Депутатите одобриха закриването на инфраструктурната компания

Лазар Лазаров увери депутатите, че агенция "Пътна инфраструктура" има капацитет да се справи с проектите за магистралите.

© Надежда Чипева, Капитал

Лазар Лазаров увери депутатите, че агенция "Пътна инфраструктура" има капацитет да се справи с проектите за магистралите.



Народното събрание подкрепи закриването на националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" като гласува на първо четене промени в Закона за пътищата, внесени от ГЕРБ.


Компанията беше създадена през 2011 г. с идеята да поеме изглаждането на магистралите, а агенция "Пътна инфраструктура" да се фокусира върху останалите пътища.


Сега обаче е преценено, че подобно разделяне не е оправдано предвид издръжката на компанията от 1.4 млн. лв. годишно. Такава била препоръката и на Световната банка.


Председателят на пътната агенция Лазар Лазаров увери депутатите, че в звеното съществува огромен капацитет от експерти, които вече повече от 6 години се занимават с подготовка и реализация на големи проекти. От парламентарната трибуна той подчерта, че агенцията е единственият бенефициент, усвоил изцяло безвъзмездната помощ по програма "Транспорт" през първия програмен период. От думите му, цитирани от "Фокус", се разбра, че няма да има съкращения на хора, а преливане на дейности.

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 702 Весело

    „Компанията беше създадена през 2011 г. с идеята да поеме изглаждането на магистралите“

    Е па имат нужда от изгЛаждане наистина...

    @)----,--'--
  2. 2 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 344 Неутрално

    Изцяло излишна - дублираща функциите структура.

  3. 3 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 702 Любопитно

    То хубаво ще преливат дейности, но какво ще стане с тези 1,4 млн. лв за издръжката?

    @)----,--'--
  4. 4 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 465 Весело

    и сега като станат експерт до експерта ,малии тва пътища,хора,автомобили ,йок проблем)

  5. 5 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2113 Весело

    Залудо работи,залудо не стой.

  6. 6 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1508 Неутрално



    [quote#3:"MyTwoCents"]То хубаво ще преливат дейности, но какво ще стане с тези 1,4 млн. лв за издръжката? [/quote]
    нали се сещаш колко още пари се изливат
    във дублиращи, кухи, нецелесъобразни
    и нерентабилни структури. това са инкубатори
    за купуване на гласове по схемата-ето ти работа
    на завет, ама целата рода че гласувате за герб.
    същото и депесе-назначаваме те тука да си лапаш, ама
    звънне ли телефона козируваш.
    подставени лица надлъж и нашир тук в България.

  7. 7 Профил на Катерина Стоева
    Катерина Стоева
    Рейтинг: 395 Неутрално

    светиня му бойко вече уведоми народа, че ще има закриване на структура.

  8. 8 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 631 Неутрално

    [quote#3:"MyTwoCents"]То хубаво ще преливат дейности, но какво ще стане с тези 1,4 млн. лв за издръжката?[/quote]
    Еми, ще я прелеят и нея. Издръжката нъл следва дейността.

  9. 9 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1985 Весело

    [quote#1:"MyTwoCents"]Е па имат нужда от изгЛаждане наистина[/quote]
    епа който крал - крал, който спал - спал, давайте теперь ребята жить дружно че тероризма щото, таковата

  10. 10 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    [quote#9:"extraCACA"]давайте теперь ребята жить дружно че тероризма щото, таковата [/quote]

    не бе.
    ние си живеем дружно, но някои консултанти
    в руското посолство и някои лидери на абевета искат
    те да живеят дружно, а ние да им слугуваме ангария.
    е те тая нема да стане.

  11. 11 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1597 Неутрално

    "Сега обаче е преценено, че подобно разделяне не е оправдано предвид издръжката на компанията от 1.4 млн. лв. годишно. Такава била препоръката и на Световната банка.”

    Демек, ако не го бяха забелязали от СБ, безмислената структура щеше да си остане! Пълна с благодарни избиратели на ГЕРБ, най-вероятно!

    I Want To Believe
  12. 12 Профил на fnd38686576
    fnd38686576
    Рейтинг: 387 Неутрално

    До коментар [#2] от "hahohehi":

    където назначаваме наши хора, които гласуват за нас и ние после все "бием" на изборите

  13. 13 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    ...От думите му (Л.Лазаров), цитирани от "Фокус", се разбра, че няма да има съкращения на хора, а преливане на дейности...

    Преливане на дейност?! Значи не закриват, а преливат. Те това е то българска работа. Издръжката на компанията била висока - 1,4 млн.лв./годишно. Да де, но хората няма да бъдат съкращавани, което означава, че? ...Че издръжката си остава. Българинът на това място пита защо са ручани жабетата.

  14. 14 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3498 Неутрално

    [quote#1:"MyTwoCents"]„Компанията беше създадена през 2011 г. с идеята да поеме изглаждането на магистралите“[/quote]
    Компанията бе създадена за по-организирано изчерпване на европейските фондове.
    За съжаление на облизващите се оказа, че вече не е толкова лесно да се краде чрез държавни поръчки (виж скоропостижно прекъснатите от Боко). Затова и компанията вече не е необходима.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  15. 15 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 702 Неутрално

    [quote#13:"Мърмор"]но хората няма да бъдат съкращавани, което означава, че? ...Че издръжката си остава. [/quote]

    Би трябвало да се спести от административна тежес. Едно дружество и по-специално АД има доста разходи – счетоводители, одитори, публикуване отчети, борд на директорите, юрисконсулти и пр. Тези поне би трябвало да отпаднат.

    @)----,--'--




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK