Фирми търсят близо 540 шофьори

Фирми търсят близо 540 шофьори

© Асен Тонев



В бюрата по труда в страната са обявени общо 536 свободни работни места за шофьори, съобщи Агенцията по заетостта.


Най-много свободни работни места за водачи на леки и тежкотоварни автомобили има обявени в Пловдив – 149. Следват работодателите от Хасково (78), София (77) и Русе (74).


Основните изисквания, които посочват работодателите, са свързани с притежанието на шофьорска книжка категория С+Е и професионална пригодност. Някои от фирмите предлагат обучение, а други държат на натрупан професионален опит у бъдещите си служители.




Към момента най-много от регистрираните търсещи работа шофьори в бюрата по труда са тези с категория С (шофьори на товарни автомобили). Работа като шофьори с тази категория търсят лица предимно от София, Ловеч и Пловдив. Кадри с категория С+Е има в София, Варна и Пловдив. Чрез бюрата по труда работа търсят и професионални шофьори с категория D и D+E.


Всички желаещи да кандидатстват, могат да получат изчерпателна информация за условията и изискванията на работодателите в най-близкото бюро по труда в цялата страна, както и на интернет страницата на Агенцията по заетостта.

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Шофьор стана по-ценна професия от адвокат ...

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  2. 2 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Шофььори, Овчари и шивачки - това е икономиката у нас. Никой няма нужда от масовия висшист.

  3. 3 Профил на kiril petrov
    kiril petrov
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Ами да проверят колко струва въпросната категория ...
    Щото капитализъм ... няма нищо без пари

  4. 4 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#1:"kasko"]Шофьор стана по-ценна професия от адвокат ...[/quote]То за обществото, шофьорите винаги са били по-ценни. Адвокатите са ценни основно за престъпниците.

  5. 5 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1479 Неутрално

    А лекари и инженери - кога?

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  6. 6 Профил на kiril petrov
    kiril petrov
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Вишист се става значително по евтино - освен това няма нужда да имаш добра координация и остро зрение

  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2325 Неутрално

    Като се знае какво е състоянието на националната пътна мрежа изпитвам уважение към професионалистите !
    Ако беше лесно ромовете таксиджии щяха да стават тираджии?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Професионалните шофьорите са изключително конвертируема професия - отиват във Финландия и бачкат за няколко хиляди евро на месец. При това положение за какво да бачкат в България? Като си оправят работодателите "офертите" в частта за възнагражденията, дефицитът ще намалее!

  9. 9 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 963 Неутрално

    Ситуацията е следната, за да получиш сравнително добра работа на шофьор с категория С+Е(говоря за заплащане, не за условия), трябва да изкараш преди това категория С, след това трябва да имаш едно година стаж с тази категория, което вече е огромен проблем и често, направо непреодолим, без значение какво човек си прави сметката, че може и иска да прави, просто няма работа за хора с категория С, а това е изискване за да изкараш се явиш за категория С+Е, да имаш поне 1 година стаж с категория С.
    Но, дори и да се справиш с това, след това идва големият пробме, че ако искаш да изкарваш добри пари, трябва да караш в Европа, вътрешни курсове, и фирми наистина търсят много шофьори, но ги търсят с международен опит, поне 2 години при това.
    И ето ти кръгът от абсурди се затваря.
    Има български фирми, които предлагат обучение, но след това, това обучение ти излиза през носа-не можеш да напуснеш, без да изгубиш доста пари, годири ще трябва да работиш за тази фирма, която те е обучила,и тоа, за поне два пъти по-ниска заплата, в сравнение с това, какво дават на другите ти колеги.
    Да не говорим, че тази работа е много отговорна, често и опасна, но най-вече, не са много хората, който могат да си запазят семействата, на режим- 3-4 месеца в чужбина, 2-3 седмици в България!

  10. 10 Профил на kiril petrov
    kiril petrov
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Додо
    виждал съм хора които си плащат горивото за да карат камион 1 година

  11. 11 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#8] от "cristo_n":

    Това това е добре, но само на теория!
    Първо, как се става шофьор във Финландия? Трябват ти всички разбира се документи и серитфикати (не съм ги смятал, сигурно са поне 4-5 000 лева) после, трябва да имаш опит в Скнадинавието, да не говорим за Западна Европа. По-добре е в скнадинавието, защото няма такива пътни условия в света, може би само в определени части на Канада. Много трудно и много отговорно нещо. След това, трябва да имаш много добри познания по един, два езика. Най-добре на страната, но хайде, ако имаш хубав английски, пак ще те вземат.
    Е, колко от българските шофьори могат да изпълнят тези изисквания?
    Мога да предполажа, че след една, две години ще има 1000 свободни места. И няма начин да се запълнят тези места!

  12. 12 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#10] от "kiril petrov":

    Да, историята помни какви ли не неща
    Наистина е голям проблем това нещо, и не виждам оправяне скоро.
    Разни фирми (пловдивски) купуват стотици нови ремаркета и влекачи, но какво правим с шофьорите, ето това е големият въпрос! Международен шофьор не се става от днес, за утре. И както и в други подобни професии, тази работа не е за всеки. Може и много хора да си мислят, че е лесна работа, но често, след определено време, просто сами се отказват...


  13. 13 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Знам немски фирми, където постоянно пристигат нови и нови българи шофьори на камиони. Работят нощни смени на мизерно заплащане и плащат наеми за квартира. В България са работили същото, а там обикновено имаш собствено жилище. Но явно разликата във възнаграждението дори така е колосална. Смятайте какви са офертите на тези в бюрото по труда... ако изобщо са реални!

  14. 14 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    По зле ще става, скъпа книжка , безброй документи и курсове за какво ли не и после живот по пътищата за дребни пари. Няма вече и училища където да се обучават и стругари и заварчици и асансьорни техници, скоро и те ще са кът

  15. 15 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2325 Неутрално

    [quote#9:"Додо"] не са много хората, който могат да си запазят семействата, на режим- 3-4 месеца в чужбина, 2-3 седмици в България! [/quote]
    Е то на тираджиите жените са им същите като тези на моряците.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  16. 16 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 1015 Весело

    [quote#2:"sqrt"]Шофььори, Овчари и шивачки - това е икономиката у нас. Никой няма нужда от масовия висшист. [/quote]

    "Масовия вишист" - завършил психология, философия, журналистика или културология...

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  17. 17 Профил на kiril petrov
    kiril petrov
    Рейтинг: 452 Неутрално

    "Няма вече и училища където да се обучават и стругари и заварчици и асансьорни техници, скоро и те ще са кът ..."

    Я погледни колко предлагат за обучен стругар със стаж и умения в сайта.

    Няма човек с здрав разум който да учи за стругар.

    Да купуват китайски CNC машини и да викат момченца от гимназиите да им правят модели на детайла.

  18. 18 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1114 Весело

    До коментар [#17] от "kiril petrov":
    Точно за това е пълно с безработни без никакъв занаят, компютърни специалисти по игри около празна маса

  19. 19 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#11] от "Додо":
    Не си прав. И ти го казвам от второ лице. И името знам на човек, който вече 7-8 години живее там. Близък приятел е на жена ми! Взимат го пробно за по-обикновен шофьор, виждат че е работлив и го оставят. Сега даже кара извънгабаритни товари, като онези, дето гледаме по Нешънъл Джеографик и Дискавъри - считат го за най-висок клас шофьор.
    Там уважават работливите и скромни хора, знаят, че никой не се е родил научен и ценят старанието. И нещата се получавам много по-лесно, отколкото се опитваш да го изкараш. На първо време трябва "някакъв" английски - шофирането е самотна професия и е достатъчно да можеш да разбереш какво, кога и накъде, а вече успоредно с работата се карат и курсове по финландски! Сега човекът е там със семейството си и живота му е осигурен да края на живота! А ти си говори каквото си искаш!

  20. 20 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#19] от "cristo_n":

    Винаги има изключения! Това, което си го описал е изключение!
    Радвам се за този човек и въобще, това е професия, достойна за уважение, без значение кой какво казва и без значение от реномето и!
    А относно това, което съм написал, кое точно не така и къде точно не съм прав?!
    1/В цената на документите ли- категории, Професионална компетентност, АДР, дигитална карта, Удостоверение за психологическа годност, Свидетелство за съдимост и т.н.
    2/ В това, че ти е необходим опит ли?- та дори ти си го написал, първо е започнал като по-обикновен шофьор, тоес,т разбирай, не с огромната заплата на шофьор на извъгабаритен товар!!
    Тоест, необходим ти е опит, и не само в Запазна Европа а там, на местна почва!
    3/ За езиците, добре, може би няма нужда от хубав английски в този конкретен случай, и ми е трудно да си го представя и не зная как са го взели на работа, дори като обикновен шофьор, но щом като казваш, добре!
    Но, в масовият случай, шофьорите не знаят добре чужди езици, това е факт и това определено се оказва голям проблем. Затова и те масово недоволстват, защо им дават все по-ниски и по-ниски заплати, в сравнение с шофьори от други западни страни!

    Тоест, така като гледам, трудно ми е да видя къде точмно не съм прав?
    Трябва ли му език на човек-да, дори сега го учи този човек!
    Трябва ли му опит-да, трябва му. Не е започнал работа веднага като шофьор на ТИР.
    За цената на документите и т.н. дори няма да отварям дума!
    Та, всеки може да си говри каквото иска, но има факти, трудно е да ги игнори човек а и не е необходимо!
    поздрави!

  21. 21 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#20] от "Додо":
    Много философстваш, ама май ти си си известен тук с това.
    И да е трябвало да се плащат такива пари за удостоверения, конкретният човек не ги е платил, защото ги е нямал - сигурно фирмата ги е платила. Тези "поне 4-5 000 лева", при тях са половин месечна заплата - все едно тук някой (поне малко умен) работодател да не е готов да плати 500 лв. за някакъв сертификат, чрез който ще си набави един добър работник... Конкретният човек е имал много малко опит като шофьор - години наред е работил като спортен инструктор... от там е знаел малко език...
    Искам да кажа, и повече не ми се спори, че който шофьор не е отишъл там, той не е успял да си намери работа!!! И нещата при професията "професионален шофьор" стават МНОГО, МНОГО ПО-ЛЕСНО, отколкото при повечето професии.
    Така че нека продължават да си пускат обяви тук за работа. И ти да си философстваш. Хайде със здраве!

  22. 22 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#21] от "cristo_n":

    Мдааа, не за първи път ми се случва такова нещо. Аз говоря с факти, човекът отсреща започва да говори за неща, които нямат нищо общо с това, за което е темата или статията. И после започват и едни квалификации, които също нямат нищо общо с това, което се дискутира!
    Зная, че не те интересува, нито ще ме разбереш, защото явно си имаш някакви лични проблеми и се опитваш да освободиш напрежението във форума, тоест, разбирам те и съчувствам, но нищо не мога да сторя , но ще си позволя да допълня,че документите за които ти говоря, ако не ги е имал от България, НЯМА НАЧИН ДА ГИ ИЗКАРА ВЪВ ФИНЛАНДИЯ, БЕЗ ДА ЗНАЕ ФИНЛАНДСКИ ЕЗИК ПЕРФЕКТНО!!!
    Не говорим за това, дали са много или са малко тези пари за тези документи, говорим, че трява да ги имаш от България, защото иначе няма начин да изкараш всички тези курсове и сертификати в която и да е страна, без да знаеш езикът на същата тази страна и то да го знаеш ПЕРФЕКТНО!
    Ако работодателят му е решил да го финансира, добре и това е вариант, но след като този човек не зная езика, това значи,че той се връщал и е карал курсовете в Балгария, пъво за едната категория, после е правил стаж на камион, след това е чакал още една година и след това е изкарал отново в България и другите категории и другите сертификати и документи!
    Може би сега ме разбра, може би не си, не зная, но и не ме интересува! Дали стават по-лесно или не, също е спорно, но и това няма значение!
    Със здраве!





  23. 23 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#22] от "Додо":
    Не казвам, че всичко което си написал не звучи логично, даже ще кажа, че правилно разсъждаваш, но изводите са ти неверни, понеже не разполагаш с достатъчно информация. Ти просто разсъждаваш, а аз знам фактите. А ти просто гледаш клетката с жирафа и казваш "Е те такова животно нема!". Нормално - не е и логично да има такъв врат, освен ако не си виждал поне на снимка саваната за да ти се изясни причината.
    Както и да е - администраторите ще има да трият тук постове на килограм.

  24. 24 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8282 Неутрално

    Ами всяка фирма да си обучава шофьори,като и трябват.Така правят в Европа.

  25. 25 Профил на kiril petrov
    kiril petrov
    Рейтинг: 452 Неутрално

    хахаха
    и след като се обучат къде отиват ? В Европааа





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK