"България ер": Твърденията на "Райънер" са нелоялна конкурентна практика

"България ер": Твърденията на "Райънер" са нелоялна конкурентна практика

© Надежда Чипева, Капитал



Ръководството на авиокомпанията "България ер" се дистанцира от твърденията по неин адрес, изказани днес на пресконференция от търговския директор на авиокомпания "Райънер" Дейвид О'Брайън. Той съобщи, че "Райънер" обмисля да сезира Европейската комисия за неправомерна държавна помощ, която според тях България предоставя на националния си превозвач.


Според базираната в Ирландия нискотарифна авиокомпания българското дружество дължи на летище "София" такси за близо 3 години назад на стойност около 30 млн. евро, а в същото време е раздала дивидент на акционерите си за 8 млн. евро.


В съобщение до медиите от "България ер" заявиха, че имат нормални търговски взаимоотношения както с Летище София, така и с летищата във Варна и Бургас и всички останали свои партньори, с които има договорни отношения.


"Считаме, че внушенията по адрес на "България ер", както и всякакви спекулации и твърдения от подобно естество, може да се счете за нелоялна конкурентна практика, която не подхожда на коректната бизнес среда, в която работят всички авиокомпании на българския пазар. От създаването си националният превозвач е следвал най-добрите световни бизнес практики и етика в отношенията си на авиационният пазар. Българският превозвач
винаги се е стремял да развива своята дейност в интерес на развитието на мрежата полети от/до летищата в България както самостоятелно, така и партнирайки си с водещи световни авиокомпании", се казва в изявлението на "България ер".


Допълнителните възможности за пътуване от и до София с навлизането на "Райънер" на този пазар "не би

следвало да бъдат за сметка на нелоялна конкуренция с вече работещите на българския пазар авиокомпании, както и некоректни и неверни внушения по техен адрес, пише българският превозвач.
В съобщението се отбелязва, че пазарният дял на "България ер" е доказателство и най-реална оценка за резултатите й. Едва ли екипът на Райънер вярва, че пазарно присъствие може и следва да се постига, позовавайки се на слухове и с нападки и внушения, които биха могли да се квалифицират като нелоялна конкурентна практика, коментират от българското дружество.
"България ер" се е обърнала към своите правни съветници и юридически консултанти по повод действията на "Райънер" и уронването на престижа си.

Коментари (118)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#1] от "rdf16318709":

    То пък Райън Еър са честни капиталисти

  4. 4 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3900 Любопитно

    До коментар [#2] от "sqrt":

    +++++++++++++++++++++++
    В това няма спор.Бългерия еър са "пътници"

  5. 5 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 860 Неутрално

    И нито дума за задълженията. Къде Ви е отговора " България еър". Как ще си платите задълженията. С раздадените самолети по света. Или очаквате пак да има държавна поръчка за полетите на властта до Брюксел. Да приспадате.
    КОГА ЩЕ СИ ПЛАТИТЕ ДЪЛЖИМИТЕ КЪМ ДЪРЖАВАТА СУМИ и дали вече част от тях не са погасени по давност

  6. 6 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Не знам да ли са мутри,знам че в тая ниско тарифна компанийка е супер мега мизерно.Нямам оплаквания към България ЕЪР

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3900 Любопитно

    До коментар [#5] от "grayeagle":

    Мутрите задълженията ги нямат за нищо.Те знаят само да вземат,но не и да дават!

  9. 9 Профил на Другарката Михайловна
    Другарката Михайловна
    Рейтинг: 685 Неутрално

    В крайна сметка - дължи ли България Ер такси на летище София в размер на 30 милиона евро, натрупани за последните три години?

    Това е важния въпрос...
    Дължи или не дължи....?

    Във форумите на Икономедиа е пълно с хленчещи конформисти. В много голям процент от случаите изразите, ЗАПОЧВАЩИ с: "Аз мисля..."; "Аз считам..."; "По мое мнение..."; "Според мен.." - ЗАВЪРШВАТ с някакви чутовни глупости, резултат от "мисловния" процес.
  10. 10 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 388 Неутрално

    По коректно би било трибуквеният превозвач да извади документи какво е платил досега ( ако въобще е платил ) от това задължение и докога ще се разплати. Щото иначе е основен виновник за фалита на летище София.

  11. 11 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 666 Весело

    [quote#5:"grayeagle"]
    И нито дума за задълженията. [/quote]
    Ами като вземат летището на концесия, ще си ги дължат на себе си.

  12. 12 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3900 Неутрално

    До коментар [#6] от "l_i_k_a_t_a":

    Бългерия еър е собственост на ТИМ.Мисля ,че повече няма какво да се коментира

  13. 13 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 2882 Неутрално

    Евала, фирмата "дължи на летище "София" такси за близо 3 години назад на стойност около 30 млн. евро, а в същото време е раздала дивидент на акционерите си за 8 млн. евро.

    И със съдия изпълнител ли не могат да си ги съберат!?
    Или това е ПОЛИТИЧЕСКА ПРОТЕКЦИЯ!

  14. 14 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3900 Неутрално

    До коментар [#7] от "Пипера е много лют":

    ..............................Държавата нехае ,защото самата тя е "превзета" от прстъпници на всички нива......................

  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7930 Неутрално

    Много обяснения, вместо да кажат дължат ли или не дължат.

  16. 16 Профил на NicK
    NicK
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#5:"grayeagle"]И нито дума за задълженията. Къде Ви е отговора " България еър". Как ще си платите задълженията.[/quote] - абсолютно, звучи и прилича много на опровержение, но в действителност не е!
    А ако Райън Еър осъди държавата, дали ще се сетим да потърсим сметка на Бочко, всъщност като се замисля - самото твърдение е достатъчно основание журналята да се опита да открие истината и да попита Московски и Бочко защо е нужно данъкоплатците да подпомагат мутрите от ТИМ???

    Да разкараме статуквото - ГЕРБ, АБВ, ДПС, БСП, ПФ, за да остане държава в България!
  17. 17 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    До коментар [#7] от "Пипера е много лют":

    нехае ли, хехе... да им е жив и здрав бате дедко че без него и ден до пладне не могат изкара

  18. 18 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#9] от "Другарката Михайловна":

    Дължи, дължи. Имаше статии по въпроса и то далеч преди Райън Еър да се сетят. Пък и ако не дължаха, щяха да започнат с това. А не с празни приказки и "световни практики".

    Не ме търсете преди обяд
  19. 19 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    Що се отнася до парите, които летището има да взема от българския авиопревозвач, от министерството отговарят, че публичните вземания за летищни такси (които са държавни) за периода от 2008 г. досега са в размер на 37.2 млн., а лихвите по тях - 3.9 млн. лв. Отделно има три издадени акта за публично държавно вземане - механизъм, който се използва, ако държавата не иска да се раздели с парите по давност. Единият от тях е към "България ер" от края на 2013 г. на обща стойност 19.3 млн. лв., като на 20 май 2015 г. от сумата на акта са платени 5 млн. лв. Другите два са към другото дружество от авиогрупата - "Хемус ер". Единият е от 30 октомври 2012 г. за 1.2 млн. лв. другият - от 11 май 2015 г. на обща стойност 115 хил. лв. Пак срещу "Хемус ер" има и образувано производство по установяване на публичните вземания за периода от началото на 2012 г. до 19 октомври 2012 г. Страните спорят и в съда, като срещу вече издадените актовете за публично държавно вземане се водят две дела - едното по искане на "България ер", а другото - на "Хемус ер".

    http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2015/06/05/2547896_letishte_na_promociia/

    Не ме търсете преди обяд
  20. 20 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1093 Весело

    До коментар [#3] от "sqrt": сичкото капиталист от Запада са честно капиталист, дори когато получават държана помощ от 10 млн€, та след това я връщат! При едните 20 млн лв, при другите 30, и то дължими във времето!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  21. 21 Профил на Максим Александров
    Максим Александров
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Прокопи, да не вземеш да се качиш на полет на България ер ... Дали ще слезеш и не пий нищо

    https://bgrevizia.files.wordpress.com/2015/10/oktopod1.png
  22. 22 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Лобито на групировката е приключило работния ден и е пропуснало тази статия, но бързо ще се коригира. Ще видите Вий ся кон боб яде ли! Минусите идват!

  23. 23 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2317 Неутрално

    Единственото, което не са казали, е дали наистина дължат 60 милиона лева.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  24. 24 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 513 Неутрално

    България ер трябва да плащат летищни такси, но не ги плащат, а само им ги начисляват. След това излиза България ер и обвиняват конкурента, който си плаща редовно летищните такси, че той прави нелоялна конкуренция

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на stonio
    stonio
    Рейтинг: 225 Неутрално

    RyanAir имат супер самолети, в пъти по добри от тясните Embraer на Bulgaria Air. ТИМ ще го духат сега като стъпи RyanAir. Накрая като фалирар летище София ще си получи парите на Кукув ден. Сега с новата лонцесия ще им го дадат за без пари за 30 години на Тим и ще изгонят ryanair типично по селско-мутренски начин.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  27. 27 Профил на Милен Минчев
    Милен Минчев
    Рейтинг: 828 Неутрално

    Поздравявам Бг Ер за достойната позиция! Компанията е страхотна, цените са конкурентни!
    Поне един коментар дали ще видим, който да има нещо смислено да каже? Или е важно да се плюе по всичко българско, за да сме по-евроатлантически?
    Какво като са на ТИМ? И какво знаете за ТИМ? Чували сте нещо в кръчмата?
    А тези Райън верно са много лицемерни, тука 10 млн Е.: http://www.euractiv.com/section/competition/news/ryanair-ordered-to-repay-10m-in-french-state-aid/ и въобще не е единствения случай... Смешници!

  28. 28 Профил на Meчо Пух
    Meчо Пух
    Рейтинг: 784 Неутрално

    [quote#1:"rdf16318709"]България Еър са мутри.[/quote]
    ..ТИМ-аджии са, ама бизнест си върви, щото си имат приказка със СИК-аджиите на Дондуков 1, разликата не е голяма.

    Колкото повече, толкова повече!
  29. 29 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    Не че ТИМаджии не са мутри но...
    За летище Пловдив има създаден Фонд за развитие. Основното му предназначение е да заплаща такси на Райън еър за всеки полет. Вноските във фонда обаче не се плащат редовно от общините. Съответно и Райън еър не получава редовно на практика държавната субсидия. Именно и затова се изнася от Пловдив към София. Да, но в София субсидия няма. Има само просрочени задължения на България еър.

  30. 30 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1405 Весело

    До коментар [#25] от "Максим Александров":

    само ти ли остана бе Максимчо... другите къде са... от нелоялна конкуренция се оплакват савецките рейдърчета, м

  31. 31 Профил на directino
    directino
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Уиз летяха София - Варна за 20 лв. България ер са 100 лв. Подобна беше ситуацията с още няколко дестинации, които вече ги няма. На едните им се надуват летищните такси, а другите не плащат. После Райънер прилагали нелоялни практики...

  32. 32 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1405 Весело

    До коментар [#27] от "Милен Минчев":

    оооо, докато попитам и Миленчо цъфна... а Никито?

  33. 33 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4490 Неутрално

    "Ryaniar е известна и с някои нестандартни бизнес идеи, които поне към днешна дата не прилага. Сред тях са идеята пътниците да заплащат такса за използване на тоалетна на борда, както и да има правостоящи пътници. Друга странна идея е определени полети да бъдат забранени за деца, тъй като според 36% от пътниците на Ryanair описват като проблем наличието на деца на борда, а 18% настояват за ограничаване на броя на децата в даден полет".....

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  34. 34 Профил на Meчо Пух
    Meчо Пух
    Рейтинг: 784 Любопитно

    [quote#27:"Милен Минчев"]Компанията е страхотна, цените са конкурентни! [/quote]
    ...дан си М-то в ТИМ?!! а пътувал ли си с теа, а виждал ли си как се държат като собственици на летище Варна? А крали ли са ти багаж от куфар или да са ти го рязали да видят дали има нещо интересно?!? Знаеш ли оклко струва едно кафе или вода при теа?!?

    Колкото повече, толкова повече!
  35. 35 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    [quote#10:"Дундурук"]По коректно би било трибуквеният превозвач да извади документи[/quote]

    Ех, как ги сърбят ръцете от трибуквения превозвач, да извадят бухалките и калашниците, като преди 15-20 години, но сме в ЕС, да му се невиди... И ще ги шляпкат през ръчичките...
    А бизнесът "по руски", минава само в България.

  36. 36 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 513 Неутрално

    [quote#23:"cinik"]Единственото, което не са казали, е дали наистина дължат 60 милиона лева. [/quote]

    Има дълг, но той с разрешение на държавата е разсрочен. Вероятно на хартия нямат просрочен дълг и от такава гледна точка могат да се нарекат коректни платци.

    Резонният въпрос е, държавна помощ ли е разсроването на дълговете на България ер и ако друга авиокомпания поиска същото разсрочване на дългове, тя ще го получи ли?

  37. 37 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 714 Неутрално

    "нормални търговски взаимоотношения както с Летище София,"

    За мутрите да дължат на някого пари.. пък били и 30 милиона.. са си нормални взаимоотношения..

  38. 38 Профил на NicK
    NicK
    Рейтинг: 479 Весело

    [quote#35:"vhv"]Ех, как ги сърбят ръцете от трибуквения превозвач, да извадят бухалките и калашниците,[/quote] - ахахаха, е на така аргументираната дискусия мутрите няма кой да ги бие (буквално)

    Да разкараме статуквото - ГЕРБ, АБВ, ДПС, БСП, ПФ, за да остане държава в България!
  39. 39 Профил на vestonosec
    vestonosec
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#34] от "Meчо Пух":

    Не знам за него, но аз съм пътувал с тях до Варна и нито са ми рязали куфара, нито са ми крали от багажа. Не знам къде и как си ги съчинявате тези глупости, явно искате да внушите на непътуващите читатели, че живеем в третия свят.

  40. 40 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#25:"Максим Александров"]На коя групировка имаш предвид, Райън и Икономедия ли[/quote]

    Да твърдиш, че Райън има подготвени тролове в Дневник е малко оувърамбразурстване за трибуквените.

  41. 41 Профил на Чоко
    Чоко
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Абе аре стига сте лъгали бе, тези дългове не са само за последните три години. Грозната практика почна преди това. МТИТС не неправи нищо, за да помогне на летище София, Московски още по-малко. Впрочем той си знае за тези дългове от предишното му управление на министерството. Кажи си бе Моски!

    Proud to be anonymous!!!
  42. 42 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#33:"17777 SMS: DMS TOSHO"]Сред тях са идеята пътниците да заплащат такса за използване на тоалетна на борда, както и да има правостоящи пътници.[/quote]

    Малко поспестяваш истината. Тази идея я каза създателят на компанията, но уточни, че така билетът из цяла Европа ще струва 6 евро. 99% биха седяли прави и биха стискали, както го правят в едночасово пътуване в автобус.

  43. 43 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1405 Весело

    [quote#37:"ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!"]За мутрите да дължат на някого пари.. пък били и 30 милиона.. са си нормални взаимоотношения.. [/quote]
    това изобщо не е вярно, ей на - питай Миленчо за дълга на АТ към Б-ер, така и така един ден си губих времето да го запознавам с казуса

  44. 44 Профил на Meчо Пух
    Meчо Пух
    Рейтинг: 784 Неутрално

    [quote#33:"17777 SMS: DMS TOSHO"]Ryaniar е известна и с някои нестандартни бизнес идеи, които поне към днешна дата не прилага. Сред тях са идеята пътниците да заплащат такса за използване на тоалетна на борда, както и да има правостоящи пътници. Друга странна идея е определени полети да бъдат забранени за деца, тъй като според 36% от пътниците на Ryanair описват като проблем наличието на деца на борда, а 18% настояват за ограничаване на броя на децата в даден полет".....[/quote]
    ... освен да си летял в цветни сънища, качвал ли си се на Райан? или само в автобус?!?

    Колкото повече, толкова повече!
  45. 45 Профил на NicK
    NicK
    Рейтинг: 479 Любопитно

    Ако ТИМ спечели концесията за летище София, тези 1.2 милиарда, които очакват като нетен ефект, в този век ли ще ги събере държавата, или ще им ги разсрочи в следващия?

    Да разкараме статуквото - ГЕРБ, АБВ, ДПС, БСП, ПФ, за да остане държава в България!
  46. 46 Профил на Максим Александров
    Максим Александров
    Рейтинг: 659 Разстроено

    Ей това ме дразни - лицемерието. Под предлог, че са много големи европейци, Райън еър явно след като в Пловдив им е секнала схемата, сега искат да си пренесат схемите в София. Цялата работа е елементарно извиване на ръце.
    При това не им е за първи път нанасяне на нови пазари с измами и удари срещу конкурентите, ако има нужда да ви дам и линкчета. Но родните европеиди даже не мислят, нито пък знаят, просто чуват "чужденец казва еди какво си" и се започва плач и вой колко сме били зле...

    https://bgrevizia.files.wordpress.com/2015/10/oktopod1.png
  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  48. 48 Профил на Чоко
    Чоко
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#46] от "Максим Александров":
    Летище София си искаше парите с години, само дето министерството ги караше да си кротуват. Затова и нямаха пари за инвестиции, пари за заплати и т.н. Райънеър са най-малко виновни за случващото се и имат право да питат. Когато Райънеър лъгаха в цяла Европа ги опляскаха и си платиха масрафа, сега дойде време и нашите да си плащат, нищо че се правят на хитри.

    Proud to be anonymous!!!
  49. 49 Профил на vestonosec
    vestonosec
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#45] от "NicK":

    Тя още не е почнала процедурата по концесия ти вече определи кой ще спечели, че и колко пари ще даде. А и повярвай ми 1.2млрд. никой няма да е склонен да даде за летище София, въпреки големите очаквания на Московски.

    Иначе прочитайки повторно статията ми се струва, че Райън еър се опитва да си направи евтин ПР, с който цели да прогони конкуренцията, но забравят, че нито са в една категория с Бг еър, нито пък имат някакво основание при положение, че са толкова големи скръндзи. Не се сещам за голямо европейско летище в Европа, което да не се оплаква от Райън, въпрос на време е и летище София да започне.

  50. 50 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#27] от "Милен Минчев":

    Така е, Райън също не са цвете. Но летище София е държавна компания и искам да знам дължат ли пари БГ Еър и колко? Простичък въпрос. Стига с това източване на държавни дружества!

  51. 51 Профил на laik88
    laik88
    Рейтинг: 225 Неутрално

    И двете компании са "рейсове с крила",ама за едните явно плащам и аз,така че у лево и в историята на тъпите бизнеси

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  53. 53 Профил на barona3
    barona3
    Рейтинг: 639 Гневно

    [quote#49:"vestonosec"]Не се сещам за голямо европейско летище в Европа, което да не се оплаква от Райън, въпрос на време е и летище София да започне.[/quote]

    То да бяха само летищата. Правил съм грешката да пътувам веднъж с Райън с идеята, да ми излезе по-евтино, защото щях да се връщам в България само за няколко дена. Ами, нямаше такава глупост, когато отидох и ми казаха, че е трябвало да си изкарам бордната карта предварително и ме таксуваха със 150 евро за това "удоволствие". Така, че такава компания като Райънеър да обвинява компания, която държи някакви стандарти на обслужване не е сериозно, а по-скоро смешно.

  54. 54 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4490 Неутрално

    До коментар [#50] от "gogo2011":

    https://money.bg/business/modelat-ryanair.html

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  55. 55 Профил на Лили
    Лили
    Рейтинг: 454 Неутрално

    До коментар [#31] от "directino":

    "Уиз летяха София - Варна за 20 лв. България ер са 100 лв. Подобна беше ситуацията с още няколко дестинации, които вече ги няма. На едните им се надуват летищните такси, а другите не плащат. После Райънер прилагали нелоялни практики..."

    И аз за този случай се сетих. ТИМаджийски урок по наглост.

    Лили
  56. 56 Профил на barona3
    barona3
    Рейтинг: 639 Неутрално

    [quote#50:"gogo2011"]Но летище София е държавна компания и искам да знам дължат ли пари БГ Еър и колко? Простичък въпрос. Стига с това източване на държавни дружества![/quote]

    Това не е източване, това са нормални взаимоотношения между две фирми. Ако си мислиш, че не навсякъде е така си в голяма грешка. Просто сега стана известно и популярно, защото се готви летището за концесия. А и този дълг може да е откакто беше БГА Балкан, да не забравяме в какво състояние беше преди да стане частна.

  57. 57 Профил на Лили
    Лили
    Рейтинг: 454 Неутрално

    по нашляпаните минуси на мен, и на колегата със същото мнение, оставам с впечатлението че троловете на ТИМ са яко в акция под тая статия; какво значи това? че България Еър ги е страааааааааааах хаххахах

    Лили
  58. 58 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Позната история, поредния ДС-КГБ карцином, който без държавна протекция не би могъл да съществува в нормална икономическа среда досущ като в Мада Раша. Спомняте ли си Ковашки и на него му "разсрочиха" т.е. опростиха неплатени осигуровки за десетки милиони, ако не беше отговрен дорогар да са му разграбили измислената "империйка" 100 пъти, а то си е грабеж от всички нас...

    Та дължи ли ТИМ/БГ Еър 30 милиона евро летищни такси, трупани с години, кой и защо не ги търси или има време ще доизточим всичко още известно време, после ще прехвърлим активите на ново дружество, а това ще харижем на някой безпризорен циганин......С КТБ хубаво ги утвърдиха тия схеми, усладиха се на всички пипала на Кремълския октопод.

  59. 59 Профил на lutece
    lutece
    Рейтинг: 225 Неутрално

    аз вярвам на Райън еър.

  60. 60 Профил на rado_sv
    rado_sv
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#58] от "Ген. Колев":

    Чета коментарите и гледам мнения, които са нелепи. За никой не е тайна, че дълг към летище София има, защото си го пише в годишните отчети на летището. Всеки, който го е прочел знае много отпреди медийте да го раздухат, за да трупат рейтинг. По-важното е, че той е редовен и обслужван. Но просто претенциите на Райън Ер са нелепи: все едно аз като имам ипотека, но съм си купил кола преди да я изплатя, брат ми да обясни на банката, че как може сега аз да съм си купил кола преди да съм я изплатил. Нито е работа на Райън да коментират, нито има някаква логика в тази глупост, която са казали!

  61. 61 Профил на zheravna
    zheravna
    Рейтинг: 397 Неутрално

    До коментар [#9] от "Другарката Михайловна":

    Начи, виж сега. Тука тъй едни евро таковата , ще ги платим на летището. Оня ден им звъняхме, ама го нямаше счетоводителя да ни даде номера на банковата сметка.
    Кат такова, га чуем и нема проблеми.

    Абе, всъщност ,я си глей работата, туй е търговска тайна .

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4490 Неутрално

    До коментар [#34] от "Meчо Пух":

    Цитирам статия. Теб като те гледам какъв фен си, със сигурност не си летял с turkish airlines или emirates airlines?!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  64. 64 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2218 Весело

    [quote#59:"lutece"]аз вярвам на Райън еър. [/quote]
    Абе доста е спорно ! У нас повечето картели и монополи не се хабят да внасят достатъчно акцизи , ДДС и осигуровки на персонала , това значи или ,че получават неправомерно държавна помощ? Да не говорим ЕС практиките за грантове и наложения колониален ЗНИ каква помощ са?
    Не ми се иска да ги хваля ама пилотите които най-добре кацат на летище София са на "България Еър" ...е щом не се тръшкат на инфраструктурата като шофьори на самосвал ...значи пестят пари на летището!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  65. 65 Профил на Максим Александров
    Максим Александров
    Рейтинг: 659 Весело

    До коментар [#55] от "Лили":

    Лиле, първо за минусите - моите са, защото не съм съгласен с теб (нито с колегата ти). Ако си способна на по-интелигентен и аргументиран разговор, да поговорим, ако ще е само ахахах, няма смисъл.
    Второ, урокът по наглост го дават в момента Райън, ако провериш, ще се убедиш. Потърси си сама в Гуугъл, сигурно можеш. Виж например за схемите им в Пловдив. Или във Франция. Или в Белгия. (ако се затрудняваш, пиши, ще ти дам линкове).
    Трето, относно полета Варна-София. Според теб, при цена 40 лв за автобусен билет в посока, с цената на какви мизерии се постигат 20 със самолет? (подсказвам: потърси повече инфо за Райън)

    https://bgrevizia.files.wordpress.com/2015/10/oktopod1.png
  66. 66 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2218 Неутрално

    [quote#63:"17777 SMS: DMS TOSHO"]Цитирам статия. Теб като те гледам какъв фен си, със сигурност не си летял с turkish airlines [/quote]
    Само веднъж съм летял с търкитата и се ужасих колко са космати ръцете на стюдрдесите!
    На "България еър" още от славните време на Балкан , поне им е останал обичая да подбират момичета с приятна външност и благ характер!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  67. 67 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 477 Любопитно

    До коментар [#60] от "rado_sv":

    ....и за да не си голословен дай-линк (ове), ако обичаш, та да видим как се движи ТИМ-аджийския дълг към държавния аеропорт времево - как се трупа и как се "обслужва", щото то и много фирми си "обслужваха" кредитите в КТБ пък в едим момент "опааа" що случилась!? Хайде посочи линк (ове) .... чакаме

  68. 68 Профил на vestonosec
    vestonosec
    Рейтинг: 588 Весело

    До коментар [#67] от "Ген. Колев":

    Сравняваш държавно предприятие с банка, само това е достатъчно, за да разбере човек, че пишеш, за да се заяждаш.

  69. 69 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#68] от "vestonosec":

    На пръв поглед няма база за сравнение - но все иде реч на мутро-комуно грабежи, резултатите са ясни - липсват парите в крайна сметка....

  70. 70 Профил на philologist
    philologist
    Рейтинг: 504 Неутрално

    [quote#6:"l_i_k_a_t_a"] в тая ниско тарифна компанийка е супер мега мизерно.[/quote]

    Аз пък съм много по-доволен от Райънеър, отколкото от Изиджет и особено Уизеър. Иначе никога не ми е хрумвало да купувам билет за полет на Българияеър...

    Защо не е забранена, за престъпленията си срещу българския народ, регистрираната на 5.IX.1945г. комунистическа партия, преименувана на БСП на 3.IV.1990г.?!
  71. 71 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 513 Неутрално

    [quote#60:"rado_sv"]а никой не е тайна, че дълг към летище София има, защото си го пише в годишните отчети на летището. Всеки, който го е прочел знае много отпреди медийте да го раздухат, за да трупат рейтинг. По-важното е, че той е редовен и обслужван. Но просто претенциите на Райън Ер са нелепи: все едно аз като имам ипотека, но съм си купил кола преди да я изплатя, брат ми да обясни на банката, че как може сега аз да съм си купил кола преди да съм я изплатил. [/quote]
    Държавното летището не е банка, че да раздава кредити. Освен това проблемът на Ryanair, че един получава право на отсрочка, а друг не.

  72. 72 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 388 Весело

    Престиж и Bulgaria Air муахахахах

  73. 73 Профил на Лили
    Лили
    Рейтинг: 454 Неутрално

    До коментар [#70] от "philologist":

    "Аз пък съм много по-доволен от Райънеър, отколкото от Изиджет и особено Уизеър. Иначе никога не ми е хрумвало да купувам билет за полет на Българияеър..."

    Напълно подкрепям мнението ти. Пътувала съм над 10 пъти с различни нискотарифни компании както и с няколко високо тарифни. По никой начин 4 пъти по-висока цена не е оправдана с доставеното качество на обслужването, така че освен ако не е трансатлантически полет винаги първо търся нискотарифен вариант. Тая мантра за "мизерните условия" на Раян и прочие нискотарифни е някоя ТИМ-аджийска копи/пейст инструкция.

    Лили
  74. 74 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#56] от "barona3":

    Дай да се разберем. Имаме държавна компания, която очевидно не е в добро състояние. Има взаимоотношения с много частни компании, но на една от тях, по необясними причини, е дала разсрочено плащане вероятно в неразумно голям период от време. Ако става дума за частни компании, не ме интересува. Но в случая искам да знам какво става. Зарди подобни съмнителни бизнес практики наскоро потъна една банка.
    Та, пак на въпроса - ако можеш да ми отговориш- какво е задължениетона БГ Еър и какво е просрочието? Благодаря предварително за отговора!

  75. 75 Профил на barona3
    barona3
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#74] от "gogo2011":

    Дадената държавна компания е в това състояние не от дълговете, а от нескопосаното управление на летище. Причините са обясними, Бг ер, като единствената българска авиокомпания трябва да се стимулира. Отново казвам, тези дългове може да са натрупани по времето на БГА Балкан. Тук не става дума само и единствено за бизнес, а за национално положение. Една държава, която няма авиация е не само импотента, а и не е конкурентноспособна. Още по-красноречив е факта, че управата на самото летище не се е оплакало от тези взимания, а се оплаква превозвач, който със стъпването си на софийска земя започва да прави интриги явно без да е запознат със случая. Може би аз имам негативно отношение към Райънеър, заради отношението им към клиентите, но в случая мисля, че националния превозвач си е с пълното право.

  76. 76 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 513 Неутрално

    [quote#75:"barona3"] Отново казвам, тези дългове може да са натрупани по времето на БГА Балкан. [/quote]

    Какво общо има България ер с фалиралата Балкан, след като тя не е неин правоприемник?

  77. 77 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Аха, тоест да разбираме че не дължат 30 милиона за 3 години назад? Или че не са раздали 8 милиона дивидент?
    Ама май по-скоро трябва да разбираме че не е джентълменско да се изкарват наяве кирливите ризи на компании с голям пазарен дял в собствените им летища.

  78. 78 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#75] от "barona3":

    Много ги оплете нещата. Понеже виждам, че се изживявашкато говорител на БГ Еър, сигурно имаш информация за дължимите суми. Ако искаш да повторя бавно въпроса за да ме разбереш. Аз не искам да плащам от джоба си дълговете на тарикати. Какъв национален превозвач е това като става дума за частна компания?
    А държавата ако е държава, ще внимава на кого ще дава тази концесия.

  79. 79 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Е ся им требе иван костов. Че си спомнят само за булгарвъздух, както я за "Балкан".

  80. 80 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2317 Неутрално

    Услугата "Оптимизация на читателското възприятие" отново се активизира. Откакто ги няма Антон Кутев и КТБ тази пазарна ниша съвсем беше умряла.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  81. 81 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#27] от "Милен Минчев":
    [quote#27:"Милен Минчев"]Какво като са на ТИМ? И какво знаете за ТИМ? Чували сте нещо в кръчмата? [/quote]

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  82. 82 Профил на elian
    elian
    Рейтинг: 225 Гневно

    "България Ер" е мафиотска структура. Фалират три дружества подред ("Виаджо", "Хемус Ер", сега са създали "Булеър", да видим какво ли ще стане с него), за да прехвърлят дълговете им. Не плащат на летище София (дълговете са от последните години,"Балкан" не съществува от 2 десетилетия вече), купиха си летищния оператор Суиспорт, за да могат да правят каквото си искат... Като им дадат летище София на концесия, ще изгонят от него всички нискотарифни компании, както направиха във Варна с Уизеър. Няма да видим евтин полет повече. Пък вие се радвайте на "националния превозвач". Глупаци.

  83. 83 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 545 Неутрално

    А спомняте ли си как ТИМ изгониха Изиджет. Изи летяха до Берлин. Линията беше натоварена и нямаше никакви проблеми и изведнъж бе спряна? Защо? Защото БГ Ер лети по същата линия и желае пътниците. БГ Ер използва споделяне на кодове с Ер Берлин и често полетът София-Берлин се обявява като Ер Берлин, но летят от БГ Ер. Същото важи и за София - Франкфурт.
    Уиз ядоха дървото със София-Варна...

  84. 84 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Иначе тук трябва да поздравим Дневник за смелостта!!!
    Сериозно!

    В други "български" медии под тази "новина" коментарите са заключени.

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  85. 85 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3176 Неутрално

    [quote#9:"Другарката Михайловна"]В крайна сметка - дължи ли България Ер такси на летище София в размер на 30 милиона евро, натрупани за последните три години?

    Това е важния въпрос...
    Дължи или не дължи....?[/quote]
    дължи разбира се , но въпроса е дължи ли летище софия 44 млн $ без лихвите по загубен арбитраж ? и кой е собственика на взимането ....

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  86. 86 Профил на opoziciq
    opoziciq
    Рейтинг: 360 Неутрално

    До коментар [#82] от "elian":

    Елиан, тези глупости сред персонала на летището ли си ги говорите? Гонения, придобивания, фалирания и още какви ли не небивалици. Само да попитам България ер ли са виновни за глобалното затопляне и за ниските температури през последните дни? Уиз САМИ си тръгнаха заради кризата и заради това, че не са конкурентноспособни спрямо другите авиокомпании. Да не говорим, че ако четеше малко новини вместо да клюкарствате на летището кой кого изгонил, щеше да знаеш, че точно на морските летища двойно се увеличават полетите на Уиз, защото закърпиха положението.

  87. 87 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Това всъщност не е проблем На България Ер,а на летище София и собственика му- държавата!

  88. 88 Профил на Angelo Badalamenty
    Angelo Badalamenty
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Под статии разобличаващи мафиотски практики обикновено честните мнения изплуват лесно с много плюсове. Забелязал съм обаче, че когато се споменява ТрИбуквената Мафия от Варна минусите доминират въпреки липсата на аргументи.

  89. 89 Профил на buky
    buky
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#75] от "barona3":
    Барооо,те, такива като теб,могат да сторнират и дълговете на Цв.Василев,но не това се коментира сега!Тази компания не е единствената авиокомпания у нас,второ,при 1/10 от тези дългове,в Европа ти АРЕСТУВАТ първият кацнал на летището им твой самолет и т.н..А още преди 5 години дължаха 70 000 000 $,което е видно от годишния отчèт на тогавашния ген.директор!

  90. 90 Профил на elian
    elian
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#86] от "trendafiloff":

    Да, това си говорим чистачките и шофьорите на л*йновозки на летището. VerbaTIM

  91. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  93. 93 Профил на Филанкишията
    Филанкишията
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#73:"Лили"]Тая мантра за "мизерните условия" на Раян и прочие нискотарифни е някоя ТИМ-аджийска копи/пейст инструкция. [/quote]
    В интерес на истината Райън наистина доскоро бяха с много ниско ниво на customer satisfaction. Чарджовете им за багаж, за спортна екипировка, за свръхбагаж, за чек-ин на летището и .т.н. бяха значително по-високи от тези на конкурентите им, а след вратите за бординг дебнеха служителки, които ненужно стриктно скубеха хорицата, чиито чанти бяха с 1-2 сантиметра над лимита за ръчен багаж. По време на полета пък нон-стоп се опитваха да пласират разни боклуци - бездимни цигари, билетчета за лотарията и т.н. Никога не съм ги винил за това - такъв им беше бизнес-моделът, благодарение на това поддържаха (и все още го правят) най-ниски цени и многократно съм ги ползвал без особени оплаквания, още повече предвид това, което съм плащал, понякога буквално стотинки.
    Не е случайно, че скоро ще бъдат европейската авиокомпания, превозила най-много пътници, наистина удивително и достойно за възхищение постижение.
    От известно време насам също така политиката им е съвсем различна и в момента с нищо не отстъпват на Ийзиджет примерно.
    Така че дупе да им е яко на варненските мутри, скоро и държавната помощ няма да им е достатъчна, за да оцелеят. Щом Райън са решили да стъпят здраво в България, дори и на всесилния Боко няма да му стиска да ги прогони.
    Иначе по статията няма какво да се каже, нека оставим слугите на мутрите да подпръцкват на спокойствие.

    The world is £4 trillion in debt. Just exactly which planet do we owe it to?
  94. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  96. 96 Профил на Филанкишията
    Филанкишията
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#91] от "полувишис":

    Абе не съм фен на БГЕр, ама не мога да си кривя душата - момиченцата обикновено стават за туй-онуй. Те благодарение на това са и назначени де, но талантът е добре да се поощрява.
    Иначе последния път като летях с Бритиш стюардесите бяха такива зверове, че почти ми се отяде и отпи. Разбирам, equal opportunities, ала-бала, ама... нужно ли е наистина. С катарците съм летял 2 пъти и ми беше трудно да си отлепям погледа от момичетата. Не че съм някакаъв психопат и сексманиак, но наистина всички до една изглеждаха като модели, изкрано загрижени за доброто ти прекарване.
    Съжалявам за офтопика.

    The world is £4 trillion in debt. Just exactly which planet do we owe it to?
  97. 97 Профил на Филанкишията
    Филанкишията
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Между другото на няколко пъти като съм летял с БГЕр (ползвал съм ги поне 10-15 пъти) ми е правило впечатление, че на самолета е имало лого на друга компания, мисля, че беше ЕрВиа. Дали пък няма да се окаже, че именно те дължат кинти на софийското летище?

    The world is £4 trillion in debt. Just exactly which planet do we owe it to?
  98. 98 Профил на tiger
    tiger
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Прави впечатление, че ТИМ само се жалват, но не коментират по същество обвиненията на Райън Еър.

  99. 99 Профил на ВинетУУУ
    ВинетУУУ
    Рейтинг: 516 Неутрално

    [quote#73:"Лили"]По никой начин 4 пъти по-висока цена не е оправдана с доставеното качество на обслужването[/quote]...не стоят точно така нещата, ако например желаеш да изпратиш деца без придружител.Нискотарифните компании, не ти предлагат тази услуга с придружаваща стюардеса.

  100. 100 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#99] от "Мухльо":

    Мухльо?

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK