Държавата избра да модернизира жп линията Калотина - Бургас пред София - Видин

Държавата избра да модернизира жп линията Калотина - Бургас пред София - Видин

© Надежда Чипева, Капитал



Предварителните проучвания са показали, че модернизацията на жп линията София - Видин е нерентабилна. Заради високата стойност на проекта и липсата на достатъчно еврофинансиране държавата е предпочела с ограничения ресурс да модернизира отсечката Калотина - Бургас. Това се разбира от писмен отговор на министъра на транспорта Ивайло Московски до депутата от Патриотичния фронт Красимир Богданов. 


Сега пътуването по малко над 200-километровия участък достигащ втория мост на Дунав, който е изградена с жп секция, отнема около 5 часа, се вижда от разписанието на БДЖ. 


Направените предварителни анализи показват, че проектът е икономически нерентабилен поради намалените нива на железопътен пътнически и товарен трафик и като такъв не отговаря на условията за финансиране от Mеханизма за свързване на Европа, се казва в отговора.




Московски пояснява, че само участъкът Видин - Медковец ще отнеме 375 млн. евро, което надхвърля останалите по този механизъм  264 млн. евро за тази година. 


Модернизацията на жп направлението Видин -София е с изключителна висока инвестиционна стойност - по различни оценки между 2-3 милиарда евро, което поради липсата на достатъчно финансиране към настоящия момент трудно ще бъде реализирано, пояснява министърът. Затова е било предпочетено да се подадат икономически ефективни проекти, които допълват други инвестиции в сектора. Такова е довършването на жп направлението Калотина - София - Пловдив - Бургас до 2023 г. "Страната ни трябваше да избере едното трасе, защото средствата са недостатъчни, за да бъдат изпълнени и двете направления", пише министърът.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK