"Фолксваген" щял да ремонтира дизеловите двигатели за по-малко от час

"Фолксваген" щял да ремонтира дизеловите двигатели за по-малко от час

© Kim Hong-Ji, Reuters



Фолксваген" обяви, че ще отнеме по-малко от час да приведе 1.6- и 2-литровите турбодизелови двигатели в Европа в съответствие с правилата за емисиите, предаде БТА.


Германският автомобилопроизводител се ангажира да ремонтира 11 милиона коли в световен мащаб, за които бе установено, че съдържат софтуер, позволяващ манипулиране на тестовете за емисии на азотен оксид.


В изявление компанията посочва, че при 2-литровите двигатели ЕА 189 ще бъде необходимо само обновяване на софтуера, като инсталирането ще отнеме половин час.




Двигателите с обем 1.6 литра ще бъдат оборудвани с решетка, за да бъде подобрена ефективността, за което ще е нужен под един час.


Мерките, които са първите обявени технически решения на проблема, обхващат само моделите с марка "Фолксваген" в Европа и ще бъдат изпълнени до края на годината. Ще последва предложение и за 1.2-литровите двигатели.


"Фолксваген" също така потвърди, че няма да компенсира европейските си клиенти, за разлика от американските, информира АФП.


Междувременно властите в Калифорния поискаха от "Фолксваген", уличен във фалшифициране на екологичните тестове, да изтегли допълнително 16 хиляди автомобила, продадени на територията на щата, съобщи "Асошиейтед прес".


Искането на калифорнийските регулатори е свързано с появилата се миналата седмица информация, че компанията е инсталирала същия софтуер на повече дизелови автомобили, отколкото първоначално се смяташе. "Фолксваген" призна пред агенцията на САЩ за околната среда и калифорнийската екологична служба, че след 2009 г. е инсталирала на близо 85 хиляди автомобила "Фолксваген", "Ауди" и "Порше" с 3-литрови дизелови двигатели манипулиращ софтуер. Досега се знаеше за около 10 хиляди коли, произведени между 2014 г. и 2015 г.


Автомобилният концерн разполага с 45 дни да представи план за изтегляне на автомобилите.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Още от Компании

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Докарайте американските фолксвагени в България. Заменим ли сегашните таралясници с тези дето не били чак толкова еко, въздухът в България, чувствително ще се прочисти.

  2. 2 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1189 Весело

    Няма да ги "ремонтира", а ще им сменя софтуера, така че и половин час ще им стига и артисва.
    Е, гоУфетата после ще горят повече и ще вървят по-малко, но - съдба жестока.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  3. 3 Профил на Quo Vadis
    Quo Vadis
    Рейтинг: 868 Весело

    Хм , и моята ли ще ремонтират ?) като е 2009 !?

    Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?
  4. 4 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2477 Неутрално

    А какво става с газовете?

  5. 5 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Ако е само софтуерно със сигурност час е много. Въпросът е защо не са ги скопили предварително. Това със сигурност ще им струва много.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  6. 6 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    +++

    А най-разумно е изобщо да не се кара дизел, а класиката бензин. И никакви там еко простотии.

  7. 7 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 466 Неутрално

    ""Фолксваген" също така потвърди, че няма да компенсира европейските си клиенти, за разлика от американските"

    Так сме ние в Еуропата... Фашизъм от всякъде...

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  8. 8 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 581 Неутрално

    И като им смени софтуера и от ЕВРО 6 отидат на ЕВРО 4 какво се прави??? Това не е ремонт! Стига сте заблуждавали хората.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  9. 9 Профил на alexis
    alexis
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Те газовете ще ги вкарат в нормите , но никой не казва колко коня ще избягат , а за въртящия момент да не говорим!

  10. 10 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#9] от "alexis":

    Е тогава ще започнат съдебните битки с клиентите, предполагам вече са им наточили брадвата.

  11. 11 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 253 Неутрално

    Още една причина да кажем за европейците -че кучета ги яли.
    За едни може(компенсация) -за други не, те това ако не е ДВОЕН стандарт -здраве му кажи!
    Нека сега някой да оспори -дали не е РАЗГРАДЕН ДВОР Европа, и по каква причина тия СЕЛСКИ ТАРИКАТИ по ганъовски МАМЕЛИ толкоз години -не си платят и тук?!?

  12. 12 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 700 Неутрално

    ... ет окак Пасат, става голфче - сменяш версията на софтуера, едно чипче и две жички и готово

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  13. 13 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3161 Неутрално

    [quote#9:"alexis"]
    Те газовете ще ги вкарат в нормите , но никой не казва колко коня ще избягат , а за въртящия момент да не говорим![/quote]

    Не мога да си представя, че европейските адвокати няма да подкарат дела за компенсации. След промяната на софтуера ще избягат кончета, както си се сетил, а колата е обявена с някакви - незнамколкоси мощност коня! Бягането на коне се плаща!!
    Да му мисли Народната кола. Не е мой проблем.

  14. 14 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    Знам, че им е тежко на Фоклсваген в момента, но да вземеш решение да компенсираш американските клиенти а да отсвириш европейските не е много далновидно.

  15. 15 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3165 Неутрално

    [quote#11:"Levski Levov"]Още една причина да кажем за европейците -че кучета ги яли. [/quote]

    В САЩ на всички собственици на дизелови Фолксвагени за извинение дават подарък, карта с $1000 в нея.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  16. 16 Профил на shtedria
    shtedria
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Колко са двулични американците.Не искат да спазват нормите за замърсяване от производство а се загрижили за фолксваген.Абе всичко е демагогия.Стягам куфарчето за Финландия. Там на бежанците им било студено и не искат.

  17. 17 Профил на Куха Лейка
    Куха Лейка
    Рейтинг: 481 Любопитно

    Решението да не се компенсират европейските потребители ми се струва, че е малко глупаво. Все пак основният пазар на ВАГ е ЕС и със сигурност гражданите му ще се почувстават измамени след като им скопят моторите с ъпгрейда! Да не говорим, че и данъците (които не са малки) зависят от типа ЕУРО! Германия е ясно, че няма да накаже своите граждани, защото е в пряко съучастие, но не съм сигурен за другите страни, особено за Франция.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK