Решението на комисията по конкуренция нарушава законите на ЕС, обявиха от Uber

Решението на комисията по конкуренция нарушава законите на ЕС, обявиха от Uber

© Reuters



Върховният административен съд тепърва трябва да се произнесе по същество по жалбата на Uber срещу решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Това обявиха от компанията, на която вчера Върховният административен съд (ВАС) забрани да развива дейността си в настоящия й вид.


На практика ВАС потвърди незабавното изпълнение на решението на Комисията за защита на конкуренцията, с което се постановява прекратяване на установената нелоялна конкуренция от страна на "Юбер Б.В." и "Разиер Опърейшънс Б.В.".


Определението на съда е от 23 септември и трябва да влезе в сила след уведомяването на страните. То обаче не засяга жалбата на компанията по съществото на спора. Жалбата на компанията е срещу незабавно изпълнение на решението на Комисията за защита на конкуренцията.




"В момента разглеждаме изявлението на КЗК относно услугата ни UberX", посочват от компанията. Оттам допълват, че "десетки хиляди хора вече избраха Uber като безопасен, надежден и достъпен начин за придвижване из града".


Компанията обявява, че е информирала Европейската комисия за решението на КЗК, защото смята, че то нарушава законите на ЕС.


Наличието на повече избор е от огромна полза за обществото като цяло, дори и да създава затруднения на съществуващите конюнктурни интереси, допълват оттам.


"По-големият избор винаги води до по-добро качество и по-ниски цени на услугите. Редица антимонополни органи в Европа, включително във Франция, Германия, Италия, Норвегия, Дания и Финландия, призоваха за реформи на остарелите транспортни регулации, които не са в интерес на потребителите", посочват от Uber.


Междувременно във фейсбук в сряда, 30 септември се организира протест срещу решението на съда и Комисията за защита на конкуренцията.


"След като се разбра, че КЗК и ВАС работят в полза на статуквото в таксиметровия бизнес и против конкуренцията, свободата на пазара и правата на потребителите, следва да предприемем протестни действия, за да защитим дейността на един от малкото смислени и качествени доставчици на транспортни услуги - Uber - и правото си да предпочетем качеството пред посредствеността на "бакшишите"!", пишат организаторите на събитието. То се предвижда да се проведе пред сградата на ВАС. 

Коментари (65)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на save_knforest
    save_knforest
    Рейтинг: 559 Весело

    Юбер ще минат през Петко Николов, като куцо пиле през домат. Крайно време беше някой да му натрие носа на този...

  2. 2 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 464 Любопитно

    Това изразява цялата истина по един много дискретен начин:
    "Наличието на повече избор е от огромна полза за обществото като цяло, дори и да създава затруднения на съществуващите конюктурни интереси..."

    Stef
  3. 3 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2992 Неутрално

    До коментар [#1] от "save_knforest":

    Да, ве. Като не ги кефят регулациите у нас, прав им път.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 521 Любопитно

    ЕС ритна "Юбер", САЩ ритна "Фолксваген".
    Ритане по кокалчетата между ЕС и САЩ ли усещам?


  6. 6 Профил на persifedron1
    persifedron1
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#2:"stef"]Това изразява цялата истина по един много дискретен начин:
    "Наличието на повече избор е от огромна полза за обществото като цяло, дори и да създава затруднения на съществуващите конюктурни интереси..." [/quote]

    Почти цялата истина. Да, разбира се, че наличието на повече избор ще е от полза за всички, включително и таксиметровите компании, защото това ще ги принуди да подобрят услугата си и имиджа си.
    Но другата част от истината е, че и Uber трябва да си плащат данъците за услугата, която предлагат, защото иначе няма честна конкуренция.

  7. 7 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Съдът няма друг избор,освен да се съобрази със съществуващите в момента в държавата закони,наредби и регулации.
    Усилията трябва да се насочат към промяна именно на тези наредби, закони и регулации,така че да отговарят на технологичните промени и съвременните бизнес модели..

  8. 8 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 756 Неутрално

    Истината както често се случва е някъде по средата.

    Юбер е разбивач на един улегнал бизнес модел, натоварен с доста такси и режими. От друга страна таксиметровите компании имат доста разходи, които са задължени да правят, а Юбер избира да не прави - това води до неравнопоставеност на пазарните играчи и то по причини, в/у които те нямат пълен контрол (участва и държавата)

    Изходът? Според мен либерализация на тази услуга но не и по начин, който излага клиентите на рискове. В момента рискове има както в жълтото такси така и в юбер-таксито.

    Слава Богу няма много инциденти с таксита но с оглед на смъртността по пътищата у нас все пак не е ли по-добре да знаеш, че се возиш в кола, в която си застрахован?

  9. 9 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 624 Неутрално

    КЗК - Комисия за защита от конкуренция (може би е истинското ѝ наименование)!!??
    ... а ВАС - вас ви знаем ...

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  10. 10 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 884 Неутрално

    бакшишите че са зле, зле са, ама не знам колко акъл трябва да има човекът Х, за да се качи при напълно непознат шофьор, който даже не подлежи на контрол (пил ли е, дрогиран ли е, психопат изнасилвач ли е...)

  11. 11 Профил на miropenkov
    miropenkov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Едно хубаво нещо да има, ще го премахнат

  12. 12 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Таксиджийският бизнес в Европа е превзет и е монополизиран на принципа на шериата, от мюсюлманските имигранти.
    Всеки, имащ по-общи лични наблюдения го знае това.
    Юбер, колкото и демократична и иновативна компания да е, няма шанс в Европа, защото:
    Европа е подчинена на исляма. Институциите й, от страх да не засегнат интересите на мюсюлманите, са готови да погазят всички собствени правила.

  13. 13 Профил на tmax500
    tmax500
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Не могат да ги сринат, защото това си е просто друг вид услуга. Жалки опити на бакшишите да продължат с рекета си.

  14. 14 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    До коментар [#10] от "хм":

    Е че наскоро имаше инцидент с шофьор на такси, който беше редовно пиян... Да не говорим, че някои искат да те цакат по всякакви начини. Uber е все едно да се качиш на стоп.

  15. 15 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 464 Весело

    До коментар [#10] от "хм":

    Ако знаеш при какви "изнасилвачки" съм се возил на Юбер Опияних се и се дрогирах само като ги видях

    Stef
  16. 16 Профил на Траян
    Траян
    Рейтинг: 286 Неутрално

    Значиии...всичко, което малко или много променя някое статукво в нашата мила родина бива тормозено, гонено, анатемосвано! Страшни сме просто, а после защо нямало инвестиции и нови компании? Ми как да има, бе?! Как да им се идва, като всичко бива смазано!

  17. 17 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2535 Неутрално

    Съдете,съда ще реши.Ама в Срасбург.

  18. 18 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 910 Неутрално

    Много платени драскачи в Дневник днес в полза на бакшишите

  19. 19 Профил на skrita_sila_m
    skrita_sila_m
    Рейтинг: 418 Гневно
  20. 20 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#8] от "Yomega":

    Точно така е.
    И се басирам, че ако се случи една подобна либерализация, която да изравни сегашните таксита с Uber, тарикатчетата от Uber ще се евакуират моментално от местния пазар в търсене на по-злачни пасища.
    Обаче ходи го обясни на оцъклените хипстърчета, за които всичко що е свързано с мобилни приложения е супер готино и заслужава специално отношение.

  21. 21 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 880 Неутрално

    [quote#16:"trayan1980"]а после защо нямало инвестиции и нови компании?[/quote]
    Извинявай, но какви "инвестиции" са направили от ЮБЕР ???
    Нежеланието да плащат данъци ?

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  22. 22 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 264 Неутрално

    много ясно, че решението на комисията нарушава законите на ЕС и законите на конкуренцията.

    тукашните червени дерибейченца си мислят, че с лицензи, регулаци и подобни простотии могат да ограничават развитието на предприемачеството, новите услуги и иновативните бизнеси.

    аз лично не разбирам в какво точно обвиняват УБЕР България? че не си плащат данък печалба в България? че упражняват дейност, за която се изискват скъпи и тежки и трудно лицензи и разрешителни? че шофьорите на УБЕР нямат застраховки? или какво точно?

    време е червените олигарси да осъзнаят, че "разрушителната" иновация ще помете първо тях. и колкото и да се съпротивляват, цунамито на промените ще ги удави.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  23. 23 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 264 Неутрално

    то не може цялата една кохорта от некадърни, неефективни и неефикасни инспектори, шофьори, лизингодатели и други тунеадци от групите на кредитните милионери от 90-те и от групата на Цеко Минев постоянно да държат в подчинено положение както собствените си шофьори, така и клиентите.

    УБЕР е една прекрасна услуга и аз лично подкрепям нейните услуги, конкуренцията й с таксиметровите услуги в България и възможността за повече такива услуги в България.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  24. 24 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3413 Неутрално

    Тази комисия е откровено антисоциална. Напълно безполезна но не и безвредна.

  25. 25 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 470 Неутрално

    От своя страна таксиметровите шофьори и фирми ще правят контрапротест.
    М/увременно сдружението на производителите на коси (инструмента) ще правят протест пред заводите на производители на трактори! Крадат им хляба!

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3791 Неутрално

    [quote#13:"tmax500"]защото това си е просто друг вид услуга. [/quote]


    Наистина ли? Какъв е другия вид, къде е разликата?



    [quote#22:"полувишис"]че упражняват дейност, за която се изискват скъпи и тежки и трудно лицензи и разрешителни? че шофьорите на УБЕР нямат застраховки?[/quote]
    Да и Да.



    До коментар [#18] от "Само Левски":

    Много ясно. Щом някой не е на твоето мнение, значи е платен. Много Левскарско, да знаеш...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 425 Любопитно

    [quote#1:"save_knforest"]Петко Николов[/quote]

    Това кой е?

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  28. 28 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 425 Любопитно

    Ако Юбер се определя като "транспортна компания" трябва да я съдят. Ако обаче тя само свързва превозвачи и клиенти, тя е де факто рекламна платформа и съдът би следвало да съди всеки един отделен превозвач, не и Юбер.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  29. 29 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 419 Весело

    [quote#16:"trayan1980"]Значиии...всичко, което малко или много променя някое статукво в нашата мила родина бива тормозено, гонено, анатемосвано! [/quote]

    И как? Като го карат Юбер да си плаща данъците в България, а не в офшорки на Антилските острови през формална фирма регистрирана в Холандия? Като искат да има лиценз, да има договор с шофьорите, колите да са изправни с ГТП и пълно автокаско, да издава данъчни фактури и касови бележки, а не измислени "електронни отчетни документи", да плаща ДДС в България, а шофьорите му данък печалба и т.н дребни подробности от пейзажа. Иначе като Юбер всеки може, малко ли копърки си имаме?

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  30. 30 Профил на kanalin
    kanalin
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Uber нарушава законите (добри или лоши) и решението е логично и очаквано. Не разбирам как може едно пътуване с тях да се третира като споделено? Очевидно е , че ако поръчам чрез тях кола до летището да кажем шофьора , който ще ми изпратят едва ли и той лети на някъде или има работа към летището. Очевидна таксиметрова услуга. Не съм против тях , но малко хитруват на дребно. Законодателството е такова и е за всички. Не може за таксито лиценз 1000 лв на година (примерно) , а за тях нищо. И после имали по ниски цени и по конкурентни и ала бала. Аз ако произвеждам нещо и не плащам ДДС знаете ли как от веднъж ще стана супер конкурентен.

  31. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3791 Неутрално

    До коментар [#28] от "Mark Twain":

    Сайтът 3/100 е услуга за споделено пътуване. Против тях никой нищо не казва, няма и защо. Убер е бакшишка компания, неотличима от останалите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  32. 32 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Пичове, ползвайте TaxiMe. Готини таксита, моб приложение, плащат си данъците...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  33. 33 Профил на persifedron1
    persifedron1
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#28:"Mark Twain"]Ако Юбер се определя като "транспортна компания" трябва да я съдят. Ако обаче тя само свързва превозвачи и клиенти, тя е де факто рекламна платформа и съдът би следвало да съди всеки един отделен превозвач, не и Юбер. [/quote]

    Добре, но утре и таксиметровите компании могат да заявят, че не са таксиметрови компании; че диспечерите им всъщност са "платформа за реклама", а таксита не са таксита, ами коли за споделено пътуване. И тогава всички е имат равен старт.

  34. 34 Профил на block
    block
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    До коментар [#10] от "хм":
    [quote#10:"хм"]бакшишите че са зле, зле са, ама не знам колко акъл трябва да има човекът Х, за да се качи при напълно непознат шофьор, който даже не подлежи на контрол (пил ли е, дрогиран ли е, психопат изнасилвач ли е...)[/quote]
    то да ти кажа аз като те слушам сигурно се качваш на такси само след предварителен подбор, интервю и психологичен и токсикологичен анализ на бакшиша....

  35. 35 Профил на pourquoi
    pourquoi
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#34] от "blockblock":

    Точно, за да не ни се налага на всички ни да провеждаме предварителни интервюта, тестове и подбори разчитаме, че държавата го прави на наше място и доказателствата за това са лицензи, данъци и застраховки. Именно нещата, които Юбер не желае да изпълнява.

    Ако има път към рая, то има магистрала към ада.
  36. 36 Профил на enterfornone
    enterfornone
    Рейтинг: 603 Неутрално

    До коментар [#10] от "хм":

    Нищо не разбираш как работи Uber. Качвал се бил при непознат, само дето му имаш името, рейтинга и номера на колата още с поръчката и тази информация можеш да я пратиш на всеки, за да я знае.
    А на теб, никой не ти пречи да се качиш на стоянката при чичака с "карта" на таблото. Щото бил сигурен, никога не пие, никога не пласира дрога и няма никакви познати сутеньори да те закара.

  37. 37 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 419 Гневно

    "Юбер" са измамници, които не плащат никакви данъци в България. Изнасят всичките си печалби през плетеница от дъщерни фирми - през Холандия в офшорки на Антилските острови. Не издават нито фактури, нито касови бележки на клиентите, не плащат ДДС. Не спазват никакво трудово законодателство, нито законите за безопасност на пътническите превози, шофьорите им не декларират приходи и съответно не плащат данъци. На Юбер не им пука за колите, защото не са техни, шофьорите им се набутват с амортизации, разходи за ГТП, застраховки и поддръжка и т.н. За шофьорите им, това е втора или трета допълнителна работа и карат преуморени, за да рискуват живота си и този на пътниците. В същото време на българските таксита им разказваме играта с искания за лицензи, застраховки, технически прегледи, боядисване в жълто, данъци и такси, и после искаме да са конкурентни на мошеници и данъчни престъпници като прехвалената "Юбер"?

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  38. 38 Профил на block
    block
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    До коментар [#35] от "pourquoi":
    значи само да кажа, всеки който има документ за правоуправление на мпс от съответната категория може да го управлява. всяко мпс има задължителни прегледи за техническа изправност и поне гражданска отговорност.
    това не е да се качиш в колата на някой който сам я е изобретил и сглобил, води се на отчет в психодиспансера и кара на 500 ракии по улиците.
    колкото повече опции има човек, толкова по добре. едно време когато са почнали да строят железопътната линия между лондон и манчестър е имало невероятен вой от страна на собствениците на разни превозни средства с конска тяга. някои от опорните точки били:
    - при скорост по голяма от тази на коня човек можело да се задуши защото въздухът натискал дробовете му много силно!
    -кравите се плашат от локомотивите и спират да дават мляко
    - ако бог бил решил да има животни които ядат въглища а издишват огън е щял да ги направи
    -и накрая ако няма разумна цена за пътуването всеки нехранимайко щял да пътува насам натам вместо да се труди!

    има подобни опорни точки срещу плетачните машини, срещу фабриките, срещу роботите дето сглобяват коли, срещу месинджърите от страна на телекомуникационните компании и тн и тн.

    както вика хайтов - светът като е тръгнал да си събува потурите с тях ще си заминат и омазнените калпаци и антериите... и никакви кундураджии не могат да ги спрат колкото и да палят обущарските дюкяни.

  39. 39 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 419 Весело

    До коментар [#36] от "enterfornone":

    И какво като му имаш името? Ако си жена ще се замислиш за това например дадено по Нова телевизия:
    "По-тревожен обаче остава дебатът за сигурността в „Юбер” колите. Преди дни, властите в Индия наложиха частична забрана на услугата, тъй като клиентка се е оплакала, че е била изнасилена от шофьор на „Юбер” кола. Оказва се, че той вече е бил в ареста за подобно провинение, но е пуснат под гаранция.

    Подобно оплакване наскоро дойде и от Чикаго. В града, „Юбер” автомобил шофира и българинът Страхил Ватев. Той разказа, че преди да стане част от платформата, е бил проверен обстойно." http://novanews.novatv.bg/news/view/2014/12/12/95420/%D0%B7%D0%B0%D1%89%D0%BE-%D0%B7%D0%B0%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%85%D0%B0-%D1%8E%D0%B1%D0%B5%D1%80-%D0%B2-%D0%BD%D1%8F%D0%BA%D0%BE%D0%B8-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8-/

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  40. 40 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 592 Неутрално

    Цялата държава е на колене пред софийската таксиджийска мафия!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  41. 41 Профил на enterfornone
    enterfornone
    Рейтинг: 603 Неутрално

    До коментар [#39] от "Sars Saraktos":

    Единственото, което показа е с дулгото писание, че всеки подобен случай води до 100% разкриваемост. И два случая в целия свят...
    Успех при неизвестния чичак, аз не те спирам да си го ползваш, който там се падне.

  42. 42 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 419 Весело

    [quote#36:"enterfornone"]Нищо не разбираш как работи Uber. Качвал се бил при непознат, само дето му имаш името, рейтинга и номера на колата още с поръчката и тази информация можеш да я пратиш на всеки, за да я знае. [/quote]

    А това същото го има в приложението за Андроид на ОК такси. Е, и в какво е "иновацията" на Юбер освен в криминалното неспазване на данъчните закони на всички държави в които работят?

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  43. 43 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1045 Весело

    До коментар [#38] от "blockblock":

    Цялото ти словоизлияние е потвърждение, че тезата ти е грешна (от моя гледна точка). Юбер не предлагат нищо ново, иновативно и напредничаво - те предлагат транспортна услуга като всички останали бакшиши, но не желаят да бъдат лицензирани, регулирани и да плащат данъци. А това си е нерегламентирано предимство, не ли

    Мома, връщай 12 и 12А!
  44. 44 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 314 Неутрално

    До коментар [#3] от "Читател":

    абе ти да не си фен на лукойл.
    те не спазват регулациите, ама май си мълчиш.

  45. 46 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 314 Неутрално

    До коментар [#40] от "maddrum":

    днес една копърка ме одруса двойно.
    от александровска до бастилията десет лева.
    вози на ебати тарифите, вътре бичи чалга, и
    колата е на повече от 15 години. незаконна отвсякъде.
    та нямам милост към тези.
    конкуренция и това е.
    като не можеш прави друго за да се издържаш.

  46. 47 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 314 Неутрално

    До коментар [#39] от "Sars Saraktos":

    абе ей я да те светна малко колко бакшиша
    са сводници и рекетьори.
    колко имат помпи.
    един приятел беше бакшиш.
    така че не ми ги дрънкай врели некипели.
    таксиджиите са партия с престъпници
    и мафията.

  47. 48 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 441 Неутрално

    До коментар [#30] от "kanalin":

    С други думи продуктите и услугите, които са подложени на задължителна държавна регулация и (не)оправдано тежко облагане с данъци и такси, са по-скъпи и непазарни?
    Ай стига бе!
    Аз пък си мислех, че причината за високите цени са мръсните либерасти...

    Every cradle is a grave.
  48. 49 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 419 Гневно

    [quote#47:"mihail_p"]абе ей я да те светна малко колко бакшиша
    са сводници и рекетьори.
    колко имат помпи.
    един приятел беше бакшиш.
    така че не ми ги дрънкай врели некипели.
    таксиджиите са партия с престъпници
    и мафията.[/quote]

    Ами да ги гонят тогава и тях. Аз си пътувам с ОК и нямам проблем. Ама пак те питам, "Юбер" не правят ли данъчни престъпления? Това тяхното не се ли нарича "укриване на данъци и данъчни измами"? С такива престъпници като тях ли ще боря, родните престъпни "копърки"?

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  49. 50 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 419 Весело

    [quote#48:"Ватник"]Аз пък си мислех, че причината за високите цени са мръсните либерасти...[/quote]

    Точно така де, мръсните управляващи в Брюксел либерасти от евротолерастийския съюз наложиха тези тежки регулации на такситата в България - да са жълти, с лицензи и такси и психо-прегледи и т.н. Е, като ги спазихме всичките им евродирективи, включително за "кривите краставици" и "щастливите кокошки", цените скочиха, а заплатите намаляха....

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  50. 51 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 441 Неутрално

    [quote#49:"Sars Saraktos"]Това тяхното не се ли нарича "укриване на данъци и данъчни измами"?[/quote]

    Според някои философи и икономисти самите данъци са легализирана форма на грабеж. Всичко е относително.
    А това дали Uber нарушава законите на РБ ще го каже съдът.
    Да не се окаже само, че те просто предлагат един нов вид услуга, която просто все още не е попаднала под ударите на регулаторите.

    Every cradle is a grave.
  51. 52 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 419 Любопитно

    [quote#51:"Ватник"]А това дали Uber нарушава законите на РБ ще го каже съдът. [/quote]

    Ами той съдът вече го каза в много страни по света, скоро и в България.

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  52. 53 Профил на block
    block
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    До коментар [#43] от "CINZANO":
    [quote#43:"CINZANO"]Цялото ти словоизлияние е потвърждение, че тезата ти е грешна (от моя гледна точка).[/quote]
    сине, пишем ти бавно оти знам дека не можеш да четеш бърже...
    [quote#43:"CINZANO"]Юбер не предлагат нищо ново, иновативно и напредничаво - те предлагат транспортна услуга като всички останали бакшиши, но не желаят да бъдат лицензирани, регулирани и да плащат данъци.[/quote]
    всъщност юбер предлагат иновативно и ново. това е свързаност. идеята да се обвърже човек който в свободното си време предлага ресурс с човек който иска да ползва този ресурс и рейтинговането им определено не е присъствала в света на транспорта преди юбер. имаше разбира се неща от типа на 3на100 и аз съм го ползвал. карал съм насам натам и са ме возили. но самият трик с изкарването на парите е изобретение на юбер. ще кажеш, че са транспортна фирма ама не са. те са фирма която предлага технологично решение за споделяне на ресурс най общо казано. значи като погледнем реално какво има таксиметровата кола в повече от моята... може би брояч, помпа и пухкаво зарче на огледалото за задно виждане.
    без услугата на юбер споделянето на ресурси е щяло да си остане в рудиментарен стадий от типа на - айде ще те закарам ама дай 10 кинта да сипем бензин... разбираш ли то си съществува. бакшишите са станали жертва на желанието си да оградят пазара от нови играчи - лицензи, диспечери али бали. но тяхната крепост се е превърнала в техен затвор. както тираджиите в гърция. правиха струваха лобираха за високи лицензи стигнаха до 200К евро и като се отвори пазара сега пищят на умряло щото с идеята да се защитят от пришълци си измислиха някакви схеми и сега са се навътрили.
    относно криенето на данъци.
    всяка фирма регистрирана в бг плаща данъци.
    всяка финансова транзакция в юберската система е проследима
    а не "немам дребни" и "е, много ми е близко" и после да си хвърляме камъни в задното стъкло (проверих давността е минала, невинен съм)
    така, че... тезата ми е правилна. не могат да спрат промяната с дребни процедурни хватки.

  53. 54 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8135 Неутрално

    Сега делото ще се принесе в европейски съд.

  54. 55 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3791 Неутрално

    До коментар [#53] от "blockblock":

    Ае да ми обясниш каква е разликата между Убер и 21-21. И в двата варианта имаш нужда от превоз, обръщаш се към компанията и като резултат пристига някакъв шофьор, който те кара. И в двата случая този шофьор не е служител на компанията, нито колата му е собственост на компанията.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  55. 56 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 419 Любопитно

    [quote#53:"blockblock"]относно криенето на данъци.
    всяка фирма регистрирана в бг плаща данъци.
    всяка финансова транзакция в юберската система е проследима [/quote]

    Точно това не е вярно. Юбер не плаща никакви данъци в България, защото сметките му в които ти отиват парите са в Холандия.

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  56. 57 Профил на block
    block
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    До коментар [#55] от "Darth Plagueis":
    [quote#55:"Darth Plagueis"]Ае да ми обясниш каква е разликата между Убер и 21-21.[/quote]
    ами щом няма разлика, значи мога да ползвам която си искам. да?
    [quote#55:"Darth Plagueis"]И в двата варианта имаш нужда от превоз, обръщаш се към компанията и като резултат пристига някакъв шофьор, който те кара. И в двата случая този шофьор не е служител на компанията, нито колата му е собственост на компанията.[/quote]
    а, не се обръщам към юбер, ползвам платформата която юбер са измислили за да се свържа с някой чийто рейтинг ми се е видял симпатичен.
    верно ли всичките коли на 2121 не са на таксиметровата компания?

  57. 58 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3791 Неутрално

    [quote#57:"blockblock"]ами щом няма разлика, значи мога да ползвам която си искам. да? [/quote]

    Разбира се че можеш. А те трябва да минават на еднакви лицензионни режими.


    [quote#57:"blockblock"]не се обръщам към юбер[/quote]
    Верно ли не се обръщаш към Юбер? А на кого плащаш тогава? На филанкишията?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  58. 59 Профил на block
    block
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    До коментар [#56] от "Sars Saraktos":
    [quote#56:"Sars Saraktos"]Юбер не плаща никакви данъци в България, защото сметките му в които ти отиват парите са в Холандия. [/quote]
    Верно ли? Аз пък бях видял, че има регистрирано дружество Юбер България или някакво такова име, тук в България. Ма щом казваш начи парите отиват в Холандия...сичките..

  59. 60 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#59] от "blockblock":

    Това, което е регистрирано тук е едно офисче, от което "се поддържа" платформата. А на бас, че това офисче е декларирало супер мизерна печалба и към него няма нито една транзакция от отчиленията, които Uber взима за да "опосредства" превоза на пътници срещу заплащне, който всъщност не бил нито услуга, нито превоз, а било само едно анонимно мобилно приложение, дето правело живота на хипстърите по-готин.
    Трагедия...

  60. 61 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3791 Неутрално

    До коментар [#59] от "blockblock":

    И ти плащаш на него?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  61. 62 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#20] от "nick_wolf1":

    Поне за мен услугата на убер е по-добра, но разни хора, разни идеали. Сегашните таксиметрови фирми са лизингови дружества, а не транспортни оператори. Затова и дават коли на всеки, който може да си плаща заема за колата. Като резултат се появява калпаво обслужване. Все пак в София има една-две фирми, които взимат шофьорите на заплата и услугата е прилична

  62. 63 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#62] от "Боян Дуков":

    Никога не съм коментирал коя от услугите е по-добра. Просто обръщам внимание, че Uber, чрез дори не особено оригинално "преформулиране" на дейността си се опитва да заобиколи нормативните изисквания, позиционирайки се на пазар, участниците на който са задължени да спазват тези изиксвания. Добри или лоши са нормативните изиксвания, докато са в сила, всеки трябва да ги изпълнява. Ако не отговарят на нуждите на обществото нека бъдат променени. Обаче тогава Uber 100% ще подвият опашки, щото вече няма да са конкурентни.
    Снощи гледах Красен Станчев в предаването на Милен Петков как буквално тролеше в защита на Uber. Беше тотално неподготвен по темата и се лигавеше с някакви глупости за "свободно договаряне" между шофьорите и пътниците, които заедно изпълнявали "споделено пътуване" и дрън-дрън. Едва ли не пътниците и шофьорите си делят горивото, пък Uber само им дава средство да се свържат помежду си. Да не си помисли някой, че тва е някаква икономическа дейност. Още малко и някой ще каже, че мога да платя (опа! не платя, а отблагодаря!) на шофьора с 10 яйца и една кошничка грозде... Или за по-хипстърско, с тубичка вакса за мустаци и ваучер за отстъпка в оптика, дето продават очила с дебели рамки...

  63. 64 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    Милен Цветков*, объркал съм го в предния коментар.

  64. 65 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 373 Неутрално

    Като пътник ме интересуват няколко неща - да не се пуши в колата, да е чиста, да не дъни чалга, да мога да платя електронно, да избера маршрута и да знам, че не са ме измамили с него.
    В едната ситуация - дори понякога питат "ще ти пречи ли да запаля", тук-там са чисти, "нямам да ти върна", оплаквания на арменския поп. В другата - винаги досега чисти и немирищещи автомобили, питат каква музика искам, откъде да мина, пари на ръка не се разменят, получавам мейл с маршрута и ако не е бил точен мога да се оплача и да ми върнат парите (пробвано)
    Кое да избера?

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK