След Свиленград може да бъде закрито и друго митническо учреждение

Ваньо Танов

© Цветелина Белутова, Капитал

Ваньо Танов



След Свиленград е възможно да бъде закрито и друго териториално митническо учреждение с цел намаляване на администрацията и увеличаване на оперативния митничарски състав, прогнозира пред БНР шефът на агенция "Митници" Ваньо Танов.


Той поясни, че в Свиленград са съкратени само трима души, които не са имали нужната квалификация, а бройките на служителите, срещу които текат разследвания за корупция, са временно закрити.


Танов увери, че при преструктурирането ще има съкращения само за администрацията и методическия състав като целта била да има повече хора, които работят на терен. В момента ръководителите на всички митнически учреждения защитават щата си пред ръководството като се преценява натовареността на всяко работно място.




Танов даде пример с митницата във Видин, където 108 души администрация обслужват 60 митничари, работещи на терен. "Оборотът във Видин е 400 хил. лв., а в София  - 3 млрд. лв., във Видин 10 души обработват три документа, а другаде един обработва 2500 документа", каза Танев.  


"Едно от средствата за борба с корупцията  е повишаването на заплатите на служителите. През периода 2009 - 2013 г. пет пъти бяха вдигани заплатите в агенцията. Сега предстои ново увеличаване за младшия състав с 200 лв., което е около 30%", каза Танев. Ще бъдат върнати и практиките при подбора на кадри, прилагани до 2013 г., между които тестове за лоялност. "Корупция има и в други страни, въпросът е тази корупция дали се наказва. Не ми е известно митнически служител да е получил осъдителна присъда", изтъкна шефът на митниците. 



въпросът е дали се наказва за 10 г няма митнически служител да е получил осъдителна присъда. това не означава че не тр да с еборим. 


декември месец са изведени големи количества тютюневи изделия за да се гарантира колкот се може по дуълго време да се работи на старите цени, ниския клас до 10 ст, среден 15 ст, високия 40 и над 40 ст е увеличението. До днешна дата само булгартабак е регистрирал нова циена, вс останали производители и вносители нямат рег нова цена

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Публична тайна е, че митничарите са по-корумпирани и от катаджиите.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2673 Неутрално

    Танов даде пример с митницата във Видин, където 108 души администрация обслужват 60 митничари, работещи на терен. "Оборотът във Видин е 400 хил. лв., а в София - 3 млрд. лв., във Видин 10 души обработват три документа, а другаде един обработва 2500 документа", каза Танев."Ами пратете тези от Видин в София и те малко да се опаричат.

  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8221 Любопитно

    А на Ваньо Танов може ли например да му се намали заплатата '' с цел намаляване на администрацията и увеличаване на оперативния митничарски състав ''...?

    karabastun1@abv.bg
  4. 4 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    [quote#1:"Никола Георгиев"]Публична тайна е, че митничарите са по-корумпирани и от катаджиите.[/quote]

    Дай и на едните и другите такива
    заплати и стимули който да ги
    накарат да се замислят относно
    излизане от"правия път" и ще
    видиш резултата.За справка,редовен
    австрийски митничар получава 6000Е,
    според теб трябва ли му да се самокурумпира?
    Да не стигаме до такива суми,може да се
    прецени подходящо възнаграждение.

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  5. 5 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1801 Неутрално

    Закривай!

    Предразсъдъците са за ограничените.
  6. 6 Профил на koko4ko
    koko4ko
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Що ли си мисля, че другата съкратена митница пак с буквата "С" ще започва???

  7. 7 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    Сега отново ще се събере хорът на митничарите пред МС и ще пее ,,Не, не ни закривай, ще останем гладни.......".

    Дневник, нещо другата част на статията не е много свързано написана.

  8. 8 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    [quote#3:"karabastun"]А на Ваньо Танов може ли например да му се намали заплатата '' с цел намаляване на администрацията и увеличаване на оперативния митничарски състав ''...?
    [/quote]

    Защо да му се намалява,
    той си върши работата?
    Как би го заменил,с колко
    "оперативен митнически състав"
    като брой 3,5,7................и
    дали това е оправдано?

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  9. 9 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1887 Неутрално

    При митничарите не е проблем администрацията, а митничарите. АЛО ВАНьО пак ни пускат по пързалката. Само трима съкратини??? Хората чакат 93% съкратени...
    Хахахахаха .... Най-големия "матриял" е в управлението. Калинки-малинки

  10. 10 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#4] от "Амброзия(аман от профани)":


    [quote#4:"Амброзия(аман от профани)"]Дай и на едните и другите такива
    заплати и стимули който да ги
    накарат да се замислят относно
    излизане от"правия път" и ще
    видиш резултата.За справка,редовен
    австрийски митничар получава 6000Е,
    според теб трябва ли му да се самокурумпира?
    Да не стигаме до такива суми,може да се
    прецени подходящо възнаграждение.[/quote]

    Освен високо възнаграждение, трябва да има и драконовски наказания за корупция.

  11. 11 Профил на buzanka
    buzanka
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Въпросът не е да се закриват митниците, а да се спре корупцията. Егати и дебилните решения!

    Обичам да слушам само себе си
  12. 12 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Стига сте лъгали, че митницата в Свиленград е закрита. Закрита е само администрацията ѝ. Остава си митническото бюро там, в него продължават да работят същите митничари (които сигурно са обещали вече да не правят така). Единствената разлика е, че бюрото вече ще е подчинено на митница Бургас.

  13. 13 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    [quote#10:"koko65bg"]Освен високо възнаграждение, трябва да има и драконовски наказания за корупция. [/quote]
    Съгласен съм безусловно.

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  14. 14 Профил на Barbarossa
    Barbarossa
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Ако дава за пример оборота на отделните митници, то точно закритата Митница Свиленград имаше най-сериозния оборот.

    В деня, в който си кажем "И така може", всичко е загубено.
  15. 15 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 346 Весело

    От сега нататък , 'сичките пунктове ща са през въздуха. Кът не можеш, другояче не си пряви труда - беше допълнено.

  16. 16 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Може би митничарите трябва да бъдат въртяни на различни митнически бюра на различни пунктове.Така те ще работят с непознати за тях колеги и ще бъде трудно да правят нарушения.Що се отнася за митническата администрация,тя трябва да бъде сведена до санитарен минимум.

    Tony
  17. 17 Профил на vojvoda
    vojvoda
    Рейтинг: 233 Неутрално

    В основата на корупцията са митническите агенции, те най добре знаят как да ти обработят документите и при кого и в коя смяна да се наредят...............

  18. 18 Профил на casilas
    casilas
    Рейтинг: 8 Неутрално

    1.Между 2011 и 2016 гг., заплати не са увеличавани.
    2.В ЦМУ в София работят над 600 души. За сравнение в централата на митниците в Холандия има под 50 служители.
    3.При назначение с конкурс стартовата заплата е между 540 и 600 лева чисто.
    4.При изтичане на изпитателния срок от 1 година, заплатата не се увеличава, което е абсурд.
    5.Назначават се млади, честни и образовани хора, но 1 или 2 от тях се вкарват при 10-15 стари кадри и за една година работа, при едни и същи условия за 2 пъти по-ниска заплата, новите служители се демотивират и маргинализират. Изборът е - караш през просото, напускаш(което е тенденция) или влизаш в корупционни схеми.
    6.Стилът на работа е като през 80-те години на 20-ти век. Изключително тромава система с абсурдна бюрокрация, изкуствено забавяне на движението на стоки и товари, писане на ненужни протоколи по 1 час, всевъзможни бумаги и документи в компютърния 21-ви век!
    7.Унизително отношение към бизнеса, който на практика плаща заплатите на агенцията. Отношение като към престъпници към фирми, спедитори и складодържатели.
    8.Безумни разходи по договори за обслужване на дейността на АМ. Никаква прозрачност и граждански контрол за пилеенето на народни пари.


  19. 19 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8709 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK