И "Рено" са мамели при тестовете на дизеловите двигатели

И "Рено" са мамели при тестовете на дизеловите двигатели

© Reuters



Германската лобистка група за околната среда DUH заяви във вторник, че емисиите на азотен оксид от "Рено Еспас" 1.6 dCi  са до 25 пъти по-високи от допустимите в Европейския съюз граници, позовавайки се на изследвания, направени от Университета за приложни науки в Берн, Швейцария.


DUH съобщи, че прекалено високите нива на емисиите за дизеловите двигатели на "Рено Еспас" са открити при новите европейски изпитателни цикли (NEFZ) в пет отделни теста при топъл двигател, предаде "Ройтерс".


Двигателите са освобождавали токсични емисии 25 пъти над законовите граници в швейцарското проучване въпреки преминаването на тестовете на ЕС, извършвани при нереално ниски температури на двигателя, заяви немската група за околната среда.




Тестовете, възложени от групата DUH, които не са били независимо проверени, последват скандала с дизеловите двигатели на "Фолксваген", които са използвали незаконни "коригиращи устройства", за да мамят при тестовете за вредни емисии.


"Рено" публикува официално изявление, в което отрича заключенията на изследването.


Екологични и потребителските групи водят призивите за подобряване на тестовете на Европейския съюз, за да се намалят емисиите на азотни окиси (NOx) и на въглероден двуокис и да накарат производители на коли да спазват правните ограничения.


По-рано DUH обвини "Опел", че емисиите на азотен оксид са по-високи, когато колата се движи на пътя, отколкото тези, измерени при официалните проверки. От General Motors отхвърлиха обвиненията.


Когато работи с топъл или горещ двигател, 1.6-литров "Еспас" с последно поколение дизелов двигател Euro 6 произвежда до 2.06 грама азотен окис - повече от 25 пъти над граница на ЕС. Превозното средство влиза в законовата граница от 80 милиграма само при студен двигател и след "специфична предварителна подготовка".


Скандалът с "Фолксваген" привлече вниманието върху манипулациите на тестовете от автомобилните компании, които са на границата на закона. Някои от производителите на автомобили като Peugeot Citroen признават, че правилата на ЕС са недостатъчни и неадекватни.


Автомобилните производители рутинно премахват стандартно оборудване за намаляване на масата на колата при тестовете, уплътненията на вратите и използват износени гуми, които биха били незаконни на пътя.


Изследването на DUH може да покаже какво е реалното въздействие на оптимизирането на двигателите да преминават тестове само когато е студено - което е друга тактика, позволена от сегашния режим.


"Това е невероятно, че така наречените модерни дизелови превозни средства, които увреждат въздуха, който дишаме, са на пътя и днес", казва Алекс Фридрих в доклада на DUH.


Фридрих е съучредител и член на базирания във Вашингтон Международен съвет за чист транспорт (ICCT), които са възложителите на първоначалното разследване, което в крайна сметка доведе до разкритията за манипулациите на "Фолксваген".


Европа се нуждае от "цялостна реорганизация на системата, в която са интегрирани задължителни редовни проверки на улицата", каза той.


Предложенията за подобни мерки бяха разхлабени в комисия миналия месец под натиск на германското лоби.


"Фолксваген" призна за измами на емисиите на дизеловите си двигатели в САЩ, което доведе до оставката на дългогодишния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн и може да струва на групата около 40 милиарда евро в разходи за глоби и компенсации.

Ключови думи към статията:

Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 279 Неутрално

    в тази афера май само руснаците не са мамели никой с нищо.
    защото не могат да произведат един нормален дизелов двигател.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  2. 2 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Става все по-ясно, че "няма девствени", което едва ли учудва някой...

  3. 3 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 661 Весело

    До коментар [#1] от "полувишис":

    Поправям те: не само дизелов, а никакъв двигател за МПС!

  4. 4 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1731 Неутрално

    В страни от темата - Правилно ли съм разбрал, че стандартите Евро 1,2,3,4 и тн. всъщност са наложени в европа от САЩ (а там не важат?)

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  5. 4 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#1] от "полувишис":

    До сега доказано и признато - са мамили само Фоклсваген/Ауди/Порше.
    АКо се докаже и за Рено - ще е много лошо за франсетата и лошо за бъдещото на дизеловия мотор.

  6. 6 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1731 Неутрално

    До коментар [#1] от "полувишис":

    Абе .. гледах тестовете на уаз патриот с г-класа, гледах някаква нова лада - бая лачени изглеждат, а патриота на тестовете беше звяр. Не съм ги виждал на живо, но ще ми е интересно да се повозя. Старите зил-ове и уазки са си чук.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  7. 7 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 472 Любопитно

    До коментар [#5] от "ial":

    Ама той има ли такова?
    Според мен отдавна е пътник, това че се опитват да го налагат е абослютно недоразумение...

    Stef
  8. 8 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#6] от "bludniq_sin":

    "купуват ли ги тия УаЗ-ки? като гледам, никой не кара такива"

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  9. 9 Профил на vlado1978
    vlado1978
    Рейтинг: 501 Любопитно

    Къде е коментар номер 5?

  10. 10 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    Другаркоооо, ама и те лъжат.

  11. 11 Профил на alderweireld
    alderweireld
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Миии.. то не остана производител, който не е лъгал

  12. 12 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    [quote#6:"bludniq_sin"] Старите зил-ове и уазки са си чук.[/quote]

    Карай си ги!!!

    Имало едно време ссср...
  13. 13 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1731 Неутрално

    До коментар [#8] от "полувишис":

    не ги купува средностатистическия човек. в някои форуми (олроуд бг примерно) гледам, че някои ги имат, но мисля, че поддръжката е проблем - това онова ако трябва да се смени трудно се намирало май.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  14. 14 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    [quote#9:"vlado1978"]Къде е коментар номер 5?[/quote]

    Получил е направление!

    Имало едно време ссср...
  15. 15 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1731 Неутрално

    [quote#12:"citoplast"] Карай си ги!!! [/quote]

    е не са шик, а и в градска среда не стават-за какво са ми. ако имах вила в планината бих си взел, но една нива от по-новите ще ми е по-добре.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  16. 16 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#6] от "bludniq_sin":

    Аз гледах на живо от няколко метра мой приятел на Беклемето с пикливата Каптива къде се завира и излезе, след него отворко с Патриот така се окопа, че се наложи да го тегли верижна машина. Много зависи от задкормилното устройство.

    No Pain No Gain
  17. 17 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    Може да излезе че всички по някакъв начин са мамили. Но и регулациите са лоши, защото поставят пред производителите трудно достижими параметри в реални условия.

  18. 18 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1731 Неутрално

    До коментар [#16] от "tokkay":

    О няма да споря, че зависи от задкормилното. А и на живо не съм го виждал. Само видях клип тест между патриот и г-класа и бях впечатлен.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  19. 19 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1434 Неутрално

    "Разкритията" се разкриват в точно определен момент, не преди пет или три години например, макар тези неща да са се знаели и тогава. Защото:
    - Това неминуемо ще доведе до преориентация на целия автомобилен пазар от дизелови на други двигатели - десетки милиони дизелови автомобили няма да бъдат произведени. Търсенето на такива автомобили ще удари дъното на един пазар с "екологично манипулирано" потребителско съзнание.
    Е, и?, ще попитате.
    Ето какво. Търсенето на дизелово гориво, респективно на тежки сортове петрол, ще намалее още повече от търсенето на нефт въобще. Идеални условия за сорта "Уралс" да не се търси почти никак в краткосрочна до средносрочна перспектива и цената му да падне още повече.
    Какво значи това?
    Това си е същинска санкция за путинистан, който връзва 70% от бюджета си с продажба именно на този вид петрол.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  20. 20 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#16] от "tokkay":

    [quote#16:"tokkay"]Много зависи от задкормилното устройство[/quote]


    И гумите

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  21. 21 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 507 Неутрално

    [quote#6:"bludniq_sin"] но ще ми е интересно да се повозя. Старите зил-ове и уазки са си чук.[/quote]
    Няма да,Ви,е интересно,повярвайте ми.Не знам за "ЗиЛ"-овете(нямате предвид камионите,предполагам,а лимузините,които произвеждат в микроскопично количество за нуждите на висшите управленци),но новите"УАЗ"-ки, са си същите чукове,само че лакирани.Карайте си западна или далекоизточна кола,по-интересни са.

    До коментар [#6] от "bludniq_sin":

  22. 22 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 605 Весело

    То е ясно, че всички производители се надпреварват да ни будалкат.....купи си един електроуред и ще видиш какво е ААА++++++++++++++++++++++
    Ама няма начин требва да им верваме

  23. 23 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 857 Неутрално

    До коментар [#1] от "полувишис":

    че кво му е на Камаз-кия двигател, много добре прекопиран мерцедесов двигател, даже не си играят да правят дюзи ми ги вземат от Бош направо

  24. 24 Профил на tochka87
    tochka87
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Въпросът вече е кой не е мамил?1

  25. 25 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2105 Неутрално

    ами и да лъжат и да не лъжат ,пак няма да си купя Рено нито гоуф ,минахме през този етап

  26. 26 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 657 Весело

    Нема се притеснявате. Тактиката "Всички са маскари" не е измилена в България.
    VW си правят кризисен ПР като обвиняват всички в злоупотреби. За целта ползват тези лобисти на които до сега не им е дошло на ум да проверят самите VW.
    Поркуратура обаче си знае работата и е в VW, а не в Рено.

  27. 27 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2535 Весело

    [quote#19:"Торбеш"]Търсенето на такива автомобили ще удари дъното на един пазар с "екологично манипулирано" потребителско съзнание.
    Е, и?, ще попитате.[/quote]
    Не, не питаме. Знаем, че този пазар е Европа. Преди "путлеристан" да разбере, че е "ударен", Марио Драги ще "напечата" нови 600 млрд. евро, белким инфлацията мръдне нагоре.

  28. 28 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2535 Любопитно

    [quote#4:"ial"]До сега доказано и признато - са мамили само Фоклсваген/Ауди/Порше.[/quote]
    Казаха ли тестващите НПО-шки, тоя Алекс Фридрих, какво гориво използват?
    Защото, ако използват долнокачествено американско или руско гориво (с високо съдържание на сяра или смесено с естери от биодизела), увреждат финно-настроените европейски катализатори и естествено, после ще има "вредни емисии".
    Докато не видя сертификат, че за тествовете е използван 100% чист хексадекан, не вярвам на ничие измерване. И да, контролно измерване от независим производител - японски, китайски или индийски.

  29. 29 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2535 Любопитно

    [quote#20:"deutschwagen"]И гумите [/quote]
    И те ли отделят азотни окиси при триенето с асфалт или измервателен уред!?

  30. 30 Профил на niko_tin
    niko_tin
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Хубуу, ха кажете сега кой истината казвал?? Да не излезе отпосле, чи и кремовете за подмладяване, и зъбнити пасти за избелване, и хранити екологични и мебелити без вредни за здравето съставки и енергоспестяващи хладилници, печки, перални и прочее са некакъв вид дизелов двигател, ма у друга област.

    Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми
  31. 31 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    В страни засега остават Японците!
    Имайки предвид, че преди 10тина години в Ауто Билд имаше статия - “Японците проспаха революцията с Дизелите” положително и те са в кюпа!
    Никой още не е измислил философския камък, така че дизела да не тътне, да не пуши и да не грее!
    Така че, въпросът е защо скандалът е толкова селективно насочван?!

    I Want To Believe
  32. 32 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3599 Неутрално

    [quote#4:"ial"]АКо се докаже и за Рено - ще е много лошо за франсетата и лошо за бъдещото на дизеловия мотор. [/quote]
    Лошо е, но вагените са лъжели в Америка. Рено не са продавали там, и проблеми нямат.
    Тъй че вагените да престанат да вият на умряло, ами да си плащат глобите.

  33. 33 Профил на Chivalry
    Chivalry
    Рейтинг: 225 Весело

    "което доведе до оставката на дългогодишния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн"

    Под колко статии да Ви напомням, че точно той не беше дългогодишен, и то никак!

    Новият шрифт на "Дневник" е бижу.
  34. 34 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2535 Весело

    [quote#31:"2.50"]Така че, въпросът е защо скандалът е толкова селективно насочван?! [/quote]
    Явно, някой не може да постигне мощност и бързина на приемлива цена каквото са направили обвинените.
    Стара практика е, когато нямаш иновативно решение, удряш конкурента с политическо решение - санкции, квоти, глоби, ревизии.

  35. 35 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1486 Весело

    До коментар [#28] от "wanderer":

    Биодизела е задължителен в ЕС. Ще бъда и много радостен да покажеш нафта състояща се от чист хексадекан. Ма наистина. Имаш ли идея кво е това? И като какво е агрегатното му състояние?

    Covid live matter. Stop the genocide.
  36. 36 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 874 Неутрално

    Хвърлят се да бранят ФВ. Реално дори и някой друг да е излъгал, ако не е продавал в САЩ, то няма да има сериозни загуби. ФВ имаха причина да лъжат и тя е морално остарялата им технология.

  37. 37 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 970 Весело

    Дизелът е (и служеше само) за отопление, бензинът е за каране, (напоследък и ток, и водород тук-там се ползват), измислено е вече...

  38. 38 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2535 Неутрално

    [quote#35:"Цецо"]Имаш ли идея кво е това?[/quote]
    C16H34
    Density 0.77 g/cm
    Melting point 18 °C - течно над 18 градуса при обикновено налягане.
    Boiling point 287 °C

    Std enthalpy of combustion (ΔcHo298)
    −10.7009–−10.6973 MJ mol−1 - никой биодизел няма такава енталпия при горене. Сиреч ТИР не може да бъде подкаран с рапично масло.
    [quote#35:"Цецо"]да покажеш нафта състояща се от чист хексадекан.[/quote] Когато ще се отправят обвинения или ще се налагат стандарти, трябва да има еднозначно определени еталони, спрямо които ще се извършват проверките. Иначе, кой сложил терпентин, кой олио и после ... двигателят пуши.

    "Дизеловите двигатели могат да работят с до 100%, но се налага смяна на горивопроводите със силиконови такива. Това се налага,поради факта,че химичната част от биодизела (при преработката на олиото в биодизел се ползва химичен процес) разяжда гумата. СМЯНТАТА НА ГОРИВОПРОВОДИТЕ ВАЖИ ЗА ВСИЧКИ ДИЗЕЛОВИ АВТОМОБИЛИ ПРОИЗВЕДЕНИ ПРЕДИ 1995-2000 година."

  39. 39 Профил на Martin
    Martin
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Я, да станат всички и да си признаят

  40. 40 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4264 Любопитно

    Ами то както са тръгнали нещата ще излезе ,че всички производители на коли с дизелови двигатели са лъгали или лъжат?!

  41. 41 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4264 Весело

    До коментар [#1] от "полувишис":

    +++++++++++++++++++++++++++++
    Този коментар ме кефи-!Обаче за сметка на това руснаците правят ТАНКОВЕ......................и с тях от време на време ходят в чужбина-

  42. 42 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4264 Неутрално

    До коментар [#2] от "m_style":

    ++++++++++++++++++++++
    .......................,защото става дума за едни ПАРИ.................много пари и тогава няма скрупули.....................................

  43. 43 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2535 Весело

    [quote#36:"b_d_s"] ФВ имаха причина да лъжат и тя е морално остарялата им технология. [/quote]
    1998: Volkswagen introduces three and four-cylinder turbodiesel engines, with Bosch-developed electronically controlled unit injectors.
    2004: Piezoelectric injector technology by Bosch

  44. 44 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2535 Весело

    До коментар [#40] от "bat_plamen":

    А политиците и петролните компании не лъжат!?
    Some owners in North America, where cetane levels are generally poor (as low as 40), use additives, or premium diesel, to get cetane numbers closer to the standard levels found in the European market (at least 51) where the engine is designed.
    Искат да карат бързи автомобили с нискокачествено гориво (под 51 цетаново число) и тургат добавки ... как нитроглицерин. И после - що азотните окиси били в повече.

  45. 45 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4264 Неутрално

    До коментар [#44] от "wanderer":

    Лъжат и при това много яко.

  46. 46 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Най-добре е да дойдат електромобилите

    generator
  47. 47 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    Те всички мамят, но не знам кого? Щото на никой не му пука. А уж са съпричастни към екологията.

  48. 48 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 679 Любопитно

    До коментар [#28] от "wanderer":
    Интересно ми е какво всъщност имат предвид тези, които са ви нацъкали минуси? Това, което предлагате е единственото справедливо действие в подобен казус. Но никой не мисли, просто се втурва да хейти по интернета!
    Аз лично съм притежател и почитател на съвременните дизелови най-вече немски двигатели.
    Откакто бяха задължени да произвеждат автомобили отговарящи на стандартите от Евро 3 нагоре, производителите направиха много за овладяването и управлението на изгорелите газове. Днешният дизелов двигател е съвсем различен от тези, които се произвеждаха за масова употреба през 90-те години на миналият век. Най-големият замърсител например - мазните сажди получавани при възпламеняването на горивната смес в цилиндрите, е напълно контролиран сега. Всеки знае на какво мирише, когато стоиш зад един съвременен дизелов автомобил и на какво мирише, когато си зад стар автобус или камион, които се движат доволно из градовете ни.
    Освен това новите дизелови двигатели са икономични, но много динамични и мощни. Това е комбинация, която се харесва на всеки шофьор и това се доказва най-вече от пазара. В Европа, където се продават средно най-скъпите автомобили в света, пазарът се доминира от дизеловите двигатели.
    Разбира се, като цяло технологията на двигателят с вътрешно горене е допотопна и отживелица. Няма как при такива физични обстоятелства, да няма последствия - в цилиндрите се взривява горивна смес по няколко хиляди пъти в минута - може ли отзад да не излиза нищо?
    Но какво ще стане със света, ако се пуснат за масова употреба технологиите, които не ползват петрол, а вода, слънце или друго евтино и достъпно гориво? Или си мислим, че двигателят с вътрешно горене е технологичният връх на цивилизацията ни?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  49. 49 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 679 Весело

    До коментар [#34] от "wanderer":
    Добрютрю - гутен морген!
    Щото "гууд морнинг" не успя да стане международна класа, ако разбирате алегорията ми...

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  50. 50 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 679 Весело

    До коментар [#36] от "b_d_s":
    Ко, Ко речи? Тц, нье! Ни пузна!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  51. 51 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#46] от "conTXT":
    Тук са. Всеки може да си купи Тесла.
    В България също има поне десетина, въпреки особеностите при зареждането им, както и цената от стотина хил долара. Но инвестицията на парите лесно се оправдава, с оглед на нулевият разход за гориво.
    https://www.teslamotors.com/en_EU/models
    На мен доста ми приличат на Ягуар, но това пък защо да е лошо? От 0 до 100 км/ч за 3/три секунди без грам вредна емисия?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  52. 52 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2535 Неутрално

    [quote#48:"Чичи (Ice Man's fan)"]Няма как при такива физични обстоятелства, да няма последствия [/quote]

    Аз не съм такъв автолюбител, но заради един спор с Цецо прегледах половината стандарти. При горивата има изискване за съдържание на сяра, тежки метали, но няма за азотсъдържащи съединения. Аминокиселините (които се съдържат в растителните масла) се разграждат до амоняк, който се разпада до азотен окис и вода.
    Втори момент е, че дизеловите двигатели работят при над два пъти по-високо налягане и температура в сравнение с бензиновите. При такива условия все някой свободен радикал (атомен кислород, протон/водород) може да разцепи молекулата на атмосферния азот и да се образува азотен окис (моно окис , двуокис и двуазотен триокис). Така се появява дилемата - или се снижава емисията на въглеродни окиси (по-пълно изгаряне, по-нисък разход на гориво) като мощността се увелича при минимално увеличаване на азотни окиси; Или се увеличава емисията на въглеродни окиси и серни окиси (непълно изгаряне) и ... се осигурява пазарен дял на изоставащите в технологиите, което се осигурява с различините стандарти в САЩ (азотни окиси под 0.042 мг/км) и Европа (азотни окиси под 0.8 мг/км)... за автомобилите, само за леките автомобили, но не за горивата или товарните автомобили.

  53. 53 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1486 Весело

    До коментар [#38] от "wanderer":

    С други думи сега ще е малко твърдичък. Това за за хексадекана. Можеш да видиш в уикито какъв е състава на нафтата. И що не замръзва. Макар състава и да се мени според сезона.
    И точно състава на горивото е най-малкия проблем на въпросните тестове.
    И съвсем между другото. ТИР-овете нямат никакъв проблем с биодизела. Най-много да се вдигне разхода.
    И за десерт. Дизеловия двигател първоначално не е проектиран за нафта. За "олио" е бил. Макар и не слънчогледово.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  54. 54 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    До коментар [#52] от "wanderer":

    Айде с по-простата част. При температурите в ДВГ няма да получиш азотен двуокис. Получаваш окис, който при последващото охлаждане може да се доокисли.
    Нормално в биодизела нямаш аминокиселини. Освен в следови количества.
    И проблема им с азотния окис е точно от режима на работа. За да ги направят сравними с бензиновите много ги "форсират". Подозирам, че с известна загуба на мощност ще се оправят. Може би това е и "решението" на Фолксваген.
    Силата на дизела си е за големи сравнително бавнооборотни двигатели. Не случайно при големите машини бензин няма отдавна.
    И накрая. Няма как температурата в дизела да е над два пъти по-висока от тази в бензиновия двигател. А стремежа за по-висока температура идва от един дет измислил, че КПД-то на топлинна машина зависи от работната температура.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  55. 55 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2535 Весело

    [quote#53:"Цецо"]И що не замръзва[/quote]
    Лубриканти, неконтролирани по азотно съдържание.
    [quote#53:"Цецо"]ТИР-овете нямат никакъв проблем с биодизела[/quote]
    Ако имат отделен агрегат, който да възпламени горивото и се достигне работната температура.
    [quote#53:"Цецо"]Най-много да се вдигне разхода. [/quote]
    Сиреч да сложат двойно по-големи резервуари за да препътуват поне едни 500 км без риск да закъсат по пътя. С което още се увеличава разхода на гориво, щото трябва да возят допълнително количество гориво.
    [quote#53:"Цецо"] За "олио" е бил[/quote]
    Така е! Няма проблем да се гори олио. Но има проблем каква мощност (скорост или товароносимост) се достига, каква износоустойчивост на двигателя се постига и, не на последно място, разходът на гориво (степента на изгаряне/коефициентът на полезно действие дали ще е 14% както е при олиото или 45% както е при съвременните дизелови двигатели).

  56. 56 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2535 Неутрално

    До коментар [#54] от "Цецо":

    Съгласен!
    [quote#54:"Цецо"]Нормално в биодизела нямаш аминокиселини[/quote] Няма свободни, но има свързани, макар и малко. Естирификацията наистина елиминира голяма част от тях, но и намаляма количеството енталпия, което може да се извлече от мазнините.

    [quote#54:"Цецо"]Силата на дизела си е за големи сравнително бавнооборотни двигатели[/quote]
    Абсолютно съгласен!
    [quote#54:"Цецо"]Няма как температурата в дизела да е над два пъти по-висока от тази в бензиновия двигател.[/quote]
    За налягането става дума. Температурата е по-висока само с 50-60 градуса при принудителното впръскване.
    [quote#54:"Цецо"]един дет измислил[/quote]
    Не го е измислил! Карно е откривател, а не измислител. И температурата, разликите в температурите е наистина голям проблем за топлинните машини.

  57. 57 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    [quote#55:"wanderer"]Лубриканти, неконтролирани по азотно съдържание. [/quote]

    Не. Просто нафтата е с много сложен състав. Като фракционен съответства на начало нормален С8 парафин (октан) и завършва на над С30. При това съдържа и разклонени парафини (с по-ниски температури на замръзване) и ароматни съединения и др. ненаситени. За това е течна. Тая с маслата (лубрикантите) я играят по нашите бензиностанции. При това и за бензина. Не се свенят и бензолец да слагат. А, че отивали уплътнения и маркучи да му мислят клиентите. Що си купуват евтини китайски?

    Covid live matter. Stop the genocide.
  58. 58 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    До коментар [#55] от "wanderer":

    Между другото разликата в енергията никак не е голяма. А и кпд то ще е еднакво. За това и щатите усилено работят по замяна на керосина с биодизел. За независимост на скъпите им военноморски сили (и най-вече на авиацията им). Само дето тъпите водорасли не щат да виреят като хората.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  59. 59 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2535 Весело

    [quote#57:"Цецо"]и др. ненаситени[/quote]
    хетероциклени въглеводороди, където хетеро е серен, кислороден или азотен атом.

  60. 60 Профил на _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Не е луд лъжецът, прост е този, който му вярва и трови и разболява децата за да спести пари за една кутия цигари... Що за идиот трябва да си за да се вържеш на глупостта чист дизел?

  61. 61 Профил на bodensee
    bodensee
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Всеки път, когато карам след кола–дизелка ме удря в носа специфичната воня! Винаги съм чудил, защо не ги облагат повече за вредни емисии! Освен ако нямат някакъв гениален филтър, ама това би оскъпило колата неимоверно много. Та ако фирмата производителка пести при направата на дизеловите филтри, става ясно защо големите играчи почнаха да гърмят една след друга!

  62. 62 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    До коментар [#34] от "wanderer":

    Цената на нафтата скочи, именно защото дизела постига достатъчно мощност на приемлива цена! Иначе нямаше да има мегдан да я вдигат "на колонките"! - Повече от десет години(тази година Порше скъсаха лентата) 24 часа на Льо Ман се печелеше от Ауди и Пежо с дизелови агрегати. Проблемът според мен е, че за да вкарат дизелите в евростандартите, трябва да ги оскъпят толкова, че при настоящото съотношение на цената на бензин-нафта, хората няма вече да ги предпочитат...

    I Want To Believe
  63. 63 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 931 Весело

    До коментар [#4] от "bludniq_sin":

    Не, пак не си разбрал, синко. Истината е, че извънземните рептили са ги наложили на ЕС. Просто и САЩ се контролира от извънземни рептили.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK