По отсечката на "Хемус", за която поръчката бе спряна, все пак ще се кара със 140 км/ч

Лазар Лазаров

© Надежда Чипева, Капитал

Лазар Лазаров



По отсечката на магистрала "Хемус" между Ябланица и разклона за Плевен и Ловеч, обществените поръчки за строителството на която бяха отменени, все пак ще може да се кара с максимално разрешената в България скорост от 140 км/ч. В това увери шефът на агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров пред "Дарик" радио.


Премиерът Борисов спря поръчката през февруари заради съмнения, че може да е нагласена, а впоследствие беше дадено и друго обяснение - че проектът е прекалено скъп за изпълнение. "Сега препроектираме, ако минем през друго трасе, ... ако махнем тази голяма лента между двете платна, ако намалим скоростта на 120 км/ч., радиусите на завоите са намалени и това води до намаляване на цената на строителството",бше казал Борисов дни след спирането на поръчката.


Днес Лазаров обясни, че измененията на проекта ще доведет до икономии от 200 млн. лв. или една четвърт от предишната цена. В същото време, по думите му, възможността за движение с максимално разрешената скорост от 140 км/ч ще остане. Това е така, защото при проектирането се залага по-висока реална скорост от разрешената. Например, при първия проект се е допускало, че по отсечката ще може да се кара безпроблемно със 170 км/ч - неоправдан лукс според Лазаров. Той даде друг пример и с вече изградения участък до Ябланица, проектиран за максимални 120 км/ч.

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Лазаров Лазаров, ти си проектирай, размишлявай, обяснявай, но да ти припомня , че с такъв ти (ни) минстър-председател, първо гледай от къде изгрява слънцето, че току виж те е изненадало.
    Та те така и за магистралите....всяко мнение да ти е ПРЕДпоследно.

    Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
  2. 2 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    Какви 140, бе?
    Тия, безсмъртните, с БМВ-та ще залепят къде 200.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2391 Неутрално

    Оплетохте се в обяснения и въобще крадете и лъжите всички и нищо не може да ви се разбере,а и никой на никого не търси отговорност.Гърмят разни бушончета и дотук.

  4. 4 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 521 Разстроено

    Хайде, построете ги тези магистрали, че ми писна да минавам през разни дълбокопровинциални клоаки, с ограничения от 40 и катаджии в засада!

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  5. 5 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    До коментар [#1] от "нуцо":

    Няма страшно за него. Той е добро момче и регулярно отчислява за когото е нужно, така че е в безопасност.
    Засега, де...

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  6. 6 Профил на hautacuperche
    hautacuperche
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Значи ще се проектира за 120, но ще се рискува живота на пътуващите като се допусне скорост от 140 км/ч? Ами защо не я проектират за 160, пък тогава да се кара максимално със 140?

  7. 7 Профил на hautacuperche
    hautacuperche
    Рейтинг: 8 Неутрално

    И изобщо защо е нужна такава скорост? От 130 нагоре е глупост.

  8. 8 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1291 Весело

    Е, то може и по Руски - със 140 км...може
    и по Прага- на паважа , или по Дондуков, ..
    Какъв е проблема ???
    Само внимавайте по 'вълните' по новите магистрали на Лилето:)
    Там може и да полетите ...))

    BIG AL
  9. 9 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    Сега тия дето ревяха че скоростта е намалена на 120 ще реват че е увеличена пак на 140. Досада. И неизбежните "Кой открадна парите, асфалт не ядем, и на оружие братия"

    Няма шики-мики.
  10. 10 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    Не радиуса на завоя, виража е важен! Като го направят с обратен вираж и с 80 може да се пребие някой!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  11. 11 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1291 Весело

    Този отдавна е готов -
    за квалифицираните състави на Нак. кодекс ..:))
    Просто назначен е от ГЕРБ- а...
    Има си практика, традиции, вече ,
    когато някой е назначен от ...Боко :))

    BIG AL
  12. 12 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1291 Весело

    Едно време, с едно 'старо' за днес - "Камаро" на един приятел , 350 конски сили ,
    от Орлов мост - до "Феята" -
    преди даже да си минал целия 'баир"- бяхме на 125 мили - около 200 км/час :
    За моженето - може , но дали трябва и кому е нужно - този да дрънка ???

    BIG AL
  13. 13 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3887 Неутрално

    До коментар [#9] от "Олд Шетърхенд":

    Ами.. ако прочетеш написаното и ти би следвало да ревнеш..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  14. 14 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1291 Весело

    По отсечката на "Хемус", за която поръчката бе спряна, все пак ще се кара със 140 км/ч..)))
    ....................
    Ако пеевски, Черепа или Златев са я правили магистралата - не бих рискувал :))

    BIG AL
  15. 15 Профил на marobo
    marobo
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Не мога да разбера каква е тази хем нова, хем КАЛПАВА магистрала, по която може да се кара само с 120/140 км?!
    В Дубай това е нормална скорост за каране в града!

    Значи самото й проектиране и изпълнение е замислено да бъде калпаво. Пак кражби на пари!

    Демокрацията е за тълпата. По-нагоре имат значение само парите.
  16. 16 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 611 Гневно

    То беше ясно че така ще стане,просто нашия Ел Премиеро се чуди как да излезне от безумно скъпата поръчка в полза на Ел Пеевски и Ел Златанов!

  17. 17 Профил на s_s_dif_fday
    s_s_dif_fday
    Рейтинг: 213 Неутрално

    то много неща "може", като например мутрагените да хвърчат с 200+

  18. 18 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3887 Неутрално

    До коментар [#15] от "marobo":

    Е как точно сравни Дубай с България? Ае нема нужда..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  19. 19 Профил на marobo
    marobo
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#18] от "Darth Plagueis":

    Не сравнявам България с Дубай, не си ме разбрал.
    Говоря за магистрали и строителството им, щото

    "Строим магистрали" е едно, а
    "Строим калпави магистрали" е съвсем друго.

    Просто да се знае, че се хвалим със строеж на калпави магистрали.

    Демокрацията е за тълпата. По-нагоре имат значение само парите.
  20. 20 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Тоя тип, вместо отдавна да гние в пандиза, продължава да се разпорежда с НАШИТЕ ПАРИ!
    Докога?
    Докато търпим тая гробарска пасмина да ни "управлява".

  21. 21 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4323 Разстроено

    Пестенето е характерно за бедните!
    Вместо да се чудим как да се развиваме технологично, как да повишаваме качеството и възможностите на произведеното в България и от износ да печелим максимално, ние се чудим как да спестим (т.е. да минем по евтино, по-неудобно и по-некачествено).

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  22. 22 Профил на yamaha
    yamaha
    Рейтинг: 30 Неутрално

    До коментар [#6] от "hautacuperche":

    Лесно е да се говори ей така.Ако я проектират за 160 км/ч нали ще струва много повече пари защото трябва по малки наклони по плавни завои и т.н.Досега всички участъци се проектират за 120 км/ч а ти искаш баш в планината да се проектира за по висока скорост.Все пак никой не те кара да караш с 140.Ако искаш си карай с по-малка скорост никой не те задължава.

  23. 23 Профил на hautacuperche
    hautacuperche
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#22] от "yamaha":

    Ами нали точно за това говоря бе умнико. Да се проектира за по-висока скорост а да се кара на по-ниска, с цел по-голяма безопасност. А не обратно, както правят по принцип. Естествено че ще струва повече пари, но животът на хората струва още повече.
    И това с 160-те км в час беше пример, като е планински терен ще я проектират за 120 и ще се кара със 110 и т.н.

  24. 24 Профил на hautacuperche
    hautacuperche
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#22:"yamaha"]Все пак никой не те кара да караш с 140[/quote]
    По тая логика никой не те кара да караш и без колан, без включени фарове, без изключени фарове и т.н. Тогава защо са тия правила за движение по пътя? Ти може да караш или да не караш със 140 или 240, въпросът е че заради твоето решение могат да пострадат и други хора. Затова и се правят законите за движение и ограниченията в скоростта.

  25. 25 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 944 Неутрално

    [quote#2:"simval"]Тия, безсмъртните, с БМВ-та ще залепят къде 200. [/quote]

    Тях не можеш да ги спреш. И смърта не може!!!

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3887 Неутрално

    До коментар [#19] от "marobo":

    Скоростта на магистралата зависи най-много от две неща - широчината на лентите и платната и радиусите на завой. В Дубай е равно като огледало, та тези два проблема те ги нямат, ние ги имаме. Затова, сравнението не е коректно.

    Проблемът е съвсем друг.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 28 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 507 Неутрално

    България е номер 1 в ЕС по загинали на пътищата и номер 1 по най-високо ограничение на скоростта.

  29. 29 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 507 Неутрално

    [quote#21:"Храбър"]Пестенето е характерно за бедните! [/quote]

    Пестенето е характерно за умните, а не за бедните! Бедните обикновенно са най-големите разсипници, защото често харчат за неща, които не могат да си ги позволят! Например купуват си цигари при положение, че нямат пари за стоки от първа необходимост.

  30. 30 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 966 Любопитно

    Абе малоумниците нека се трепят, но да не убиват невинни около себе си.
    Омръзнало ми е да гледам някой наперен копелдак да кара като луд в града или по магистралата, като не се съобразява с нищо, изпреварва отдясно, отляво и често на косъм се разминава от тежка катастрофа. Главата им е дефектна на такива и е въпрос на време да свършат зле.
    Лошото е, че обществената нагласа е напълно жабунясала и вмирисана. Отгоре до долу...

  31. 31 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 966 Любопитно

    Николай Колев-Босия отдавна дига пара и хвърля домати по тиквите заради над 20 000 продадени шофьорски книжки на неграмотници и престъпници. Чак сега взеха да се разплитат престъпните схеми в ДАИ, но по пътищата хвърчат неуки престъпници без реални шофьорски права и умения и предизвикват кървави инциденти.
    А тиквата вдигна ограничението на скоростта на магистралите до 140 км/ч. Разликата между 120 и 140 км/ч е, че енергията на удара при катастрофа е 20% по-голяма и последиците са много по-тежки.
    Ама кой ли не желае съкращаването на калпавото ни племе? Просто искат освобождаване на хубавата ни територия...

  32. 32 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 966 Любопитно

    Николай Колев-Босия отдавна дига пара и хвърля домати по тиквите заради над 20 000 продадени шофьорски книжки на неграмотници и престъпници. Чак сега взеха да се разплитат престъпните схеми в ДАИ, но по пътищата хвърчат неуки престъпници без реални шофьорски права и умения и предизвикват кървави инциденти.
    А тиквата вдигна ограничението на скоростта на магистралите до 140 км/ч. Разликата между 120 и 140 км/ч е, че енергията на удара при катастрофа е 20% по-голяма и последиците са много по-тежки.
    Ама кой ли не желае съкращаването на калпавото ни племе? Просто искат освобождаване на хубавата ни територия...

  33. 33 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Големи маневри, като на сточна гара. Колко пъти смениха концепцията? Накрая ще излезе , че проекта ще е същия, или малко пипнат, за да се замаже срамежливия опит на някой да прибере доста милиони, ей така тихо, по милиционерски. Напомня ми един хумористичен разказ на Н.Жванецки ,за една ЖП бригада, дето играе карти, докато по високоговорителя диспечера нарежда да се премести един вагон от един на други коловози поне 5 пъти и новопостъпил скача да изпълни маневрата, старите кучета му казват да не прави нищо, защото накрая, вагона се оказва, че трябва да остане на първоначалния коловоз.

  34. 34 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Скоро прегледах филмчето за юдеите от Сакса и там в раздела за Гърция същи фючърс. За да си намалят дефицита да ги приемат в еврото направили фатка ужким че спечелили 3 милярда от ченч за долари. Обаче "печалбата" била оформена като отделен бъдещ кредит.
    Като ги приели в еврото и се почнало "юруш на маслините" (бързия кредит от Пощенска банка) От страна на държавата почнало правене на килограм на излишни магистрали. Възвръщаемост никаква, само харчове за поддръжка.
    Кога дошъл дефолта, още не били върнали нищо на юдеите. Преоформили кредита на по- дебела лихва и го разсрочили за 20 г х 400 млн евро. (3- тях милярда "печалба" се оказали 8 за връщане) За да си гарантират кинтите, юдеите от Сакса зели приходите от магистралите и надули таксите. Сега секи кога плаща такса и захранва директно юдеите.

  35. 35 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3302 Неутрално

    До коментар [#14] от "BIG AL":

    Със сигурност, някой от тях ще я прави...! Естествено, Бойко, Лиляна и компания, нямат нищо общо с това! Честни и прозрачни процедури, гарантиращи едни и същи изпълнители!

    Бивш tww09306483.
  36. 36 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#27] от "Darth Plagueis":

    напротив ,в Дубай магистралите в града са с 8ленти в едната посока и нямат кръстовища ,а надлези и подлези ,к оето предполага липса на какъвто и да е конфликт между коли и пешеходци ,а не като тук на булеварди с 3 ленти и по средата на никое место ,пешеходна пътека тип зебра с пресичащи мърлячи със слушалки в ушите и гледащи пред носа си без да се оглеждат ,ако не ги цапне единия ,непременно втория или третия минават през тях ,това е ежедневна практика и никой не оправя тези неща

  37. 37 Профил на marobo
    marobo
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#27] от "Darth Plagueis":

    Мда.. щото цяла Тракия не е равна като длан..

    Демокрацията е за тълпата. По-нагоре имат значение само парите.
  38. 38 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3887 Неутрално

    До коментар [#36] от "edin drug":

    Ама ти искаш магистрали в града ли? Да ви се и автоталибаните..
    Аз щото искам пешеходни пътеки и зони навсякъде.



    До коментар [#37] от "marobo":
    Ми там магистрала си имаме, и не - не е като длан.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  39. 39 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 507 Неутрално

    [quote#32:"alexsilver"]Разликата между 120 и 140 км/ч е, че енергията на удара при катастрофа е 20% по-голяма и последиците са много по-тежки. [/quote]

    Разликата в повечето случаи не е в силата на сблъсъка, а в дължината на спирачния път и в това ще има ли изобщо сблъсък. Повечето шофьори изобщо си нямат идея колко дълъг им е спирачния път при 140 км/ч

  40. 40 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8218 Неутрално

    Те и с доста по- малка скорост си чупят главите. Нямаме пътища за 140 км.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK