Обединение "Лот 3.2 Проект" най-вероятно ще прави идейния проект на "Струма" през Кресненското дефиле

Обединение "Лот 3.2 Проект" най-вероятно ще прави идейния проект на "Струма" през Кресненското дефиле

© Надежда Чипева, Капитал



Обединение "Лот 3.2 Проект", включващо "ПЪТПРОЕКТ – 2000" ООД, "БИАС – М" ЕООД, "ГЕОТЕХНИКА – АБС" ООД, "БОНДИС" ООД и "СВЕКО ЕНЕРГОПРОЕКТ" АД, най-вероятно ще получи поръчката за изготвяне на идеен проект на най-сложния участък от магистрала "Струма" - този през Кресненското дефиле. 


Ценовата оферта на консорциума, отворена днес, е под прогнозната стойност на проекта, а освен това техническата му оферта получи много повече точки от конкурента. 


Обединение "Лот 3.2 Проект" предлага да изпълни задачата за 953.946 хил. лв. без ДДС, а другият участник - обединение "АЛТЕРНАТИВА 3.2" ДЗЗД дава цена от 1.255 млн. лв. без ДДС.




Прогнозната стойност на поръчката беше 1.185 млн. лв. без ДДС.


Критерият за избор на изпълнител за тази процедура е "икономически най-изгодна оферта" с тежест на финансовата оценка 60% и тежест на техническата оценка 40%. При техническата оценка "Лот 3.2 Проект" получи 92 точки, а конкурентът му - едва 20 точки. 


Спечелилата компания ще трябва да предложи удвояване на съществуващия път Е-79 при максимално използване на старото трасе, така че от една страна да бъде подобрено транспортното обслужване в участъка, а от друга - да бъде заета възможно най-малка площ от дефилето. В обявлението е посочено, че "на база предпроектните проучвания идейният проект трябва да съдържа следните големи съоръжения: 25 мостове и виадукти с дължина 3 км, 24 тунела с дължина 6.5 км, укрепващи и подпорни стени - 7 км, както и 3 пътни възела". Срокът за изпълнението ѝ е 168 дни.  

Още от Компании

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Сиреч още 1 млн. на вятъра. Вече има сигурно 10 идейни проекта, като за всеки предварително се залага най-глупавото възможно трасе. А трябва да се пресече Струма и да се прекара през Стара Кресна. Така хем ще има алтернатива на магистралата (сегашното трасе на Е79), хем строежа няма да засяга трафика.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  2. 2 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7001 Неутрално

    Те тези идейни проекти на части ли ги правят?

  3. 3 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 489 Весело

    До коментар [#1] от "brutester":

    И как ще се вдигне магистралата от ниво 200м н.в. до 600 на колкото е Стара кресна?

  4. 4 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 568 Весело

    До коментар [#3] от "ЙЕИ":

    Ми ей ти задание:
    В обявлението е посочено, че "на база предпроектните проучвания идейният проект трябва да съдържа следните големи съоръжения: 25 мостове и виадукти с дължина 3 км, 24 тунела с дължина 6.5 км, укрепващи и подпорни стени - 7 км, както и 3 пътни възела".


    Впрочем разликата е по-малка, (Стара Кресна е на около 200 м по-високо от Кресна. Сега не ми се гледа по топогравските модели на България за точна разлика).

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  5. 5 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 489 Весело

    До коментар [#4] от "brutester":

    Аз пък преди да пиша гледам

    Щото знам че за проектиране на магистрала максимално допустимият наклон е 4% (Ма то имало и правила за спазване при проектирането хахаха)

  6. 6 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 568 Весело

    До коментар [#5] от "ЙЕИ":

    Данните не са ми на този компютър, но съм го гледал няколко пъти, и има начин. Май основния проблем са горите и зелените площи. Все пак в сравнение със 17-те км тунел или дивотията която ще направят с този "идеен проект" ще е технически доста по-лесно.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  7. 7 Профил на neanonimen
    neanonimen
    Рейтинг: 336 Гневно

    Безобразна престъпна шайка. Ще съсипят всичко.

  8. 8 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 765 Неутрално

    Добре де, нали тунел щеше да има? Пак ли в последния момент е натежало мрънкането че "тунела е глупост, дайте да обикаляме без да се минава през тунел" Едно свястно нещо щеше да има по тая магистрала, явно и то ще се прецака.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  9. 9 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#1] от "brutester":

    Къде ги тези 10 идейни проекта? Има един-единствен за големия тунел и той още не е завършен.

  10. 10 Профил на kpf56430984
    kpf56430984
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "brutester":

    Иде реч за 1+ млрд. лева .....де да беше 1 милион.

  11. 11 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 3122 Весело

    Важно е да има магистрала за бързо придвижване до Гърция, като ми се препие узо с калмари да не се налага 6 часа шофиране, защото пристигаш като парцал в Халкидики!

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  12. 12 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 568 Неутрално

    До коментар [#9] от "TPOTOAP":

    http://infrastructure.bg/shimg/zx620_2495569.jpg

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  13. 13 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#3] от "ЙЕИ":

    Колко мислиш, че е денивелацията от Ябланица до тунела Витиня? Ябланица е на 475 метра надморска височина, а тунела Витиня на 940. Разликата е близо 500 метра.
    Разбира се не знам доколко това е целесъобразно, тъй като все пак след Витиня магистралата се спуска до около 550 м., което е надморската височина на Софийското поле. А от Стара Кресна към Сандански ще има що годе същото спускане (до 270 м. надм. височина).

  14. 14 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#12] от "brutester":

    Това са идейни варианти, начертани на картата. Къде са им идейните проекти? Знаеш ли какво е идеен проект?

  15. 15 Профил на longin
    longin
    Рейтинг: 457 Неутрално

    добра новина - компрометираното Бурда-Мърда няма шанс!

  16. 16 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Дори съм в лека заблуда. Магистрала Хемус изкачва още по-голяма разлика в надморската височина, отколкото си мислех, при това за много по-кратко разстояние. Ботевград е на 340 м. надм. височина, тоест отбивката на Хемус за Ботевград е на не повече от 400 м. надм. вис. Значи реално се изкачват около 550 м. във височина за не повече от 16-17 км. дължина на отсечката от разклона за Ботевград до Витиня.

  17. 17 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Вижте сега, който и каквото да прави, после ще има ремонт, и това е ясно на всички.

  18. 18 Профил на afanko
    afanko
    Рейтинг: 510 Разстроено

    Против съм тъппроект да правят каквото и да е в БЪЛГАРИЯ, няколко стари дядовци и баби, които работят по методи от преди 100 години. Не виждам как ще измислят нещо ново и модерно!

  19. 19 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 628 Неутрално

    А защо ли липсват изпълнители с опит - такива, строящи в момента активно и по модерни технологии в Австрия, Швейцария, Франция?

    Много интересно?!?!?!

  20. 20 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    [quote#11:"Consumer"]Важно е да има магистрала за бързо придвижване до Гърция, като ми се препие узо с калмари да не се налага 6 часа шофиране[/quote]Добре го формулира. Хвърлят се стотици милиони за да могат софиянци да отскачат до Гърция. Разбирам, Гърция да беше платила сметката за магистралата защото те имат ик. интерес. Но, не - нашите еврофондове отиват. А всеки месец 3-ма души загиват в отсечката Търново - Русе. Но там магистрала няма защото софиянци от там не минават.

  21. 21 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 450 Любопитно

    До коментар [#20] от "Николай Николов":

    Прав, си колегата малко юнашки се е изказал, че заради него и узото се строи магистрала.

    Но не си прав за приоритетите. Гърция, макар и в криза е най-развития и богат съсед на България. Оттам е ключово да се свържем с тях с нормална пътна връзка. А че европарите не стигат за Русе - Търново, кофти наистина, но приоритети...

  22. 22 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#14] от "TPOTOAP":

    Явно не знае, обаче проектира трасета по топографски карти
    в интернет пътищар до пътищаря...

    I shave with Occam's razor
  23. 23 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Подобни тунели от 17 километра се строят, ако ще се преминава през масив , като Алпите , тези баирчета през дефилето могат да се преминат без тунел, или с няколко по малки. Тунелите освен, че са скъпи за строителство са много скъпи за поддръжка , а Европа за това не дава пари. Да тунела ще съкрати магистралата с няколко километра , когато завали сняг е по удобно, но не си струват парите .

  24. 24 Профил на maane
    maane
    Рейтинг: 284 Неутрално

    1 185 000 лв. - а ве, роби ле че а строат таа магистрала или че има бригадирско движение!? Колко ли милиона непредвидени "че изскочат" после, заради подпочвени това-онова, згъстенио въздух, шумата от дървеата, ветеро,камънье,дземня и друи природни трудности!?

  25. 25 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 3122 Весело

    До коментар [#20] от "Николай Николов":

    Точно, не минават и други като пловдивчани, бургазлии и варненци и т.н.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  26. 26 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 3122 Весело

    До коментар [#21] от "babameca":

    Аз го написах на майтап, иначе логистиката през Солун и Пирея е от изключително значение за БГ.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  27. 27 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 2475 Неутрално

    До коментар [#20] от "Николай Николов":

    много точно , първи приоритет на държавата трябва да е Русе Търново и вече години се протакат проекти ,предпроекти ,глупости ,обещания ,а става въпрос за 100 км път и то по ново трасе ,няма да е повече от 300-400 милиона и отдавна държавата можеше да отдели пари за този път ,още повече събира само от такса мост на Дунав мост поне 30-40 милиона от същите тези тирове и парите се опапват от софианци и да ходят на море ,магистрали в 10 посоки ,само и само да почиват нон стоп софианци

  28. 28 Профил на neanonimen
    neanonimen
    Рейтинг: 336 Неутрално

    [quote#8:"traveler1"]Добре де, нали тунел щеше да има? Пак ли в последния момент е натежало мрънкането че "тунела е глупост, дайте да обикаляме без да се минава през тунел" Едно свястно нещо щеше да има по тая магистрала, явно и то ще се прецака.
    [/quote]

    Ами българските фирми нямат техника за такъв тунел, и затова ще съсипят дефилето за да има работа за нашите хора.

    [quote#19:"zenola"]А защо ли липсват изпълнители с опит - такива, строящи в момента активно и по модерни технологии в Австрия, Швейцария, Франция?
    [/quote]

  29. 29 Профил на neanonimen
    neanonimen
    Рейтинг: 336 Неутрално

    А доколкото знам, европейските средства са за проекта с дългия тунел, така че при друг вариант се губят.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK