Трябва да се направи нещо по въпроса така е. То и без това този Терминал е за събаряне и правене наново, дори да се опитат да го ремонтират пак няма да е функционален, защото авиацията се е променила през последните 50год. Но 600 000млн. първоначална такса+ 300 000 млн. инвестиция за теминал и отделно висока концесионна такса си удари 1млрд., както предричаха.
„Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
Огромна глупост е да дадеш нещо на концесия за 35 години и да поискаш в началото да бъде платено 90% от концесионното плащане! А още по-голяма глупост е да налееш тези стотици милиони в бездънната яма БДЖ!
**Като инвестициите ще включват изграждането на нов пътнически Терминал 1 със седем ръкава и 5 входа-изходи за пътници с капацитет на обслужване 3 000 000 пътници годишно, както и други дейности за развитие на летищната инфраструктура.**
Абсурд! Държавата хептен изтреще.
Това с БДЖ-то си е колосална простотия, така е. Тези пари, ако отидат за нещо по-съществено ще е много добре, но така са решили, така са направили. Да очакваме този милиард да изчезне за норматив.
„Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
Какво и има на таксата? Ще стане хъбче и ще се изплати. Тук хъбче, там хъбче и ще станем Хъбчестан. Само от рента ще живеем. Операторът на апартаменти знае...
мдааа, така започваха и приватизационните сделки едно време - дай 2 млрд за булгартабак, дай 2 млрд за бтк,...
по стар метод - направи се на луд, откажи сериозните играчи, па си разиграй коня!
и да поискаш в началото да бъде платено 90% от концесионното плащане!
---------------------------------------------
Чети , преди да пишеш.
90:10 е тежестта за оценка .
ворст кейс сценарио е 550 млн еднократно и по 10 за всяка година от концесията, т.е. общо 350 милиона
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
По проста сметка излиза към 30млн годишно да излезе концесията. Което звучи достатъчно изгодно.
Трудно би се намерил инвеститор, който спокойно да даде тези пари, но желаещи винаги изникват.. Най-малкото някой световен оператор може да си направи малък хъб в София, както емиратите направиха в Белград.
Мюнхен изглежда добре, защото е чистак ново, направено на зелено, за разлика от Франкфурт, което постоянно е надграждано.
Мюнхен обаче нямат грам опит с летища извън Бавария.... интернационалният опит обаче е важен за такива начинания.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
Терминал 1 трябва просто да се затвори завинаги. Поддържането на два терминала е просто за осигуряване на хляб на онези душици, които сега вегетират там и обслужват 15 полета дневно. Ако терминал 2 няма достатъчно капацитет, просто трябва да се разшири. Това се прави навсякъде, не е нужно да се преоткрива топлата вода.
[quote#5:"nikivan"]Това с БДЖ-то си е колосална простотия, така е.[/quote]
ако концесионер на летището стане една определена фирма да знаеш, че връзката с бдж е повече от очевидна.
и че искания милиард ще се случи само на счетоводни хватки.
Поредната измишльотина... Терминал 2 като отидеш на него все едно бомба е паднала и няма жив човек, те ще строят нов терминал. Никаква връзка с реалноста...
"Бизнес предложението за опериране на летище София ще има относителна тежест 25 на сто в общата оценка на офертата."
това според мен е ключа към глупостта на тази концесия, освен отдавна рекламираната идея 550млн лева да се налеят в бездънната каца БДЖ. Но този цитат отгоре показва как на никой не му пука как ще се управлява летището (което е основната идея на една концесия), а само да се прибират пари възможно най-много и възможно най-скоро.
Концесионера ще набие такива такси след това, че всички лоукост ще избягат надалеч... много тъпо.
[quote#18:"adventure"]Концесионера ще набие такива такси след това, че всички лоукост ще избягат надалеч[/quote]
Това им е целта. Но не само лоукостовете ще избягат, а и другите авиокомпании. Всички трябва да летим с ТИМ еър и толкоз.
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
Франфурт е пренатоварено, истинска лудница по празниците/ваканциите. Ако летя с Луфханза, особено извън Европа, предпочитам да правя връзка до София през Мюнхен.
Не знам колко опит имат, верно, че летището в Мюнхен се управлява от дружество със собственици Бавария (51%), Мюнхен и федералното правителство (Германия), ама за 15–на години пътникопотокът се е увеличил двойно, което не е никак малко предвид засилената конкуренция в сектора.
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
Такси се плащат навсякъде. На практика няма как да се намери концесионер, който да поддържа летището без такса. Принципно за мен е по-добре държавата да е по-далеч от летището, ясно е че освен да съсипват, друго не могат родните политици.
Концесионера ще набие такива такси след това, че всички лоукост ще избягат надалеч...
------------------------------------
И се пита в задача като как концесионерът , след като :
1. е наброил авансово минимум 550 милки (виж статията)
2. плаща всяка година % от нетните приходи, но минимум
9, 957 милки (пак виж статията)
3. трябва да инвестира други 300+ в терминал (пак там)
ще си избие тези разходи с летище без пътници....
Прибери си вересиите, който и да си ти на Небето....
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
много важен е РАЗМЕРЪТ на таксите, както и това дали НАШИТЕ хора си ги плащат. Наскоро Райънер повдигнаха въпроса с един дълг на България Ер към София еърпорт
Много акуратно е искането на държавата, защото това летище има потенциал и следователно ще има много желащи международни оператори да го вземат. Така хем пътниците ще са доволни, хем държавата, хем концесионера.
прост пример с напълно случайни цифри, тъй като не ми се рови за точни, а и не е това целта на примера:
ако в момента такса за 1 пътник е 10евро и има 4милиона пътници (общо 40мил. евро), като дойде концесионера таксата може да стане 40евро и да останат 2милиона пътници (80млн евро).... ето така се изкарват пари с вдигане на таксите.
Нали се сещаш, че колкото и да се вдигнат таксите, винаги ще има пътници. Въпроса е да се намери правилното съотношение и също каква е стратегията... бързи пари и мързелуване или инвестиране в бъдещето...
Ами 1951 г. л-ще Франкфурт е имало размерите на българска автогара: http://famgus.se/Postcards/Aviation/VerlagCloos/CKF-Connie801.jpg
Проблемът е постоянното надстрояване и разширение, както и пречките свързани с това (например при последното разширение преместиха цял химически завод заради новата писта).
Трябва да се прави разлика м/у л-ще Франкфурт и фирмата Фрапорт, оперираща в десетки държави.... чийто главни акционери са провинция Хесен и община Франкфурт.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
Ако беше друга обвиняващата компания би подбудило интерес на ЕК и би разследвала случая, но всеки знае как процедира дадената нискотарифна компания и вече никой не ѝ обръща внимание, защото в повечето случай си говорят заради скандала без да са се запознали със случая.
Готина идея, само да не ти се налага трансфер на друг терминал Ако се прави терминал от страната на Ботевградско шосе, ще е необходима и съответната инфраструктура за трансфери. А това доста ще оскъпи цялата работа. Та мисля, че засега най-вероятно ще остане вариантът с реконструкцията на Т1
[quote#9:"vassilun"]авансово плащане е на принципа "след нас и потоп"![/quote]
Така и ще се случи, след тях ще бъде потоп. Потопа ще го консумират овцете, а реализираните от унищожаването на държавата комисионни играят ролята на Ноев ковчег за управляващите ни мръсници, които благополучно ще консумират по други ширини. Може да се получи много интересна далавера - концесия за летището, прибиране на еднократната вноска (спокойно, няма да забравят комисионната), наливат я в дупката БДЖ, криво ляво я стабилизират, след което приватизират оздравената БДЖ (не забравят комисионната).
Да, трябва концесионера да направи съществени подобрения и то и това му е работата в крайна сметка. Да са доволни потребителите, да има работа за работниците, да е на печалба. А, дано!
Явно нямаш идея как се оперира летище. Те да не би да печелят само от летищни такси? Вътре има магазини, ресторанти, кафенета и какво ли още не. Те или си плащат наем, или са собственост на оператора. При по-голям пътникопоток ще има повече клиенти, повече пари, по-голям наем, по-голяма печалба за летището. Също е важна и рекламата.
Съгласен за разликата, но аз коментирах цитираните летища "в Мюнхен, Франкфурт, Цюрих, Ванси (където и да е това), Лион, Дъблин".
А за акционерите на Фрапорт не знаех, но явно и това е "държавна фирма" като оператора на летище Мюнхен. Не знам дали е по–добре от изцяло частна фирма, ако изобщо има такива сред летищните оператори,
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
това летище и пълна порнография , от единия терминал няма начин да се отиде до другия ,особено след 20 часа ,или пък те рекетират разни шушляци ,отбягваме го и изобщо не желаем да си дърпаме нервите на това летище
[quote#21:"c.b.o."] че летището в Мюнхен се управлява от дружество със собственици Бавария (51%), Мюнхен и федералното правителство (Германия)[/quote]
обаче видиш ли държавата е лош стопанин
А не е ли по-добре да се разшири Терминал 2 и Терминал 1 направо да се закрие? Направиха метро за сумати милиони до новия терминал а все още половината самолети излитат от стария? Явно така се харчат чужди (европейски) пари.
Нали се сещаш, че колкото и да се вдигнат таксите, винаги ще има пътници.
--------------------------
Примерът ти е несъстоятелен.
Първо Солун и Белград са на по една крачка, та доенето на кравата не е безкраен процес.
Второ при 4 милиона пътници за миналата година Летище София има 5 (ПЕТ) милиона печалба, хайде погледни пак какво трябва да плати концесионера...
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
[quote#28:"adventure"]Нали се сещаш, че колкото и да се вдигнат таксите, винаги ще има пътници. [/quote]
Не само ти си мислиш така, и един куп гьонове и чугуни. Затова вече е много по-лесно и евтино да се вземе самолет от Истанбул или Букурещ, отколкото от София, да не говорим за Варна.
Държавата може да е доста добър стопанин, ако не се меша в оперативните дейности и остави предприятието да работи на пазарен принцип, а тя да е само пасивен акционер, чакащ през месец май да му кихнат годишния дивидент.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
[quote#38:"дерибеев"]обаче видиш ли държавата е лош стопанин
[/quote]
Не трябва да се генерализира и обобщава по подобен начин. В случая с летище София е очевидно, че има потенциал за развитие, но в същото време сегашният оператор не разполага с необходимия опит. Освен това, на българската държава й трябват ликвидни средства за други проекти. Ако се направи както трябва, концесията може да бъде от полза на всички.
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
Така е, управлението на "държавни фирми" в страни като Германия и Франция няма нищо общо с дивотиите, които сме виждали и виждаме у нас. Но там нямат същия проблем с корупцията като нас.
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
[quote#24:"qwertqwert"]ще си избие тези разходи с летище без пътници....[/quote]
много просто, ще се променят условията за концесиониране. Впоследствие.
[quote#12:"sv3tli0"]По проста сметка излиза към 30млн годишно да излезе концесията. Което звучи достатъчно изгодно. [/quote]
Доста изгодно за бъдещия концесионер. Само летищните такси са над 100 млн. годишно и то сега при 4 млн. пътника. За следващите 35 г. пътникопотокът в света ще се увеличи около 5.5 пъти. В България, дори да сме на последно място по темпове на растеж, пак за 35 г. ще се увеличи поне 2 пъти ( 2% годишно при 5-6% за останалия свят), респ. и летищните такси и всички други приходи, свързани с пътникопотока.
На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
До края на ХХ век герм. политици яко се мешаха във фирмите с държавно участие с цел да угодят някому за да спечелят избори/останат на власт.
С настъпването на ХХI век - започна нова прагматична ера, при която единствено финансовите резултати играят роля, а останалите там муйковци... кучета ги яли.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
Може, рзабира се. Но след това трябва както ефективен контрол, така и ненамеса в оперативната работа. Границата е тънка, и затова в стани като БГ всеки нов министър гледа на подобни дружества като на бащиния. Докато имаме проблем с корупцията, и то в такива размери, винаги ще е по–вероятно отколкото не да имаме поредното БДЖ.
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
инфраструктура за трансфери между терминали? кеф ти автобус, кеф ти още 500 метра релси за метро. сега трансфера между Т1 и Т2 знаеш ли какъв е? при положение, че метрото ходи до Т2, а по-натоварен е Т1?
Как "Фрапорт" ще си избие инвестициите направени във Варна и в Бургас за същие период от време ? За сравнение и на двете летища построиха нов терминал, във Варна и изцяло рехабилитираха пистата и плащащ годишно по 19% от приходите. Да, приходите не от счетоводната печалба.
И за справка летищните такси на морските летища са малко по-ниски от тези в София.
Моята основна идея е не да няма концесия а да бъде организирана по-добре... първият ми коментар е как само 1/4 от тежестта на изискванията пада върху управлението на летището, а над 2 пъти по-голяма тежест е за парите кеш в началото. Ей това за мен не е нормално и притеснително. Ти съгласен ли си с този формат?
без да бъда заядлив, не мисля че ти имаш особена идея за управлението на летище. Нека ти кажа как в торонто направиха нов терминал за ако не се лъжа 4млрд и въпреки многото им магазини и ресторанти и т.н. беше най-скъпото летище в СВЕТА за приземяване на 747. (това е информация от преди 6-7г.: сега не знам как е). Та мисълта ми е, че това с магазините е отделно и аз не го коментирах него, макар че и то да е фактор.
Прочети и предния ми коментар (54) и моля да отговориш на въпроса ми в края.
Това е така, защото концесионерът ще дейста на принципа на пазарната икономика и ще си развие сам нещата, без държавата да му дава акъл още преди да е започнал да оперира. До сега, ситуацията на летището стоеше малко като в соца- "Ние се правим, че работим, вие се правите, че ни плащате.", но това време отмина и концесионерът сам ще си определи условията и "таргетите", които трябва да гони, за да е на печалба. Все пак тези кандидати, които са споменати не са хванати от улицата и имат опит в тези неща.
ясноо.
подготвят го за тимаджиите.
щото тимаджиите се отвориха на летища
с едно в казан, едно тука и така.
смърдел си е бойко и смърдел ще си остане.
кво ги лиже тея иво каментов марин и тихомир митев.
нещо кво далавера ли му дават на тоя ипон неговия ли кво ли.
глупости.
искат да го дадат на иво каменовци да лапат,
които пък ще ползват фрапорт, като гарант за кредита,
с който ще го вземат. кви ала бала кви пет лева.
а парите ще налеят в хемус и железниците.
нали и доган требва да лапа.
Не разбрах кое е ясното. От всички оператори, които са изредени къде ги видя? Има слухове, че французи изявават голямо желание да взимат летището, но ще видим дали ще излезе истина. И ако логиката ти е, че някои от изредените гиганти ще са параван, просто не знам в кой свят живееш. Погледни малко реално на нещата и може би ще ти е по-лесно да заспиваш вечер.
А че летището си има нужда от концесия си е ясно за всеки, който е ходил. Но не мисля, че им е добра тактиката на правителството да искат толкова голяма сума авансово.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
nikitovanch
Рейтинг: 624 НеутралноТрябва да се направи нещо по въпроса така е. То и без това този Терминал е за събаряне и правене наново, дори да се опитат да го ремонтират пак няма да е функционален, защото авиацията се е променила през последните 50год. Но 600 000млн. първоначална такса+ 300 000 млн. инвестиция за теминал и отделно висока концесионна такса си удари 1млрд., както предричаха.
„Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“vassilun
Рейтинг: 4680 ГневноОгромна глупост е да дадеш нещо на концесия за 35 години и да поискаш в началото да бъде платено 90% от концесионното плащане! А още по-голяма глупост е да налееш тези стотици милиони в бездънната яма БДЖ!
Лелка
Рейтинг: 1077 Неутрално**Като инвестициите ще включват изграждането на нов пътнически Терминал 1 със седем ръкава и 5 входа-изходи за пътници с капацитет на обслужване 3 000 000 пътници годишно, както и други дейности за развитие на летищната инфраструктура.**
Абсурд! Държавата хептен изтреще.
хм
Рейтинг: 1508 Неутралнопоредното ритуално заколване на една от малкото останали "златни" държавни кокошчици.
nikitovanch
Рейтинг: 624 ВеселоДо коментар [#2] от "vassilun":
„Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“Това с БДЖ-то си е колосална простотия, така е. Тези пари, ако отидат за нещо по-съществено ще е много добре, но така са решили, така са направили. Да очакваме този милиард да изчезне за норматив.
c.b.o.
Рейтинг: 316 Неутрално"интерес са заявили летищата в Мюнхен, Франкфурт, Цюрих, Ванси, Лион, Дъблин"
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИКъде е това Ванси? Да не би да става дума за летищния филиал на инфраструктурния гигант Vinci?
От изброените летища, Мюнхен е най–добре организираното. Дано и София да се доближи до него като стандарт.
puknatastotinka
Рейтинг: 418 ВеселоКакво и има на таксата? Ще стане хъбче и ще се изплати. Тук хъбче, там хъбче и ще станем Хъбчестан. Само от рента ще живеем. Операторът на апартаменти знае...
zidane
Рейтинг: 624 Веселомдааа, така започваха и приватизационните сделки едно време - дай 2 млрд за булгартабак, дай 2 млрд за бтк,...
по стар метод - направи се на луд, откажи сериозните играчи, па си разиграй коня!
vassilun
Рейтинг: 4680 РазстроеноЛетището трябва да се концесионира, но скането за 90% авансово плащане е на принципа "след нас и потоп"!
Пипера е много лют
Рейтинг: 675 Неутралнотрябва да се построи НОВ терминал 3 от северната страна, с връзка към метролиния 3 и бул. Ботевградско шосе. Всичко друго е малоумие.
седеньето го зголемува задникотqwertqwert
Рейтинг: 880 НеутралноДо коментар [#2] от "vassilun":
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?и да поискаш в началото да бъде платено 90% от концесионното плащане!
---------------------------------------------
Чети , преди да пишеш.
90:10 е тежестта за оценка .
ворст кейс сценарио е 550 млн еднократно и по 10 за всяка година от концесията, т.е. общо 350 милиона
svetlio_rm
Рейтинг: 277 НеутралноПо проста сметка излиза към 30млн годишно да излезе концесията. Което звучи достатъчно изгодно.
Трудно би се намерил инвеститор, който спокойно да даде тези пари, но желаещи винаги изникват.. Най-малкото някой световен оператор може да си направи малък хъб в София, както емиратите направиха в Белград.
Нинов
Рейтинг: 1560 НеутралноДо коментар [#6] от "c.b.o.":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Мюнхен изглежда добре, защото е чистак ново, направено на зелено, за разлика от Франкфурт, което постоянно е надграждано.
Мюнхен обаче нямат грам опит с летища извън Бавария.... интернационалният опит обаче е важен за такива начинания.
Баличея
Рейтинг: 532 НеутралноТерминал 1 трябва просто да се затвори завинаги. Поддържането на два терминала е просто за осигуряване на хляб на онези душици, които сега вегетират там и обслужват 15 полета дневно. Ако терминал 2 няма достатъчно капацитет, просто трябва да се разшири. Това се прави навсякъде, не е нужно да се преоткрива топлата вода.
zidane
Рейтинг: 624 Весело[quote#5:"nikivan"]Това с БДЖ-то си е колосална простотия, така е.[/quote]
ако концесионер на летището стане една определена фирма да знаеш, че връзката с бдж е повече от очевидна.
и че искания милиард ще се случи само на счетоводни хватки.
axd08488844
Рейтинг: 8 НеутралноПоредната измишльотина... Терминал 2 като отидеш на него все едно бомба е паднала и няма жив човек, те ще строят нов терминал. Никаква връзка с реалноста...
pro_bono
Рейтинг: 375 НеутралноДо коментар [#10] от "Пипера е много лют":
Абсолютно си прав!
adventure
Рейтинг: 223 Неутрално"Бизнес предложението за опериране на летище София ще има относителна тежест 25 на сто в общата оценка на офертата."
това според мен е ключа към глупостта на тази концесия, освен отдавна рекламираната идея 550млн лева да се налеят в бездънната каца БДЖ. Но този цитат отгоре показва как на никой не му пука как ще се управлява летището (което е основната идея на една концесия), а само да се прибират пари възможно най-много и възможно най-скоро.
Концесионера ще набие такива такси след това, че всички лоукост ще избягат надалеч... много тъпо.
Роси
Рейтинг: 6720 НеутралноТой Московски утре може да поиска концесионерът да плати и дълговете на България.
Хриси
Рейтинг: 1342 Разстроено[quote#18:"adventure"]Концесионера ще набие такива такси след това, че всички лоукост ще избягат надалеч[/quote]
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Това им е целта. Но не само лоукостовете ще избягат, а и другите авиокомпании. Всички трябва да летим с ТИМ еър и толкоз.
c.b.o.
Рейтинг: 316 НеутралноДо коментар [#13] от "Ф.Нинов":
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИФранфурт е пренатоварено, истинска лудница по празниците/ваканциите. Ако летя с Луфханза, особено извън Европа, предпочитам да правя връзка до София през Мюнхен.
Не знам колко опит имат, верно, че летището в Мюнхен се управлява от дружество със собственици Бавария (51%), Мюнхен и федералното правителство (Германия), ама за 15–на години пътникопотокът се е увеличил двойно, което не е никак малко предвид засилената конкуренция в сектора.
Rob Roy
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#20] от "Хриси":
Такси се плащат навсякъде. На практика няма как да се намери концесионер, който да поддържа летището без такса. Принципно за мен е по-добре държавата да е по-далеч от летището, ясно е че освен да съсипват, друго не могат родните политици.
полувишис
Рейтинг: 264 НеутралноКонцесията няма връзка с нов строеж.
http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnesДа подготвят обществена поръчка, не да крадат по явен начин.
Публикувано през m.dnevnik.bg
qwertqwert
Рейтинг: 880 НеутралноДо коментар [#18] от "adventure":
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?Концесионера ще набие такива такси след това, че всички лоукост ще избягат надалеч...
------------------------------------
И се пита в задача като как концесионерът , след като :
1. е наброил авансово минимум 550 милки (виж статията)
2. плаща всяка година % от нетните приходи, но минимум
9, 957 милки (пак виж статията)
3. трябва да инвестира други 300+ в терминал (пак там)
ще си избие тези разходи с летище без пътници....
Прибери си вересиите, който и да си ти на Небето....
zo
Рейтинг: 590 Неутрално[quote#20:"Хриси"]Всички трябва да летим с ТИМ еър и толкоз. [/quote]
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYИ само в една посока
Пипера е много лют
Рейтинг: 675 НеутралноДо коментар [#22] от "fifth":
седеньето го зголемува задникотмного важен е РАЗМЕРЪТ на таксите, както и това дали НАШИТЕ хора си ги плащат. Наскоро Райънер повдигнаха въпроса с един дълг на България Ер към София еърпорт
Здравко Здравков
Рейтинг: 594 НеутралноМного акуратно е искането на държавата, защото това летище има потенциал и следователно ще има много желащи международни оператори да го вземат. Така хем пътниците ще са доволни, хем държавата, хем концесионера.
adventure
Рейтинг: 223 НеутралноДо коментар [#24] от "qwertqwert":
прост пример с напълно случайни цифри, тъй като не ми се рови за точни, а и не е това целта на примера:
ако в момента такса за 1 пътник е 10евро и има 4милиона пътници (общо 40мил. евро), като дойде концесионера таксата може да стане 40евро и да останат 2милиона пътници (80млн евро).... ето така се изкарват пари с вдигане на таксите.
Нали се сещаш, че колкото и да се вдигнат таксите, винаги ще има пътници. Въпроса е да се намери правилното съотношение и също каква е стратегията... бързи пари и мързелуване или инвестиране в бъдещето...
Нинов
Рейтинг: 1560 НеутралноДо коментар [#21] от "c.b.o.":
F-Connie801.jpg
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Ами 1951 г. л-ще Франкфурт е имало размерите на българска автогара: http://famgus.se/Postcards/Aviation/VerlagCloos/CK
Проблемът е постоянното надстрояване и разширение, както и пречките свързани с това (например при последното разширение преместиха цял химически завод заради новата писта).
Трябва да се прави разлика м/у л-ще Франкфурт и фирмата Фрапорт, оперираща в десетки държави.... чийто главни акционери са провинция Хесен и община Франкфурт.
Здравко Здравков
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#26] от "Пипера е много лют":
Ако беше друга обвиняващата компания би подбудило интерес на ЕК и би разследвала случая, но всеки знае как процедира дадената нискотарифна компания и вече никой не ѝ обръща внимание, защото в повечето случай си говорят заради скандала без да са се запознали със случая.
pamplemousse
Рейтинг: 272 НеутралноДо коментар [#10] от "Пипера е много лют":
Ако се прави терминал от страната на Ботевградско шосе, ще е необходима и съответната инфраструктура за трансфери. А това доста ще оскъпи цялата работа. Та мисля, че засега най-вероятно ще остане вариантът с реконструкцията на Т1
Готина идея, само да не ти се налага трансфер на друг терминал
Мърмор
Рейтинг: 1014 Неутрално[quote#9:"vassilun"]авансово плащане е на принципа "след нас и потоп"![/quote]
Така и ще се случи, след тях ще бъде потоп. Потопа ще го консумират овцете, а реализираните от унищожаването на държавата комисионни играят ролята на Ноев ковчег за управляващите ни мръсници, които благополучно ще консумират по други ширини. Може да се получи много интересна далавера - концесия за летището, прибиране на еднократната вноска (спокойно, няма да забравят комисионната), наливат я в дупката БДЖ, криво ляво я стабилизират, след което приватизират оздравената БДЖ (не забравят комисионната).
есе
Рейтинг: 521 НеутралноДа, трябва концесионера да направи съществени подобрения и то и това му е работата в крайна сметка. Да са доволни потребителите, да има работа за работниците, да е на печалба. А, дано!
Здравко Здравков
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#28] от "adventure":
Явно нямаш идея как се оперира летище. Те да не би да печелят само от летищни такси? Вътре има магазини, ресторанти, кафенета и какво ли още не. Те или си плащат наем, или са собственост на оператора. При по-голям пътникопоток ще има повече клиенти, повече пари, по-голям наем, по-голяма печалба за летището. Също е важна и рекламата.
c.b.o.
Рейтинг: 316 НеутралноДо коментар [#29] от "Ф.Нинов":
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИСъгласен за разликата, но аз коментирах цитираните летища "в Мюнхен, Франкфурт, Цюрих, Ванси (където и да е това), Лион, Дъблин".
А за акционерите на Фрапорт не знаех, но явно и това е "държавна фирма" като оператора на летище Мюнхен. Не знам дали е по–добре от изцяло частна фирма, ако изобщо има такива сред летищните оператори,
Nikoi
Рейтинг: 726 Неутралнотова летище и пълна порнография , от единия терминал няма начин да се отиде до другия ,особено след 20 часа ,или пък те рекетират разни шушляци ,отбягваме го и изобщо не желаем да си дърпаме нервите на това летище
Миркони
Рейтинг: 675 ВеселоОчаквайте скоро в Българската Коледа "Да помогнем на БДЖ със задълженията"
дерибеев
Рейтинг: 2581 Любопитно[quote#21:"c.b.o."] че летището в Мюнхен се управлява от дружество със собственици Бавария (51%), Мюнхен и федералното правителство (Германия)[/quote]
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васобаче видиш ли държавата е лош стопанин
iceto_
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#31] от "pamplemousse":
по-изгодно ще е да пробият тунел под летището и да го вържат с Ботевградско, вместо да минава през катуна с легналите полицаи
madcat
Рейтинг: 213 НеутралноА не е ли по-добре да се разшири Терминал 2 и Терминал 1 направо да се закрие? Направиха метро за сумати милиони до новия терминал а все още половината самолети излитат от стария? Явно така се харчат чужди (европейски) пари.
qwertqwert
Рейтинг: 880 НеутралноДо коментар [#28] от "adventure":
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?Нали се сещаш, че колкото и да се вдигнат таксите, винаги ще има пътници.
--------------------------
Примерът ти е несъстоятелен.
Първо Солун и Белград са на по една крачка, та доенето на кравата не е безкраен процес.
Второ при 4 милиона пътници за миналата година Летище София има 5 (ПЕТ) милиона печалба, хайде погледни пак какво трябва да плати концесионера...
Нинов
Рейтинг: 1560 НеутралноДо коментар [#35] от "c.b.o.":
ig.html?ID_NOTATION=3188992&timeSpan=SE&ch artType=MOUNTAIN&openerPageId=aktien.detail.ch art.middle&BRANCHEN_FILTER=false&INDEX_FIL TER=false&ID_NOTATION_INDEX=&fromDate=10.0 6.2001&toDate=03.06.2016&interactivequotes =true&useFixAverage=true&fixAverage0=0& ;fixAverage1=0&freeAverage0=&freeAverage1= &freeAverage2=&chartIndicator=&indicat orsBelowChart=VOLUME&indicatorsBelowChart=
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Значи във ФРГ правят разлика м/у фирми с държавано участие (държавата ФРГ) и регионално (провинции и общини).
Но и в двата случая "държавата" не се меси в оперативния бизнес (например да спаси добре платените чистачки от съкращение), а чака тлъст дивидент.
Иначе Фрапорт си е нотирано на борсата публично акционерно дружество с 32% фрийфлоут, влизащо в реномирания MDAX индекс на 50-те най-големи средни герм. предприятия. 9% от акциите държи друг стар познайник - Луфтханза.
В момента акцията не ще да върви нагоре заради катстрофалните финасови резултати, очакавани да им донесе л-ще Анталия, което също е под тяхната шапка.
https://www.comdirect.de/inf/aktien/detail/chart_b
historama
Рейтинг: 624 Неутрално[quote#28:"adventure"]Нали се сещаш, че колкото и да се вдигнат таксите, винаги ще има пътници. [/quote]
Не само ти си мислиш така, и един куп гьонове и чугуни. Затова вече е много по-лесно и евтино да се вземе самолет от Истанбул или Букурещ, отколкото от София, да не говорим за Варна.
Нинов
Рейтинг: 1560 НеутралноДо коментар [#38] от "дерибеев":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Държавата може да е доста добър стопанин, ако не се меша в оперативните дейности и остави предприятието да работи на пазарен принцип, а тя да е само пасивен акционер, чакащ през месец май да му кихнат годишния дивидент.
c.b.o.
Рейтинг: 316 Неутрално[quote#38:"дерибеев"]обаче видиш ли държавата е лош стопанин
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ[/quote]
Не трябва да се генерализира и обобщава по подобен начин. В случая с летище София е очевидно, че има потенциал за развитие, но в същото време сегашният оператор не разполага с необходимия опит. Освен това, на българската държава й трябват ликвидни средства за други проекти. Ако се направи както трябва, концесията може да бъде от полза на всички.
c.b.o.
Рейтинг: 316 НеутралноДо коментар [#42] от "Ф.Нинов":
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИТака е, управлението на "държавни фирми" в страни като Германия и Франция няма нищо общо с дивотиите, които сме виждали и виждаме у нас. Но там нямат същия проблем с корупцията като нас.
дерибеев
Рейтинг: 2581 НеутралноДо коментар [#45] от "c.b.o.":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васимаш предвид , че държавата не може да наеме 5 мениджъра заедно с екипите им не повече от 30-50 човека ?
historama
Рейтинг: 624 Неутрално[quote#24:"qwertqwert"]ще си избие тези разходи с летище без пътници....[/quote]
много просто, ще се променят условията за концесиониране. Впоследствие.
bgkurshum
Рейтинг: 716 Неутрално[quote#12:"sv3tli0"]По проста сметка излиза към 30млн годишно да излезе концесията. Което звучи достатъчно изгодно. [/quote]
На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!Доста изгодно за бъдещия концесионер. Само летищните такси са над 100 млн. годишно и то сега при 4 млн. пътника. За следващите 35 г. пътникопотокът в света ще се увеличи около 5.5 пъти. В България, дори да сме на последно място по темпове на растеж, пак за 35 г. ще се увеличи поне 2 пъти ( 2% годишно при 5-6% за останалия свят), респ. и летищните такси и всички други приходи, свързани с пътникопотока.
Нинов
Рейтинг: 1560 НеутралноДо коментар [#46] от "c.b.o.":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.До края на ХХ век герм. политици яко се мешаха във фирмите с държавно участие с цел да угодят някому за да спечелят избори/останат на власт.
С настъпването на ХХI век - започна нова прагматична ера, при която единствено финансовите резултати играят роля, а останалите там муйковци... кучета ги яли.
c.b.o.
Рейтинг: 316 НеутралноДо коментар [#47] от "дерибеев":
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИМоже, рзабира се. Но след това трябва както ефективен контрол, така и ненамеса в оперативната работа. Границата е тънка, и затова в стани като БГ всеки нов министър гледа на подобни дружества като на бащиния. Докато имаме проблем с корупцията, и то в такива размери, винаги ще е по–вероятно отколкото не да имаме поредното БДЖ.
Пипера е много лют
Рейтинг: 675 НеутралноДо коментар [#31] от "pamplemousse":
седеньето го зголемува задникотинфраструктура за трансфери между терминали? кеф ти автобус, кеф ти още 500 метра релси за метро. сега трансфера между Т1 и Т2 знаеш ли какъв е? при положение, че метрото ходи до Т2, а по-натоварен е Т1?
primerno
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#24] от "qwertqwert":
Как "Фрапорт" ще си избие инвестициите направени във Варна и в Бургас за същие период от време ? За сравнение и на двете летища построиха нов терминал, във Варна и изцяло рехабилитираха пистата и плащащ годишно по 19% от приходите. Да, приходите не от счетоводната печалба.
И за справка летищните такси на морските летища са малко по-ниски от тези в София.
adventure
Рейтинг: 223 НеутралноДо коментар [#41] от "qwertqwert":
добре, този спор няма и не може да се разреши.
Моята основна идея е не да няма концесия а да бъде организирана по-добре... първият ми коментар е как само 1/4 от тежестта на изискванията пада върху управлението на летището, а над 2 пъти по-голяма тежест е за парите кеш в началото. Ей това за мен не е нормално и притеснително. Ти съгласен ли си с този формат?
adventure
Рейтинг: 223 НеутралноДо коментар [#34] от "zztop11":
без да бъда заядлив, не мисля че ти имаш особена идея за управлението на летище. Нека ти кажа как в торонто направиха нов терминал за ако не се лъжа 4млрд и въпреки многото им магазини и ресторанти и т.н. беше най-скъпото летище в СВЕТА за приземяване на 747. (това е информация от преди 6-7г.: сега не знам как е). Та мисълта ми е, че това с магазините е отделно и аз не го коментирах него, макар че и то да е фактор.
Прочети и предния ми коментар (54) и моля да отговориш на въпроса ми в края.
Здравко Здравков
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#54] от "adventure":
Това е така, защото концесионерът ще дейста на принципа на пазарната икономика и ще си развие сам нещата, без държавата да му дава акъл още преди да е започнал да оперира. До сега, ситуацията на летището стоеше малко като в соца- "Ние се правим, че работим, вие се правите, че ни плащате.", но това време отмина и концесионерът сам ще си определи условията и "таргетите", които трябва да гони, за да е на печалба. Все пак тези кандидати, които са споменати не са хванати от улицата и имат опит в тези неща.
mihail_p
Рейтинг: 1691 Неутралноясноо.
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8 https://youtu.be/rXi3kBXMWo8 https://youtu.be/9po73BlvBnkподготвят го за тимаджиите.
щото тимаджиите се отвориха на летища
с едно в казан, едно тука и така.
смърдел си е бойко и смърдел ще си остане.
кво ги лиже тея иво каментов марин и тихомир митев.
нещо кво далавера ли му дават на тоя ипон неговия ли кво ли.
mihail_p
Рейтинг: 1691 НеутралноДо коментар [#27] от "zztop11":
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8 https://youtu.be/rXi3kBXMWo8 https://youtu.be/9po73BlvBnkглупости.
искат да го дадат на иво каменовци да лапат,
които пък ще ползват фрапорт, като гарант за кредита,
с който ще го вземат. кви ала бала кви пет лева.
а парите ще налеят в хемус и железниците.
нали и доган требва да лапа.
vestonosec
Рейтинг: 522 НеутралноДо коментар [#57] от "mihail_p":
Не разбрах кое е ясното. От всички оператори, които са изредени къде ги видя? Има слухове, че французи изявават голямо желание да взимат летището, но ще видим дали ще излезе истина. И ако логиката ти е, че някои от изредените гиганти ще са параван, просто не знам в кой свят живееш. Погледни малко реално на нещата и може би ще ти е по-лесно да заспиваш вечер.
А че летището си има нужда от концесия си е ясно за всеки, който е ходил. Но не мисля, че им е добра тактиката на правителството да искат толкова голяма сума авансово.
mihail_p
Рейтинг: 1691 НеутралноДо коментар [#59] от "vestonosec":
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8 https://youtu.be/rXi3kBXMWo8 https://youtu.be/9po73BlvBnkи аз не разбрах кое ясното за концесията.