Нискотарифните авиокомпании доведоха повече пътници на летище "София"

Нискотарифните авиокомпании доведоха повече пътници на летище "София"

© Георги Кожухаров



Летище "София" отчита ръст от 13% на обслужените пътници през април 2016 г. Техният общ брой за периода е 367 696 спрямо 325 790 за същия месец на предходната година.

С 14.7% е нараснал броят на пътуващите по редовни международни линии, които са 96% от общия пътникопоток. Ръст от 7.7% има и при пътниците по вътрешните линии.
Увеличението на пътниците, обслужвани на "Терминал 1", използван главно от нискотарифните авиокомпании, е с 29%. На "Терминал 2" пътниците са били, колкото и година по-рано.
От април от София започнаха да се осъществяват редовни полети до 6 нови дестинации - до Аликанте, Пиза, Осло/Торп и Хамбург/Любек, а от края на месеца полети има до Лондон/Станстед и Лисабон.

През миналия месец на летището са обслужени 4082 самолета, с 11.7% повече от година по-рано.
И тук най-голям ръст от 15.3% отбелязват полетите по международни редовни линии. Увеличение от 10.3% е
отчетено и при вътрешните линии.
През април 2016 г. на летище София са обработени общо 2173 тона товарни и пощенски пратки – с рекордните 50.6% повече от същия месец на 2015 г. Увеличението се дължи на по-големите обеми превозени с карго самолети, както и на отчетения ръстът от 15.6% при редовните пътнически линии.

Ключови думи към статията:

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Юмжагийн 7-балов
    Юмжагийн 7-балов
    Рейтинг: 340 Весело

    Статиите за нискотарифни полети и маратонки на промоция са като магнит за форумните баровци.

  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2651 Неутрално

    Явно ТИМ чрез своите проксита в последните правителства е пуснал хватката над държавното летище. Задава се концесия, вече няма смисъл да се пречи.

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  3. 3 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 948 Неутрално

    [quote#0:"заглавието"]Нискотарифните авиокомпании доведоха повече пътници на летище "София"[/quote]

    И за туй ги "награждават" с Терминал 1! Или май нискотарифните си го избират за да поефтинят и така евтините им билети с още няколко $$$, иди знай.

    Пристигат ми гости през Терминал 1, дано да са го пооправили, че последните ми спомени от там (преди бая години" бяха...КОШМАРНИ

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  4. 4 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 948 Любопитно

    [quote#1:"Циклонален вихър"]Статиите за нискотарифни полети и маратонки на промоция са като магнит за форумните баровци. [/quote]
    С'я...ако избрах редовна компания за последните си 2 полета, заради удобните часове (разликата в билета беше към $80 до $320) това баровец ли ме прави, или просто мързелив човек обичащ комфорта?!?
    До коментар [#1] от "Циклонален вихър":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  5. 5 Профил на Здравко Здравков
    Здравко Здравков
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    Браво! Много смислен коментар и по-важното е, че има общо с темата...


    [quote#3:"Мойше! Толкоз!!!"]И за туй ги "награждават" с Терминал 1[/quote]

    Те не ги "награждават", а нискотарифните си го избират. На Т1 е сравнително по-евтино да се кацне, отколкото на Т2. И не се надявай да е по-добре от преди няколко години.

  6. 6 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Нискотарифните полети са шанса на хора като мен да стигнат до разни мечтани дестинации. Фала!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  7. 7 Профил на boras
    boras
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    Нека да стане пък ще има дълги години да се коментира. Сега само догадки!

  8. 8 Профил на Bai Stavri
    Bai Stavri
    Рейтинг: 229 Весело

    4.5 милиона пътници. Толкова му трябват на летище София да влезе в топ 100 на най-заетите летища на Европа

  9. 9 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 813 Неутрално


    Да дадеш на концесия националното си летище/обект от критичната инфраструктура на страната с огромно значение за националната сигурност/, за да налееш парите от концесията в спасяването на БДЖ/поне това е публичният мотив /, е меко казано странно. Концесионерът ше получи готов и разработен бизнес генериращ непрекъснати и с висока норма, гарантирани печалби. Концесионната практика в БГ, до момента, еднозначно е показала че, печалбите винаги са за концесионера, а загубите са за концедента/държавата/. Честито на бъдещия концесионер.

  10. 10 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Ми нормални само от началото на годината по фициална статистика нпови 29 000 емигрираха от рая на стабилността в Европа в търсене на проблеми в нови държави.

  11. 11 Профил на nibelungs
    nibelungs
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#9] от "subaru":

    като немаш пари и акъл да управляваш един бизнес го даваш на друг... ние тук от печеливш бизнес,който попада в ръцете на невежи, но "наши хора" ,го докарваме до пълен провал

  12. 12 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 813 Весело

    До коментар [#11] от "nibelungs":

    Проблемът е, че сега се управлява добре от държавата, и печалбите отиват там където им е мястото. Апропо, този бизнес е такъв, че дори и да си дебил, трудно ще излезеш на загуба.

  13. 13 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1593 Неутрално

    Споко - сега концесионера като дигне таксите и ше разкара тея навлеци. Таман и автобусите за Пловдив да направят оборот.

  14. 14 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#12] от "subaru":

    Толкова добре се управля, че има 60 милиона несъбрани вземания, предим от България Ер. За сметка на неплатени дългове към банки и кувейтския фонд.

  15. 15 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 518 Неутрално

    [quote#9:"subaru"]Концесионерът ше получи готов и разработен бизнес генериращ непрекъснати и с висока норма, гарантирани печалби.[/quote]

    Нека да видим първо цената на концесията и тогава да коментираме нормата на печалба! С какво точно са “гарантирани“ печалбите? Няма никаква гаранция, че в бъдеще ще продължава да расте пътникопотока в същия темп! Демографията на България е доста зле..

  16. 16 Профил на vestonosec
    vestonosec
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ал Бънди":

    Тя цената си се знае- 600млн.лв. първоначална такса, след това май бяха 5% от приходите на година и няколко десетки милиона лева инвестиции.


    До коментар [#14] от "Климент Горанов":

    Така е, не се управлява изобщо, както трябва летище. Те да бяха само несъбраните дългове.., бях преди месец на Терминал 2 и докато чаках един колега да пристигне със самолета забелязах, че вече терминала е за ремонт, да не говорим, че в 10ч. вече нито едно магазинче не работеше. Там проблемите се решават трудно и винаги се проточва решението, то не бяха копърките, то не бяха чистачките.

  17. 17 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 518 Неутрално

    [quote#16:"vestonosec"]Тя цената си се знае- 600млн.лв. първоначална такса, след това май бяха 5% от приходите на година и няколко десетки милиона лева инвестиции. [/quote]

    Това е цената от където почва търга. Аз лично очаквам крайната цена да е между 1 и 1,5 милиарда лева. Всичко зависи, до колко ще са свободни правилата на търга.

  18. 18 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 813 Неутрално

    До коментар [#14] от "Климент Горанов":

    Вие очевидно имате достъп до оперативни счетоводни данни. Ако това е факт, дори и при неговото наличие летището пак е на печалба. Това само доказва тезата ми.

  19. 19 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1872 Весело

    [quote#12:"subaru"] Апропо, този бизнес е такъв, че дори и да си дебил, трудно ще излезеш на загуба. [/quote]
    Подценяваш държавните чиновници от "висшия ешелон", ама много ги подценяваш... Най-малкото, защото дебила от примера ти, е само дебил, а не корумпиран дебил...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK