С тол такси за тежки камиони ще се финансира довършването на "Хемус"

Лиляна Павлова

© Георги Кожухаров

Лиляна Павлова



През януари 2018 г. се очаква да заработи нова системата с тол такси за камионите, с приходите от които ще се финансира довършването на магитрала "Хемус". Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, цитирана от БТА, по време на отчете за изпълнението на оперативна програма "Транспорт 2007 - 2013 г".


До края на годината ще бъде готов новият модел и стратегия за промяна за плащането и използването на пътища, готвен с помощта на Световната банка. Идеята е тол такси да бъдат налагани на всички тежки камиони над 3.5 тона, минаващи по републиканските пътища, а леките коли да продължат да пътуват с винетка, само че електронна. 


Предвижда се догодина да бъде променено законодателството и да бъдат проведени процедурите за избор на изпълнител, който да тества и приложи системата с тол таксите. 




За довършването на "Хемус" са нужни 1.8 млрд. лв. 


Павлова посочи, че се търсят различни източници на финансиране на големите инфраструктурни проекти, тъй като средствата по новата оперативна програма "Транспорт" са наполовина по-малко от тези по предходната програма. Източник на финансиране може да бъде новият формат на програмата на Европейската инвестиционна банка "Транзитни пътища 5", която вече ще се казва Европейски транзитни коридори, по която ще бъдат включени направленията Русе - Търново, София - Калотина, София - Видин като стратегически европейски коридори. 

Коментари (62)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 906 Гневно

    Добр'утро! А досега къде спахте??? Това ви е втори мандат. Загубените приходи в бюджета кой ще възстанови? Човешките животи, загубени на пътя?

  2. 2 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1559 Неутрално

    От всички възможни решения, ние правим възможно най-тъпия микс. Браво, Павлова!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  3. 3 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 450 Неутрално

    "С тол такси за тежки камиони ще се финансира довършването на "Хемус"
    Както правят другите...

  4. 4 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 959 Весело

    Асфалт не ядем! Ние сме чугуни!

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  5. 5 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 536 Неутрално

    За довършването на "Хемус" са нужни 1.8 млрд. лв.

    Това са смешни пари в сравнение с крадените милиарди от държавата, а залогът е огромен - цяла Северна България.

  6. 6 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Тоест - системата заработва 2018, сериозни приходи - 06.18, обявяване и приключване процедури - 01.2019. Три и кусур години в най-добрия случай.

    „Товарете портокалите в бурета. Братя Карамазови”
  7. 7 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Е хайде де, защото пътуването до Варна си е живо приключение, на фона на същото до Бургас.

  8. 8 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 910 Неутрално

    Защо трябва да се въвежда от 2018, а не по-рано? Малко повече конкретика за различните източници за финансиране? Не беше ли по-правилно този вариант да се приложи за метрото което по-бързо ще се изплати, а парите от ОП Транспорт за метрото да бъдат вложени в пътища и жп инфраструктура? Кога ще разберем колко пари са доплащани досега от бюджета с анекси?

  9. 9 Профил на caterpillar
    caterpillar
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#7] от "deymus":

    Най-голямото приключение от главните пътища е Варна - Бургас / справка днес /

  10. 10 Профил на alehandro77
    alehandro77
    Рейтинг: 519 Неутрално

    А за електронните винетки може да питате Румъния, там от поне 5 години ги има! Не може да бъде как се сетихте, сигурно пазехме далаверата със стикерите а?

    Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.
  11. 11 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 2627 Неутрално

    Сериозно - препоръчвам - за магистралите / скъпо и бавно /.
    http://www.segabg.com/article.php?id=770652

    [email protected]
  12. 12 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#5] от "гарата":

    [quote#5:"гарата"]Това са смешни пари в сравнение с крадените милиарди от държавата[/quote]

    На мене ми изглеждат като джобни пари след милиардите, които платихме на вложителите в КТБ...

    Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия Нинова
  13. 13 Профил на antropos
    antropos
    Рейтинг: 544 Любопитно

    ".......Европейски транзитни коридори, по която ще бъдат включени направленията Русе - Търново....." - това добре, ама кога?

    Sic transit..
  14. 14 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1235 Неутрално

    Тази проскубана и дебеличка министърка ще вземе да открие топлата вода! Значи Хемус ще стане някога в може би обозримото бъдеще!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  15. 15 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1559 Неутрално

    До коментар [#10] от "alehandro77":

    Тук далаверата е микс. Първо, ще правим тол такса, което означава цялата съпътстваща инфраструктура - гишета, бариери, подходи, отбивки и подобни. След това обаче, колите ще бъдат по друга система, с електронни винетки, които си имат различна инфраструктура.

    Ей така се харчат излишни пари и се насочват към наши фирми. А финансирането на магистралата не им е приоритет изобщо.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  16. 16 Профил на mtzvetkov
    mtzvetkov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    25 години само източници на финансиране търсят. Еййй, толкова бавно се случват нещата в тази държава не е истина, а е толкова лесно!

  17. 17 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    До коментар [#2] от "Darth Plagueis":


    [quote#2:"Darth Plagueis"]

    От всички възможни решения, ние правим възможно най-тъпия микс[/quote]
    Ако случайно си пътувал в Германия с камион ,
    щеше да знаеш , че и там е точно така .
    И то е още от преди малко повече от 20 години!
    Отначало бе с ежедневни винетки за чужди камиони,
    но от над 15 години е с електронни - влизаш в Германия и ти връчват и на излизане се знае колко километра си изминал и ги плащаш
    Същите са и австрийците и . . . . .
    Тя топлата вода е открита отдавна и няма нужда от конкурс !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  18. 18 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 693 Неутрално

    До коментар [#8] от "neznaiko.bg":

    Как мислиш се въвежда електронна система за тол-такси. Щракаш с пръсти и е готово.
    Питай немците, колко години я въвеждаха и какви издънки имаха.

  19. 19 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 959 Весело

    [quote#13:"antropos"]".......Европейски транзитни коридори, по която ще бъдат включени направленията Русе - Търново....." - това добре, ама кога? [/quote]

    Пак преди лелеяният тунел под Шипка...

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  20. 20 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 910 Неутрално

    До коментар [#18] от "Климент Горанов":

    Имаме избран консултант още преди 3 години който да определи каква система да използваме. Чехите например имат електронна тол-система още от 2007 г. И не е толкова сложно, но ще удари определени собственици които са наши хора.
    Иначе:
    Съществуващите електронни тол-системи за таксуване, използвани по автомагистралите, работят чрез специализирана връзка с малък обсег на действие (DSRC) между оборудване, което е фиксирано на пътя, и преминаващите автомобили. Друг вид системи са базирани на спътниковата Глобална навигационна спътникова система (GNSS) или на технологията на мобилните телефони (GSM).

  21. 21 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#9] от "caterpillar":

    И ти си прав, но приоритетният проект е София - Варна.

  22. 22 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Да се разбира, че ще вдигнем винетките за тежките камиони с 20% а тези за леките домашни с 120%..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  23. 23 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2389 Неутрално

    Нямам нищо против да плащам повече и за винетка за лек автомобил. По-добре 120 лева годишна винетка за придвижване по магистрали надлъж и нашир, отколкото 67 лева по изкърпени шосета, на които за 6 години ми се саморазвиха всичките скрити болтове от друсането

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  24. 24 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 690 Неутрално

    До коментар [#9] от "caterpillar"
    причината за катастрофата днес са тумба цигани, а не пътят

  25. 25 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1358 Неутрално

    С тол такси за тежки камиони ще се финансира довършването на "Хемус"............

    Че довършете я най накрая...

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  26. 26 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Само да попитам любителите на магистралите знаят ли че поддръжката на всичкият този асфалт ще струва милиарди годишно. И откъде ще дойдат всички тези пари ако не от по-високи данъци от всички. То ще бъдат едни акцизи та горивата, едни венетки, едни данъци...Защото Европа повече пари за нови магистрали не дава, а за поддръжка никога не е и обещавала..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  27. 27 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 690 Весело

    До коментар [#13] от "antropos":
    Когато голяма част от столичани започнат да ходят на море в Крим...

  28. 28 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1004 Гневно

    Излиза, че България е подарявала стотици и стотици милиони € от пропуснати такси за превоз на тирове през наши пътища!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  29. 29 Профил на tisho_one
    tisho_one
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Не знам до колко е правилно това финансиране но магистрала трябва да има!

  30. 30 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Тъпа работа! Инвестициите, необходими за въвеждане на тол такси само за Тежки камиони не се различават съществено от тези необходими пеи въвеждане за всички МПС.

    Следователно пак правим нещо нерентабилно.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  31. 31 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 405 Неутрално

    Ох на батя, хубаво крадене ще падне от Хемус. Голям проект - почти никаква нужда от него. Тамън никой като не минава, няма да има кой да се оплаква от скапаното строителство. Говоря за отсечката между Ябланица и Шумен, по която някога като съм минавал НЕ съм СРЕЩАЛ НИТО ЕДНА КОЛА по целото трасе от 200 и кусур километра.

  32. 32 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Не можа ли някой да измисли българска дума, ами се възприема чуждицата ТОЛ. Немците като по-глупави казват Аutobahngebühr или АВТОПЪТНА ПЛАТА. Ако ни е дълго, щото сме мързеливи, можем да го съкратм на ПЪТНА ПЛАТА или АВТОПЛАТА или ПЪТНО МИТО или МИТОПЪТ. На кого му пука обаче, че българският език е заприличал на развален румънски.

  33. 33 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1843 Неутрално

    До коментар [#15] от "Darth Plagueis":

    тол таксата може да е електронна, както е в Германия, където всеки камион си има у-во и му отчитат километрите, после си плаща нужното на терминал в държавата или при напускане на държавата на границата. Това обаче означава, че всеки бус над 3,5т ще трябва да бъде оборудван с такова нещо.

  34. 34 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1843 Неутрално

    До коментар [#32] от "bawarec":

    немците казват Maut, защото Autobahngebühr им е дълго, пък и тол таксите в Германия не само по магистралите, а и по бундесщрасетата

  35. 35 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1843 Неутрално

    До коментар [#30] от "tribiri":

    не, не се прави нерентабилно. Първо ще вкарат тол такса за камионите, а после ще ударят и автомобилите . Междувременно с вишките за камионите ще следят електронните винетки на автомобилите.

  36. 36 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1843 Неутрално

    До коментар [#18] от "Климент Горанов":

    хаха, германците са тол системата не ги давай за пример. Там нещата се пишеха от Т-системс, а те какъв батак са. Общо взето не търси германци за писане на софтуер. Дай им машини да произвеждат, там им е силата (като изключим дизелите на Фолксваген, а готиният им софтуер).

  37. 37 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 996 Весело

    "Тол такси"!?
    Родна реч, омайна, сладка, ... реч на мама и татка!
    Вазов се обръща в гроба си.

    heruvim
  38. 38 Профил на Third World Good Looking
    Third World Good Looking
    Рейтинг: 456 Неутрално

    До коментар [#32] от "bawarec":

    Тя понеже думата автомобил е с чист български корен...

  39. 39 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1391 Весело

    Едната днес ни занимава с ТОЛ таксите - за след 2018 година, другият- Горановчето - не било сигурно за учителските заплати и коледните пенсиии..)
    От глупост ?? Едва ли ..
    ПиАриТе - дават съвети, КАК да се отвлича вниманието от ежедневните проблеми на България , от проблемите на ..деня ...)От глупостите , които е говорил..)))
    ТОВА правят безличните Папарикала на ..Боко , днес:))

    BIG AL
  40. 40 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Аууу откриха "електронната винетка" ли??? Ще се сетят ли да приложат същото за ГТП и ГО стикерите?

  41. 41 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Очаквам на принципа на Бойковизма,днес някой да излезе от хората на Боце и да кажат че ще правим база на НАСА или поне една нова магистрала заради гафовете на бат ви Бойко!

  42. 42 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1559 Неутрално

    До коментар [#33] от "alabalko":

    Може да е. Решения дал господ. Обаче микс между две решения, който изисква и изграждане на две отделни инфраструктури е изключително нелепо.

    И примерът с Германия от преди 20 години няма как да е адекватен.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  43. 43 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7454 Неутрално

    Ако бяхаме нормална държава,тежките камиони щяхме да ги качваме на жп платформи и да го превозваме от граница до граница.Хем щяхме да запазим ЖП-товарни превози,хем да си пазим пътищата.

  44. 44 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    [quote#1:"b_d_s"]Добр'утро! А досега къде спахте??? Това ви е втори мандат. Загубените приходи в бюджета кой ще възстанови? Човешките животи, загубени на пътя?[/quote]

    Това питай чугуните от БКП-то и царО. Те също бяха намесени във власта, точно тогава когато се подаваха документи, и трябваше да се действа бързо за да влезнат тия пътище в програмите до 2016а. Сега гоним дивото. Но все пак е по-добре от по Станишево и Орешарско време.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  45. 45 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    [quote#9:"caterpillar"]Най-голямото приключение от главните пътища е Варна - Бургас / справка днес /[/quote]

    [quote#19:"majorman"]Пак преди лелеяният тунел под Шипка...[/quote]

    тунела се проектира в момента, както и АМ Русе - Търново, като той е част от обхода на Габрово мисля и влиза в много важната връзка Русе - Маказа/Свиленград. Има някаква мисъл в АПИ и в Лилето, дано да продължават така.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  46. 46 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 506 Весело

    [quote#26:"ostin22"] поддръжката на всичкият този асфалт ще струва милиарди годишно[/quote]
    Значи няма асфалт- няма проблем.Пей сърце!

  47. 47 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 450 Неутрално

    "С тол такси за тежки камиони ще се финансира довършването на "Хемус""
    Ама по Тракия ще си карате без парички, нали??
    Стига сте говорили глупости!
    Утре ще се откажете от тая простотия.

    Долу евроатлантическите ценности!
  48. 48 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#8:"neznaiko.bg"]

    Защо трябва да се въвежда от 2018, а не по-рано?[/quote]
    Изборите кога са?

    Долу евроатлантическите ценности!
  49. 49 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#46] от "skomina":

    Не.. Да има асфалт колкото е необходимо..и по силите за поддържане..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  50. 50 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 450 Весело

    Тая първо говори ,след това мисли и чаак накрая оди да пита експертите-
    -голяма глупост ли казах пак ?

  51. 51 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 664 Любопитно

    Знаем, че сте тъпи.
    Не ни го напомняйте всеки път.
    Шиши за колко време ще събере 1,8 млрд. от тол такси.

  52. 52 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#43] от "rosiraycheva50._":

    Това къде го има?

  53. 53 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#47] от "Сова":

    Правилното е да караш с парички и по Тракия и по Люлин,Марица и като тръгнеш за Гърция,също!Тогава ще има парички и за Хемус и за други пътища!

  54. 54 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 450 Весело

    [quote#52:"Plamen Shopov"]Това къде го има? [/quote]
    Ее ,къде , на бабето у главата

  55. 55 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 451 Неутрално


    До коментар [#54] от "tenevski":

    Хаххххах +++++++++++++++++++++++++++!

  56. 56 Профил на mammita
    mammita
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Е а дано, ама на дали. Така е с всичко в България. От доста време се говори за тези тол такси и все още нищо не се случва, а тировете постоянно рушат пътищата ни. Да не говорим за задръстванията, които образуват и повишения риск на пътя заради тях. Всичко в България звучи добре от устата на политиците, но на практика нищо не се получава. Прост пример е най-голямата финансова измама реализирана някога в България - КТБ. Вече година и половина чуваме обещания от политиците за възмездие, справедливост и какво ли още не, но Цецо Василев продължава да си живее живота в Сърбия и да харчи по луксозните заведения там откраднатите ни пари. Така че само с едни голи намерения нищо няма да стане. Нека първо видим делата, пък после да се хвалят.

  57. 57 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1843 Неутрално

    До коментар [#42] от "Darth Plagueis":

    какъв пример с Германия от преди 20 години. Немската инфраструктура е с много входове и изходи на пътищата и не позволява кабинки с бариери. Това би пречило на потока по пътищата. Затова системата е електронна, за камионите и важи за магистралите и първокласните пътища. Понеже си писаха системата сами се забавиха прекалено много. Държавата съди изпълнителните за пропуснати ползи. Изпълнителите бяха немски фирми, за които беше ясно, че няма да се справят навреме. Въобще немски фирми да се справят навреме и в бюджет, при строителството, е някаква рядкост (Филхармонията, Летище Берлин, т.н.).
    В момента на магистралите в България вече има вишки. Слага ги АПИ за да следи натоварването. Спокойно могат да сложат електроника за отчитане на пробега на същите места. Дори в момента проверяват средната скорост на 1 отсечка на Струма, т.е. вече разпознават номерата на колите.

  58. 58 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1843 Неутрално

    До коментар [#53] от "Plamen Shopov":

    то такса няма да има по Тракия, поне не в новите части, а там международни превози не мината. Под Марица няма да има, по Струма няма да има, защото трябва дублиращ път без такси. Това е строение с европейско финансиране, което не позволява тол такси.

  59. 59 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 723 Неутрално

    Ами преди няколко дена прочетох едно стряскащо заглавие .
    " Магистралите станаха гробищни алеи . " След което последва седмица с четири автокатастрофи с пет- шест смъртни случая .
    Като потвърждение на написаното .

  60. 60 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    по 100 евра за 5 дни за турски тир е добра такса!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  61. 61 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    [quote#43:"rosiraycheva50._"]Ако бяхаме нормална държава,тежките камиони щяхме да ги качваме на жп платформи и да го превозваме от граница до граница.Хем щяхме да запазим ЖП-товарни превози,хем да си пазим пътищата. [/quote]
    Фактически турското лоби иска ние да сме поло безплатна територия за преминаване на товари за уикенда!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  62. 62 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Какво ще рече "тол такса"?

    Думата "toll" сама по себе си означава пътна такса, така че или кажете само "тол" или кажете на нормален български "пътна такса".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK