Държавата иска концесионерът на летището в София да построи нов Терминал 1

Сега Терминал 1 обслужва нискотарифните компании.

© Надежда Чипева, Капитал

Сега Терминал 1 обслужва нискотарифните компании.



Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията откри процедура за предоставяне на концесия на летище София.


Минималните изисквания към участниците са да имат опит като летищен оператор на поне едно международно летище с пътникопоток, надхвърлящ 6 милиона пътници годишно; да разполагат с необходимото техническо оборудване, както и с квалифициран технически персонал; да имат опит при изграждането на летищна инфраструктура; както и да дадат надеждни гаранции за осигуряване на финансирането, съобщи пресцентърът на министерството.


При оценката на офертите с най-голяма тежест ще е размерът на еднократното и годишно концесионно плащане - 55 на сто. Съотношението между еднократното и годишното плащане в рамките на този критерий е 90 към 10. Държавата се надява да получи авансово поне 570- 580 млн. лв., за да покрие с тях задълженията на БДЖ, а общите приходи от концесията се изчисляват на 1.1 млрд. лв., по предишни изказвания на министър Ивайло Московски. Сега в документите е поставено условието първото плащане да е не по-малко от 550 млн. лв. без ДДС.




Бизнес предложението за опериране на летище София ще има относителна тежест 25 на сто в общата оценка на офертата.


Инвестиционната програма и размерът на инвестициите ще формират 15 на сто от оценката, амерките за сигурност - с 5 на сто.


Срокът на концесията е 35 години.


Участникът, определен за концесионер, поема задължението да извършва годишни концесионни плащания от първата година до края на срока на концесията, в размер на процент от нетните приходи за съответната година, определен съгласно офертата на концесионера, но не по-малко от 7 на сто от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, които са свързани с ползването на обекта на концесия.


Размерът на годишното концесионното плащане не може да бъде по-малък от 9 957 000 лева без ДДС.


Концесионерът ще има задължение да реализира инвестиции в размер не по-малък от 306 545 000 лева без ДДС за срока на концесията. Като инвестициите ще включват изграждането на нов пътнически Терминал 1 със седем ръкава и 5 входа-изходи за пътници с капацитет на обслужване 3 000 000 пътници годишно, както и други дейности за развитие на летищната инфраструктура.


Други задължения на бъдещия концесионер са изпълняването на Бизнес предложение за опериране на летище София, което включва и социална програма, както и предприемането на всички необходими мерки за сигурност на летището.


Обявлението за процедурата е публикувано в Официалния вестник на Европейския съюз, в Националния концесионен регистър и е обнародвано в електронната страница на "Държавен вестник".


Обявлението, Документацията за участие в откритата процедура и приложенията към нея, са публикувани а страницата на министерството https://www.mtitc.government.bg/page.php?category=755&id=9140.


Сега пътниците на софийското летище са около 4 млн. годишно. Според интервю на Московски в "Стандарт" в средата на май интерес са заявили летищата в Мюнхен, Франкфурт, Цюрих, Ванси, Лион, Дъблин, инвестиционният фонд зад "Хийтроу". БСП вече се обяви против концесията, както заради наливането на пари в БДЖ, така и по принцип, защото не било нужно. От ДСБ пък изразиха съмнение, че процедурата се прави конкретно за "Фрапорт". Нискотарифната "Райънер" също изрази скептицизъм към процедурата.

Ключови думи към статията:

Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nikitovanch
    nikitovanch
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Трябва да се направи нещо по въпроса така е. То и без това този Терминал е за събаряне и правене наново, дори да се опитат да го ремонтират пак няма да е функционален, защото авиацията се е променила през последните 50год. Но 600 000млн. първоначална такса+ 300 000 млн. инвестиция за теминал и отделно висока концесионна такса си удари 1млрд., както предричаха.

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  2. 2 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4701 Гневно

    Огромна глупост е да дадеш нещо на концесия за 35 години и да поискаш в началото да бъде платено 90% от концесионното плащане! А още по-голяма глупост е да налееш тези стотици милиони в бездънната яма БДЖ!

  3. 3 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    **Като инвестициите ще включват изграждането на нов пътнически Терминал 1 със седем ръкава и 5 входа-изходи за пътници с капацитет на обслужване 3 000 000 пътници годишно, както и други дейности за развитие на летищната инфраструктура.**
    Абсурд! Държавата хептен изтреще.

  4. 4 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1282 Неутрално

    поредното ритуално заколване на една от малкото останали "златни" държавни кокошчици.

  5. 5 Профил на nikitovanch
    nikitovanch
    Рейтинг: 684 Весело

    До коментар [#2] от "vassilun":

    Това с БДЖ-то си е колосална простотия, така е. Тези пари, ако отидат за нещо по-съществено ще е много добре, но така са решили, така са направили. Да очакваме този милиард да изчезне за норматив.

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  6. 6 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 401 Неутрално

    "интерес са заявили летищата в Мюнхен, Франкфурт, Цюрих, Ванси, Лион, Дъблин"

    Къде е това Ванси? Да не би да става дума за летищния филиал на инфраструктурния гигант Vinci?

    От изброените летища, Мюнхен е най–добре организираното. Дано и София да се доближи до него като стандарт.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  7. 7 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 458 Весело

    Какво и има на таксата? Ще стане хъбче и ще се изплати. Тук хъбче, там хъбче и ще станем Хъбчестан. Само от рента ще живеем. Операторът на апартаменти знае...

  8. 8 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 733 Весело

    мдааа, така започваха и приватизационните сделки едно време - дай 2 млрд за булгартабак, дай 2 млрд за бтк,...
    по стар метод - направи се на луд, откажи сериозните играчи, па си разиграй коня!

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4701 Разстроено

    Летището трябва да се концесионира, но скането за 90% авансово плащане е на принципа "след нас и потоп"!

  10. 10 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 740 Неутрално

    трябва да се построи НОВ терминал 3 от северната страна, с връзка към метролиния 3 и бул. Ботевградско шосе. Всичко друго е малоумие.

    седеньето го зголемува задникот
  11. 11 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#2] от "vassilun":

    и да поискаш в началото да бъде платено 90% от концесионното плащане!
    ---------------------------------------------
    Чети , преди да пишеш.
    90:10 е тежестта за оценка .
    ворст кейс сценарио е 550 млн еднократно и по 10 за всяка година от концесията, т.е. общо 350 милиона

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  12. 12 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 675 Неутрално

    По проста сметка излиза към 30млн годишно да излезе концесията. Което звучи достатъчно изгодно.
    Трудно би се намерил инвеститор, който спокойно да даде тези пари, но желаещи винаги изникват.. Най-малкото някой световен оператор може да си направи малък хъб в София, както емиратите направиха в Белград.

  13. 13 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    До коментар [#6] от "c.b.o.":

    Мюнхен изглежда добре, защото е чистак ново, направено на зелено, за разлика от Франкфурт, което постоянно е надграждано.
    Мюнхен обаче нямат грам опит с летища извън Бавария.... интернационалният опит обаче е важен за такива начинания.

  14. 14 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Терминал 1 трябва просто да се затвори завинаги. Поддържането на два терминала е просто за осигуряване на хляб на онези душици, които сега вегетират там и обслужват 15 полета дневно. Ако терминал 2 няма достатъчно капацитет, просто трябва да се разшири. Това се прави навсякъде, не е нужно да се преоткрива топлата вода.

  15. 15 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 733 Весело

    [quote#5:"nikivan"]Това с БДЖ-то си е колосална простотия, така е.[/quote]
    ако концесионер на летището стане една определена фирма да знаеш, че връзката с бдж е повече от очевидна.
    и че искания милиард ще се случи само на счетоводни хватки.

  16. 16 Профил на axd08488844
    axd08488844
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Поредната измишльотина... Терминал 2 като отидеш на него все едно бомба е паднала и няма жив човек, те ще строят нов терминал. Никаква връзка с реалноста...

  17. 17 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1285 Неутрално

    До коментар [#10] от "Пипера е много лют":

    Абсолютно си прав!

  18. 18 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 233 Неутрално

    "Бизнес предложението за опериране на летище София ще има относителна тежест 25 на сто в общата оценка на офертата."

    това според мен е ключа към глупостта на тази концесия, освен отдавна рекламираната идея 550млн лева да се налеят в бездънната каца БДЖ. Но този цитат отгоре показва как на никой не му пука как ще се управлява летището (което е основната идея на една концесия), а само да се прибират пари възможно най-много и възможно най-скоро.

    Концесионера ще набие такива такси след това, че всички лоукост ще избягат надалеч... много тъпо.

  19. 19 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7545 Неутрално

    Той Московски утре може да поиска концесионерът да плати и дълговете на България.

  20. 20 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1666 Разстроено

    [quote#18:"adventure"]Концесионера ще набие такива такси след това, че всички лоукост ще избягат надалеч[/quote]

    Това им е целта. Но не само лоукостовете ще избягат, а и другите авиокомпании. Всички трябва да летим с ТИМ еър и толкоз.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  21. 21 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 401 Неутрално

    До коментар [#13] от "Ф.Нинов":

    Франфурт е пренатоварено, истинска лудница по празниците/ваканциите. Ако летя с Луфханза, особено извън Европа, предпочитам да правя връзка до София през Мюнхен.

    Не знам колко опит имат, верно, че летището в Мюнхен се управлява от дружество със собственици Бавария (51%), Мюнхен и федералното правителство (Германия), ама за 15–на години пътникопотокът се е увеличил двойно, което не е никак малко предвид засилената конкуренция в сектора.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  22. 22 Профил на Rob Roy
    Rob Roy
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#20] от "Хриси":

    Такси се плащат навсякъде. На практика няма как да се намери концесионер, който да поддържа летището без такса. Принципно за мен е по-добре държавата да е по-далеч от летището, ясно е че освен да съсипват, друго не могат родните политици.

  23. 23 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Концесията няма връзка с нов строеж.
    Да подготвят обществена поръчка, не да крадат по явен начин.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  24. 24 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#18] от "adventure":

    Концесионера ще набие такива такси след това, че всички лоукост ще избягат надалеч...
    ------------------------------------
    И се пита в задача като как концесионерът , след като :
    1. е наброил авансово минимум 550 милки (виж статията)
    2. плаща всяка година % от нетните приходи, но минимум
    9, 957 милки (пак виж статията)
    3. трябва да инвестира други 300+ в терминал (пак там)
    ще си избие тези разходи с летище без пътници....
    Прибери си вересиите, който и да си ти на Небето....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  25. 25 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 838 Неутрално

    [quote#20:"Хриси"]Всички трябва да летим с ТИМ еър и толкоз. [/quote]
    И само в една посока

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  26. 26 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#22] от "fifth":

    много важен е РАЗМЕРЪТ на таксите, както и това дали НАШИТЕ хора си ги плащат. Наскоро Райънер повдигнаха въпроса с един дълг на България Ер към София еърпорт

    седеньето го зголемува задникот
  27. 27 Профил на Здравко Здравков
    Здравко Здравков
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Много акуратно е искането на държавата, защото това летище има потенциал и следователно ще има много желащи международни оператори да го вземат. Така хем пътниците ще са доволни, хем държавата, хем концесионера.

  28. 28 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#24] от "qwertqwert":

    прост пример с напълно случайни цифри, тъй като не ми се рови за точни, а и не е това целта на примера:

    ако в момента такса за 1 пътник е 10евро и има 4милиона пътници (общо 40мил. евро), като дойде концесионера таксата може да стане 40евро и да останат 2милиона пътници (80млн евро).... ето така се изкарват пари с вдигане на таксите.

    Нали се сещаш, че колкото и да се вдигнат таксите, винаги ще има пътници. Въпроса е да се намери правилното съотношение и също каква е стратегията... бързи пари и мързелуване или инвестиране в бъдещето...

  29. 29 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    До коментар [#21] от "c.b.o.":

    Ами 1951 г. л-ще Франкфурт е имало размерите на българска автогара: http://famgus.se/Postcards/Aviation/VerlagCloos/CKF-Connie801.jpg
    Проблемът е постоянното надстрояване и разширение, както и пречките свързани с това (например при последното разширение преместиха цял химически завод заради новата писта).
    Трябва да се прави разлика м/у л-ще Франкфурт и фирмата Фрапорт, оперираща в десетки държави.... чийто главни акционери са провинция Хесен и община Франкфурт.

  30. 30 Профил на Здравко Здравков
    Здравко Здравков
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#26] от "Пипера е много лют":

    Ако беше друга обвиняващата компания би подбудило интерес на ЕК и би разследвала случая, но всеки знае как процедира дадената нискотарифна компания и вече никой не ѝ обръща внимание, защото в повечето случай си говорят заради скандала без да са се запознали със случая.

  31. 31 Профил на pamplemousse
    pamplemousse
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#10] от "Пипера е много лют":

    Готина идея, само да не ти се налага трансфер на друг терминал Ако се прави терминал от страната на Ботевградско шосе, ще е необходима и съответната инфраструктура за трансфери. А това доста ще оскъпи цялата работа. Та мисля, че засега най-вероятно ще остане вариантът с реконструкцията на Т1

  32. 32 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 969 Неутрално

    [quote#9:"vassilun"]авансово плащане е на принципа "след нас и потоп"![/quote]
    Така и ще се случи, след тях ще бъде потоп. Потопа ще го консумират овцете, а реализираните от унищожаването на държавата комисионни играят ролята на Ноев ковчег за управляващите ни мръсници, които благополучно ще консумират по други ширини. Може да се получи много интересна далавера - концесия за летището, прибиране на еднократната вноска (спокойно, няма да забравят комисионната), наливат я в дупката БДЖ, криво ляво я стабилизират, след което приватизират оздравената БДЖ (не забравят комисионната).

  33. 33 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Да, трябва концесионера да направи съществени подобрения и то и това му е работата в крайна сметка. Да са доволни потребителите, да има работа за работниците, да е на печалба. А, дано!

  34. 34 Профил на Здравко Здравков
    Здравко Здравков
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#28] от "adventure":

    Явно нямаш идея как се оперира летище. Те да не би да печелят само от летищни такси? Вътре има магазини, ресторанти, кафенета и какво ли още не. Те или си плащат наем, или са собственост на оператора. При по-голям пътникопоток ще има повече клиенти, повече пари, по-голям наем, по-голяма печалба за летището. Също е важна и рекламата.

  35. 35 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 401 Неутрално

    До коментар [#29] от "Ф.Нинов":

    Съгласен за разликата, но аз коментирах цитираните летища "в Мюнхен, Франкфурт, Цюрих, Ванси (където и да е това), Лион, Дъблин".

    А за акционерите на Фрапорт не знаех, но явно и това е "държавна фирма" като оператора на летище Мюнхен. Не знам дали е по–добре от изцяло частна фирма, ако изобщо има такива сред летищните оператори,

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  36. 36 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2432 Неутрално

    това летище и пълна порнография , от единия терминал няма начин да се отиде до другия ,особено след 20 часа ,или пък те рекетират разни шушляци ,отбягваме го и изобщо не желаем да си дърпаме нервите на това летище

  37. 37 Профил на Миркони
    Миркони
    Рейтинг: 740 Весело

    Очаквайте скоро в Българската Коледа "Да помогнем на БДЖ със задълженията"

  38. 38 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2809 Любопитно

    [quote#21:"c.b.o."] че летището в Мюнхен се управлява от дружество със собственици Бавария (51%), Мюнхен и федералното правителство (Германия)[/quote]
    обаче видиш ли държавата е лош стопанин

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  39. 39 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 336 Неутрално

    До коментар [#31] от "pamplemousse":

    по-изгодно ще е да пробият тунел под летището и да го вържат с Ботевградско, вместо да минава през катуна с легналите полицаи

  40. 40 Профил на madcat
    madcat
    Рейтинг: 233 Неутрално

    А не е ли по-добре да се разшири Терминал 2 и Терминал 1 направо да се закрие? Направиха метро за сумати милиони до новия терминал а все още половината самолети излитат от стария? Явно така се харчат чужди (европейски) пари.

  41. 41 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#28] от "adventure":

    Нали се сещаш, че колкото и да се вдигнат таксите, винаги ще има пътници.
    --------------------------
    Примерът ти е несъстоятелен.
    Първо Солун и Белград са на по една крачка, та доенето на кравата не е безкраен процес.
    Второ при 4 милиона пътници за миналата година Летище София има 5 (ПЕТ) милиона печалба, хайде погледни пак какво трябва да плати концесионера...

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  42. 42 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    До коментар [#35] от "c.b.o.":

    Значи във ФРГ правят разлика м/у фирми с държавано участие (държавата ФРГ) и регионално (провинции и общини).
    Но и в двата случая "държавата" не се меси в оперативния бизнес (например да спаси добре платените чистачки от съкращение), а чака тлъст дивидент.
    Иначе Фрапорт си е нотирано на борсата публично акционерно дружество с 32% фрийфлоут, влизащо в реномирания MDAX индекс на 50-те най-големи средни герм. предприятия. 9% от акциите държи друг стар познайник - Луфтханза.
    В момента акцията не ще да върви нагоре заради катстрофалните финасови резултати, очакавани да им донесе л-ще Анталия, което също е под тяхната шапка.
    https://www.comdirect.de/inf/aktien/detail/chart_big.html?ID_NOTATION=3188992&timeSpan=SE&chartType=MOUNTAIN&openerPageId=aktien.detail.chart.middle&BRANCHEN_FILTER=false&INDEX_FILTER=false&ID_NOTATION_INDEX=&fromDate=10.06.2001&toDate=03.06.2016&interactivequotes=true&useFixAverage=true&fixAverage0=0&;fixAverage1=0&freeAverage0=&freeAverage1=&freeAverage2=&chartIndicator=&indicatorsBelowChart=VOLUME&indicatorsBelowChart=

  43. 43 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 712 Неутрално

    [quote#28:"adventure"]Нали се сещаш, че колкото и да се вдигнат таксите, винаги ще има пътници. [/quote]
    Не само ти си мислиш така, и един куп гьонове и чугуни. Затова вече е много по-лесно и евтино да се вземе самолет от Истанбул или Букурещ, отколкото от София, да не говорим за Варна.

  44. 44 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    До коментар [#38] от "дерибеев":

    Държавата може да е доста добър стопанин, ако не се меша в оперативните дейности и остави предприятието да работи на пазарен принцип, а тя да е само пасивен акционер, чакащ през месец май да му кихнат годишния дивидент.

  45. 45 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 401 Неутрално

    [quote#38:"дерибеев"]обаче видиш ли държавата е лош стопанин
    [/quote]

    Не трябва да се генерализира и обобщава по подобен начин. В случая с летище София е очевидно, че има потенциал за развитие, но в същото време сегашният оператор не разполага с необходимия опит. Освен това, на българската държава й трябват ликвидни средства за други проекти. Ако се направи както трябва, концесията може да бъде от полза на всички.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  46. 46 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 401 Неутрално

    До коментар [#42] от "Ф.Нинов":

    Така е, управлението на "държавни фирми" в страни като Германия и Франция няма нищо общо с дивотиите, които сме виждали и виждаме у нас. Но там нямат същия проблем с корупцията като нас.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  47. 47 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#45] от "c.b.o.":
    имаш предвид , че държавата не може да наеме 5 мениджъра заедно с екипите им не повече от 30-50 човека ?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  48. 48 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 712 Неутрално

    [quote#24:"qwertqwert"]ще си избие тези разходи с летище без пътници....[/quote]
    много просто, ще се променят условията за концесиониране. Впоследствие.

  49. 49 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 630 Неутрално

    [quote#12:"sv3tli0"]По проста сметка излиза към 30млн годишно да излезе концесията. Което звучи достатъчно изгодно. [/quote]

    Доста изгодно за бъдещия концесионер. Само летищните такси са над 100 млн. годишно и то сега при 4 млн. пътника. За следващите 35 г. пътникопотокът в света ще се увеличи около 5.5 пъти. В България, дори да сме на последно място по темпове на растеж, пак за 35 г. ще се увеличи поне 2 пъти ( 2% годишно при 5-6% за останалия свят), респ. и летищните такси и всички други приходи, свързани с пътникопотока.

    На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  50. 50 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    До коментар [#46] от "c.b.o.":

    До края на ХХ век герм. политици яко се мешаха във фирмите с държавно участие с цел да угодят някому за да спечелят избори/останат на власт.
    С настъпването на ХХI век - започна нова прагматична ера, при която единствено финансовите резултати играят роля, а останалите там муйковци... кучета ги яли.

  51. 51 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 401 Неутрално

    До коментар [#47] от "дерибеев":

    Може, рзабира се. Но след това трябва както ефективен контрол, така и ненамеса в оперативната работа. Границата е тънка, и затова в стани като БГ всеки нов министър гледа на подобни дружества като на бащиния. Докато имаме проблем с корупцията, и то в такива размери, винаги ще е по–вероятно отколкото не да имаме поредното БДЖ.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  52. 52 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#31] от "pamplemousse":

    инфраструктура за трансфери между терминали? кеф ти автобус, кеф ти още 500 метра релси за метро. сега трансфера между Т1 и Т2 знаеш ли какъв е? при положение, че метрото ходи до Т2, а по-натоварен е Т1?

    седеньето го зголемува задникот
  53. 53 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#24] от "qwertqwert":

    Как "Фрапорт" ще си избие инвестициите направени във Варна и в Бургас за същие период от време ? За сравнение и на двете летища построиха нов терминал, във Варна и изцяло рехабилитираха пистата и плащащ годишно по 19% от приходите. Да, приходите не от счетоводната печалба.
    И за справка летищните такси на морските летища са малко по-ниски от тези в София.

  54. 54 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#41] от "qwertqwert":


    добре, този спор няма и не може да се разреши.

    Моята основна идея е не да няма концесия а да бъде организирана по-добре... първият ми коментар е как само 1/4 от тежестта на изискванията пада върху управлението на летището, а над 2 пъти по-голяма тежест е за парите кеш в началото. Ей това за мен не е нормално и притеснително. Ти съгласен ли си с този формат?

  55. 55 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#34] от "zztop11":

    без да бъда заядлив, не мисля че ти имаш особена идея за управлението на летище. Нека ти кажа как в торонто направиха нов терминал за ако не се лъжа 4млрд и въпреки многото им магазини и ресторанти и т.н. беше най-скъпото летище в СВЕТА за приземяване на 747. (това е информация от преди 6-7г.: сега не знам как е). Та мисълта ми е, че това с магазините е отделно и аз не го коментирах него, макар че и то да е фактор.

    Прочети и предния ми коментар (54) и моля да отговориш на въпроса ми в края.

  56. 56 Профил на Здравко Здравков
    Здравко Здравков
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#54] от "adventure":

    Това е така, защото концесионерът ще дейста на принципа на пазарната икономика и ще си развие сам нещата, без държавата да му дава акъл още преди да е започнал да оперира. До сега, ситуацията на летището стоеше малко като в соца- "Ние се правим, че работим, вие се правите, че ни плащате.", но това време отмина и концесионерът сам ще си определи условията и "таргетите", които трябва да гони, за да е на печалба. Все пак тези кандидати, които са споменати не са хванати от улицата и имат опит в тези неща.

  57. 57 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 342 Неутрално

    ясноо.
    подготвят го за тимаджиите.
    щото тимаджиите се отвориха на летища
    с едно в казан, едно тука и така.
    смърдел си е бойко и смърдел ще си остане.
    кво ги лиже тея иво каментов марин и тихомир митев.
    нещо кво далавера ли му дават на тоя ипон неговия ли кво ли.

  58. 58 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 342 Неутрално

    До коментар [#27] от "zztop11":

    глупости.
    искат да го дадат на иво каменовци да лапат,
    които пък ще ползват фрапорт, като гарант за кредита,
    с който ще го вземат. кви ала бала кви пет лева.
    а парите ще налеят в хемус и железниците.
    нали и доган требва да лапа.

  59. 59 Профил на vestonosec
    vestonosec
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#57] от "mihail_p":

    Не разбрах кое е ясното. От всички оператори, които са изредени къде ги видя? Има слухове, че французи изявават голямо желание да взимат летището, но ще видим дали ще излезе истина. И ако логиката ти е, че някои от изредените гиганти ще са параван, просто не знам в кой свят живееш. Погледни малко реално на нещата и може би ще ти е по-лесно да заспиваш вечер.

    А че летището си има нужда от концесия си е ясно за всеки, който е ходил. Но не мисля, че им е добра тактиката на правителството да искат толкова голяма сума авансово.

  60. 60 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 342 Неутрално

    До коментар [#59] от "vestonosec":

    и аз не разбрах кое ясното за концесията.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK