Горещата 2015 г. е била много добра за бирените компании

Горещата 2015 г. е била много добра за бирените компании

© Загорка АД



Горещата 2015 г. се оказва и много добра за бирените компании. Това обявиха от "Загорка" АД. Съюзът на пивоварите у нас все още не е оповестил данните си за изтеклата година.


След успешната 2015 г. за пазара на бира у нас през тази година се очаква продажбите да се запазят на миналогодишните равнища. Това обяви изпълнителният директор на фирмата Николай Младенов.


Компанията, която държи 33.6% на сто от пазара на бира у нас, по данни на "Нилсен България", отчита най-успешната си година след приватизацията, в която продажбите на напитката се завръщат към ръст след две години спад.




За изминалата финансова година се отчита ръст на приходите от 14.6% и ръст на печалбата от 27.6%. От компанията обясняват тези резултати с ръста в продажбите на марката "Загорка" (с 4% в стойност) на вътрешния пазар и от друга - на износа на сайдер.


По-голямата част от пазарния дял на "Загорка" се държи от марките "Загорка" и "Ариана" - общо 29.7 на сто. При "Ариана" обаче се отчита годишен спад в консумацията от 3.2 на сто.


Младенов посочи, че заради вложенията в разработването най-вече на "Загорка ретро" компанията се превръща в най-големия иноватор в бранша за изтеклата година. Приходите от направените иновации се изчисляват на 38.5 млн. лв. От общо инвестирани през годината 5.339 млн. евро 1 млн. евро са вложени в бутилки за новата марка. През тази година компанията ще инвестира в редизайн на бутилките и на другите си марки.


Брандът "Загорка" отчита ръст от 29% по обем и ръст от 39% по стойност за 2015 г., по данни на компанията.


По данни на компанията пазарът на бира у нас достига 5.3 млн. хектолитра през 2015 г. като средната консумация на човек е била 72 л, което е и равнището, характерно за развитите страни количество.


От компанията отчитат, че през миналата година са нараснали продажбите на бира в стъклени бутилки като делът им вече е 23.1% при 22.8% година по-рано. Има лек спад при продадените бири в пластмасова опаковка - до 57.7% при 58.3 на сто година по-рано. Наливното пиво все още не се радва на голям интерес у нас дял от едва 5.1 на сто при 5.3% през 2014 г. На бирата в кенове се падат 14.1 на сто от пазара при 13.6% през 2014 г. На общо 6 марки се дължат 70% от продажбите на бира у нас, е оценката на "Загорка".

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK