Московски и Павлова поканиха китайски компании да инвестират в инфраструктурата на България

Московски и Павлова поканиха китайски компании да инвестират в инфраструктурата на България

© МРРБ



България има потенциал за инвестиции в пет приоритетни  пътни проекта, четири железопътни направления, четири пристанищни терминала, един интермодален пристанищен терминал във Варна, един интермодален в Пловдив и две граждански летища. За всички тях страната за първи път отваря възможност за публично-частно партньорство и концесиониране. 


Тези възможности бяха представени от министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски на икономически форум в Китай, съобщи пресслужбата на регионалното министерство. 


Московски представи проектите за жп линията Русе-Варна  на стойност 383 млн. евро; модернизацията на жп линията София-Перник-Радомир - 360 млн. евро; модернизация на жп линията Радомир-Гюешево за 556 млн. евро; модернизация на жп отсечката Русе-Димитровград.




Сред изброените от него обекти, подлежащи на концесиониране, са пристанищните терминали Видин-център, Русе-изток, Русе-запад и Зимовник-Русе, летищата в София и Пловдив  и интермодалния терминал в Пловдив.


Лиляна Павлова съобщи, че правителството търси 1,5 млрд. евро за ключови пътища, които са връзка с европейските транспортни коридори през България и изброи магистрала "Хемус", отсечките София – Видин, София – Калотина, Русе - Велико Търново –Свиленград, Варна – Бургас и тунела под Шипка. 


Тя представи и проекта за изграждане на тол система чрез публично-частно партньорство.  

Ключови думи към статията:

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1134 Любопитно

    Е нали Лукарски казА,че инфраструктурата ни е добра?!

  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8865 Любопитно

    А обясниха ли им колко е прието в България да се връща ''ресто'' на отговорните държавни служители по такива инвестиции ?????

    [email protected]
  3. 3 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1826 Неутрално

    Аман от тази инфраструктура, почват да стават досадни вече.

    Необходима е но не може и не трябва да става ЕДИНСТВЕНА цел и приоритет. В инфраструктурата направиш магистралата и край на работните места по нея, еднократни са, нито нещо се произвежда да се изнася. Трябват ни инвестиции които отварят работни места с висока принадена стойност, да има износ с валутата от който да се покрива вноса, покрай тях да се оформят клъстери с обслужващи производства и нови работни места. ТАМ трябва да се насочат усилията на държавата.

    С тези магистрали единствено ББ пълни коремите на няколко крупни олигарси но икономиката като цяло не се развива, буксува на едно място. Това което казва ББ на китайците е "Елате да изсипете няколко милиарда в джоба на КОЙ и компания с няколко магистрали че ги отрязаха с "Южен поток" и са нервни".

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  4. 4 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    Нека дойдат - мутрите и доганци ще ги оберат за вчас. После Цацаров ще им спретне едно делце и по живо по здраво на измисления от Тиквата влак стрел обратно за Шанхай.

  5. 5 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3298 Неутрално

    Само дето не ми стана ясно с, какво ще мотивират китайските другари, че да наливат пари в ЖП линии и магистрални отсечки, с нищожен за техните разбирания трафик и натоварване...?!

    Бивш tww09306483.
  6. 6 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    До коментар [#5] от "tww09306483":

    Няма нужда да ги мотивират - това мероприятие е екскурзия платена от матряла. Сега малко ПиАр алла бала, влакове стрели, няколко милиарда Катар - 2 . Колкото милиарда инвестиции дойдоха от Катар толкова и сега.

  7. 7 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 902 Весело

    До коментар [#3] от "Fred":

    Ако това което си написал означава ,че си почнал да поумняваш адмирирам!
    [quote#3:"Fred"]В инфраструктурата направиш магистралата и край на работните места по нея, еднократни са, нито нещо се произвежда да се изнася.[/quote]

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  8. 8 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    е, тез двамцата отчетоха дейност, за да си напишат коледни бонуси.
    Да не ги мислим.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  9. 9 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 599 Неутрално

    Московски и Павлова поканиха китайски компании да инвестират в инфраструктурата на България

    Така ли? И китайските компании кво казаха? Голяма екскурзия си спретнаха нашите.

  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2834 Неутрално

    [quote#5:"tww09306483"]Само дето не ми стана ясно с, какво ще мотивират китайските другари, че да наливат пари в ЖП линии и магистрални отсечки, с нищожен за техните разбирания трафик и натоварване...?![/quote]

    С една държавна гаранция например, на цената на малко ядове с ЕС, когато дойдат въпросите защо е нямало търг или конкурс. Но както осъмнахме днес с 50 милиона евро, пласирани на 4% лихва, така и утре няма да се изненадаме, ако...

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  11. 11 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 599 Неутрално

    До коментар [#3] от "Fred":

    ++++
    Съгласен, взеха да се оливат.

  12. 12 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3298 Неутрално

    До коментар [#10] от "cinik":

    Че, за какво да идват, да проверяват тези ПЧП от ЕС...? Парите на са от ЕС. Какви търгове, какви конкурси, който вади парите, той поставя условията! Дори и да се стигне до нещо такова, външен инвеститор няма да се остави нашите тарикати да му се качат на главата и да го баламосват! Нашите топ-строители, няма да припарят до обект, няма кой да ги уреди! Ще дават рушвет на такъв инвеститор ли? Ха-ха!
    Доколкото си спомням, с тези предложения се мъчеха да предизвикат и някакъв интерес в Катар, ама нещо не се получи! Само агнетата са забравили, да предложат! Просто, ще отчетат още една разходка и обратно...!

    Бивш tww09306483.
  13. 13 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8403 Неутрално

    Казаха ли им ,срещу колко процента.

  14. 14 Профил на lefkovitz
    lefkovitz
    Рейтинг: 282 Неутрално

    Сбъркана работа! Основните магистрали трябваше да бъдат построени чрез ПЧП, а второстепенната транспортна мрежа от европейски фондове. Инвеститорите търсят възвращаемост, която зависи и от пътникопотока.
    Доколкото се вижда, важното е да се симулира активност. Някой пак нещо ги е налъгал. Я някоя врачка, я някой астролог, я Димитър Абаджиев.

  15. 15 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Няма производство, няма образовани хора, няма идея за смислен бизнес.

    Евра се сипят като дъжд. София - Перник - Радомир 360 млн, магистрала Хемус......

    Малоумие!

  16. 16 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 876 Неутрално

    Любимата ми тема - как България ще очарова китайците с нейния потенциал! Някой вярва ли на ''вълшебници'' днес? Ще броите пилците наесен или напролет. Колкото хората видяха инвестиции от Дубай, Оман и т.н. и т. н.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK