Най-големият производител на автобуси в света обмисля изграждане на завод в България

Снимката е от линията за производство на автобуси за страните от ЕС и Израел в новия завод на "Юйтун бус" в Джънджоу.

© Георги Пауновски

Снимката е от линията за производство на автобуси за страните от ЕС и Израел в новия завод на "Юйтун бус" в Джънджоу.



Най-големият производител на автобуси в света - "Джънджоу юйтун бус ко. лимитид" (Zhengzhou Yutong Bus Co. Ltd) обмисля изграждането на завод в България, съобщи пред "Дневник" заместник-директорът на отдела за международен бизнес Кент Ченг. С доставката на 110 рейса за нуждите на градския транспорт на София, която ще стане факт през септември, китайската компания стъпи на българския пазар, след като в Европа вече присъства във Франция, Великобритания, Испания, Румъния, Словакия, Чехия, Норвегия, Исландия и Македония.


15 завода и над 30 хиляди работника


"Джънджоу юйтун бус" е продала през миналата година 67 018 автобуса, което е 15% от световно производство. Компанията има повече от 30 хиляди работника, заводи в 15 страни и годишен оборот за миналата година около 6.6 млрд. евро. Компанията прави автобуси с размер между 5 и 25 метра, като изнася в 130 страни.

През миналата година китайската компания е изнесла 7 373 автобуса на стойност (по оценка на китайските митници) 580 млн. долара. Сред тях има и електрически.

През миналата година китайската компания е изнесла 7 373 автобуса на стойност (по оценка на китайските митници) 580 млн. долара. Сред тях има и електрически.


"Джънджоу юйтун бус" има десет модела с европейски сертификати и типови одобрения. Те са с дължина между 9 и 13 метра и използват Евро 6 двигатели. В европейската гама присъстват и електрически автобуси, като китайската компания е без конкуренция в този сегмент с 16 хиляди доставени рейсове.




В България ще се разчита на местен партньор


Кент Ченг коментира, че фактът, че България е член на ЕС и има стратегическо географско положение може да я превърне във врата към Европа за "Джънджоу юйтун бус". "Предвид успехите, които имаме в Западна Европа, мислим и за завод на територията на страна от ЕС. Наясно сме с всички преимущества на България", коментира заместник-директорът на отдела за международен бизнес в китайската компания.


Кент Ченг все пак уточни, че все още няма взето решение. "България е едно от местата, където имаме надежда да изградим завод. Много от частите за нашите автобуси идват от Европа и наистина България би била подходящо място", допълни той.

Автобусното подразделение е част от групата "Джънджоу юуйтун груп", която се занимава и с производство на специализирани автомобили, строителна техника и търговия с недвижими имоти.

Автобусното подразделение е част от групата "Джънджоу юуйтун груп", която се занимава и с производство на специализирани автомобили, строителна техника и търговия с недвижими имоти.


По отношение на възможната инвестиция Кент Ченг посочи, че тя ще зависи от това какво ще се договорят двете страни и на колко голям пазар ще се разчита. Той подчерта, че решението на компанията е да работи с местен партньор, който познава обстановката.


Част от компонентите ще се купуват от България


"Важно е да се отбележи, че един такъв проект ще допринесе за развитието на индустрията в района, тъй като много от частите ще се купуват на местна почва", каза още зам.-директорът на отдела за международен бизнес на "Джънджоу юйтун бус".


Попитан до колко време ще се вземе решение по въпроса дали да има европейски завод и къде, Ченг отговори, че зависи как върви експанзията към пазарите на Стария континент. "За момента резултатите ни са добри, така че се надявам в сравнително кратък срок да вземем решение", допълни той.


На въпрос какви предимства би дал на "Джънджоу юйтун бус" завод в Европа, Кент Ченг отговори, че едно от основните е намаляване на сроковете за доставка за европейските пазари. "Това ще е факт, защото повече от частите идват от Европа и отнема време докато стигнат Китай. Доставките на автобусите за Стария континент също са бавни. Така ще имаме и повече възможности за реакция, от гледна точка на следпродажбен сервиз, което е много важно", поясни Ченг.


Компанията ще продължи да търси продажби у нас


Що се отнася до плановете на "Джънджоу юйтун бус" за България, зам.-директорът на отдела за международен бизнес посочи, че компанията планира да продължи да участва в търгове за градски автобуси. Ще лансира и останалите си одобрени за Европа модели, включително и електрически. Първият такъв ще бъде доставен заедно с поръчаните дизелови от столичната компания за градски транспорт, като ще бъде даден за пробна експлоатация.

Коментари (135)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    добра инвестиция ,въпреки ,че няма да намерят работници ,нашите са отдавна на запад ,да робуват там за по високи заплати ,че да имат пари да си плащат по 1000 евра наеми и да стоят гладни

  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6362 Весело

    В България ще се намери партньор, който ще заяви, че ''Няма проблеми'' и с това ще започнат проблемите....

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    Ох, колко такива декларации за намерения съм преживял.

    мурзилка
  4. 4 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#1] от "edin drug":

    Ееее,лошо нема!Ромите и мигрантите ще ги направим монтьори,без това ги сърбят ръцете за работа!

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5555 Неутрално

    До коментар [#1] от "edin drug":

    и да пращат пари тук на деца и родители за да преживяват и да плащат на монополистите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Съдейки по горните коментари,дневната смяна застъпва в 6:30. Как веднъж не се намери Мурзилка да си прехапе езика и да замълчи пред нещо полезно за България?

    По темата,това е прекрасна възможност за нас и за отваряне на още работни места

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  7. 7 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Лош бизнес няма, а само "лоша" държава. Неприятнато при подобен род "стратегически" инвестиции е, че често са обвързани със спечелването на бъдещи обществени поръчки без винаги да са най-доброто предложение. Имаше такива случаи с друга китайска автомобилостроителна инвестиция в България.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  8. 8 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#1] от "edin drug":

    "...няма да намерят работници ,нашите са отдавна на запад ,да робуват там за по високи заплати ,че да имат пари да си плащат по 1000 евра наеми и да стоят гладни"

    Гроздето е кисело, нали?

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  9. 9 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    Супер!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  10. 10 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 221 Любопитно

    До коментар [#6] от "sashobal":

    Кой ще работи,къде са работниците!?!?
    Баба Тота и дедо Кире са пенционери,а внуците са по на запад!?
    Кой!?

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 594 Любопитно

    Като идея добре но като видят каква е корупцията ще се откажат.Или ще дойдат с триада.

  13. 13 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 221 Любопитно

    До коментар [#11] от "Blood Red Skies":

    Аз съм достоен пенционер,не става!

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  14. 14 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Весело

    До коментар [#11] от "Blood Red Skies":Е,то му се краде,не му се работи...

  15. 15 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 730 Неутрално

    До коментар [#11] от "Blood Red Skies":

    ++++++++++++

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  16. 16 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1590 Весело

    Нещата със автобусите за София София станаха като на циганска сватба: Давам каруца и два коня. Защото днес се обещава, но не се дава днес
    Герперите пак налапаха гола кукичка
    Може и да се подкваси морето.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  17. 17 Профил на bigspout
    bigspout
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#10] от "Краде ми се мили мой!":

    В природата няма празно,имаме територия и тя полека полека ще се засели.полека полека заплатите ще се доближат до средните за ЕС .Половината цигани работят навън и останалите се услушват да си бият камшика .В момента положението е патово едните лъжат че плащат другите че работят и в крайна сметка не могат да си заработят заплатите

  18. 18 Профил на registriran
    registriran
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Компанията ще продължи да търси продажби у нас и всички останали намерения и пожелания се изчерпват дотук..

  19. 19 Профил на kiki57
    kiki57
    Рейтинг: 221 Весело

    И ква стана тя?Избягахме от комунизмът,за да дойде комунистически Китай , да оправя закъсалата ни капиталистическа икономика!!!

  20. 20 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    Може и да стане, но само ако Държавата не тръгне да ги рекетира.

  21. 21 Профил на k_.ara
    k_.ara
    Рейтинг: 224 Неутрално

    Докога ще се залъгваме с обмисляни възможности и евентуални печалби, а не се коментират реализирани, полезни за държавата действащи, печеливши производства. Рибата е в морето, а ние слагаме тигана на печката.

  22. 22 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#19] от "kiki57":
    Няма нищо странно-китай е комунистически на книга само,наща икономика е капиталистическа на книга само...

  23. 23 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 730 Неутрално

    До коментар [#19] от "kiki57":

    Китай,тавариш,е комунистически само на знаме

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  24. 24 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#23] от "sashobal":
    А когато беше наистина комунистически,беше една от най-бедните страни в света...

  25. 25 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 730 Неутрално

    До коментар [#21] от "k_.ara":

    Посочи работещо производство. Имахме псевдоработеща индустрия в абсолютно грешен икономически отрасъл. Единствените ни клиенти бяха СССР и тук таме някой от СИВ. Когато се спука балона,ясно се видя,че през цялото време сме работили имагинерно и всичко е били ,както се казва "мижи да те лажем"

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  26. 26 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    А ако един хубав ден ни спретнат една хубава проверка от ЕК, и установят че в някакъв цех работят 50 работника, които по някакво чудо сглобяват по 2-3 хил. "рейса" годишно? И си отнесем една грандиозна глоба за безмитен внос на територията на ЕС за няколко десетки милиона, разбира се за сметка на данъкоплатците? Ко шъ прайм?

  27. 27 Профил на Korkma!
    Korkma!
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Когато и Китайците започват да изнасят работни места и бизнеси в България, то тогава вече се разбира що за реално "развитие" има в страната.

  28. 28 Профил на mils5656
    mils5656
    Рейтинг: 434 Неутрално

    А БЕ ХОРА ТО ХУБАВО ЧЕ КИТАЙЦИТЕ ЩЕ ИНВЕСТИРАТ У НАС НО ТРЯБВА ДА ДОКАРАТ И РАБОТНИЦИ ПЪРВО И ВТОРО, И ВТОРО КОГАТО ПЕТРОЛА СВЪРШИ КАКВО ЩЕ ПРАВИМ ? НЕ Е ЛИ ПО-ДОБРЕ ДА ИНВЕСТИРАМЕ В ТЕХНОЛОГИИ НА БЪДЕЩЕТО ? МАЙ НЕ Е ЗА НАС !

  29. 29 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    КЕТАЕЦО, лъже и маже, автобусите са ефтини, ама са нефела и толко пари не струват...
    Карат колкото гаранцията и после на боклука!

  30. 30 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 914 Любопитно

    До коментар [#28] от "mils5656":

    Готин, ти чете ли статията ?
    ...
    В европейската гама присъстват и електрически автобуси, като китайската компания е без конкуренция в този сегмент с 16 хиляди доставени рейсове.

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  31. 31 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 541 Любопитно

    А знаете ли какво е останало от българския комбинат за автобуси "Чавдар" в Ботевград? Познахте - лунен пейзаж! Като го видят китайците, ще си бият камшика...

  32. 32 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    "Много от частите за нашите автобуси идват от Европа и наистина България би била подходящо място"

    Ако изградят завод, тоа ще доведе и заводи на подизъплнители - за части.

    The best way to predict the future is to invent it.
  33. 33 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    [quote#27:"E Kanter 11"]Когато и Китайците започват да изнасят работни места и бизнеси в България, то тогава вече се разбира що за реално "развитие" има в страната.[/quote]
    Това най-вероятно се прави за да може тия автобуси да се водят произведи в Европейския съюз и да се избегнат данъци и да излезе по-евтино от производството му в Китай и превоза му до Европа. Не защото китайците са станали много богати и не им се бачка в заводи.

  34. 34 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 541 Весело

    [quote#26:"historama"] една хубава проверка от ЕК, и установят че в някакъв цех работят 50 работника, които по някакво чудо сглобяват по 2-3 хил. "рейса" годишно?[/quote]
    То край Ловеч точно това се случва, засега удържаме....

  35. 35 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#27] от "E Kanter 11":
    Глупав аргумент..Ми китайски компании инвестират и в САЩ ,и в Швейцария...

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  37. 37 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#33] от "Yard":
    Повечето от най-важните елементи и агрегати в автобуса се доставят от европейски компании..Така че ще спестяват време и пари първо от доставките на въпросните агрегати до Китай,второ от доставката на сглобените автобуси обратно до Европа,и накрая-ще си спестят и значителни суми от мита,без да броим имиджовите плюсове от това,че автобусите ще се водят произведени в ЕС..

  38. 38 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    Всяка по-голяма поръчка върви с бонуси и обещания за съвместно сътрудничество.
    Търговски хитрости и уйдурми...

    Ел.автобусите са труден сегмент, още в зародиш, щото батерии няма надеждни, а иначе името му е ел. щото кара на дизел, ама и като го свърши има някой и друг километър до колонката бавно на ток.

  39. 39 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#19] от "kiki57":
    Готин, китайската компания е частна, да знайш ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  40. 40 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 541 Весело

    [quote#36:"Norman Granz"]... можеш да си намериш свястна работа.- цитат на коментар #11 от “Blood Red Skies”

    Ти лично като какъв би го взел да ти работи?[/quote]
    Как, като шеф на охраната, разбира се....

  41. 41 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Ако някой е решил да инвестира в автомобилостроене в България, нека държавата го насърчи и помага с всички възможни средства, а не като свирепо, бясно куче да го дебне какво ще изкара за да му го прибере, както постъпва с всеки един от нас тръгнал да печели с работа и предприемчивост. Знаем какво се случи с колониална Африка след "освобождението" и изтеглянето на парите от там: мизерия, СПИН и смърт.

  42. 42 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2169 Неутрално

    Нека идва,нека да се строят заводи.

  43. 43 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    Ключовата дума тук е "обмисля". Демек засега е само едно подмазване покрай поръчката за тичоличните авробуси.

    Мачкай климатичния чейндж!
  44. 44 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    Столичните автобуси

    Мамка ми и таблет! 😬

    Мачкай климатичния чейндж!
  45. 45 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3814 Неутрално

    МОЧА имени Лелина

    Бря!

    За изборен туризъм?

    "Най-големият производител на автобуси в света
    обмисля изграждане на завод в България"

  46. 46 Профил на rkirov
    rkirov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Ако не беше разрушен завода за "Чавдари" в Ботевград , а беше модернизиран , можеше и да няма нужда китайци да правят автобуси с българска работна ръка

    Все по-хубаво става :)
  47. 47 Профил на briton
    briton
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Пауновски, стига си писал тези поръчкови статии! Колко ти плащат да рекламираш тези боклуци? Провери си източниците и не разчитай единствено на това, което ти дават да публикуваш.

    Без да съм професионалист нито в журналистиката, нито в бизнеса с автобуси, няколко неща ми правят впечатление:
    1. опитах се да намеря на кои пазари работят китайците
    1.1. английската версия на сайта не работи, добре че като малък учих руски - в Европа са Франция, Норвегия, Македония и Израел
    1.2. Уикипедия дава същото за Европа като 1.1
    1.3. останалите пазари няма да ги коментирам, но очевидно се сравняваме с Уганда, Судан, Аруба и не знам си какви маргинали и недоразвити държави
    2. някой по-горе беше казал, че бизнеса си е бизнес, няма значение, че е китайски. Така е, само че има бизнеси, например "кървавите диаманти" които не са точно за препоръчване. Има и други, чиито производство е свързано с експлоатация на труд (точно в Китай има доста примери) или пък със замърсяване на околната среда.

    Бойко е зависим
  48. 48 Профил на registriran
    registriran
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#37:"eurogi"]без да броим имиджовите плюсове от това,че автобусите ще се водят произведени в ЕС.. [/quote]
    Въпроса е кой ще купува китайски автобуси произведени у нас?

  49. 49 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    [quote#41:"bobhunter"]Знаем какво се случи с колониална Африка след "освобождението" и изтеглянето на парите от там: мизерия, СПИН и смърт. [/quote]
    И като капак на това дойдоха инвеститорите китайци.
    И сега бият яко местните да работят. Само бой - нищо друго.
    Та местните със умиление слушат дядовците си как добре е било всичко под ръководството на белия човек.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  50. 50 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 824 Весело

    "Автобусното подраделение ... се занивама ... с търговия с недвижими имоти"

    То са правописни грешки, то са глупости... ))

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  51. 51 Профил на Lamento
    Lamento
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#13] от "Краде ми се мили мой!":

    Ти си доказателство, че запетайките не са за всеки...

    Комунизъм или смърт!......Каква е разликата?!?
  52. 52 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2099 Весело

    [quote#11:"Blood Red Skies"]можеш да си намериш свястна работа.[/quote]

    Не е казвал, че му се работи, а че му се краде. Тях "Партията" им, на това ги изучи.

  53. 53 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2099 Весело

    [quote#49:"skara"]И като капак на това дойдоха инвеститорите китайци.
    И сега бият яко местните да работят. Само бой - нищо друго.
    Та местните със умиление слушат дядовците си как добре е било всичко под ръководството на белия човек.[/quote]

    Какво ги чака в Новокитай...!?!

  54. 54 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2895 Неутрално

    [quote#3:"Маршалов"]Ох, колко такива декларации за намерения съм преживял. [/quote]

    Щях да пиша нещо подобно. Това за мен не е новина. Някой си изразил намерение и толкова. Медиите ни обсипват с такива "новини" за отвличане на вниманието на публиката. Новина е , ако има подписан договор с точни разчети за срокове, цени , работна ръка, и прочее подробности.

  55. 55 Профил на clutch
    clutch
    Рейтинг: 648 Гневно

    До коментар [#10] от "Краде ми се мили мой!":
    А къде да бъдат бе, тиквеник крадлив?
    Да робуват по 10-12 часа на поредната милиционеро-мутра за 5-600 лева ли бе?
    Долни крадливи боклуци сте това червените ченгета, да изпукате по-скоро до крак, че да живне тая държава след вашата смрад.

    Бил съм крайно груб към идиотите? Хъм, имам и разрешително за оръжие :)
  56. 56 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5555 Неутрално

    До коментар [#25] от "sashobal":

    Мотокари и електрокари изнасяхме в цял свят. Ама ти това няма как да го знаеш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  57. 57 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5555 Весело

    До коментар [#55] от "clutch":

    моля не така по сдрес на ГЕРБ .
    Бочко е чуствителен към критики !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  58. 58 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3382 Весело

    До коментар [#1] от "edin drug":


    [quote#1:"edin drug"]да робуват там за по високи заплати ,че да имат пари да си плащат по 1000 евра наеми и да стоят гладни [/quote]
    Ами ти си ги прецакал-пак седиш гладен,ама не робуваш за висока заплата и не плащаш 1000 Е наем,а?!

  59. 59 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 258 Неутрално

    [quote#40:"Коки"]Ти лично като какъв би го взел да ти работи?- цитат на коментар #36 от “Norman Granz”
    Как, като шеф на охраната, разбира се....[/quote]
    То вярно, че само знае да лае.

  60. 60 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 500 Весело

    [quote#17:"bigspout"] и в крайна сметка не могат да си заработят заплатите[/quote]

    Само Бентлито на шефа заработват, за заплати и машини не остава.

  61. 61 Профил на errata
    errata
    Рейтинг: 1092 Весело

    [quote#10:"Краде ми се мили мой!"]Кой ще работи,къде са работниците!?!?
    Баба Тота и дедо Кире са пенционери,а внуците са по на запад!?
    Кой!?[/quote]

    Братята римляни?!

    "Да, България"
  62. 62 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3382 Любопитно

    До коментар [#10] от "Краде ми се мили мой!":


    [quote#10:"Краде ми се мили мой!"]Баба Тота и дедо Кире са пенционери,а внуците са по на запад!? [/quote]
    А?!На Запад ли?!Не са ли в Русия?!Да сглобяват руски копия на Дачия?!

  63. 63 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3382 Неутрално

    До коментар [#12] от "mentra65":


    [quote#12:"mentra65"]Като идея добре но като видят каква е корупцията ще се откажат.[/quote]
    Щото в Китай няма.Или изобщо навсякъде по света.Всяка голяма компания си има един черни пари за бели дни,да знаете...

  64. 64 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3382 Неутрално

    До коментар [#21] от "k_.ara":


    [quote#21:"k_.ara"]Докога ще се залъгваме с обмисляни възможности и евентуални печалби, а не се коментират реализирани, полезни за държавата действащи, печеливши производства. [/quote]
    такива има много-ние произвеждаме почти всички компоненти за автомобили.

  65. 65 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Ще обмислят, помислят и ще се откажат

  66. 66 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    [quote#56:"КМЕТ В СЯНКА"]Мотокари и електрокари изнасяхме в цял свят. Ама ти това няма как да го знаеш. [/quote]
    Изнасяхме, ама на каква цена? Тя винаги е била супер държавна тайна.
    Малко като огурците за ССССР-то, за по 2-3коп. килограма.

  67. 67 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Ама това наистина ли ще е завод, или нещо като Литекс моторс?

    А иначе това е поне втория производител на автобуси от Китай с изявление, че ще прави завод. Първите бяха едни за електрически автобуси, като там се твърдеше, че нещата са ток и жица. Жицата я няма все още, за ток не знаем

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  68. 68 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1970 Неутрално

    Супер автобуси, прекрасна компания.
    Някой може ли да ми каже защо ни е на нас обаче, да произвеждаме автобуси? България и тежко производство? Пак ли тоя филм?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  69. 69 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    [quote#56:"КМЕТ В СЯНКА"]Мотокари и електрокари изнасяхме в цял свят. [/quote]

    ..., които на пристанището в Япония биваха разглобявани и сглобявани по японските стандарти. (Ама ти няма как да го знаеш това. )

  70. 70 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    Хотелиерите се чудят откъде да намерят сервитьори и рецепционисти, тук Жоро ни говори за модерни заводи за "рейсове". И вероятно той е виждал модерните роботизирани заводи в Европа и Азия, дето нашите току-що дипломирани абитуриенти, научили се да броят до 12 трудно ще се справят.
    Не говоря за римляните.

  71. 71 Профил на gosho3
    gosho3
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#54] от "tacheaux":

    +++++
    Произвеждането на "новини" у нас става наистина смешно.
    Тоя "щял" оня "не щял".
    Китай прави някакви опити да се "закачи" в Европа , но не особено удачно, а и не полагат особени усилия. Китайците ако не друго, могат много добре да смятат. Европа за тях е второстепенен пазар. За тях центъра на интересите си е Азия - половината население на планетата.
    Друго - има Китай и Китай. Това, което е написано в статията е за лаици. Китай е изградил машиностроителна индустрия и то яка. Само че, Zhengzhou Yutong е в централен Китай. Там е масовата индустрия която не е точното качество. В Китай има висококачествени машиностроителни заводи, но не са точно там. Китайците са умни хора - но не сме им ние интерес, това е положението. Пробваха се в България един-два пъти и замряха (т.е. въобще не си дават зор) - примери колите на Гриша Ганчев, в земеделието - във Видинско, наеха 20 000 дка - отказаха се. Някакви други дребни бизнеси и това е. Ако с тях ще се говори, на масата следва да седнат умни хора. Китай е голяма работа, но ако искаме да направим България "вход" за техните инвестиции в ЕС следва умни хора да седнат на масата, а не да носим пити кашкавал в правителствени самолети до Пекин.

  72. 72 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Браво на Китайската Комунистическа Партия!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  73. 73 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Само, че при Борисов пак ще стане джан джун няма

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  74. 74 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1341 Любопитно


    Добри новини !!!

    няма Сикс > няма Файв ....

    - Гарантирано от Борисов и ГЕРБ !!!


    назидателно

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  75. 75 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    Жоре, след като си толкова добре информиран за автомобилите и "рейсовете", я ни обясни с думи прости защо нито един европейски, или корейски производител не е открил у нас цех поне за изработка на врати или калници (не говоря за двигатели и цели автомобили). Докато в съседните страни (за Македония не съм сигурен) - има подобни предприятия.

  76. 76 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3737 Неутрално

    М-да..., обмисляли да строят завод за автобуси в България!
    Предполагам, че това го казват навсякъде, където са продали автобуси! Действа много освежително и всички политици и медии покрай тях, започват да сънуват милиарди инвестиции и хиляди работни места!
    Факта, че досега само са се декларирали намерения, но няма завод на нито един автомобилен производител, говори и то доста! Кой е този град в България, който може да осигури между 5 и 10 хиляди работника, с подходяща техническа квалификация, да не говорим за инженери...?! Не се сещам, за такъв...
    Ако китайците решат да направят такъв завод, ще го направят в Румъния или в централна Европа... Унгария или Чехия, примерно...! Казвам го със съжаление, но фактите са такива и нямаме силни страни, с които да привлечем голям производител!

    Бивш tww09306483.
  77. 77 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2099 Весело

    [quote#71:"gosho3"] Китайците са умни хора - но не сме им ние интерес, това е положението. Пробваха се в България един-два пъти и замряха (т.е. въобще не си дават зор) - примери колите на Гриша Ганчев, в земеделието - във Видинско, наеха 20 000 дка - отказаха се. Някакви други дребни бизнеси и това е. Ако с тях ще се говори, на масата следва да седнат умни хора. [/quote]

    Китайците от 40 години се конкурират на световния пазар (естествено, продават и ограмна част от боклуците посвета, за което са си виновни купувачите... ), докато българските пишман бизнесмени реват само за едно - за "необятния" (по-скоро по непретенциозност) руски пазар и за руските туристи...
    Докато мислят локално и действат провинциално - резултатите ще са като при литексмоторс, лукойл, ... То само скрадене на ДДС и неплащане на данъци - НЕ СТАВА. ТРЯБВА И АКЪЛ, който да им подскаже, че бизнесът Е доверие. Изгубиш ли го ... - си чаоооо...!!!

  78. 78 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1810 Неутрално

    От статията излиза, че няма да е БГ. И това е логично.

  79. 79 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5555 Неутрално

    До коментар [#66] от "historama":

    за каква не знам но производството бе на печалба.ти знаеш ли цената. освен това понеже много знаеш срещу тези огурци купувахме оръжие като танковете , самолетите и ракетите още са по парадите. ФАКТ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  80. 80 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    [quote#1:"edin drug"]няма да намерят работници ,нашите са отдавна на запад[/quote]
    Ми научете се и вие да работите. То само с крадене не става...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  81. 81 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5555 Неутрално

    До коментар [#69] от "vhv":

    дори това да е вярно (ЕЖК) пак са КУПУВАЛИ от нашето ПРОИЗВОДСТВО !!!
    Същото е и с ЦПУ МРМ.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  82. 82 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5555 Неутрално

    До коментар [#80] от "Депутат 241":

    За герберастите е достатъчно усвояването.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  83. 83 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    Тая "новина" я слушам периодично да се повтаря през 3-4г, обаче нещо реално до сега не съм видял. Освен това автобуси, а защо не трамваи или електрически скоростни влакове( и без туй в България няма подвижен състав за поне 200км/ч), или пък защо не самолети.... .
    А "най-радва" това, че инвеститора ще е китайски!! Как няма да дойде някой европейски автобусо строител ами все китайци се натискат да ни превземат?

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  84. 84 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    [quote#76:"tww09306483"]Кой е този град в България, който може да осигури между 5 и 10 хиляди работника[/quote]
    Такъв завод има нужда от 100-150 работника за поддръжка на поточните линии и за почистване.
    Както се вижда от статията 15% от световното производство се прави от 30 000 служители...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  85. 85 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8572 Неутрално

    Рибата още в морето, ние вече слагаме тигана.

  86. 86 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 944 Неутрално

    Ами да идват ,толкова чужди компании
    идваха .Дано китайците са по упорити
    и да издържат !!!

  87. 87 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2099 Весело

    [quote#81:"КМЕТ В СЯНКА"] пак са КУПУВАЛИ от нашето ПРОИЗВОДСТВО !!! [/quote]

    Купували са, защото им е било изгодно от финансова гледна точка и си е струвало да го преработят за собствена сметка, а не защото е било качествено.
    Балканкар губи от всеки произведен мотокар. Не печели, а губи!!!
    А тази причина (за фалита) е следствие на НЕКАДЪРНОТО управление.

  88. 88 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    [quote#79:"КМЕТ В СЯНКА"]за каква не знам но производството бе на печалба[/quote]

    Начо Папазов пише неща специално за Япония, които дават ясна представа защо се спихна така и неразвитата "икономика".
    Не може да съществува икономика на дотации!!!
    Кой ще ги плаща? Защо?Срещу какво? Колко време?...

  89. 89 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5555 Неутрално

    До коментар [#87] от "vhv":

    хайде да дадеш малко факти . защото фалира далеч след 1989г., когато загуби пазарите и след престъпната приватизация.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  90. 90 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 221 Любопитно

    До коментар [#55] от "clutch":

    Защо се нервиш!?
    Доходите ти, ли са ниски?
    Спокойно,китайците ако направят завод(а те няма да направят),ще си докарат и роботниците от Китай!

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  91. 91 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4990 Любопитно

    браво ако стане!Всеки инвеститор който иска да работи в България е добре дошъл.Щом трябва и китайски автобуси ще правиме.

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  92. 92 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    Дано се получи, да не е само приказки

  93. 93 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2928 Весело

    Работата е уредена. Човекът каза, че ще помисли.

    подпис
  94. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  95. 95 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1543 Весело

    Видяла жабата, че подковават вола и тя поискала същото...
    Та в нашия случай, жабата е забравила, че първо се гледа има ли платежоспособно търсене, удачна ли е локацията (защото китайците си наеха едни докове в гръцко), че чак тогава се броят работните места. Пазарната икономика е като мотиката — който може копае с нея и после прибира реколта, а който не може, я настъпва от към неправилната страна...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  96. 96 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 772 Неутрално

    Ботевград ви очаква! Добре дошли! Във Видин ще правим гумите, в Самоков тапицерията!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  97. 97 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 754 Весело
  98. 98 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    [quote#89:"КМЕТ В СЯНКА"] когато загуби пазарите и след престъпната приватизация.[/quote]

    Те "вашите" си хора го приватизираха. Все бивши директори.

  99. 99 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 807 Весело

    Путиноидите като разни крадци и кметове все недоволни. Ех, да беше Русия предложила нещо подобно, щяха да си удрят гъза в тавана.

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  100. 100 Профил на zcu00469861
    zcu00469861
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Добра новина.
    Дано се реализира и дано е с по-голямо чуждо присъствие, че нашите меринджеи ги знаем какви са башибозуци.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK