"Фолксваген" призна за системни грешки и обеща пътни тестове за всички коли

Снимката е от протест на екоактивисти пред завода на "Фолксваген"

© Reuters

Снимката е от протест на екоактивисти пред завода на "Фолксваген"



Председателят на надзорния съвет на "Фолксваген" Ханс Дитер Пьоч обяви, че "поредица от грешки" е довела до скандала с вредни емисии и че неговият основен приоритет ще е да върне доверието на потребителите, предаде Би Би Си.


Говорейки по време на пресконференция Пьоч заяви: "Не става въпрос за еднократна грешка, но за поредица от грешки."


Той каза, че компанията ще бъде "безмилостна в стремежа си да се установи кой е отговорен" за скандала.




Според него инженери на компанията са инсталирали коригиращите устройства в дизеловите двигатели, след като са установили, че не могат да постигнат целите за емисиите с "допустимите средства".


Компанията призна за наличието на коригиращи устройства в близо 11 млн. превозни средства по света, които са имали за цел да подават грешни данни при провеждането на тестове за произвежданите вредни газове. Фирмата е изправена пред перспективата за десетки милиарди евро в глоби и обезщетения на клиентите.


Пьоч заяви, че се провежда разследване на 450 вътрешни и външни и че повече информация ще бъде предоставена през април.


Той каза, че скандалът е резултат от комбинация от индивидуалното поведение и грешки в една част от концерна, пропуски в процесите на компанията и толеранс към пренебрегването на правилата.


Компанията заяви, че проблемът е започнал след мащабната промоция на дизелови автомобили в САЩ през 2005 г. и невъзможността й да се покрие строгите мерки за вредни емисии по това време.


Изпълнителният директор на "Фолксваген" Матиас Мюлер и председателят на надзорния съвет Ханс Дитер Пьоч.

© Reuters

Изпълнителният директор на "Фолксваген" Матиас Мюлер и председателят на надзорния съвет Ханс Дитер Пьоч.


Според Пьоч има сравнително прост и евтин начин за поправка на милионите засегнати автомобили, но това не е било възможно преди, а самата технология не е съществувала при производството на колите.


Компанията заяви, че е предприела стъпки за подобряване на надзора при развитието на софтуера, за да се предотвратят бъдещи манипулации.


"Фолксваген" ще започне да тества емисиите на всичките си превозни средства, като резултатите ще се потвърждават от трета страна, за да се избегне повторение на скандала.


Пьоч добави, че в бъдеще за проверките на емисиите ще гарантират вътрешни и външни трети страни. Ще бъдат въведени и универсални тестове с шофиране в реални условия.


Адвокатската кантора от САЩ Jones Day в момента провежда външно разследване, като резултатите се очакват след няколко месеца.


Всичко, което трябва да знаете за:

Още от Компании

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Абе по една нова изпускателна генерация с още един катализатор би решила проблема, ама май не Ви се дава.

  2. 2 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    нали в Ауто Билд постоянно ги тестват и ги изкарват най добри и икономични ,после и от руските рафинерии като прекръстят нафтата и отиваме на 10 на сто разход за нова кола

  3. 3 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1088 Любопитно

    "...Ханс Дитер Пьоч обяви, че "поредица от грешки" "Тези грешки от поредицата са издържани в сервитьорски стил.Как пък не сбъркаха отчитането ,да покаже по-високи данни на вредните емисии от реалните.Също като келнерските грешки, при сметката,досега не ми се е случвало келнер,да сбърка,като ми поиска по-малка сума от реалната.Обратното обаче-десетки пъти.

  4. 4 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    "Компанията заяви, че проблемът е започнал след мащабната промоция на дизелови автомобили в САЩ през 2005 г. и невъзможността й да се покрие строгите мерки за вредни емисии по това време."

    Хептен в лъжи се оплетоха тия, представям си при сегашните мерки какво се е случило на тестовете, ша гърмят не е, ами...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK