Железниците продължават да губят пътници

Железниците продължават да губят пътници

© Надежда Чипева, Капитал



Железниците продължават да губят пътниците си за сметка на автобусните превози втора година поред. Хората пътуват повече, но предпочитат да се придвижват по шосе, показват данните на Националния статистически институт.


През първото тримесечие на 2016 г. броят на превозените пътници от железопътния и автобусния транспорт е 120.3 хил. или с 2.3% повече спрямо същия период на предходната година. Но докато при автобусните превози се наблюдава увеличение от 2.6%, железниците губят 5.5% от клиентите си. През четвъртото тримесечие на 2015 г. пътувалите с автобус се увеличиха с 4.0%, а с влак - намаляха с 7.7%, но тенденцията е трайна през последните осем тримесечия.


Данните за януари - март 2016 г. сочат още, че докато пътувалите в страната с влак и автобус се увеличават с 1.1%, пътувалите в чужбина нарастват близо 2.5 пъти. Затова и извършената работа (показател, който отчита съотношението между броя на пътниците и изминатото от тях разстояние) нараства с 15.4%.


Метрото увеличава клиентите си с 11.6% за година (през май беше пусната нова линия до "Бизнеспарка"). Пътниците в трамваите и тролейбусите (каквито има не само в София) намаляват съответно с 4.6 и 10.0%.

Ключови думи към статията:

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 942 Неутрално

    Е то вече е цяло чудо ако локомотива на влака не се запали. Тя тази тенденция има още да се задълбочава.

  2. 2 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    ами то на никого не е приятно да пътува в миризлив свинарник

  3. 3 Профил на victorionl.bg
    victorionl.bg
    Рейтинг: 233 Неутрално

    еми ти какво искаш с тези условия във влаковете и да се дондуркат 10 часа, все едно сме в 19 век. не знам защо съществува това БДЖ само се наливат пари,които покриват заеми.. трябва една частна БДЖ компания, да купи хубави вагони и да предлага високо скоростни влакове, тогава бих се возил!

  4. 4 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Нормален процес. Нарича се смъртност.

    TAKE THE RED PILL!
  5. 5 Профил на глобално хасково
    глобално хасково
    Рейтинг: 233 Неутрално

    БДЖ - поредната дупка, от която всяка година изтичат милиони. Ма то в България пари бол. Е го на - в бюджето 2,5 млд излишък! Нема се кахърите, нека изтичат!

    за какво е по-жадно мнозинството: свобода или шише ракия?
  6. 6 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1654 Любопитно

    Е кои са им клиентите - пенсионери, студенти, социалнослаби и ведомства

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  7. 7 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    добра новина - значи българите поумняват.

  8. 8 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#3] от "victorionl.bg":

    Ами направи частна БДЖ, кой те е спрял. Вадиш няколко милиарда и действаш.

  9. 9 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално


    В момента БДЖ който и да я управлява не може да я изкара на печалба. За да стане нивото на комфорт приемливо, вътре трябва да се изсипват милиарди, които никога не могат да се избият от билети.

  10. 10 Профил на ...And justice for all
    ...And justice for all
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Е как да пътувам с БДЖ, бе, братче... Първо, че с влак маршрутът се удължава като време поне с няколко часа. В нормалните страни с влак се пътува по-бързо, само у нас е В ПЪТИ по-бавно. Второ, вътре е истинска кочина - смърди на кенеф, мръсно е, седалките са мазни... С две думи - яко гнусно! Трето, превърнаха железницата в пансион за мангусти. Тъй като контролът от кондукторите е НИКАКЪВ, влаковете се ползват предимно от миризливи индобългари, които не плащат нищо. Те са шумни, смрадливи и пътуват гратис. Наскоро ми се наложи да пътувам с влак и трябваше да набия един ром, коняк или там както им казват, защото дънеше на айфона си "Хабиби, спиш ли добре". Културно му направих забележка, той скочи да ме бие и си изяде тупаниците. После ме заплаши, че ще ме съди, а кондукторите се застъпиха за него. Нищо, че беше без билет, а аз чинно си бях платил. Е как да пътувам в такава обстановка... Не, че рейсовете са много по-различно нещо, особено на Юнион-Ивкони. Миналата година пътувах с тях от Бургас до София, връщах се от концерт с автобуса им от 01:00 часа през нощта. Смрадлив рейс, който мина по някакъв път, за който дори не подозирах, че съществува. Дундуркахме се до 7:30 и цяла нощ не мигнах, защото се кръстех това нещо да не се разпадне в движение. Така че опциите за пътуване остават твърде малко... Най-добре с колата и тва е.

    ГМО с Тире от Микре - Най-гнусното нещо, пръквало се някога в българския футбол. Даже ЦСКА ми липсва...
  11. 11 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1216 Разстроено

    С тези цени на билетите, с проклетите синдикати, които при най-малкия опит за промяна надигат вой до Бога и съответно липсата на политическа воля нещата в железниците да се променят радикално въпреки гореспоменатите синдикати - толкова.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  12. 12 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#2] от "edin drug":

    то и да се живее в кочина не е приятно, ма ти си я защитаваш! А германските влакове са си германски, и нямат нищо общо с това което си писал!

  13. 13 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#3] от "victorionl.bg":
    Пример пресен от онзи ден.Мои познати,налага се да предприемат следната авантюра:пътуване с БДЖ от Бургас до Ямбол,разстояние около 86 км,тръгване в 16:50,смяна в Карнобат и пристигане в Ямбол в 20:05 минути...Общо времетраене на пътуването 3 часа и 15 минути..
    С кола отнема около 45-50 минути..

  14. 14 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4692 Гневно

    [quote#9:"niakoi_si"] За да стане нивото на комфорт приемливо, вътре трябва да се изсипват милиарди, които никога не могат да се избият от билети. [/quote]

    Особено, ако кражбите продължат! БДЖ е раздут щат, кражби на горива (и не само) е каца без дъно! Колкото и милиарда да се налеят, ще потънат в нечии джобове и нищо няма да се подобри!

  15. 15 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1216 Неутрално

    До коментар [#10] от "...And justice for all":

    [quote#10:"...And justice for all"]Най-добре с колата и тва е. [/quote]

    Точно заради това, което си изброил, аз изобщо пътувам с нежелание из България, и то само там, докъдето стига директно магистрала.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  16. 16 Профил на SML
    SML
    Рейтинг: 754 Весело

    Колко хора са съгласни цената на билетите да се повиши значително и да отпадне "социалната функция" на БДЖ?

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  17. 17 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Дори невероятната скорост, с която се движи влак в България - около 60-70 км/ч средна, да оставим настрана, даже и кочината във вагоните, ами то и изпитваш затруднения билет да си закупиш.На гишетата са некултурни, неучтиви и нежелаещи да отговорят на къвто и да е въпрос лелки, дори се оправдават, че за толкова пари, толкова работят.
    За двупосочен билет от Варна до София, ми казват, че няма за връщане и ми се е налаголо няколо пъти, сам да се оаждам до София, да питам има ли и тогава пак да се връщам на гарата въвъ Варна, за да им кажа, че има еди-колко си места.Един телефон не искат да звъннат, нищо, че това им е работата.
    БДЖ е каца без дъно и защото трябв ада се съкратят много хора, за да се започне едва ли не, отначало, някакво оздравяване - никой на власт не смее да предприеме нищо, а само се изливат пари за запушване на дупка-две, временно.А после, като дойдат в опозиция тези, сегашните на власт, започват да обвиняват,защо не се прави нещо - както е с всичко у нас.

  18. 18 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4692 Неутрално

    [quote#16:"FvH"]Колко хора са съгласни цената на билетите да се повиши значително и да отпадне "социалната функция" на БДЖ?[/quote]

    Аз съм ЗА! Няма такова нещо "социална функция"! Ако някой е беден, да му се дават ваучери, помощи и т. н. Но цените да се субсидират е вредно! Аз не съм беден и мога да си плащам, но ако БДЖ е бърз и удобен транспорт, бих го предпочел. Защо трябва да бъда субсидиран чрез цената на билетите? Британските железници имат ли "социална" функция?!

  19. 19 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    До коментар [#7] от "хм":

    Не знам дали българите поумняват, но от години се води тенденциозна кампания, за ликвидиране на железниците, като започнем от оня министър на транспорта Краус, който си пускаше автобусите от гарите няколко минути преди тръгване на влаковете в същите направления, продължим с това че се правят магистрали като се влагат млр. левове (което е хубаво), но за железниците няма такива пари нито за локомотиви, нито за вагони, нито за ремонт на пътя, позволяващ по-високи скорости! Всички плащаме винетки за пътуване по пътищата, за железницата такива приходи няма!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  20. 20 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 233 Неутрално

    само се загробват пари в тия железници... защо вместо това по примера на Словакия не се направи един hyperloop и да се стига до морето за 20-30мин... това ще удари в земята всичко останало като транспорт и няма да струва повече от рехабилитацията на настоящето жп трасе.
    защо и ние веднъж не бъдем сред първите, а "модернизираме" до технология която по света са въвели преди 50+ години??

  21. 21 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 892 Неутрално

    До коментар [#6] от "Consumer":

    Циганите без билет.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  22. 22 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#10] от "...And justice for all":

    Факт, дори и в СФ по типични за мен маршрути се получава с кола наполовина по-бързо, за една от дестинациите направо е мисия невъзможна с автобус (около арена армеец) там или с кола, което е бързо, или чакаш селските автобуси които са на около 20 и повече минути.. или пеша, пеша излиза обикновено по-бързо отколкото с автобус.
    Сега като му направят и билетчето по 1.60 и финансово ще се доближат нещата
    Въпреки че градския в София направи голяма крачка напред, но отново единствено ако си по линия на метрото излиза сравнимо с кола по бързина и центъра заради паркирането. Останалото е много по-бавно
    А влак не съм ползвал от студент, макар че сега гледам гарата са я освежили... да можеха да бутнат и бардака отпред, да остане парк с пейчици и страхотен изглед към Витоша би било много добре.
    Но основния проблем на влака си остават
    1. Много е бавен във всяко едно отношение
    2. Мръсно, ако ще се кандилкаш няколко часа е редно да има нормална чиста тоалетна
    3. Липса на всякаква гъвкавост, примерно да има билет за почивните дни, да може да слезеш на междинна гара по маршрута и да продължиш по-късно, това би било много удобно за туристи. Примерно по пътя за морето спираш още в 1-2 града за по няколко часа.

  23. 23 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    Вийж, като операторите там станат само частни, ще започнат да си връщат пътниците! И да, и да вдигат цените. И ще обясняват,ний таквизи инвистции ви наприавихми, ни можи на същата цена.
    Е за тия НЕСПАСЯЕМО потъващи железници гусин Борисов е решил да хариже чрез консеция летище София. Уж за да намерел 600 млн лв над масата за да ги спасявал. Умряла работа е спасяването на БДЖ ПП. Но парите под масата също са пари

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  24. 24 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#17] от "chinaski":

    Надценяваш доста средната скорост..Примерно София -Ямбол,280 км, е 6 часа и 10 минути-Около 45 км/час ,ако няма закъснение.В примерът,който съм дал малко по-горе,дори излиза под 30 км/ч...

  25. 25 Профил на Катапулт
    Катапулт
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Никой не иска да рискува живота си или да губи невероятно много часове в път. Съвем очаквано е всичко това.

    Impossible Is Nothing
  26. 26 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 712 Весело

    До коментар [#20] от "adventure":

    Това е демоде бе човек! Мъск има ракети, които направо в морето кацат! Няколко ракети и готово! Кеф ти паралия, кеф ти анталия, кеф ти дубай!

  27. 27 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 970 Неутрално

    [quote#7:"хм"]добра новина[/quote]
    Точно обратното — новината е лоша, много лоша, защото свидетелства за задълбочаващата се разруха в железниците, а от това по-добър свидетел за разрухата в държавата едва ли има.

    Замисли се защо Австрия, Швейцария, Холандия или Белгия не са със развит автобусен транспорт за сметка на жп.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  28. 28 Профил на qlq19483213
    qlq19483213
    Рейтинг: 8 Неутрално

    От работещи в БДЖ знам, че служители отиват за нощна смяна, преспиват там, а на сутринта си заминават.

    Московски знае това. някой няма ли да го накара този човек да се размърда и реши конкретен проблем, не само да си живурка в ЕСТЕ

  29. 29 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 395 Весело

    До коментар [#24] от "eurogi":

    Прави си, ама като помисля, че е 30-40 км/ч и ми иде да тръгна пеша за там, където пътувам.

  30. 30 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 712 Весело

    До коментар [#28] от "qlq19483213":

    това е нищо, аз пък знам, че в министерствата идват, дремят цял ден и си отиват, и Московски го знае, ама явно и той дреме!

  31. 31 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#20] от "adventure":
    Е,Словакия е далеч все още от хиперлууп-а,имат подобни намерения за Братислава- Виена,но все пак тази технология засега е на етап първоначални тестови разработки и проби..

  32. 32 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Весело

    До коментар [#29] от "chinaski":
    Ми чак пеш не,ама ако имаш един як велосипед, със сигурност ще пристигнеш преди влака...
    Е стига да не е много далеч разбира се...

  33. 33 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Трябва на първо време съкращения на линии и персонал и ако няма съществено подобрение - закриване . Само че как ще стане ,бочо се уплаши от 5-6 пенсионера които протестираха за спирането на празните влакове из габровския балкан .
    С бочо агонията няма край

  34. 34 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 924 Неутрално




    [quote#3:"victorionl.bg"]трябва една частна БДЖ компания, да купи хубави вагони и да предлага високо скоростни влакове, тогава бих се возил!
    [/quote]
    И като тръгнат онези,дето цапотят графити,като започне едно рисуване,писане,крадене от вагоните/не са само циганите/ и цялата хубост ще отиде на кино.
    И само като корекция-щом е частна,няма как да бъде БДЖ.БДЖ-Български Държавни Железници.По принцип разбирам идеята за частна железница.

  35. 35 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#31] от "eurogi":

    не са толкова далеч, най-близо са от всички останали. Имат подписан договор, в момента търсят първоначално финансиране от няколко стотин милиона (което не се очаква да е особен проблем), а целия проект ще струва сигурно 2-3милиарда и по план (вече подписания договор) трябва да е завършен до 2020г, което е доста скоро... не вярвам за това време да си направим тунела под Кресна ние.

  36. 36 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 924 Неутрално

    До коментар [#33] от "tenevski":

    Точно съкращението на линии,спирането на влакове изпрати много пътници към автобусите.

  37. 37 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#32] от "eurogi":

    и няма да е само до виена, а до кошице и будапеща:

    http://www.marketwatch.com/story/the-hyperloop-is-about-to-be-built-but-not-in-california-2016-03-25

  38. 38 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 282 Неутрално

    И през миналата година имаше ремонти по натоварени ЖП линии. Това доведе до логичен спад в превозените пътници. Дори съм изненадан, че е толкова малък.

    Това в допълнение на съвсем правилните наблюдения, че БДЖ ПП е мръсно, раздрънкано и бавно.

  39. 39 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#35] от "adventure":
    Абе така е,но много се съмнявам да стане до 2020 година...то няма дори прототип все още..сложи неизбежните забавяния и задължителното надхвърляне на проектните цени.Смятай го най-рано 2025 и на поне двойно по-високи от планираните стойности..

  40. 40 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    [quote#18:"vassilun"]Британските железници имат ли "социална" функция?! [/quote]

    Мчи британските железници 1/3 от приходите им са субсидии от бюджета. Без тех са жива загуба и дефолт.

    http://orr.gov.uk/__data/assets/pdf_file/0020/11945/gb-financial-infographic-2012-13.pdf

  41. 41 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    Качество.

    Fail with honour then succeed by fraud
  42. 42 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 952 Любопитно

    С влак се пътува само ако няма с какво друго. С кола е ясно, с автобус - също, аз предпочитам кола, велосипед и пеш. С влак ми е кеф в чужбина, щото там влакът лети, чисто и удобно, а най-вече бързо (Париж - Брюксел примерно).

    БДЖ е докарано до това дередже напълно умлишлено, щото и досега се управлява по комунистически, за него лек НЯМА!

  43. 43 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    не е работа да се изсипват милиарди...всички политици след прехода използват бдж като дойна крава и го съсипват систематично понеже също една значителна част от тях имат и транспортни фирми...отделно прекалено ниските цени на билети и влакове по маршрути без пътници,даването на лиценз на 'частен' товарен превозвач който обира каймака а именно товарните превози извуршването на най-скъпите и безмислени ремонти...може да пиша до утре и то само от лични впечатления без да съм навътре в нещата..

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  44. 44 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 682 Неутрално

    До коментар [#28] от "qlq19483213":
    Ами петрбурски се размурда по времето Борисов 1 като демонтира железопътната линия до гара Пионер за да не минава покрай ЕСТЕ!

  45. 45 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#40] от "dosetliv":
    Пътническите превози на много малко места по света са печеливши..

  46. 46 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#39] от "eurogi":

    може да си прав за забянето и оскъпяването но дори така да е, пак ми се струва страхотно предложение... колко ли туристи ще отидат до словакия само за да се повозят на това невиждано другаде чудо... да не говорим и че ще бъда наистина удобно.

  47. 47 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    [quote#5:"Je suis Haskovo"]БДЖ - поредната дупка, от която всяка година изтичат милиони. [/quote]Стотици милиони. Само за БДЖ субсидията е близо 200 милиона всяка година. ЗА НКЖИ, която поддържа жп линиите - близо 400 милиона. И така общо над половин милиард. Срещу което получаваме вмирисиани влакове дето пъплят със скорост 60км/час.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  48. 48 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#19:"Ogiigo"]Краус, който си пускаше автобусите от гарите няколко минути преди тръгване на влаковете в същите направления[/quote]
    Еми конкуренция?
    Конкуренцията и демокрацията не бяха ли това към което се стремим??

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  49. 49 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4692 Неутрално

    [quote#40:"dosetliv"]Мчи британските железници 1/3 от приходите им са субсидии от бюджета. [/quote]

    Това е вярно, но субсидиите намаляват с всяка година! И субсидиите са високи за железниците в Уелс и Шотландия. За Англия са само 2 GBP на пътник (27% от бюджета на железниците)!

  50. 50 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 920 Неутрално

    Ще ви кажа за мен. При тази цена на билетите, на мен ми е по-изгодно да пътувам с автобус.
    Маршрута ми е София - Търново - София.
    Качеството е съразмерно на Първа класа, като пътуване автобус София - Търново - 3 1/2 часа,
    София - Г.Оряховица - 5 часа, а след това "градски транспорт" още час

    По-скоро мнение трябва да дават хора от Плевен, Пловдив, Варна и Бургас.

    То и за това е мрънкането за герберската простотия за магистрала Хемус, че трасето и дублира ЖП магистралата, вместо Бате Бойко да НИ я построи по сега действащият път. Ама силно излезе плевенското лоби...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  51. 51 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1654 Весело

    До коментар [#50] от "Управляващ опозиционер (реформатор)":

    В момента когато Хемус е готова, Търново ще изпадне в забвение.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  52. 52 Профил на Yossarian
    Yossarian
    Рейтинг: 289 Весело

    Няма проблем, ще компенсираме с допълнителна субсидия.
    Що да променяме системата точно сега?

  53. 53 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7710 Неутрално

    Ще губят, като няма нито качество, нито точност, нито обслужване. Стари, раздрънкани, мръсни влакове, никога не пристигат навреме, защо да пътуваме с тях.

  54. 54 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    Железниците губят, автобусите печелят, Доган е щастлив. Гарантирано от Герб.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  55. 55 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    Не пътувам с влак, защото от Септември до Разлог е 5 часа. До Септември от Хасково е почти толкова. Ако не случиш на връзки, пътят си е един ден. Същото разстояние с кола се изминава без бързане и с едно кафе за 4 часа.
    Не вярвам в ренесанса на БДЖ, защото втората линия от Пловдив до Свиленград се строи по-бавно от времето на Фердинанд, с повече техника и фирми от повече националности.

    Еретик
  56. 56 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 793 Неутрално

    БДЖ трябва да остане държавна, защото частния инвеститор ще вложи пари само за и сега печеливши дестинации. Ясно е, че трябва да се дотира, но да се засили контрола и да се спрат кражбите и безстопанствеността по високите етажи на компанията

    malart.blog.bg
  57. 57 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 566 Любопитно

    То остана ли нещо, което да носи в заглавието си думата "държавно" или " народно", и да работи кто хората, и всичко да му е наред?
    Последно една народна банка проспа кражбата на десетилетието в България.

    Every cradle is a grave.
  58. 58 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 733 Весело

    най-слабите бокови министри са транспортните. през годините - двама на брой. вторият - несменяем.
    защо?

  59. 59 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    [quote#49:"vassilun"]но субсидиите намаляват с всяка година[/quote]

    Обаче като погледнеш глобално:

    БГ - 140 млн лева субсидия = 20 лв/ калпак
    УК - 4 милярда фунти субсидия = 60 фунти = 155 лева / бомбе / чалма

    Туй значи че бедежето е 7 пъти по- либерално от английското и е далеч напред с Реформите.

  60. 60 Профил на mtsvetanov
    mtsvetanov
    Рейтинг: 513 Неутрално

    R.I.P. БДЖ

    Поредното велико достижение на прехвалените комунисти...

  61. 61 Профил на mark_watney
    mark_watney
    Рейтинг: 13 Неутрално

    До коментар [#8] от "niakoi_si":

    По конституция държавата има право да установи монопол върху железопътния транспорт. Затова и железниците ни са на този хал.

  62. 62 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    До коментар [#59] от "dosetliv":

    Коментар трепач! Точен и патриотичен!
    +++++++++++++++++++++++

    Еретик
  63. 63 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#19] от "Ogiigo":
    [quote#19:"Ogiigo"]Всички плащаме винетки за пътуване по пътищата, за железницата такива приходи няма![/quote]
    Нещо си се объркал - всяка година отиват около 200 млн. лв. за субсидиране на пътническите ЖП превози (което е около 90% от приходите на железницата от пътнически превози). Отделно сега държавата иска да изплати дълговете на железницата с концесия на летището. Държавата и в момента нарушава европейското законодателство с огромните субсидии спрямо приходите на железницата. Модернизация се прави (част от дълга е натрупан точно заради това), просто разходите за железницата са много по-големи от тези за пътища, затова ти се струва, че не се наливат пари за железниците. БДЖ нямат друг вариант освен да закриват линии - и те всъщност си бяха направили план и искаха да закрият поне най-нерентабилните линии с доходност под 5% (които бяха над 100), но тогава синдикатите, циганите и пенсионерите скочиха и по "социални" причини бе спрян плана на железниците и в крайна сметка закриха само част от тези линии.

  64. 64 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#59] от "dosetliv":
    Първо субсидията никога не е била 140 млн, а се движи около 200 (за 2016 я бяха обявили 175 млн).
    Второ изводите ти са изцяло грешни - субсидията представляваше около 90% от приходите от пътнически превози. Сега направиха оптимизации и твърдяха, че ще подобрят процента до 80%. Няма никакъв смисъл от сравнения с европейски железници - БДЖ обслужва прекалено много линии с нищожна рентабилност (под 5%), така че много трудно ще стигне заветната цел субсидията да е само 50% от приходите от пътнически превози. С тази огромна субсидия БДЖ са извън всякакви европейски регламенти.

  65. 65 Профил на novalis
    novalis
    Рейтинг: 233 Неутрално

    В някои ситуации пътуването с влак е по-бързо от автобус. Например дестинацията Ямбол-Пловдив (1автобус дневно) за автобус отнема 3 часа, а с влак (бърз) отнема 2часа и 45 минути.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  66. 66 Профил на ggd17368780
    ggd17368780
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ами как да пътуваш с влак, жена ми и детето пътуваха скоро от Стара Загора да Бургас , имаше само един директен влак на отиване , а връщането беше с влак след 22,00 часа.Всички други влакове са със смяна на някоя гара.Два големи града в България нямат удобна ж.п.връзка ,това е!Тъжна история!!

  67. 67 Профил на drumbass
    drumbass
    Рейтинг: 244 Неутрално

    [quote#19:"Ogiigo"]правят магистрали като се влагат млр. левове (което е хубаво), но за железниците няма такива пари нито за локомотиви, нито за вагони, нито за ремонт на пътя, позволяващ по-високи скорости! Всички плащаме винетки за пътуване по пътищата, за железницата такива приходи няма! [/quote]

    това не е съвсем вярно, освен това се бъркат понятия като инфраструктура и превозвач. ЕС дава милиарди както за пътища, така и за железопътни линии. Друг е въпросът, че жп инфраструктурата излиза доста по-скъпо, а и нашите нямат капацитет да обновят едвам едвам повече от една линия. За капак поради горното или други причини, половината жп-бюджет отива за софийското метро.

    що се отнася до винетките и жп приходите, операторите плащат някакви такси за железопътната инфраструктура. Дали са адекватни не мога да коментирам, но така или иначе то и трафик засега няма чак толкова много.

    [quote#20:"adventure"] Словакия не се направи един hyperloop и да се стига до морето за 20-30мин... това ще удари в земята всичко останало като транспорт и няма да струва повече от рехабилитацията на настоящето жп трасе. [/quote]

    Не се вързвайте толкова на бомбастични прес релийзи. Такъв "лууп" засега няма и няма скоро да се построи. Да не говорим че тази технология със все напъни на Мъск няма да се внедри през следващите минимум 20г., а цената за изграждане и поддръжка е в пъти над класически жп-транспорт. Икономическият й потенциал е единствено конкуренция на самолетния транспорт по натоварени дестинации на средна (с много уговорки голяма) далечина между мега-милионни метрополиси, без междинни спирки. Мога да се обзаложа, че в България такава технология няма да видим, поне не и този век. Но то не че ни и трябва. Съвременните влакове които развиват мизерните в наши дни 240+ км/ч са ни напълно достатъчни.

    [quote#35:"adventure"]Имат подписан договор, в момента търсят първоначално финансиране от няколко стотин милиона (което не се очаква да е особен проблем), а целия проект ще струва сигурно 2-3милиарда и по план (вече подписания договор) трябва да е завършен до 2020г,[/quote]

    Търсят големи шарани. Първо 2-3милярда малко ме съмняват, второ проектът дори и при тези параметри и дори да приемем, че технологията (ще) е налична, не е икономически рентабилен. Първо че такъв народ няма, били те и 2 столици (Братислава е колкото Варна, а Виена може и да е малко по-малка от София), второ че към момента има 2 жп линии, поне 2 оператора и сума ти автобусен транспорт, като разстоянието се взема за 60минути на цена от под 10 евро в посока! Каква ще е файдата това време да се намали и колко ще струва това удоволствие? Но ако сте убедени, че ще стане, вземете си акции.

    [quote#36:"gobay"]Точно съкращението на линии,спирането на влакове изпрати много пътници към автобусите. [/quote]

    и така е и не е така. оптимизиране трябва да има, но с оглед привличане на пътниците, а не дундуркане на 2 човека 100 часа между две паланки в издънен подвижен състав.

    [quote#46:"adventure"] колко ли туристи ще отидат до словакия само за да се повозят на това невиждано другаде чудо... да не говорим и че ще бъда наистина удобно. [/quote]
    трудно е да се каже. Вярно, че ще привлече определен сегмент, но това са/сме т.нар. нърдове. Масовият турист е като на слънчев бряг - яде, пие и се весели за без пари.

    Какво значи "удобно"? Съща така дали няма да е опасно?

    [quote#66:"ggd17368780"]Два големи града в България нямат удобна ж.п.връзка ,това е!Тъжна история!! [/quote]

    Удобна връзка - прав сте, директна не е необходимо. Трябва просто добро разписание. Една смяна в Карнобат не е такъв проблем, стига да я има и всичко да става бързо, лесно и удобно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK