Очаквано кабинетът даде летището в Горна Оряховица на Румен Гайтански-Вълка

Румен Гайтански-Вълка

© Валентина Петрова

Румен Гайтански-Вълка



Както се и очакваше, Министерският съвет одобри предложението на транспортното министерство концесията на летището в Горна Оряховица да получи единственият кандидат - Консорциум "Гражданско летище Горна Оряховица".


С 95% дял в него е акционерното дружество "Кристална вода", занимаваща се с проекти в сферата на водите. Мажоритарен акционер в компанията е "Кей Ар консулт", еднолична собственост на Николай Радославов, представител още на "Авангардстрой". До есента на 2015 г. "Кей Ар консулт" се казва "Зърнести минерални материали", а адресът й е на столичния булевард "Цариградско шосе" 48-50. Там са регистрирани компаниите за почистване с представител Румен Гайтански като "ВОЛФ имобилиен", "ВОЛФ лизинг", ВОЛФ АД. Едноличният собственик Радославов е в ръководството и на "Авангардстрой", където капиталът се държи от ВОЛФ и "Волф имобилиен".


Срокът на концесията е 35 години. Концесионерът има гратисен период от влизането в сила на концесионния договор до изтичане на 48 месеца, през който не дължи концесионно плащане. След изтичане на гратисния период той ще извършва годишно концесионно плащане в размер на по-голямата от следните две суми:




- 10 на сто от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, които са свързани с ползването на обекта на концесия и дължимия ДДС върху сумата, или


- 70 хил. лева без ДДС, коригирана с приложимия за съответния период инфлационен индекс съгласно концесионния договор.


Инвестициите, които концесионерът ще извърши за срока на концесията, са 32 100 000 лева, в това число 22 400 000 лева за първите 4 години от срока на концесията.


Определен е двумесечен срок от влизането в сила на решението на Министерския съвет за сключване на концесионния договор. Министърът на транспорта е определен за орган, който да сключи концесионния договор; да осъществява контрол по изпълнението на концесионния договор; да представлява концедента в правоотношенията, възникнали във връзка с изпълнението на договора, с изключение на тези по прекратяването му; да представлява държавата по дела, които се отнасят до изпълнението на концесионния договор.


"Капитал" припомня, че в случая кандидатът няма опит в оперирането на летище. За да отговори на изискванията, поставени от Министерството на транспорта, държавата в този случай е облекчила тези критерии (след като при първото обявяване на процедурата кандидати не се появиха - бел. ред.) и изискваше компаниите да имат опит в дейности по управлението и експлоатацията на международно летище минимум 5 години, да притежават техническо оборудване и да разполагат с технически лица.


В конкретния случай, за да отговори на изискванията кандидатът, държавата е дала съгласието си 5% дял в консорциума "Гражданско летище Горна Оряховица" да има самото държавно дружество "Летище Горна Оряховица".


В решението на Министерския съвет информация по въпроса липсва.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK