Горанов: Новият участък от "Хемус" е скъп, защото е сложен

Владислав Горанов коментира темата пред медиите след заседанието на Министерския съвет.

© Цветелина Белутова, Капитал

Владислав Горанов коментира темата пред медиите след заседанието на Министерския съвет.



Магистрала "Хемус" ще се строи повече от една година и е нужно според Закона за публичните финанси парламентът да разреши на правителството да поеме ангажимента извън бюджета на една година, каза пред журналисти днес в Министерския съвет министърът на финансите Владислав Горанов, цитиран от БТА.


На мен ми се иска публичните разходи да се правят по-ефективно, но в случая, доколкото съм информиран, магистралата ще минава през сложни трасета заради зони на НАТУРА 2000, посочи министърът, запитан дали предложените цени за изграждане на два лота от магистрала "Хемус"  между Ябланица и разклона за Плевен и Ловечв, не са много високи. Проектът е изготвен отдавна от АПИ, трудно е да бъде променян и затова цената е такава, каза министърът.


Правителството има възможност да осигури аванс за строителствотона магистралата, но точната сума не може да се каже отсега, защото подобно решение ще се взема в края на 2016 година, добави Горанов.


Вчера стана известно, че за строители на 50-километровата отсечка са избрани консорциуми, в които водещите участници са близки до шефа на "Лукойл" Валентин Златев и до депутата от ДПС Делян Пеевски. Цената пък нарасна на близо 800 млн. лв. при индикативна стойност от 434 млн. лв., определена през 2013 г. 

Коментари (101)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6811 Гневно

    Скъп е, защото парите - съответно контролът не са европейски, а ще излизат от дълбокия джоб на българските данъкоплатци !

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на kpenkov
    kpenkov
    Рейтинг: 866 Весело

    За малко и да ти повярвам

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Да бяхте използвали парите от ОП Транспорт за жп инфраструктура, интермодали и високоскоростни пътища, а за магистралите чужди инвеститори.

  5. 5 Профил на Леля Пепа
    Леля Пепа
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Внимание, внимание! Инжинер-хидро .. пардон, магистралолог Горанов говори.

  6. 6 Профил на soave
    soave
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Елементарно обяснение на едно протеже на ДПС.

    "Лъжата е обиколила половината свят преди истината да има възможност да си обуе гащите." Уинстън Чърчил
  7. 7 Профил на Borislav Borisov
    Borislav Borisov
    Рейтинг: 223 Неутрално

    Кога ще пиете пак кафенце с Пеевски

  8. 8 Профил на Gai-jin
    Gai-jin
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Вярно, сложен е!
    Сложен е в джоба на маминия прасчо.

  9. 9 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#6] от "soave":

    Елементарно, ама ефективно... Ще си полаем малко във форумите, и ще дадем парите... Те ще си ги 'усвоят' и те така...

  10. 10 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 731 Неутрално

    Айде бе! Корупционните схеми на гербавите с ДПС хич не са сложни!

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  11. 11 Профил на haralampi
    haralampi
    Рейтинг: 482 Неутрално

    "сложни трасета" в равнина, почти повярвахме

    "Покупките от Лафка вредят на вас и другите около вас, тъй като ви отнемат свободата да бъдете информирани от независими медии."
  12. 12 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 646 Неутрално

    И като е скъпо и сложно - не го правете, докато не се намери по-добро и ИКОНОМИЧЕСКИ обосновано решение. А не после дубъл на цената на винетките, защото поддръжката на Хемус е много скъпа!

  13. 13 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Иначе защо лотовете са скъпи - защото в България по веригата се връщат от 10 до 25% според търговете. И това се знае предварително от всеки участник.
    В Европа за нормално се счита между 4 и 8%.

  14. 14 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 927 Неутрално

    "за строители на 50-километровата отсечка са избрани консорциуми, в които водещите участници са близки до шефа на "Лукойл" Валентин Златев и до депутата от ДПС Делян Пеевски"

    Айсчигаве!

  15. 15 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6811 Гневно

    Добрият старец предколедно вдигна два пъти сумата за подаръци на добрите бизнесмени- 500 млн. лв. отиват в консорцум на "ПСТ груп", свързвана с Делян Пеевски и Първа инвестиционна банка, а 300 млн. лв. - в "Джи Пи груп", сочена за близка до генералния директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

    karabastun1@abv.bg
  16. 16 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 269 Гневно

    Горанов, лъжеш като дърт циг@нин!

    не научи ли поне малко от Дянков как да не харчиш с шепи парите на данъкоплатците?!?

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  17. 17 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6811 Гневно

    Абе, как един Джурналист не се сети /посмя/ да попита Горанов - как върви раздаването на 500 000 000 лева, предвидени за чиновнически бонуси…!!!!!

    karabastun1@abv.bg
  18. 18 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Нищо в България не оправдава близо 1млрд. държавни харчове за 60км. път. Още повече, магистрала, която дълги години ще стигта до НИКЪДЕ!

  19. 19 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 655 Неутрално

    е щом и горанов се метна на амбразурата,
    значи пак се гласят да откраднат няколкостотин милиона.
    таксата се плаща лично на путин за проваления южен поток.
    инак ще има летални последствия.

  20. 20 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#10] от "zo":

    толкова са сложни, че се чудя
    защо ремонтираха локалните на цариградско щосе,
    които изобщо не бяха сериозно амортизирани,
    а са със същата площ, като основното трасе.
    ми за се налапат някои хора и да върнат
    на борисов 15% рекет, че са спечелили.
    много е просто.
    вместо да кърпят с тези пари дупките по уличките.

  21. 21 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3535 Неутрално

    До коментар [#13] от "neznaiko.bg":

    Това, да не ви е Александър Божков и 10%-та...?!
    При ГЕРБ, мизата се движи, между 30 и 50%-та!

    Бивш tww09306483.
  22. 22 Профил на rossen1967
    rossen1967
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Скъп е,защото на банката - собственик на ПСТ не и достига собствен капитал / като на КТБ/,на Пеевски му трябват пари,заради неизпълнените проекти по ОПОС,за обслужване на безумния кредит от ББР. а Златев трябва да компенсира намалената контрабанда и спада в цените на горивата. Приятел в нужда с ГЕРБ се познава...е не безплатно...

  23. 23 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 991 Весело

    Аз пък мислех, че е защото Горанов трябва да си довърши двореца на Витоша.

  24. 24 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1699 Весело

    Вервайте ми.Пък и да не ми вервате,все ми я тая.

  25. 25 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Л-А-К-Е-Й си ти Влади, един прост лакей на 10, няма да ги занесеш тия пари на оня свят, но срамът ще преследва и децата ти !

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на alexis
    alexis
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Чак и адвокат им стана на високата цена , браво ! А този човек трябва да е най-големия циция в държавата , да стиска всяка стотинка.

  28. 28 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#22] от "rossen1967":

    кредит за какво в ббр.

  29. 29 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 306 Неутрално

    По-глупаво обяснение не бях чувал отдавна. Припомних си за бившия ми шеф.

  30. 30 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#18] от "m_style":

    Неее... Ще стига до Плевен/Ловеч.

  31. 31 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Абе тая магистрала е поредната далавера под носа ни. Най-малкото не е нужна в момента, защото няма трафик засега за нея.

  32. 32 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8348 Неутрално

    Сложен е,защото ще го строят "сложни хора".

  33. 33 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 587 Неутрално

    Теренът е сложен, Прасчо ще строи, Горанов е леко тъп, Мутрата е лаком.....

    Още ще поскъпва.

  34. 34 Профил на someeeee
    someeeee
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Еее айде сега... Твърде е равен или прекалено прав?... Чудя се как се намират глупаци да им вярват още на гербаджийските простотии...

  35. 35 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2797 Неутрално

    Ако мислите, че може да се направи по евтино при така поставеното техническо задание и трасе, защо не се явите с по-ниска оферта?

    А защо западни фирми не се явяват с по-ниска оферта?

    Цените са ОК, въпроса е какво ще получим срещу парите си....

  36. 36 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2797 Неутрално

    До коментар [#31] от "Дундурук":

    Я карай София - Варна в работен ден и после говори глупости!

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  38. 38 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 271 Неутрално

    Финансовият министър кога завърши пътно строителство, за да дава той разяснения за цената на магистралата. Праска изтърка ли се вече или ГРОБарите си мислят, че една лъжа повторена 100 пъти от лакейте става истина.
    Има хиляди безработни, да им се предложат курсове за квалификация и да се съживяват трудови войски. Как може да направим мост над река Конго, а ние 5 години търпяхме едни испански маняни за моста до Видин. Виадуктите на от гара Яна до Етрополе как са строении от кого?
    Тези се оляха, като искат да крадат да си вземат 10-15% като в белия свят. Тук 10-15% е реално вложеното , другото е в джоба. Спечелилите търга имат ли нещо общо с разширението на Малинов в София, защото там пътя пропадна за 2 седмици и не искам да возя семейството си по виадукт проектиран и изпълнен от тях.

  39. 39 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#35] от "niakoi_si":

    Къде ги видя "западните" фирми и имаш ли представа защо въобще участват в търговете в България? Понеже не знаеш ще ти кажа - отдават името си и определени сертификати под наем участвайки в консорциум с български.

  40. 40 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#31] от "Дундурук":

    Трафик няма, защото няма път... В момента колеги често пътуват от Варна до София през Бургас или Ришки проход... Дали биха въртели тези 100км отгоре ако имаше Хемус?
    Хубавия и кратък път сам привлича трафика... Затова ми изглеждат смешни анализите на 'експертите' които броят сегашния трафик и на негова база правят изчисления дали била изгодна магистралата... Така, че Хемус трябва да се строи... Обаче не и на безумна цена... Защо ли нито една сериозна европейска фирма не се кандидатира? Ами то е ясно - не искат да си цапат ръцете с подкупи, или пък са прекалено лакоми и не искат да отделят от печалбата си толкова голяма сума за подкуп...

  41. 41 Профил на Paris Hilton
    Paris Hilton
    Рейтинг: 293 Весело

    Горанов, адвокат на свинезавода

  42. 42 Профил на Paris Hilton
    Paris Hilton
    Рейтинг: 293 Весело

    Разклонението Ловеч, Плевен... Владко май беше от Ловеч

  43. 43 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 860 Неутрално

    [quote#13:"neznaiko.bg"]Иначе защо лотовете са скъпи - защото в България по веригата се връщат от 10 до 25% според търговете. [/quote]
    По-скоро от 25% до 60%, ако бяха 10%, с мед да ги намажеш...

  44. 44 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 547 Весело

    До коментар [#42] от "parishilton":

    От Плевен е. Като Московски, Цецка Цачева и Румбата с Фонтаните.

  45. 45 Профил на grindan
    grindan
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Естестевно, че ще го изкарат най-сложния на света. Съответно и скъп, съответно и повече за крадене.

  46. 46 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 860 Неутрално

    [quote#35:"niakoi_si"]Ако мислите, че може да се направи по евтино при така поставеното техническо задание и трасе, защо не се явите с по-ниска оферта?
    [/quote]
    Аз, като данъкоплатец, съм на практика инвеститор в това начинание. И като такъв искам да контролирам за какво се харчат парите ми, а не да започвам бизнес с пътни строежи. Още повече, че за добро или лошо, правилата за търговете са така направени, че е невъзможно да се кандидатираш, започвайки от нулата.

  47. 47 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 438 Неутрално

    [quote#36:"niakoi_si"]Я карай София - Варна в работен ден и после говори глупости! [/quote]

    Еми карам. НЯМА трафик за магистрала. Има трафик за по-широк път. И пак зависи. Трафик има на Ябланица-София заради тировете и туристите, идващи от Русе за Турция и Гърция ... и Варна - Шумен заради румънските туристи за Черноморието и Турция.

  48. 48 Профил на Paris Hilton
    Paris Hilton
    Рейтинг: 293 Весело

    Ах, на какъв цитат се натъкнах за Владко: "През 2014 година, докато е депутат в 42-то Народно събрание и няколко месеца преди да бъде назначен за министър на финансите, обявява, че напуска политиката, поради „невъзможността да се развива пълноценно“. По думите на Бойко Борисов, Горанов заявил, че неговите колеги станали милионери, а той седи „в тази зала за 2000 лева“. Сега разбрахте ли колко е сложна тази магистрала

  49. 49 Профил на grigos666
    grigos666
    Рейтинг: 224 Неутрално

    Влади Горанов ми е като дете. Дойде при мен и ми каза: „Шефе, ти си на 55 и оттук нататък само с политика може да се занимаваш. Аз съм на 30, моите колеги станаха милионери, а пък аз стоя в тази зала за 2000 лева и дните ми минават безсмислено.

  50. 50 Профил на Paris Hilton
    Paris Hilton
    Рейтинг: 293 Весело

    "През 2014 година, докато е депутат в 42-то Народно събрание и няколко месеца преди да бъде назначен за министър на финансите, обявява, че напуска политиката, поради „невъзможността да се развива пълноценно“. По думите на Бойко Борисов, Горанов заявил, че неговите колеги станали милионери, а той седи „в тази зала за 2000 лева“. Магистралата е слоооожна, мноого слоожна...

  51. 51 Профил на Petko Popov
    Petko Popov
    Рейтинг: 274 Неутрално

    И този се предаде на мошениците!

  52. 52 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Защото са рИформаторски магистрали! Умните и красивите ще плащат ли плащат. Нали те си ГО избраха!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  53. 53 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1798 Гневно

    Офертите на победителите надвишаваха почти два пъти прогнозната стойност, а държавата е елиминирала от конкурса кандидатите с най-ниските цени!!!!!!!!!
    И после нямало коалиция ГЕРП-ДПС!!!!! И ГЕРП били дясна партия!!!!!!!

    Оставка, каскети!

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  54. 54 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 953 Неутрално
  55. 55 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 438 Неутрално

    [quote#40:"varna_11"]Затова ми изглеждат смешни анализите на 'експертите' които броят сегашния трафик и на негова база правят изчисления дали била изгодна магистралата...[/quote]

    В Североизточна България има няколко бедни градове, от които не тръгват достатъчно бизнес и туристи. Няма откъде да се появи трафик. Трафикът в тези региони са тирове и румънски, руски и украински туристи надолу.

  56. 56 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#22] от "rossen1967":

    http://www.capital.bg/biznes/finansi/2014/09/12/2379585_banka_za_razvitie_na_peevski/

    за това ли говориш.
    мисля, че не е достатъчно гепенето за
    да запълни тези дупки.
    и не мисля, че това е случая. парите на доган
    са първа инвестиционна. в случая доган си плаща
    на путин за спрения южен поток. много е набързо всичко
    и всички подозрително мълчат. както когато се работи с руснаци са си глътнали езиците.

  57. 57 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    До коментар [#36] от "niakoi_si":

    Е и какво? Пътувам от 8 години по това направление и съвсем спокойно мога да кажа, че се пътува нормално (не визирам ненормалниците по пътищата, които и на магистрала шофират безумно), особено след като го рехабилитираха през 2009/10 година. Магистрала на тая цена е безумие, няма никакви оправдания за строителството й...

  58. 58 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1129 Весело

    А приказките ти са евтини, Горанов, защото си прост.
    (към модератора - имам предвид прост като антоним на сложен, да не помислите друго).

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  59. 59 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1990 Неутрално

    Колкото по-евтин е петрола толкова по-скъп е битума и разходите за машините.......даже двойно

  60. 60 Профил на Rossen Roussanov
    Rossen Roussanov
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Горанов е новият Чобанов - и двамата са аргати на Ахмед Доган и на Пеевски. Тези жалки същества вместо да са в затвора заради КТБ се размотават по жълтите павета и нагло ръсят дивотии...

  61. 61 Профил на Rossen Roussanov
    Rossen Roussanov
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Горанов е новият Чобанов - и двамата са аргати на Ахмед Доган и на Пеевски. Тези жалки същества вместо да са в затвора заради КТБ се размотават по жълтите павета и нагло ръсят дивотии...

  62. 62 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Тези хора наречени управници крадат с логаритмични темпове.Нямат срам.Вече се специализираха.Баце дали не "препроектира" зала Армеец навремето за да искарат за "партийната" каса.

  63. 63 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 692 Неутрално

    До коментар [#4] от "neznaiko.bg":

    Това е доста добър подход, но изисква за магистралите, построени от чужди инвеститори, да има тол такса, допълнителна. Това, предполагам разбирате, ще доведе до нечуван рев от народонаселението, което счита, че всичко му се дължи безплатно.
    Нищо обаче, според мен, не оправдава този разход за 60 км. магистрала и то в България.

  64. 64 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 426 Любопитно

    До коментар [#40] от "varna_11":

    [quote#39:"neznaiko.bg"]Къде ги видя "западните" фирми и имаш ли представа защо въобще участват в търговете в България? Понеже не знаеш ще ти кажа - отдават името си и определени сертификати под наем участвайки в консорциум с български. [/quote]

    До коментар [#39] от "neznaiko.bg":

    [quote#40:"varna_11"]Защо ли нито една сериозна европейска фирма не се кандидатира[/quote]

    Ако Щрабаг и Асталди, които участваха сами, не са сериозни европейски фирми, не знам кои са.

  65. 65 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Бе не е сложен, ма е СЛОЖЕН в джоба.....

    chavo64
  66. 66 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4176 Гневно

    НЕ г-н/другарю/ Министър.Новият участък е скъп,защото трябва да се КРАДЕ/УСВОЯВА/!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  67. 67 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4176 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":

    +++++++++++++++++++++
    Не се накрадоха тези политици и олигарси!!!!!!!!!!!!!

  68. 68 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 929 Неутрално

    др. Горанов май никой не ви вярва!

  69. 69 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#55] от "Дундурук":
    До коментар [#40] от "varna_11":

    Като цяло и аз смятам че един хубав "скоростен", двулентов път, който не е магистрала, ще е достатъчен за част от участъка, на който ще се строи Хемус. Но хубав път трябва да има.

    Но аргументите ти са криви - именно товарния трафик е този, който ще плаща за магистралите, когато въведат тол таксите. И като събереш трафика за и от Русе с този за и от Варна, дали няма да се получи добро число? А туристите, общо-взето, без винетка не минават.

    Честно казано - 13 млн. за километър подбалканска магистрала не са непоносимо високо число и за мен е важно да я построят както трябва, че вече пишман станахме да откриваме обекта по 5 пъти и после да почваме директно с ремонтите. Трябва да се спомене, че прогнозната стойност беше 2-пъти по-ниска от най-ниската в офертите. А бленуваните строители "от Запада" ви предложиха близо 4-пъти повече пари.

    До коментар [#57] от "Жорко":

    През работната седмица ли пътуваш? И за колко време го пътуваш, че нещо 4-5 часа до Русе или 7-8 часа до Варна ми се струват множко.

  70. 70 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6811 Неутрално

    До коментар [#67] от "bat_plamen":

    Как да се''накрадат'',като няма спиране.
    Предлагам ви малка справка за Румъния, за да усетите разликата.
    ''През 2014 г. Националната агенция за борба с корупцията предостави доказателства за противозаконни действия и взимане на рушвети, извършени от 24 кмета, петима депутати, двама бивши министри и бивш премиер, Адриан Нъстасе. Да не споменаваме над 1000 други случая, като сред тях има замесени съдии и прокурори. От началото на тази година започнаха разследвания на 15 народни представители, като четирима от тях са бивши министри, на бившия министър-председател на Румъния Виктор Понта, кмета на столицата Букурещ Сорин Опреску и други по-ниско разрядни държавни чиновници. Над 100 съдии и прокурори са били изпратени на съд по обвинения в корупция, а повече от 60 от тях вече са осъдени.''

    karabastun1@abv.bg
  71. 71 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#4] от "neznaiko.bg":

    [quote#4:"neznaiko.bg"]Да бяхте използвали парите от ОП Транспорт за жп инфраструктура, интермодали и високоскоростни пътища, а за магистралите чужди инвеститори[/quote]

    Така беше записано, че ще се прави в стратегическите документи, но ... Бойко happened. От друга страна пък - от Стара Загора до Бургас с кеф се кара - грам кола няма по пътя.

  72. 72 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Мда скъп е защото е много сложен - трябва да крадат и Пеевски и Златев. Въобще бг простият матрял колко кражби ще има да плаща в бъдеще време...

  73. 73 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4176 Неутрално

    До коментар [#70] от "karabastun":

    Напълно съм съгласен с вашето мнение.Северните ни съседи ни "удариха в земята" по този показател ,а у нас само се краде и се говори ,че има борба срещу корупцията!

  74. 74 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 854 Неутрално

    ДПС били в опозиция, само за пред хората обаче.

  75. 75 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#70] от "karabastun":

    Ама ти не разбираш сега - Бойко ти го каза - на румънците модела е погрешен...и няма какво да се сравняваме с тях.

  76. 76 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 406 Весело

    Влади бе, нещо носът ти расте. Защо ли? Аааааа, знам, като на Пинокио.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  77. 77 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2286 Разстроено

    Проектът е изготвен отдавна от АПИ, трудно е да бъде променян и затова цената е такава, каза министърът.
    ---
    Абе тия наред ли са бе??? Като знаеха че има готов проект, защо тогава бяха тия ниски ориентировъчни цени че сега се правят на учудени? И много ми е интересно как повечето участници са знаели да дадат горе долу еднакво високи цени?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  78. 78 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 438 Неутрално

    [quote#69:"ХЪ ХЪ ХЪ"]И като събереш трафика за и от Русе с този за и от Варна, дали няма да се получи добро число? [/quote]

    Предполагам, че матистрали се строят за местното население и с неговите пари, защото е трудно да се избият парите само от чужденци и техните такси ( винетки, тол-такси или квото е там ). Ако има бизнес в идеята за транзитна магистрала, нека я направи външен инвеститор. Имаше такива идеи за Русе - Свиленград, ама нещо инвеститорите се отказаха.

  79. 79 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 438 Неутрално

    [quote#40:"varna_11"] Дали биха въртели тези 100км отгоре ако имаше Хемус[/quote]

    Ема Хемус пак ще има доста допълнителни километри спрямо сегашното трасе Шумен - В.Търново - Ябланица, щото Хемус е по 20-30 км. нагоре и успоредно на него.

  80. 80 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1885 Гневно

    Тая магистрала на финала ще струва колкото две АЕЦ .
    Айдуциии.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  81. 81 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1885 Весело

    [quote#11:"haralampi"]"сложни трасета" в равнина, почти повярвахме[/quote]

    Сложни трасета като за прасета.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  82. 82 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#78] от "Дундурук":

    Хем си прав, хем не си - за местното население са, но общоевропейската политика в момента е основната финансова тежест за поддръжката им да се прехвърля на товарния трафик. Бизнес идеите не работят щото популацията не може да си плаща за услугата. Та всъщност това е проблема - нема кинти.

    Пък на цитирания въпрос си отговорих - не, няма да се генерира приличен трафик. Поне не по прогнозите, които съществуват - според тях едва към 2044 г. ще има достатъчно трафик за магистрала. Инфото от ей тука го черпя: http://www.ncsip.bg/index.php?id=39

  83. 83 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#18] от "m_style":
    [quote#18:"m_style"]

    Нищо в България не оправдава близо 1млрд. държавни харчове за 60км. път.[/quote]
    Така си е! 13 милиона на километър! С толкова пари могат да се реновират изцяло поне 800 км. първокласни пътища или обновени и обезопасени 2 000 км. второкласни или 4 000 от III и IV-класната пътна мрежа.
    Б.Борисов много обича да повтаря , че 900 милиона лева за "Цанков камък"(800 млн. лв без пътната инфраструктура) били ужасно много пари за един язовир, трябва да му се каже, че там следващите 100 години няма да се правят никакви инвестиции. Инвестицията в чиста енергия, ще се изплати за 17-20 години при електропроизводството 280 GW.h годишно (180 GW.h от инсталираните 80 MW мощност и още 100 GW.h от използвания пад надолу по каскадата "Доспат-Кричим" ) При цена на GW.h от 150 хил.лева това са 50 милиона лева годишно продажна цена на НЕК.

  84. 84 Профил на krastitel
    krastitel
    Рейтинг: 512 Весело

    Крадливото овчарче ...
    жалко, че ни се пада и финансов министър, но всъщност кой премиер го назначи??

    krastitel
  85. 85 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1453 Неутрално

    [quote#40:"varna_11"]Хубавия и кратък път сам привлича трафика..[/quote]Не е съвсем така. Колкото пъти съм минавал по Струма все е била доста пуста. А съм минавал само през деня. Тая магистрала се пълни по празниците. Хемус със сигурност ще е по-натоварена, но надали ще стигне 10 хил. автомобила дневно във всяка отсечка от трасето. А това се приема за праг на рентабилност.

    Има други трасета (напр. Русе-Бяла), които и сега го имат този трафик, ама понеже не става дума за София магистрала не се строи.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  86. 86 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 956 Неутрално

    Писна ми от тия крадци! Някога вложиха европейски пари за подмяна на ВиК тръбите и построяване на пречиствателна станция. Уж щяха да си намалят загубите на вода и така да ни намалят цената на водата. Оказа се, че взели кредит за съфинансирането, разходите по който увеличиха в пъти цената на водата. Освен това вече ни начисляват пари и за пречистване на дъждовната вода!

  87. 87 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 956 Неутрално

    Същото е и с магистралите. Те се правят прекалено скъпи, обслужват само транзитнопреминаващите, а на всеки 10г. основно се ремонтират за сметка на всички нас. Уж били за местните, а се оказа, че новите магистрали, за разлика от старите, се проектират да свързват само областните центрове. Отбивки за другите населени места, през които преминава магистралата няма. Има участъци от 50-60км. без възможност да излезеш от магистралата. И как ще се концентрира трафик? Нима някой от София, Етрополе или Правец ще ходи на море през зимата? Какъвто трафик дойде от и за Русе - това е.

  88. 88 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3414 Неутрално

    Бе то в това правителство има ли поне един, който разбира от строителство на пътища? Само лентички ли могат да режат? 800 милиона за 50 км - цял слон за закуска.

  89. 89 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 956 Неутрално

    Отсечката част от трансевропейски коридор № 9 Русе - Бяла - Велико Търново, е концентрирала огромен трафик поддържан целогодишно, а представлява едно тясно пътче без всякаква видимост. Въпреки големите обещания, до днес още няма дори проект за магистрала. На всичкото отгоре за тази магистрала ЕС настоява отдавна.

  90. 90 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 956 Неутрално

    Как така всичките бандити и крадци стават строители веднага щом близките до тях политици дойдат на власт. Ами щото така най-лесно се краде от бюджета. Някога "корумпирания" Иван Костов построи тунела край Правец - 900м за 8 000 долара на метър - към 7 млн.$/км. в което влизат всички разходи - дори и тия за енергоспестяващи осветителни тела.
    "... което са постигнали българските строители на / тунел / "Правешки ханове". Един метър тук струва 8000 долара!
    http://bvplus.declera.com/archive/old/archive49_99.htm
    Днес при уж некрадящите полицаи, въпреки високопроизводителните нови европейски машини, цената на км. магистрала средно ще ни струва много по-скъпо.



  91. 91 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 956 Неутрално

    Поздрави за Валентин Златев от Щурците:

    http://tekstove.info/browse.php?id=11659
    Ти успя в живота, душата е доволна.
    Казваш много си взимал, а малко дал.
    Щом си взимал - друг е давал.
    И сега какво?
    Хей, взимай! Още може.
    Трупай своя дял!
    Че идва край...

    В твоя път последен
    върви кола самотна.
    Казваш много си има.
    Къде е то?

    Сам си тръгваш,
    зад вратата всичко тъне в прах.
    Всичко свърши,
    ти самият бе ненужен.
    Всичко свърши,
    ти самият бе ненужна вещ...

  92. 92 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Жална ни майка..За какво бяха всичките протести, след като "КОЙ" излезе на бел кон на новата магистрала и ще напълни още повече гушата? Между другото, да светна тези, които не знаят защо се увеличи цената на винртката - защото финансирането на тази отсечка от Хемус е от нашия джоб. Това е положението.

  93. 93
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  94. 94 Профил на shtavesht
    shtavesht
    Рейтинг: 217 Неутрално

    тоз чиляк на снимката прилича на дете-идиотче

  95. 95 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 610 Неутрално

    А аз все се надявам да се задавят лапачите . С толкова пари сме ги напомпили всички ние , че чакам да се пръснат всеки момент .

  96. 96 Профил на Milen Ivanov
    Milen Ivanov
    Рейтинг: 374 Весело

    [quote#16:"полувишис"]Горанов, лъжеш като дърт циг@нин! [/quote]

    Аре посмали! Даже циганчетата на колелото на сточна гара, дето мият стъклата на колите, лъжат по-добре от тоя олигофрен!

  97. 97 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2286 Неутрално

    [quote#85:"Николай Николов"]Има други трасета (напр. Русе-Бяла), които и сега го имат този трафик, ама понеже не става дума за София магистрала не се строи.[/quote]

    това е проблема - най-крещящата нужда е от ос север-юг и Русе - ВТ - АМ Марица трябва да е естествения избор.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  98. 98 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1054 Любопитно

    Нека отсечката от 50 км, която се предвижда да се строи скоро от фирми на Прасчето на мама му и оня другия, че му забравих името, да се почне и работата да тръгне, щото и тия са смъртни, ше земат гушнат букета и после, кво прайм...???

    Форумът е в будна кома...
  99. 99 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 527 Неутрално

    А е сложен, защото е на фирмите на Пеевски. С обществените поръчки се краде законно драги ми съграждани, защото търговете се нагласят с измислени изисквания за конкретни сертификати, обороти и т.н. Нови и малки фирми нямат шанс за хубави поръчки не защото не могат да свършат добре работата, а защото нямат политически връзки

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  100. 100 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#64] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Щрабаг са в България по покана на един олигарх и все още се ослушват какво да правят. А имаш ли идея Асталди какви ги надробиха на техния лот в Пловдив-Свиленград? Че си биха камшика след 1/5 от изпълнението?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK