"Фолксваген" ще намали инвестициите си с 1 млрд. евро на година

"Фолксваген" ще намали инвестициите си с 1 млрд. евро на година

© David Gray, Reuters



Фолксваген" ще намали инвестициите в най-голямото си подразделение с 1 млрд. евро (1.1 млрд. долара) годишно и ще ускори намаляването на разходите, заяви във вторник автомобилният производител, в опита си да се справи с последствията от скандала с вредните емисии на дизеловите двигатели, предаде "Ройтерс".


Компанията също така заяви, че ще преразгледа стратегията за моделите на своето основно автомобилно подразделение, като ще има по-голям акцент върху електрическите и хибридните превозни средства. От групата заявяват, че ще използват само най-новите и най-добрите технологии за околната среда в дизеловите коли и лекотоварните автомобили.


"Марката "Фолксваген" ще се промени в бъдеще. Ние ще ставаме все по-ефективни и ще дадем на нашата продуктова гама и нашите основни технологии нов фокус", се казва в изявление на Хърбърт Дийс, маркетингов директор на групата.




От компанията не са дали повече подробности за това къде точно ще бъдат направени намаленията.


Най-големият производител на автомобили в Европа се бори с най-голямата криза в своята 78-годишна история, след като призна миналия месец, че е лъгал по време на изпитания за емисиите на дизеловите двигатели в Съединените щати.


В резултат компанията изгуби близо една трета от пазарната си стойност, главният й изпълнителен директор беше принуден да напусне, а се очаква случаят да има дългогодишни последствия за световната автомобилна индустрия


Източници от концерна са заявили пред "Ройтерс" миналия петък, че отделът на "Фолксваген" - който е най-голям по обем продажни и приходи - най-вероятно ще бъде на загуба тази година, тъй като ще трябва да поеме най-голямата част от разходите на групата заради скандала.


Някои анализатори твърдят, че групата я очакват разходи от близо 35 млрд. евро за смяната на превозни средства, регулаторни глоби, съдебни дела и други разходи.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  2. 2 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Ммм то се оказа, че никоя фирма няма дизелов двигател покриващ нормите за азотен окис. При бензиновите пък стойностите на въглероден диоксид са с 30 до 50% над заявените от производителите. Карайте коли на газ и щадете природата, дори 15-20 годишни коли с пропан-бутан или метан са по екологични от чисто новите тракащите канцерогенници.

  3. 3 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 448 Любопитно

    До коментар [#2] от "achtung":

    Глупости - канцерогенни са азотните окиси и те са само от дизела, бензинът изхвърля основно СО2, който не е отровен.

    Stef
  4. 4 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Разболяли за половината от населението на Европа в името на дивите печалби, и сега пак за инвестиции приказват!
    Фашизъм отвсякъде!

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  5. 5 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Японските производители отдавна заложиха на разработването на хибридните технологии. Факт, който ги изкачи на челните места на автомобилния пазар в САЩ. VW ще трябва да се изправят пред конкуренти с дългогодишни инвестиции в R&D и да ги преборят с иновативност, качество и най-вече цена.

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  6. 6 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1040 Любопитно

    Немецът Ницше го е казал...:
    "Това, което не ме убива, ме прави по-силен"...

    Форумът е в будна кома...
  7. 7 Профил на Безуспешно чакащ промяна
    Безуспешно чакащ промяна
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#3] от "stef":

    Въглеродния диоксид се оказа неотровен, а? Това от кога? Някой не е наблягал на химият виждам.

    Я да видим какво казва чичко гугъл. Дали има такова нещо като натравяне с въглероден диоксид: https://www.google.com.tr/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=co2%20poisoning%20symptoms

    Леко обезчовечен...
  8. 8 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 279 Весело

    да разбираме ли, че поддръжката на софтуера "за тестов режим" струва по 1 млрд. на година?

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  9. 9 Профил на Endymion
    Endymion
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#7:"Безуспешно чакащ промяна"]Въглеродния диоксид се оказа неотровен, а? Това от кога? Някой не е наблягал на химият виждам.

    Я да видим какво казва чичко гугъл. Дали има такова нещо като натравяне с въглероден диоксид: https://www.google.com.tr/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=co2%20poisoning%20symptoms[/quote]

    Въглеродният ДИоксид (CO2) е това което издишаме и не е отровен. Въглеродният оксид (CO) от друга страна е силно отровен. Обяснението защо е така го има и в учебника по химия, и в google.

  10. 10 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 551 Неутрално

    А цените кога ще намали? И тази ли грандиозна измама ще потулите?

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  11. 11 Профил на Endymion
    Endymion
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#2:"achtung"]Карайте коли на газ и щадете природата, дори 15-20 годишни коли с пропан-бутан или метан са по екологични от чисто новите тракащите канцерогенници. [/quote]
    Разхода на нова кола на бензин е много по-малък от разхода на 15 годишна кола. Слагането на газова уредба не може да го намали. Съответно макар че на литър/кубик гориво емисиите CO2 на новият бензинов двигател са повече, старата кола ще замърсява повече. В случая дори и не вземам в предвид колко по-добре са направени новите двигатели и на колко от старите коли им липсват катализаторите.

  12. 12 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#1] от "Никола Георгиев":

    Значи си мислим, че само ФауВе са бълвали над нормата? И сега ще дадем урок на другите да не си помислят да го правят?! Ебати наивните "заключения"...

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  13. 13 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 448 Любопитно

    До коментар [#7] от "Безуспешно чакащ промяна":

    Да видим това, което издишват повечето живи същества на земята кое от двете е?
    МОНоксид или ДИоксид? Линкът който си дал показва резултати за моноксид...

    Дали може да е отровно нещо, което почти всички растения отделят във въздуха през тъмната част на денонощието и човек издишва постоянно?

    Stef
  14. 14 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    Тази глупост с отровния СО2 направо ме убива. Дори глупаците които пишат тези неща непрекъснато издишат СО2. Затова аз предлагам за да не ни тровят да се самоубият колкото може по-скоро. Да не говорим че СО2 се произвежда от толкова много процеси на Земята които не зависят въобще от човека че най-добре е да вземат да забранят и природата тези глупаци.
    Ще напомня само че всички растения се хранят с СО2 и слънчева светлина!
    А проблема с СО2 в атмосферата може да се реши много евтино като се разпръсне малко изкуствен тор в океаните и тогава планктона ще обърне СО2 в О2 много бързо.
    Разбира се в Европа където нафтата е субсидирана такива мисли са забранени. Трябва да се вярва че от дизела по-убаво нема и че от Гоуфо също.

    California Über Alles
  15. 15 Профил на Безуспешно чакащ промяна
    Безуспешно чакащ промяна
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#13] от "stef":

    Гугъл ме предаде. Както и да е. Ето я уикипедия. Виж табличката:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Hypercapnia
    Издишането се регулира от растенията (основно от планкотна в океаните), а също така сериозно ли не знаеш за проблемите именно с въглеродния диоксид. Нали срещу това се бори целия свят. Срещу намалянето на именно тези емисии. Това което издишаме е нищожно сравенено с отделеното от един автомобил.

    Леко обезчовечен...
  16. 16 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1856 Весело

    [quote#14:"Pontif А"]Разбира се в Европа където нафтата е субсидирана такива мисли са забранени.[/quote]
    Господ се шегува. Същата нафта е била под 1/10 от цената на бензина, когато Рудолф Дизел е изобретил двигателя...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  17. 17 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 519 Весело

    До коментар [#3] от "stef":

    И аз какво съм написал бе гений.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  19. 19 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 448 Весело

    До коментар [#17] от "achtung":

    Да ти кажа не е много разбираема тезата ти защо бензинът не става - защото изхвърлял повече CO2, който нито е отровен, нито канцерогенен. Накрая наричаш всички канцерогенки... и заключаваш карайте на газ ?!

    Така че и аз не знам какво точно си написал

    Stef
  20. 20 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 519 Весело

    До коментар [#19] от "stef":

    Аконтвоята бензинова кола я припознаваж в израза " тракащ канцерогенник" с му нимум за ремонт на двигателя.

  21. 21 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#5] от "Анализатор":

    пич VW са много напред в хибридните технологии, в Льо Ман сериите Ауди и Порше са с хибриди

    twitter.com/voxybg
  22. 22 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#21:"voxy"]пич VW са много напред в хибридните технологии, в Льо Ман сериите Ауди и Порше са с хибриди[/quote]

    По-скоро са много напред в пазаруването на хибридни технологии от независими доставчици. Хубридната система с механичен маховик на Ауди е разработена от Уилямс, а батриите в Поршето са китайски на А123.
    Освен това тези технологии са ирелевантни по отношение на серийното производство, защото на Льо Ман бюджетите са гигантски, а от серийните автомобили трябва и да се печели.
    Немците са страшно назад по отношение на хибридните технологии/електромобилите.

  23. 23 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 448 Любопитно

    До коментар [#20] от "achtung":

    Моята работи много smooth, заложено от топ производителя на ДВГ, не й бери грижа

    Stef
  24. 24 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#22] от "DFGeneer":

    по невероятната ти логика и Apple са били страшно назад с телефоните при първите 2-3 серии iPhone-и, бюджетите не случайно са огромни там - защото си разработват и тестват технологиите за серийното производство

    twitter.com/voxybg
  25. 25 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#2:"achtung"]При бензиновите пък стойностите на въглероден диоксид са с 30 до 50% над заявените от производителите.[/quote]

    Това е така и при дизелите.
    Въобще, отношението между реалния разход и декларирания е пропорционално на отношението между реалните и обявените СО2 емисии. Със затягането на стандартите тези разлики се увеличават, защото автопроизводителите се концентрират основно върху подобрение на показателите на тестовете за емисии.

  26. 26 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#24] от "voxy":

    Порше 918 не знам доколко се води серийно, но дизел-хибридно Ауди с механичен маховик съм сигурен че скоро няма да видим в производство.

  27. 27 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#21] от "voxy":

    918 и хибридния R8 LMP (който е прототип) са съвсем различна категория двигатели и клас автомобили като цяло, които нямат разрешение за commercial vehicles и не са серийно производство. VAG групата имат бранда e-tron за Ауди и Hybrid за VW, които се продават в нищожно малко количество. Automotorsport.tv правиха сравнение (преди скандала) между Голф 7 2.0 TDI и хибридния Голф, който беше с около 5 000 евро над премиум оборудван дизел. Победителят беше дизела заради цената най-вече и липсата на този тип екстри при VW, които да те накарат да дадеш 5К отгоре. Просто не налагат самата технология на пазара, особено в САЩ, където цените на хибридите са с по 30-40% по-ниски и имат куп облечения като данъци, каране в бус лента и безплатно паркиране в определените зони. И проблемът е, не че дизелът им е лош, а чрез измама са се опитали да лансират своята технология като по-чиста от хибридите, което не е вярно. От там идва и проблема.

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  28. 28 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 660 Любопитно

    До коментар [#22] от "DFGeneer":
    Няма как немците да са назад в нещо от автомобилната сфера, защото просто са най-напред във всичко свързано с нея. Не бих се спускал в безмислени спорове, от кога например БМВ в партньорство с ОМВ са напълно готови технологично и пазарно с въвеждането на автомобили задвижвани с водородна клетка. Виждал съм на живо цялата технология, ценообразуване, бизнес модели и т.н. Разработката и фурорът на Тесла на Елон/Илън Мъск пък подлежи само на възхищение и подражание. Човекът освен всичко останало наскоро просто подари на човечеството всичките си патенти, като това по никакъв начин не се отрази на пазарното положение на компанията му. Демек на само Фолксваген, ами и вие лично ако искате може да си строите електромобил спокойно по тяхната технология.
    Но аз искам да подчертая дебело нещо друго. Първо защо най-великият японски хибрид Тойота ПриМус, въпреки нечовешкото натискане от над десетилетие, по всички възможни маркетингови способи, не се наложи сериозно никъде? Дори в Норвегия и Ел Ей? Шеви Волт - същият нефелен събрат. Защо? Ами защото това не е никакъв хибрид на ПРАКТИКА. Технологията е допотопна и смешна. Това е най обикновена малолитражка - 1.4 бензин, която в редки случаи и при определени условия може да се движи малко и с електромотора си. БМВ има i3 например за сравнение. Технологията НЕ МОЖЕ да замести универсалното приложение на съвременните дизелови комънрейли - от 1.6 до 2.0 работен обем, се слагат на практически всякакви превозни средства и с подходящата скоростна кутия, ви дават прекрасното усещане за динамика и икономичност при шофиране. Нещо, което за сега не може да се постигне от никакъв друг пауър трейн, простете за чуждицата, на подобно съотношение цена-качество. От най-миниатюрният фиат 500, или чинкуеченто, през десетките вариации на лекотоварните пикапи, бусове и ванове, до луксозните модели на Ауди - А6, БМВ - 5 серия и Е класата на Мерцедес, въпросните двигатели се ползват практически от всеки един европеец! Истина е че въпросните двигатели претърпяха много технологични въведения, за да отговарят на стандартите от Евро 3 нагоре. Колкото до американският пазар, за мен там въпросът е само политически и беше въпрос на време да се случи нещо подобно! Там просто никой не инвестира в нови технологии в автомобилостроенето. Имат няколко стари бензинови двигателя, които се слагат на абсолютно всички марки и модели. Бензинови, разбира се. Представяте ли си, САЩ да направят същата грешка два пъти?? Веднъж си загубиха автомобилният пазар от Японците и сега да го направят втори път, от Германците? Та защо тогава изобщо се биха във Втората световна? Хаха. Това е положението всъщност. А как покриват еко стандартите огромните дизелови камиони и автобуси в щатите? Защото главно те имат дизели, разбира се с огромен работен обем и допотопна технология???
    И още нещо - как така камионите в Европа, които са САМО дизели и са най-големите замърсители практически, на се проблем? Те също покриват Евро 5 и Евро 6! Да, само че ползват добавката Ad Blue. Е какво толкова? Някои модели автомобили също се справят с Евродирективите по подобен начин! Никакъв не е проблема с тези газове, а е политически. Да припомня и друго - съвсем скоро VW детронира Тойота от върха - стана най-голям производител на автомобили. И това къде изпраща водещите американски автомобилни производители, съвсем наскоро посъвзели се от голямата криза, с огромната помощ на правителството? Е как да ги оставят немците да са немци в САЩ? Ами ще им изпушат дизелите и пушек ще се вдига!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  29. 29 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#26] от "DFGeneer":

    откри топлата вода, ясно е че няма да видим колите от льо ман на улицата

    twitter.com/voxybg
  30. 30 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5024 Неутрално

    [quote#19:"stef"]Да ти кажа не е много разбираема тезата ти защо бензинът не става - защото изхвърлял повече CO2, който нито е отровен, нито канцерогенен. Накрая наричаш всички канцерогенки... и заключаваш карайте на газ ?! [/quote]
    Човека е таксиметърджия, а те всичките са на газ.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  31. 31 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3147 Неутрално

    Това никак не е лошо, кризите правят компаниите по- силни! Дано и с Фолкваген се случи същото и да навакса технологично изоставането от останалите автомобилни компании!

    Лъжата не носи ползи и предимства, поредната голяма компания, която по трудният начин си научи урока!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  32. 32 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#28:"Чичи (Ice Man's fan)"]Не бих се спускал в безмислени спорове, от кога например БМВ в партньорство с ОМВ са напълно готови технологично и пазарно с въвеждането на автомобили задвижвани с водородна клетка[/quote]
    БМВ получиха водородна горивна клетка от Тойота, преди това имаха само двигател с вътрешно горене на водород, но това е напълно безсмислена технология, защото ефективноста е 1/3 от тази на горивната клетка.


    [quote#28:"Чичи (Ice Man's fan)"]Разработката и фурорът на Тесла на Елон/Илън Мъск пък подлежи само на възхищение и подражание.[/quote]
    Разработката на Мъск е как да наредим в автомобил максимално много батерии за лаптопи от Панасоник. Както виждаш никоя голяма фирма не се наема да направи подобен, защото клиентите ще ги спукат от дела задари безкрайните бъгове и проблеми с надеждността. Самите Тесла все още работят на загуба, а тепърва имат да се доказват че батериите им са надеждни в дългосрочен план.


    [quote#28:"Чичи (Ice Man's fan)"]Тойота ПриМус, въпреки нечовешкото натискане от над десетилетие, по всички възможни маркетингови способи, не се наложи сериозно никъде? Дори в Норвегия и Ел Ей? [/quote]
    Според мен си наблюдавал някаква паралелна реалност..
    "Toyota Motor Corp.’s Prius hybrid was the best-selling vehicle line in California for the second year in a row in 2013,..."
    http://www.bloomberg.com/news/articles/2014-02-13/toyota-prius-keeps-top-california-sales-rank-as-tesla-moves-up

    Над 50% от продажбите на хибриди по света са Приус. Това ако не е налагане, не знам какво е.

    [quote#28:"Чичи (Ice Man's fan)"]БМВ има i3 например за сравнение. [/quote]
    Ми да сравним.. 2009 Приус - 50 mpg (4.7/100 km), 2014 BMW i3 REx - 39 mpg (6.0/100km) по американския тестов цикъл, който безпроблемно се постига в реалността.
    Ха-ха, как беше.. "Няма как немците да са назад в нещо от автомобилната сфера, защото просто са най-напред във всичко свързано с нея."


    [quote#28:"Чичи (Ice Man's fan)"]Технологията НЕ МОЖЕ да замести универсалното приложение на съвременните дизелови комънрейли - от 1.6 до 2.0 работен обем, се слагат на практически всякакви превозни средства и с подходящата скоростна кутия, ви дават прекрасното усещане за динамика и икономичност при шофиране. Нещо, което за сега не може да се постигне от никакъв друг пауър трейн[/quote]
    Напротив, хибридите, или поне тези на Тойота и производните им, го постигат без никакъв проблем, при това без да тракат, вибрират или придърпват от ауто старт системи или смяна на предавки. А на всичкото отгоре и при стотици пъти по-ниски вредни емисии.

  33. 33 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    [quote#16:"gost22"]Същата нафта е била под 1/10 от цената на бензина, когато Рудолф Дизел е изобретил двигателя...[/quote]

    До коментар [#16] от "gost22":

    В това е гениалността на Рудолф Дизел. Самия дизелов двигател е по-близо до "идеалния" адиабатен двигател от бензиновия. За големи двигатели не можеш да го замениш - камиони, влакове, кораби. Не случайно никой не знае къде е гроба на чичко Дизел. Аз не съм против дизеловия двигател. Напротив, всички пикапи над 1 тон, автобуси и други тежки коли трябва да използват дизел. Но когато са в града също трябва да си използват състемите за изчистване на емисиите. на който му харесва да кара Трабант с дизел - ОК но да си плати и за изчистването на емисиите.

    California Über Alles
  34. 34 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    До коментар [#18] от "Никола Георгиев":

    имах предвид да се подобри баланса СО2 към О2 а не да се напомпа атмосферата с О2 и да почнат да летя комари и пчели по един метър големи.
    Такива опити се правят в един залив в Орегон. Но това е сериозна намеса и трудно ще я разрешат без да са изследвани всички сценарий за непланирани ефекти.
    Това с колите и СО2 е малко измислена паника. Под дъното на океана има джобове с огромно количество метан, който при условия независими от хората може да излезне на повърхността и да увеличи парниковия ефект хиляди пъти. И тогава дори колективно да спрем да дишаме нищо няма да можем да променим.
    Затова нека се фокусираме първо да премахнем отровните емисии пък после да мислим за СО2.

    California Über Alles
  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK