Летище "Пловдив" започва съкращение на персонала

Летище "Пловдив" започва съкращение на персонала

© Анелия Николова



Предстои съкращението на 43 души от персонала на летище "Пловдив", съобщи пред БНР директорът на летището Владимир Щърбанов.


От началото на месеца летището е затворено за полети през нощта. "Това е 30% от работното време, реципрочното количество персонал също ще бъде съкратен", обясни той.


За миналата година не са изплатени осигуровки на служителите като с данъчната администрация е постигнато споразумение този дълг да се разсрочи и да не се запорират сметки на дружеството.




"Имаше неизплатени от миналата година задължения, в следствие на което, има споразумение с данъчните и в момента от всичките ни сметки по 15% отиват за погасяване на тези задължения. Не е малка сумата, но напълно във възможностите на летището е да я погаси", посочва директорът.


Лидерът на "Подкрепа" на летището Илия Драгиев. Той призова държавата, ръководството на министерството на транспорта и лично министър Московски да обяснят защо провеждат такава рестриктивна политика към летище "Пловдив".


През февруари се разбра, че държавното дружество "Летище Пловдив" е изправено пред фалит и е въпрос на време кредиторите да си поискат чрез съда неразплатените над 1 млн. лева за миналата година плюс 360 хил. лв. от 2011 г.


Най-големият кредитор е EVN, а основният длъжник на компанията е Министерството на транспорта, което и неин принципал. През 2014 г. министерството е намалило месечните плащания към летището от 220 хил. на 170 хил. лв., но от 6 месеца не превежда и тези пари.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1612 Любопитно

    За съжаление няма нито една сериозна икономическа причина това летище да съществува...

  2. 2 Профил на icemax
    icemax
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Необходимо е незабавно концесиониране на летищата в Пловдив и София.

    Така ще заработят ефективно и няма да има "хранилка" за всякакви партийни и роднински назначения.

  3. 3 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Ми като ЦСКА. Парите трябва да се връщат.

  4. 4 Профил на Perfanov
    Perfanov
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Мда, разпродайте ги, като Варненското и Бургаското Системата е пределно ясна! Там законите са други, и полицията я е страх...

    .
  5. 5 Профил на Perfanov
    Perfanov
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#2] от "icemax":

    Ефективно, за кого бе, мили мой? Или, казваш, Софийското летище ще се конкурира с.....?

    .
  6. 6 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Пловдив е голям град, предполагам, че ако има един добър мениджър това летище би трябвало да функционира значително по-добре.

  7. 7 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    Някой широко е разтворил паст да гълта чисто ново летище. Нарочно го провалят.

    Нямало интерес ли? Когато и да съм летял от там, празна седалка не е имало!

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  9. 9 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 714 Неутрално

    То пък едно летище!

    Tony
  10. 10 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3688 Неутрално

    [quote#6:"Додо"]Пловдив е голям град, предполагам, че ако има един добър мениджър това летище би трябвало да функционира значително по-добре.[/quote]
    ами то .... си има .... опашка
    http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2008/01/04/444260_kak_shte_se_razviva_letishte_plovdiv/

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  11. 11 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1835 Неутрално

    Трагедията на летище Пловдив е, че е прекалено близко до София и те няма да изпуснат нито една печеливша линия от съчувствие към тях...

  12. 12 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 582 Весело

    Спрямо Софето и от птичи поглед, Пловдив е като Меден рудник към Бургас ...

  13. 13 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    До коментар [#11] от "BGman1":

    Летище София също е в последна фаза на опоскване. Просто досега се делеше горница, затова не се забелязваше. Освен от тези като мен, които си спомнят, че будапещенското Ферихеги 1 беше продадено през 2001 за 2 млрд $ срещу 75% от акциите, а то в тогавашните му мащаби не беше нещо кой знае колко повече от софийското.

    При нас тези 2 милиарда се преляха с течение на времето където трябва, сега ще го концесионират единствено от панически страх да не се стигне до затварянето му заради запорирани сметки, изключено електрозахранване и др. такива гръцки истории, които биха ни изстреляли в световните новини.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  14. 14 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 910 Неутрално

    Тея пъл летище ще строят - то тук останаха само пенсионери, цигани и кандидати за депутати.

  15. 15 Профил на abc18
    abc18
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Лидерът на "Подкрепа" на летището Илия Драгиев. Той призова държавата, ръководството на министерството на транспорта и лично министър Московски да обяснят защо провеждат такава рестриктивна политика към летище "Пловдив".

    Отговорът:

    През февруари се разбра, че държавното дружество "Летище Пловдив" е изправено пред фалит и е въпрос на време кредиторите да си поискат чрез съда неразплатените над 1 млн. лева за миналата година плюс 360 хил. лв. от 2011 г.

  16. 16 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    Ммммммммммммммм, някой ще хапне мазна хапка, вкусноооо.

  17. 17 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1372 Любопитно

    До коментар [#14] от "sqrt":


    [quote#14:"sqrt"]Тея пъл летище ще строят - то тук останаха само пенсионери, цигани и кандидати за депутати.
    [/quote]
    В същност нищо няма да сторят, защото летище има. То си функционира нормално, но аз доколкото знам до него няма нощни полети и може би затова, са решили да съкратят нощните смени. А и нещо бяха решили да вдигат таксите, та някои компании май желаеха да намалят полетите до Пловдив. Пак на "държавно ниво" се заформиха някакви игри. Ще видим дали някой няма да се облажи покрай нова сделка.

  18. 18 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Браво! След години надежди, доживяхме големия ремонт на терминала, новата писта и нови надежди за редовни полети. Тъкмо всичко започна да се нарежда с Райън Еър, да се говори и за други нискотарифни и нещата тръхнаха надолу. Първо кмета Мамин Ваньо извади Пловдив от фонда на общините, внасящи такси в летището, после започнаха да отпадат дестинации и да намалят честотата на полетите и хоп - от печелившо летището се оказа затънало до гуша. Основен длъжник Министерство на транспорта. Летище София също затънало, хем е монополист кажи-речи. Основен длъжник там България Еър...Класически схеми, докато ние, тъпанарите, гледаме какво се случва.

  19. 19 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 681 Неутрално

    [quote#2:"icemax"]Необходимо е незабавно концесиониране[/quote]

    Не концесиониране а приватизацията.
    Лапа се здраво и от концесиите, щом държавата остава собственик.

  20. 20 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 589 Разстроено

    След седмица летя за България с Райънеър към летище Пловдив край с.Крумово. Много ми се иска, да не го затворят. То се виждаше още преди две години, че летището е на загуба, само две авиокомпании го обслужваха, Райънеър имаха два+плюс два(пристигане и връщане) полета на седмица. Но си остава най-евтината авиокомпания за полети до България. Тази година ще платя 50% повече от миналата година за самолетен билет. То става само повишаване на разходите, а заплатите не растат със сащата скорост.

    Es muß Geld fließen!
  21. 21 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3443 Неутрално

    [quote#6:"Додо"]това летище би трябвало да функционира значително по-добре. [/quote]
    няма да го оставят. България не желае нискотарифни компании.

  22. 22 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    До коментар [#20] от "iik47393114":

    нискотарифните компании са ти толкова евтини ,че даже рейса до село е по скъп от тях ,да не говорим по далечни дестинации ,не виждам как да поевтинеят още , но иначе Пловдив има шанс ,защото Пампорово зимата оживява и тогава е големия наприв на туристи , сега е и откритието на турските туристи ,к о ито обаче предпочитат да дойдат с колите си ,защото е близо , но ако се развие още Пампоров о неминуемо и пловдивското летище ще се развие ,още повече ,че е резервно на софийското ,когато са тежки метеорологични условия

  23. 23 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 388 Разстроено

    Направете сега пистата на скоростна отсечка !

    Ония олигофрени със скъпите коли да има къде да пилят гуми и да си избиват комплексите ..

    (((

  24. 24 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#6] от "Додо":

    Според една публикация на FT Пловдив произвежда 12% от БВП на България. Летището целенасочено е водено към фалит от правителството и това е мнението на всички пловдивчани, които са принудени да ползват летището в София.
    Знайно е, че за летището има чужд купувач, а не местен дерибей (след печалния опит с панаира ).

  25. 25 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#24] от "raytcho":

    Не зная какво стои отзад, може да е наистина някой купувач, наш човек, но каквото и да е, не е хубаво така, голям град, с толкова много потенциал и с недобре работещо летище. Или, въобще зле управлявано.

  26. 26 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#10] от "deribeev":

    Мерси за линка!

  27. 27 Профил на whyman
    whyman
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Нещата не вървят на добре и това се забелязва във всяка една сфера.

  28. 28 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    Преди имаше полети на Райънеър до Милано - спряха ги. Сега от България (поне от София) не може да се лети до Будапеща; хората пътуват с автобуси или влак! Би било много удобно да се пуснат полети и до Гърция и Турция. Има възможости, но явно нечии интереси диктуват друго.

  29. 29 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 566 Неутрално

    ''... През 2014 г. министерството е намалило месечните плащания към летището от 220 хил. на 170 хил. лв., но от 6 месеца не превежда и тези пари...''

    коментар [#28] от "princess_x":
    От горния цитат се виждат интересите ! Явно интересите на Пловдив и региона не са приоритет на това правителство! Но правителството явно не е толкова безразлично към нашите данъци! Понякога се чудя на нашия кмет Тотев как издържа на лицемерието на съпартийците си от правителството на ГЕРБ !

  30. 30 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#2] от "icemax":

    Умори ме от смях ей. В София си имате чадото на мама праска в Пловдив имат мамин Ваньо. Та мамата на мамин Ваньо ще отнесе като куцо пиле домат концесията на летището барабар с новата стоянка и аерогара. Като е непечелившо и безпереспективно що се напъват да го фалират?

  31. 31 Профил на wie
    wie
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Оф. Българска работа. Пловдив има изключително големи шансове. Както и Варна и Бургас за през цялата година. Не са само българите, които да летят до европейски дестинции. Има милиони европейци, които могат да си прекарват уйкендите в Пловдив, Варна и Бургас. Цените на полетите в БГ все още са високи в сравнение с други страни и дестинации. Райън Еър, Уиз и още много други могат да включат още много, много линии в Европа от Пловдив. Защо се унищожава тази идея? Некадърност или страх от конкурети в Гърция и Турция. Българските билети до дестинации са едни от най-скъпите в Европа при нискобюджетния сектор. По-скъпи идват само македонските и още няколко балкански летища с дестинации. Но има много, много европейци, които да летят до Пловдив и да опознават града и културата на кратка ваканция. Не се използва този капацитет изобщо.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK