Президентът на "Мицубиши" подава оставка

Президентът на "Мицубиши" подава оставка

© Reuters



Президентът на японската автомобилна компания "Мицубиши мотърс" Тетсуро Айкава обяви днес, че ще подаде оставка, съобщи "Дойче веле". Това става месец, след като компанията призна, че е заблуждавала потребителите и регулаторните органи за действителния разход на гориво на част от своите модели.


Това доведе до спад на акциите на "Мицубиши мотърс" с 45%, което "изтри" 3 млрд. долара от пазарната капитализация на компанията. Според изчисленията на анализаторите концернът ще трябва и да плати обезщетения на клиенти и партньори в размер до 1 млрд. долара.


Официалното оттегляне на Тетсуро Айкава ще стане на 24 юни, когато ще се проведе среща на акционерите в компанията. По думите на президента на "Мицубиши мотърс" това е неговият начин да поеме отговорнст за всички щети, които компанията е понесла след разкритията.


Решението за оставка се обявява само седмица, след като "Мицубиши мотърс" продаде 34% от акциите си на "Нисан", като по този начин му предаде и контрола над компанията.

Ключови думи към статията:

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Достойна оставка,може би и поради придобиването на 34 % от Нисан.

    Tony
  2. 2 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2366 Неутрално

    [quote#1:"Free person"]Достойна оставка[/quote]

    До коментар [#1] от "Free person":

    Дали обаче?! Да лъжеш както квартален автомонтьор лъже човек,който не разбира от автомобили и е оставил колата си за ремонт при него,е всичко друго но не и достойна постъпка. И нищо не може да изтрие срамът!
    Иначе "МицубУши",(както викат децата),е качествена компания!

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1236 Неутрално

    И японците станаха маскари.

  4. 4 Профил на Миша
    Миша
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Промените в собствеността на японската икономика доведоха и до това -"Мицубиши мотърс" да се контролира от "Нисан". Някога групировката "Мицубиши" беше най-мощната в Япония. Освен всички компании, банки и подобни с "Мицубиши" в названието, към групата са били "Хонда", "Никон" и други.
    Постепенното "разбиване" на японските групировки е положителен акт и след "преболедуване" ще се отрази благоприятно. Но главният проблем на Япония остава и това е застаряването на населението. Ще се наложи и те да бъдат по-гостеприемни към имигрантите.
    А японските ръководители все още са хора на честа. Подават оставки. Поне харакири не се прилага.

    Миша
  5. 5 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 545 Любопитно

    [quote#2:"deaf"]Дали обаче?! Да лъжеш както квартален автомонтьор лъже човек,който не разбира от автомобили и е оставил колата си за ремонт при него,е всичко друго но не и достойна постъпка.[/quote]

    Не съм виждал кола, която да покаже точно разхода посочен от производителя - или е повече, или (много рядко) - по-малко. В този смисъл всички производители лъжат (да не говорим за VW) ... А, че Митсубиши било помпало повече гумите на колте преди да проведе изпитанията за разход беше публично оповестено от Нисан ... за да изкупи контролния пакет акции на Митсубиши много по-евтино!

  6. 6 Профил на Gai-jin
    Gai-jin
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Имам лошото чувство, че "Митсубиши Мотърс" поемат пътя към небитието. Със скандала, който направиха от глупост и лакомия, но и с продаването на тези 34% на "Нисан", които са хубава марка и компания, но не могат да се отърват от намесите на френското правителство, притежаващо основния пакет в концерна "Рено-Нисан".
    Няма да се учудя, ако вземат, каквото могат, и после им дръпнат шалтера.

  7. 7 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Почитател съм на автомобилите с тая марка, но това е много лоша новина за потребителите.

    Два дни "Работа, Работа, Работа"... да Му се зачитат за три при Бай Ставри!
  8. 8 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Всичко на Мицубиши до което съм се докосвал е перфектно.
    Още преди 20 години се наложи ел. двигателите в нашите машини да бъдат оборудвани с инвертори, тествахме почти всичко на пазара, като Мицубиши - друга няма, Работят безотказно вече 20 години при много тежки натоварвания и метеорологични условия, например теглич за мрежата на риболовно корабче.
    Карал съм почти всички марки коли, сега карам Мицубиши, няма по-добро возене, чукам на дърво, нищо не и се разваля ако ти не го развалиш.

  9. 9 Профил на gonzalez
    *****
    Неутрално

    До коментар [#1] от "Free person":

    придобиването на 34% от Нисан всъщност е следствие на заблуждаването на публиката в икономичността на някои модели на Мицубиши,а това само по себе си логично доведе и до оставката на президента на компанията.Нисан се възползваха от неблагоприятната ситуация с конкурентите от Мицубиши и ги погълнаха по всички правила на играта.

  10. 10 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    До коментар [#5] от "_dan_":

    Проблемът при ФВ беше за емисиите на NOx. За разхода не са лъгали. Имаше няколко дестки хиляди модела с грешни данни на разхода, но това не се отрази на компанията.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  11. 11 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#9] от "gonzalez":

    Прав сте,съгласна съм с Вас.

    Tony
  12. 12 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1002 Любопитно

    Чакаме клип в Ютюб с харакирито...иначе, не го броим...!!!

    Форумът е в будна кома...
  13. 13 Профил на Hafen der Wahrheit
    Hafen der Wahrheit
    Рейтинг: 322 Неутрално

    [quote#3:"442"]
    И японците станаха маскари. [/quote]

    Всички са маскари, геманци, японци само ние сме на убави, затова сме на това деридже. Защото оплюваме всеки и всичко, вместо да се поучим от морала, на еталоните за дисциплина!

    Да направиш добро е толкова лесно- просто се усмихни!
  14. 14 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 881 Неутрално

    Честна постъпка, браво.

  15. 15 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 545 Любопитно

    [quote#13:"Hafen der Wahrheit"]место да се поучим от морала, на еталоните за дисциплина[/quote] Е, кое е морал - да сринеш акциите на един от преките си конкуренти, за да го изкупиш за без пари? Всички производители без изключение дават приблизителен разход - т.е. може да се каже, че лъжат. Освен от гумите, разхода зависи от терена, неравностите по пътя, начина на каране ... Нисан почнаха обмяна на технологии с Митсубиши, дори произвеждат един или два модела съвместно, за да могат най-накрая да им нанесат изненадващ удар под кръста.

  16. 16 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#4] от "Миша":

    от анализи, които съм чел японците нямат такъв проблем със застаряването на населението и демографския проблем. В момента са над 120 милиона, очаква се до 2050-та да намалеят до 80 милиона. Признати бежанци на година са около десетима.
    Японците се готвят за Индустрия 4.0 където не са нужни работници в заводите, което намалява нуждата от работна ръка и съответно по-голямото население е проблем. Иначе чисто японски проблем си е мястото. Голяма част от територията не необитаема.
    Според мен Германия прави грешка с това, че се опитва да поддържа или увеличава населението. Тя също се е насочила към Индустрия 4.0 и работници в заводите няма да ѝ трябват, а висококвалифицирани и мислещи хора, които да създават нови продукти. Само че привлича без ценз.

  17. 17 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#15] от "_dan_":

    принципно разходът не е приблизителен, той е точен. Има си стендове където при стандартизирани условия се тества (за да може да се сравняват на книга резултатите). Друг е въпросът е, че Мицубиши може да са си играли с тия резултати за да блеснат.

  18. 18 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#10] от "deutschwagen":

    проблемът на ФВ е и в това, че резервоарът за АдБлу е по-малък отколкото трябва. Евро 6 колите трябва да се зареждат с АдБлу, които да неутрализира емисиите. По американските стандарти АдБлу се зарежда при смяна на маслото (т.е. на 15/30 хиляди км). Забранено е дозареждане по време на интервала. Само е за целия период трябва доста АдБлу, а резервоарите са малки и съответно се впръсква по-малко АдБлу и емисиите отзад не са по Евро6. Масово производителите го правят това. От тестовете единствено БМВ нямат проблем.

  19. 19 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 504 Неутрално

    " One of the troubles with AdBlue is that US laws require the pollution control system work for 100,000 miles without user servicing, so the AdBlue tank has to be big enough to last for the 10,000 mile service interval (2.5L/1000km is roughly one gallon per 1000 miles, so a 10,000 mile tank is getting close to the size of the fuel tank); the less AdBlue needed, the smaller the tank. If you can make the diesel run clean without needing any AdBlue, even better.

    But as the self-assessed deadline approached and the engineers couldn't make their diesels run clean without AdBlue, they resorted to a one time, temporary fix of perverting the pollution control software, fully expecting it to be taken out soon. Unfortunately, they couldn't make their diesels run clean, and the CEO was not the type to lose face by admitting so, so the perverted software remained."

  20. 20 Профил на Миша
    Миша
    Рейтинг: 762 Неутрално

    До коментар [#16] от "alabalko":

    Прав си и не. С индустрията наистина смятат да се оправят. Не е ясно с услугите. Социалните и медицинските разходи тежат при застаряващо население. А с имигрантите наистина имат желязна политика да не ги допускат. Моето мнение е малко да допускат, но не като Германия. Но това е мое мнение и нямам личен интерес.

    Миша
  21. 21 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#20] от "Миша":

    да, разходите за застаряващото население тежат. Има два изхода : растеж или свиване. Безкраен растеж няма, в един момент не стига мястото / ресурсите. Тогава пак ще трябва свиване, но от по-високи нива. Другото е, че демографската криза води до свиване и едно поколение пенсионери страдат, но след това ситуацията е "излекувана". Според мен японците са избрали да преминат през тежък период за да излязат от него след това и да тръгнат нагоре.

  22. 22 Профил на 2leva
    2leva
    Рейтинг: 484 Неутрално

    При японците, ако една водеща компания отслабва, нея я купува друга водеща японска компания. Както и стана в случая.

    Шансовете на чуждестрана компания да купи японска са приблизително нула. Нищо че страната има дългове, империята си е империя, какво тук значи една компания
    или един директор.

  23. 23 Профил на Hafen der Wahrheit
    Hafen der Wahrheit
    Рейтинг: 322 Неутрално

    [quote#15:"_dan_"]Е, кое е морал - да сринеш акциите на един от преките си конкуренти[/quote]

    Ако са го направили без да нарушават японското законодателство, защо не!? Нали са им преки конкуренти (примери такива колкото искате)!

    Морално е когато си заблуждавал СВОИТЕ потребители, да си подадеш оставката. Тук говорим не да заблуждаваш конкурентите си, а хората, които те хранят.

    п.п. признавам не съм запознат с случая Мицубиши- Нисан

    Да направиш добро е толкова лесно- просто се усмихни!
  24. 24 Профил на Hafen der Wahrheit
    Hafen der Wahrheit
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#15] от "_dan_":

    [quote#15:"_dan_"]Нисан почнаха обмяна на технологии с Митсубиши[/quote]

    Много се съмнявам, че информацията Ви е съвсем точна!

    http://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/kakvo-se-sluchva-mezhdu-nissan-i-mitsubishi-6053705

    Да направиш добро е толкова лесно- просто се усмихни!
  25. 25 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 708 Разстроено

    [quote#1:"Free person"]Достойна оставка[/quote]
    След дъжд качулка!
    Най-малко думата "Достойна" подхожда!

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  26. 26 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#4:"Миша"]Някога групировката "Мицубиши" беше най-мощната в Япония[/quote]

    Да нямаш предвид Мацушита все пак?
    Щото Мацушита и сега си е най-мощната компания в Япония , а всичките и директори са якуза.

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  27. 27 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1246 Неутрално

    До коментар [#8] от "batgosho":

    Мицубиши са огромен концерн и правят различни неща с различен успех и различно качество.

    За комерсиалните им продукти - от цели атомни централи до обикновени климатици - не мога нищо да кажа.

    Но автомобилите им не са на почит тук, в Северна Америка.

    Общо взето сравними с корейските, които напоследък всъщност дръпнаха напред.

    Навремето имах ...пфу, вече съм забравик какво и точно беше...голям седан...на 60,000 му протече двигателя.

    Сега съм с Инфинити на 170,000 и пее като птиче, да чукам на дърво. Ще го карам докато не се разпадне, щото ме е страх, че всичко по-ново е по-скапано.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  28. 28 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 903 Неутрално

    Никой не може да постигне разхода по каталог.Това е не за Мицубиши и Фолксваген,а за всички марки.Винаги има малки разлики или големи разлики.Вижте тестовете на Автобилд-правят поне по един на година.Лъжите се движат между 10 и 40%,но това се приемаше като нормално послъгване.Важното е,че всички го правят.

  29. 29 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 545 Неутрално

    [quote#24:"Hafen der Wahrheit"]Много се съмнявам, че информацията Ви е съвсем точна! [/quote]

    http://clubs1.bg/news/mitsubishi-i-nisan-shte-proizvezhdat-zaedno-nov-kompakten-model

  30. 30 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Достойна или не, оставката е факт!

    Ако ние имахме достойни политици, сигурно всеки ден щяхме да имаме по няколко харакири. НяКОЙ си правят сепуко, а други правят си к@ро. Прехвърлят го в другият крачол, защото са богоравни и не им дреме, какво причиняват на хората и държавата, а си гледат само собствения интерес!

    Иначе новината за придобиване на Митсубиши от Нисан, за мен е тъжна. Качеството им е много по-добро, лично за мен!

  31. 31 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    До коментар [#19] от "alabalko":

    Това е интересно. До колкото си спомням, Адблу може да се допълва и между смените на масло. Не е особено трудно, просто трябва да се ходи до сервиза.
    Иначе емисиите на дизелите са намалени с 90% за последните няколко десетилетия без Адблу, но очевидно не стига за момента. Може би някой ден ще трябва по-малко Адблу.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  32. 32 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#31] от "deutschwagen":

    то може да се допълва, но регулаторно в щатите е забранено. На нас не ни пречи. То по бензиностанциите няма колонки за адблу, а се продава в малки разфасофки. Адблуто също не е евтино. Реално става консуматив като маслото, като стойността му ще надмине цената на едно лонг-лайф масло.
    Но дори и да се допълни, ако системата е настроена да консумира по-малко адблу, защото е решено, че потребителят няма да долива, то тогава на изхода реално няма Евро6, а по-нисък стандарт.

  33. 33 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    До коментар [#32] от "alabalko":

    Именно за щатите. До колкото помня, Адблу свършва малко преди смяната на масло. Ако колата е в гаранция или имаш план като Audi Care не плащаш нищо. Отиваш с сервиза и го пълнят.
    Не виждам каква е драмата в това сервизът на производителя да допълва адблу за клиента в случай, че свършва по-рано.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  34. 34 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    До коментар [#32] от "alabalko":

    [quote#32:"alabalko"]Но дори и да се допълни, ако системата е настроена да консумира по-малко адблу, защото е решено, че потребителят няма да долива, то тогава на изхода реално няма Евро6, а по-нисък стандарт[/quote]

    Именно. За да не се допълва, както искат регулаторите, системата се настройва да сипва по-малко и така стандартът спада (макар едва ли с много). Много по-добре е производителят да допълва за клиента и да се покрива стандарта.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK