Новооткрито платно облекчава излизането от София към Калотина

Снимката на пътния възел е от 10 юни. Тя е направена с дрона на българската секция на форума SkyscraperCity

© Chevyvolt

Снимката на пътния възел е от 10 юни. Тя е направена с дрона на българската секция на форума SkyscraperCity



Преминаването през строящия се пътен възел при кръстовището между софийския булевард "Сливница" и Околовръстното шосе се облекчава. Днес беше пуснато движението по лявото локално платно, осъществяващо пряката връзка с Калотина, съобщи агенция "Пътна инфраструктура". 


До момента трафикът се осъществяваше двупосочно в дясното локално платно, което в пиковите часове предизвикваше задръствания.


Пътният възел е проектиран на три нива, с което ще се осигури безконфликтното преминаване през пътната връзка, ще се подобри транспортното обслужване на международния и вътрешен трафик и ще се увеличи безопасността и сигурността на движението, информира пътната агенция.




Първото ниво минава под терена и свързва сегашното Околовръстно с продължението му на север. Средното ниво представлява кръгово кръстовище, което ще преразпределя движението в четири посоки - към Калотина, на север, към кв. "Люлин" и в посока към началото на автомагистрала "Люлин". Най-горното ниво е естакада, която ще отвежда движението от булевард "Сливница" директно към пътя за Калотина. Западната дъга има още един пътен възел, но на две нива - при свързването на бул. "Царица Йоанна" с Околовръстното.


С пускането на движението се отваря фронт за работа по довършването на естакада "Сливница". Агенцията информира, че по цялото трасе се работи с удължен работен ден. Ангажирани са 45 души и 21 строителни машини и 25 товарни автомобила. Целта е да се навакса забавянето, причинено от дългите отчуждителни процедури и археологическите разкопки.


Изпълняват се изкопни и насипни работи, изграждат се дренажи, отоци и канал за дъждовни води, нови тръбни мрежи (Улично осветление, Електро и БТК), както и шумозащитна ограда. Полага се циментова стабилизация и асфалт. За нуждите на обекта с пълен капацитет работи асфалтова база с производствен капацитет 1 100 тона на ден.


Готовността на големите пътни съоръжения е 90%. По предварителния график и при добри климатични условия  до 31 октомври пътят ще бъде асфалтиран, а мантинелите, знаците и маркировката - поставени. 


Общата дължина на трасето е 3 км и включва изграждането на два пътни възела с две естакади, два моста над река Какач и реконструкция на съществуващото кръстовище на бул. "Сливница" и кръгово кръстовище с бул. "Царица Йоана".


Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и държавния бюджет чрез Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. Строителството се извършва от обединение "Трейс СОП" Стойността на договора е 47.820 млн. лв. 

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Всичко е много хубаво на този пътен възел, а защо на предния такъв, в посока Горна баня, сложиха светофар, а не направиха и там кръгово?

  2. 2 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1751 Неутрално
  3. 3 Профил на Боян Цветков
    Боян Цветков
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#1:"deymus"]Всичко е много хубаво на този пътен възел, а защо на предния такъв, в посока Горна баня, сложиха светофар, а не направиха и там кръгово?[/quote]

    Там ще има надлез: http://gradat.bg/infrastructure/2014/06/30/2333843_gotov_e_proektut_za_nadlez_nad_okolovrustnoto_v_sofiia/

    А това изглежда хубаво, но все пак не разбирам защо естакадата за директното трасе от София за Калотина е само по една лента в посока?

    "You look into the sky and see His arms of love reaching out for you His arms of love and grace and you know you need Him" Kutless - Your Touch
  4. 4 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 943 Разстроено

    До коментар [#2] от "chevyvolt":

    не бачка

    Pure Chewing Satisfaction
  5. 6 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Това е най-важното – народът да има възможност се изнася от тази прашна държава, където всяка плочка и асфалт, положени предизборно там, където 10 години е било кална дупка се представя като невероятно постижение.

  6. 7 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Този мост ми се вижда тесен и само с две ленти за движение.

  7. 8 Профил на Боян Цветков
    Боян Цветков
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#5] от "chevyvolt":

    Снимката, ако е от 1-ви юли, не знам как до октомври ще изкопаят долното ниво и ще е готово цялото съоражение.

    "You look into the sky and see His arms of love reaching out for you His arms of love and grace and you know you need Him" Kutless - Your Touch
  8. 9 Профил на Боян Цветков
    Боян Цветков
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#7:"b_d_s"]Този мост ми се вижда тесен и само с две ленти за движение.[/quote]

    Тесен е. Само с една лента в посока е.

    "You look into the sky and see His arms of love reaching out for you His arms of love and grace and you know you need Him" Kutless - Your Touch
  9. 10 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 569 Неутрално

    До коментар [#9] от "Боян Цветков":

    Нищо му няма. Когато транзитният трафик се прехвърли по Северната тангента, ще бъде напълно достатъчен.

  10. 11 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 957 Неутрално

    ей три години, три км не могат да направят, а и това което са направили вече е за основен ремонт.

  11. 12 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#1] от "deymus":

    Този пътен възел не е много добре проектиран, според мен:

    Моста, свързващ Сливница с пътя за Калотина, е тесен.

    Остава загатка засега как се решава темата с най- големия трафик - транзитно преминаващите от Сърбия за Турция. Такава директна връзка няма, може би е планирано този трафик по друг начин да излиза на околовръстното посока Тракия. Но дали и кога ще се направи?

  12. 13 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1751 Неутрално

    До коментар [#8] от "Боян Цветков":

    Изкопано е вече, но си има и доста работа. В линка има наземни снимки от колегата Senna 1 от вчера: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=988547&page=840

  13. 14 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4218 Весело

    До коментар [#6] от "b_d_s":


    [quote#6:"b_d_s"]всяка плочка и асфалт, положени предизборно там, където 10 години е било кална дупка се представя като невероятно постижение. [/quote]Нали-по-добре беше да си стои кална дупка,а парите само да се крадяха...

  14. 15 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    До коментар [#10] от "TPOTOAP":

    Т.е., движението по него ще е малко?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  15. 16 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 489 Неутрално

    и още една недомислица по този 3- километров участък - магистралата се прекъсва от кръстовище със светофари (в района на Филиповци)!

    За качеството ще видим - по локалните му платна вече е пълно с дупки и пропадания, може би не са ги довършили.

  16. 17 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#14] от "yanne":

    Не е по-добре, ама забравихме, че същите тези ни държат в калната дупка и само преди избори правят нещо. Парите пак се крадат, просто вече са повече и имат повод за позамажат очите на хората. Там е проблемът. Реално напредъкът ни е мижав, спрямо това, което можеше да се случи на страна, пълноправен член на ЕС.

  17. 18 Профил на stasi666
    stasi666
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#1] от "deymus":

    Защото от светофари се краде повече.Всеки магазин в софия получава светофар и блокира движението,вдига разхода на колите и помага на приятеля на Бойко да печели повече от най-скъпите горива в Европа.Симеоновско 4 нови светофата

  18. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    [quote#18:"stasi666"]Всеки магазин в софия получава светофар [/quote]

    Не получава светофар, а се задължава да го купи и монтира.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  19. 20 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 569 Неутрално

    До коментар [#15] от "Darth Plagueis":

    Да. Магистралата от Калотина ще се пресича с Околовръстното около 6 км на север. По този мост ще остане да се движи само локален трафик. Като се има предвид, че ще се минава безконфликтно, двете ленти ще бъдат напълно достатъчни.

  20. 21 Профил на shakez
    shakez
    Рейтинг: 480 Весело

    До коментар [#12] от "ial":

    Калотина, пътен възел, на СОП и "Сливница", Северна тангента, дясно по СОП и хоп на Тракия. Това по повод транзита на гастарбайтерите. Което си е страхотна идея, имайки предвид, че единственото място, откъдето могат да изведат трафика е от северната страна на София. През южната дъга има много стеснявания и съответно се генерира много трафик. Ще стане, ама трябва време и вероятно..... нови избори.

  21. 22 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Много трудно върви със Северната тангента,много собственици,много бизнес и отчуждаването върви мудно.

    Tony
  22. 23 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Еееей, най-сетне! Доста ще пооблекчи движението.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  23. 24 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 696 Разстроено

    Уф! Да го свършват по-бързо, защото е кошмарно преминаването от коя да е посока там.

    @)----,--'--
  24. 25 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#21] от "shakez":

    СОП?

    Ако няма друг пътен възел преди този въпросния, лошо.
    Защото трафика от Калотина трябва да излезе на кръговото, да врътне и тогава да тръгне на север в посока Тракия.

    Северната скоростна тангента не е северната част на околовръстното, нали така?
    и какъв е смисъла от двата пътя?

    Предполагам, че така или иначе Северната скоростна няма да я довършат тази година, за да покрие голямата част от разходите ЕС.

  25. 26 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#12:"ial"] транзитно преминаващите от Сърбия за Турция[/quote]Влизат в кръговото и тръгват към северната дъга - какво не е ясно? Всъщност на Белокопитово има точно такова предимство - на завиващите на ляво от Русе към Варна, но неразбиращите се скъсаха да плюят този пътен възел. Тук обаче има много други важни потоци и затова кръгово на 3 нива ще е перфектно. При положение, че незавиващите ще преминават безпрепятствено кръстовището, то самото кръгово няма да е толкова натоварено и завоя от Калотина към северната дъга ще е безпроблемен!

  26. 27 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#26] от "cristo_n":

    Не е ясно дали няма да има друг маршрут за транзитните Калотина- Тракия, не си чел по- нагоре коментарите.

    Защото по това направление е най- големия поток от автомобили в момента и за него няма директна връзка, а се минава през кръгово, т.е. пак ще има, макар и по- облекчена тапа.

  27. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    [quote#26:"cristo_n"]Всъщност на Белокопитово има точно такова предимство - на завиващите на ляво от Русе към Варна[/quote]

    Уау! Как точно се дава предимство, ако можеш да разясниш?


    [quote#26:"cristo_n"]Тук обаче има много други важни потоци и затова кръгово на 3 нива ще е перфектно[/quote]

    И кои са тия ВАЖНИ потоци?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 29 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    До коментар [#20] от "TPOTOAP":

    Абсолютно съм съгласен с това твърдение. И тук иде въпросът - защо аджеба в този случай, е нужно кръстовище на 3 нива и 60 млн лева пара на вятъра?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 30 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Не е ли бул Европа и околовръдното

  30. 31 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#27] от "ial":

    Четох добре, но дори и да няма друг обход, този трафик до сега дори и без кръгово преминаваше от там, така че сега, с това кръгово платно, което основно този трафик ще обслужва, пътуващите от Сърбия за Турция направо ще се родят! Пътен възел не значи абсолютно безпроблемно преминаване, а относително безпроблемно преминаване. Единствено се надявам да са предвидили достатъчно дълга ускорителна лента на север след кръговото, но това вече се съмнявам да са го направили.

  31. 32 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 559 Неутрално

    А за колоездачите ще има ли нещо или е забравено както обикновено в тези 47 милиона лева?

    забавление и приключение
  32. 33 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#31] от "cristo_n":

    Вероятно не си минавал лятото - задръстванията са огромни.
    И липсата на директна връзка по най- натовареното направление.
    Което буди въпроси, както и недуомение ако няма предвидена друга връзка по ост-та Калотина - Тракия.

  33. 34 Профил на atreu
    atreu
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Дано да е в полза наистина.

    Приказка без край
  34. 35 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#32] от "troika":

    Колоездачите кучета ги яли, както обикновено. Колкото има колоездачни ленти на обновения бул. Витоша, на Моста на Влюбените и около НДК. А там имаше няколкокилометрова алея, която СО унищожи.

  35. 36 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 982 Неутрално

    [quote#17:"b_d_s"]Реално напредъкът ни е мижав, спрямо това, което можеше да се случи на страна, пълноправен член на ЕС. [/quote]
    Точно така е !
    Хайде сега да видим ЗАЩО Е ТАКА ?
    До края на мандата си Станишев пречеше всякак да сме РЕАЛНИ ЧЛЕНОВЕ, и ни спряха фондовете. След това служебно правителство, 7-8 месеца, докато заработи новото правителство, после преврата от зимата на 2013-та, после Ореш, и от няма и година отново работим с ЕС.
    Тоест, от тия 8,5 години, откак сме членове, около 3,5 са годините, в които някой ни има доверие и работи с държавата ... ти с виковете и крясъците си за какво си, всъщност ???

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  36. 37 Профил на Боян Цветков
    Боян Цветков
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#10:"TPOTOAP"]Нищо му няма. Когато транзитният трафик се прехвърли по Северната тангента, ще бъде напълно достатъчен.[/quote]

    Директната естакада е за Софиянци, които искат да излязат извън София в Западна посока и към границата със Сърбия. Няма нищо общо с транзитния трафик от турските гастербайтери, който на това кръстовище към този момент прави ляв завой към Северната дъга на Околовръстното (и по-късно към Северната тангента).

    "You look into the sky and see His arms of love reaching out for you His arms of love and grace and you know you need Him" Kutless - Your Touch
  37. 38 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#36] от "роджър":

    3,5 години с прекъсване!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK