Германия ще задължи "Фолксваген" да изтегли 2.4 млн. коли от движение

Германия ще задължи "Фолксваген" да изтегли 2.4 млн. коли от движение

© Reuters



Федералната служба за автомобилен транспорт (KBА) на Германия нареди на "Фолксваген" в четвъртък да изтегли от движение 2.4 милиона автомобила в страната, след като най-големият производител на коли в Европа си призна за измами при тестовете за вредни емисии на дизеловите си двигатели, предаде "Ройтерс".


"Ние сме издали заповед за изтеглянето", заяви говорител на агенцията, потвърждавайки по-ранната информация на германския вестник Bild.


"Фолксваген" призна миналия месец, че е инсталирал софтуер в дизеловите автомобили с цел да измами регулаторните органи за истинските нива на токсични емисии.




Компанията беше обявила, че се стреми да започне изтеглянето на засегнатите автомобили през януари и да завърши поправките по тях до края на следващата година, но Bild твърди, че от KBA са отхвърлили идеята, собствениците доброволно да докарват колите си за отстраняване на проблема.


"Фолксваген" обяви, че не е получавал никакво нареждане от KBA.


Автомобилният производител е под натиск да се идентифицират лицата, отговорни за скандала, и да поправи до 11 милиона засегнати дизелови автомобили в света. Компанията е критикувана от политици, инвеститори и потребители, че отнема прекалено дълго време да проведе разследването.


KBA и други европейски национални органи ще предоставят актуална информация на Европейската комисия в Брюксел по-късно в четвъртък за разследванията си на скандала с емисии в техните съответни пазари. Днес се очаква и изявление на транспортния министър на Германия по въпроса.


Междувременно трета американска федерална агенция ще започне разследване срещу компанията, присъединявайки се към агенцията за опазване на околната среда и прокуратурата. Федералната търговска комисия ще разследва рекламата на "Фолксваген" за "чистите дизелови" автомобили, според "Блумбърг".


Комисията може да налага глоби за подвеждащи реклами.


Новият изпълнителен директор на германския автомобилен гигант Фолксваген (Volkswagen) Матиас Мюлер ще запознае днес около 400-те висши ръководители на групата с действията за отстраняване на проблемите след скандала с манипулираните газови емисии, предаде ДПА.


Автомобилостроителят опроверга снощи информациите в медиите, според които най-малко 30 мениджъри са знаели за манипулирането на тестовете.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Така е там. Когато проблема е наистина опасен за здравето на гражданите няма "по желание". С озверелите корпоративни гиганти само така се действа - задължаващо и спешно!
    А ние тук ще си дишаме съвсем доброволно.
    Сега се сещам и нещо друго - наще депутати не си ли купиха преди година или две доста бройки автомобили точно на тази марка, и тези двигатели??

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  2. 2 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 616 Весело

    А бе как се изтеглят толкова коли от движение- това значи всеки 5 германец да хукне пеша .......

  3. 3 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Интересно ми е, как като се отстрани проблемният софтуер, автомобилите ще почнат да отделят по малко вредни газове?

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3533 Неутрално

    2.4 мил. коли - 10 000 км. наредени една след друга! Бая са!

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  5. 5 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Ама как така ще ги задължава да взима на хората колите?!? Сега моите трябва да ги крия ли?

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  6. 6 Профил на it
    it
    Рейтинг: 454 Неутрално

    "че собствениците доброволно да докарват колите си за отстраняване на проблема".

    За кой проблем става въпрос - за инсталираният софтуер или за отделените газове? Щото ако трябва да преработват двигателите, бая работа ще им се отвори...

  7. 7 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    [quote#3:"klatikurti"]Интересно ми е, как като се отстрани проблемният софтуер, автомобилите ще почнат да отделят по малко вредни газове? [/quote]

    До коментар [#3] от "klatikurti":

    Точно така!
    Колите ще работят в същия режим като по време на прегледите, което ще доведе до намаляване на мощността.
    Едното (по-малко вредни газове) за сметка на другото (по-ниска мощност)

  8. 8 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Вместо да се туткат първото нещо което трябваше да направят е да подпишат споразумения с правителствата на държави засегнати от скандала. С всеки изминал ден нещата стават все по-сериозни и по-скъпи. Без глоби няма да мине, но едно да се договориш да платиш една глоба на правителство на всяка страна, друго е да плащаш глоби на всяка организация засегната пряко.

  9. 9 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    [quote#5:"др. Иванов"]Ама как така ще ги задължава да взима на хората колите?!? Сега моите трябва да ги крия ли?[/quote]
    Ти не си ли с джуган бре, какви са тези капиталистически автомобили?

  10. 10 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    До коментар [#6] от "it":

    В момента има два (2) софуера:
    - 1. за работа в нормален режим
    - 2. за работа в режим на преглед и замерване на изгорелите газове

    Преинсталирането на софтуера ще бастиса -1. правейки "скрития" софтуер -2. официален.

  11. 11 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 463 Неутрално

    До коментар [#10] от "Ф.Нинов":

    Което пък означава, че потребителите ще бъдат излъгани и за мощността на закупените автомобили.

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  12. 12 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    Тва със софтуера е като щангист ползвал иновативен таен допинг (например в чорапите).
    След като го надушват как фунционира допингът, наказват го, глобяват го и го карат в бъдеще да вдига тежести с нормални чорапи.

  13. 13 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    До коментар [#11] от "klatikurti":

    Да, точно така - потребителите са излъгани и съответно и те ще трябва да получат по някоя хилядарка обезщетение.
    Фолксваген сега трябва да има дълбок джоб, от който да вади кинти и да бецалва.

  14. 14 Профил на Gligani
    Gligani
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Дали ще започнат дойчовците да си разпродават Фолксвагените като гешенкове?

  15. 15 Профил на s.o.a.d.
    s.o.a.d.
    Рейтинг: 412 Любопитно

    ФауВе е на път да приключи като корпорацията, която всички познават. Тъй като е ясно, че покриването на щетите е близко до капитализацията на целия конгломерат, в момента се разработват схеми, как от блатото да бъдат извадени всякакви ценни активи. След като това бъде свършено, ще бъде обявен банкрут, и разходите по ликвидирането на дизеловата каша, респективно на бизнеса с огромните тежести от социални разходи при затваряне на предприятията ще бъдат поети от данъкоплатците. Няма значение кой ще плати, но няма да са тези, които е са забъркали кашата, нито тези които ще усвоят полезните активи преди банкрута. В Германия две седмици се опитваха да пробутат идеята, че щели да флашват безплатно само колите в гаранция. Явно номерът не е минал и изход от ситуацията просто няма...

  16. 16 Профил на невеж
    невеж
    Рейтинг: 516 Весело

    До коментар [#14] от "Gligani":

    дойчовците почват да продават фолксвагените с орязана мощност за без пари, внасяме ги в бг, връщаме им стария софтуер (природата дгд) - дали няма да се получи добра далаверка, а?

  17. 17 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 616 Весело

    Ей немците,дайте поне няколко хиляди насам да ги тестваме безплатно 5 - 6 години.Ако ни харесат ще си купим.

  18. 18 Профил на it
    it
    Рейтинг: 454 Неутрално

    До коментар [#10] от "Ф.Нинов":

    Нещо не ми е ясно. От това което пишеш, излиза че ще батисат легалния софтуер, а нелегалния ще стане легален? Не трябва ли просто да махнат нелегалния и да си направят нови замервания на газовете? За Германия не знам, но американските адвокати си умират за такива съдебни дела - то ще има умрели гугутки, болни от астма деца и т.н.

  19. 19 Профил на it
    it
    Рейтинг: 454 Неутрално

    До коментар [#5] от "др. Иванов":

    Експроприация, др. Иванов, капиталистическа експроприация! Ти затова джугана го скрий под сайванта, че покрай сухото гори и мокрото!

  20. 20 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    Колкото и гротесктно да звучи ако ФВ изкупи тези коли и ги продаде както са си в Източна Европа ще спечелят потребителите на запад и на изток и също въздуха ще се подобри и на двете места.

    California Über Alles
  21. 21 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    До коментар [#18] от "it":

    Целият им софтуер като цяло е бил нередовен... та сега ще бастисат тази част, която вади повече мощност с повече замърсяване (нормален режим на работа), а ще оставят другата, която спазва екологическите норми при по-ниска мощност, който се е задействал, надушвайки, че колата е на стенд за преглед.
    Как точно работи софтуерът не е видимо за външни лица - това обикновено си е фирмена тайна.

  22. 22 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4400 Неутрално

    Поне няколко години ще трябват на немската марка ,за да се възстанови след този огромен скандал!

  23. 23 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 639 Разстроено

    Ужас... Икономиката на Германия ще дръпне много назад само заради лишаването на толкова семейства от колите им за месеци сигурно!!!

    Ама това Европата яко я тресе соцът, верно!
    Все пак тук не иде реч за някакъв животозастрашаващ дефект!
    11 милиона коли по цял свят... ще ги ремонтират няколко години!
    Дотогава VW може да са фалирали!

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK