БДЖ ще си връща пътниците с комбинирани карти за влак и градски транспорт

БДЖ ще си връща пътниците с комбинирани карти за влак и градски транспорт

© Юлия Лазарова



Всяка година БДЖ губи между 8 и 10% от пътниците си, съобщи на конференция управителят на "БДЖ Пътнически превози" Димитър Костадинов, цитиран от "Фокус".


Затова компанията предлага интегриране на железопътния транспорт към транспортните схеми на големите градове чрез обединение на усилията на железниците, областните администрации и общинските ръководства.


Обмисля се въвеждането на комбинирани карти - за влак и за градския транспорт, като ползвателят да получава отстъпка и от двете цени, каза Костадинов.




От следващата година влаковете между София и Перник ще се движат на 20 минути в сутрешните и вечерните часове, когато хората отиват и се връщат от работа. Подобно улеснение ще бъде направено и за живеещите в Искърското дефиле, които идват на работа в София.


Шефът на пътническите превози коментира, че собствените приходи на компанията са 23% от цената на услугата, а останалото се допълва от субсидия от държавата. Затова и повечето клиенти използвали влака като социална услуга, защото им е по-евтино. В същото време до около 10% от гарите нямало общински транспорт, дори и такси, а това затруднява пътниците да се придвижат до и от влака, коментира той.


Заради планиран ремонт на железния път между Пловдив и Стара Загора догодина се планира влаковете да заобикалят през Димитровград, с което пътуването от София до Бургас ще се удължи с около половин час, предупреди Костадинов.

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на topal
    topal
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Закривай. Бездънна яма.

  2. 2 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8726 Неутрално

    Първо да купи свестни машини и вагони, пък после да връща пътниците.

  3. 3 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3352 Любопитно

    Значи ще вдигаме цените на градския транспорт в големите градове, за да покриваме загубите на БДЖ.
    Това е ГЕНИАЛНО РЕШЕНИЕ!

  4. 4 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 442 Неутрално

    А кога ще си върне стотиците вагони от Сърбия и Украйна, чакащи поредната далавера?
    Или плевенското ци.ле, пак ще се прави на ударен.

  5. 5 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Практиката е чудесна, в Германия съществува от години, супер удобно и доста по-изгодно като цена излиза.

  6. 6 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Малоумна държавна политика за железницата! Толкова кражби и некадърно управление, стига вече! Искаме нормален железопътен транспорт, крадливо племе такова! Не ви ли стигат парите от магистралите, стадионите и залите?

  7. 7 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Що за малоумие автобус за същото направление да тръгва по същото време или малко по-рано на 50 м от железопътната гара?

  8. 8 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    Това нормална практика в Бавария , да речем! С един билет , нарича се байерпас, на нищожна цена пътуваш цял ден като използваш градския транспорт , метрото и ж.п. транспорта в цялата област. У нас , обаче, това много трудно може да стане........

  9. 9 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    До коментар [#1] от "topal": [quote#1:"topal"]Закривай. Бездънна яма. [/quote] А нали преид това трябва да излеем едни 600 милиона лева, за да оправдаем ТИМ-овата далавера с концесията на летище София. Най-добре да се оставят на ДОизживяване, ще дойдат частни и чужди ЖП превозвачи, и те ще ги изместят! Да, и когато това се случи, цената НЯМА да е тая, а пазарна!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  10. 10 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3352 Неутрално

    До коментар [#9] от "Крадолюб ДемоКРАДов":

    БДД от товарния сегмент е изместен от частните превозвачи, но това не пречи в БДЖ Товарни превози да работят около 5000 човека.
    Така, че стига с тия простотии!

  11. 11 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 442 Разстроено

    Много неща трябва да се променят в БДЖ, а продължават да реформират на парче.
    Няма ли да видим ние - гражданите, срещу какви промени ще се налее сумата от концесията на летище София в БДЖ?

  12. 12 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1895 Любопитно

    Умно. Живеещите в градовете, които не ползват ЖП, ще трябва да плащат през билетите и картите си за онези, дето се возят безплатно в ЖП-то, наред с кражбите и далаверите. Вместо да изхвърлим гнилите ябълки и от втория кош, ние ги разпределяме в двата коша. Да попитам, ЖП-то справи ли се с гратисчиите както успяха да се справят в автобусите на ГТ във Варна? Не, ама пък ще приложим схемата топлофикациите, дето доят всички в държавата, като продават скъп ток от когенерециите, а бабите по селата го плащат през електромера... Какво да очакваме утре, през сметката за телефона да плащаме за автомагистралите ли, щото нали все мобилност осигуряват?

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  13. 13 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1895 Любопитно

    [quote#8:"SSmart"]Това нормална практика в Бавария , да речем![/quote]
    А нормално ли е в Бавария да се возиш във влака гратис? Щото тука го има това с гратисчиите и то масово, та първо да си оправят кочинката върху релсите, че чак тогава баварските схеми ще проработят както трябва.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  14. 14 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1743 Неутрално

    Има много смисъл в предложението - в София има дори и спирките и връзките с метрото

    В Русе обмислят такова начинание също - за Пловдив дори и сега влаковете до Карлово и Асеновград се ползват като един вид градска железница - мисля че са замислили и спирки до индустриалните зони както и бъдещ жп байпас който да обслужва всички части на индустриална зона Тракия!

    За Варна не знам - но в Бургас ще има спирки от гарата до Слънчев Бряг

    Дано да стане - трябва конкуренция на автобусите - и е по ефикасен като транспорт и е по-зелен!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  15. 15 Профил на Tata Mata
    Tata Mata
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#9] от "Крадолюб ДемоКРАДов":

    Няма частник, който да се набута с БДЖ, освен някой чужденец, но с намеренията на Баневи да разреже всичко и да го разпродаде на части.

  16. 16 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1895 Любопитно

    [quote#14:"Пешката"]Дано да стане - трябва конкуренция на автобусите - и е по ефика[/quote]
    Не че нещо, ама конкуренция между две бюджетни структури е като да имаш конкуренция между лявата и дясната си ръка... Схващаш ли, за едно и също разстояние, ще имаш изградени две структури, изградени и дотирани с твоите данъци. Вместо за шофьор или за машинист, ще плащаш и за шофьор и за машинист по същото трасе... Мда, а миналата година точно тук, се оказа че БДЖ харчат повече пари за някои отсечки, отколкото да се вземе по едно такси за всеки пътник по отделно... И то сметката дойде покрай гратисчиите във влаковете.
    По принцип, не бих ти отварял очите как те преджобват, обаче и моите данъци ще ги харчат по същата двойна схема та ме засяга.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  17. 17 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    До коментар [#13] от "gost22":

    Не е и точно за това писах ,че тук много трудно ще стане!

  18. 18 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1030 Весело

    най-добрия начин да конкуриргат автобуса е да турат едни мишелинки на влака и тутуф-тутуф по магистралата...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  19. 19 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9231 Неутрално

    Трудно ще си върнете пътниците, добре че си имате пенсионери, ученици и инвалиди дал Господ.

  20. 20 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Каквито и карти да правят, при 3 часа и половина пътуване Пловдив-София с "бърз" влак и гнусотията във вагоните, все по-малко ще стават желаещите да пътуват с тях.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK