
© Надежда Чипева, Капитал
Лазар Лазаров
По отсечката на магистрала "Хемус" между Ябланица и разклона за Плевен и Ловеч, обществените поръчки за строителството на която бяха отменени, все пак ще може да се кара с максимално разрешената в България скорост от 140 км/ч. В това увери шефът на агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров пред "Дарик" радио.
Премиерът Борисов спря поръчката през февруари заради съмнения, че може да е нагласена, а впоследствие беше дадено и друго обяснение - че проектът е прекалено скъп за изпълнение. "Сега препроектираме, ако минем през друго трасе, ... ако махнем тази голяма лента между двете платна, ако намалим скоростта на 120 км/ч., радиусите на завоите са намалени и това води до намаляване на цената на строителството",бше казал Борисов дни след спирането на поръчката.
Днес Лазаров обясни, че измененията на проекта ще доведет до икономии от 200 млн. лв. или една четвърт от предишната цена. В същото време, по думите му, възможността за движение с максимално разрешената скорост от 140 км/ч ще остане. Това е така, защото при проектирането се залага по-висока реална скорост от разрешената. Например, при първия проект се е допускало, че по отсечката ще може да се кара безпроблемно със 170 км/ч - неоправдан лукс според Лазаров. Той даде друг пример и с вече изградения участък до Ябланица, проектиран за максимални 120 км/ч.
Дневник:Анкета за или против новият сайт
Рейтинг: 571 НеутралноЛазаров Лазаров, ти си проектирай, размишлявай, обяснявай, но да ти припомня , че с такъв ти (ни) минстър-председател, първо гледай от къде изгрява слънцето, че току виж те е изненадало.
Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?Та те така и за магистралите....всяко мнение да ти е ПРЕДпоследно.
simval
Рейтинг: 933 НеутралноКакви 140, бе?
Аз не зареждам в Лукойл.Тия, безсмъртните, с БМВ-та ще залепят къде 200.
chicago514
Рейтинг: 2113 НеутралноОплетохте се в обяснения и въобще крадете и лъжите всички и нищо не може да ви се разбере,а и никой на никого не търси отговорност.Гърмят разни бушончета и дотук.
Consumer
Рейтинг: 647 РазстроеноХайде, построете ги тези магистрали, че ми писна да минавам през разни дълбокопровинциални клоаки, с ограничения от 40 и катаджии в засада!
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantDas Territorium
Рейтинг: 1718 НеутралноДо коментар [#1] от "нуцо":
A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry PratchettНяма страшно за него. Той е добро момче и регулярно отчислява за когото е нужно, така че е в безопасност.
Засега, де...
hautacuperche
Рейтинг: 8 НеутралноЗначи ще се проектира за 120, но ще се рискува живота на пътуващите като се допусне скорост от 140 км/ч? Ами защо не я проектират за 160, пък тогава да се кара максимално със 140?
hautacuperche
Рейтинг: 8 НеутралноИ изобщо защо е нужна такава скорост? От 130 нагоре е глупост.
BIG AL
Рейтинг: 1416 ВеселоЕ, то може и по Руски - със 140 км...може
)
))
BIG ALи по Прага- на паважа , или по Дондуков, ..
Какъв е проблема ???
Само внимавайте по 'вълните' по новите магистрали на Лилето:
Там може и да полетите ...
Натътрузен десебар, слуга на БСП
Рейтинг: 1078 НеутралноСега тия дето ревяха че скоростта е намалена на 120 ще реват че е увеличена пак на 140. Досада. И неизбежните "Кой открадна парите, асфалт не ядем, и на оружие братия"
Няма шики-мики.today
Рейтинг: 805 НеутралноНе радиуса на завоя, виража е важен! Като го направят с обратен вираж и с 80 може да се пребие някой!
Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!BIG AL
Рейтинг: 1416 ВеселоТози отдавна е готов -
))
))
BIG ALза квалифицираните състави на Нак. кодекс ..:
Просто назначен е от ГЕРБ- а...
Има си практика, традиции, вече ,
когато някой е назначен от ...Боко :
BIG AL
Рейтинг: 1416 ВеселоЕдно време, с едно 'старо' за днес - "Камаро" на един приятел , 350 конски сили ,
BIG ALот Орлов мост - до "Феята" -
преди даже да си минал целия 'баир"- бяхме на 125 мили - около 200 км/час :
За моженето - може , но дали трябва и кому е нужно - този да дрънка ???
Darth Plagueis
Рейтинг: 1478 НеутралноДо коментар [#9] от "Олд Шетърхенд":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАми.. ако прочетеш написаното и ти би следвало да ревнеш..
BIG AL
Рейтинг: 1416 ВеселоПо отсечката на "Хемус", за която поръчката бе спряна, все пак ще се кара със 140 км/ч..
)))
))
BIG AL....................
Ако пеевски, Черепа или Златев са я правили магистралата - не бих рискувал :
marobo
Рейтинг: 233 НеутралноНе мога да разбера каква е тази хем нова, хем КАЛПАВА магистрала, по която може да се кара само с 120/140 км?!
Демокрацията е за тълпата. По-нагоре имат значение само парите.В Дубай това е нормална скорост за каране в града!
Значи самото й проектиране и изпълнение е замислено да бъде калпаво. Пак кражби на пари!
gembirdkz
Рейтинг: 539 ГневноТо беше ясно че така ще стане,просто нашия Ел Премиеро се чуди как да излезне от безумно скъпата поръчка в полза на Ел Пеевски и Ел Златанов!
s_s_dif_fday
Рейтинг: 233 Неутралното много неща "може", като например мутрагените да хвърчат с 200+
Darth Plagueis
Рейтинг: 1478 НеутралноДо коментар [#15] от "marobo":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЕ как точно сравни Дубай с България? Ае нема нужда..
marobo
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#18] от "Darth Plagueis":
Демокрацията е за тълпата. По-нагоре имат значение само парите.Не сравнявам България с Дубай, не си ме разбрал.
Говоря за магистрали и строителството им, щото
"Строим магистрали" е едно, а
"Строим калпави магистрали" е съвсем друго.
Просто да се знае, че се хвалим със строеж на калпави магистрали.
ppopov_67
Рейтинг: 802 НеутралноТоя тип, вместо отдавна да гние в пандиза, продължава да се разпорежда с НАШИТЕ ПАРИ!
Докога?
Докато търпим тая гробарска пасмина да ни "управлява".
Храбър
Рейтинг: 3498 РазстроеноПестенето е характерно за бедните!
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Вместо да се чудим как да се развиваме технологично, как да повишаваме качеството и възможностите на произведеното в България и от износ да печелим максимално, ние се чудим как да спестим (т.е. да минем по евтино, по-неудобно и по-некачествено).
yamaha
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#6] от "hautacuperche":
Лесно е да се говори ей така.Ако я проектират за 160 км/ч нали ще струва много повече пари защото трябва по малки наклони по плавни завои и т.н.Досега всички участъци се проектират за 120 км/ч а ти искаш баш в планината да се проектира за по висока скорост.Все пак никой не те кара да караш с 140.Ако искаш си карай с по-малка скорост никой не те задължава.
hautacuperche
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#22] от "yamaha":
Ами нали точно за това говоря бе умнико. Да се проектира за по-висока скорост а да се кара на по-ниска, с цел по-голяма безопасност. А не обратно, както правят по принцип. Естествено че ще струва повече пари, но животът на хората струва още повече.
И това с 160-те км в час беше пример, като е планински терен ще я проектират за 120 и ще се кара със 110 и т.н.
hautacuperche
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#22:"yamaha"]Все пак никой не те кара да караш с 140[/quote]
По тая логика никой не те кара да караш и без колан, без включени фарове, без изключени фарове и т.н. Тогава защо са тия правила за движение по пътя? Ти може да караш или да не караш със 140 или 240, въпросът е че заради твоето решение могат да пострадат и други хора. Затова и се правят законите за движение и ограниченията в скоростта.
Вели
Рейтинг: 1125 Неутрално[quote#2:"simval"]Тия, безсмъртните, с БМВ-та ще залепят къде 200. [/quote]
Тях не можеш да ги спреш. И смърта не може!!!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1478 НеутралноДо коментар [#19] от "marobo":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКСкоростта на магистралата зависи най-много от две неща - широчината на лентите и платната и радиусите на завой. В Дубай е равно като огледало, та тези два проблема те ги нямат, ние ги имаме. Затова, сравнението не е коректно.
Проблемът е съвсем друг.
Ал Бънди
Рейтинг: 559 НеутралноБългария е номер 1 в ЕС по загинали на пътищата и номер 1 по най-високо ограничение на скоростта.
Ал Бънди
Рейтинг: 559 Неутрално[quote#21:"Храбър"]Пестенето е характерно за бедните! [/quote]
Пестенето е характерно за умните, а не за бедните! Бедните обикновенно са най-големите разсипници, защото често харчат за неща, които не могат да си ги позволят! Например купуват си цигари при положение, че нямат пари за стоки от първа необходимост.
alexsilver
Рейтинг: 1570 ЛюбопитноАбе малоумниците нека се трепят, но да не убиват невинни около себе си.
Омръзнало ми е да гледам някой наперен копелдак да кара като луд в града или по магистралата, като не се съобразява с нищо, изпреварва отдясно, отляво и често на косъм се разминава от тежка катастрофа. Главата им е дефектна на такива и е въпрос на време да свършат зле.
Лошото е, че обществената нагласа е напълно жабунясала и вмирисана. Отгоре до долу...
alexsilver
Рейтинг: 1570 ЛюбопитноНиколай Колев-Босия отдавна дига пара и хвърля домати по тиквите заради над 20 000 продадени шофьорски книжки на неграмотници и престъпници. Чак сега взеха да се разплитат престъпните схеми в ДАИ, но по пътищата хвърчат неуки престъпници без реални шофьорски права и умения и предизвикват кървави инциденти.
А тиквата вдигна ограничението на скоростта на магистралите до 140 км/ч. Разликата между 120 и 140 км/ч е, че енергията на удара при катастрофа е 20% по-голяма и последиците са много по-тежки.
Ама кой ли не желае съкращаването на калпавото ни племе? Просто искат освобождаване на хубавата ни територия...
alexsilver
Рейтинг: 1570 ЛюбопитноНиколай Колев-Босия отдавна дига пара и хвърля домати по тиквите заради над 20 000 продадени шофьорски книжки на неграмотници и престъпници. Чак сега взеха да се разплитат престъпните схеми в ДАИ, но по пътищата хвърчат неуки престъпници без реални шофьорски права и умения и предизвикват кървави инциденти.
А тиквата вдигна ограничението на скоростта на магистралите до 140 км/ч. Разликата между 120 и 140 км/ч е, че енергията на удара при катастрофа е 20% по-голяма и последиците са много по-тежки.
Ама кой ли не желае съкращаването на калпавото ни племе? Просто искат освобождаване на хубавата ни територия...
glaxo
Рейтинг: 311 НеутралноГолеми маневри, като на сточна гара. Колко пъти смениха концепцията? Накрая ще излезе , че проекта ще е същия, или малко пипнат, за да се замаже срамежливия опит на някой да прибере доста милиони, ей така тихо, по милиционерски. Напомня ми един хумористичен разказ на Н.Жванецки ,за една ЖП бригада, дето играе карти, докато по високоговорителя диспечера нарежда да се премести един вагон от един на други коловози поне 5 пъти и новопостъпил скача да изпълни маневрата, старите кучета му казват да не прави нищо, защото накрая, вагона се оказва, че трябва да остане на първоначалния коловоз.
dosetliv
Рейтинг: 1560 НеутралноСкоро прегледах филмчето за юдеите от Сакса и там в раздела за Гърция същи фючърс. За да си намалят дефицита да ги приемат в еврото направили фатка ужким че спечелили 3 милярда от ченч за долари. Обаче "печалбата" била оформена като отделен бъдещ кредит.
Като ги приели в еврото и се почнало "юруш на маслините" (бързия кредит от Пощенска банка) От страна на държавата почнало правене на килограм на излишни магистрали. Възвръщаемост никаква, само харчове за поддръжка.
Кога дошъл дефолта, още не били върнали нищо на юдеите. Преоформили кредита на по- дебела лихва и го разсрочили за 20 г х 400 млн евро. (3- тях милярда "печалба" се оказали 8 за връщане) За да си гарантират кинтите, юдеите от Сакса зели приходите от магистралите и надули таксите. Сега секи кога плаща такса и захранва директно юдеите.
Petleshev
Рейтинг: 3264 НеутралноДо коментар [#14] от "BIG AL":
Бивш tww09306483.Със сигурност, някой от тях ще я прави...! Естествено, Бойко, Лиляна и компания, нямат нищо общо с това! Честни и прозрачни процедури, гарантиращи едни и същи изпълнители!
edin drugii
Рейтинг: 2361 НеутралноДо коментар [#27] от "Darth Plagueis":
напротив ,в Дубай магистралите в града са с 8ленти в едната посока и нямат кръстовища ,а надлези и подлези ,к оето предполага липса на какъвто и да е конфликт между коли и пешеходци ,а не като тук на булеварди с 3 ленти и по средата на никое место ,пешеходна пътека тип зебра с пресичащи мърлячи със слушалки в ушите и гледащи пред носа си без да се оглеждат ,ако не ги цапне единия ,непременно втория или третия минават през тях ,това е ежедневна практика и никой не оправя тези неща
marobo
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#27] от "Darth Plagueis":
Демокрацията е за тълпата. По-нагоре имат значение само парите.Мда.. щото цяла Тракия не е равна като длан..
Darth Plagueis
Рейтинг: 1478 НеутралноДо коментар [#36] от "edin drug":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАма ти искаш магистрали в града ли? Да ви се и автоталибаните..
Аз щото искам пешеходни пътеки и зони навсякъде.
До коментар [#37] от "marobo":
Ми там магистрала си имаме, и не - не е като длан.
Ал Бънди
Рейтинг: 559 Неутрално[quote#32:"alexsilver"]Разликата между 120 и 140 км/ч е, че енергията на удара при катастрофа е 20% по-голяма и последиците са много по-тежки. [/quote]
Разликата в повечето случаи не е в силата на сблъсъка, а в дължината на спирачния път и в това ще има ли изобщо сблъсък. Повечето шофьори изобщо си нямат идея колко дълъг им е спирачния път при 140 км/ч
Роси
Рейтинг: 8459 НеутралноТе и с доста по- малка скорост си чупят главите. Нямаме пътища за 140 км.