"Фолксваген" готви външно разследване на скандала с вредните емисии

Манипулирането на резултатите е било основно в популярната кампания на "Фолксваген" за "чист дизел" и е било в сърцето на стратегията за подобряване на продажбите в САЩ.

© Dado Ruvic, Reuters

Манипулирането на резултатите е било основно в популярната кампания на "Фолксваген" за "чист дизел" и е било в сърцето на стратегията за подобряване на продажбите в САЩ.



Ръководителите на "Фолксваген" ще се запознаят в сряда с констатациите от вътрешното разследване за изпитванията на вредните емисиите на дизеловите двигатели, за да се подготвят за външно разследване, заяви източник, запознат с въпроса, пред "Ройтерс".


Изпълнителният комитет на надзорния съвет на германския автомобилостроител ще се събере в сряда вечерта в централата си във Волфсбург, за да направи оценка на първоначалните резултати от вътрешното разследване на най-големия скандал с своята 78-годишна история, каза източникът, пожелал да остане анонимен.


Представител на адвокатската кантора от САЩ Jones Day, която се очаква проведе външното разследване, ще присъства на срещата в сряда, добави източникът.




Най-големият производител на автомобили в Европа призна за измамите в тестовете за вредни емисии на дизеловите двигатели в САЩ. Министърът на транспорта на Германия заяви, че са били манипулирани и тестове в Европа, където компанията продава около 40 процента от своите превозни средства.


Компанията е под огромен натиск да се пребори с кризата, заради която изгуби повече от една трета от пазарната си стойност. Скандалът предизвика сътресения в глобалната автомобилна индустрия и може да навреди на германската икономика.


Новият главен изпълнителен директор Матиас Мюлер, който пое поста от Мартин Винтеркорн миналия петък, обеща да накаже виновните и да създаде нова бизнес култура.


Винтеркорн, главен изпълнителен директор за почти девет години, е разследван от германските прокурори по подозрения в измама.


Инвеститорите приемат вътрешното разследване за особено важно предвид тесните връзки на Мюлер с семейството Пиех-Порше, което контролира концерна


Влиятелният германски вестник "Ханделсблат" съобщи в сряда, че някои инвеститори са поискали предложения за председател на управителния съвет Ханс-Дитрих Поетш да не поема поста, но запознати със случая са коментирали пред "Ройтерс", че кланът Пиех-Порше настоява той да стане председател.


Консултантската фирма Hermes EOS заяви в понеделник, че има "реални съмнения" за решението на "Фолксваген" да назначи вътрешни лица на висшите позиции в компанията в опита й да се справи с кризата.


Проблемите пред новото ръководство


Компанията заяви във вторник, че подготвя подмяна "в следващите дни" на софтуера на нейните автомобили, за който бе установено, че манипулира лабораторните данни за вредни емисии.


Мюлер е заявил, че е изготвен цялостен план за извикването в обслужващите сервизи на близо 11 милиона автомобила, след което през октомври регулаторните органи да бъдат информирани какво е предприел най-големият европейски производител за решаване на проблема.


Чешкото подразделение "Шкода" е информирало правителството, че ще й трябва до края на октомври, за да намери техническо решение на проблема. Около 1.2 милиона автомобила на "Шкода" са засегнати от скандала.


Манипулирането на резултатите е било основно в популярната кампания на "Фолксваген" за "чист дизел" и е било в сърцето на стратегията за подобряване на продажбите в САЩ, коментира "Ройтерс".


Източникът на "Ройтерс" е заявил, че инженер, разпитан по време на вътрешното разследване, е предупредил за незаконните практики в измерването на емисиите още през 2011 г., но не са били предприети никакви действия.


"Фолксваген" е изправен и пред разследвания от регулаторните органи и прокурорите по целия свят, както и потенциални съдебни дела от клиенти, инвеститори и природозащитници.


Някои анализатори се опасяват, че ръководството ще бъде толкова заето с кризата, че няма да има достатъчно време, за да се съсредоточи върху възстановяването на марката и справянето с дългогодишни области на лоши резултати като масовия пазар на компанията, спадането на продажбите в Китай или сравнително губещия бизнес в САЩ.


В знак на потенциалното въздействие на скандала в сряда бе съобщено, че стойността на използваните дизелови автомобили на "Фолксваген" са паднали под средното ниво за пазара във Великобритания.


Специализираното издание Green Car Journal също обяви във вторник, че отнема титлата "Зелена кола на годината", дадена на Volkswagen Jetta TDI 2009 VW и Audi A3 TDI 2010.


Въпреки това от "Шкода" обявиха, че няма спад нито в продажбите, нито в поръчките за следващите месеци, а според анализатори намаляването с 50% на данъка върху продажбите на малки автомобили в Китай може да даде тласък на "Фолксваген".


Тази сутрин акциите на компанията се повишиха с 2.7% до 97.75 евро.


Германският министър на финансите Волфганг Шойбле заяви в сряда, че кризата не представлява опасност за икономиката на страната, но добави: "В края на краищата "Фолксваген" няма да бъде същата компания. Ще се наложат много промени от структурна гледна точка."


Производителите на автомобили са притеснени, че кризата може да доведе до по-скъпи регулации и да удари продажбите на дизелови автомобили.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    Смяната на софтуера и смяната на цялата изпускатална система с нова в която е добавен още един катализатор може да мине някъде, но някой подразделения няма да могат да се справят с тази финансова тежест.

  2. 2 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 450 Любопитно

    Една страхотна статия срещу "Фолксваген"/"Порше"/"Ауди тук:
    "Нека да продължа със спомените относно някои решения на този конгломерат. Ауди били наложили „Куатрото”. Да, вярно е. Те дори си и мислят, че са създатели на тази система. Ах колко велико, създали са изключителна система 4х4. Да, ама не! Колко хора знаят, че т.н.”Куатро” си е чист Торсен диференциал (Тор-торг Сен-сенситив) измислен в Америка преди много години, а Пийх и компания просто го видоизменят леко и си го приписват на себе си? Колко? А колко спечелиха от тази пропаганда VW/Audi? Между другото, не знам колко от вас знаете, че бащата на пропагандата в световен мащаб всъщност е племенника на Хитлер. Но това е друга тема.
    Нека продължим напред. 4motion системата на VW за 4х4 също се използва и до днес в моделната им гама. Отново „Made in Germany” продукт, с който се гордеят Пийх и компания. „Made in Germany“ ама …чушки. 4М си е чист Халдекс съединител на шведите, а след съмнително „закупен” патент VW Груп го използва и до днес.
    Прословутите „турночардж директ инджекшън”- tdi мотори – пътеводната светлина на концерна. Ок, добри са да. По-скоро старите версии бяха железни, неоспорим факт, искрени комплименти. Но когато говорим за „немският продукт” и това как те са дали на света една толкова добра система, ние всички забравяме, че ….. първият производител, който постави директно впръскване при дизелов мотор на масово произвеждан модел бяха …..италианците от концерна ФИАТ? Защо забравяме това? Ясно е защо, zащото италианците нямат нужният имидж. И не инвестират в това за разлика от северните си съседи. Просто не е модерно да кажеш евала на „Фирма Италиана ди Аутомобили Торино”. По-модерно е да кажеш – евала на Пийх и немците. Аха….
    Целият текст е тук: https://anonybulgaria.wordpress.com/2015/09/29/%D1%81%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D1%8A%D1%82-vw-%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D1%80%D0%B5%D0%B7%D1%83%D0%BB%D1%82%D0%B0%D1%82-%D0%BE%D1%82/

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  3. 3 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Само софтуер ще се сменя. Изпускателната система е твърде скъпа и времеемка за да се подменя. Собствениците вероятно ще усетят известно "спъване" на колата, както и повишен разход на гориво.

  4. 4 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    До коментар [#2] от "Sars Saraktos":

    Серия от полуистини. Първо, 4х4 и AWD не е същото. Ауди никога не са твърдяли, че са измислили системата за четворно задвижване, но са едни от първите да направят автомобил с такава система и са първите, които използват такава система за рали.
    Торсен днес е система от диференциали, която всяка марка може да си купи, така както системи на Бош или Манети Марели. Системата означава "Torque-Sensing", какво е това "Тор-торг Сен-сенситив" и как авторът го е измислил не знам. Използват я много италиянски коли, напирмер Алфа. Халдекс също е система, която всеки може да си купи, само че стабилизиращата програма си е на производителя, а тя е доста важна. Не в вярно, че системата на ФВ "4 Motion" е задължително Халдекс. Такава е на Пасат и Тигуан. Туарег има Торсен диференциал, а миналата версия имаше сложна система, измислена от ФВ.
    Също така има голяма разлика между тди (turbo diesel injection), което е просто турбо инжекцион. Директното впръскване, или комън рейл е "измислено от италиянци". Всъщност първо е измислено от швейцарци, а разработката на Фиат и купена и доразработена от Бош. Бош произвежда инжекциони за много марки, не само ФВ и не само немски. Не, че има значение. Виждал съм как на електронния ключ на Нисан Рathfinder пише "made in Germany". И кво от това?
    А да се смееш на Пийх е малко смешно. Този човек, като главен дизайнер на състезателнтие коли на Порше яде ферарита за обяд от 1960-те...

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  5. 5 Профил на Smilen Kouzmanov
    Smilen Kouzmanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#4] от "deutschwagen":

    Съкращението TDI може да значи различни неща и зависи от производителя - Turbo Diesel Intercooled, Turbocharged Direct Injection или Turbo Diesel Injection, като последното (турбоинжекцион) само по себе си е безмислено и не съм сигурен дали някой производител го ползва.

    В конкретния случай запазената марка на Фолксваген е точно Turbocharged Direct Injection, така че си е баш с директно впръскване.

  6. 6 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    До коментар [#5] от "sm0k":

    За мой ужас се оказа, че си прав. Защо ужас? ФВ/Ауди използват ТДИ само и единствено за дизели. А турбо с директен инжекцион може да има и а бензинови двигатели. За това изпозлват различни имена като ФСИ, ТФСИ. Според мен по-скара така става малко безмислено, но това е личното ми мнение.
    Иначе това за италиянците малко ме заблуди, че става въпрос за комън рейл. Вярно е, че първият дизел с директно впръскване е Фиат Крома, ама нали авторът уж обръща внимание на "същността" на технологиите, а в случая системата за впръскване е била на Бош.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK