"Райънер" обмисля да сезира Брюксел за неправомерна държавна помощ за "България ер"

"Райънер" обмисля да сезира Брюксел за неправомерна държавна помощ за "България ер"

© Юлия Лазарова



Най-голямата в Европа нискобюджетна авиокомпания "Райънер" (Ryanair), която от есента ще лети от София по 21 маршрута, обмисля да сезира Европейската комисия за неправомерна държавна помощ, която според тях България предоставя на превозвача "България ер". Това съобщи пред журналисти Дейвид О'Брайън, главен търговски директор на ирландската компания.


Той цитира данни, според които българската компания дължи на летище "София" такси за близо 3 години назад на стойност около 30 млн. евро, а в същото време е раздала дивидент на акционерите си за 8 млн. евро. О'Брайън допълни, че същата компания чрез собственика си държи по 40% в концесионерите на летищата във Варна и Бургас и попита дали и на тях дължи пари. Той се пошегува, че компанията му е отправила запитване до летище "София" дали може и "Райънер", вместо да си плаща всеки месец дължимото, както прави в момента, да се издължи през 2019 г.


"Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" спечели конкурса за аерогарите във Варна и Бургас през 2006 г. и ги пое за 35 години. Регистрираното в България дружество е 60% собственост на Fraport. Останалите 40% от пролетта на 2008 г. официално са на компания от групата "Химимпорт", собственик и на авиопревозвача "България ер".




"Смятаме, че не е честно една компания да не плаща, а от другите да се изисква това", заключи О'Брайън. Той все пак посочи, че предвид бавните административни процедури в Брюксел обезсмислят в голяма степен подобни жалби, защото те понякога идват след като отдавна даден превозвач е фалирал, както се случило с кипърските авиолинии.


"Предпочитаме да не се стига до такава жалба, но искаме да покажем, че не сме доволни от такава несправедлива ситуация", обясни търговският директор.


Той подчерта, че ключовият въпрос в момента е този с предстоящото отдаване на концесия на летище "София"(за което точно днес правителството взе решение - бел. авт.). Опасенията на нискотарифния превозвач са, че ще спечели офертата на фирмата, която предложи най-много пари на държавата. Това обаче ще повиши таксите на летището, вместо да осигури развитието му като брой пътници и разкриването на нови дестинации.


В отговор на въпрос О'Брайън заяви, че нискобюджетният превозвач няма интерес към концесията.


Днес не се разбраха детайли по обявяването на концесията, но е ясно, че правителството ще заложи на сериозни приходи, значителна част от тях в аванс, за да се покрият дълговете на "БДЖ холдинг".


О'Брайън призова управляващите да не правят тази грешка, която е допусната в миналото с летищата в Тирана, Тбилиси, Ларнака и Атина. Сега там се налага държавата да плаща на авиокомпаниите, за да кацат там, което е друг вида държавна помощ за сметка на данъкоплатците, обясни директорът. Той даде примери, че правителството в Атина плаща по 8 евро помощ на авиокомпании на пътник, в Тбилиси субсидията е 50 евро, а за порта в Ларнака - 22 евро.


Всички тези въпроси ръководството на "Райънер" поискало да обсъди с министерството на транспорта, откъде им насрочили среща с ресорния заместник-министър за днес, но в петък се оказало, че той трябва да пътува в чужбина. О'Брайън отказа да назове имената на хората с представителите на управляващите, с които в крайна сметка се срещнали, и какво са отговорили на изказаните опасения.


Според изводите на превозвача даването на концесията срещу най-високата получена оферта ще доведе до по-високи такси, стагнация и разходи за данъкоплатците, за да се стимулират авиокомпании да кацат на съответното летище. "Това е факт в Ларнака и Тбилиси. Държавата прибира висока такса от концесията и в същото време плаща на превозвачите, за да ползват летище", обобщи О'Брайън.


Според него най-добрият вариант е концесията да се даде на кандидата, който се ангажира с растеж на броя на пътниците на летището за даден период и ако не се справи с това, да загуби правото да оперира порта.


На въпрос дали лошият опит на други летища е накарал "Райънер" да се оттегли от тези пазари директорът обясни, че до Тирана никога не са летели, но от и до Атина не са разширили мрежата си с дестинации, а в Ларнака поддържат само полети до и от Брюксел, за да попречат на правителството да субсидира любимия си превозвач - Егейските авиолинии.


От "Райънер" съобщиха още, че въпреки всичко остават плановете им, според които от есента ще летят до 21 дестинации от София. В допълнение вместо в края на октомври местят напред отварянето на базата си тук, което е насрочено за 6 септември. Така полетите по тези дестинации ще започнат с два месеца по-рано. Три самолета ще бъдат базирани в София, като директно наетите да работят за превозвача ще бъдат около 100 души. Решението се базира на добрите резултати от полетите, започнали през април от и до Пиза, и на тези, изпълнявани четири пъти седмично от летището в Пловдив до лондонското летище "Станстед".


Плановете на компанията се през тази година да превози 230 хил. пътници от София, а през следващата година - около 1.5 млн. Според О'Брайън летище "София" има голям потенциал за развитие, ако не се направят грешки при концесионирането му.

Ключови думи към статията:

Коментари (206)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 404
    404
    Рейтинг: 411 Разстроено

    Вместо да си платят тези 30 мил евракис, ще им дадат летището на концесийка, споко. А като вземат на концесийка летището, вашите такси ще се утроят.

    Вие това го знаете, ние също, те също.

  2. 2 Профил на alehandro77
    alehandro77
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Sofia airport без коментар...

    Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.
  3. 3 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1484 Любопитно

    Е как така Сикаджията Бочко да не крепи другарите от ТИМ с нашите пари, а?

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  4. 4 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 905 Неутрално

    Добре дошли в Европа, мутри!
    Тук има правила.

  5. 5 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2473 Неутрално

    добре ,че са западняците ,да ни открехнат за българските ни практики ,летище София е най лошия пример за летище ,особено ако попаднеш там нощем и се налага да си вземеш колата от единия или другия терминал ,рекет и никакъв транспорт ,от години го отбягваме

  6. 6 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Тия от Райънер още не са дошли и вече започнаха да раздават фасони и да плюят по конкуренцията.

  7. 7 Профил на Максим Александров
    Максим Александров
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Каква глупост е всичко описано, не е истина! Някаква частна измислена нискотарифка ще държи сметка защо на националния превозвач Е какво ви влиза в работата на вас какви са отношенията между "България Еър" и "Летище София"?
    Това е все едно аз да сезирам домоуправителя, че съседката гледа трева на балкона Много гнусно поведение демонстрират ирландците, те затова никъде не ги обичат!

    https://bgrevizia.files.wordpress.com/2015/10/oktopod1.png
  8. 8 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1796 Неутрално

    Мутромилиционерите отдавна са тандем с тимаджиите. Факт!
    Ако тизи продължава да си отваря устата, до една година ще отлети от Територията заедно с всичките си самальоти.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  9. 9 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 905 Неутрално

    От столицата на Абсурдистан е по-евтино да се лето до Италия и Англия, от колкото до Варна (тимаджийска губерния).

  10. 10 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2348 Неутрално

    Правилно, бой по ТИМ.

    The best way to predict the future is to invent it.
  11. 11 Профил на Юмжагийн 7-балов
    Юмжагийн 7-балов
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Ако България еър не са платили, значи са имали солидна причина.
    В същата ситуация и Райънчо не би платил.

  12. 12 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1063 Гневно

    [quote#0:"статиа"] О'Брайън призова управляващите да не правят тази грешка, която е допусната в миналото с летищата в Тирана, Тбилиси, Ларнака и Атина. Сега там се налага държавата да плаща на авиокомпаниите, за да кацат там, което е друг вида държавна помощ за сметка на данъкоплатците, обясни директорът. Той даде примери, че правителството в Атина плаща по 8 евро помощ на авиокомпании на пътник, в Тбилиси субсидията е 50 евро, а за порта в Ларнака - 22 евро. [/quote] те десните само това могат -да пълнят частни джобове за сметка на данъкоплатеца!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  13. 13 Профил на alieng
    alieng
    Рейтинг: 466 Неутрално

    няма какво да го мислят, да действат.

  14. 14 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 905 Неутрално

    До коментар [#7] от "Максим Александров":

    Летище София я държаввно.
    А собствениците БГ еър са ТИМ. Те не понасят конкуренцията. Потърпевши сме всички НИЕ.

  15. 15 Профил на wisedown
    wisedown
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Всички мутренски бизнеси са обречени на провал и фалит в свят с отворени пазари и конкуренция.
    ТИМ и будка за вестници не могат да изкарат на печалба, ако нямат монопол осигурен от разградения двор, който наричаме държава.

  16. 16 Профил на Репей
    Репей
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Точно пък тия ирландски тарикати ще ми реват против държавна помощ..... когато не е получена от тях, обаче.

    http://www.euractiv.com/section/competition/news/ryanair-ordered-to-repay-10m-in-french-state-aid/

    Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на gench
    gench
    Рейтинг: 531 Любопитно

    До коментар [#7] от "Максим Александров":

    Я пак за "националния превозвач"???? Частна компания на варненски мутри, какво общо има с държавата и защо трябва да е с преференциални условия, че нещо не схващам логиката ти?

  19. 19 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 905 Неутрално

    Забелязвам доста тролс под всяка статия, в която се намесва ТИМ.
    Хайде пребройте се (-).

  20. 20 Профил на laik87
    laik87
    Рейтинг: 440 Весело

    До коментар [#6] от "Алфонсо":

    Голяма конкуренция са 5-те самолета на тимаджиите

  21. 21 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    [quote#0:"статиа"] даването на концесията срещу най-високата получена оферта ще доведе до по-високи такси, стагнация и разходи за данъкоплатците, за да се стимулират авиокомпании да кацат на съответното летище. "Това е факт в Ларнака и Тбилиси. Държавата прибира висока такса от концесията и в същото време плаща на превозвачите, за да ползват летище, [/quote] обобщи О'Брайън.

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  22. 22 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#14] от "гарата":

    С какво сме потърпевши? Че все още има български превозвач ли? Дай да ги закриваме и тях и да лижем задниците и да плащаме само на чужди компании. А при тях, повярвай, няма да ти е по-евтино и после ще ревеш да се махат.

  23. 23 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1169 Гневно

    До коментар [#1] от "404":
    До коментар [#4] от "гарата":
    До коментар [#6] от "Алфонсо":
    До коментар [#7] от "Максим Александров":


    абе вие тъпи ли сте или кво ??? става въпрос за нелоялна конкуренция и Райън са съвсем прави- за тях е най- лесно вместо да се опитват да правят нормален бизнес в Мутристан, да си кажат абе я си &&& майката и да ви оставят на БГ еър, които като монополисти да ви гърбят 700 лева еднопосочен билет до Лисабон, докато с Райън би бил 100 лева....

    много прост матрял вирее на територията, много !

  24. 24 Профил на Юмжагийн 7-балов
    Юмжагийн 7-балов
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Вчера си купих билет Варна-Париж-Варна през София, за около 210 евро с България еър. Офертите на другите авиокомпании, дори бяха почти двойно по-високи. Обслужването им се подобри, няма нищо общо с това преди 7-8 години, говорят ти на български, красиви млади стюардеси, българският самолет е българска територия, на борда на България еър си в родината.

  25. 25 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    До коментар [#17] от "Бойко подмазвачев": [quote#17:"Бойко подмазвачев"]какво право има да се меси в чужди търговски отношения?[/quote] като всеки исктински десен, защитаваш възможността за огромен ПОДКУП при концесия, срещу задължения за държавата!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  26. 26 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 905 Неутрално

    [quote#22:"Алфонсо"]С какво сме потърпевши? Че все още има български превозвач ли?[/quote]
    Потърпевши сме от това, че няма конкуренция при вътрешните полети. За всички пътници е по-добре две чужди компании от колкото една българска.
    Аман от псевдо патриотизъм!

  27. 27 Профил на nasko'geo
    nasko'geo
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Пък Райънер ползват общинска помощ на пловдивското летище ...

  28. 28 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Тия ирландци не знаят ли с кого си имат работа??? Това е ТИМ+Вожд, бе! Местните мутри, пардон, бизнес и правителствени лидери ще ги убедят набързо да се чупят към Ирландия. Така искат умните и красивите!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  29. 29 Профил на vestonosec
    vestonosec
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#26] от "гарата":

    Абе гара, в капитализъм живеем. Ти като експерт по гарите, може и да се кефиш на БДЖ, ама дали има смисъл да има повече или по-евтини вътрешни полети? Народонаселението е бедно, няма пазар за полети Пловдив - Търново или Русе-София... Ако не бяха БГ-еър, нямаше да има и София-Варна... Така че ирландците да си летят до Пиза и Пловдив, такова им е нивото, но да не се правят на Лили Иванова ☺

  30. 30 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 982 Неутрално

    "Смятаме, че не е честно една компания да не плаща, а от другите да се изисква това"
    ---------------------------
    Безспорно !

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  31. 31 Профил на xfactor
    xfactor
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Не съм фен на хищни бизнес структури като Райънеър, но в случая на такива не им пука да казват на глас неща, които в България шушукаме.В София нещата общо се оправят и ще стават все по добре с капацитети ,дестинации, цени . На морските летища обаче липсата на смислени лоу кост капацитети все по тежко се усеща. И затваря още повече омагьосан кръг на ниска хотелска заетост и къс сезон. Особено за по малки и семейни хотели.

  32. 32 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 409 Весело

    До коментар [#6] от "Алфонсо":

    Ти сериозно ли мислиш, че Bulgaria Air може да бъде конкуренция на някого изобщо?
    "Ирландците" както ги наричаш, всъщност ти показват колко те крадат мутрите от ТИМ , с политическо влияние и протекция на всички нива в държавата.

  33. 33 Профил на felipeeee
    felipeeee
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Що за глупости са това? Задължението на националния превозвач е разсрочено от Министерство на туризма. Тия за какви се взеха, че започнаха от далеч да раздават правосъдие, без да са наясно със ситуацията?

    bezsmyrten
  34. 34 Профил на Rob Roy
    Rob Roy
    Рейтинг: 466 Весело

    Нискотарифните на това разчитат - черен пиар и евтина реклама. Така ли се прави бизнес, да ходиш да обясняваш каква ти била конкуренцията. Да си гледат авикомпанията, да си подобряват условията, стига с тия жалки рекламни кьорфишеци.

  35. 35 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1169 Любопитно

    [quote#24:"Циклонален вихър"]Вчера си купих билет Варна-Париж-Варна през София, за около 210 евро с България еър. Офертите на другите авиокомпании, дори бяха почти двойно по-високи.[/quote]

    аре бе, замисли се защо с Уиз е 100 евро София- Париж- София, а ти си платил 210 от тимаджиската столица (нали, освен че реално сигурно на 4-ма човека на месец им трябва директен полет Варна- Париж)

  36. 36 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    ...ааа така не може! За ТИМ или хубаво или нищо!

  37. 37 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 409 Любопитно

    Аз например по-скоро ще ида с автобус до Истанбул от колкото да налея пари в бездънната яма Bulgaria Air, която на всичкото отгоре има и ужасно обслужване.

  38. 38 Профил на Максим Александров
    Максим Александров
    Рейтинг: 706 Гневно

    До коментар [#23] от "carmello":

    Ми не, не съм тъп. Просто тук ситуацията е "на крива ракета космосът и пречи"... Райън са мегазле като компания, но, разбираш ли, от всички авиокомпании, опериращи на летището, само на Райънеър, които дори не летят до София, само на тях им пречи Бг Еър, не на Бритиш, не на Луфтханза, не на Иберия, дори не и на Уиз

    https://bgrevizia.files.wordpress.com/2015/10/oktopod1.png
  39. 39 Профил на Юмжагийн 7-балов
    Юмжагийн 7-балов
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#35] от "carmello":

    Уиз на кое летище ще те зареже около Париж? И колко пъти ще си удариш колената в предната седалка?
    И да, предпочитам с български самолет да летя.

  40. 40 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3301 Неутрално

    В същото време правителствата търсят от около 10 години едни 5 милиона лева, за да довършат естакадата до Терминал 2 на същото летище. Да пъплиш всеки път след тировете от околните складове, минавайки между ръждясалите стълбове на незавършения строеж - гледката спокойно може да послужи като емблема на корупцията в България.

    Генералната управленска линия е транспортът да бъде достоен заместник на енергетиката. Ако търсите следващия АЕЦ Белене, фотоволтаици и Цанков камък - тук ги търсете, защото такива са указанията отгоре.

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  41. 41 Профил на boras
    boras
    Рейтинг: 272 Весело

    Поне се видя как Райънер си представят навлизане на нов пазар. Явно са прекалили с ирландското, ирландците

  42. 42 Профил на gench
    gench
    Рейтинг: 531 Весело

    Тук колко ТИМаджийски тролове изпълзяха, направо не е истина... веселото е колко са очевадни платените герои Колкото и да ви плащат, колкото и да ви подреждат да пишете, изпята ви е песента... една от скритите ползи на дигиталната революция... а ченгеджийницата трудно учи нови номера, малко като със старите кучета

  43. 43 Профил на felipeeee
    felipeeee
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#37] от "abdul15":

    Полети до Истанбул от София предлагат 18 авиокомпании, но ти иди с автобус, да спестиш някой лев за баклава.

    bezsmyrten
  44. 44 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 524 Неутрално

    "О'Брайън отказа да назове имената на хората с представителите на управляващите, с които в крайна сметка се срещнали, и какво са отговорили на изказаните опасения."

    Отговори ли са "Дай за Баце ни комисионна, чИ дЪ нИ дойдИм при вас!"

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  45. 45 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3301 Неутрално

    Но за таксите не е прав. Такси се намаляват, като държавата пусне още 2-3 концесии за летища около София.

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  46. 46 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4171 Любопитно

    докато станат 50млн $ има време . ще има и изненадани .... летище софия загуби арбитраж и дължи 44млн $ . дали пък няма цесия ...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  47. 47 Профил на didko8
    didko8
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Тези от Райънеър по-добре да захванат да вдигнат малко нивото на обслужване на пътниците, че е трагично в момента, вместо да се занимават с нападки към конкуренцията. Май бързо прихващат от нашия манталитет и гледат повече в чуждата чиния.

  48. 48 Профил на 228
    228
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#17] от "Максим Александров":

    Уважаеми, ако за момент спрете да говорите общи приказки в стила на Патриотарския фронт и се запознаете, ще видите, че според правилата на междундародната асоциация за въздухоплаване, вид държавна помощ, която не се допуска е когато един собственик оперира летище и авиокомпания. Така както е във Варна и Бургас. С подобен мотив големите американски превозвачи заведоха иск срещу компаниите от Залива, защото навсякъде собственика на летището и на авиокомапнията е един, което влияе на цени, разпределение на времеви слотове и места за паркинг. В София очевидно става дума за някаква особена търговска договореност. Застанали сте в защита на България еър, но все пак имайте малко повече търпение. Компанията за съжаление се държи все повече като нискотарифна с маниер към клиентите сякаш сме длъжни за услугата, която ни предоставят. Този спор няма да продължи много още, ако вие летите поне малко по-често с България. Прав сте, че О'Брайън си гледа интереса, но мислите ли, че триото от Варна, водено от Иво Каменов го е еня за вас?

  49. 49 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 538 Неутрално

    "Смятаме, че не е честно една компания да не плаща, а от другите да се изисква това", заключи О'Брайън.
    И аз така смятам. Но реалността е друга. За някои клиенти позволявам разсрочено плащане, за други - задължително авансово. Да стават с приятели с когото трябва в държавата ако искат и да си издействат отсрочване.
    Иначе не знам наистина защо не си плащат - в последно време дори редовно не са на ръкав тарикатите и не виждам с какво се различават от нискотарифна компания.

  50. 50 Профил на Димитър
    Димитър
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Браво на Ryanair. Така трябва.

  51. 51 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#43] от "felipeeee":

    По-добре с автобус от колкото с BG Air

  52. 52 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1169 Неутрално

    [quote#39:"Циклонален вихър"]Уиз на кое летище ще те зареже около Париж? [/quote]

    на Бове, има шътъл до центъра на Париж който отнема 60 мин, но ако цената е 2 пъти по - ниска си преценяваш дали 60 мин струват 100 евро повече...

    [quote#39:"Циклонален вихър"]И да, предпочитам с български самолет да летя.
    [/quote]

    български самолети няма, има бг пилоти- такива са и тези в Уиз които летят от България



  53. 53 Профил на Димитър
    Димитър
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Интересен е и подхода на министерство на транспорта.
    Московски е твърде хай да се среща с такава голяма транспортна компания, затова със зам.министър. Зам.министърът и той е явно хай.....
    Ей нещастници в министерството.......секретарките на Ryanair ще се посрещат от министрите ако трябва и кафе ще им правите........така се привличат чужди инвестиции ....даа......

  54. 54 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 466 Любопитно

    Ще платят, само когато те си решат !

  55. 55 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Като стана дума за ТИМ+Вожд, нека си припомним как Вождът беше свален през 2013:

    https://youtu.be/xhFqPIiihb0

    След това умните и красивите мекерета плюха в лицето на този национален герой като върнаха Мутрата на власт! Пфу!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  56. 56 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1441 Весело

    Aбцелютно са прави веднага да се осъди държавата и да вкара ред. До БГ с наи-шантавите и скъпи полети ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  57. 57 Профил на shepprd
    shepprd
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Райънер пак се мъчат да излюпят нещо... Ами няма как да стане, колкото и да се реве наляво-надясно в крайна сметка клиентите винаги ще предпочитат качествено обслужване пред "ниски цени". Те днеска стъпиха на пазара и вече го раздават като Волен Сидеров... Ирландци ли са, шотландци ли са не знам, ама им личи че говорят наизуст и се мъчат да блеснат с нещо, че да ги забележи някой. Само Брюксел да не вземе да се заяде с Райънер за нелоялна конкуренция, че с тия подбити и подвеждащи цени ще стане проблем.

  58. 58 Профил на boras
    boras
    Рейтинг: 272 Весело

    До коментар [#50] от "Димитър":

    Всъщност не се прави точно така но това си е техния начин, разчитат да им се клекне като започнат да заплашват с Брюксел. Хубаво са проучили манталитета на дребните ни душици

  59. 59 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Бтковците я играят отлично тази игра и на мутрантите песента е изпята.
    Че даже електората ще плати и обезщетение на Райънеър.

    Време е да се включват ура-патриотите и да ни доказват колко калпави са Райънеър.

  60. 60 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#39] от "Циклонален вихър":

    УИЗ са мизерна компания - тясно в самолетите, неудобни летища, лоша организация на качването в самолетите. При последния ми полет с тях, на нашето летище, бяха наредили три автобуса, като нито един от тях не тръгна докато не се качиха всички пътници - да се чуди човек какъв е смисъла от приоритетното качване. И тъпчат хората така редовно в автобус ли или в някакви зони след проверката на билетите преди качване в самолета - като в кошара. Да не говорим, че ако вали, си мокър задължително.
    А България Ер са не по-добри. Цените им не са никак ниски. Специално до Париж пък - въобще. А самолетите също са тесни, с малко разстояние за краката, седалките не се регулират. За едната вода и сандвич не си заслужава да бъдат предпочетени. А и в последно време редовно превозват с автобуси вместо да спират на ръкав. Така че, за мен няма как да са предпочитан превозвач, колкото и да ми се иска да ги подкрепям.

  61. 61 Профил на felipeeee
    felipeeee
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Цялата тази помия май започва да се излива заради предстоящата концесия. Нищо ново за България. Тук се разчита на очернянето. Даже и чужденците започнаха с българските пинизи от рано. Само не разбирам защо не се споменава истината, че има договор с министерството и задълженията се плащат разсрочено по него, вместо да се залага на спекулации.

    bezsmyrten
  62. 62 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1169 Весело

    До коментар [#57] от "SanRemo":

    браво бе трол, това ти е първият коментар от този профил, честито )

  63. 63 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1169 Неутрално

    [quote#60:"gogo2011"]При последния ми полет с тях, на нашето летище, бяха наредили три автобуса[/quote]

    не ти ли идва на акъла случайно, че глупостта с автобусите е по вина на летището, което няма ръкави на Терминал 1 ?

  64. 64 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3301 Неутрално

    [quote#19:"гарата"]Забелязвам доста тролс под всяка статия, в която се намесва ТИМ. [/quote]

    Опоределено използват услугата "оптимизация на читателско възприятие". Общото между всички, които са стигнали до нейната употреба, е че вече са или в небитието, или са пълни маргинали. КТБ, Орешарски, Бареков, Кутев...

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  65. 65 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#62] от "carmello":

    Явно схемата е такава - да вдигнат малко рейтинга предварително с препоръчване на статии и така да не се набиват на очи. А когато трябва се включва.

  66. 66 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#63] от "carmello":

    Идва ми на акъл, че Терминал 1 е избран от самата авиокомпания за да спести пари, в което няма лошо. Не очаквам от нискотарифна компания да каца на ръкав. Но не приемам и извозване като добитък. Ако са ти нужни още разяснения ми кажи.

  67. 67 Профил на ВаняХр.
    ВаняХр.
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Много интересно, как вместо навлизайки на пазара да рекламират собствения продукт, въпросните започват да нападат други авиопревозвачи по всевъзможни начини. Явно са преценили, че това е печеливша стратегия, но когато продукта ти е лош, назависимо на колко ниска цена го предлагаш то той просто ще бъде отхвърлен от пазара.

  68. 68 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1169 Весело

    До коментар [#65] от "gogo2011":

    мда, няма кво да се морят да пишат коментари, с един клик препоръчваш статия и вдигаш рейтинг.....

    ма нали, ние не ядем доматитУ както викат във Варна с колците

  69. 69 Профил на modus operandi
    modus operandi
    Рейтинг: 237 Весело

    Райънер дето искаха да си возят клиентите прави, изведнъж взеха че се загрижиха за чуждите самолети. Смях.

    http://www.dnevnik.bg/sviat/2010/07/03/927262_raiuneur_skandalizira_s_ideia_za_samoleti_s/

  70. 70 Профил на wisedown
    wisedown
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#29] от "vestonosec":

    Пълна глупост, полетите WizzAir София-Варна бяха три пъти по-евтини от мутренските, бяха винаги пълни и биеха всички други методи за транспорт като отношение цена/качество. Само дето мутрите не обичат конкуренцията и успяха да им извият ръцете и в крайна сметка ги изгониха, осигурявайки си монопол по линията.

  71. 71 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#70] от "wisedown":

    С горивата е същата работа - може ли собственикът на рафинерията да държи и акцизите складове? Всеки конкурент ще бъде смачкан.

  72. 72 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 724 Неутрално

    [quote#42:"gench"]Тук колко ТИМаджийски тролове изпълзяха, направо не е истина... веселото е колко са очевадни платените герои[/quote]

    Не са тролове. То е голяма структура туй съмнително нещо и имат много хиляди служители, които се чустват длъжни да си защитят хляба ( добри пари май им дават ). Жалко за такива хора, щото останалите българи страдат от подобни групировки.

  73. 73 Профил на black_recluse
    black_recluse
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Това същата компания, която пести от гориво в самолетите си ли е? Бих помислил няколко пъти преди да се кача не техен полет.

    „Райънеър” на съд заради икономии от гориво
    http://novinar.bg/news/rajanear-na-sad-zaradi-ikonomii-ot-gorivo_NDAxMjs3Mg==.html

  74. 74 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1626 Весело

    [quote#29:"vestonosec"]Ако не бяха БГ-еър, нямаше да има и София-Варна... [/quote]
    А, въх!
    Аз пък съм летяла София-Варна-София за 54 лева с ... Уиз еър. Но това беше преди тимаджиите да заграбят морските летища и да прогонят конкуренцията.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  75. 75 Профил на NicK
    NicK
    Рейтинг: 622 Весело

    [quote#3:"virtual brain"]Е как така Сикаджията Бочко да не крепи другарите от ТИМ с нашите пари, а?[/quote] - съдейки по многобройните минуси на Вашият коментар е явно, че много хора се радват, че Бочко крепи и ТИМ и Пеевски и още ред държавни капиталисти - това са капиталисти, които ако не е държавата, да смучат от нея са за никъде...
    Затова и статуквото винаги печели изборите - зависимите от тях са мнозинство в държавата, а продуктивната част е малцинство, да видим до кога обаче ще търпят!

    Да разкараме статуквото - ГЕРБ, АБВ, ДПС, БСП, ПФ, за да остане държава в България!
  76. 76 Профил на NicK
    NicK
    Рейтинг: 622 Любопитно

    [quote#45:"cinik"]Такси се намаляват, като държавата пусне още 2-3 концесии за летища около София. [/quote] - къде и кои са тези летища???

    Да разкараме статуквото - ГЕРБ, АБВ, ДПС, БСП, ПФ, за да остане държава в България!
  77. 77 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Т И М олигархичните от гр. Варна, "Химимпорт"неокомуноподобията, Боковит партньор на карти, който много лъже, държащ порциите на руският "Лукоил" у нас, както и други систематични посткомуно конвергенти на правителствена подкрепа, чрез лобитата на ГЕРБ, ДПС, БСП, АБВ в Парламента създават целия икономически и политически климат в България.
    До тогава, така!

  78. 78 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3301 Неутрално

    До коментар [#76] от "NicK":

    Има ли технически трудности за летище по средата между София и Пловдив? 1000 декара нива ли липсват?

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  79. 79 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 982 Любопитно

    Баси навалицата тука станала

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  80. 80 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#1] от "404":

    Да де, ама самолетчеата, ше ги зимаме у съседите, най-вече от Букурещ и Истанбул!...
    Ще обслужват "концесионерите" най-вече кацащи.

  81. 81 Профил на NicK
    NicK
    Рейтинг: 622 Неутрално

    [quote#78:"cinik"]Има ли технически трудности за летище по средата между София и Пловдив? 1000 декара нива ли липсват? [/quote] - технически трудности няма, но и икономическа логика също, като се вземе предвид размера на инвестицията и очакваната възръщаемост..

    Да разкараме статуквото - ГЕРБ, АБВ, ДПС, БСП, ПФ, за да остане държава в България!
  82. 82 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1169 Весело

    До коментар [#73] от "black_recluse":

    още един ''препоръчвач'' на статии за рейтинг, трол къмпани еод

  83. 83 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 699 Неутрално

    [quote#66:"gogo2011"]Не очаквам от нискотарифна компания да каца на ръкав. Но не приемам и извозване като добитък.[/quote]
    Като си юнак - купи си билет от нормална компания.
    Но засега всички нискотарифни компании са във възход.
    Като искаш возия на Мерцедес - не си купувай ГрейтУол.
    Прав си да недоволстваш - но си знаел предварително какво купуваш!

  84. 84 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Е това наистина е възмутително! Цените и нивото на България Еър са под всякаква критика, изтикаха нискотарифните от Бургас и Варна за да одират луди пари за вътрешните полети, а сега се оказва че на всичкото отгоре не си плащат и държавата е ок с това!!!?

  85. 85 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1169 Любопитно

    До коментар [#78] от "cinik":

    веднага ще изникнат 4-ма фермера (подплатени с некой лев) да кажат че самолетите ще им плашат овцете и ще спрат да дават мляко

  86. 86 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#78] от "cinik":

    НОГУ, ма ногу късно, Истамбул строи най-голямото на Балканите, А София е и ще бъде малко, местно и най-вече провинциално аеродрумче с подпомагащи функции, обаче с много високи такси, което всеки ще отбягва и да каца и да излита.

  87. 87 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1089 Весело

    До коментар [#38] от "Максим Александров":

    ....също и Изиджет от ниско тарифните.
    Иначе списъка на другите на другите е дълъг.

    Това в потвърждение на твоите думи.

    Тук спора, отразен в статията, е между "хвани единия, удари другия"

  88. 88 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#84] от "Skydiver":

    Затова: "Долу ГЕРБ!" и неговият "създател"!

  89. 89 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Иначе по темата за качеството съм се возил доста и като сравнение:
    Райън еър правилата за багажите са малко по-добри от Уиз еър и имат повече място за краката. Имат по-скапан сайт. И двете компании самолетите им са нови. И в двете като си доплатиш място, багажи и т.н. пак са много по-ефтини.
    Бг Еър са най-толерантни с багажите, но самолетите им са стари, а цените - космически. Предполагам за да покрият разходите за "безплатен" сандвич, напитка и шоколадче с лого.

  90. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  91. 91 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#83] от "qwerty":

    По-често ползвам нормални авиокомпании. Понякога обаче ранните полети на нискотарифните са ми по-удобни - мога да свърша работа в деня на полета. Не очаквам чудеса от такава компания, но биха могли да подобрят малко услугата, след като уж си плащаш допълнително за някои услуги. С екстрите, цените им често дори са по-високи.

  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  93. 93 Профил на edmund0
    edmund0
    Рейтинг: 414 Весело

    Много трол в тази статия, много нещо!
    Ама правите обратното на това което искат шефовете ви. Те не обичат да се споменава името им, пък вие с безумните си коментари накарахте 100 човека да говорят за ТИМ и затова как държавата крепи ТИМ и сродните ѝ компании.
    На Кралев майка му ще ви дърпа ушите

  94. 94 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#42] от "gench":

    +++++
    Много точно. Какво са се разлаяли ТИМ-аджийските клакьорчета. Я по-споко, и без тва скоро ще им подарят клоаката наречена Летище Враждебна - интернешънъл.... !

  95. 95 Профил на Nach
    Nach
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Колеги, много сте се вживели, и Дневник в това число, щом това им е новина на деня, че някой можело нещо да направи. Просто Райънеър, с любезното съдействие на Дневник, са решили да си правят евтин ПР (в изданията на Икономедия продуктовото позициониране е най-популярната реклама). Точно Райън неколкократно са получавали дори субсидии от държавата, които след това са съдени да върнат обратно (Ирландия, Франция, Холандия), а сега тръгнали да критикуват БГА за някакви вътрешни отношения между летището и тях... Нереално лицемерие, типично по англо-саксонски!

  96. 96 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3301 Неутрално

    До коментар [#81] от "NicK":

    Ако софийското иска 30 евро на пътник (каквито са опасенията) едно второ много бързо ще стане рентабилно

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  97. 97 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#89] от "Skydiver":

    Е, самолетите на БГ Еър не са стари. Ембраерите са от 2012-та, че май има и по-носи попълнения. Но като комфорт не са много по-добри от тези на Уиз или Райън. Но ако трябва да съм честен, при приблизително еднакви цени за един и същи полет, при удобни часове на излитане и кацане, никога не бих избрал нискотарифните - по мое мнение те са за мазохисти.

  98. 98 Профил на j.h.jazz
    j.h.jazz
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#67] от "violeta7":

    Уважаема, колко пъти сте летяла на собствени разноски в чужбина?Как ти се струва една цена, да речем от 30 EUR в двете посоки без сандвич срещу 150 EUR за аналогична. Кое е това качеството на продукта, което ще предпочетеш за разликата от 120 EUR?

  99. 99 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4171 Неутрално

    [quote#89:"Skydiver"]Бг Еър са най-толерантни с багажите, но самолетите им са стари,[/quote]
    кои самолети са им стари ?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  100. 100 Профил на j.h.jazz
    j.h.jazz
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#95] от "Nach":

    Въпросът е принципен. Ако се абстрахираш, че това е Райън Еър, редно ли те се струва това?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK