Американските "Марици" намалиха цената и платиха на мините

Министърът на енергетиката Теменужка Петкова съобщи преди ден, че консолидираният резултат на БЕХ за 2015 г. е 29.503 млн. лв при загуба от 277.43 млн. лв. година по-рано.

© Цветелина Белутова

Министърът на енергетиката Теменужка Петкова съобщи преди ден, че консолидираният резултат на БЕХ за 2015 г. е 29.503 млн. лв при загуба от 277.43 млн. лв. година по-рано.



Двете американски централи в комплекса Марица - изток -ТЕЦ "ЕЙ И ЕС Гълъбово" и " "Контур Глобал -Марица изток 3" намалиха цените за разполагаемост съответно с 14 и 15% и се разплатиха с държавните "Мини Марица изток", съобщиха от двете компании.


Това стана след като Националната електрическа компания покри дълговете си към двете дружества. За целта компанията - майка Българският енергиен холдинг преди дни изтегли заем от 650 млн. евро от банков консорциум.
Именно процедурата по осигуряване на средства отложи влизането в сила на споразумението между двете централи и държавата, постигнато още миналата пролет.


Според неговите клаузи след като държавата им се издължи, те веднага намаляват тарифите си, а в резултат до 2026 г., когато изтичат договорите им, НЕК ще спести общо около 1 млрд. лв.

Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на k
    k
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Тези централи са толкова "американски", колкото Андрей Райчев е "Галъп"!

    Най-много да са Монтерейски, което обяснява и "недоглеждането"на Дневник!

  2. 2 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    На хартия всичко изглежда розово! НЕК спестява 1 милярд в бъдеще а БЕХ задлъжнял с 1.3 милиарда без лихвите и то сега?

  3. 3 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1368 Весело

    До коментар [#1] от "k":

    Баш американски са си, демократични и на пазарен признак

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5866 Гневно

    Това намаление си е едно НИЩО !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Остава въпроса кой и защо е подписал договор да плащаме толкова много разполагаемост, и то на такава дебела цена!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  6. 6 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Кога ще имаме ТЕЦове които ще произвеждат ток от боклуци и газ?

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  7. 7 Профил на pipon
    pipon
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Помните ли преди година и половина ,когато шефа на хамериканската централа - каза : Ако платите 620-680 милиона $ сме готови да преразгледаме нашите намерения , да продадем централите на държавата и да се изтеглим от Българския пазар !
    Нашите кратуни ,каква далавера измислиха ,заеми огромни 650 млн евро, пресипване от пусто в празно . Кради , кради !
    И защо не си откупихме централите , та да престане тази агония , след като Американците бяха съгласни ?

  8. 8 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Весело

    [quote#3:"neznaiko.bg"]Баш американски са си, демократични и на пазарен признак[/quote]

    Най-"пазарния" - твърде преференциални цени на гърба на "матряла", който винаги е готов да плаща всяка ДАЛАВЕРА.
    Плаща като поп

  9. 9 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Кога Цацата ще се заинтересува ЗАЩО беше сключен БЕЗУМНИЯТ ДОГОВОР с американците?! Нормален човек НЕ БИ ПОДПИСАЛ такова безумие, освен ако не получи ПОДКУП!!! СМЪРДИ на КОРУПЦИЯ - що ни корумпирате бре, братя мириканци?!

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#7] от "pipon":

    Да не си циганин-те така слагат по едно Х пред думи,започващи с буквата А?
    И държавата дължеше много повече пари на централите и при евентуален арбитраж щеше да плати дължимото заедно с лихвите.Така че сделката е добра за държавата.Тецовете платиха на мините,те пък на работниците и така нататък.Не съм привърженик на вземането на заеми,но в конкретният случай е добро решение.

  12. 12 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 703 Неутрално

    Не знам дали са американски..ама ЕРП в които държавата имаше 34% блокиращ дял си правеха/правят каквото искат, но пък роднини на политици са на хубави и добре платени работи в тях!Та и имам съмнения в "американската" собственост в ТЕЦ-овете!

  13. 13 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#9] от "Търпана":

    Централите работят с въглища от басейна на Марица-изток,които са нискокалорични и не могат да се продадат на добра цена.Няма ли ги тецовете заминават и мините.На теб естествено не ти пука ,но за хората работещи в тях е жизненоважно.Освен това тези централи спазват екологичните норми ,за разлика от тези на Ковачки.

  14. 14 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#10] от "Търпана":

    Търпанче глей верно да не те спипа некое горянче !!! и ти си толкова горянин колкото баба ми е от Мексико знаем че над половината компании с леберални англоезични названия са си източни назначени проекти ! КТБ..Корпоративна ...ама от Мечешките Корпорации в БГ енергетиката вършеят само източни Богатири ...

  15. 15 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 984 Неутрално

    А кога някой ще си плати за
    тази неизгодна сделка?

  16. 16 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2673 Неутрално

    Двете американски централи в комплекса Марица - изток -ТЕЦ "ЕЙ И ЕС Гълъбово" и " "Контур Глобал -Марица изток 3" намалиха цените за разполагаемост съответно с 14 и 15% и се разплатиха с държавните "Мини Марица изток", съобщиха от двете компании.

    Това стана след като Националната електрическа компания покри дълговете си към двете дружества.Пито-платено.

  17. 17 Профил на Ivan
    Ivan
    Рейтинг: 233 Гневно

    Няма проблем, годишните лихви за заема от 535мил Еuro от J.P. Morgan са в размер на 78мил.лв, а токът ще скочи с 5лв./MgW за да се калкулира тази лихва в нашите сметки =) =) =) http://bnr.bg/post/100681735/nek-shte-plashta-okolo-68-miliona-leva-godishno-kato-lihva-po-zaema-s-dvete-amerikanski-centrali
    http://www.standartnews.com/biznes-energetika/s_5_lv_na_megavatchas_skacha_tokat_zaradi_nek-330381.html

    http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2016/04/25/2749417_beh_vze_mostov_zaem_ot_535_mln_evro_za_dulgovete_na_nek/

  18. 18 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 813 Неутрално

    До коментар [#2] от "telqk":

    Не е така, НЕК реално си разсрочва краткосрочни задължения в дългосрочни (като се пусне облигационния де). Задълженията към МИ1 и МИ3 се преобразуват в заем. Това което трябва да сравняваш са разходите за лихви, времевия им хоризонт и отсъпката от електроенергия с времевия й хоризонт

  19. 19 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Дневник,наистина сте отчайващо бездарни на моменти.Добре,че не разчитам на вас за основен източник на информация.
    Продължавате да пишете,че НЕК е изтеглил 650 млн.евро заем.
    Заемът е в размер на 535 милиона евро..Предварителните намерения бяха за заем до 650 млн.евро,но в крайна сметка НЕК получи 535 млн.евро..Кога най-после ще смелите този факт??

  20. 20 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1416 Весело

    Гниле капиталисти! Анатема! Съдраха кожата на българския народец! Устите им лакоми и огромни кат на хипопотами! Ни са наядоха, вее! Вън, крадци и мошеници! Марш там, отдето сте дошли! Вашта кожа мафиотска!

  21. 21 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    До коментар [#1] от "k":

    АЕС се търгува на НАСДАК
    Основните институционални инвеститори:
    PRICE T ROWE ASSOCIATES INC /MD/
    VANGUARD GROUP INC
    BOSTON PARTNERS
    STATE STREET CORP
    MASSACHUSETTS FINANCIAL SERVICES CO /MA/
    AJO, LP
    BLACKROCK INSTITUTIONAL TRUST COMPANY, N.A.
    AMERIPRISE FINANCIAL INC
    CAPITAL INTERNATIONAL INVESTORS
    ARISTOTLE CAPITAL MANAGEMENT, LLC
    BLACKROCK ADVISORS LLC
    CLEARBRIDGE, LLC
    BLACKROCK FUND ADVISORS
    PRUDENTIAL FINANCIAL INC
    BLACKROCK GROUP LTD

  22. 22 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8709 Неутрално

    До коментар [#5] от "today":

    Питайте Ковачев и Овчаров.

  23. 23 Профил на k
    k
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    До коментар [#21] от "stenli1":

    Това, че се търгуват на борсата, доказват моята теза - собсвеността може да се смени дори докато пиша тези редове. Днес са американски, утре са китайски, след една седмица - катарски.

    Същото важи и за инвеститорите, които сте изброили. Абсурдно е да премем, че щом името е на английски или има думата "BOSTON" - собсвеността е "американска".

    Нима мислите, че Мултигруп, Пеевски, Цвета Василев, Гергов, Прокопиев, Донев, Ганчев и т.н нямат регистрирани в САЩ компании?!

  24. 24 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Ами като намаляват цената, ще усети ли нещо и крайният потребител или разликата ще потъне в кюпа на НЕК?

  25. 25 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 571 Гневно

    До коментар [#5] от "today":

    Великият Костов ги привлече, като инвеститори и им обеща днескашното положение!

  26. 26 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    [quote#22:"Роси"]Питайте Ковачев и Овчаров. [/quote]

    Те ще ни обяснят за пореден път как трябва да построим Белене и да подпишем и там един 20 годишен договор за гарантиране изкупуване (плащане на разполагаемост), след което американските централи ще ни се видят буквално като невинна детска шега.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  27. 27 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    До коментар [#23] от "k":

    Искаш да кажеш, че Сульо и Пульо може да ис качи компанията в НАСДАК?
    А самите имена да ти говорят нещо?

  28. 28 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 777 Неутрално

    До коментар [#1] от "k":

    А бе байно, поне в Гугъл виж какво е това AES преди да се изходиш по въпроса.

    Три са според мен основните пороци на българина: липса на респект към закони, правила и личности; тарикатлък на дребно и на едро (ако може), както и несъразмерна завист. Три са основните пороци на държавния чиновник: корупция, немарливост, мързел. В която и лоша новина да прочетете, ще откриете причината в някой или някои от тези пороци.
  29. 29 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 571 Гневно

    До коментар [#26] от "today":

    До кога ще пишете глупости?

    Годишната загуба на държавата, в частност на хората са от 600 милиона до 1 милиард евро, от тези централи!
    Ако включим и затворените 3 и 4 блок, заради лъжи и слугинаж, от страна на Мигленка, то нещата стават драстични!
    Ако не са 5 и 6 блок да компенсират тези безумия, както и другото безумие наречено ВЕИ-та, то тока който трябваше да плащаме би бил два пъти по-скъп!
    С тези пари не само щяхме да си купим нови самолети, а не трета употреба Хамерикански, ами щяхме да построим две Беленета и да си решим проблема с енергетиката за 50 години напред!

  30. 30 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#29] от "razlichen123":

    Защо пишеш проверени и доказани лъжи? АЕЦ Козлодуй е на загуба до затваряне на блокове 3 и 4, пък и затварянето им не е по финансови причини. Като си построиш едно Белене, ще трябва да го изплащаш, което с лихвите ще дойде 20 млрд ЕВРО при 20 годишен кредит, т.е. на сегашните разходи трябва да добавиш по 1 млрд евро в течение на 20 години. Всички чугуни сте изключително зле откъм логика, математика, икономика и т.н.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  31. 31 Профил на lbq26502948
    lbq26502948
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#5] от "today":

    Костов.

  32. 32 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 694 Весело

    Я, да направим справка за окончанията на имената на борда на директорите на Ай И Ес и ще разберем колко е американска.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  33. 33 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    До коментар [#23] от "k":

    AES е листвана и на NYSE ако въобще това ти говори нещо

  34. 34 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#30] от "today":

    Виж какво сферографитен чугун,
    Че не ги разбираш тези работи е ясно. 3 и 4 блок бяха изцяло модернизирани и променени, за да отговорят на всякакви изисквания. И щяха да работят поне 20 години още с почти безплатен ток.
    Но кака Мегленка Кунева, обвързана с (Paribas), Париба Франция, Трябваше да ги затвори, за да е оправдана инвестицията на тази банка в АЕЦ Черна Вода в Румъния. Предателката на националните ни интереси искаше да принуди България да купува ток от нея!
    Анадън му?

  35. 35 Профил на k
    k
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    До коментар [#27] от "stenli1":

    Кзвам, че и Сульо и Пульо могат да търгуват на НАСДАК. Могат да придобиват компании, могат да участват в инвестиционни фондове дори с имена, в които има думите "BOSTON", "AMERICAN", "GLOBAL" и т.н.

    Единсвеното условие е да имат пари!

  36. 36 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    До коментар [#32] от "пустиняк":

    Andres Ricardo Gluski Weilert President/CEO
    Thomas M O'Flynn "Tom" Exec VP/CFO
    Brian A Miller Exec VP/Secy/General Counsel
    Bernerd Da Santos Senior VP/COO
    Elizabeth Hackenson Senior VP:Technology & Svcs/CIO
    Ahmed Pasha VP:Investor Relations

  37. 37 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    [quote#34:"razlichen123"]Предателката на националните ни интереси искаше да принуди България да купува ток от нея! [/quote]

    И как България ще купува ток, при положение, че открай време имаме огромни излишъци, и потреблението не е мръднало от 2003-та, че и от по-рано, а на всичко отгоре присъединяваме нови централи? Опитай се поне малко да мислиш, поне мъъъъъничко, не само да рецитираш глупостите, спуснати от ядрените лобисти от БСП.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  38. 38 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3191 Неутрално

    До коментар [#25] от "razlichen123":

    Ще бъде добре ако престанете да лъжете. Костов не е подписвал договорите за разполагаемост, нито за цената на тока. При Костов бяха подписани само рамковите договори, че ще се доставят въглища и ще се изкупува тока. Тези договори се искаха от банките -кредиторки. Всички останали договори - за самата модернизация, за цените на тока, за разполагаемостта и т.н. са подписвани много след Костов.

  39. 39 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 694 Весело

    Ахмед Паша обърка работата...

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  40. 40 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Весело

    До коментар [#39] от "пустиняк":

    Правнук-роднина на Сюлейман паша или на Осман паша?

  41. 41 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2819 Любопитно

    МОЧА имени Лелина

    Майката държател (холдинг кредит-получател)
    е покрила дълг-държател преди (безкрайно) хепи енд?

    "Двете американски централи в комплекса Марица - изток -ТЕЦ "ЕЙ И ЕС Гълъбово" и " "Контур Глобал -Марица изток 3"

    намалиха цените за разполагаемост съответно с 14 и 15%
    и се разплатиха с държавните "Мини Марица изток",
    съобщиха от двете компании.

    Това стана след като Националната електрическа компания покри дълговете си

    към двете дружества.

    За целта компанията - майка Българският енергиен холдинг преди дни изтегли заем от 650 млн. евро

    от банков консорциум.

    Именно процедурата по осигуряване на средства отложи влизането в сила на споразумението между двете централи и държавата,

    постигнато още миналата пролет."

  42. 42 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2819 Весело

    МОЧА имени Лелина

    Ще извиняваш, но ако ти се налага да захранваш Електроцентрала с ток (почти безплатен)
    будиш недоверие... и към централата.

    Кака Пръмкова те е обвързала някак.

    До коментар [#34] от "razlichen123":
    До коментар [#30] от "today":

    Виж какво сферографитен чугун,
    Че не ги разбираш тези работи е ясно. 3 и 4 блок бяха изцяло модернизирани и променени, за да отговорят на всякакви изисквания.

    И щяха да работят поне 20 години още с почти безплатен ток.

    Но кака Мегленка Кунева, обвързана с (Paribas), Париба Франция

  43. 43 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2967 Любопитно

    [quote#13:"mushashi"]Освен това тези централи спазват екологичните норми ,за разлика от тези на Ковачки. [/quote]
    При продажбата на "студен резерв" как се нарушава екологията?

  44. 44 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2967 Весело

    [quote#37:"today"]и потреблението не е мръднало от 2003-та,[/quote]
    През 2012 г. беше отчетен спад на електропотреблението от 23%, който спад беше аргумент за повишаване на цените на елктроенергията ...и пускане на посредници да изнасят ток на "подпазарни" (по-ниски от цените за "студен резерв", нощен фотоволтаичен ток, вятърничав и ко-генериран ток) цени.
    С оглед на фалиралите над 60 хил. фирми след 2012 г. и демографската катастрофа, "търсенето" ще продължи да спада. Затова напук на "икономическите закони" цените ще се повишават. Тъй де, кредити има де се връщат - освен този половин милиард към J.P. Morgan БЕХ в едно с НЕК има още един, от 750 млн. евро към Дойчебанк от времето на Орешарски.

  45. 45 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3589 Неутрално

    "Говорим за американския бизнес в България - добре дошли сте, полагаме огромни усилия, толерираме го, дори когато не е много за толериране. Когато са направени договори, които дори ме е срам да ги чета, ние ги толерираме. Полагаме огромни усилия за подпомагаме на българо-американския бизнес", заяви Борисов."
    след три месеца ......
    ..... пак ви толерираме , и пак ме е срам , ама споко началник матриала ще плати . най крещящо е мълчанието на даващите за пример Румъния , защо не дадат пример с Орбан и Унгария , или поне с Албания

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  46. 46 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    До коментар [#6] от "angevins":

    че от газ нали ти го произвежда ТЕЦ София на най-висока цена

  47. 47 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    До коментар [#37] от "today":

    Те да пуснат свободно да се купува ток от където искаш, знаеш ли колко излишъци от скъп ток ще останат

  48. 48 Профил на chuggun
    chuggun
    Рейтинг: 402 Неутрално

    С тези подписвания на договори за климатичните промени ,цената на тока от ТЕЦ-ове на въглища ще расте с огромни темпове и народът няма да може да я плати.Няма да се учудя ако още догодина ЕС ни натисне да бъдат закрити тези ТЕЦ-ове на въглища и да не стане, аз ли паднах или ти ме бутна.

  49. 49 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2967 Неутрално

    [quote#38:"Един препатил"]При Костов бяха подписани само рамковите договори[/quote]
    Бяха прехвърлени и едни акции на "чуждестранен инвеститор", само едни 18%, но без да се актуализира капитала на дружествата. После, при модернизацията капиталът се увеличаваше, държавата забравяше да внесе своя дял (уж нямала пари) и ТЕЦ-овете престанаха да бъдат "български". А Милко Ковачев, министъра на енергетиката, зачука "светлото бъдеще" за 20 години с гарантирана печалба от 15%. Печалбата е за инвеститорите, не е за дружествата, че ще се обложи с данък печалба.

  50. 50 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#37] от "today":

    А ти кога мислиш? След като напишеш нещо ли?
    Целта на занятието бе да се затворят и 5 и 6 блок. Ама не им се получи! Тогава доста ток щяха да купуват. И имаше някаква икономика, ама ГЕРБ я досъсипаха и хиляди фирми затвориха.
    Та мисли малко!

  51. 51 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    [quote#5:"today"]Остава въпроса кой и защо е подписал договор да плащаме толкова много разполагаемост, и то на такава дебела цена![/quote]

    бананова република - други въпроси?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  52. 52 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    [quote#47:"1001"]Те да пуснат свободно да се купува ток от където искаш, знаеш ли колко излишъци от скъп ток ще останат[/quote]

    Те пуснаха, интересно защо не знаеш, както и защо не знаеш, че няма да останат излишъци от скъп ток, както и защо няма да останат.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  53. 53 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#50] от "razlichen123":

    Потреблението на ток не е мръднало най-малко от 2003-та, а ГЕРБ дойдоха на власт 2009-та. Икономиката расте, колкото и да не ти се иска, но това не означава, че ще расте потреблението на ток. Хайде престанете с елементарните разсъждения, България преди време заради "великата социалистическа индустрия" - когато с енергоемки технологии се произвеждаха нискокачествени и неконкурентни боклуци, които можеха да се продават само и единствено в СИВ. Тогава имахме не 2, а 6 работещи блока на АЕЦ, и имаше режим на тока. Сега имаме 2 работещи блока на АЕЦ, режим на тока не само няма, ами и отбелязваме рекорден износ, стига да има желаещи да купуват.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  54. 54 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Браво на Мериканските Марици!
    Строги,но демократични и справедливи!
    По- добре свещи,от руски недемократичен ток!

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  55. 55 Профил на Григор Лилов
    Григор Лилов
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Тази централа премина през три собствености - от Консолидейтид Континентал Комърс Лимитид от Ирландия (и офшорки отзад) до ЕЙ И ЕС. Българското дружество е с родни директори, като само един от Борда е французин и всеки има право самостоятелно да подписва. Капиталът е жалките 5 000 лева. Собственик е "Ей и ЕС България Б.В." - оод-то е регистирано в Холандия под номер 34159711 в камерата в Ротердам. Изп. директор на холандското дружество е Евгения Родионова (широка славянска душа от две фхиляди километра от нас на североизток). Проучването на холандското дружество е длъга история, защото и то си има собственици, пръснати по белия свят, те също си имат такива и т.н. Голямото компания "Ей и ЕС" е в него само с пакет акции клас Б - без право на глас и решения, но за сметка на малко по-висок дивидент.
    Същата е историята с другата ТЕЦ на Контур Глобъл, където връзката също преминава през Холандия и оттам тръгва по света.
    Та толкова по повод наивните души, които вярват в някаква западна собственост у нас. Такава (поне като мажоритарен акционер и с право на глас) няма - има само родна българска и руска - от енергетиката през промишлеността и търговията до банките.

  56. 56 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    До коментар [#55] от "Григор Лилов":

    Защо тогава американски дипломати често коментират темата с Мариците? От Нюланд до посланици?

  57. 57 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 758 Разстроено

    "29.503 млн. лв при загуба от 277.43 млн. лв. година по-рано"

    Само че в България ползваме десетична запетая, не десетична точка като в Англия и Щатите.

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  58. 58 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 599 Неутрално

    До коментар [#5] от "today":

    Р. Овч. известен още като дългия Инкасатор и че много обича париците, чуждите разбира се т.е. нашите - едно наистина зловредно задунайско гюбре (по З. Стоянов).

  59. 59 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#58] от "Ген. Колев":

    Напълно съм съгласен, този в опита си да изпълни поредното руско нареждане щеше да фалира България за пореден път! Разбира се, за него няма никакви последствия.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  60. 60 Профил на Григор Лилов
    Григор Лилов
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#56] от "neznaiko.bg":

    Защо американското посолство защищава такива компании ли?
    Защото макар и да не са мажоритарни собственици и с право на решения, американските компании печелят от дейността у нас - чрез фрайчайзинг, чрез плащания за техния мениджмънт и др. услуги (патенти, лицензии), чрез скромното си акционерно участие. При това печалбите и на българите, и на руснаците отсядат в крайна сметка в западни банки, а американските са сред най-големите.
    Посолството лобира за този бизнес и по политически съображения - руските и български собственици и ръководни лица заради бизнеса си с американците не са така остро настроени срещу САЩ.

  61. 61 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    До коментар [#60] от "Григор Лилов":

    Благодаря за отговора, макар да не съм съгласен с тезата ви. В този случай поне. Не беше чак толкова отдавна когато Иван Костов ходи на килимчето във Вашингтон точно за тази сделка, помним натиска който наложиха от САЩ за да се осъществи. Разни тробадури на евроатлантическите ценности тогава ни заливаха с думите, че това е тест за лоялността ни, да се покажем, че сме предвидим партньор, след това щял да се излее рога на изобилието у нас от американски инвестиции. Не ми се вярва всичките тези усилия да са били за някакви дребни суми от патенти, лицензии и франчайзинг. Другото което ме кара да си мисля, че съм прав е факта, че се изляха доста пари за модернизиране, нещо твърде далечно от разбиранията и практиката на българския или руския посткомунистически предприемач.
    Тезата Ви обаче е валидна за проект като соларния парк в Караджалово, струващ 350 млн лв и изграден буквално за 3 месеца. Ако се разровите там, ще откриете точно това което твърдите.

  62. 62 Профил на vlad76
    vlad76
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Само не мога да разбера как на "тъпата мутра "му се получават тези неща ....работещи еврофондове , сондажи за газ и нефт , изкара Лукойл на печалба , митниците с 3 млрд. +..за пътища ..метро и пр. да не говорим..а...той го твърди постоянно БГ му е най мила...което не може да се каже за Сергюни и Клатилостови..

  63. 63 Профил на jagerzur
    jagerzur
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Само не се разбра едно, какъв е крайният ефект върху битовите потребители - след като от КЕВР потвърдиха, че заемът ще бъде признат като разход на НЕК, това означава, е директно ще бъде разпределен в сметките. И така % дял на таксата за разполагаема мощност, която намалява с някакви проценти, да не се окаже, че е доста по-малко от добавката в цената? Защото преди една година министърката обеща намаляване цената на тока, а насен, като се окаже, че всъщност цената върви нагоре, кой ще обяснява?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK