Третият по големина карго оператор в Китай е с интерес към концесия на летището в Пловдив

Летище Пловдив

© Анелия Николова

Летище Пловдив



Третият по големина китайски карго оператор проявява интерес да вземе на концесия летището в Пловдив, съобщи по време на парламентарния контрол министърът на транспорта Ивайло Московски.


"Очакваме скоро инвестиционното намерение, проявяват интерес компании и от региона, и от Китай, надявам се да е сериозен", каза министърът.


Той отговори на въпрос на депутата от Патриотичния фронт Славчо Атанасов, който е бивш кмет на Пловдив, който изрази съжаление, че държавата се готви да предостави летището с чудесната му инфраструктура  в частни ръце и така да се раздели с "кокошката, която снася златни яйца".  Атанасов заяви, че летището е било управлявано зле и през последните четири години е било превърнато в хранилка на определена партия, но концесионирането му не се подкрепяло от пловдивчани. 




Московски отговори, че управлението на летището от голяма компания ще донесе много по-голяма добавена стойност и за града, и за местния бизнес, а държавата ще продължи да печели. Той подчерта, че планът на правителството е по тази схема да се привличат инвестиции в летищна и пристанищна инфраструктура, защото държавата няма собствени средства за това, не достигат и парите от европрограмите. 


За интереса на китайски компании към концесионирането на пловдивското летище и ппревръщането му в  логистичен център за Европа и Азия, съобщи вкрая на март Министерството на икономиката. На среща на министъра на икономиката Божидар Лукарски с Чангцинг Джанг от Hainan Longquanren Century Invest and Development Co.  стана известно, че група от китайски компании искат да се включат в изграждането на логистичен и търговски център в Пловдив, където европейски и български продукти ще могат да се представят и изнасят на азиатските пазари.

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2573 Весело

    Ако предложат - Чангцинг Джанг от Hainan Longquanren Century Invest and Development Co. за почетна майна , може и да стане !

  2. 2 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 375 Неутрално

    Летището има голям потенциал. Намира се в центъра на Южна България , в близост до втория по големина град и до най-голямата индустриална зона в страната. В близост до летището минава и железопътна линия и магистрала Тракия. Държавните институции за пореден път доказват некадърността си в управлението на такъв актив, докарвайки до фалит този инфраструктурен обект.
    Летях с Райнеър тази година. Направи ми неприятно впечатление, че няма осигурен транспорт до летището и трябва задължително да си хванеш такси за около 10 лв до там (поне не ти дерат кожата). Ако пуснат нискотарифни полети до Атина или Истанбул ще избият рибата... ама надали.

  3. 3 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3557 Неутрално

    "Третият по големина карго оператор в Китай е с интерес към концесия на летището в Пловдив"

    Мили момичета и момчета, на български език не е ли по-правилно да се каже:

    "Третият по големина карго оператор в Китай проявява интерес към концесия на летището в Пловдив"?





  4. 4 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    До коментар [#3] от "Един препатил":

    То да благодарим, че не пишат с 6-ци и 4-ки

  5. 5 Профил на Kamen Kozarev
    Kamen Kozarev
    Рейтинг: 691 Неутрално

    "...изграждането на логистичен и търговски център в Пловдив, където европейски и български продукти ще могат да се представят и изнасят на азиатските пазари."
    По-скоро наобратно си представям движението на стоки, но да видим...

  6. 6 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8445 Неутрално

    Тези китайци са като хлебарки.Скоро на Балканите всичко може да е тяхно.

  7. 7 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Пет пари не давам за движението на стоки, но да закрият летището е подигравка с Пловдив

    И по-добре китайците, отколкото ТИМ.

  8. 8 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1772 Неутрално

    [quote#2:"mapuhcku"]Направи ми неприятно впечатление, че няма осигурен транспорт до летището[/quote]А тъпото е, че жп линията Пловдив-Асеновград минава на 3 км от летището. Типично по български никой не е помислил да направи връзка. За 7-8 милиона трасето на жп линията може да се коригира, така, че да спира в близост до терминала.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  9. 9 Профил на interkostovista
    interkostovista
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Ако се тръгне към осъществяване на идеята за китайско-европейска индустриална зона край Пловдив е логично и там да бъде карго центъра.

    Тролинг да върлд синс 681
  10. 10 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3438 Неутрално

    китайците да не са останали с впечатление че гледат макета ? и да очакват повече от колкото са видели .....

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  11. 11 Профил на Tata Mata
    Tata Mata
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#7] от "raytcho":

    Движението на стоки е изключително важно и както и управлението на граници и летища от българи.

  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4601 Неутрално

    [quote#6:"rosiraycheva50._"]Тези китайци са като хлебарки.Скоро на Балканите всичко може да е тяхно. [/quote]

    Почти няма държава в Африка, където да не са нахлули! Навсякъде са - от Ангола до Етиопия и от Мароко до Танзания.

  13. 13 Профил на САНДОКАН
    САНДОКАН
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Ми да го вземат. Като са некадърни управляващите и местната администрация.... По-добре китайци, отколкото нашенски мутри или мутри-политици.

    Освен за ядене, главата може да се използва и за мислене.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK