Щом има хора да ползват една услуга,значи не е лоша.Създават се правила и ако не се спазват,тогава да я спират,а не защото крадливите таксиметрови шофьори не я искали.
Върховният съд на Великобритания разреши "Юбер" в Лондон
-----------------------------
Всъщност не са компютри, а компоти.
И не ги изнасяме, а ги внасяме.
Нищо не е разрешил съдът с това решение.
Как точно се изчислява на превоза - дали с таксиметров апарта, дали чрез договаряне или чрез теглене на чоп не е и не може да е проблем (докато се плащат данъците).
Проблем е наличието на лицензи за таксиметрова дейност и заобикалянето от Юбер на тези лицензи чрез лъжата , че предлагат споделено пътуване.
Също както Фолксваген лъжеха, че дизелите им покриват екоизискванията.
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
Всъщност не съм права, не са виновни читателите. Авторът на статията е написал заглавие, което не се отнася до съдържанието на текста.
---------------------
Абе и единия, и другите....
Авторът май ползвал гугъл-преводач, читателите се ограничили до заглавието......
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
Таксиметровият бизнес разполага с много силно лоби в Западна европа в лицето на окръжните камари и синдикати. В някои държави като Гърция и Малта таксиметровите услуги са базирани на лицензи, които се издават поименно и се създават условия за картел. Затова отпорът е голям. Аз лично съм "ЗА" Uber в България и съм сигурен, че много съвестни шофьори с нормални коли, любезни и непсуващи/пушещи в колата си, ще си заслужат парите, които биха получавали по честен път.
Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
"Таксиметровият апарат ... не е устройство, което получава GPS сигнали по време на пътуването, и препраща GPS данни към сървър, намиращ се извън превозното средство, който изчислява таксата ... и изпраща информацията за цената обратно към устройството"
Абе какво значение има имплементацията? Не е ли важна функцията на системата - да изчисли цена = тарифа х изминат път?
Не останах с впечатление да ги е разрешил. Съдът се е произнесъл единствено по въпроса дали начинът на изчисляване на цената при Юбер представлява таксиметрово устройство, защото законът забранява такива устройства да има в частни коли.
напълно. Освен ако не сте против и хората да се качват на автостоп, и след това да заплащат на шофьора колкото преценят. Някой е измислил как да го прави умно и взима парче от пая. И най-важното: кой, по дяволите сте вие, за да разрешавате или забранявате как други души да правят бизнес помежду си?
[quote#10:"luda_krava"]Съдът се е произнесъл единствено по въпроса дали начинът на изчисляване на цената[/quote]
Туй е така, понеже вероятно е списвано от уманитар. Те като видят "изчисляване" и прескачат, щото цифрите им носят главобол.
Иначе от матряла става ясно, че Убер не е таксиметров апарат и не нарушава закона, че кола под наем не можеш я кара като такси. Ся ако има и друг закон, че не можеш да прибираш пари за превоз, ако нямаш таксиметров апарат, излиза, че съдът е забранил Убер.
напълно.
--------------------------
ОК.
Споделено пътуване е когато аз пътувам от точка А до точка Б и , имам свободно място в колата и съм съгласен (срещу заплащане или фор фрее) да взема някого с мен в същата посока.
Когато обаче вися някъде и приемам ПОРЪЧКА за ПРОИЗВОЛЕН
маршрут ЕДИНСТВЕНО срещу заплащане - това е транспортна/таксиметрова услуга.
Оттук нататък мисля е ясно....
Съдът забрани Юбер защото беше доказано, че има периодични и многократни ЕЖЕДНЕВНИ плащания към едни и същи ограничен брой шофьори....
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
А защо искате регулация на Юбер, а не дерегулация на таксиджиите и всичко останало? Харесва ли ви да ви регулират живота, или понеже лично вас не ви касае нещо, ви е все тая?
Проблемът не е в ефикасността на услугата, а в това, че няма как в този си вид да бъде контролирана от фиска и другите държавни агенции. Лицето А със своя автомобил приема оферта по интернет да закара лицето Б. от една точка до друга. Всичко това е наред, ако не бъде класифицирано като търговска дейност, поне според българското право е така.
В момента, в който реализирате печалба от това сте длъжни да се регистрирате и да започнете плащане на данъци и такси, които.
1. Са задължителни за всички търговци.
2. Са специфични за съответната търговка дейност.
И оттук започва противоречието, защото ако го правиш без пари или без печалба това няма да е търговска дейност, но всъщност всички знаем, че не това е целта на Юбер. Всъщност последният не е част от картинката, тъй като той е само интернет посредник и си отговаря за себе си.
Проблемът е на превозвача, пътника и фиска.
Незнам, какво решава съдът, но миналата събота на New Bond Street за половин час колко Uber-a минаха... От нормални коли, до тежки мерцедеси - всички до 1 с боднато айфонче над волана с познат интерфейс на екрана
А дали крадат работата на такситата... Ако вземем например мен и всички останали туристи в Лондон, който най-вероятно са в роуминг и надали имат пуснат мобилен нет, как точно ще си викнат Uber ако им пoтрябва "такси" услуга? И не, не намерих читав свободен wifi по улиците...
такситата в повечето големи градове в Европа са семейни бизнеси от поколения, предават лицензите по наследство и са свикнали да правят по един курс на ден, да имат привилегии като да ползват бус лентите и накрая да искат бакшиш. общо взето комунизъм. контролират ги по-добре, по-рядко са мръсни, но като цяло е картел и привилегированото малцинство се налага над желанията на мнозинството. време е моделът да се промени, а след 5 години, като се появят автоматичните автомобили, не ми се мисли какъв вой ще настане.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
Защо на бакшишите не им харесва Uber е ясно и е разбираемо - все пак те плащат лицензи и минават какви ли не изпити и т.н. Говоря за Запада естествено - българските мърлячи няма какво да се оплакват. Съответно Uber наистина им подбива цените, просто защото няма същите разходи. При нормална пазарна среда нямаше да има проблем, защото самите таксиметрови компании отдавна щяха да са минали на подобен модел благодарение на прогреса на технологиите. Целият проблем е в държавата, която си е присвоила правото (от името на по-простите граждани, като тези които вият за регулации и драконовски закони включително тук във форума) да определя кой може да прави бизнес, как да го прави, колко пари да печели от него и т.н. Обърнахте ли внимание на това:
"Ако новите предложения бъдат одобрени, фирмите ще трябва да предоставят потвърждение на резервацията поне пет минути преди започването на пътуването и да позволи резервацията на таксита до седем дни по-рано. Фирмите няма да имат право да показват свободни коли под наем чрез приложение и ще трябва да уточняват цената на пътуването преди резервацията да бъде приета."
Поредната среднощна полюция на поредния анонимен чиновник, който го е яд, че съучениците му са по-богати от него и си го изкарва като стъжнява живота на бизнеса с подобни абсолютно недопустими намеси в правото на хората да търгуват стоки и услуги както те намерят за добре. Съдраният учил-недоучил селски цървул Хикс, който търка някакъв стол в някакво министерство ще казва на хиляди хора че нямат право да ползват приложение за телефон за да обявяват свободни коли в района? Защо? Кой го е упълномощил? А да, забравих - същите съдрани селски цървули, продукти на държавното образование (индоктринация е по-правилно да се каже), според което държавата е добра и се грижи за гражданите като решава какво и как трябва и могат да правят, а всеки отделен човек взет по отделно е престъпник, който ще се развихри ако не са чиновниците да го озаптяват. Така че не се сърдете на таксиджиите - те просто си искат държавата да се намеси, щото и играят по правилата...
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
В момента ако някоя таксиджийска компания почне да се държи като Юбър и ще убие рибата на свой ред. Примерно, правиш си същия ап, шофьорите ти са на някъв свободен режим. Всъщност, компании като Убер са полезни за всички нас, а вредни единствено за таксиджиите. Затова очаквам таксиджиите да се приспособят към нас, не ние към тях.
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
Ако Юбер се ограничат само до диспечерската услуга, за която да им се заплаща такса от шофьорите, които карат, а самите шофьори да си минат лицензионните изисквания, които са общи за всички коли, ще бъде доста по-удобна системата и всички ще печелят от нея, освен копърките разбира се, за които ме боли един точно определен орган от тялото (познайте кой).
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
"А защо искате регулация на Юбер, а не дерегулация на таксиджиите и всичко останало?"
Как да не искаме дерегулация!? Разбира се, че искаме да не плащаме данък-автомобил, пътен данък, застраховки, технически прегледи, за изпити и психически тестове, да не плащаме ДОД и осигуровки. Ако може да си джиткаме с таралясник как циганин-тюфлекчия волно реже ел. кабели (инфраструктура) за да си върти бизнеса с цветни метали.
За лошата регулация на бакшишите, за изкривената данъчна система и увредената пътна инфраструктура ние си знаем. Техните недъзи не могат да бъдат аргумент Юбер да ги заобикаля. Но да допуснем, че никой не пречи на Юбер да упражнява "иновацията" си. Какво правим, когато се появи конкурент на Юбер, фирма Факултето ... с неправоспособни шофьори. Когато се появи Юбер-копърка или Юбер-хакерка и започне да краде клиенти на Юбер. Ели пък рекетира или отвлича клиенти. Държавата пак ли да не се намесва при измамени или направо убити клиенти на Юбер, на конкурентите му или имитаторите му?
"Ако Юбер се ограничат само до диспечерската услуга"
То и сегашните бакшиши са почти на тоя прицип. Проблемът е в ДОД, осигуровките и застраховките. Шофьорите на Юбер какъв данък ще плащат върху приходите? Времето, докато споделят пътуване с клиент, ще се брои ли за трудов стаж или те са безсмъртни и здрави как шотландски боец? При ПТП и пострадал клиент, кой застраховател ще плати обезщетението?
И още, преди 15 г., когато една таксиметрова компания стартира, колите бяха нови, шофьорите почти костюмирани, за две години достигнаха пазарен дял в София от 30%. И вече не смогваха с поръчките, автомобилите се разваляха, поради недостиг на персонал критериите за подбор паднаха, със скока на цената на горивата и техните коли почнаха да миришат. Къде е гаранцията, че Юбер няма да повтори историята?
[quote#24:"nothing_else"]Проблемът не е в ефикасността на услугата, а в това, че няма как в този си вид да бъде контролирана от фиска и другите държавни агенции.[/quote]
Сериозно? Та плащането минава през банка. Точно държавата може първа да си вземе данъците, още преди трансфера да е получен в сметката на шофьора. Проблема е, че няма да има лицензи... и възможност за корупция. Проблем имат и копърките, и помпаджиите, и калпавите таксиджии (щото има и рейтинг на шофьорите), а най-големият проблем, ще го имат фирмите, защото свестните шофьори ще отидат при Юбер, а във фирмата ще останат само такива с нисък рейтинг...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
[quote#34:"wanderer"] поради недостиг на персонал критериите за подбор паднаха, със скока на цената на горивата и техните коли почнаха да миришат. Къде е гаранцията, че Юбер няма да повтори историята?[/quote]
Усещаш ли се? Та тези са зле сега, в момента точно плащайки лицензите и таксите в бранша. Реално, Юбер се явяват точно като КООП-такситата срещу дападжийските таксита. Става дума за частна инициатива на дребните превозвачи срещу големите обединения. Само дето в случая с Юбер, се предвижда яка конкуренция заради рейтинга на всеки отделен шофьор. Няма как с таратайката и кофтито обслужване да имаш висок рейтинг.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
[quote#31:"stupid_american"]В момента ако някоя таксиджийска компания почне да се държи като Юбър и ще убие рибата на свой ред.[/quote]
Ще си направи рейтинг на всеки от шофьорите ли? Ще е интересно да се види такава таксиметрова компания в развитие.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Няма какво да се усещам - аз съм свободен човек. Ако искам да стигна от т. А до т. В или купувам автомобил, или ходя пеш, или търся друг начин под мой контрол. Не се моля кат просяк някой бакшиш да ме вземе или да вися като изпразнен ху... , чакайки някой да прояви благоволение.
Дерта ми е, че бизнесмени като Юбер или Тюфлекчията ще излъжат хората да губят време и средства за техните измислици, опс иновации. После същите тия хора ще легнат на моите здравни и пенсионни осигуровки, на моите данъци, отиващи за пътища за откарване на същите до болница.
Не я разбирам тая солидарност и хуманизъм - едни да се правят на тарикати за да спестят данъци, а други да сме солидарни с тях, когато пострадат от алчността си.
Не че го няма тарикатлъкът сега, включително и при бакшишите. Ама Юбер го заявява изначало като бизнес стратегия ... как едно време Майкъл Капустин обещаваше печалба за всички. Кандидат-фараончетата останаха без жилище, та трябваше общината с "мойте" данъци и на "мойта" земя да настанява алчните глупаци.
[quote#39:"wanderer"]Не я разбирам тая солидарност и хуманизъм - едни да се правят на тарикати за да спестят данъци, а други да сме солидарни с тях, когато пострадат от алчността си. [/quote]
Значи става да плащаш отгоре за излишните данъци и лицензи на таксиджиите, но Юбер, дето ти прави сметката по-ниска за същата услуга ти е проблем? Всъщност, защо таксиджиите искат да плащат данъци и акцизи отгоре и от труда си, вместо да искат и те да минат на варианта на Юбер, я се запитай. Обикновено става дума за пари, а таксиджиите могат да вземат пари само то клиентиете си, т.е. от тебе като пътник. Та защо искат да няма евтино, вместо и те самите да станат евтини и с по-голям оборот?
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
[quote#39:"wanderer"]Не че го няма тарикатлъкът сега, включително и при бакшишите.[/quote]
То, само тарикатлъка да беше, ами я виж прясно-прясно какво може да очакваш срещу твоите данъци, и на кого плащаш лечението, и кой те вози въпреки "задължителното психо":
"...По неофициална информация, таксиметровият шофьор е излежал присъда за убийство. ДАИ проверява как му е издадено разрешително да кара такси.
Пред Нова телевизия шефът на автомобилната администрация Цветелин Цветанов заяви, че става дума за шофьор на "най-голямата таксиметрова компания в София".
За момента няма информация за състоянието на полицая. "
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
пустиняк
Рейтинг: 470 НеутралноУра! Да му мислят копърфилките!
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!Роси
Рейтинг: 6787 НеутралноЩом има хора да ползват една услуга,значи не е лоша.Създават се правила и ако не се спазват,тогава да я спират,а не защото крадливите таксиметрови шофьори не я искали.
Големи яйца:)
Рейтинг: 430 ВеселоНормално, британците винаги правят обратното на това което вършат европейците.
homer
Рейтинг: 286 НеутралноДо коментар [#1] от "Терорист за демокрация":
Вие разбрахте ли всъщност какво е решил съдът, че се радвате? Или се радвате, защото ви е весело?
homer
Рейтинг: 286 НеутралноВсъщност не съм права, не са виновни читателите. Авторът на статията е написал заглавие, което не се отнася до съдържанието на текста.
qwertqwert
Рейтинг: 880 НеутралноВърховният съд на Великобритания разреши "Юбер" в Лондон
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?-----------------------------
Всъщност не са компютри, а компоти.
И не ги изнасяме, а ги внасяме.
Нищо не е разрешил съдът с това решение.
Как точно се изчислява на превоза - дали с таксиметров апарта, дали чрез договаряне или чрез теглене на чоп не е и не може да е проблем (докато се плащат данъците).
Проблем е наличието на лицензи за таксиметрова дейност и заобикалянето от Юбер на тези лицензи чрез лъжата , че предлагат споделено пътуване.
Също както Фолксваген лъжеха, че дизелите им покриват екоизискванията.
qwertqwert
Рейтинг: 880 НеутралноДо коментар [#5] от "homer":
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?Всъщност не съм права, не са виновни читателите. Авторът на статията е написал заглавие, което не се отнася до съдържанието на текста.
---------------------
Абе и единия, и другите....
Авторът май ползвал гугъл-преводач, читателите се ограничили до заглавието......
Легионер
Рейтинг: 418 НеутралноТаксиметровият бизнес разполага с много силно лоби в Западна европа в лицето на окръжните камари и синдикати. В някои държави като Гърция и Малта таксиметровите услуги са базирани на лицензи, които се издават поименно и се създават условия за картел. Затова отпорът е голям. Аз лично съм "ЗА" Uber в България и съм сигурен, че много съвестни шофьори с нормални коли, любезни и непсуващи/пушещи в колата си, ще си заслужат парите, които биха получавали по честен път.
Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.Калник
Рейтинг: 637 Неутрално"Таксиметровият апарат ... не е устройство, което получава GPS сигнали по време на пътуването, и препраща GPS данни към сървър, намиращ се извън превозното средство, който изчислява таксата ... и изпраща информацията за цената обратно към устройството"
Абе какво значение има имплементацията? Не е ли важна функцията на системата - да изчисли цена = тарифа х изминат път?
areta
Рейтинг: 1286 НеутралноНе останах с впечатление да ги е разрешил. Съдът се е произнесъл единствено по въпроса дали начинът на изчисляване на цената при Юбер представлява таксиметрово устройство, защото законът забранява такива устройства да има в частни коли.
роджър
Рейтинг: 829 НеутралноДо коментар [#10] от "luda_krava":
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgОчевидно е така, а заглавието си е ... да има повече радостни коментари
chicago514
Рейтинг: 998 НеутралноТова е истината.Толкоз.
ungeheuer
Рейтинг: 514 НеутралноДо коментар [#2] от "rosiraycheva50._":
а щом вече я ползват, защо трябва да се създават правила?
ungeheuer
Рейтинг: 514 НеутралноДо коментар [#6] от "qwertqwert":
къде е лъжата?
qwertqwert
Рейтинг: 880 НеутралноДо коментар [#14] от "ungeheuer":
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?къде е лъжата?
----------------------------------
Това сериозен въпрос ли е?
rrv
Рейтинг: 418 НеутралноТея англичани са мн прости хора....Как можаха
ungeheuer
Рейтинг: 514 НеутралноДо коментар [#15] от "qwertqwert":
напълно. Освен ако не сте против и хората да се качват на автостоп, и след това да заплащат на шофьора колкото преценят. Някой е измислил как да го прави умно и взима парче от пая. И най-важното: кой, по дяволите сте вие, за да разрешавате или забранявате как други души да правят бизнес помежду си?
dosetliv
Рейтинг: 1187 Неутрално[quote#10:"luda_krava"]Съдът се е произнесъл единствено по въпроса дали начинът на изчисляване на цената[/quote]
Туй е така, понеже вероятно е списвано от уманитар. Те като видят "изчисляване" и прескачат, щото цифрите им носят главобол.
Иначе от матряла става ясно, че Убер не е таксиметров апарат и не нарушава закона, че кола под наем не можеш я кара като такси. Ся ако има и друг закон, че не можеш да прибираш пари за превоз, ако нямаш таксиметров апарат, излиза, че съдът е забранил Убер.
grand funk railroad
Рейтинг: 1034 НеутралноОще един пирон в ковчега на бакшишите...
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Martin
Рейтинг: 367 НеутралноНяма какво да ни учудва. Англичаните са напред в разбиранията си за свободата в обществото.
qwertqwert
Рейтинг: 880 НеутралноДо коментар [#17] от "ungeheuer":
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?напълно.
--------------------------
ОК.
Споделено пътуване е когато аз пътувам от точка А до точка Б и , имам свободно място в колата и съм съгласен (срещу заплащане или фор фрее) да взема някого с мен в същата посока.
Когато обаче вися някъде и приемам ПОРЪЧКА за ПРОИЗВОЛЕН
маршрут ЕДИНСТВЕНО срещу заплащане - това е транспортна/таксиметрова услуга.
Оттук нататък мисля е ясно....
Съдът забрани Юбер защото беше доказано, че има периодични и многократни ЕЖЕДНЕВНИ плащания към едни и същи ограничен брой шофьори....
ungeheuer
Рейтинг: 514 НеутралноДо коментар [#22] от "qwertqwert":
А защо искате регулация на Юбер, а не дерегулация на таксиджиите и всичко останало? Харесва ли ви да ви регулират живота, или понеже лично вас не ви касае нещо, ви е все тая?
nothing_else
Рейтинг: 213 НеутралноПроблемът не е в ефикасността на услугата, а в това, че няма как в този си вид да бъде контролирана от фиска и другите държавни агенции. Лицето А със своя автомобил приема оферта по интернет да закара лицето Б. от една точка до друга. Всичко това е наред, ако не бъде класифицирано като търговска дейност, поне според българското право е така.
https://www.youtube.com/watch?v=UDc7b3kKC2EВ момента, в който реализирате печалба от това сте длъжни да се регистрирате и да започнете плащане на данъци и такси, които.
1. Са задължителни за всички търговци.
2. Са специфични за съответната търговка дейност.
И оттук започва противоречието, защото ако го правиш без пари или без печалба това няма да е търговска дейност, но всъщност всички знаем, че не това е целта на Юбер. Всъщност последният не е част от картинката, тъй като той е само интернет посредник и си отговаря за себе си.
Проблемът е на превозвача, пътника и фиска.
bat_plamen
Рейтинг: 4583 НеутралноПоредното доказателство,че британците изповядват либерални икономически възгледи.
Миркони
Рейтинг: 675 ВеселоНезнам, какво решава съдът, но миналата събота на New Bond Street за половин час колко Uber-a минаха... От нормални коли, до тежки мерцедеси - всички до 1 с боднато айфонче над волана с познат интерфейс на екрана
А дали крадат работата на такситата... Ако вземем например мен и всички останали туристи в Лондон, който най-вероятно са в роуминг и надали имат пуснат мобилен нет, как точно ще си викнат Uber ако им пoтрябва "такси" услуга? И не, не намерих читав свободен wifi по улиците...
Yomega
Рейтинг: 599 НеутралноДо коментар [#6] от "qwertqwert":
абе споделено си е...щеш не щеш шофьора идва с тебе...
fpyyh
Рейтинг: 792 Неутралнотакситата в повечето големи градове в Европа са семейни бизнеси от поколения, предават лицензите по наследство и са свикнали да правят по един курс на ден, да имат привилегии като да ползват бус лентите и накрая да искат бакшиш. общо взето комунизъм. контролират ги по-добре, по-рядко са мръсни, но като цяло е картел и привилегированото малцинство се налага над желанията на мнозинството. време е моделът да се промени, а след 5 години, като се появят автоматичните автомобили, не ми се мисли какъв вой ще настане.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеТюфлекчия
Рейтинг: 2832 НеутралноЗащо на бакшишите не им харесва Uber е ясно и е разбираемо - все пак те плащат лицензи и минават какви ли не изпити и т.н. Говоря за Запада естествено - българските мърлячи няма какво да се оплакват. Съответно Uber наистина им подбива цените, просто защото няма същите разходи. При нормална пазарна среда нямаше да има проблем, защото самите таксиметрови компании отдавна щяха да са минали на подобен модел благодарение на прогреса на технологиите. Целият проблем е в държавата, която си е присвоила правото (от името на по-простите граждани, като тези които вият за регулации и драконовски закони включително тук във форума) да определя кой може да прави бизнес, как да го прави, колко пари да печели от него и т.н. Обърнахте ли внимание на това:
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!"Ако новите предложения бъдат одобрени, фирмите ще трябва да предоставят потвърждение на резервацията поне пет минути преди започването на пътуването и да позволи резервацията на таксита до седем дни по-рано. Фирмите няма да имат право да показват свободни коли под наем чрез приложение и ще трябва да уточняват цената на пътуването преди резервацията да бъде приета."
Поредната среднощна полюция на поредния анонимен чиновник, който го е яд, че съучениците му са по-богати от него и си го изкарва като стъжнява живота на бизнеса с подобни абсолютно недопустими намеси в правото на хората да търгуват стоки и услуги както те намерят за добре. Съдраният учил-недоучил селски цървул Хикс, който търка някакъв стол в някакво министерство ще казва на хиляди хора че нямат право да ползват приложение за телефон за да обявяват свободни коли в района? Защо? Кой го е упълномощил? А да, забравих - същите съдрани селски цървули, продукти на държавното образование (индоктринация е по-правилно да се каже), според което държавата е добра и се грижи за гражданите като решава какво и как трябва и могат да правят, а всеки отделен човек взет по отделно е престъпник, който ще се развихри ако не са чиновниците да го озаптяват. Така че не се сърдете на таксиджиите - те просто си искат държавата да се намеси, щото и играят по правилата...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1299 НеутралноДо коментар [#17] от "ungeheuer":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТи можеш ли да си поръчаш автостоп по зададен от теб маршрут? Аз не, пък бая съм обиколил на стоп...
А, и не съм плащал.
stupid_american
Рейтинг: 418 НеутралноВ момента ако някоя таксиджийска компания почне да се държи като Юбър и ще убие рибата на свой ред. Примерно, правиш си същия ап, шофьорите ти са на някъв свободен режим. Всъщност, компании като Убер са полезни за всички нас, а вредни единствено за таксиджиите. Затова очаквам таксиджиите да се приспособят към нас, не ние към тях.
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :Dwhitemare
Рейтинг: 776 НеутралноАко Юбер се ограничат само до диспечерската услуга, за която да им се заплаща такса от шофьорите, които карат, а самите шофьори да си минат лицензионните изисквания, които са общи за всички коли, ще бъде доста по-удобна системата и всички ще печелят от нея, освен копърките разбира се, за които ме боли един точно определен орган от тялото (познайте кой).
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнациwanderer
Рейтинг: 3176 ВеселоДо коментар [#23] от "ungeheuer":
"А защо искате регулация на Юбер, а не дерегулация на таксиджиите и всичко останало?"
Как да не искаме дерегулация!? Разбира се, че искаме да не плащаме данък-автомобил, пътен данък, застраховки, технически прегледи, за изпити и психически тестове, да не плащаме ДОД и осигуровки. Ако може да си джиткаме с таралясник как циганин-тюфлекчия волно реже ел. кабели (инфраструктура) за да си върти бизнеса с цветни метали.
За лошата регулация на бакшишите, за изкривената данъчна система и увредената пътна инфраструктура ние си знаем. Техните недъзи не могат да бъдат аргумент Юбер да ги заобикаля. Но да допуснем, че никой не пречи на Юбер да упражнява "иновацията" си. Какво правим, когато се появи конкурент на Юбер, фирма Факултето ... с неправоспособни шофьори. Когато се появи Юбер-копърка или Юбер-хакерка и започне да краде клиенти на Юбер. Ели пък рекетира или отвлича клиенти. Държавата пак ли да не се намесва при измамени или направо убити клиенти на Юбер, на конкурентите му или имитаторите му?
wanderer
Рейтинг: 3176 НеутралноДо коментар [#32] от "Darcas":
"Ако Юбер се ограничат само до диспечерската услуга"
То и сегашните бакшиши са почти на тоя прицип. Проблемът е в ДОД, осигуровките и застраховките. Шофьорите на Юбер какъв данък ще плащат върху приходите? Времето, докато споделят пътуване с клиент, ще се брои ли за трудов стаж или те са безсмъртни и здрави как шотландски боец? При ПТП и пострадал клиент, кой застраховател ще плати обезщетението?
И още, преди 15 г., когато една таксиметрова компания стартира, колите бяха нови, шофьорите почти костюмирани, за две години достигнаха пазарен дял в София от 30%. И вече не смогваха с поръчките, автомобилите се разваляха, поради недостиг на персонал критериите за подбор паднаха, със скока на цената на горивата и техните коли почнаха да миришат. Къде е гаранцията, че Юбер няма да повтори историята?
ungeheuer
Рейтинг: 514 НеутралноДо коментар [#33] от "wanderer":
Пазарът ще реши.
gost22
Рейтинг: 2179 Весело[quote#24:"nothing_else"]Проблемът не е в ефикасността на услугата, а в това, че няма как в този си вид да бъде контролирана от фиска и другите държавни агенции.[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Сериозно? Та плащането минава през банка. Точно държавата може първа да си вземе данъците, още преди трансфера да е получен в сметката на шофьора. Проблема е, че няма да има лицензи... и възможност за корупция. Проблем имат и копърките, и помпаджиите, и калпавите таксиджии (щото има и рейтинг на шофьорите), а най-големият проблем, ще го имат фирмите, защото свестните шофьори ще отидат при Юбер, а във фирмата ще останат само такива с нисък рейтинг...
gost22
Рейтинг: 2179 Любопитно[quote#34:"wanderer"] поради недостиг на персонал критериите за подбор паднаха, със скока на цената на горивата и техните коли почнаха да миришат. Къде е гаранцията, че Юбер няма да повтори историята?[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Усещаш ли се? Та тези са зле сега, в момента точно плащайки лицензите и таксите в бранша. Реално, Юбер се явяват точно като КООП-такситата срещу дападжийските таксита. Става дума за частна инициатива на дребните превозвачи срещу големите обединения. Само дето в случая с Юбер, се предвижда яка конкуренция заради рейтинга на всеки отделен шофьор. Няма как с таратайката и кофтито обслужване да имаш висок рейтинг.
gost22
Рейтинг: 2179 Неутрално[quote#31:"stupid_american"]В момента ако някоя таксиджийска компания почне да се държи като Юбър и ще убие рибата на свой ред.[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Ще си направи рейтинг на всеки от шофьорите ли? Ще е интересно да се види такава таксиметрова компания в развитие.
wanderer
Рейтинг: 3176 НеутралноДо коментар [#37] от "gost22":
"Усещаш ли се? "
Няма какво да се усещам - аз съм свободен човек. Ако искам да стигна от т. А до т. В или купувам автомобил, или ходя пеш, или търся друг начин под мой контрол. Не се моля кат просяк някой бакшиш да ме вземе или да вися като изпразнен ху... , чакайки някой да прояви благоволение.
Дерта ми е, че бизнесмени като Юбер или Тюфлекчията ще излъжат хората да губят време и средства за техните измислици, опс иновации. После същите тия хора ще легнат на моите здравни и пенсионни осигуровки, на моите данъци, отиващи за пътища за откарване на същите до болница.
Не я разбирам тая солидарност и хуманизъм - едни да се правят на тарикати за да спестят данъци, а други да сме солидарни с тях, когато пострадат от алчността си.
Не че го няма тарикатлъкът сега, включително и при бакшишите. Ама Юбер го заявява изначало като бизнес стратегия ... как едно време Майкъл Капустин обещаваше печалба за всички. Кандидат-фараончетата останаха без жилище, та трябваше общината с "мойте" данъци и на "мойта" земя да настанява алчните глупаци.
gost22
Рейтинг: 2179 Неутрално[quote#39:"wanderer"]Не я разбирам тая солидарност и хуманизъм - едни да се правят на тарикати за да спестят данъци, а други да сме солидарни с тях, когато пострадат от алчността си. [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Значи става да плащаш отгоре за излишните данъци и лицензи на таксиджиите, но Юбер, дето ти прави сметката по-ниска за същата услуга ти е проблем? Всъщност, защо таксиджиите искат да плащат данъци и акцизи отгоре и от труда си, вместо да искат и те да минат на варианта на Юбер, я се запитай. Обикновено става дума за пари, а таксиджиите могат да вземат пари само то клиентиете си, т.е. от тебе като пътник. Та защо искат да няма евтино, вместо и те самите да станат евтини и с по-голям оборот?
gost22
Рейтинг: 2179 Неутрално[quote#39:"wanderer"]Не че го няма тарикатлъкът сега, включително и при бакшишите.[/quote]
taksimetrov_shofyor_e_napadnal_policai_v_sofiia_ta zi/
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...То, само тарикатлъка да беше, ами я виж прясно-прясно какво може да очакваш срещу твоите данъци, и на кого плащаш лечението, и кой те вози въпреки "задължителното психо":
"...По неофициална информация, таксиметровият шофьор е излежал присъда за убийство. ДАИ проверява как му е издадено разрешително да кара такси.
Пред Нова телевизия шефът на автомобилната администрация Цветелин Цветанов заяви, че става дума за шофьор на "най-голямата таксиметрова компания в София".
За момента няма информация за състоянието на полицая. "
От в.Дневник http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2015/10/22/2633975_