
© Цветелина Белутова, Капитал
Снимката е архивна
Таксиметровите услуги да се извършват само от търговци, които притежават удостоверения за регистрация, това предвиждат приетите днес на първо и второ четене промени в Закона за автомобилните превози, предаде БНР. Досега таксиметровата дейност можеше да се извършва и от водачи, извършващи дейността от името на регистриран превозвач, но за своя сметка.
С гласуваните промени се премахват затрудненията при извършването на контрола за спазването на изискванията на закона, които към настоящия момент съществуват предвид необходимостта да се изследва въпросът кой действително е превозвачът, извършващ дейността, посочват вносителите от ГЕРБ Цветомир Михов и Иван Вълков.
Цветомир Михов смята, че при досегашната практика за преотстъпването на лиценза на водач, който е самоосигурено лице, се размива отговорността и компетентните органи често се затрудняват да налагат санкции. Промените ще влязат в сила един месец след обнародването им в Държавен вестник.
Подобен казус имаше с фирма, копираща популярна таксиметрова компания, за която "Господари на ефира" направиха серия от репортажи, показващи возене на силно завишени цени. Собственикът на провинилата се компания обяви, че той просто е дал колите на шофьорите и как ценообразуват те не е негов проблем.
Роси
Рейтинг: 7938 НеутралноТой законът и копърки не предвиждаше ,но ги има,много.
nikitovanch
Рейтинг: 653 НеутралноПак ще има копърки, за съжаление. Ще намерят вратичка в закона и ще действат по старому само, че с ново име.
„Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“sa6
Рейтинг: 695 Неутралноа какво правим с бай мангау дето кара с нередовни документи и без точки?
Евроатлантидаsa6
Рейтинг: 695 Неутралностраната на бакшишите - там където има таван на лихвите по кредити, но няма таван на цената на километър пробег и минута престой.
ЕвроатлантидаСамо Левски
Рейтинг: 929 НеутралноПоредния удар срещу Юбер гласуван единодушно в залата.
http://banks.dir.bg/2015/10/06/news20210540.html
Пипера е много лют
Рейтинг: 701 НеутралноА трудови договори за шофьорите? Щото иначе с какво са по-различни от Юбер?
седеньето го зголемува задникотlz2
Рейтинг: 2468 НеутралноКонтрол му е майката! Контрол! И събираемост! 5 лева да са, ама докато не плати по банков път, колата не мърда! Ха да видим, колко неприятности ще си създадат и шофьори и бакшиши, ако правят нарушения!Това е пътя, а не затвори, дрънголници и дрън, дрън!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!полувишис
Рейтинг: 274 НеутралноЦеко Минев и останалите кредитни милионери в такси- и лизинговия бизнес не си поплюват.
http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnesще изритат всеки конкурентен бизнес от България. с цената на всичко.
таксиметровите шофьори после да не се оплакват, че изнемогват. те са си избрали съвременното робство при такива като Цеко Минев.
stef
Рейтинг: 488 ВеселоДо коментар [#3] от "sa6":
StefНяма проблеми, важното е да не е Юбер
полувишис
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#2] от "nikivan":
http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnesникой не гони 50-те копърки. те си плащат на няколко милиционера и преследванията им се спират.
ударът тук е срещу Убер. защото все повече шофьори на Убер се радват на бизнес, а спада бизнесът на компаниите на червените милионери (те са или собственици на таксиметрови компании, или на лизингови компании, които дават таксита на лизинг, или и двете).
аз се сещам за бизнеса на Цеко Минев, на Алексей Петров, и на още няколко кредитни милионера.
Боян Цветков
Рейтинг: 434 Неутрално[quote#7:"lz2"]Контрол му е майката! Контрол! И събираемост! 5 лева да са, ама докато не плати по банков път, колата не мърда! Ха да видим, колко неприятности ще си създадат и шофьори и бакшиши, ако правят нарушения!Това е пътя, а не затвори, дрънголници и дрън, дрън![/quote]
"You look into the sky and see His arms of love reaching out for you His arms of love and grace and you know you need Him" Kutless - Your TouchМне, колкото по-малко контрол, толкова по-добре. Бизнесът на таксиметрови услуги трябва да се либерализира, а не да се добавят допълнителни усложнения към и без това сложната система от закони. Нека ги има и копърките - но да е ясна цената на км пробег на всички, които се качват на тях.
Безуспешно чакащ промяна
Рейтинг: 399 НеутралноДо коментар [#7] от "lz2":
Леко обезчовечен...Няма кой да те чуе. Един престъпник (бил той и от най-дребен характер) ще продължи да нарушава закона, независимо дали го грози разпъване от коне или капкови мъчения. Един престъпник ще се замисли да спре само ако около него постоянно горят престъпници. Без контрол и изпълнение, законът си остава врата в полето.
sa6
Рейтинг: 695 НеутралноДо коментар [#9] от "stef":
ЕвроатлантидаТипичен лобистки закон, целящ да спечели гласоподаватели от контингента консуматори на кебапчета.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2205 Неутрално[quote#3:"sa6"]а какво правим с бай мангау дето кара с нередовни документи и без точки? [/quote]
Libertarianism is just anarchy for rich peopleЩе кандидатства за работа във фирма!
Трябва да представи диплома , следдипломна квалификация за таксиметров шофьор , редовни документи от КАТ талон и свидетелство !
И медицинско удостоверение ,че е здрав и годен защото до сега бяха всичките инвалиди за да не плащат данъци !
happystory
Рейтинг: 281 НеутралноДокато истинско дясно правителство не спечели мнозинство в парламента, няма да има оправия, да знаете.
cinik
Рейтинг: 245 НеутралноСтарата история се повтаря - викаш държавата на помощ, тя почва да си черпи права от делегираното възложение "да оправи работите" и изведнъж те прецаква и теб. В случая покрай Юбер.
Mутри, вън!Таралеж
Рейтинг: 2562 НеутралноДържавата защитава държавата. Със зъби и нокти.
lol
Рейтинг: 1341 Неутралноидеално, юбер си взимат един лиценз за бакшиши и се връщат на пазара. не е много сложно.
gost22
Рейтинг: 2053 ВеселоРаботата отива към преоткриване на ДАП-а...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Darth Plagueis
Рейтинг: 1403 НеутралноДо коментар [#5] от "Само Левски":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИ как това е удар срещу Убер?
Тоя закон е добър, и защитава пътниците. На някои тарикати тук, съдбата на Убер им е по-важна от собствената им съдба като пътници. Що ли...
niakoi_si
Рейтинг: 648 НеутралноДо коментар [#18] от "lol":
Да де, ама точно това цели Юбер да избегне. Те не искат да са таксиметрова компания, за да не носят отговорност.
На самата Юбер идеята им е да са просто посредник между клиента и шофьора. Като по този начин се спасяват от всякаква отговорност за евентуални проблеми причинени от шофора, а също и от клиента (ако пиян клиент набие шофьор на Юбер, това си е проблем на шофьора).
Те искат да са просто посредници с едно мобилно приложение, прибиращи комисионни. Такъв им е бизнес модела.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1403 НеутралноДо коментар [#21] от "niakoi_si":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНе съвсем. Хем искат да са посредници, хем не искат да са такива. Т.е., маскират се на посредници и препращат отговорността и лиценза към шофьорите (а те няма как да носят отговорност), хем реално те са осъществяващите тази дейност.
primaxm
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#18] от "lol":
Не знам как било до сега, но в момента изглежда съвсем правилна схемата. Какви самонаети, какво преотстъпване на лицензи. Всеки който изка да е такси си прави фима и си купува лиценз или работи на трудов договор за някой, който има лиценз. Точка.
Юбер ако вземе лиценз ще трябва да назначи на трудови договори и таксиметровите шофьори или те да имат собсвена фирма с лиценз.
lol
Рейтинг: 1341 ЛюбопитноДо коментар [#23] от "primaxm":
Е то сега и законите искаме да се спазват?
Иван Арнаудов
Рейтинг: 515 ВеселоВместо да започне да преследва имитаторите и да приклещи всички онези, които укриват данъци и осигуровки в транспортния бизнес, днес държавата измисли още един начин да забрани на част от своите граждани да си изкарват хляба.
Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.На печелившите – честито, и продължавайте да гласувате по същия начин на избори!
Skydiver
Рейтинг: 504 Неутрално[quote#11:"Боян Цветков"] Нека ги има и копърките - но да е ясна цената на км пробег на всички, които се качват на тях.[/quote]
Возя се на таксита редовно и съм адски параноичен когато ползвам таксита от улицата. Но и на мен ми се е случвало да се разсея и да попадна на копърка.
Някакви регулации са нужни, иначе ставаме дивия запад (само дето на изток).
Darth Plagueis
Рейтинг: 1403 НеутралноДо коментар [#25] от "Иван Арнаудов":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИмитаторите са забранени, в частта, в която това противоречи на закона. А Убер изцяло влизат в ония, дето укриват плащания към държавата, т.е., с това тя прави това, за което призоваваш.
Free person
Рейтинг: 701 НеутралноМожеш и да се самонаемеш,това не противоречи на пазарната икономика!
TonySkydiver
Рейтинг: 504 НеутралноКато цяло според мен трябва да разделят такситата на две нива регулация:
- регулация която дава правото да носиш табела такси и да качваш пътници на пътя
- регулация която дава правото да превозваш пътници срещу заплащане
Реално не мисля че за вторият случай (Убер и телефонните таксита) защитата на клиента е чак толкова важна, защото той знае какво поръчва.
Но и в двата случая държавата трябва да си гарантира данъчните взимания - което е изключително релевантно предвид офшорните еквилибристики на Юбер и злоупотребата с прага от 50к прилагана и от традиционните такси фирми.
primaxm
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#28] от "Free person":
[quote#28:"Free person"]Можеш и да се самонаемеш,това не противоречи на пазарната икономика! [/quote]
Можеш, но за да извъшваш превози трябва да вземеш лиценз. Лиценз се дава сано на юридически лица, но не и на физичдески лица.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2205 Неутрално[quote#8:"полувишис"]Цеко Минев и останалите кредитни милионери в такси- и лизинговия бизнес не си поплюват. [/quote]
Libertarianism is just anarchy for rich peopleВсъщност ако се пипне закона както трябва Цеко много ще пострада!
Лизинговите автомобили ще бъдат купувани от фирми и шофьорите които са наети няма да плащат лизинг на Цеко !
Сега порочната практика е за няколко дестки или стотици автомобила се договаря цена с 50% отстъпка а след това баламите ги изплащат на базова цена + лихвите !
Кой не би обявил война на Юбер за такъв кокал?
tie_interceptor
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#30] от "primaxm":
Събират се двамата/тримата, които ще карат колата и си регистрират едно ООД и готово.
mihail_p
Рейтинг: 1348 Неутралноабсолютно лобистка поправка.
борисов пак е взел комисионна 15%
за да удари юбер. и тъй като юбер
нямат лоби за два часа се приемат
странни промени.
но това няма да спре услугата.
бакшишите ще се научат на конкуренция, а
не лежане по стоянките и шмекеруване.
mihail_p
Рейтинг: 1348 НеутралноДо коментар [#27] от "Darth Plagueis":
охоо.
оня ден се качих на имитатор.
я почни да плюеш по тях, а не по
юбер. тръгнал за косъма, а не вижда гредата.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1403 НеутралноДо коментар [#34] от "mihail_p":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККво значи имитатор? На колко те возеше?
Gogo Kehayov
Рейтинг: 221 ГневноБойкот до дупка на лобистките таксиджийски фирми. Вместо да си подобрят услугите, удрят качествента такава чрез власта дадена на политиците уж да работят в полза на обществото. Възмутително!
Gogomihail_p
Рейтинг: 1348 НеутралноДо коментар [#35] от "Darth Plagueis":
на ок супер транс.
първоначално изобщо не се усетих.
след това ме возеше по две на ок супертранс,
а тарифата му беше левче.
нямам милост за какъвто и да е бакшиш.
той не отива с нагласата да се труди
а да пр**бе* клиента. за това айде малко конкуренция.
mihail_p
Рейтинг: 1348 Неутралноаз всъщност се чудя защо
реформаторите са ми са се скрили
ни лук яли ни лук мирисали.
аре бе що няма реакция на откровено лобиране,
унищожаване на конкуренцията и купуване на гласове.
излизайте от дупките ей.
lz73
Рейтинг: 1413 НеутралноМмда. В една друга тема бях писал, че държавата като не знае как да реши даден проблем като начало ограничава шибаните ми права...
Не че съм таксиджия ама за какъв дявол има въобще лицензионен режим за таксита! В крайна сметка държавата трябва да се интересува главно от прибирането на данъците от този вид дейност. А пък най-лесно се излавят плащания по безкасов път (Uber).
Що не оставят пазара да реши сам този проблем?
Иван Арнаудов
Рейтинг: 515 Неутрално[quote#27:"Darth Plagueis"]Имитаторите са забранени[/quote]
Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.Но ги има. Ergo, да трупаш безмозъчно наредба връз наредба доказано не върши работа.
[quote#39:"mrx10354190"]ама за какъв дявол има въобще лицензионен режим за таксита![/quote]Ами за никакъв, за да им се чувстваш длъжен на лемурите. То и самият лиценз всъщност нищо сложно не представлява (днес следобед се поинтересувах и прочетох наредбата отгоре-отгоре). Трябва да издържиш психотест, да опишеш каква кола ще шофираш, да минеш технически преглед, да я боядисаш в жълто, да й сложиш табелка, да си обявиш тарифата на стъклото и да си купиш стикер (в София не знам колко струва, че не намерих - в Стара Загора стикерът струва 180 лева за 3 години). И това е!
Ако всеки от работещите в Uber си регистрира по една фирмичка с капитал 2 лева и почне да се самоосигурява на 420 лева или там колкото беше минимумът, могат още утре да продължат да карат.
[quote#39:"mrx10354190"]Що не оставят пазара да реши сам този проблем?[/quote]Защото бюрократът се изприщва само при идеята, че ще стане излишен
Darth Plagueis
Рейтинг: 1403 НеутралноДо коментар [#37] от "mihail_p":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВ София има поне 15 таксикомпании, но ти си попаднал на една от скъпите. Значи не конкуренцията е проблема. Между другото, тарифа левче не е някакво изключително скъпо нещо.
[quote#40:"Иван Арнаудов"]ама за какъв дявол има въобще лицензионен режим за таксита!- цитат на коментар #39 от “mrx10354190”Ами за никакъв, за да им се чувстваш длъжен на лемурите.[/quote]
Ти верно ли го твърдиш това?
[quote#40:"Иван Арнаудов"]Ако всеки от работещите в Uber си регистрира по една фирмичка с капитал 2 лева и почне да се самоосигурява на 420 лева или там колкото беше минимумът, могат още утре да продължат да карат. [/quote]
.. и това?
[quote#40:"Иван Арнаудов"]Що не оставят пазара да реши сам този проблем?- цитат на коментар #39 от “mrx10354190”Защото бюрократът се изприщва само при идеята, че ще стане излишен [/quote]
.. и това?
Абе човек, някога изкарвал ли си си сам парите? А в София разхождал ли си се?
Darkman
Рейтинг: 1188 НеутралноЕ какво пречи всеки шофьор да си регистрира ЕООД и да се самонаеме на договор? И да си сключи договор с Юбер за диспечерската услуга?
Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинажИван Арнаудов
Рейтинг: 515 Неутрално[quote#41:"Darth Plagueis"]Абе човек, някога изкарвал ли си си сам парите? А в София разхождал ли си се?[/quote]
Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.Кореняк софиянец съм, на 38 години, последните 8 от които със собствен бизнес. Още тъпи въпроси към мене имаш ли да им отговарям, или вече да заминаваш към игнор листата?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1403 НеутралноДо коментар [#43] от "Иван Арнаудов":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИ като кореняк софиянец предпочиташ градът ти да бъка от таксита във всевъзможните им форми, вместо от читав градски транспорт? И си изкарваш сам парите със собствен бизнес, но нямаш нищо против тарикат, който е по-равен от другите?
Кажи верно?
Иван Арнаудов
Рейтинг: 515 Неутрално[quote#44:"Darth Plagueis"]Кажи верно?[/quote]
Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.Отказвам се.
lz73
Рейтинг: 1413 НеутралноДо коментар [#44] от "Darth Plagueis":
[quote#44:"Darth Plagueis"]И си изкарваш сам парите със собствен бизнес, но нямаш нищо против тарикат, който е по-равен от другите? [/quote]
Ужас! Явно не сте разбрал, че хората са равни при комунизма(социализма). В нормалните общества говорим за равни ВЪЗМОЖНОСТИ и равенство пред закона. Едва ли ще схванете разликата...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1403 НеутралноДо коментар [#46] от "mrx10354190":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТака като четеш, дали нямам предвид точно
[quote#46:"mrx10354190"]равни ВЪЗМОЖНОСТИ и равенство пред закона[/quote], което в случая е нарушено?
До коментар [#45] от "Иван Арнаудов":
Ми като нямаш аргумент, нормално е..
Иван Арнаудов
Рейтинг: 515 Неутрално[quote#47:"Darth Plagueis"]Ми като нямаш аргумент, нормално е..[/quote]
Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.Какъв аргумент в отговор на несвързан с темата риторичен въпрос бе, надувко? Просто се отказвам повече да дискутирам каквото и да е с теб, уморих се от талибанския ти начин на говорене.
Batezuzi
Рейтинг: 615 НеутралноСтига регулации! Пускайте патентен данък 6000 лв на година на шофьор, с плащането на който да се води, че лицето се осигурява на 1000 лева всеки месец. Който иска да си довнася доброволно ако има мераци за по-висока пенсия. Да се добави и изискване всеки да има някаква застраховка професионална отговорност и клиента да може лесно да види кой шофьор какво покритие на полицата има и готово. Никакви жълти коли, психо тестове, фискални апарати, по-чести технически прегледи и т.н.
Публикувано през m.dnevnik.bg
casinoto
Рейтинг: 681 ЛюбопитноДо коментар [#31] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Много точно казано - ще трябва фирмата да си наеме хората и тя да им купи колите. Тези промени в закона са смърт за големите фирми - а аз си мислех, че имат силно лоби...