Тунелът под Шипка ще се строи, дори и с пари от бюджета

Тунелът е част от по-големия проект "Обход на Габрово".

© Весела Николаева

Тунелът е част от по-големия проект "Обход на Габрово".



Тунелът под Шипка ще се строи или с пари от оперативната програма "Транспорт" до 2020 г., или - ако няма свободен финансов ресурс, с бюджетни средства. Днес правителството потвърди ангажимента на България за строителството на обекта. 


Необходимата сума е 520 млн. лв., която ще бъде похарчена за 10.87 км път и 3.22 км тунел. Планът е строителството да се извърши между 2016 и 2020 г. 


Тунелът е част от втората фаза на по-големия проект "Обход на Габрово", чието изпълнение започна през 2013 г. Първата фаза на проекта включва строителството на 23 километров участък и връзка с първокласния път Габрово - Велико Търново. Тя е разделена на пет етапа, от които е изпълнен само първият, а вторият е вход. За третия и четвъртия се подготвят отчуждителни процедури. За цялата първа фаза финансирането е смесено - от еврофондовете и от бюджета, а общата й стойност е 98.6 млн. лв.


Обходният път на Габрово е част от Трансевропейски коридор IX Букурещ – Русе – Димитровград – Александруполис. Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на страната и е възлова точка при движението на транспортните потоци в посока Север - Юг, припомня правителствената пресслужба.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2690 Неутрално
  2. 2 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3404 Неутрално

    Е-е-е-е...! Доживяхме!
    Да видим само, кога ще се започне и кога ще се свърши!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  3. 3 Профил на puhpuhan4o
    puhpuhan4o
    Рейтинг: 721 Весело

    Старо, но ЗАЛТНО: (и леко актуализирано)

    2016г.
    Най – после е избран изпълнител за прокопаване на тунел под прохода Шипка. Месец по-късно челната копаеща машина се разтърсва от мощен удар и спира. Екипът от специалисти и работници се събира мястото, а после следва буря от възклицания, вариращи от „О, май год!” до „Бах мааму!”. Скоро идва полиция, после официални лица, районът е отцепен. Всички следят новините и сменят канала точно преди спорта, което срива тотално рекламния пазар. За всеки случай проектът е променен и се почва копаене на съвсем друго място, но и там се повтаря същото – удар и т.н.
    Извиканите на място геолози (впрочем, доста идват по собствено желание) само констатират неумолимата истина – тунел няма да има.
    Понеже цялата основа за планината е един огромен слитък самородно злато, с тегло около десет милиарда тона.

    Когато научава новината, министър- председателят, който в момента одобрява стратегия за доказване, че всъщност сега народът живее много по-добре от преди две години, се сепва, отказва да отиде да открие линията на метрото „Люлин – Перник” и звъни на президента. Тъй като това е почти прецедент в последно време, държавният глава оставя за миг плана, предназначен да убеди всички, че никога не са живели по- зле и вдига слушалката на специалния телефон.
    „Роска, разбра ли?” – пита възбудено министър- председателят – „Я зарязвай всичко и ела да се напием!”
    Когато чува новината, президентът само успява да попита: „Ама на всеки километър и така – до края?” Чул потвърдение, нарежда приготвят кортежа, а пилотната кола е пратена да купи домати – от розовите, които са най-скъпи.
    Така де, толкова злато не се намира всеки ден.

    Световните борси се сриват, неподготвени за подобен удар. Тъй като обаче твърде малко са страните, досетили се да държат резерви в калай или синьо сирене, нищо не може да се направи. Освен да се завижда, разбира се.

    Редица основни играчи в в родното публично пространство получават микроинфаркт – да е тон-два, да го откраднеш, но цяла планина реже ли се с ножовки? Това да не ти е подводница? А и всичко е блокирано от армията, стреля се без предупреждение.
    Но все пак скоро кирките достигат цената на телевизорите и дори се превръщат в уместен сватбен подарък – да направиш първата копка, така да се каже.
    А оксижен се разменя срещу джип, но пак е трудно да се намери.

    2017 г.
    България отдавна е изплатила всички свои дългове и сега кредитира съседите си. Сериозно се обсъжда идеята левът да стане общоевропейска валута, но БНБ се колебае – все пак, да ни висят на гърба толкова икономики.... Никой вече не работи, заплатите се получават по сметка от държавата, голяма част от банките фалират, понеже никой не иска парите им.
    Всички български емигранти се връщат у дома, въпреки настоятелните молби на местните власти да останат и да харчат там парите си.
    Митниците и Министерството на труда и социалните грижи са премахнати като абсолютно излишни.

    „Ролс-Ройс” открива завод в Ловеч само за нуждите на местния пазар.

    2018г.
    Партиите са премахнати, понеже вече никой не го е еня за тях. Някой се сеща, че тя всъщност и Стара планина някога била подарена от народа на баща му, но този път го отсвирват. Обиден, той предлага да го направят поне цар.

    България става президентска република. За държавен глава е избран бившият министър-председател, понеже в кампанията си успява да докаже, че именно той е бил инициаторът да се прокара тунела, в резултат на което... Печели всички гласове на трите процента българи, направили си труда да отидат до урните. Впрочем, според новоприетата конституция това е не е проблем – нейният член първи гласи: „Гледай си живота и не се прави на интересен”.
    Сменен е и химна – сега той се нарича „Селската баня”, като при официални случаи на места се пее „на-на-на”.

    Най–големите световни банки заемат мястото на фалиралите местни. На мястото на „Кремиковци” започва строежа на „Българияленд”, увеличено копие на „Дисниленд”.

    Македония, Турция и Гърция започват да излъчват новини на български език.

    2019 г.
    Цар Киро купува „Манчестер Юнайтед” и назначава за президент Александър Томов. В резултат на това Бербатов прекратява договора си, връща се у нас и спори за титулярно място в „Спортист” – Своге с Кристияно Роналдо.

    Променена е изцяло учебната програма в средния курс – например, по математика се изучават само броене до сто и теория на вероятностите (основно приложението й при игра на рулетка). Останалите предмети почти всички отпадат, понеже на богат човек образование не му трябва. В часовете по физическо възпитание се играе само голф.

    България излиза от НАТО и го наема като частна фирма за охрана на границите - да спира увеличаващите се вълни от имигранти.

    Провежда се преатестиране на хотелите в страната и всички, получили по-малко от шест звезди са съборени и построени отново.

    Потомците на Балдуин Фландърски ( и цялата им рода до десето коляно, както и съседите) претендират да получат българско гражданство.

    2020 г.
    Вестник „Капитал” купува "Файненшъл таймс", добавя там форум и забранява писането на латиница в него. Впрочем, това е проблем само за по – възрастното поколение – младите вече три години учат български като основен чужд език и общо-взето се оправят.

    Страната е залята от испански, френски и немски емигранти, работещи основно в туризма и строителството.

    Главният офис на „Майкрософт” е преместен в Правец, а Бил Гейтс обича да отдъхва на пейката до паметника на Тодор Живков. На пазара се появява новият “Windows Bay Ganyo””, който работи само с гласови команди на български. Например, за рестарт се използва: „Abe az shto ne ti…”

    В знак на добра воля и желание за бъдещо сътрудничество от всички европейски затвори са освободени лежащите там българи, въпреки че никой не е молил за това. Цялата тази пасмина пристига на летище София и директно е изпратена в Белене – по това време вече известен курорт. Осъдените денем прекарват времето си на спа-процедури, а вечер в казиното. „Амнистия” се смята за неприлична дума и никой не я използва.

    2021 г.
    „ЦСКА” и „Левски” за пореден път отказват поканата за участие в Шампионската лига – пари не им трябват, а и ги мързи да тичат. БФС тегли жребий кой да преставя страната (никой не иска), пада се на „Калиакра” и те проклинат лошия си късмет.

    След месец спортните медии по света се възхищават на подвига на „Реал” – Мадрид, който въпреки скромния си бюджет успява да завърши наравно на свой терен със звездната селекция на българския клуб.

    Откупената обратно от държавата БТК на свой ред купува Дойче Телеком и още няколко големи оператори. В знак на уважение към славното минало целият чуждестранен мениджмънт е задължен да ползва само стационарни телефони.
    Започват снимките на „Батман -5” – „СуперЛюбо”.

    На границата са заловени първите американски и японски емигранти.

    2022 г.
    Като първа световна икономическа сила България осъзнава своя дълг пред човечеството и почва да се меси във всички регионални конфликти. Понеже – нали помните – отдавна няма армия, просто изпраща свои представители да декларират, че ако вие не...., ще спрем инвестициите у вас. Обикновено след подобно изявление враждуващите страни почват да се прегръщат и отварят бутилка с гроздова.

    Тъй като страната разполага с огромен фонд за исторически изследвания и спонсорира кого ли не, скоро всеки ученик в Европа е твърдо убеден, че България е спечелила сама Втората световна война срещу съюза на Германия, СССР, САЩ , Япония и останалите, въпреки че подло са били бомбардирани с атомно оръжие малките сливенски селца Хирошимово и Нагазаково. Все още се спори обаче дали Наполеон е бил роден Плевен, или само коренът му е български.

    Водени от носталгията, известни наши финансисти – като Жоро Сороса например – си играят с икономиките на Великобритания или Италия и понеже им е в кръвта, почти ги докарват до фалит. Но когато местните започнат да палят парламентите, ние поемаме разходите и всички са доволни.

    България извежда двадесети пореден сателит в космоса, за да могат и членовете на експедицията ни в Антактида да гледат мача „ЦСКА” – „Левски”.

    11.09.2023 г.
    Два самолета, отвлечени съответно от американски и японски терористи, се насочват към двата най-големи мола в София....

    > BEACEFUL REBUGEES :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDddddddddd > BENIS :DDDDDDDDDDDDD
  4. 4 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3830 Неутрално

    Да оставят стария път като алтернатива и да направят преминаването през тунела платено. През Април минах през един 14 км дълъг тунел в Австрия и си платих за това към 20 евро. За 3 км тунел могат да сложат цена от 5-6 лева.

  5. 5 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2146 Весело

    До коментар [#4] от "vassilun":

    Въй, тук говорим за габровци бе, човек! Като кък си ги представяш тейзи 20 евра??

    Доброто е заразно
  6. 6 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 641 Неутрално

    За здраеопазване, за образование и за борба с мафията пари от бюджета няма, но за строеж на тунел към Турция ще се намерят! Много сте умни !!!

  7. 7 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1735 Неутрално
  8. 8 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    Добре, в Шипка живеят толкова японски пенсионери, що не ги питат тях, как стават тия работи, пък може и няколко милиона да изкарат от джоба, ами локуми разтягат, сякаш не знаем, че тунел ще има, ама не под Шипка, а под Андиде, и не 2020 , 2016 г.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  9. 9 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 967 Неутрално

    Това ще е направо революция, отвратен е този път !

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  10. 10 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2146 Весело

    [quote#6:"bobhunter"]тунел към Турция ще се намерят![/quote]
    Ти май си пропуснал Съединението, хм?
    6 септември 1885 година!

    Доброто е заразно
  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3830 Неутрално

    [quote#5:"dogwoman"]Въй, тук говорим за габровци бе, човек![/quote]

    На когото му е скъпо 5-6 лева за преминаване през тунела, да се клатушка по стария път - алтернатива има!

  12. 12 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 904 Весело

    До коментар [#4] от "vassilun":
    [quote#4:"vassilun"]Да оставят стария път като алтернатива и да направят преминаването през тунела платено. През Април минах през един 14 км дълъг тунел в Австрия и си платих за това към 20 евро. За 3 км тунел могат да сложат цена от 5-6 лева.
    [/quote]

    А първо да го копнат ,де !

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  13. 13 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Нещо доста скъп ми се вижда проекта - за 10 км. път (дори и да е с магистрални габарити) и 3 км. тунел. 520 млн. лева си е сериозна сума. Ако 3 км. тунел струват 500 млн. лева, колко ще струва 13 километровия тунел в Кресненското дефиле? То, последно май няма да има дълъг тунел, а поредица от малки тунели и мостове.

  14. 14 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8835 Неутрално

    За 10 км път и 3 км тунел това не са ли много пари?Там няма отчуждаване на частни терени и разкопки.Колко ли ще се откраднат,като гледам как бързат да строят.

  15. 15 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2146 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":

    Тъй, тъй, съгласна съм. Не минавам често през Шипка точно заради тихия ужас, който се случва всеки път с "мамо, спри, повръща ми се" и тътрузенето след огромните тирове по козя пътека.

    Доброто е заразно
  16. 16 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    До коментар [#4] от "vassilun":

    http://de.wikipedia.org/wiki/Arlberg_Stra%C3%9Fentunnel

    Фораалбергския тунел съм го минавал няколко пъти (14км) и цената беше към 7Е. Сега гледам е вече 9,50Е, но си струва от всякъде, защото съм минавал и по друг път, не през тунела и беше доста зор докато мина това разстояние.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  17. 17 Профил на presko
    presko
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Аз се надявам да се върне първоначалния план за изграждането на по-дълъг тунел (около 7,4 км), защото в противен случай това би означавало път с дължина над 4 км. да бъде изграден директно през природен парк Българка, който е защитена зона от Натура 2000. Паркът е много важно местообитание на мечка, вълк и рис и е едно от малкото останали диви места в Балкана. Трябва да се мисли и за опазването на природата, а не само да се построи нещо, което е недостатъчно добре обмислено.
    Самият обход на Габрово е също доста спорен проект и реално не изкарва трафика извън населеното място, а само го премества от центъра към периферните квартали.

  18. 18 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 451 Неутрално

    [quote#4:"vassilun"]да направят преминаването през тунела платено[/quote]

    По принцип - да.
    Какъв трафик трябва да има, че да се изплатят 520 (засега) мил. лв? 500 мил./5 лв. такса=100 мил. преминавания. за 20 г. = 13,700 преминавания на ден. Ако трафикът е такъв, трябва да се строят по три ленти в посока
    Да се обяви обществена поръчка: фирма да си го проектира по задание, построи и експлоатира 20 г.

  19. 19 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 958 Неутрално

    До коментар [#15] от "dogwoman":

    Тирове много отдавна няма,а пътя си е много хубав,но с голяма денивелация и много завои!

  20. 20 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3830 Неутрално

    [quote#16:"traveler1"]Фораалбергския тунел съм го минавал няколко пъти (14км) и цената беше към 7Е.[/quote]

    ОК. Вероятно е бил същия тунел. Аз пътувах от северна Словения (Блед) за Милано и навигацията ме прекара през Австрия. Не помня точно колко платих, може и да греша! Идеята ми е, че и в богатите страни за такива скъпи съоръжения трябва да се плаща. Дори и ако е само за подръжка.

  21. 21 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 958 Неутрално

    До коментар [#17] от "presko":

    През никакъв резерват няма да мине,тунелът е проектиран много добре,и по никакъв начин няма да нарушава живота на животинките!

  22. 22 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 958 Неутрално

    До коментар [#20] от "vassilun":

    Навсякъде се плаща по магистрали и такива съоръжения,даже и в Румъния!

  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3830 Неутрално

    До коментар [#18] от "V.Iliev":

    Нямам против и частна фирма да го построи, експлоатира, подържа и да събира такса за преминаване. Дори е по-добре - по-малко ще се открадне! Има алтернативен път за тези, които не могат или не искат да платят.

  24. 24 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 958 Неутрално

    До коментар [#18] от "V.Iliev":

    Така построиха магистралите в Хърватска!

  25. 25 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 958 Неутрално

    До коментар [#18] от "V.Iliev":

    При нарастваща търговия и пренос на товари,със сигурност ще има трафик който да изплати съоръжението!Никъде не разчитат за 10г да си изплатят инвестициите!Освен това ,ще спадне замърсяването на околната среда,намален разход на горива и тн.!

  26. 26 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2504 Неутрално

    Хората надупкаха земята, планини, мушнаха се под морето само и само да облекчат трафика, ние с тоя тунел се кумим сигур 40г. Да го превалиш баира от единия до другия край ще брадясаш. Когато го минах за пръв път през 79-та го взех за приключение и то до върха. Като те задръсти някой труг, се венчаваш за него. Ами Ришкия, Обзор, Дюлино?

  27. 27 Профил на smile
    smile
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#20] от "vassilun":
    Караванкен е тунела по който си минал.

  28. 28 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 835 Неутрално

    До коментар [#16] от "traveler1": В Австрия има 8 тунела и един виадукт (мост), за които трябва да се плаща допълнително.

  29. 29 Профил на гражданин
    гражданин
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Безумие е да се дадат тези пари за тунел под Шипка при условие, че:
    - няма още магистрала София - Варна;
    - трафика на тирове минава през Хаимбоаз;
    - през Шипка минава в момента една кола на 10 минути, пътувам често през него и не мога да кажа, че е натоварен проход;
    - тунелът ще спести на практика само десетина минути, защото и до него ще има обиколки и завои;
    - тунелът ще иска доста пари за ежегодната си подръжка, в допълнение на прохода, който няма да бъде затворен (надявам се);
    А тия пари може да се използват за доста по смислени неща!

  30. 30 Профил на гражданин
    гражданин
    Рейтинг: 634 Неутрално

    И като заключение - това е ПР акция на ГЕРБ и Томислав Дончев за сметка на тъпия данъкоплатец!

  31. 31 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 835 Неутрално

    До коментар [#18] от "V.Iliev": Таксата е различна в зависимост от категорията на превозното средство. За бусове и тирове таксата ще е значително по-висока. Повечето от тях ще си взимат годишна карта. Най-добре ще е тунела да се проектира и построи от австрийска или швейцарска фирма поради големият им опит в тази дейност с минимално участие на български подизпълнители.

  32. 32 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#17] от "presko":

    Едно към едно с безумната жалба на WWF, която за щастие не мина във ВАС.

  33. 33 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2638 Любопитно

    До коментар [#4] от "vassilun":


    [quote#4:"vassilun"]През Април минах през един 14 км дълъг тунел в Австрия и си платих за това към 20 евро.[/quote]
    В Австрия тунелите винаги са били платени , даже и преди да въведат винетките, като за различните МПС-та и цената е различна. Най-идиотското е , че за бус висока база се плаща като за ТИР или автобус ?
    Във Франция се плащат мостовете ,които не са на магистрали, а ако няма мостове има "бакове" за пренос. Тук интересното е че МПС-та с местна регистрация на региона не плащат
    В Словения също са платени. . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  34. 34 Профил на Deepdish
    Deepdish
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    А за изграждане на тунел под Петрохан с цел постигане на интеграция на Северозапада с държавата? Защото сега целия поток от тирове и автобуси от Дунав мост към вътрешността, както и към Турция и Гърция се лашка по най-отвратителните и обиколни пътища в северното полукълбо....

  35. 35 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#29] от "гражданин":

    - Какво като няма магистрала София - Варна
    - Тировете са отбити през Хаинбоаз, за да не минават през цяло Габрово. Когато проектът стане реалност, ще ги пуснат отново.
    - Проходът в момента не е натоварен заради многото завои. С тунела няма да има вече завои.
    - Най-малко 45 минути се спестяват с тунела, а новият път няма минава по следата на сегашния. Изобщо няма да има такива завои. За целта са предвидени и по-валки тунели и виадукти.
    - Поддръжка ще има, но цената й многократно ще се компенсира от спестеното време, гориво и от увеличаване на комфорта при пътуване.

    Тунелът осигурява целогодишна удобна връзка между Северна и Южна България.

  36. 36 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4186 Любопитно

    ,,Тунелът под Шипка ще се строи, дори и с пари от бюджета,,

    Нещо много належащо за сега е този тунел. Чрез него се избягват лошите зимни условия на открития балкански път. България има нужда от още един тунел който да ,,свърза,, Дунав мост две с южна България

  37. 37 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4186 Весело

    [quote#30:"гражданин"]И като заключение - това е ПР акция на ГЕРБ и Томислав Дончев за сметка на тъпия данъкоплатец! [/quote]


    Да ве ноо си праф. Е ако вашата БСП го бе казала това нящо, нямаше да е ПР акция

  38. 38 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2649 Неутрално

    [quote#19:"Plamen Shopov"]Тирове много отдавна няма,а пътя си е много хубав,но с голяма денивелация и много завои![/quote]

    та затова няма тирове, колега. Ако се пусне тунел + добро околовръстно на Габрово и се направят добри връзки с АМ Марица край Димитровград на юг, и със бъдещата Русе - В Търново, пътят ще е наистина много използван, и тунела може да се изплати, зависи от таксите на тировете.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  39. 39 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4186 Весело

    [quote#29:"гражданин"]А тия пари може да се използват за доста по смислени неща! [/quote]

    Е да, както го каза др.Оришарски, моат да са насочат за римонти на фторостепенни шосета например

  40. 40 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7593 Неутрално

    А кога ще е готов тунелът под улица ''Шипка'' във Варна..?

    karabastun1@abv.bg
  41. 41 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4186 Весело

    [quote#40:"karabastun"]А кога ще е готов тунелът под улица ''Шипка'' във Варна..? [/quote]

    А ся ти пък кат някое малко дете. Видяло, че на батко му дали щоколад и то заревало искам шоколад. Чекай да започним тоа под големата шипка, па тогава може и да са сетим за неква си малка шипка в некой си град Варна

  42. 42 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 904 Весело

    [quote#13:"simo87"]Нещо доста скъп ми се вижда проекта - за 10 км. път (дори и да е с магистрални габарити) и 3 км. тунел. 520 млн. лева си е сериозна сума. [/quote]

    Не бери грижа !
    Главчо или Трасето че ги шмръкнат като цигане сопол!

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  43. 43 Профил на ХАСАН
    ХАСАН
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Наближат ли избори, започва да се строи тунела. Минат ли изборите-всичко приключва и така вече 25 години. Особено добър по обещанията е Боко!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Истината има много врагове, а лъжата-много приятели.
  44. 44 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 757 Неутрално

    трансевропейския коридор букурещ-русе-в.търново-свиленград-александруполис минава през прохода на републиката (хаинбоаз)!

    в това може да се убеди всеки който погледне картата на българия...разбира се тези които са решили да пръснат огромни обществени средства за строителната мафия не гледат картата!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  45. 45 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 904 Весело

    До коментар [#35] от "TPOTOAP":
    [quote#35:"TPOTOAP"] Какво като няма магистрала София - Варна
    - Тировете са отбити през Хаинбоаз, за да не минават през цяло Габрово. Когато проектът стане реалност, ще ги пуснат отново.
    - Проходът в момента не е натоварен заради многото завои. С тунела няма да има вече завои.
    - Най-малко 45 минути се спестяват с тунела, а новият път няма минава по следата на сегашния. Изобщо няма да има такива завои. За целта са предвидени и по-валки тунели и виадукти. [/quote]

    Какви тирове са отбити през Хаинбоаз заради Габрово,бе ?
    Не са отбити , а оттам е най-пряко трасето и същевременно това е европейски коридор.
    Само ще ти кажа ,че надморските височини на проходите Хаинбоаз и Шипка са 700 и 1185 м. Познай от три пъти кой е по-висок!
    Наклоните на пътя пак са с фрапиращи разлики .
    Съмнявам се за възможности ,ама опитай да помислиш върху тези факти .
    Тунел "Лапчев" е другото име на този "проект"!

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  46. 46 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 904 Неутрално

    До коментар [#44] от "dun":

    +

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  47. 47 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    До коментар [#26] от "man_un":


    [quote#26:"man_un"]... ние с тоя тунел се кумим сигур 40г.[/quote]

    Какви 40 г.бе човек, скоро ще станат 140 г. откак все се каним да го правим този тунел.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  48. 48 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 926 Весело

    Те по добре първо да оправят пътя Бяла, Русе, Дунав мост, тогава да мечтаят за мегаломанския проект под Шипка....
    След основния ремонт на прохода Хаимбоаз, поне едно 20 години няма да има нужда от тунел под Шипка, за който се претака таман от края на 19-ти век....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK