавната помощ е недопустима и ще трябва да се иска разрешение от ЕС.

    В тях ми е надеждата, дано не разрешат и да запазят парите на всички ни да не се изливат в каци без дъно!

    Решението за БДЖ е незабавна приватизация.

  12. 12 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    Звучи като "Планът за запушване на продупчената каца предвижда наливането още повече вода"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  13. 13 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 709 Неутрално

    [quote#11:"icemax"]Решението за БДЖ е незабавна приватизация. [/quote]

    Така е! Крайно време е да отиде при БГА Балкан

    За какво и е на БГ железница като може да се открадната много "джилез и бакъриии"?
    П.С. Ако я продавате за около 1000лв. Казвайте да купувам

  14. 14 Профил на someeeee
    someeeee
    Рейтинг: 438 Неутрално

    София - Варна - 1.4 млрд. лв. инвестиции, за да може да пътуват хората за 6 ч. до Варна. Мога ли да попитам след 1.4 млрд. инвестиции колко лв. ще бъде цената на билета? И колко хора биха платили тази цена за да се лашкат 6 ч.? Аз реформи не виждам в тази "стратегия"... Освен пари, пари и пак пари от държавата, демек от НАС... Въобще хората писали този комунистически пасквил на какви хапчета са?

  15. 15 Профил на Ivan Seliminski
    Ivan Seliminski
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#5:"ppopov_67"]Държавата продължава да реанимира един от последните динозаври на "развития" социализЪм. [/quote]

    Социализмът няма нищо общо със системното източване на БДЖ за всичките 26 години. Кой не и се "изреди" и не я "оправи" до сега? Всички "баш майстори" от всички политически цветове я минаха. Да не би другите държави да нямат железници? Най- лесният начин да крадеш законно е да правиш "инвестиции".

  16. 16 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 692 Неутрално

    И Московски,и Москов не могат да избягат от фамилиите си.Всичката им работа е московска.

  17. 17 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2286 Любопитно

    [quote#2:".!."]Или оцеляване на свободния пазар?[/quote]

    кой е този свободен пазар и къде виждаш такъв в ЕС? Има ли държава която не субсидира по някакъв начин ЖП превозите?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  18. 18 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 692 Весело

    [quote#10:"foxa5"]Докога бе, продавай те ги най-после да се отървем.[/quote]
    Сега не може.Още не е решено кой да спира сделките,застрашаващи националната сигурност.Когато се уточнят кой да бъде,финансовият или вътрешният министър,сигурно ще опитат.

  19. 19 Профил на stasi666
    stasi666
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Проблема с БДЖ е,че големите автобусни фирми дават добри рушвети на тези в парламента

  20. 20 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Що бе,нали имаме "дясно управление" ?

  21. 21 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#19] от "stasi666":

    Да,толкова големи рушвети плащат,че всяка година БДЖ са на загуба и трупат големи загуби
    Това само заради автобусните фирми де-у самото БДЖ,никаква вина,нали ?

  22. 22 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Щом държавата е некомпетентна / независимо от причините-политици,крадливи чиновници,служители и т.н. / и няма идея как да превърне БДЖ в печелившо предприятие - единственото,което остава е преструктуриране и продажби на отделни активи на максимална възможна стойност и приватизация на останалото. Наливането на стотици милиони и милиарди е безумие и престъпление. Всичко друго е популизъм и мераци за продължаващи кражби и източване....

  23. 23 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    Между другото, без коментар остана българската позиция по европейската директива за отворен пазар на обществени ЖП услуги. Който не знае какво се има предвид, обяснявам накратко. Правителството е решило на всяка цена да субсидира 8 влака дневно за 18-те пътника в Царева ливада. О.К., тогава според тази регулация ще е длъжно да обяви търг, коя фирма ще даде най-добра оферта за тази услуга. Сега положението копира разходопокривния принцип в енергетиката - колкото излезне на БДЖ, данъкоплатецът трябва да развърже кесията и да плати сметката.

    Връщам се към началото. Познайте сега, какво е било становището на българското правителство по тази директирва. Разбира се, както се досещаме на секундата и както никогаш не сме имали грам съмнение, България е поискала отлагане, изключване на "малки държави като нея" от обхвата и изобщо - правителството е носило от 9 дерета вода, за да провали състезателния елемент. Което показва, че водещата презумпция на това правителство и всички преди него никога не е била да има развит ЖП транспорт, тласкан от животворните сокове на конкуренцията, а да си го има за вечни времена сегашният кенеф, с 40-годишните влакове, загуби в 9-цифрен порядък и дългове в 10-цифрен.

    При въвеждането на принципа за конкурентно възлагане на договори за обществени услуги в железопътния сектор е необходимо да се предвидят подходящи изключения.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  24. 24 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    "В контекста на тази дискусия в направеното от министър Ивайло Московски изказване България подкрепи Люксембург, Литва и Ирландия, да бъде запазена възможността за малките пазари, с дял под 1% от общия дял на европейския железопътен сектор, за изключение от общото правило за тръжни процедури и за пряко възлагане на договорите за обществени услуги“.

    http://www.investor.bg/blogosfera/363/a/otkazva-li-se-pravitelstvoto-da-reformira-jeleznicite-192369/

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  25. 25 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1316 Гневно

    Там ли ще отиде значителна част от заемите, които страната ни взе?!? В тази каца без дъно?!?

    Свобода за Надежда Савченко!
  26. 26 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#8] от "хм":

    Некомпетентността е явление, което не е чуждо и на държавния сектор. С тази разлика, че там сметката всеки участник си я плаща сам, а тук ни се тупва на всичките.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  27. 27 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 426 Гневно

    Всеки ден поредната порция глупост подплатена с милиони от нашите пари !

  28. 28 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#27] от "ТМаринов":

    Де да беше така... От нашите бъдещи, още незаработени, но вече взети назаем пари.

    Свобода за Надежда Савченко!
  29. 29 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#9:"MyTwoCents"]Линията София – Банкя на загуба? Сакън![/quote]

    Баце да накара електората си да ходят на работа с пуф пафчо а не с колите си и да правят задръствания и вредни изпарения.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  30. 30 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1316 Разстроено

    До коментар [#29] от "Танас":

    А сетне... какво?!? И на въздушната линия от Бистрица до произволен стадион ли ще посегнат?!? Нищо свято не остана!!!

    Свобода за Надежда Савченко!
  31. 31 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 573 Весело

    Кеф, "стегнем" ли двете линии, всичко ще тръгне по мед и масло...

  32. 32 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#14:"someeeee"]Мога ли да попитам след 1.4 млрд. инвестиции колко лв. ще бъде цената на билета? И колко хора биха платили тази цена за да се лашкат 6 ч.? Аз реформи не виждам в тази "стратегия"[/quote]

    И аз не виждам защото билета отиване и връщане София - Варна - София беше 33.50 лв. а сега е към 52 лева а пътя е не 6 часа а от 7 до 13 часа !

    http://razpisanie.bdz.bg/SearchServlet?action=listOptions

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  33. 33 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 555 Весело

    Такива мултимилионни спасителни планове и аз мога да пиша

    Цялата работа заприлича на вица, в който карали представители на различни професии да застанат на гол пустинен бряг и да отворят с голи ръце консерва сельодка и икономистът рекъл "Да приемем, че разполагаме с отварачка..."

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  34. 34 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8348 Неутрално

    За кой път ще наливат пари ,а БДЖ все не оздравява.Тя е неизлечимо болна и не си струва лечението.

  35. 35 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3620 Неутрално

    [quote#16:"vjacho"]Всичката им работа е московска. [/quote]
    Тц!
    В Европа на плюс са бедежетата само на немскоговорящите.
    Останалите са на минус ...

    Прочее ... и руските ЖД май са на плюс, така по общ спомен ...

    А родното БДЖ ... по милион на седмица излиза наливането, груба сметка ...
    За тези пари що не вземат един мениджърски екип от Дойче Бан ли, що ли? Да му зададат рамка, като мрежа, товаро и пътникопоток, някакви социални общи рамки и да ги оставят да разчистят авгиевите обори ...

  36. 36 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2306 Разстроено

    Тъпо! Жалко...
    Не съм чел целият документ от кора до кора, а си съставям мнение само от написаното в статията и от коментарите на колегите, чието мнение ценя. Имам лека надежда за позитив, изхождайки от предположението, че напоследък Дневник доста се отдалечиха от безпристрастните анализи и коментари по адрес на каквито и да било действия на правителството. Или биват омаловажавани или биват вадени думи и декларации от контекста. Все пак не ми се вярва да са допуснали грешка в най-важното - много държавни пари за нищо ново, както и тотално оставане на държавна хранилка - никаква приватизация.
    Варна - София 1.4 млрд!? И то за съществуващо трасе? Да се пътува 6 часа? То с кола е 4 часа днес! Шофирането! А с влак, 400 км за 6 часа? Вместо за два и половина??? ДАНО не се намери луд, който да ги даде тези 1.4 млрд, за едно тотално нищо!
    Някой смятал ли е, дали ако се разпродаде цялото имущество на БДЖ, няма да се покрият всички дългове, които има към момента? И после да видим кво правим. Щото в текущата ситуация, тези 300 млн "подкрепа", днес е по-добре да отидат в магистрали и други спешни пътни проекти и ремонти!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  37. 37 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3620 Весело

    [quote#33:"Иван Арнаудов"]Цялата работа заприлича на вица, в който карали представители на различни професии да застанат на гол пустинен бряг и да отворят с голи ръце консерва сельодка и икономистът рекъл "Да приемем, че разполагаме с отварачка..." [/quote]

    Сетих се за ... Планк ли беше, Айнщайн ли беше, Бор ли беше ...
    Та като ученик ... дали им задача за трима рибари, които ловили риба, после легнали да спят. Става първия, дели на три улова, изхвърля една, взема си точно 1/3 и си тръгва. Втория по-късно същото, третият накрая същото ...
    Та малолетният гений я решил така ... наловили минус 2 риби

  38. 38 Профил на ЧИЧО ПЕШО
    ЧИЧО ПЕШО
    Рейтинг: 302 Весело

    До коментар [#9] от "MyTwoCents":

    БАЦЕ
    ДЕКА СИ? ОНИ ИСКАТ ДА НИ ЗЕМАТ ВЛАКО.

  39. 39 Профил на .!.
    .!.
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#17] от "Пешката":

    Субсидия да - на превозен пътник както е по другите страни.

    Борба за пътници с качество - както е на свободния пазар.

  40. 40 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Цирк. Пътническите превози се точи, за да се продадат по- евтино товарните, които лесно могат да се изкарат на печалба. След приватизацията, каквото не може да се източи, на скрап, активите за наши хора, а дълговете за данъкоплатците. Е, ми до като данъкоплатците търпят, няма да е лудия тоя дето папа зелника.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  41. 41 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Вече е много късно.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  42. 42 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 597 Неутрално

    Планът за оздравяване на БДЖ предвижда стотици милиони държавна помощ

    Поредния грабеж.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  43. 43 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 775 Неутрално

    До коментар [#17] от "Пешката":

    ЖП превозите е много общо казано.
    Инфраструктурата е отделно от превозвачите, които са товарни и пътнически (има и специализирани). Превозвачите плащат за използване на инфраструктурата и обслужването.
    Дотират се само пътническите превози и то не на калпак или на километър, а в зависимост от необходимата социална функция на линията!

  44. 44 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4176 Неутрално

    До коментар [#42] от "б_еко":
    ++++++++++++++++
    И аз това си мисля.Пак ще се налеят едни държавни пари за сметка на данъкоплатците,а реалните резултати ще са много съмнителни.

  45. 45 Профил на kirsner
    kirsner
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Така разбира Баце пазараната икономика - непрекъснати дотации. Така, като дава дотации, чувства себе си точно в ролята на Бащицата.....

  46. 46 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 775 Неутрално

    До коментар [#23] от "cinik":

    Ти говориш за революция, а нали знаеш какво става при неуспешни революции!
    Ако се разреши за Царева ливада, то какво да кажем за Г.Оряховица - Попово в 4.00 сутринта със среден пътникопоток от 4 човека?
    Ако разрешим дори само на един, то лавината ще тръгне и секна кранчето!
    Проблемът е преди всичко във възможността за конкуренция в товарните превози.

  47. 47 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 775 Весело

    До коментар [#27] от "ТМаринов":

    Какво друго можеш да очакваш от еди хитър индианец, пък бил той и Винету!

  48. 48 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1037 Весело

    епа влакове стрели кога ше пуснат...? айде не стрели, копия поне...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  49. 49 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    До коментар [#46] от "ПАСТОРА":

    Прочети внимателно. Тук не става въпрос за снемане на влака от разписанието. Става въпрос, след като вече е решено да се предоставя тази услуга с обществени средства, дали да правим и услуга на БДЖ (разбирай - на партийните каси и синдикатите), като им дадем да я извършва тя като монополист с опасни, нехигиенични и бавни влакове, управлявани от немотивиран и крадлив персонал. Защото аз съм сигурен, че при един търг за превозвач ще се намери не един частник, който ще сложи един шинобус, свален от употреба в немската или австрйската железница, но пак двойно по-нов и петорно по-технологичен от скрапа на БДЖ. И ще превози тези 4 -5 калпака при 4 пъти по-нисък разход, в 8 пъти по-чисти вагони, защото първо няма да имаме парадокса 100-тонен локомотив да тегли един вагон. Това не е само гориво, това са и различни такси износване към НКЖИ. После, ще свърши работата по-бързо и ще освободи както машината, така и персонала на влака , или ще ги прати да си доработят на някоя друга отсечка. Трето, няма да има кражби на нафта, изписване на резервни части нови-за-стари. Четвърто - край с гратисчиите. Просто, гледали сме го много пъти. Мисля, че разликата между ТЕРЕМ и Либхер примерно е достатъчно показателна.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  50. 50 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 217 Неутрално

    1.4 млрд лева за да се намали от 7ч на 6ч пътя до Варна?? Ей това като се види всичко останало става съмнително също. Безумен харч. За тези пари трябва да се стига за 2ч до Варна. Иначе е абсолютно прахосване.

  51. 51 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 763 Неутрално

    [quote#50:"adventure"]За тези пари трябва да се стига за 2ч до Варна.[/quote]

    Хехе, хвани САМОЛЕТА! С висенето на летището и пътя до него из София ще е над 2 часа!

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK