Скандалът с "Фолксваген" може да е по-опасен за Германия от гръцката криза

Скандалът с "Фолксваген" може да е по-опасен за Германия от гръцката криза

© Axel Schmidt, Reuters



Скандалът с вредните емисии на дизеловите двигатели на "Фолксваген", който разтърси бизнеса и политическия елит в Германия, може да се окаже най-сериозната заплаха за най-голямата икономика в Европа.


Компанията е най-големият производител на автомобили в страната и един от най-големите работодатели, като осигурява повече от 270 хил. работни места в Германия и много повече за различните доставчици, напомня "Ройтерс".  


Изпълнителният директор на "Фолксваген" Мартин Винтеркорн подаде оставка, като пое отговорността за скандала в САЩ с манипулираните данни за вредните емисии от автомобили на компанията.




"Изведнъж "Фолксваген" се превърна в по-голям риск за германската икономика, отколкото кризата с гръцкия дълг", коментира пред "Ройтерс" главният икономист на ING Карстен Бржески.


"Ако продажбите на компанията се сринат в Северна Америка през следващите месеци, това ще има не само отражение върху дружеството, но и върху германската икономика като цяло", добави той.


"Фолксваген" продаде близо 600 хил. коли в САЩ през миналата година, около 6% от 9.5 милиона продажби в световен мащаб.


Американската агенция за опазване на околната среда заяви, че компанията я грозят санкции в размер до 18 млрд. долара, което е повече от цялата оперативна печалба за миналата година.


Компанията ще може да покрие глобата с близо 21-те млрд. евро (24 млрд. долара), които държи в брой, но скандалът повдигна страхове от големи съкращения на работни места.


Германското правителство също се притеснява, че други производители на автомобили като "Даймлер" и БМВ могат също да пострадат. За момента няма данни за неправомерни действия от страна на двете компания и някои анализатори смятат, че по-широкото въздействие ще бъде ограничено.


Германското правителство заяви в сряда, че автомобилната индустрия ще остане "важен стълб" за икономиката въпреки задълбочаващата се криза с "Фолксваген".


"Това е изключително новаторска и много успешна индустрия за Германия, с много работни места", заяви говорител на министерството на икономиката, цитиран от "Ройтерс".


Анализаторите обаче предупреждават, че точно тази зависимост от автомобилния сектор може да бъде заплаха за прогнозирания ръст на икономиката от 1.8% през тази година. Германия вече прогнозира известно забавяне заради проблемите в китайската икономика.


"Ако продажбите на автомобили спаднат, това може да удари доставчиците и с тях цялата икономика", заяви експерт от индустрията Мартин Горниг от икономическия изследователски институт DIW в Берлин пред "Ройтерс".


През 2014 г. около 775 хил. души са били заети в автомобилния сектор на страната. Това е почти два процента от цялата работна сила.


Автомобилите и автомобилните части са и най-успешният износ на Германия - секторът изнесе стоки за над 200 млрд. евро (225 млрд. долара) през 2014 г, което представлява почти една пета от общия износ на страната.


"Ето защо този скандал не е дреболия. Германската икономика е засегната в същността си", каза Майкъл Хютер, ръководител на икономическия институт IW в Германия.


"Произведено в Германия"


Други анализатори предупреждават, че въздействието върху икономиката като цяло не бива да се преувеличава.


"Аз не мисля, че германската автомобилна индустрия ще бъде "съдена" като едно цяло", заяви главният икономист на Commerzbank Йорг Кремер пред "Ройтерс".


"Няма да има рецесия само заради една компания", добави Кремер.


Германската търговска асоциация BGA също се опита да успокои обществеността, като обяви, че няма признаци клиентите в чужбина да започват да се съмняват в качеството и надеждността на германската индустрия.


"Не съществува подозрение по отношение на стоки с етикета "Произведено в Германия", заяви управляващият директор на BGA Андре Шварц пред "Ройтерс".


Той признава, че съществува известна степен на тревога сред германските компании, че скандалът може да навреди на репутацията на други компании в други сфери на икономиката.


Някои наблюдатели също виждат някаква ирония в скандала.


Докато германската икономика се справяше с дълговата криза в еврозоната и забавянето на икономическия растеж на Китай, сега страната е изправена пред много сериозна криза заради една от своите собствени компании.


"Иронията на всичко това е, че заплахата сега може да дойде отвътре, а не отвън", коментира Бржески.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (96)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3071 Весело

    Няма страшно - мама Меркел ще назначи нископлатени сирийци на конвеера и компанията ще изпълзи на печалба !!!

  2. 2 Профил на _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Гръцката криза не е опасна. Но извършване на съзнателен геноцид чрез разпръскване на (PM2.5) над целия свят в продължение на години и то през 21-ви век е престъпление срещу човечеството.

  3. 3 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1131 Любопитно

    На лъжата краката са къси

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  4. 4 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1135 Любопитно

    "Ако продажбите на компанията се сринат в Северна Америка през следващите месеци, това ще има не само отражение върху дружеството, но и върху германската икономика като цяло", добави той.

    "Фолксваген" продаде близо 600 хил. коли в САЩ през миналата година, около 6% от 9.5 милиона продажби в световен мащаб."

    6%?

    TAKE THE RED PILL!
  5. 5 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 674 Любопитно

    А защо точно сега изникна проблема и защо точно откъм щатите дойде? Не е ли твърде удобно да се отклони вниманието от разпаления от тях проблем с бежанците от Северна Африка, Сирия, Афганистан, Ирак? Да се спре растежа на продаваните дизелови двигатели в щатите, нещо което те не могат да правят?

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  6. 6 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 993 Неутрално

    Нали ви казах-това едва ли е практика открита и прилагана единствено от Фолксваген.Май май ако се поразровят ще открият,че всички ползват този софтуер.Даже и телефоните го правят-когато са на тест дават едни резултати-после други.

  7. 7 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 571 Весело

    Е, за сметка на това Германия пък получи ядрени бомби и 1 милион ислямски имигранти.


  8. 8 Профил на today
    today
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Ще ги ожулят няколко милиарда, нека се научат, че не е хубаво да се лъже.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  9. 9 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 458 Неутрално

    "Изпълнителният директор на "Фолксваген" Мартин Винтеркорн подаде оставка, като пое отговорността за скандала в САЩ"

    Айде - готово. Обикновено в Германия така приключват скандалите - жертвеното агне подава оставка и след месец се едно нищо.

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  10. 10 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3661 Неутрално

    [quote#3:"mititu"]На лъжата краката са къси [/quote]
    На коя лъжа?

    Фолксваген са изпълнили стриктно нормите за "теста".
    Това, че "на пътя" било друго не е нито точно регламентирано, нито може да бъде отчетено, защото една тетка "бръмчи" различно от младока, а и пътищата и условията са различни.

    Не споря, ча са "хванати в крачка". Но истерията е главно на ниво "морал" и силно пропагандна, пък последиците са ... твърде конкретни, дори персонални и ще стават все по-персонални.
    Казусът въобще не е нито прост, нито еднозначен. И много поучителен ...
    А германците ... като искат на американския пазар - не трябва да очакват само медеца, но и жилото му.
    Защото случката и последиците са си типично американски ...

  11. 11 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Все пак си мисля, че САЩ си отмъщава за нещо на Меркел...

    ПП: Така и не разбрахме, от какво естество бяха "прихванатите" от ЦРУ, разговори на сРина...

    Форумът е в будна кома...
  12. 12 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3661 Неутрално

    [quote#6:"dolna4erti4ka"]Май май ако се поразровят ще открият,че всички ползват този софтуер.[/quote]
    Тц!
    Софтуерът е специално и само за този двигател.
    Явно са имали проблеми с него и са го вкарали в норма само за параметрите на теста. А те са си ограничени.

    Но със сигурност и на всички останали показателите при тест са различни от тези "на пътя".
    На всички от Япония, през Европа, та и всички американски ...

  13. 13 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 402 Неутрално

    “Той признава, че съществува известна степен на тревога сред германските компании, че скандалът може да навреди на репутацията на друго компании в други сфери на икономиката."

    Ами, точно защото и други компании правят подобни оптимизации"

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  14. 14 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#5] от "The Dark Prince Of Bankya":

    Да бе , лошите американци се опитват да прецакат добрите германци и да си продават трошките , понеже не могат да направят толкова добри мотори.
    Цялата световна червена паплач се е сетила за това обяснение , не си само ти , ред майндс тинк алайк

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  15. 15 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2361 Неутрално

    абе знаех си че леда на северния полюс не се топи случайно ,ето откриха причината ,гоуфовете са изхвърляли повече СО 2 и затова е замърсяването на планетата , ссега германците ще платят 18 милиарда ,на кого ,не се знае на кого и кой ще опапа паричките ,които няма да отидат за екология де ,е тва е проблема на земята

  16. 16 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 719 Неутрално

    [quote#8:"today"]Ще ги ожулят няколко милиарда[/quote]
    За 18 такива май става въпрос.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  17. 17 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Не вярвам. Германия има достатъчно други производители, които ще се радват да поемат част от пазарния дял на мошеника, ако се наложи.
    Докато буфери за поемане и интегриране на нови пришълци не виждам.

  18. 18 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3661 Весело

    [quote#14:"Карла"]лошите американци се опитват да прецакат добрите германци и да си продават трошките , понеже не могат да направят толкова добри мотори[/quote]
    Глупости!

    Американските талибета и тарикатета си прецакват и собствените компании по същата схема!

  19. 19 Профил на opasno_lud
    opasno_lud
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#8:"today"]

    Ще ги ожулят няколко милиарда, нека се научат, че не е хубаво да се лъже. [/quote]
    Да бяха ожулили от ЕК и Гугъл със 150 милиарда за злоупотреба с лични данни на потребителите, като предоставянето им на служба, която подслушва същата комисия.

  20. 20 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 895 Весело

    Пълни гУупости!
    Я да питат нашите ГоУфаджии от Винкелтаун!
    Какво? Пушилката да не би да се усеща и в Софето?
    Виж, ако можеха да накарат ГоУфа, да кара на кюмюр....

    Да разлая троловете!!
  21. 21 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 577 Любопитно

    Истината е простичка. Дизелите нямат място при автомобилите, а дори и при тировете. Дано цялата патардия да доведе до забрана за влагането им поне в автомобили.

  22. 22 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#18] от "xm...":

    Ми нали и аз това казвам - тъпи кравари

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  23. 23 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Гръцкото лоби в САЩ отвърна на германското унижение на което бе подложена и продължава да бъде подлагана Гърция.

  24. 24 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#19] от "Je Suis NSA!":

    Некой да те е вързàл за гугъл?
    Или викаш - нека им е , тъпи кравари , прецакаха добрите германци , са да им е гадно!

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  25. 25 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3661 Весело

    До коментар [#22] от "Карла":
    Защо тъпи?

    При тях такава е системата. И явно работи достатъчно добре ...

    Проблемът е когато се сблъскат различни системи.
    Като в случая ...

  26. 26 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 313 Неутрално

    Пълни глупости - вредни емисии в страна, която я боли фара за вредните емисии. Сичко кара само V8-ак. Даже нешо повече САЩ не подписват световните споразумения за вредните емисии. Според мен е целенасочен удар по VW, можеби някои иска да си върне старите позиции на локалния пазар след кризата - GM, Ford... тн.

  27. 27 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4158 Неутрално

    [quote#9:"Карла"]Обикновено в Германия така приключват скандалите - жертвеното агне подава оставка и след месец се едно нищо. [/quote]
    забравяш една глобичка от няколко милиарда.

  28. 28 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4158 Неутрално

    [quote#5:"The Dark Prince Of Bankya"]нещо което те не могат да правят? [/quote]
    Кой ти каза, че не могат да правят?
    Именно ФИАТ и Форд (и Пежо) са измислили комън рейл моторите, много по-добри от тракащите и пушещите TDI. Да не би Мерцедес и БМВ да ги пренебрегват?

  29. 29 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#25:"xm..."]Проблемът е когато се сблъскат различни системи[/quote]

    Няма различни системи в Америка , системата в Америка е една , а швабите са се опитали да я измамят.
    Е , ден година храни , дет се вика , едва ли са спечелили толкова с лъжата си , че да компенсират глобата и спада на акциите , да не говорим за загубата на доверие , дето и без това не го печелят лесно.

    п.п. Щом са си въобразили , че в Америка могат да минат метър , смятай какво са правили на други пазари , най-вече на европейския , дето е заложник на идеята , че швабите са убер , понеже много работели и били локомотива на Европа , и всички трябва да им се възхищават за което.

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  30. 30 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 289 Неутрално

    честно казано не съм очаквал подобно нещо от Фолксваген. доста непочтено поведение от германски концерн.

    и ето сега е време и ЕС и САЩ да вземат сериозни мерки за контрол на вредните емисии от автомобилите. и да тестват по всякакъв начин как автопроизводителите да не лъжат.

    и тези мерки трябва да бъдат приложени и в България, защото знаем качеството и нивото на замерванията на емисиите в нашите центрове за годишни технически прегледи. където срещу 20 лева ще ти регистрират всичко на 3 или 4 колела, като съвсем "законен" автомобил.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  31. 31 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 519 Неутрално

    До коментар [#15] от "edin drug":

    дизелите изхвърлят по-малко CO2 от бензините. Дизелите изхвърлят азотни окиси.

  32. 32 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Компанията ще може да покрие глобата с близо 21-те млрд. евро (24 млрд. долара)...
    Каквото и да ви говорят на края става въпрос за пари...
    По-скоро някой е видял доста парички по сметките на германския концерн и е решил да ги "глоби" за да ги усвои!
    Доста плитко измислено,но пък лесно за изпълнение!

  33. 33 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2453 Любопитно

    Първо проблемът е дошъл от Европа.
    Някакви европейски зелени решили да въведът нормите на Калифорния в ЕС.
    Правили тестове и установили измамата.
    Дали пресконференця и всички били глухи само американците ги чули и те така.
    И още нещо любопитно прехваленото маде ин джърмани е въведено насила от американци и англичани за да може потребителите да различават некачественната немска стока.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  34. 34 Профил на brainless
    brainless
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#21] от "znayko84":

    Един свестен пост в това море от многознайковци.

  35. 35 Профил на focus_123
    focus_123
    Рейтинг: 402 Любопитно

    Черните облаци над дойчовците се сгъстяват с отчайваща за тях бързина! Някой май е ядосал началника си и сега му набиват канчето!
    Това с Фолксваген с мед да го намажеш, въпросът е какво ги чака с чалмите и ония с бурките и буркините раждащи два пъти годишно. Е там вече настъпиха котето и ще оттекат в канала.
    Не че не заслужават малко дърпане на уши предвид, че се изживяват, като шефове на ЕС и се разпореждат като с бащиния, но лошото е, че рецесия за най-голямата икономиката на Европа ще е лошо и за нас, като член на ЕС. Да не говорим една ислямизация на Германия какви катастрофални последици ще има за цивилизования свят!

  36. 36 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    Кой научи германците да не работят, и, като естествен следващ етап, кой ги научи да го покриват с лъжи?

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  37. 37 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3661 Неутрално

    До коментар [#29] от "Карла":
    Системите на правно и обществено разбиране и устройство!
    И "швабите" не са се опитали да я измамят, а са подходили чисто по европейски и технократски към проблема с двигателя.

    И са си създали къде-къде по-сериозен проблем
    С американското разбиране и процедиране ... Особено откъде китна Калифорния

  38. 38 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#5:"The Dark Prince Of Bankya"] Да се спре растежа на продаваните дизелови двигатели в щатите, нещо което те не могат да правят? [/quote]

    Не , че не могат , ами не искат, защото в САЩ се кара много кола и в големите мегаполиси ще се изтровят, ако колите масово са дизели, докато тук в Европа се кара по малко и да има замърсяване със сажди , не е чак такъв проблем. Ако пък се инвестира в катализатори , , които да покрият нормите, то цената става много висока и колите стават непродаваеми.

  39. 39 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#10:"xm..."]Фолксваген са изпълнили стриктно нормите за "теста".
    Това, че "на пътя" било друго не е нито точно регламентирано, нито може да бъде отчетено, защото една тетка "бръмчи" различно от младока, а и пътищата и условията са различни.

    Не споря, ча са "хванати в крачка". Но истерията е главно на ниво "морал" и силно пропагандна, пък последиците са ... твърде конкретни, дори персонални и ще стават все по-персонални. [/quote]
    И защо са забравили да споделят този факт, , защото, ако бяха споделили , щях да им откажат регистрация. Абе това си е измама от всякъде , и не говорим за премълчаване, а за конспирация , защото да се напише подобен код и да се сложи за да се открива трудно са нужни хора и то много , поне цял отдел от ИТ специалисти се е занимавал с това.

  40. 40 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Хайде, хайде... ясно е, че големия брат опитва да дърпа ушите на немците. Май не играят по свирката...

  41. 41 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3661 Весело

    [quote#29:"Карла"]Щом са си въобразили , че в Америка могат да минат метър , смятай какво са правили на други пазари , най-вече на европейския [/quote]
    Дрън-дрън!

    И всеки производител на нещо си винаги така "минава метър", покривайки задължителните изисквания, но без да се впуска, освен заради някакви други свои съображения, в "разширяване" на прилагането на задължителни изисквания.
    Логиката е чисто технократска: трябва да се покрие теста - покриват го!
    Ама че след това някъде си, за където няма специални изисквания, било друго - емчи ... не се изисква!
    Е, освен в Калифорния, Меката на снобарията

  42. 42 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    Аз пък не разбрах - ако продажбите в Северна Америка са 6% от световните печалби и се сринат да речем наполовина, това са 3% от световните печалби. Едва ли на някой от другите пазари има проблем, така че защо продължава да се раздухва проблема? Нещо цялата работа започва да намирисва на преднамерена атака...

  43. 43 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#38] от "takeshi303":
    Не , че не могат , ами не искат, защото в САЩ
    ..................
    Не е така. Фолксваген са имало 78 % от пазара на дизелови коли в САЩ üрез 2012 г. Тендеция растяща, може би щяха да имат 95 % за тази година. Но ги удариха или те сами се удариха, това в момента се проучва. Саботаж отвън или лакомия отвътре.
    Nimmt man alle Marken des Weltkonzerns zusammen, wurden bereits 2012 rund 99 000 Diesel-Pkw verkauft. Damit sicherten sich die Niedersachsen einen US-Marktanteil bei dieselgetriebenen PKW von rund 78 Prozent.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  44. 44 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално


    [quote#32:"rurade"]По-скоро някой е видял доста парички по сметките на германския концерн и е решил да ги "глоби" за да ги усвои! [/quote]

    Кой , кой написа кода , вместо да сложи по скъп катализатор. Сметката е проста , немците са си рекли що да харчим пари за скъпи катализатори, ИТ отдела пише един код и толкоз , Защото 11 МИЛИОНА автомобила обурудвани с катализатори на цена 500 -1 000 долара бройката , става въпрос за 5-10 милиарда спестена пара, тоест прав си става въпрос за пари, но не американците искат да им ги вземат , а немците се опитали да минат метър.

  45. 45 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 930 Неутрално

    май яко се издъниха немците.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  46. 46 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#38:"takeshi303"]Не , че не могат , ами не искат, защото в САЩ се кара много кола и в големите мегаполиси ще се изтровят, ако колите масово са дизели, докато тук в Европа се кара по малко и да има замърсяване със сажди , не е чак такъв проблем. Ако пък се инвестира в катализатори , , които да покрият нормите, то цената става много висока и колите стават непродаваеми.[/quote]
    Ясно е,че тарикатите от Фолксваген са се опитали да минат метър,но в щатите просто няма как да се случи.Хванат ли те в крачка и те разнищват,независимо дали си Бил Клинтън или Доминик Строс-Кан.Преди години като Буш беше президент бяха изловили двете му дъщери да пият бира,преди да са навършили 21 години.И му наложиха яка глоба-представям си в нашата страна дали изобщо може да се случи такова нещо.

  47. 47 Профил на Massive atack
    Massive atack
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Много се радвам, защото заедно с Фолксваген и Германия го отнася. Почват да ми стават все по-черни германците.

    Да живее България и българският народ.
  48. 48 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#45] от "ck2013":
    май яко се издъниха немците.
    ................
    За съжаление не само те.
    Седим всички в една лодка, от ЕС.
    Локомотива като се издъни, ще има отражение и върху товарните вагони.
    Просто шуробаджинащината по горните етажи на концерните дава своите резултати. Не се наядоха, не се на..ха.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  49. 49 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 993 Неутрално

    Още не ми се вярва.На тестовете за разход на гориво се вижда ,че ВСИЧКИ производители лъжат-някой лъжат 10-12% други стигат до 35-40%.Да сте чули някой производител да е глобяван?Разхода на гориво е пряко свързани с отработените газове-колкото повече толкова повече.Защо удариха точно Фолксваген ще стане ясно по късно.

  50. 50 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#28] от "historama":

    Всъщност комън рейл е измислен от швейцарци, а разработката на Фиат е купена и завършена от Бош.
    Иначе не знам какъв тди си видял да трака и да пуши, може би някой модел от началото на 90те? Да не говорим, че тди от години са с комън рейл.
    Много ми е любопитно и колко от цитираните от теб френски и италиански дизели се продават в САЩ?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  51. 50 Профил на лицемеркел
    лицемеркел
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Известно е, че на автомобилите п-во "Дженерал мотърс" ходовата част е слабото място.
    Случва се в движение задното колело се откача с главината заедно.
    Супер опасно, ако си на висока скорост. Животозастрашаващо откъдето и да го гледаш.
    "Характерен дефект, случвало се е и на други", казват ти във сервиза.
    Сещам се, че държавата спаси от фалит Дж. мотърс, наливайки над два милиарда.
    А, разни европейски и японски наглеци си пъхат носа и пречат тези пари да се компенсират.

  52. 52 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 451 Неутрално

    [quote#6:"dolna4erti4ka"]Даже и телефоните го правят-когато са на тест дават едни резултати-после други. [/quote]
    За производителите на видеокарти е отдавна прилагана практика. Но никой не е тръгнал да наказва nvidia или AMD

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  53. 53 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#21] от "znayko84":

    Не няма да има забрана. Не знам и защо толкова я искаш

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  54. 54 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Германците не лъжели, а?

  55. 55 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 451 Неутрално

    [quote#47:"Massive atack"]Много се радвам, защото заедно с Фолксваген и Германия го отнася. [/quote]
    Ама и ние сме в една лодка с германците. Като се обърне лодката, ще видиш, че стрина Меркел е със спасителен пояс, а ти не... Отгоре на това не можеш и да плуваш...

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  56. 56 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    "Аз не мисля, че германската автомобилна индустрия ще бъде "съдена" като едно цяло"
    ---------------------------
    Да бе да, мисли си........
    Немските коли отдвана не са това, което са.
    А освен това между другото VW Group = Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda ,MAN, Scania, Neoplan.......

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  57. 57 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 451 Неутрално

    [quote#46:"robocop1"]Хванат ли те в крачка и те разнищват,независимо дали си Бил Клинтън или Доминик Строс-Кан.[/quote]
    Айде стига, и двамата минаха метър...

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  58. 58 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#49:"dolna4erti4ka"]Още не ми се вярва.На тестовете за разход на гориво се вижда ,че ВСИЧКИ производители лъжат-някой лъжат 10-12% други стигат до 35-40%.Да сте чули някой производител да е глобяван?Разхода на гориво е пряко свързани с отработените газове-колкото повече толкова повече.Защо удариха точно Фолксваген ще стане ясно по късно. [/quote]
    Маце , написала си куп глупости . Първо има глобен , в САЩ глобиха Хюндай с близо милиард долара, защото са лъгали с разхода на гориво. Второ при тестовете на гориво , се прави не точно лъжа , а се играе с пътните условия , които се гледа да са идеални от към тепература, вятър и това оказва влияние , но е в рамките на позволеното , А ТУК ИМАМЕ СПЕЦИАЛНО НАПИСАН СОФТУЕРЕН КОД , скрит при това за да се лъже. Трето не става въпрос за разход , а за сажди или финни прахови частици , които хвърлят дизелите и без адекватен катализатор , който да ги улавя ги дишаме , а те са канцерогенни и токсични, без значение от разхода на гориво , един по икономичен дизел без катализатор замърсява повече с тези частици отколко един с катализатор.

  59. 59 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#47] от "Massive atack":

    Ушанко, знаеш ли колко компоненти за немската авто индустрия се правят в Бг? Отнасяме го и ние. Отнасят го повечето, ако не всички

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  60. 60 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 451 Неутрално

    [quote#35:"focus_123"]Някой май е ядосал началника си и сега му набиват канчето! [/quote]
    Ето защо:
    EС е готов на преговори с Асад
    http://www.segabg.com/article.php?id=770717

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  61. 61 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Сега е момента (след 2-3месеца) човек да си купи едно VW дизел

  62. 62 Профил на лицемеркел
    лицемеркел
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Чест прави на компанията "VW", че не са дали възможност да ги пробият в някой съществен елемент от технико-експлоатационните норми.
    Хванали са се за дреболия.
    Това са успели да открият след, убеден съм яко ровене дори в кошовете с боклука.
    Миналата година атакуваха по същия начин "Тойота" - другият им основен конкурент. Пак за изсмукана от пръстите причина.
    Те обаче в Европа не се притесняват да продават боклуци.
    Турските "Форд"ове са правени сякаш с теслата.
    Недозавити болтове, отместени лайсни, проблеми с горивните помпи още на първите 5000 километра.

  63. 63 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#50:"deutschwagen"]Много ми е любопитно и колко от цитираните от теб френски и италиански дизели се продават в САЩ? [/quote]

    Нито един, защото не са конкуретни без да напишат и те код за да заобиколят регулациите , но немците като по находчиви са се решили да го направят, защото хем искат да печелят , но и да не се минат за скъп катализатор.

  64. 64 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#50:"deutschwagen"]Иначе не знам какъв тди си видял да трака и да пуши, [/quote]

    Всички дизели тракат и пушат . Да тракането и пушенето са намалени сравнено с дизелите преди 15-20 години, но очевидно за пушенето е недостатъчно , че да се пкрият нормите в Калифорния.

  65. 65 Профил на лицемеркел
    лицемеркел
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Ваяка, абсолютно всяка технологична компания има своите тайни и слабости.
    Въпросът е в конфиденса.
    Промишленият шпионаж е привилегия и огромно предимство.
    Петнайсет години янките записват дори шумовете, които издава в тоалетната Ангела Меркел.
    Със сигурност знаят повече тайни на "Фолксваген", отколкото немците знаят за "Дженерал мотърс"

  66. 66 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 515 Любопитно

    Дано ги обръснат на сухо, че доста добре са профитирали от тази измама. За САЩ поне е ясно - ще стане.
    Интересното е обаче какво ще стане в Европа и по-конкретно в Германия дето са им основните продажби респ. келипира им е бил най-голям - Баба Меркел има цял чувал с различни аршини според....зависи. А тука очаквам да вдигнат цялата си пропагандна машина на замажат случая и да се оттърват почти символично....Цяло чудо ще е ако им друснат някоя многомилиардна голаба. Ама паживьом, увидим...

  67. 67 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#54:"dutch"]

    Германците не лъжели, а? [/quote]

    Лъжат. Обаче ги осъждат. В аферата "Сапард" например го отнесоха само западните тарикати.

  68. 68 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Защо се опонираше, когато уважаемият другар Иванов просвещаваше нуждаещите се, че Германия е най-корумпираната страна в ЕС, без да броим Швейцария и Холандия?

    Защо?
    И докога?

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  69. 69 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#63] от "takeshi303":

    Не е правилно, това което са направили, обаче нека гледаме и фактите. 3,0 ТДИ няма никакъв проблем, както и новият модел на засегнатия двигатели 2,0 ТДИ. Фактически проблемът е решен за новите модели, които влизат в продажба. Остава да инсталират този двигател и в останалите засегнати коли, ако не са имали планове и без това да го направят.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  70. 70 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#67] от "fatoumata":
    +1 напълно съгласен. и тук лъжат и там лъжат, там ги хващат повечето, тук - не.

  71. 71 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#66:"Ген. Колев"]Интересното е обаче какво ще стане в Европа и по-конкретно в Германия дето са им основните продажби респ. келипира им е бил най-голям - [/quote]
    Ами нищо няма да стане , защото тук стандартите са занижени или по скоро така направени, че немските производители на дизели да не се напъват много много с катализаторите и да ги покриват , докато в Калифорния не са помислили за това . Виж проблем би станало, ако в Европа се доближат до еконормите в САЩ.

  72. 72 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#64] от "takeshi303":

    Колегата трърдеше, че едните тракали и пушели, а другите не.
    Колкото до пушенето, става въпрос само за NOx. Не за сажди. И разбира се, СО2 е по-ниско от на бензинов двигател.
    Много ми е любопитно и как са мерили емисиите на NOx. Колко са натискали колите? Гледали ли са колко излиза на миля? За съжаление, няма такива подробности. То сигурно NOx пак ще излязат над нормата, но би дало по-пълна картинка.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  73. 73 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 458 Весело

    [quote#32:"rurade"]По-скоро някой е видял доста парички по сметките на германския концерн и е решил да ги "глоби" за да ги усвои!
    Доста плитко измислено,но пък лесно за изпълнение! [/quote]

    Аха, те германците едни такива честни , синеоки , ама злите американци намерили как да им откраднат парите

    Ич не сте у ред това другариата!

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  74. 74 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#38] от "takeshi303":

    [quote#38:"takeshi303"]САЩ се кара много кола и в големите мегаполиси ще се изтровят, ако колите масово са дизели, докато тук в Европа се кара по малко и да има замърсяване със сажди , не е чак такъв проблем[/quote]


    Не става въпрос за сажди!

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  75. 75 Профил на emil.boev
    emil.boev
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#64] от "takeshi303":

    Имаме във фамилията един бензинов Кашкай 2.0 л. - среден разход 10/100 и един дизелов 1.6 - среден разход 6/10. Дизелчето е малко по-пъргаво и в движение по-тихо. Единствено на място си личи, че е дизел, и то за свикнали. Иначе познати, които качвам винаги питат дали е бензин или дизел.
    10 литра срещу 6 - дали бензиновата ламя е по-екологична?

  76. 76 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Тежък скандал за Германия защото добре се знае колко заслужено високо е реномето на всичко произведено там (за автомобилите пък да не говорим). Едвали скандалът ще успее да срине това реноме, но вероятно ще нанесе сериозен удар по него. Ще са необходими разследване на причините довели до този гаф и обявяване на резултатите от това разследване. Сигурно ще е необходимо доста време за да се преодолее всичко това.

  77. 77 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#73] от "Карла":

    Всеки богат може да лъже. GM не са искали да сменят някакви пружини в игнишъна и убиха хора. Обаче им се размина с под 1 милиард. На времето и Боинг направиха нещо подобно с калпав и неадекватен серво механизъм и поне два самолета паднаха заради това през 90те. Къде са "принципните", да рИват "никога GM", "никога Боинг"???

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  78. 78 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 458 Весело

    [quote#21:"znayko84"]Дизелите нямат място при автомобилите[/quote]
    Е, недейте така!
    След Порше с 5 врати, всички очаквахме с нетърпение Ферари дизел.

  79. 79 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4770 Весело

    До коментар [#54] от "dutch":Само рибата понякога не кълве, немецът - винаги! /полска поговорка от времето на окупацията/

  80. 80 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 451 Неутрално

    [quote#65:"лицемеркел"]Със сигурност знаят повече тайни на "Фолксваген", отколкото немците знаят за "Дженерал мотърс" [/quote]
    Оня ден и и аз изказах такава хипотеза (че янките отдавна са знаели за тази шашма със софтуера, но са чакали удобен за тях момент да ѝ дадат гласност)... но един колега пишещ отвъд океана ме обвини в разпространение на конспиративни теории и ме прати на психиатър.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  81. 81 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko
    Рейтинг: 1078 Неутрално


    До коментар [#62] от "лицемеркел":

    Търсих някой да се е позовал на прецедента Тойота.Там е заровено магарето.Всичко започва 2008г.Завършва 2012г.Проследете цената на акциите на Т. в периода и ще Ви стане ясно за какво пиша.Тази година ,3 години по-рано Фолксваген заби всички.Американския пазар/САЩ/ е под 4% за Фолксваген,но растяха там.Тойота там са най големите от чужденците с около 15%.
    Още една особеност -30% от акциите са на суверенния фонд на Катар.Норвежците мисля имат 10%. т.е. парите от петрола захранват германския автомобилен сектор./200млрд.експорт за година/20% от германския експорт.
    Виждам че съм повторил някои цифри от статията,но за повече яснота.

  82. 82 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#21] от "znayko84":

    Защото са по ефективни от хибридите или просто така...?

  83. 83 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#44] от "takeshi303":
    Американската агенция за опазване на околната среда заяви, че компанията я грозят санкции в размер до 18 млрд. долара, което е повече от цялата оперативна печалба за миналата година.

    Компанията ще може да покрие глобата с близо 21-те млрд. евро (24 млрд. долара), които държи в брой, но скандалът повдигна страхове от големи съкращения на работни места.

    24.09.2015-Обвиниха и BMW в неспазване на еконормите

    По-скоро вече намирисва на добре обмислено и проведено активно мероприятие.Всички знаем,че борсите се движат от слухове(VW вече загуби доста)-явно ще има голям удар върху акциите на големи германски компании и съответно върху бранда-произведено в Германия.

  84. 84 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#34] от "brainless":

    Ако искаш да хвалиш някого може би трябва да помислиш повече върху ника си.

  85. 85 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#75] от "emil.boev":

    Май , май някой не разбрал. Първо да изясним всички знаем предимствата и недостатъците на дизела спрямо бензина , тези, които не знаят да проверят в Гугъл. На тази основа се базира проблема , в САЩ са преценили да дадат предимство на бензина и хибридите , докато в Европа са прецинили, че е по удачно да се толерира дизела, като по удачен вариант, няма да се спирам, защо при едните е така, а при другите е обратно и двете страни искат повече икономичност и екология , но пътищата са различни. Като знаем това , идва въпроса , защо им е на немците да продават в САЩ дизели при условие , че нормите така са направени , че да не могат да го правят с голяма печалба , и пред тях е имало дилема да намалят печлбите или да излъжат , е знаем какво са избрали те, сега ще си платят за дяволъка.

  86. 86 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#83:"rurade"]Всички знаем,че борсите се движат от слухове(VW вече загуби доста)-явно ще има голям удар върху акциите на големи германски компании [/quote]

    Снощи го обсъждахме това , Фолксваген не е публична компания на практика , тоест тя само формално е, и цените на акциите не им влияят на работата, компанията е фактически джойнт венчър между семейства Порше и Пиех и държавата/ провинцията плюс един стратегически инвеститор , с мижав фреефлоат от 13 процента.

  87. 87 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#83:"rurade"]По-скоро вече намирисва на добре обмислено и проведено активно мероприятие.Всички знаем,че борсите се движат от слухове(VW вече загуби доста)-явно ще има голям удар върху акциите на големи германски компании и съответно върху бранда-произведено в Германия. [/quote]

    Я пак прочети, тук не са американците , а немците , които набеждават БМВ.


    Списание "Ауто билд" съобщи, че един от моделите на БМВ - високопроходимият Х3 произвежда вредни емисии, които надвишават 11 пъти регулациите на Европейския съюз срещу замърсяването на въздуха.

    "Фолксваген" не е единственият производител, чиито автомобили произвеждат високи нива на азотен окис", написа списанието, като обвини определени модели на БМВ.

    Списанието се позовава на данните на тестове на Международния съвет по чист транспорт (ICCT), според които X3 xDrive с двулитров дизелов двигател надвишава значително изискванията Euro 6.

  88. 88 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#75] от "emil.boev":

    Ако хванеш безиново такси някъде в Европа , снимай го и се похвали. Аз такова чудо не съм виждала.

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  89. 89 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#87] от "takeshi303":

    А и в САЩ не са намерили проблем с тестваните БМВ-та, май Х5.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  90. 90 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#89] от "deutschwagen":

    Предполагам, че от БМВ са чисти, те работят с големи надценки на кола и не ги бърка , че ще им се вдигне себестойността от един по добър катализатор, докато Вгончетата в ниският сегмент ги бърка всеки долар повече но предстои да разберем, със сигурност за момента всички се тестват особено немците .

  91. 91 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    [quote#86:"takeshi303"]/ провинцията плюс един стратегически инвеститор , с мижав фреефлоат от 13 процента. [/quote]
    Колко притежава катарския фонд?Пиша по-памет но мисля към 30% което никак ама никак не е малко?!

  92. 92 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#90] от "takeshi303":

    Абе не е точно така. Не са намерили проблем с 3,0 ТДИ, както и с новия вариант на 2,0 ТДИ, който има уреа.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  93. 93 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 577 Весело

    До коментар [#53] от "deutschwagen":

    Ми щото като караш десет километра зад някой дизел и започваш да разбираш как се чувстват миньорите. При най-новите километрите са 15 да речем. А ако си караж зад бензинов автомобил подобен ефект няма. Твърдите прахови частици и незнам още какви гадорийки направо разкатават здравето на хората.

  94. 94 Профил на emil.boev
    emil.boev
    Рейтинг: 233 Неутрално
  95. 95 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4158 Неутрално

    [quote#50:"deutschwagen"]Много ми е любопитно и колко от цитираните от теб френски и италиански дизели се продават в САЩ? [/quote]
    поне няма да бъдат принудени да си ги изкупуват обратно.

    Остави тези дребни заяждания - германски, италиански, френски дизели (дори корейски или последните на Мазда) - зад всички тях стоят европейски технически бюра, базирани по някой път в един град през няколко улици. Шамарът ударен на ФВ е толкова жесток, че само на наивник не може да е ясно, че това е едно напомняне на Германия на кого дължи своето обединение преди 25 години.

  96. 96 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4158 Неутрално

    [quote#78:"StanDim"]След Порше с 5 врати, всички очаквахме с нетърпение Ферари дизел. [/quote]
    Аз пък Ламборгини баничарка.
    То пък от ФВ пуснаха премиум баничарка с отличителни 17 цолови джанти и някакви сребристи елементи





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK