"Ройтерс": Скандалът с "Фолксваген" заплашва имиджа на германската индустрия

"Ройтерс": Скандалът с "Фолксваген" заплашва имиджа на германската индустрия

© Axel Schmidt, Reuters



До миналия петък марката "Фолксваген" символизираше германската инженерна индустрия и надеждност.


Това се промени радикално само за четири дни, коментира "Ройтерс". Скандалът с измамите на тестовете за вредни емисии на дизеловите двигатели на компанията, които бяха разкрити в САЩ, кара много германци да се опасяват, че това ще има ефект и върху техния бизнес и ще подкопае доверието в марката "Произведено в Германия".


След серия от други удари по репутацията на Германия - от многократните забавяния на новото летище в Берлин до серията финансови измами на водещата Дойче банк - бизнес имиджът на Германия изглежда опетнен.




"Произведено в Германия" означава качество и доверие. Сега, доверието е загубено, казва Фердинанд Дуденхофер от Университета в Дуисбург-Есен. Никой не може да си представи мащаба на това и вредата, която ще причини на германската индустрия. Това е само върхът на айсберга."


Вестник "Билд" описа "Фолскваген" като перлите в короната на германската индустрия и предупреди, че успехите на компанията не трябва да бъдат забравяни.


Реалността обаче е, че компанията бе уличена в съзнателно подвеждане на потребителите и администрацията на САЩ за вредните емисии на дизеловите й двигатели.


Акциите на компанията паднаха с 33% през последните два дни. По-рано във вторник от фирмата заявиха, че ще отделят около 6.5 милиарда евро през това тримесечие разпоредби за покриване на разходите, свързани със скандала.


Въздействието на такъв скандал е особено голямо в Германия, най-голямата икономика в Европа, заради зависимостта на страната от износа, които съставлява повече от 45% от брутния вътрешен продукт.


"Големият успех на Германия като износител почива върху етикета за качество "Произведено в Германия". казва Марсел Фратзшер, ръководител на икономическия институт DIW в Берлин. "Фолксваген" стоеше зад това качество и бе символ на съвършенство, доверие и надежност."


"Дори и да не знаем как точно случилото се ще се отрази на германската икономика, рискът е голям поради зависимостта от износа."


Автомобилната индустрия в страната осигурява приблизително едно на всеки пет работни места. Тя осигурява 17.9% от 1.1 трилиона евро износ само през миналата година според данни на Дойче банк и се радва на стабилен ръст от 2009 г. насам.


Германският министър на икономиката Зигмар Габриел също изрази загриженост за репутацията на автомобилната индустрия като цяло, въпреки че съперниците на "Фолксваген" - "Даймлер" и БМВ - побързаха да заявят, че те не са замесени в скандала. 


Марката "Фолксваген"


Консултантската фирма "Интербранд" твърди, че компанията е на стойност 10 млрд. евро и една от най-ценните германски марки.


Първите 50 германски марки са на стойност повече от 170 милиарда евро, а производителите на автомобили доминират в топ класацията, с "Мерцедес", БМВ, "Фолксваген" и "Ауди" съответно на първо, второ, пето и шесто място.


В разразилата се имиджова битка германска телевизия започна да излъчва популярна реклама в САЩ, в която "Фолксваген" не само се хвали, че е най-продаваната марка дизелови автомобили в САЩ, но и се появява репликата "Не е ли време за германско инженерство".


Скандалът подкопава и доверието в кампанията на "Фолксваген" за чист дизел, който е основен стълб  в усилията на компанията за разработване екологични технологии - стратегия, споделяна от други германски автомобилостроители като БМВ и "Даймлер".


Главният изпълнителен директор на "Фолксваген" за САЩ Майкъл Хорн заяви по-рано, че компанията "напълно се е прецакала", и обеща да се реваншира.


Частично притежавана от правителството на Долна Саксония, "Фолксваген" едва се отърси от скандал през 2005 г., когато бяха разкрити луксозни пътувания на членове на съветите на работниците с участието на проститутки. По-рано тази година тя изпревари "Тойота" от първото място по продажби на автомобили в целия свят.


Пътят на компанията, от създаването й през 1937 г., когато тя е натоварена със задачата да създаде достъпен "народен автомобил" в нацистка Германия, е превъплъщение на съживяването на германската икономика след Втората световна война благодарение на модели като "Голф" и "Пасат".


Политиците често споменават разширяването на компанията на американските и китайски пазари, което допринася за силата на износа на страната.


Според експерти сега компанията ще трябва да приложи стратегията на "Мерцедес" от 1997 г., когато шведско списание публикува резултати от тестове на новата А класа, които показваха, че автомобилите се преобръщат при определени маневри.


"Мерцедес" тогава изтегли всичките автомобили и добави нови нива на безопасност, но отне години марката да си възвърне доверието на клиентите.


"Мръсният" имидж на Германия


И все пак този скандал е различен, тъй като не е резултат на некомпетентност, а на преднамерен опит за измама.


След поредица от скандали в немски фирми и организации започва да изглежда така, сякаш злоупотребите не се ограничени до шепа изолирани случаи, въпреки че Германия се представя добре в международните класации, коментира "Ройтерс".


Организацията за борба с корупцията "Трансперънси интернешънъл" дава на "Фолксваген" сравнително висока оценка от 5.5 от 10 в своето класиране на глобалната корпоративна прозрачност - резултат, който я поставя много близо до първите 10 фирми.


Но образът на Германия става все "по-мръсен".


Миналата година ADAC, най-големият автомобилен клуб в Европа, бе уличен, че е фалшифицирал резултатите от своята престижна годишна награда, която бе спечелена от новият "Голф". От ADAC обявиха, че редът на класирането не е бил променян, а само общият брой подадени гласове, но това все пак предизвика пореден скандал в Германия и в световната автомобилна индустрия.


Такива практики не са ограничени до автомобилната индустрия, която е критикувана в последните няколко години за упражняването на натиск в Берлин и Брюксел, например за законодателството в ЕС.


"Сименс" в момента се опитва да съди 11 високопоставени мениджъри и членове на надзорните бордове заради корупционни практики. Компанията трябваше да плати 1.3 млрд. евро щети заради съдебните дела в Германия и САЩ през 2008 г.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4303 Любопитно

    Аз отдавна предрекох ,че американските либертариански лаборатории ще нападнат Германия и германската икономика !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1140 Любопитно

    От една страна ги зариват с бежанци, а от друга се опитват да им сринат индустрията. Любопитно.

    TAKE THE RED PILL!
  3. 3 Профил на focus_123
    focus_123
    Рейтинг: 385 Весело

    Германците в последно време хич не им върви! Налазени от хлебарки, с накърнен имидж, плащат едни пари на маляките, а връщането им не е в обозримото бъдеще. Ако бях фен на теориите за конспирация щях да реша, че има заговор да им натрият носа.

  4. 4 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1140 Любопитно

    АНКЕТА

    Каква кола предпочитате?

    1. Произведена в Германия +

    2. Произведена в САЩ -

    TAKE THE RED PILL!
  5. 5 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Ами същата лъжа е и с имигрантите , заповядайте ,но не им казват , че искат да ги разпределят в страни като България и Румъния.

  6. 6 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 1008 Любопитно

    Алчност и страх - фундаментални човешки инстинкти?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  7. 7 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    До коментар [#1] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    чекай малко -> не мога да те позная!

    В последните години именно ти написа няколко десетки хиляди поста против германските изеднчески корпорации.... и сега вместо да се радваш... бум -> вадиш нов виновник = американските либертариански лаборатории

  8. 8 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 417 Неутрално

    До коментар [#3] от "focus_123":

    Еми капитализъм, не е съревнование между пионерчета, естествено че ще има ритане по кокалчетата! Но основния проблем е индивидуалното мислене, западняците са издигнали в култ индивида, и това ще бъде пагубно!

  9. 9 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 769 Неутрално

    [quote#4:"Beyond"]Каква кола предпочитате?

    1. Произведена в Германия +

    2. Произведена в САЩ - [/quote]

    Много глупава анкета , защото примерно СУВ на Мерцедес не се произвеждат в Германия , а в САЩ.

  10. 10 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 417 Неутрално

    До коментар [#7] от "Ф.Нинов":

    ами как да ти кажа, малко са ми странни германците, всичките им инвестиции в бг, са в магазини и няколко цехчета за авточасти, в софия е пълно с магазини тип немски център, в които има изложени нещо като радио, по грозно и от съветски веф, и тем подобни!

  11. 11 Профил на qko54509159
    qko54509159
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Новите ценности на Германия са отказ от идентичността, от педантичността и залагане на интернационализъм и компромиси. Всичко, което има значение е растежът днес и поглед не по-далече от икономически растеж за следващото тримесечие. Внушава се, че етноса, културата, дисциплината и германската култура и цивилизация нямат нищо общо с успехите на нацията.

  12. 12 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#4] от "Beyond":

    За БМВ също се отнася , за Х сериите им, произвеждат се в САЩ.

  13. 13 Профил на black_recluse
    black_recluse
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#2] от "Beyond":

    Любопитно е да. Как така една от най-силната и прогресираща икономика в света по едно и също време й се случва да бъдат заляти от бежанци и да загубят милиарди долари. Любопитно е, но точно за Фолскваген единствената причина, която виждам и смятам за адекватна е алчността, а не конспиративните теории. Друг е въпросът, че САЩ и подразделенията й, като Икономедия хиперболизират това нещо до такава степен, че се слага под въпрос цяла икономика.

  14. 14 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 613 Весело

    Reuters в ролята на лайномет ......

  15. 15 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    бизнес имиджът на Германия изглежда опетнен.
    .................
    Ми, да, елитът в момента е генерацията "68" т.е. тези, които 1968 са били студенти, на барикадите и се бореха за един нов, по-хубав или по комунистически казано, тях си свят, в който те са отгоре, а другите, в чието име ужким са се борили, опъват каиша с пот на челото.
    Какво може да се очаква от един социалист-студент, еднъл на мениджърско кресло малко преди пенсия? Разпасаност, алчност и корупция, какво друго, нови идеи ли )?

    nemo malus felix, minime corruptor.
  16. 16 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    До коментар [#1] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Едно явно мошеничество, какво да му нападаш ?

  17. 17 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 605 Любопитно

    е превъплъщение на съживяването на германската икономика след Втората световна война благодарение на модели като "Голф" и "Пасат".

    Дневник, Дневник, кой ви ги съчинява тези глупости!? Ясно, че сте отгледани на голфове и пасати, но все пак символа и следвоенният възход на фирмата беше изкаран на гърбицата на бръмбара преди появата на всякакви голфове....

  18. 18 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 385 Весело

    При нас у Перник, това нема да окаже никакво влияние...бил пушил, пуши ама е "Голф" ...
    Ако американцитге не ги искат тия коли, да ни ги подарат у Перник, ние се че ги наместиме некак си...едва ли пушат повече от металургичнио завод...

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  19. 19 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    До коментар [#2] от "Beyond":
    От една страна ги зариват с бежанци, а от друга се опитват да им сринат индустрията. Любопитно.
    ................
    От трета, подслушват им канцлерката, концерните им, лабораториите им...Скапай локомотива, композицията сама ще спре. Еврото им приседна, вместо да си стегната $, те серът върху Европа.
    Не, САЩ не водят икономическа и хибридна война срещу, как се изказа американската дипломатка?,
    фак дъ ЕЮ или нещо от сорта.
    Инак САЩ напират за свободна търговия с ЕС, където да си пласират боклуците, правещи от хората плондери с бирени цицки, като царевична захар в салами и месни продукти или пилшеко месо обработено с киселина за по-голяма трайност, ммм, вкусно...

    nemo malus felix, minime corruptor.
  20. 20 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2168 Весело

    До коментар [#4] от "Beyond":

    Произведена в Япония...

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  21. 21 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2168 Весело

    До коментар [#18] от "graoveca":

    Крайно време е да се заведе дело "Перник срещу Фолксваген" за подбиване имиджа на Голфа....

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  22. 22 Профил на mdaa
    mdaa
    Рейтинг: 601 Неутрално

    [quote#2:"Beyond"]а от друга се опитват да им сринат индустрията.[/quote]

    Германците сами са си го разработили този софтуер. За да лъже американската система за стандарти. Бъдете обективни, моля.

  23. 23 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 385 Весело

    До коментар [#21] от "mitko11":

    Абсолютно....абе направо претендираме да ни се дадат безвъзмездно всички тия "измамнически" дизели. Ние че се пожертваме да ги използваме. Само така могат да измият срама от челото...

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  24. 24 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Кво да ви кажа... Хитлер ако възкръсне - ще му се иска да не се е раждал...

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  25. 25 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    Германците са манипулирали системата за вредни газове за да постигнат по-висока мощност, без да се интересуват от вредните газове. Състезанието за високи мощности носи вредности и жертви. Интересна би била графика жертви/мощност на двигателя. Един и същ двигател можеш да обявиш за 70 кс без вредности или 150 кс (с тюнинг на софтуера).

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  26. 26 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 670 Неутрално

    [quote#2:"Beyond"]се опитват да им сринат [/quote]

    Който каквото сам си направи никой не може. Сами си я сриват швабите.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  27. 27 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 493 Неутрално

    До коментар [#10] от "tvi63":

    Не искам да цитирам но имат и други инвестиции в заводи и т.н. Сериозни . Работещи без софтуер за подаване на по-добри резултати

    www.soundcloud.com/x2805
  28. 28 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 493 Неутрално

    винаги съм се чудел в тези коли на ФВ - какво има толкова че ги продават толкова скъпо...
    Един колега (германец) разправя: "Исках ФВ шаран, бе прекалено скъп и за много по-добра цена си взех ситроен С8 със стъклен ппокрив и газова!!!!"

    www.soundcloud.com/x2805
  29. 29 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#17] от "znaesht":

    или Транспортера.

    Цяла една генерация във Щатите го беше издигнала във култ.

  30. 30 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2114 Неутрално

    Икономиката никак не ми е специалност, но знам от живота - не се ли развиваш, потъваш. Това, което ФВ са направили, е паническо действие. Конкуренцията с Тойота им изяде главата. Вероятно е поставена задача - световен концерн номер 1! С цената на всичко! Резултатът е печален!

  31. 31 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1733 Неутрално

    "серията финансови измами на водещата Дойче банк"

    То да е само Дойче банк...
    Банките им напоследък сеят разочарование дори и сред верните си клиенти.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  32. 32 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 719 Весело

    Голяма работа. И без това скоро там ще работят само неквалифицирани арабски имигранти.

    Евроатлантида
  33. 33 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    Германската икономика е икономическо чудо, което нито едно математическо уравнение не може да ми обясни. По магазините виждам на касата само турчета и ученици без договори. Автомобилните заводи не назначават хора на безсрочни договори, а само на по-скъпи срочни. Луфханза и влаковете стачкуват през два месеца. Цената на труда е третата най-скъпа след Скандинавия и Бенелюкс. Явно останалият свят е много смотан, щом не може да прави по-конкурентни продукти.

  34. 34 Профил на лицемеркел
    лицемеркел
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Поръчково убийство в типичен стил. С много бруталност и изключително лицемерие.
    2014г. подобна акция бе проведена и срещу ''Тойота'', с обвинение, че педала на газта /на ''Акцент'' мисля/ в някои автомобили заяждал.
    Едва ли има модел и марка автомобили, които да не дават характерен дефект в някаква степен
    и всеки, който е карал примерно ''Форд'' знае добре, че това съвсем не е перфектната машина.

  35. 35 Профил на лицемеркел
    лицемеркел
    Рейтинг: 221 Неутрално

    За три дни ''Фолксваген'' загуби една трета от капитализацията си и имидж, граден десетилетия. Говори се дори за тотален колапс на бранда.
    Не мисля, че това е справедливо.
    Не мисля, че тази дреболия, за която се хващат прави колите марка ''VW'' по-малко престижни и качествени.
    ''Леман брд.'' три дни преди да срути фондовите пазари ползваше най-високия статус.
    Нещо не е, както трябва да бъде.
    Опитват се да ни убедят, че поради високо предлагане петролът отива от 115 на 45$.
    Пазарна икономика с манипулативни пазари не е капитализъм. Това е чиста проба измама.
    Конкуренция с похвати като този, с който сега затриват ''Фолксваген'' не е свободна конкуренция, а административна служебна победа.
    Капитализмът на Смит остана на книга.
    Това, което се случва е друго

  36. 36 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1030 Весело

    До коментар [#20] от "mitko11":

    Абсолютно...

  37. 37 Профил на Туриста
    Туриста
    Рейтинг: 385 Неутрално

    До коментар [#22] от "mdaa":

    Глупaво излъгaхa от ФВ, имa дa се учaт нa тaрикaтлък. GM зaтрихa повече от 120 чоекa с дефектни стaртери a се измъкнaхa сaмо с 90 милионa обезщетения.

  38. 38 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    Германците са се шашнали. След като канцлерът им се *сра здраво с недомислените си исказвания, сега и ФВ се дъни здраво, а преди години и Сименс бяха замесени в грандиозен корупционен скандал. Германия Quo Vadis.

  39. 39 Профил на Туриста
    Туриста
    Рейтинг: 385 Неутрално

    До коментар [#35] от "лицемеркел":

    Невидимaтa ръкa нa пaзaрa и комунизмa сa две утопии. Истински свободен пaзaр нямa никъде. Зa истинския комунизъм - в Бългaрия знaем от опит.

  40. 40 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    А бе, доколкото четох, става дума само за един дизелов модел. И за това, че измамата е в незначителен процент. Пишат че е до 40%, но разпределението е около 7%.
    Конкуренцията е жестока, така, че чакайте още новини.

  41. 41 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    Ако добавим и стачките в Луфтханза и скъпите цени на билетите, които не включат нищо повече от останалите авиопревозвчи, германците ще го закъсат, от там Европа ще го закъса икономически, а след това е ясно - крайни-популисти и може би повтяряне на историята, но този път може би ще бъде като фарс или по-лошо.

  42. 42 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    В САЩ марката Фолксваген е много продаваема. Като изключим Тойота и Хонда, най-често срещана експортна кола там е Фолксваген. Немците не бива да изпускат американския пазар, той е огромен. Но гафът с устройствата за газовете е недопустим. Американците са маняци на тема намаляване на вредните емисии и проверяват газовете от автомобилите доста често. Друг е въпросът, че може да има и умисъл в тази атака и да цели съсипване на имиджа на немската индустрия.

  43. 43 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8585 Неутрално

    Сега ще си подаде оставката Гл.изпълнителен директор,ще се извинят и след месец два ,ще е забравено.Големи компании изтеглят стотици хиляди коли от употреба заради технологични грешки и какво,нищо.След известно време е забравено.

  44. 44 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1140 Неутрално
  45. 45 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    Ще уволнят виновника, ще се извинят и ще пуснат една серия на ниска цена за компенсация. И край.

  46. 46 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 580 Неутрално

    [quote#10:"tvi63"]софия е пълно с магазини тип немски център[/quote]

    тези магазини нямат нищо общо с немските стоки. те са просто преименовани магазини за "1 лев".

    Моралът не е порок!
  47. 47 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4843 Неутрално

    След 2000 година хуните си представиха,че могат да дишат без англосаксонското разрешение и сгрешиха !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  48. 48 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    "До миналия петък марката "Фолксваген" символизираше германската инженерна индустрия и надеждност."
    Накъде върви светът щом и германците започнаха да вършат измами?!

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  49. 49 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 1270 Любопитно

    До коментар [#44] от "Beyond":

    И какво се вързва посоченият материал за бомба със скандала с ФВ?

  50. 50 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До германска индустрия отдавна няма!
    БМВ и Мерцедес ги правят в Южна Африка и Бразил и се стоварват с кораби в Бремерхафен, а от там тръгват вече като "made in Germany"! Аууу!
    Ако колата е "made BY Mercedes" със сигурност е с негермански произход.

    Долу евроатлантическите ценности!
  51. 51 Профил на klati_mi_se
    klati_mi_se
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Ох, голям проблем статана. Да ви кажа истината. Аз бях в екипа на разработчиците от Фолксваген. Проекта изоставаше и бяхме над бюджета отпуснат за отдела. Всички ни притискаха да предадем проекта в обещания срок. Разходите разтяха с всеки изминал ден. По 24 часа сме били на работните си места. При предварителните тестове всико беше добре, покривахме всички параметри.
    Да, ама не. Като пускаха двигателя на производствена линия, тестовете показаха, че имаме проблем с NOx емисиите. А, ся де двигателя в производство а за корекции трябваше милиони евро и 3 месеца работа. Щяхме да изпуснем срока за проекта.
    Чудихме се и се маяхме, бре какво да правим. По едно време един колега вика.
    - Абе дай да се обадя на наколко програмистчета от България да видим какво ще кажат.
    Оказа се, че няма проблем. Анонимни програмисти/ хакерчета от Пловдив написаха една кръпка, скриха я в основния код и бяхме ОК. Значи новия код същия като стария.

    Дадохме кода на няколко немско университета и колата да я тестват и те не можаха да открият кръпката.
    На българските хакерчета им платиха от секртена сметка на Бахамските острови, абе всичко беше много тайно.

    В официалните документи този софтуер релийс беше записан като поправка на бъгове, подобряване на параметрите на наколко сензора и т.н. Изходния код беше засекретен и забравен и бяхме ОК.

    Сега се оказа, че имало нещо за което не знаехме. Шефа на екипа беше изчукал приятелката на един от колегите тайно. Този колега беше много ревнив, но по някакъв начин е рабрал и се закани, че ще си отмъсти. Може би той е пропял.
    Така, че извода е, като чукаш на някой приятелката, гледай да не те открият, иначе майката си трака.
    Айде на здраве!

  52. 52 Профил на klati_mi_se
    klati_mi_se
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#22:"mdaa"]ерманците сами са си го разработили този софтуер. [/quote]
    Не за целта бяха наети български прогрмистчета/ хакерчета!

  53. 53 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    Спомням си за софтуерен проблем с ценрофугите за обогатяване на уран в Иран. Центрофугите бяха немски но софтуера беше хакнат много професионално. И в този случай нещо намирисва на профисионална намеса.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  54. 54 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1566 Разстроено

    Сефте комендатски!
    Че тя винаги германската индустрия се е държала на ниво благодарение на подкупите!
    Колко скандали има със Сименс (още от основаването), Тисен, Круп, Мерцедес (Китай и Раша) и ред други по-малки.
    Но благодарение на дисциплинираност на електората нищо не е във състояние да наруши образа на тевтонеца вътре във самата Германия. Дори Шредер не успя.
    Докато има германци ще има и проблеми! По-големи проблеми отколкото със евреите.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  55. 55 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1566 Любопитно

    Не знам по каква причина за германците се смята, че са неподкупни и честни?
    Че още със битката в Тевтонската гора са доказали, че не трябва да им се вярва!
    не бяха ли германци ортаците на нашичкия, дето не го осъдиха, за дъртите машини, дето ги продадоха за нови?
    Ми само от филмите на СССР-то за войната се вижда, че 9 от 10 германци за били агенти на Сталин

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  56. 56 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#29] от "Петър Николов":

    Да ама това по-скоро в САЩ. По късно дигнаха и завода в Мексико специално за американския пазар. Минибусът тогава май се казвааше Караввел, а Транспортера дойде по късно.

  57. 57 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 534 Неутрално

    [quote#1:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]американските либертариански лаборатории[/quote]

    Пич ама ти сериозно ли? Кое му е либертарианското на един от най-регулираните пазари в света? Днес в САЩ 50 цента от всеки долар се контролират от правителството. Америка отдавна не е това, което беше през средата на миналият век. Либертарианство...хахаха

    Every cradle is a grave.
  58. 58 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3991 Неутрално

    [quote#34:"лицемеркел"]и всеки, който е карал примерно ''Форд'' знае добре, че това съвсем не е перфектната машина. [/quote]
    но не прави каталози с перфектни данни.

  59. 59 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3991 Неутрално

    [quote#4:"Beyond"]АНКЕТА

    Каква кола предпочитате?

    1. Произведена в Германия +

    2. Произведена в САЩ -[/quote]

    не ми стана ясно ще ми подаряваш, или ще ми продаваш?

    АНКЕТА (аз ще съм по-коректен, ще сложа цената)

    Какъв часовник предпочитате? (ама ще го платите ли?)

    1. Произведен в Швейцария (Omega - 10 000 BGN);
    2. Произведен в Швейцария (Swatch) - 250 BGN

    3. Произведен в Япония (SEIKO - 1 200 BGN);
    4. Произведен в Япония (Casio - 200 BGN);

  60. 60 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 1354 Неутрално

    [quote#1:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]че американските либертариански лаборатории ще нападнат Германия и германската икономика ! [/quote]
    лошото е, че германските фирми нападнаха европейските. Някои няма да им го простят, особено с тази измислица за съвършените поостарели TDI двигатели.

  61. 61 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#56] от "znaesht":

    http://jakartavwcampervan.com/2014/07/22/a-brief-history-of-the-beloved-vw-campervan/

    Ами едни го водят VW Van, други VW Transporter, трети Caravelle.

    Но е VW T1 и VW T2. Просто са символ на цяла една генерация.

  62. 62 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3324 Неутрално

    Таман след дълга пауза дойчовците започнаха да съживяват дизеловия пазар зад океана и пак, хо-ооп изакаха се на метеното. Лошото е, че заради дизеловата измама, хората ще бягат и от бензиновите модели. И без това прехвалената марка сега ще претърпи сериозно крушение на американския пазар.

  63. 63 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    До коментар [#60] от "shumkar":

    Кое е измислица?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  64. 64 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 605 Весело

    До коментар [#61] от "Петър Николов":

    Благодаря! Не знаех тези подробности. Повече се ръководех от лични спомени и впечатления...

  65. 65 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3991 Неутрално

    Току що прочетох една интересна статия от "Економист"
    http://www.mediapool.bg/tsenata-na-bezdeistvieto-news239652.html
    САЩ се тревожат от случващото се в Сирия повече от Европа, а Меркел продължава да е неадекватна (не го ли прави нарочно), не че Оланд е по-адекватен.
    Започвам да се безпокоя за БМВ.

  66. 66 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 1354 Неутрално

    [quote#63:"deutschwagen"]Кое е измислица? [/quote]
    Вероятно не си ми прочел постинга.
    Измислица е, че поостарелият TDI двигател е съвършен.
    Всъщност винаги може да се спори коя концепция е по-добра, и дали новото поколение дизели на Мазда с ниска компресия 14:1 е най-доброто решение!
    Всъщност новото решение са електромобилите, и някои хибридни модели, макар че тепърва ще се търси оптималното съотношение на мощностите на монтираните електромотори и ДВГ. Всъщност винаги най-напредничавото идва от Северна Америка, а германското инженерно изкуство опря до фалшификати.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK