"Форд" обяви инвестиции за 4.5 млрд. долара за електрически автомобили

"Форд" обяви инвестиции за 4.5 млрд. долара за електрически автомобили

© Associated Press



6Форд" съобщи, че ще инвестира 4.5 млрд. долара за развитието на хибридни и електрически автомобили и възнамерява да продава 13 нови електрически модела до 2020 г.


Това ще включва нов "Форд Фокус", който ще се зарежда по-бързо и ще има по-голям пробег, обявиха от компанията, предаде Би Би Си.


"Форд" също възнамерява да влезе на пазара на таксиметровите услуги, който за момента е зает от фирми като Uber и Lyft.




Пазарът е на стойност 5 трлн. долара, съобщиха от компанията.


Инициативите са част от усилията на главния изпълнителен директор Марк Фийлдс да се противопостави на фирми, предлагащи алтернативни форми на транспорт, както и да е се спазят изискванията на регулаторите, които искат да се намалят нивата на отделяния въглероден диоксид.


Фийлдс коментира, че компанията има за цел 40% от нейните автомобили да имат електрически версии до 2020 г,, в сравнение с 13% в момента.


Новият "Фокус" ще се зарежда на 80% за 30 минути, около два часа по-бързо от сегашната версия. Автомобилът ще може да изминава около 140 км за разлика от сегашните 100.


Фирмата също така планира да въведе хибридни версии на "Мондео" и C-Max Energi през следващата година на китайския пазар.


"Форд" в момента продава електрически и хибридни версии на "Фокус", "Фюжън" и C-Max и Lincoln MKZ автомобили.


Компанията също така иска да развие търговската си мрежа за таксиметрови и коли под наем извън корпоративните си клиенти.


"Това е пазар за 5 трлн. долара ... и ние получаваме нула от това", коментира Фийлдс.


"Нашата визия е да бъдем доставчик на услуги за мобилност и транспорт, а не само да правим превозно средство, което би било използвано от някой друг. Гледаме на това като на бизнес, в който искаме да участваме", каза Кен Уошингтън, вицепрезидент на изследователското подразделение на компанията.

Ключови думи към статията:

Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2531 Любопитно

    Абе електромобилите колко им издържат акумулаторите когато работи климатроника през зимата?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Браво! А европейските производители къде изостават? Това е голям шанс за VW. Ама не да вадят порше, за голфче за 20000 Евро.

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на 2leva
    2leva
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Електрически коли плюс таксиметров превоз е добрата нова идея.

    Освен Форд, може и Гугъл, Тесла, Ябълката , Японците, някоя друга авиокомпания да се хванат на новото влакче.

  4. 4 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 648 Неутрално

    [quote#2:"EU defender"]А европейските производители къде изостават? Това е голям шанс за VW.[/quote]
    Искаш да кажеш дойчовците?

  5. 5 Профил на pitanka_3
    pitanka_3
    Рейтинг: 905 Неутрално

    Ей затова петрола поевтинява.Хибридите идват искаме или не.

  6. 6 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Елекрическите коли са различни от хибридите.
    Интересно е, че в Норвегия се продават най-много електрически коли, въпреки, че добиват много нефт, но те също имат и най-много ток. Най-много хибриди се продават в Холандия.

  7. 7 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Уф все кофти новини за путин днес. Така след 10 години никой няма да иска да му купува петролчето.

    #KOЙ номинира бокова!
  8. 8 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#2:"EU defender"]Браво! А европейските производители къде изостават? [/quote]
    Преди три седмици бях на автосалона в Лос Анджелис, където ФВ бяха показали изцяло електрически (плъг-ин) сериен Голф. Беше с много добри показатели (на хартия).
    На американския пазар почти всички марки, да не кажа абсолютно всички, имат хибридни и плъг-ин модели. Дори има електрически Фиат 500.

    #KOЙ номинира бокова!
  9. 9 Профил на Bro
    Bro
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Добре, че беше Мъск и Тесла да повдедат хорото...

    "Only a government that is rich and safe can afford to be a democracy" - Mark Twain
  10. 10 Профил на today
    today
    Рейтинг: 930 Неутрално

    [quote#5:"pitanka_3"]Ей затова петрола поевтинява.Хибридите идват искаме или не.[/quote]
    Поне за момента не може това да е причината, електрическите и хибридните са смешно малък процент. Че това е бъдещето няма спор, но причината за евтиния петрол в момента е друга.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  11. 11 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#9] от "Bro":

    2008г е първата ел кола Тесла. Много преди това, други поведоха хорото.

  12. 12 Профил на today
    today
    Рейтинг: 930 Неутрално

    [quote#6:"dissident"]Интересно е, че в Норвегия се продават най-много електрически коли, въпреки, че добиват много нефт[/quote]
    Там има сериозни данъци за колите, които обаче не важат за електрическите, и затова излиза по-евтино да си купиш електричка, да не говорим пък че после ти излиза в пъти по-евтино да я караш. А нефта го продават на "хитри" държави.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  13. 13 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#11:"dissident"]2008г е първата ел кола Тесла. Много преди това, други поведоха хорото.[/quote]
    тесла беше първата компания, която излезе на пазара с батерия с капацитет повече от 100 мили, направи страхотен маркетинг на колата и отвори сърцата на потребителите към напълно електрическия автомобил. Иначе електромобили има още от 70-те години. Никой не претендира за иноваторство, но преди Тесла нямаше масов електрически автомобил в употреба.
    След това Тесла отвориха всичките си патенти и ги предоставиха на човечеството за употреба.

    #KOЙ номинира бокова!
  14. 14 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#12] от "today":

    то по същата причина и при нас е пълно с ВЕИта
    Обаче на това ел. чудо как му бачка парното

    гошо
  15. 15 Профил на today
    today
    Рейтинг: 930 Неутрално

    [quote#14:"гошо"]Обаче на това ел. чудо как му бачка парното[/quote]
    Възможно най-елементарното е да му сложат един климатик, кеф ти студено, кеф ти топло.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  16. 16 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#14] от "гошо":

    В тубата има филмче на Tesla S - момчето кара 400+ километра в сняг по тениска в колата през Норвегия ...

  17. 17 Профил на Bro
    Bro
    Рейтинг: 514 Неутрално

    [quote#11:"dissident"]2008г е първата ел кола Тесла. Много преди това, други поведоха хорото.[/quote]

    Назови едно серйно производство на електромобил преди тях.

    "Only a government that is rich and safe can afford to be a democracy" - Mark Twain
  18. 18 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 674 Весело

    До коментар [#1] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Що питаш? Карай си Масквича и си пей руския химн, кво те засягат автомобилите

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  19. 19 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 674 Неутрално

    До коментар [#2] от "EU defender":

    САЩ дърпа прогреса в света и това е. Докато VW се занимава с идиотщини как да лъже за да спасява дизела и работните си места, американци, японци и корейци ще залеят света с електромобили...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  20. 20 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#16] от "Нико":

    ти тия филмчета ги остави
    може и нафтова печка да има вътре ,е хайде да не нафтова на биоетанол да е Говоря принципно как е решен въпроса

    гошо
  21. 21 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 295 Весело

    До коментар [#13] от "Emergen-C":

    Електромобили има от началото но миналия век и са били по-добри от тези с ДВГ... Просто в един момент бензинът станал много евтин.
    Тесла успяха да направят отново електрическите да са по-добри от бензиновите.

  22. 22 Профил на jagerzur
    jagerzur
    Рейтинг: 235 Неутрално

    То и сега не е проблем да си обърнеш старата кола в електрическа, ама поне у нас докато няма по-серизен стимул от паркирането, няма да има желаещи. По държавите с развита електро-мобилност има изградени мрежи от зарядни станции, където тока е субсидиран от държавата и предлагат и редица данъчни стимули...

  23. 23 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 295 Неутрално

    До коментар [#17] от "Bro":

    Има много, но не особено успешни икономически или прекалено нишови...
    Или за хора, които са готови на жертви в името на природата.

    Вярно, толкови добри като колите на Тесла още не са правили серийно... в познатата ни история.

  24. 24 Профил на jagerzur
    jagerzur
    Рейтинг: 235 Неутрално

    До коментар [#23] от "tie_interceptor":

    ...а има и много неуспешни модели.

  25. 25 Профил на simon40
    simon40
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Тенденцията е ясна дори и за слепите. Щом големите автомобилни производители се хванаха за хорото връщане назад няма. Това важи не само за тях но и за военната промишленост:
    https://www.youtube.com/watch?v=0E59-DHDdUE в това видео от 2012 има доста интересни разработки на бойни машини за пехотата с хибридно или изцяло електрическо задвижване.

  26. 26 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    И C-Max Енерджи, и Фюжън Енерджи, двата плъг-ин модела на Форд, които се продават в САЩ от 4 години се приемат добре. Дори сега, след 4 години, при ниски цени на петрола и при жестоката конкуренция на новият Шевролет Волт (който е пазарен хит в Калифорния в момента) Форд успява да продаде общо по 2000 от двата модела на месец.

    Това което им липсва на американският пазар според мен е плъг-ин SUV. Ако изкарат едно веднага ще си купя.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  27. 27 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#16] от "Нико":

    Да и аз съм гледал част от клипчетата на момчето с Теслата. За мен обаче не по малко значение в популяризирането на електрическите коли изигра Нисан с модела Лийф. Теслата определено е скъпа, дори за американската средна класа, но Лийф въпреки по-малкия си пробег регистрира близо 200 000 продажби в световен мащаб в реална конкуренция с останалите модели на пазара в този клас. Просто хората имащи Тесла в 90% от случаите са достатъчно заможни и притежават поне още 3-4 автомобила с конвенционално задвижване.

  28. 28 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 252 Неутрално

    Елон Мъск си знае работата. Жалко, че е смъртен.

  29. 29 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#2] от "EU defender":

    има електрически голф, има и хибриден голф, и хибриден пасат. ФВ са доста по-напред от форд специално, и като предлагани модели и като бъдещи планове. Няма електрически форд за 20000 евро така че не виждам защо пък точно от форд трябвало да се срамуват фолксваген. Обявиха стратегия за развитието на електромобили доста преди форд, и тя включва специална нова платформа. Следващия файтон беше погребан и почват отначало с разработката, този път на изцяло електрически модел, без бензинова или дизелова версия.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  30. 30 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#19] от "Торбалан":

    VW има на пазара хибриди и електромобили сравними или по-добри от тези на форд, бъдещите им планове са по-мащабни от тези на форд, БМВ има модели на пазара, както и сериозни планове, тъй като никой засега нищо не е залял, немците не може да се каже че са изостанали по какъвто и да било начин в тая област.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  31. 31 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 674 Неутрално

    До коментар [#30] от "DareDebil":

    Тесла. Форд и останалите са назад.
    На VW вече не вярвам. Доста електрически BMW-та срещам из "ниските земи", но всеки се извръща да види Тесла http://www.techinsider.io/fords-electric-car-problem-2015-12

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  32. 32 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    [quote#29:"DareDebil"]има електрически голф, има и хибриден голф, и хибриден пасат. ФВ са доста по-напред от форд специално[/quote]

    Абе, това съвсем не е вярно, Форд са отдавна в хибридите и са съизмерими в тази технология само с Тойота. Форд купува хибридната технология чрез поделението си Волво (тогава собственост на Форд). И това му помага да пусне първият си хибрид почти по същото време в което излиза Приуса в САЩ (Форд Ескейп Хайбрид, генерация I). До преди години единствената фабрика за вариаторни скоростни кутии извън Тойота беше тази на Форд.

    Ако сравнявате хибриди, на първо място са Тойота и Форд, след това са останалите. Аз бих добавил и ГМ с Волтек технологията, която от тази година се влага и в Малибу Хайбрид. Но Фолксваген, тяхният хибрид дори не е с вариаторна скоростна кутия (CVT) сега, 15 години след първият хибрид.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  33. 33 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    За VW, Ауди, Сеат и Шкода не ми е известно да предлагат хибриди и електрически. Вредните им емисии над допустимите. Лъгали са за разхода с до 18%. Уж бяха голямата работа, а колко по-напред са отишли другите.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  34. 34 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    До коментар [#29] от "DareDebil":

    Изгледайте внимателно това видео, в него се разказва и за историята на хибридите:

    https://www.youtube.com/watch?v=-8RYVjrb80o

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  35. 35 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    До коментар [#30] от "DareDebil":

    "VW има на пазара хибриди и електромобили..."

    Кои са те?

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  36. 36 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 477 Весело

    До коментар [#27] от "achtung":

    Нисана го обожавам ... признавам си

  37. 37 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 931 Любопитно

    Мъск с Тесла комерсиализира електрозадвижването до нива, непознати преди, да е жив и здрав човекът още дълги години, та и в други области да направи някой пробив...

  38. 38 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    [quote#29:"DareDebil"]има електрически голф, има и хибриден голф, и хибриден пасат. ФВ са доста по-напред от форд специално, [/quote]

    До коментар [#29] от "DareDebil":

    Ти или си глупав или живееш в Краводер. Форд имат хибринден Фюжън и Ескейп поне от 5, 6 години. А сега имат и плъг-ин хибриди и 100% електрически Фокус, С-Макс и Фюжън.
    Волксваген изкараха хибриди точно преди една година. За цените в Европа не знам, но в САЩ цените на Форд са много по-ниски от Волксваген.

    California Über Alles
  39. 39 Профил на Chivalry
    Chivalry
    Рейтинг: 213 Весело

    6ОК"

    Новият шрифт на "Дневник" е бижу.
  40. 40 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    До коментар [#32] от "Realist":

    Не знам от къде ги измислят тези глупусти! Явно в България и идея си нямат какво се продава на пазара в САЩ. Фюжън и Ескейп има поне от 7, 8 години. Преди няколко години Фюжъна даже беше автомобил на годината на някое от списанията ако си спомняш. Хибридната му система е с Планетарна предавка подобна на Приуса но по-ефективна и по-умно направена.
    Фолксваген се напъваха с тази измама "чистия" дизел и за първи път изкараха хибриди в края на миналата година. Ако се сравни колко са продали ... Форд и Тойота ги размазват. На порядъци повече продадени хибриди имат.
    В Силикон Вали поне всяка втора кола е или Тесла или Приус или друг хибрид. Почти не съм виждал хибриден Фолксваген. То и всякъкви Фолксвагени много няма та хибридни. Веднъж в месеца виждам по някое БМВ й8 и още по-рядко тази недомислена бутка й3 май беше на БМВ.

    California Über Alles
  41. 41 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Бе, то всичко в бъдеще време може да много хубаво и розово, ама аз да си задам дежурния въпрос: от 30-тината човека, които коментират под тази статия, колко притежават електрически автомобил? Или поне се оглеждат са си купят такъв, да речем, през следващата година?

    Силно ще съм учуден ако са повече от 3-ма...

  42. 42 Профил на глобално хасково
    глобално хасково
    Рейтинг: 213 Неутрално

    https://www.youtube.com/watch?v=BjZ7ypofVZY

    за какво е по-жадно мнозинството: свобода или шише ракия?
  43. 43 Профил на simon40
    simon40
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#41] от "krasi_kara":

    Това няма никакво значение. Ние в България не оказваме никакво влияние на развитието на технологиите. За нас те просто се случват. Така беше с навлизането на мобилните комуникации, така ще бъде и с автомобилите с ел. задвижване.
    Въпроса който задаваш звучи съвсем актуално като преди 20 години. Спомняш ли си тогава колко твои познати имаха мобилен телефон и колко от тях смятаха да си купят?
    А сега се помъчи да си спомниш колко твои познати НЯМАТ мобилен телефон...

  44. 44 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#43] от "simon40":

    Абе всички сме за "чиста и свята" енергия и околна среда, но за съжаление размерът има значение, а в случая и "продукта", и необходимата инфораструктура и логистика покрай него са големи, така че "преходът" ще отнеме повечко, отколкото 20-ината, 30-ината години при мобилните телефони и компютрите.

  45. 45 Профил на simon40
    simon40
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#44] от "krasi_kara":

    За изостанали страни като България със сигурност.
    Но нас никой няма да ни чака пък и защо?
    Процеса е тръгнал и набира скорост. Тези коли имат пазар който става все по-голям. Големите автомобилни производители почнаха да го осъзнават. Те ще бъдат принудени да инвестират освен в производството на автомобили и в инфраструктурата, за да си гарантират пазарен дял. Ще рискуват дори и да са на загуба в началото.
    Защото не могат да си позволят да изпуснат да имат водеща роля в него. Който проспи ел. революцията ще е големия губещ.

  46. 46 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    [quote#38:"Pontif А"]Ти или си глупав или живееш в Краводер. Форд имат хибринден Фюжън и Ескейп поне от 5, 6 години. [/quote]

    От 12 години, а жена ми кара Форд Ескейп Хайбрид, Генерация 2 от 6 години. Това за доуточнение, поздрави!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  47. 47 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    [quote#40:"Pontif А"]Хибридната му система е с Планетарна предавка подобна на Приуса но по-ефективна и по-умно направена. [/quote]

    И е факт, че хибридната система с планетарните колелета на Форд е много по- добра от тази на Тойота. На жена ми Ескейп-а може да кара до 45 мили в час само на ток. Приуса винаги е карал до 35 мили в час. Сегашната трета генерация хибриди на Форд- Фюжън и С-Макс стигат до 75 мили в час само на ток.

    Принципът е същият, и Тойота, и Форд ползват технологията закупена от една и съща малка компания. Но хибридната система на Форд е по- добрата, поне за мен. На Тойота е по- масовата и по- популярната.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  48. 48 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    До коментар [#46] от "Realist":

    Прав си че е от 12 години. Сещам се че първия път когато Обама се кандидатира за президент казаха че има Форд Ескейп хибрид. А това беше преди 7 години и хибрида не беше кой знае каква новост щом дори Обама имаше. За какъв Фолксваген ми говорят тези тъпчовци? Ако имаха хибрид щяха да се включат в CAFE Стандарта на САЩ и нямаше да е необходимо да лъжат с "чистия" дизел.
    СЪщо за инфраструктурата - не разбират че в САЩ всеки живее в къща и си зарежда колата през нощта докъто спи. Това е проблем в Европа където хората живет в блокове по Младости и Люлини, затова всички кашлят с дизелите и се чустват адски умни. Ако колата ти винаги е на някой тротоар, независимо дали с в къщи или на работа .... не виждам как и къде ще я заредиш с ток. Наистина е проблем. Първо трябва да се реши проблема с паркирането в гаражи .... ама кога мислиш че стане това в ЕВропа и още повече в БЪлгария. Като не можеш да си зареждаш колата няма и да си купиш ел автомобил. За това не са виновни хората. Виновни са обаче че лапат Германска пропаганда и като чуят за БМВ или МБ или Фолксваген и се олюляват, като че ли Господ им се е явил.

    California Über Alles
  49. 49 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    [quote#48:"Pontif А"]А това беше преди 7 години и хибрида не беше кой знае каква новост щом дори Обама имаше.[/quote]

    Точно, хибрида на Обама е същият модел кйто имаме и ние. Отделно от това, абсолютно същият тип технология Форд влагаше в Мазда Трибют Хайбрид (продавана в Япония и САЩ), Мъркюри Маринър Хайбрид, Линкъл MKZ хайбрид какъвто има патриарха на България, Форд Фюжън Хайбрид, ...

    Лично, ние когато взехме нашият автомобил тествахме и Тойота Хайландър Хайбрид. Избрахме Форд, защото беше по- добър и по- евтин на всичкото отгоре. И всичко това което водещият, който цитирах пост [#34] говори за хибридното задвижване сравнявайки Форд и Тойота (генерация 3) аз го усетих и с Генерация 2. Карал съм доста хибриди на Тойота, компанията ни имаше служебен Приус и Камри след това. Тойота беше първият производител който потърсих тогава за хибридно SUV, но Форд спечели, независимо от това, че преди това не сме имали Форд.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  50. 50 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#35] от "quatro_4x3":

    Golf GTE, eGolf, eUP, Passat GTE

    Други въпроси?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  51. 51 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#38] от "Pontif А":

    не ти говоря кой кога е изкарал, а къде е в технологично отношение. Не е нужно една компания да е имала 10 години продукт на пазара, за да е напред. Епъл 2006та имаха точно НУЛА телефони на пазара, нокиа имаха към 100, с 15-20 годипна история. Къде е епъл сега, къде е нокиа? Продадена за жълти стотинки на лешоядите от майкрософт. Тесла като имат кола на пазара само от 7 години сигурно са по-назад от ГМ, които изкараха EV-1 преди 20 години, а?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  52. 52 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#38] от "Pontif А":

    живея в центъра на европа и не съм виждал нито един хибриден фюжън или ескейп. По твоята логика форд са на светлинни години зад фолксваген, защото съм виждал доста хибридни и електрически фолксвагени. Други малоумни въпроси имаш ли?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  53. 53 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#48] от "Pontif А":

    значи за олигофренският ти мозък електрическият и хибриден голф е напълно въображаем, а?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  54. 54 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#32] от "Realist":

    значи твоята мярка за това кой е по-напред в хибридите и електромобилите е кой произвежда повече вариаторни скоростни кутии и кога е почнал да ги произвежда? При телевизорите критерия ти да не е кой кога е почнал да произвежда кинескопи и колко е продал? Тесла не са произвели ното една CVT трансмисия, сигурно са много назад и те горките.

    Ще обясниш ли, на себе си поне, за какъв чеп им е на фолксваген да произвеждат CVT, след като хибридния голф и пасат си вдигат 130 км/ч само на ток с леко модифицирана стандартна DSG трансмисия? При разход равен или по-добър от този на C-Max energi примерно?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  55. 55 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    До коментар [#54] от "DareDebil":

    Ами, хибридите са горе- долу ясни, двигател работещ в цикъл на Аткинсон, вариаторна скоростна кутия, планетарни предавки, батерия, електриочески двигател. Знам много добре и паралелната система на Тойота и Форд, и последователната система на ГМ, Волтек.

    За твоят хибрид дори и не бях чувал, погледнах го бегло и се оказа, че Фолксваген го предлага от 2016 и в САщ. В общи линии 7 степенна скоростна кутия, обикновен двигател. От това което прочетох доста постно.

    Лидерите във бранша от години са Тойота и Форд, ГМ ги настигна последните 5 години. Явно Фолксваген още има да работи по въпроса.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  56. 56 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    [quote#54:"DareDebil"]Ще обясниш ли, на себе си поне, за какъв чеп им е на фолксваген да произвеждат CVT, след като хибридния голф и пасат си вдигат 130 км/[/quote]

    За твое сведение С-Макс Енерджи пуска бензиновият двигател след 30 мили, като си изтощи 8 киловатовата батерия. С-Макс Хайбрид може да кара на ток до 75 километра в час, 110 киловатчаса му е мотора. С вариаторна скоростна кутия.

    Подобен на него е Фюжън, който в Европа сега се продава като Мондео. Предишната версия на Фюжън има хибридна система от 2005-та в САЩ. Ескейп, който се продаваше в Обединеното кралство като Маверик има хибридна система от 2003-та година. Същата година в САЩ пристигна и Приуса на Тойота.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  57. 57 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    [quote#54:"DareDebil"]Тесла не са произвели ното една CVT трансмисия, сигурно са много назад и те горките. [/quote]

    CVT ти е нужна ако имаш бензинов двигател. Ако имаш само електрически, не ти е нужна нито CVT, нито каквато и да е друга скоростна кутия.

    Аз карах един път за тест роудстера на Тесла, той има скоростна кутия, ама тя е, ако в нормален режим роадстера ускорява от 0 до 100 за 3.8 секунди с по- ниската предавка ускорява за 3 секунди.

    В общи линии не ти е нужна скоростна кутия.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  58. 58 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Весело

    [quote#54:"DareDebil"]CVT [/quote]

    При Волтек системата, липсата на CVT се елиминира с двата електрически мотора. Там планетите са 3- за ел двигателя, за ел генератора и за бензиновият мотор. Като ел генератора става двигател при по- високата скорост. Заради това в системата на ГМ не трябва CVT. Но пък трябва трети мотор.

    Тънка работа, и много талантливо направена.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  59. 59 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    [quote#54:"DareDebil"]след като хибридния голф и пасат си вдигат 130 км/[/quote]

    Значи, това е хибридната система на Форд:

    Генерация 1, която е на пазара в САЩ от 2003-та позволява на ел двигателя да работи до 35 мили (50 километра) в час.

    Генерация 2, която се продава в САЩ от 2008-ма позволява на ел мотора да работи до скорости 45 мили (72 километра) в час.

    Генерация 3, която се продава в САЩ от 2012-та позволява на ел мотора да работи първо до 75 мили в час, а след софтуерният ъпдейт от 2013-та и до 85 мили (136 километра) в час.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  60. 60 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Весело


    До коментар [#54] от "DareDebil":

    До 35 мили в час може да работи само на електрически мотор, доста постно наистина:

    https://www.youtube.com/watch?v=1DpcL53QxZI

    За същата сума след данъчните кредити, ето ти Форд Фюжън Енерджи, на една светлинна година напред:

    https://www.youtube.com/watch?v=x8HBLzZPq4o

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  61. 61 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    До коментар [#54] от "DareDebil":

    [quote#60:"Realist"]За същата сума[/quote]

    Грешка, Фюжън, същата цена, но от 2013-та, и много по- икономичен:

    https://www.youtube.com/watch?v=G2FHM9e5HDc

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  62. 62 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#55] от "Realist":

    не каза какво е предимството на CVT, след като крайният резултат е един и същ?

    [quote#57:"Realist"]CVT ти е нужна ако имаш бензинов двигател. [/quote]

    хибридите на фолксваген очевадно са с електрически двигател и бензинов и без CVT, как е възможно това? Или обяснението ти на въпроса "защо ти е нужна CVT" е просто "ами зашотот тойота и форд така го правят, значи това е единственият правилен начин"?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  63. 63 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#60] от "Realist":

    някъде да си видял да говоря за джета, модел базиран на платформа отпреди 10 години??? След като изрично ти казвам модел Golf GTE защо ми дрънкаш за джетата? Да си видял аз да ти давам за пример форд c-макс хибрид, а не energi??? Колко вдига само на ток с-макс хибрид с 1.4 квч литиева батерийка? Май и то е доста постно, а?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  64. 64 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#56] от "Realist":

    не се опитвай да ме осведомяваш, вероятно съм запознат доста по-добре от теб с техническите параметри на моделите и на форд, и на тойота и на гм. това което обаче е безспорно че нямаш представа от моделите на фолксваген, или поне допреди 3 минути нямаше, а се опитваш да водиш спор без елементарни познания.

    C-Max energi и голф gte в америка са със сходни параметри и на сходни цени, на този пазар не се предлага аналог на фюжън, и да, грешка е, огромна грешка да ми посочваш характеристиките на плъг-ин хибрида че бил светлинни години пред джетата на същата цена, а да се окаже че говориш за нормалния хибрид, не плъг ин. Джетата е предишната генерация на фолксваген, която въобще не се продава в развитите страни, с изключение на сащ.

    и колко е това "много" по-икономичен? 2 mpg градско? въх, огромната разлика.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  65. 65 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#55] от "Realist":

    [quote#55:"Realist"]В общи линии 7 степенна скоростна кутия, обикновен двигател. От това което прочетох доста постно. [/quote]

    какво му е постното? че не е аткинсън ли? Колко милиарда и нобелови лауреати смяташ че трябват, за да се направи един двигател с цикъл на аткинсън? Това ли им е изоставането над което трябвало да работят според тебе. Или че скоростната им кутия не е CVT а DCТ? Прочете ли поне характеристиките, като икономия, мощност, пробег, скорост? Или те нямат значение, щом няма аткиснън и CVT?

    [quote#55:"Realist"]Лидерите във бранша от години са Тойота и Форд, ГМ ги настигна последните 5 години. [/quote]

    лидери са по продажби, да, не предлагат обаче нищо което и фолксваген не предлагат в момента, ако ще и да е само в европа. Отделно прототипите им като audi R8e, който влиза в ограничено серийно производство, 918 хибрид, показаният наскоро порше E Mission, който вероятно ще влезе в серийно, електрическият CUV на ауди, дето може и да го направят че много се шуми около тесла модел x, или електрическият файтон, платформата MEB и т.н. За което всъщност е и статията, че форд планирали 4.5 млрд инвестиции в хибриди и електромобили. ама не са само те дето планират такива работи.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  66. 66 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    [quote#63:"DareDebil"]някъде да си видял да говоря за джета, модел базиран на платформа отпреди 10 години??? [/quote]

    Погледни видеото, това е Джета Хибрид, модел 2015-та. Току що погледнах и Golf GTE. 8 киловатчаса батерия годна за 30 мили електрически пробег. Хибридната му част е същата като Джетата. Скоростна кутия е с 6 скорости. И турбо бензинов двигател. Всичко това е нещо доста скромно дори за 2010- 2011 година, не за 2016-та.

    Лично мое мнение, компонентите на Форда са по- високотехнологични, независимо от това, че Форда е модел от 2011-2012 та. Батерията е със същата големина, само за сравнение, батерията на Шевролет Волт е с 10 киловатчаса повече. Неслучайно Форд-а има и CVT, и двигателят му работи по цикъл на Аткинсон. Всичко това е за да се увеличи ефективността на системата.

    А Фолксвагена, който си цитирал явно няма и скъпа електроника, щом е с турбо. И Форд, и Тойота, мощната електроника осигурява пъргавината, независимо, че Аткинсон тип двигателите не са пъргави. Мога да ти го потвърдя от личен опит.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  67. 67 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    [quote#62:"DareDebil"]хибридите на фолксваген очевадно са с електрически двигател и бензинов и без CVT, как е възможно това?[/quote]

    Възможно е естествено.

    И ГМ имаше по- слабичка хибридна система, която се оказа ялова и сега минават на Волтек както упорито се говори, дори и за тръковете.

    И Хонда имаше подобна система, която също изостави.

    Явно системата която ползват Тойота и Форд е най- доброто съчетание между електрическо и бензиново движение щом е от толкова години и още е може би най- доброто. Новата Тойота Приус прави по 55 мили на галон.

    А тази система на Фолксваген не е нещо непознато, което някой от другите големи автопроизводители да не е правил последните 10 години. Дори според мен са изостанали, още.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  68. 68 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    [quote#66:"Realist"] Току що погледнах и Golf GTE.[/quote]
    До коментар [#65] от "DareDebil":

    Ето линка който четох:

    http://www.autoblog.com/2015/10/09/2016-volkswagen-golf-gte-first-drive-review/

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  69. 69 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    [quote#68:"Realist"]Ето линка който четох: [/quote]

    Ето, линка с повече характеристики, от който научих батерията, скоростите и т.н.:

    http://www.caranddriver.com/reviews/2015-volkswagen-golf-gte-review

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  70. 70 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#66] от "Realist":

    тази джета е на PQ35 платформата, същата като на голф 5 отпреди 10 години, с добавена 1.1 квч батерия и малък електромотор.

    [quote#66:"Realist"] Хибридната му част е същата като Джетата.[/quote]

    сериозно ли е същата? 1.1 квч батерия и електромотор с 27 к.с. в джетата и 101 к.с. в голфа, с обща системна мощност от 201 к.с.?? Еднакви са направо!

    И какво като е турбо двигателя??? Кой модел форд от 2011 точно е с батерия 8.7 квч?

    [quote#66:"Realist"]Всичко това е за да се увеличи ефективността на системата. [/quote]

    голфа има по-голяма обща мощност, и почти същият EPA rating като C-Max energi модела, къде я видя тая увеличена ефективност? В какво се изразява тя? Къде видя или прочете че CVT трансмисията има по-висока ефективност от директна трансмисия с двоен съединител?

    GolfGTE:
    PERFORMANCE (C/D EST):

    Zero to 60 mph: 7.5 sec
    Zero to 100 mph: 17.0 sec
    Standing ¼-mile: 16.0 sec
    Top speed: 138 mph

    FUEL ECONOMY (C/D EST):

    EPA city/highway: 42/48 mpg
    EPA electricity combined: 95 MPGe

    2013 Ford C-Max Energi Plug-In Hybrid:
    PERFORMANCE (C/D EST):

    Zero to 60 mph: 9.0 sec
    Standing ¼-mile: 16.9 sec
    Top speed: 102 mph

    FUEL ECONOMY:

    EPA city/highway driving (gas): 44/41 mpg
    EPA combined driving (gas/electric): 100 MPGe

    кой те излъга че двигател по цикъла на аткинсън е "по-високотехнологичен" от турбодвигател с директно впръскване?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  71. 71 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#67] от "Realist":

    правиш ли разлика между възраст и възможности??? Системата на фолксваген а абсолютно равностойна на всеки плъгин хибрид на пазара, без Волт, който има доста по-голяма батерия и електрически мотор. Волт обаче ползва 1.4л мотор на опел от 1996та година, който, О ЧУДО, не е работи на цикъла на аткинсън. Това по твоята логика прави волт много изостанал, което е странно, защото твърдеше че гм били настигнали форд и тойота... как ше са ги настигнали без аткинсън? Та без тоя цикъл мотора е супер не-ефективен, нали така?!

    [quote#67:"Realist"]А тази система на Фолксваген не е нещо непознато, което някой от другите големи автопроизводители да не е правил последните 10 години. Дори според мен са изостанали, още.[/quote]
    разбрахме че според теб са изостанали, но не разбрахме в какво. Цикъла на аткинсън e кръстен на Джеймс Аткинсън, който го патентова през 1882ра година. Какво му е новото или революционното? CVT се използва от поне 100 години, първата трансмисия с двоен съединител в сериен автомобил се ползва от едва 10 години. Ти виждаш ли къде точно е технологичното превъзходство на CVT срещу система със съединител, която предава 100% от въртящия момент?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  72. 72 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    [quote#71:"DareDebil"] Системата на фолксваген а абсолютно равностойна на всеки плъгин хибрид на пазара,[/quote]

    Абе, хубаво, ама ако трябва да редактирам изречението ти, системата на фолксвагена е абсолютно равностойна на плъгин излязъл отпреди 5 години. Това абсолютно равностойна е под условие, защото новият 2017 година Фюжън (вероятно и Енерджи) ще бъда показани на изложението в Детройт през януари, 2016-та.

    Фолксваген е голям производител, но това е първата версия в сегмент в който всички останали доста са напреднали.

    А за Джетата, не ме интересува платформата, хибридният хардуер е същият като този който е в Голфа. Дай да видим Голфа ти на американският пазар, на който се продават межди 10 и 15 хиляди електрически автомобила всеки месец. От 2015-та в САЩ се продава Е-Голф, който не е кой знае какъв модел. От германските производители най- добрият модел е BMW i3.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  73. 73 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    До коментар [#71] от "DareDebil":

    Това което ще прави Форд по тази програма до 2020-та е накратко:

    https://g.foolcdn.com/editorial/images/188308/ford-advancing-electrified-vehicle-program_large.jpg

    Хибриди, плъг-ин хибриди и електрически коли в Европа и Азия. И нови 13 марки (сега има 4) от тези групи.

    http://www.fool.com/investing/general/2015/12/11/why-ford-announced-a-45-billion-electric-car-effor.aspx

    Global product chief Raj Nair told The Wall Street Journal that Ford would have fully electric vehicles with the range to compete with Tesla and the others by 2020, but he didn't give any specifics.

    Ford also released this "teaser" photo of a plug-in vehicle it intends to unveil at next month's North American International Auto Show. Ford tends to make big splashes at auto shows; last year's show models included the Ford GT and Lincoln Continental. That suggests that whatever is under the silk sheet is probably much more significant than an updated plug-in hybrid Fusion.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  74. 74 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#72] от "Realist":

    [quote#72:"Realist"]А за Джетата, не ме интересува платформата, хибридният хардуер е същият като този който е в Голфа. [/quote]

    казах ти 5 пъти че няма нищо общо хибридния хардуер, колко пъти да ти го напиша??? Нарочно ли се правиш на малоумен??? Какво има да гледаме американския пазар??? Пазара не показва неща като пробег, мощност, ускорение, разход, те могат лесно да се видят в характеристиките и стестовете.

    Айде като покажат новия фюжън януари да видим тогава с какво е по-добър от Пасат GTE, a?

    [quote#72:"Realist"]равностойна на плъгин излязъл отпреди 5 години.[/quote]

    Deliveries of the Fusion Energi began the U.S. in February 2013

    ти от 2018 година ли пишеш?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  75. 75 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    [quote#72:"Realist"]Фолксваген е голям производител, но това е първата версия в сегмент в който всички останали доста са напреднали. [/quote]

    не, това е втората версия, първата беше джетата, която по твоето собствено описание на хибридната система на форд, е еквивалентна на второто поколение. Плъгин хибрид форд за първи път представят на пазара февруари 2012, плъгин голфа е в продажба от началото на 2014, една година и нещо по-късно. Да питам пак че явно не разбираш въпроса, в какво форд са по-напреднали ТОЧНО?

    Deliveries of the Ford C-Max Energi began in the U.S. by mid October 2012.

    The Ford Fusion Energi was released in the U.S. market by late February 2013

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  76. 76 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    упс, октомври 2012 е първият плъгин на форд, не февруари.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  77. 77 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    The Phaeton EV will lead a new VW product portfolio that features "plug-in hybrids with an even greater range, high-volume electric vehicles with a radius of up to 300 kilometers (186 miles), a 48-volt power supply system (mild hybrids)..." VW said.

    Volkswagen's future model plans suggest it will share its platform architecture, electric drive system and battery technology with the upcoming Audi Q6 etron – as previewed by the etron Quattro concept at the recent Frankfurt auto show.

    Energy to run the etron Quattro's electric motors is drawn from a liquid cooled 95kWh battery bolted to the floor below the passenger compartment. Hinting at its modular nature, Audi says the lithium-ion unit is suitable for other future electric models.

    не виждам нещо в прес-рилийза на форд, дето да го няма в този на фолксваген. Фолксваген ВЕЧЕ представи два електрически концептуални модела, форд тепърва щели да представят нещо си...

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK