
© Надежда Чипева, Капитал
В настоящия си състав и практика Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) не само не защитава конкуренцията, а даже напротив – вреди както с бездействието си, така и с действията си и е по-скоро Комисия за защита от конкуренцията. Това се казва в становище на партия "Зелените", която настоява за незабавни оставки на сегашните членове на регулатора и избор на нови при максимално прозрачна и честна процедура и с участието на гражданското общество.
"Зелените" се мотивират с бездействието на КЗК при задържането на цените на горивата в България докато петролът на световните пазари поевтиня рекордно, становището на регулатора, че вестникарският пазар е конкурентен, въпреки че "80% от пазара на печатни медии се контролира от Д. П. и майка му при неясно финансиране", както и заключението за липса на нелоялни практики на банките, които "могат да променят условията по кредитите и депозитите когато и както си поискат".
В същото време КЗК иска да се забрани дейността на компанията UBER, благодарение на която "можете да си поръчате чрез мобилно приложение превоз с нов автомобил и да платите с карта предварително обявената сума за превоза".
Според "Зелените" самата идея да се регулира нов бизнес модел съгласно остарели и неадекватни регулации и практики отпреди векове е несъстоятелна и неадекватна, каквато би била забраната за коли таксита във времената на файтоните. "Услугите от този тип, както и множеството други форми на споделени пътувания са просто нов начин на правене на нещата и това, което "Зелените" наричаме "споделена икономика". Затова и подобни опити за забрани неминуемо ще търпят провал, но могат да забавят значително навлизането на нови бизнес модели и продукти, с всички последствия от това за бизнеса и гражданите", се казва в становището на политическата формация.
Според нея силните регулации в таксиметровите превози не работят, а свидетелство за това са множеството остарели и опасни автомобили с груби, неквалифицирани и опасни за околните таксиметрови шофьори, а също и съществуващите нелегални таксита.
Затова "Зелените" предлагат премахване на регулациите и допускане на свободна, прозрачна и лоялна конкуренция в бранша като ДАИ, КАТ и НАП започнат да изпълняват задълженията си. "Ако тези институции не се справят със задълженията си по принцип, какво променяме като им даваме още правомощия по отношение само на таксиметровите превози? Според нас така просто се увеличава вероятността за възникване на корупционни практики," предупреждават "Зелените".
С вечен бан. Евроатлантическата демокрация е лъжа
Рейтинг: 986 НеутралноЩом с регулация едвам ги регулират, какво ли ще настане при липса на регулации? То бива глупост, то може, ама чак па толко. Защо не ходят да садят дървета тия зелки и да не се заминават с неща от които не разбират?
Осквернявам паметници и пропагандирам евроатлантически ценности срещу заплащане.Кирето
Рейтинг: 1312 НеутралноЗелените, специално за такситата и на идея си нямат какво би станало без регулация.
Научих "God Save the Queen".........е, струва си....Всичкото мангал ще се накачи по всякакви таралясници и ще стане мазало...
То не че сега не така, но все пак има някакъв контрол...
ungeheuer
Рейтинг: 509 НеутралноДо коментар [#1] от "irod.kalchev":
До коментар [#2] от "Кирето":
Зелените казват нещо умно, и по-изявено десните партии трябва да ги е срам, че не са първи по тази тема. Като всичкото мангал се качи по таралясници, да не би някой с пистолет да ви задължава да се качвате? Има Убер, има по-реномирани фирми, има и други приложения.
Естествено, че трябва да има по-малко регулации.
Колаборационист
Рейтинг: 905 ЛюбопитноНа всички отдааавна им е ясно, че КЗК е гнила от кадето и да ги погледнеш, а зеленчуковете казват това, което останалите премълчават - ОСТАВКА !
Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !Кирето
Рейтинг: 1312 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "ungeheuer":
Научих "God Save the Queen".........е, струва си....А не си ли се замислял, че като се качи кьораво и сакато на таксита те са опасни не само за тези които возят, а и за всички около тях?
Оня дето се заби в спирката на Цариградско, помниш ли го?
П.П. Такси не ползвам, ходя пеш или с градския и с това си действие май съм по-зелен и от зелените...
apollo
Рейтинг: 497 НеутралноКаквато комисията такива и зелените-менте.
Тюфлекчия
Рейтинг: 1986 Неутрално[quote#1:"irod.kalchev"]Щом с регулация едвам ги регулират, какво ли ще настане при липса на регулации?[/quote]
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Ами сега регулациите гарантират, че в бизнеса са само старите хиени, които си плащат като попове където трябва. При липса на регулации конкуренцията ще изхвърли мърлячите и ще останат само читавите фирми. Това което КЗК прави в момента е да гарантира монопола на смърдящите таралясници карани от неизвестно какви шофьори. Колко пъти като си се качил в такси липсва карта със снимка на водача или на снимката е друг човек? Колко пъти вътре смърди на умряло? Колко пъти си се притеснявал дали колата няма да се разпадне под теб, или идиотът, който шофира и очевидно заспива няма да се забие някъде? Безброй най-вероятно. Между другото съм подавал жалби няколко пъти - нищо. Въпросните фирми НЕ разследват жалби от клиенти. Ей това са ви "регулациите"...
Viva la Evolution
Рейтинг: 1487 НеутралноПринципно, винаги съм бил противник на разните "зелени" и всякакви други левичари, но като са прави, прави са!
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "Тюфлекчия
Рейтинг: 1986 Весело[quote#5:"Кирето"]А не си ли се замислял, че като се качи кьораво и сакато на таксита те са опасни не само за тези които возят, а и за всички около тях? [/quote]
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Положението е точно такова и в момента - куцо, кьораво и сакато се е качило на таксита и е опасно за всички. Регулациите как точно помагат? Само не ми казвай, че без тях ще е по-зле, щото ДВА пъти съм ставал свидетел полицай да спират такси и да се оказва, че водачът няма лиценз или както там се води за такси, а единият път и книжка нямаше. И двата пъти такситата бяха на големи, "реномирани" и "регулирани" фирми...
ungeheuer
Рейтинг: 509 НеутралноДо коментар [#5] от "Кирето":
според вас регулациите изхвърлят по-успешно скапаните услуги от конкуренцията?
Yomega
Рейтинг: 749 НеутралноДо коментар [#9] от "Тюфлекчия":ч
Абе да не забравяме, че таксиджийските фирми са по същество фирми за лизинг на автомобили.
john_law
Рейтинг: 518 НеутралноДо коментар [#9] от "Тюфлекчия":
Именно - на UBER модела е саморегулиращ се. Първо всички плащания минават по безкасов път и няма как да се мами, тоест държавата може само да спечели. Второ - шофьорите получават отзиви от пътниците, ако не се държат адекватно сами се отстраняват. Трето - държавата няма да се бори с измамниците, защото е ясно за колко и какво плащаш - няма апарат който да се манипулира.
Кирето
Рейтинг: 1312 НеутралноДо коментар [#10] от "ungeheuer":
Научих "God Save the Queen".........е, струва си....Не, но поне се следи за изправността на колата, застраховка, освен гражданска има и такава за местата в колата и един куп други неща...
Далеч съм от мисълта, че всичко е ОК, но по същата логика трябва да се премахне и регулацията на градския и междуградския транспорт.
За това съгласен ли си?
Според мен зелените си търсят гласове сред бакшишите...
ungeheuer
Рейтинг: 509 НеутралноДо коментар [#13] от "Кирето":
Ами съгласен съм, може би не съвсем рязко, но съм съгласен. Междуградският е по-нерегулиран от градския и доста по-достъпен/приятен и т.н., макар че и там сянката на Доган дебне и си е осигурила доста голям монопол.
Кирето
Рейтинг: 1312 НеутралноДо коментар [#14] от "ungeheuer":
Научих "God Save the Queen".........е, струва си....[quote#14:"ungeheuer"]Междуградският е по-нерегулиран от градския и доста по-достъпен/приятен [/quote]
Междуградския е също толкова регулиран, колкото и такситата, даже и повече.
Изисквания за двама шофьори, ако се пътува над опрределени километри, големи изисквания към самите автобуси и един куп неща и всичко това е направено за да има сигурност и защита за пътниците.
Представи си, ако всичко това отпадне...
Е, винаги има изключения, но то къде ги няма...
С вечен бан. Евроатлантическата демокрация е лъжа
Рейтинг: 986 Неутрално[quote#7:"Тюфлекчия"]При липса на регулации конкуренцията ще изхвърли мърлячите и ще останат само читавите фирми.[/quote]
Осквернявам паметници и пропагандирам евроатлантически ценности срещу заплащане.Точно обратното е. С подбиване на цените за сметка на качеството ще пострадат читавите фирми. В най-бедната страна на Европа е важна преди всичко цената, пък ако ще и с подвижна бомба да те возят. Съответно и опасността за клиентите ще се повиши.
Като нема регулации на пазара за наркотици конкуренцията до по-качествен кокаин ли води? Или води до липса на кокаин в кокаина?
Един препатил
Рейтинг: 3033 НеутралноКоето си е вярно - вярно е. Прави са.
"Платон ми е скъп, но истината ми е по-скъпа" (Аристотел)
не на безразличието
Рейтинг: 1274 НеутралноБългария и регулации,пълен смях има защита на монополи и големи играчи регулация в държава където има по равни и от равните е невъзможна - не пишете глупости
'Българите сме малък но много прост народ.' М ВешимБез коз
Рейтинг: 878 НеутралноМного народ го е страх от зелените,защото са наясно,че са прогресивни и модерни. Не само КЗК е гнила институция. Цялата ни държавна структура трябва да се промени!
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !Без коз
Рейтинг: 878 НеутралноДо коментар [#17] от "Един препатил":
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !У нас "истината" не е една!
DareDebil
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#5] от "Кирето":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.а ти като го помниш, как точно стана така че супер-регулираният таксиджия се заби в спирката? Нали регулациите точно това трябваше да предотвратят? И като се заби, какво стана с него? Какво стана с хората дето помете?
wanderer
Рейтинг: 2293 Любопитно[quote#3:"ungeheuer"]Зелените казват нещо умно[/quote]
А именно? ДДС-то и акцизът върху горивото и автомобила за чия сметка ще са? За нещастникът, впримчил се в Убер, или ще се "прехвърлят" на крайния потребител както правят регистрираните фирми за таксиметрови превози? А може нищо да не се "прехвърля" (без касов апарат) и ще имаме "свободна конкуренция" между "сива икономика" (Убер) и "светла икономика" (с касов апарат, с квалифициран шофьор и щателно проверен автомобил). Тъй де, Убер няма изискване за възраст на автомобила от 8 години, така че може пенсиониран партиен секратар със старата си Волга да го играе Уберджия.
Волен от Ривиа
Рейтинг: 471 НеутралноТия са пълни неадеквати. Вместо Зелените да се кръстят Хипстърите и да си лягат. Вместо да се борят да намалее автомобилния трафик за сметка на градския транспорт те искат да изкарат още автомобили, които стоят на паркинг през 23 ч. в денонощието да тръгнат по улиците по цял ден.
Публикувано през m.dnevnik.bg
Тюфлекчия
Рейтинг: 1986 Неутрално[quote#16:"irod.kalchev"]Като нема регулации на пазара за наркотици конкуренцията до по-качествен кокаин ли води? Или води до липса на кокаин в кокаина?[/quote]
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Ами противно на това, което дават по филмите, погледнато от икономическа гледна точка, "войната срещу наркотиците" всъщност е охрана на държавата над монопола върху тях. Същото е и с такситата.
Всички дето сте се хванали за това как ако няма безброй регулации, лицензи и така нататък категорично отказвате да отговорите на въпросът, който се поставя от няколко души във форума. Като има регулации, лицензи, изпити и така нататък - действат ли? Естествено че не искате да отговорите, защото отговорът е еднозначен. Хора биват мамени непрекъснато, таксиджии редовно правят катастрофи, някои от тях наистина зверски (за повечето не се пише в медиите, защото "регулираните" и там се отчитат), не всички, но мнозинството от шофьорите са с ниска хигиена и още по-ниска култура, при всички "разпоредби" дори в София все още е пълно със стари коли на по половин милион километра, че и повече, а дори и на новите никой не знае дали се прави някаква подръжка. Жените масово се страхуват да се качват по тълно сами в такси и с пълно право - самите таксиджии си признават, че сред тях е пълно с разни, които карат само нощни смени с цел да се възползват ако могат от някое подпийнало момиче, което след това ще се срамува да се оплаче (това са ми го казвали няколко шофьори на таксита, даже и те се гнусяха от колегите си). Ей това са ви регулациите - същите като в много други браншове. Важат само когато не си от нашите и като цяло целят не да гарантират нещо на потребителя, а да не допускат истинска конкуренция на пазара, който е поделен между няколко играчи. И какво пък им броите стотинките на нещастните бакшиши - аз не познавам някой, който да се е отказал от занаята, за разлика от лекари, учители, инженери и т.н.
Кирето
Рейтинг: 1312 НеутралноДо коментар [#21] от "DareDebil":
Научих "God Save the Queen".........е, струва си....Виж сега, винаги ще има по един идиот, като този на Цариградско и ги има по цял свят.
Ако няма регулации, вероятността такива идиоти да станат масово явление расте.
А какво е станало и къде е тоя е съвсем друг въпрос.
Тюфлекчия
Рейтинг: 1986 Весело[quote#22:"wanderer"]"светла икономика" (с касов апарат, с квалифициран шофьор и щателно проверен автомобил)[/quote]
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Значи излиза, че до преди да дойдат Uber всичко в бранша е било розово - цитирам "с касов апарат, с квалифициран шофьор и щателно проверен автомобил" - и след като тия катили са цъфнали и са развихрили сивата икономика, изведнъж нещата се сринали? Сигурни ли сме, че говорим за една и съща държава? Щото от ежедневния ми опит по софийските улици и с такси, и с кола, и пеша не съм забелязал такова нещо да има нито преди, нито след идването на Uber. Просто метрото и въобще постоянното подобрение на градския транспорт в София последните да кажем 15 години най-накрая започнаха да трансформират таксиджийството от златна мина в нормален среднопечеливш занаят, в който за да си добре трябва да работиш много и да се държиш прилично. Явно Uber започна окончателно да ги убива, в резултат на което се мобилизира целият ресурс на държавата за да възстанови статуквото. "Проверен автомобил" - хахахаха. Половината таксита на които съм се возил в София последните десетина години не бих подкарал като шофьор в никакъв случай.
ahasver
Рейтинг: 1644 НеутралноБая трошки ще слязат от тухлите и ще потеглят. Научиш ли за какво са педалите - давай газ и това е !
С вечен бан. Евроатлантическата демокрация е лъжа
Рейтинг: 986 Неутрално[quote#24:"Тюфлекчия"]Като има регулации, лицензи, изпити и така нататък - действат ли?[/quote]
Осквернявам паметници и пропагандирам евроатлантически ценности срещу заплащане.Разбира се че действат, но явно не са достатъчно силни и строги, затова и ефектът от тех е половинчат. От друга страна, липсва и потребителска култура. Липсва и бизнес култура. Когато регулациите и стандартите станат по-силни и се спазват, а потребителската и бизнес културата се повишат, тогава и ще имаме качество във всички области на икономиката и живота.
ungeheuer
Рейтинг: 509 НеутралноДо коментар [#15] от "Кирето":
Имах предвид на тема конкуренция. Има регулации, но има и сравнителна свобода на влизане на пазара, ако ги изпълняваш. Докато повечето градски мрежи са социализирани и сравнително ужасни.
Роси
Рейтинг: 8089 НеутралноВече всякакви граждански ,екологични и каквито там други организации съществуват, искат да ръководят държавата, вместо само да следят дали държавните органи спазват задълженията си и законите на страната.
ungeheuer
Рейтинг: 509 НеутралноДо коментар [#30] от "rosiraycheva50._":
това се нарича гражданско общество и е обратно на тоталитарната държава?
russian78
Рейтинг: 733 НеутралноКогато говори разумът, единственото, което могат да му противопоставят неговите противници са чувствата. Нямам отношение към "Зелените", но срещу разумните им разсъждения имаме само опит да бъдем "сплашени" с някакъв световен апокалипсис, който видите ли, щял да настъпи, ако вземем да се отървем от някоя безумна регулация.
"Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)На този свят няма нищо, което да защитава потребителя по-добре от свободната конкуренцията, а всяка регулация затваря входа в съответния бизнес и намалява възможностите за конкуренция. Т.е. регулациите са пряко насочени срещу потребителите, независимо от високопарните заявления в обратна посока.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1488 Неутрално[quote#28:"irod.kalchev"]Когато регулациите и стандартите станат по-силни и се спазват, а потребителската и бизнес културата се повишат, тогава и ще имаме качество във всички области на икономиката и живота. [/quote]
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКБрейййй, ти пренаписа половината цивилизация бре!
ok
Рейтинг: 660 ВеселоДо коментар [#30] от "rosiraycheva50._":
Викаш я мутрите колко добре си я ръководят, защо някой трябва да им се бърка
Тюфлекчия
Рейтинг: 1986 Весело[quote#28:"irod.kalchev"]Когато регулациите и стандартите станат по-силни и се спазват, а потребителската и бизнес културата се повишат, тогава и ще имаме качество във всички области на икономиката и живота.[/quote]
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Това съждение уби коча с мистрия. Даже крайните подържници на държавните регулации не си позволяват да говорят такива глупости...
wanderer
Рейтинг: 2293 Весело[quote#26:"Тюфлекчия"]Значи излиза, че до преди да дойдат Uber всичко в бранша е било розово[/quote]
Друго излиза: Значи няма да си оправим регулациите и нормите, ами защото така или иначе не искаме да спазваме никакъв да пуснем едни, дето го карат през просото. Днес Юбер, утре СИК (не че не се е облажил) и накрая "сараите".
Тогава защо изобщо си правим труда да ходим на избори, да знаем Конституцията или сключваме някави договори!? Всеки с някаква "иновативна" идея, било метод за рязане на ел. кабели, "усвояване" на обществени средства или ново приложение за техника в частен дом, отива и си прилага "иновацията" ... за да се конкурира с "иновирания".
DareDebil
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#25] от "Кирето":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.не е съвсем друг въпрос, точно това Е въпросът. Кой ти каза че ако ги нямало регулациите, вероятността да има повече такива идиоти е по-голяма? Та нали точно такива идиоти се опитват да избегнат клиентите на uber!? Отделно че регулациите пазят точно такива идиоти.
Златин Златев
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#7] от "Тюфлекчия":
"Ние не наследяваме земята на нашите предци, ние я взимаме назаем от децата ни." Индианска поговорка+++++++++++++
Златин Златев
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#16] от "Демократ-грантаджия":
"Ние не наследяваме земята на нашите предци, ние я взимаме назаем от децата ни." Индианска поговоркаБрей, наблюдения върху пазара на кокаин ли имаш? Евала!