КНСБ: Само 22% от домакинствата разполагат с достатъчно пари за основни нужди

В една трета от домакинствата средният доход на човек е под 295 лв., колкото е границата на абсолютната бедност

© Георги Кожухаров

В една трета от домакинствата средният доход на човек е под 295 лв., колкото е границата на абсолютната бедност



Към края на юни необходимите средства за издръжка на семейство от двама възрастни и две деца, са 2 226 лв., изчисли Институтът за социални и синдикални изследвания към КНСБ. Според неговите експерти сумата е достатъчна за покриване на разходите за храна, жилище, здравеопазване, образование, транспорт и почивка.


С такива бюджети разполагат 22% от домакинствата, докато останалите 78% имат по-малко от 556.55 лв. на човек на месец, сочат данните на синдикалистите. Според техни изчисления в една трета от домакинствата средният доход на човек е под 295 лв., колкото е границата на абсолютната бедност (показател, основана на потребителската кошница от 100 жизнено важни стоки и услуги за физическо оцеляване).


Средните нива на издръжката на живота спадат с 0.2% спрямо първото тримесечие и с 1 на сто спрямо година по-рано заради поевтиняването на горивата, на тока и парното и на сезонните плодове и зеленчуци.




В изследването се отбелязва че едновременно нараства делът на високоплатените и на нископлатените работници. Търсят се кадри и им се предлага високо заплащане в областта на информационните технологии и услуги - ръст на наетите с 13.1% при средна заплата от 2576 лв., производството на превозни средства - с 10.4% повече наети и средна заплата от 826 лв., професионалните дейности и научните изследвания - с 6.2% повече наети и средна заплата от 1418 лв., производството на електрически съоръжения - средна заплата от 1029 лв., и ръст на наетите с 6.5%.


В същото време получаващите заплата около средната за страната - между 474 и 700 лв., са близо 32% от работещите като броят им за година нараства с 45 хил., отбелязват авторите на изследването. Най-ниски са възнагражденията в рибните стопанства (474 лв.), производството на облекло (574 лв.), обработката на кожи, производството на обувки (526 лв.), производството на дървен материал и изделия от дърво (550 лв.), мебели (591лв), търговията на дребно (693 лв.), ресторантьорството (496 лв.), дейностите по обслужване на сгради и озеленяване (536 лв.).


Изследването на КНСБ отчита, че разликата в заплащането в обществения и частния сектор вече се е заличила, а частните компании увеличават персонала, докато общественият сектор освобождава кадри.

Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Ее, кво хубаво беше га Аамбубата раздаваше блажна пица на аванта!?!

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  2. 2 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Ми..то и без изследвания е видно..2% имат прекалено,20%достатъчно, 30% съществуват скалъпвайки, а 50% направо си вегетират..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6084 Неутрално

    Търсят се кадри и им се предлага високо заплащане в някой области, ама няма, защото те са навън - за още по-високо заплащане.
    А пък в същото време получаващите заплата около средната за страната - между 474 и 700 лв - не получават даже и такива заплати, ами поне 20-30% по-ниски реално, а пък тези цифри са посочените им осигурителни прагове.

    karabastun1@abv.bg
  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8441 Неутрално

    Няма промени в тенденциите от години. Странно е, че не се вземат мерки за преодоляване на проблемите. Най-странното е, че работещите бедни се увеличават въпреки бабуването на всички - държава, синдикати и НПО. Вероятно обяснението е, че всички те се нуждаят от тези работещи бедни като техен основен контингент - като гласове, членове, бюджет...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 2354 Весело

    "в една трета от домакинствата средният доход на човек е под 295 лв" - докато след подобни статистики, за еди какви си нужди, тези една трета продължават да се задоволяват с това, ще ги последват и още, а на тези с "хубавите" доходи ще им е като показване с пръстче докъде може да стигнат. Пръстите обаче са пет, че и свити, стегнати и насочени където трябва вършат много по-добра работа от Н-я БГ институт на и за спецове по нищо.

    Коментиране на анализираното, вече...
  6. 6 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Закон на Парето:
    "Във всяко общество, 20% от хората произвеждат 80% от ползите и печалбите. На другия край на кривата, 20% от хората създават 80% от проблемите и загубите."

    Следствие: 20% от хората изпиват 80% от бирата.

  7. 7 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Кой ще се изцепи, че преди било по-добре със <100 лв заплата?

  8. 8 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1988 Весело

    Ами съдейки по мои съседи и познати, българинът има доста превратно тълкуване на понятието "основни нужди"...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  9. 9 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#6] от "aralambi":
    Добра глупост написа, но пък в стила на КНСБ/БКП

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  10. 10 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#8] от "Тюфлекчия":
    Това са 1 кутия цигари на ден + поне 2л бира/ден и кило (минимум) концентрат/седмица.
    След това плюскане.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  11. 11 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1124 Весело

    [quote#7:"bobix"]Кой ще се изцепи, че преди било по-добре със <100 лв заплата? [/quote]
    До коментар [#7] от "bobix":

    105 + 5 за млад специалист!

    Първо бях млад и второ нямаше какво да се купи!
    Апартаменти, коли - всичко липсваше!
    Имаше слухове че имало някакъв магазин "Кореком" в който имало всичко, но нямаше как да се провери! Искаше се смелост!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  12. 12 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 316 Весело

    Да се направи една подобна статистика само за провинцията без да се включва заплащането в столицата. Посочените суми в статията ще се понижат с минимум 25%.

    КНСБ провежда подобни проучвания, но кой ли взема предвид резултатите?! Никой!
    Обаче проучването за почиващите зад граница, веднага ще се намери кой да го забележи.

    Никакъв интерес към статиите, отразяващи икономическото положение в страната. Ноооо някой сега да напише- "Радан каза еди- какво си", или "Местан каза това- онова", гледайте кво стаа- коментарите ще са над 100.

  13. 13 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4673 Неутрално

    Профсъюзите да спрат да се занимават със статистика а да си изпълняват задълженията към работниците и да ги защитават.
    През последните 10 г управляващите си "живеят" в небивал комфорт.

  14. 14 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#2] от "ostin22":

    Описват видимото за всички в "официален" вид . Т.е. фактически вземат пари за нищо правене.
    [quote#7:"bobix"]Кой ще се изцепи, че преди било по-добре със <100 лв заплата? [/quote]

    100лв бае тошови са почти равни по покупателна възможност на сегашната средна(за страната) работна заплата. Пък ти си разправяй колко зле са живели хората с такава заплата. Кат имаше работа за всички. Сега ти примерно вземаш 1.4К ама половинката ти е безработна и имате две пръчлета или пръчле и козичка. Ко правим като разделим 1.4К на 4 човека...Мизерия!

    мурзилка
  15. 15 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Това е оптимистично. Над 6 милиона българи живеят под Прага на Екзистенцминимума днес - трагичен рекорд, който се дължи на 3.5 годишното еднолично, катастрофално-неграмотно, малоумно "управление" на неконтролируемия хаос на Борисов в периода август 2009-февруари 2013 година, при което Борисов забатачи страната в тежка икономическа депресия, продължаваща вече 6та година и беше изритан от Народа поради тотална некадърност като единственият досега.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  16. 16 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Високата официална безработица и катастрофално високата реална безработица се отразяват трагично в/у доходите. Много от работещите, над 30%, са работещи бедни, които въпреки постоянна работа не могат да изкарат финансово от едно число до друго.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  17. 17 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    До коментар [#14] от "Маршалов":


    [quote#14:"Маршалов"]100лв бае тошови са почти равни по покупателна възможност на сегашната средна(за страната) работна заплата. [/quote]

    Любезно забравяш бурканното дело - всичко каквото можеше да се намери се слагаше в буркан! И така се оцеляваше. Аз работих 12 години в БАН, преди да мога да вържа семейния бюджет (и жена ми получаваше заплата). Бях вече н.с., кандидат на науките, хонорарите за курсовете в един завод ми помогнаха.

    Вицът:
    Рейгън: Моите хора печелят 5000 на месец. Ядат 3000, какво правят с останалите нито знам, нито ме интересува!

    Живков: На моите за да оцелеят им трябват 250 лева. Плащам им 130. Откъде намират още 120 нито знам, нито ме интересува!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  18. 18 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#17] от "vxa15365434":

    Ако си мислиш, че сега хората не си правят зимнина...Явно в София заплатите са достатъчни, вероятно и в други големи градове и отделни фирми, които дават добре заплатена(като за България) работа и на други места. Ама погледни малко по-далече от носа си. Това че ти и познатите ти сте си оправили дереджето, не значи че това е валидно за всички. а оня виц накрая дори няма да го коментирам. Това си е опорен виц на тролпропагандата против социализма.

    мурзилка
  19. 19 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    До коментар [#18] от "Маршалов":

    Виж, аз бях доцент, кандидат на науките и получавах 350-450 лева на месец. Моят приятел от Хамбургският Университет получаваше около 7000 германски марки на месец. Тук не става въпрос за социализма и капитализма, а за това, че Германия е напреднала индустриална държава, а България и преди и сега си е изостанала.
    Но дори това не е тема на разговора.
    Аз имам следното питане: След като властта в България бе изцяло в ръцето на БКП, как можа БКП да допусне фалита през 1985-1989. Имаш цялата власт, няма никаква следа от опозиция - и внезапно фалираш, правиш вътрешен преврат и се обявяваш за ... капиталист! Как ти изглежда това! Аз лично останах с отворена уста ... не бях член на БКП, за да не ме разбереш погрешно!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  20. 20 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    До коментар [#18] от "Маршалов":

    Ах, да! За да не ми опонираш излишно, веднага мога да публикувам доклада на др. Петър Младенов, в който той сочно и пространно описва фалита на Живковата България!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  21. 21 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1988 Весело

    [quote#14:"Маршалов"]100лв бае тошови са почти равни по покупателна възможност на сегашната средна(за страната) работна заплата[/quote]

    Равни са ама друг път. Айде да сме живели по ония времена и да помним. Приказки като твоите ги говорят само Малък Тошко и подобните му отрепки от някогашната "Златна младеж" дето всъщност нямат никаква представа каква е била покупателната способност на 100 лева, просто защото не са пазарували нищо - всичко им носеха на крака от УБО.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  22. 22 Профил на psz58488391
    psz58488391
    Рейтинг: 257 Неутрално

    До коментар [#16] от "socialen":
    И всичко това благодарение на комунистите назначени бизнесмени, които ограбиха България и станаха собственици на народното имущество.
    Да ни са честити старите нови управници!

  23. 23 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ето ТОВА е тема за "национална сигурност" и "национални интереси".
    Не измислиците на политици, чиновници и разни видни бизнесмени (всичко изброено се нарича МУТРИ).

    Колкото до източника - КНСБ - единственото свястно нещо, което правят, еда дават подобни статистики. В останалото са гола вода,а като синдикат - предатели на интересите на работниците.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  24. 24 Профил на thespiritswithin
    thespiritswithin
    Рейтинг: 162 Неутрално

    Май наистина никой не се интересува от тези неща.
    Не би следвало да има повече коментари?
    500 лв. на човек само ако семейството е скромно.

  25. 25 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 760 Неутрално

    [quote#12:"el__paco"]Никакъв интерес към статиите, отразяващи икономическото положение в страната.[/quote]

    +++++

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#20] от "vxa15365434":

    Петъо-то, ох. Той беше толкова некадърен, ма нахъсан вдясно, че неговият доклад го приемам като положителен атестат.

    мурзилка
  28. 28 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    [quote#19:"vxa15365434"]Виж, аз бях доцент, кандидат на науките и получавах 350-450 лева на месец. Моят приятел от Хамбургският Университет получаваше около 7000 германски марки на месец[/quote]
    Завистливец. Ами да бяхме ние имали в скорошни времена империя като Германия и да имаше скътано робско африканско злато от Африка и откраднатата кехлибарена стая, златата от камара банки и диамантите на Романови през войната...Ма нямаме и това не е свързано със вина на социализма.

    мурзилка
  29. 29 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 367 Неутрално

    "Според неговите експерти сумата е достатъчна за покриване на разходите за храна, жилище, здравеопазване, образование, транспорт и почивка." <=== Соц лайна!

    От кога почивката е в графата "основни нужди"?! Освен това, какво борим за "здравеопазване"? Вноските към НЗОК, или, да можеш да си платиш 500 000лв за трнасплантация на нам си кво? Щото ако е първото, на децата "плаща държавата", тоест плащаме всички дето плащаме данъци, а не конкретно родителите. Въобще пълен булшит.

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  30. 30 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Разбира се! Неолибералната политика на раздържавяване и минимизиране на Държавата от страна на Турлюгювеча, незнайно защо наречен от някои "правителство", дава поредните отрицателни за обществото "плодове".

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  31. 31 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    До коментар [#28] от "Маршалов":

    Така е. Геополитически малшанс, но и много некадърни и безкрайно алчни управници.

    Страната тъкмо се стабилизира до 09.09.1944 г. - и айде балтията - на прогресивните умове.

    След това горе-долу отново се стабилизира до 10.11.1989 г. - и айде нова балтия, този път икономическа и трайна емиграция на над 2,5 млн. българи, сред които немалко умни и талантливи. И емиграцията с еднопосочен билет на млади хора продължава и през 2016 г.

    Е, как да се оправим с такива, начело на държавата вече 72 години?

    И, да, в страната има огромни социални контрасти. Струва ми се, че на немалка част от по-заможните не им пука за останалите.

  32. 32 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    [quote#28:"Маршалов"]империя като Германия и да имаше скътано робско африканско злато от Африка и откраднатата кехлибарена стая, златата от камара банки и диамантите на Романови през войната...[/quote]

    Бъркаш с Англия! Германия почти не е била колониална държава. кехлибарената стая е подарък от германския император на руския император, нищо че след това германците я открадват, златото на германците е конфискувано след войната, за диамантите на Романови питай другаря Ленин и Сталин

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  33. 33 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 760 Весело

    [quote#23:"Николай Теллалов"]Ето ТОВА е тема за "национална сигурност" и "национални интереси". [/quote]

    За нас е по-важно в какво настроение е станал бойко , дали радан е пръднал или на менда и закъснява...

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  34. 34 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    [quote#31:"Читател - подкрепям budd.bg"]Така е. Геополитически малшанс, но и много некадърни и безкрайно алчни управници. [/quote]

    Погазване на принципа за неприкосновенната частна собственост и терорът на хората доведоха до това.

    На 9.11.1989 България не бе стабилизирана, а напълно разорена. Крепешеше се на дадените заеми, които и досега изплащаме.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  35. 35 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1745 Неутрално

    И по-зле ще става. Спрат ли еврофондовете, война ще се води. Естествено Пазачът на републиката ще се покрие в миша дупка. От време на време ще излиза с ръцете в джобовете и ще ни обяснява как по негово време е Имало магистрали. Имало щото нема да ги има - дъждовете отдавна ще се ги отмили...
    ОСТАВКА

  36. 36 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [#29] ти не се ли нуждаеш от почивка? Бачкаш 24 часа 7 дни в седмицата 365 дни в годината?
    Браво.
    И навярно нямаш нужда от здравни услуги.
    Не човек, а машина!
    Ти си бил бъдещето бре...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  37. 37 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    До коментар [#34] от "vxa15365434":

    По отношение на разорението - виж статистиката на производството по сектори тогава и сега. Както и защо така масово хората си спомнят с добро онова време, въпреки всички ограничения (сантимент, който се ползва и в рекламите). Самият режим е престъпен, но животът на голяма част от хората е бил сносен, с известни уговорки. Същото е при други диктатури - виж на какво приличат в момента Сирия, Ирак, Либия, Египет (което не означава, че диктатурата, сама по себе си, е нещо хубаво). Заеми изплащат всички държави по света - някои, като Гърция, бяха поставени на колене, а други, като Щатите, продължават със същото темпо. Въпросът е, че след това имахме много голям потенциал, но поради безграничната алчност на всички правителства до момента много инвеститори ни заобикалят. В момента се говори, че IT секторът е лидерът, но каква част от него са иновации и софтуер, и каква - кол-центрове и помощен персонал? Без вдигане на жизнения стандарт на масата, няма как страната да оцелее, без значение какви бисери има тук-там. Това е глобална конкуренция на таланти.

  38. 38 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    До коментар [#35] от "Хи-хи":

    Така е. Структурата на икономиката ни е много хилава, и много маймуни са накачулени на клона - еврофондове, обществени поръчки. В един момент кранчето ще спре или значително ще намалее струята. Тогава ще лъсне икономическата политика на правителствата в годините на прехода.

  39. 39 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    До коментар [#34] от "vxa15365434":

    И решението за вдигане на жизненото равнище на масата е чрез безусловния базов доход, който прокламира Българското сдружение за директна демокрация. Друга рецепта, при сегашните условия, няма. Който иска да продължава с досегашния модел, но да бъде готов да си понесе последствията, защото приказката в момента е временна - и откъм работна ръка, и откъм еврофондове и обществени поръчки.

  40. 40 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [#39] ББД не решава проблема, само го отлага.
    Работните места намаляват заради роботизацията (съчетана с развитието на обемното принтиране), тенденцията е да остане търсене (и съответно заплащане) на или за крайно нискокфалифицирани работници, или за ултрависококвалифицирани. И нищо по средата.
    Тоест "средата" ще се влива в бандитската част от икономиката.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  41. 41 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    До коментар [#40] от "Николай Теллалов":

    Щом така смяташ, добре. Твое право е.

  42. 42 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [#39] освен това, не мисля, че хваленото от теб сдружение се бори именно за пряка демокрация, а за някакво компромисно недоносче.
    Пряка демокрацията демокрация работи толкова по-лошо, колкото е по-голямо имущественото разслоение; не работи в централизирана унитарна система; не работи без фактора "въоръжен народ".
    И не може да се случи "законно" заради противодействието на засегнатите, а те са във властта.
    То е все едно чрез избори да искаш да гътнеш абсолютна монархия.
    Не става.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  43. 43 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [#41] ох, благодаря за снисхождението, хмък.
    Май се сетих кой си, виждали сме се на една сбирка тъкмо по въпроса за пряката демокрация.
    Определено оттогава още нямам какво повече да ти казвам.

    Възползвай се от правото си да премълчиш, моля, освен ако не държиш последната дума да е твоя, за да не ти се омачка самочувствието.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  44. 44 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3900 Неутрално

    Поредното доказателство колко са зле нещата у нас!

  45. 45 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Има пряка връзка, между бедността на населението и корупцията в правителството на дадена страна.
    Тук има интересна графична статистика, след 12-тата минута, в клипа:
    https://www.youtube.com/watch?v=RLN5DoFjCjg
    Може да се види, тази интересна зависимост.

  46. 46 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    [quote#37:"Читател - подкрепям budd.bg"]Както и защо така масово хората си спомнят с добро онова време, въпреки всички ограничения (сантимент, който се ползва и в рекламите). Самият режим е престъпен, но животът на голяма част от хората е бил сносен, с известни уговорки. [/quote]

    До коментар [#37] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    Защото бе изградена тарикатска икономика - препродажба на подарена нефт на високи цени, продажба на оръжия, трансфер на наркотици и какво ли не. В същото време истинското производство бе нискокачествено, дотирано, преразпределението на капитала бе огромно, компетентността и международният опит на истаблишмента бе ограничен или нулев. Страната бе изолирана от външния свят. И при първият допир с реалните икономики всичко рухна ...

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  47. 47 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    До коментар [#37] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    Просто престани да пишеш глупости! Аз много добре си спомням 1989 - строяхме блок и доставяхме бетон и желязо. Нищо нямаше цялата 1989. Стига с тия кухи академични упражнения и словоизлияния - вижда се, че нямаш реален житейски опит, а се опитваш да се представяш за макроикономист!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  48. 48 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [#45] и кое е причина, кое следствие - бедността или корумпираността?

    [#46] добре, срути се. Но защо не започна модернизиране на производството, а нарязване на скрап?
    Да не би голяма част от сегашните китайски стоки да са по-качествени от онези, които се произвеждаха в държавнокапиталистическа (погрешно или преднамерено погрешно няричана "социалистическа" )

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  49. 49 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [#45] и кое е причина, кое следствие - бедността или корумпираността?

    [#46] добре, срути се. Но защо не започна модернизиране на производството, а нарязване на скрап?
    Да не би голяма част от сегашните китайски стоки да са по-качествени от онези, които се произвеждаха в държавнокапиталистическа (погрешно или преднамерено погрешно наричана "социалистическа" ) България?
    Много едностранчиво обяснение.

    Между другото, помниш ли вкуса на баничките преди, за да го сравниш със сегашните? Вкуса на доматите? На плодовите нектари? На бозата? На хляба? На вафлите?
    Как гепените от казармата кубинки изтраяха десет години, а купените наскоро - само четири?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  50. 50 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    КНСБ за пореден път откриват топлата вода

  51. 51 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    [quote#31:"Читател - подкрепям budd.bg"]Страната тъкмо се стабилизира до 09.09.1944 г. - и айде балтията - на прогресивните умове[/quote]
    За по-нататъшният текст няма да коментирам, понеже повечето народ, от тези които могат да мислят с главите си, имат прилично добра представа от след `89-та.
    А стабилизацията баш няколко месеца след световна война. Не мислите ли че това е просто...Дори глупост не бих го нарекъл, тази част от коментара е дори по-зле отколкото ако беше глупост. Пък за ликвидираната "прогресивна" част на нацията. Ами кавичките са определено на място. Може покрай сухото(кмета, бирника и кръчмаря) тези толкова прогресивни ммм...индивиди, разните типове национални предатели, убийците на партизани и разни подривници...Та може да е имало и няколко прогресивни човека, кой знае? Никой не убива хора за няма нищо. Освен изперкалите фащянски серийни убийци, ма и те уж били изпитвали удоволствие някакво.

    мурзилка
  52. 52 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Борисов зацементира Бедността.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  53. 53 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 226 Неутрално

    До коментар [#49] от "Николай Теллалов":

    Мисля е ясно, корупцията, отблъсква инвеститорите, от там и липса на работещ бизнес и конкуренция и като следствие ниски доходи.

  54. 54 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2495 Любопитно

    [quote#53:"highspirited"]Мисля е ясно, корупцията, отблъсква инвеститорите, от там и липса на работещ бизнес и конкуренция и като следствие ниски доходи.[/quote] Когато нямаше никаква корупция, никакви инвеститори, никакъв бизнес и никаква конкуренция живеехме далеч по-добре от сега. Между другото ... от инвеститор добро не съм видял - само разрушени заводи и безработни

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  56. 56 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1960 Неутрално

    "КНСБ: Само 22% от домакинствата разполагат с достатъчно пари за основни нужди"

    Не сте нищо повече от една информационна агенция Ами направете нещо , така че тези проценти да станат 82. Ало, СИНДИКАТИТЕ станете организация на професионалните съюзи. Историята казва , че в СИНДИКАТИ са се организирали , предприемачите , търговците , работодателите ... Стига сте се прегръщали и стискали ръцете в триумвирата. Не се знае какво си разменяте при ръкостискането .

  57. 57 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3337 Неутрално

    До коментар [#24] от "thespiritswithin":
    И.... сумите, посочени в текста са преди облагане с данъци. После са още по-мизерни.

    Еретик
  58. 58 Профил на pet_1306
    pet_1306
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Това не не са синдикати..а бивши БКП структори..вегитиращи около държавните службаши...ела и защити правата на миньорите на Ковачки..дето не вземат заплати от месеци...и тогава се прави на мъж..иначе са пълна бутафория и от тях няма нужда!!

  59. 59 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#32] от "vxa15365434":

    Нищо не бъркам, има няколко бивши африкански и южноамерикански, както и някои островни държави и острови принадлежащи към държави и части от настоящи държави, които са имали "честта" да ги гази немски ботуш през вековете.
    Относно военната плячка...много неща не съм изброил, в това число присвоеното от евреите, попаднали в ръчичките на фашистите.

    мурзилка
  60. 60 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    До коментар [#19] от "vxa15365434":Г-н бивш доцент , когато е обявено ,че управлява работническата класа , редно е авангардът да е научно-техническата интелигенция. Да води , да тика прогреса. Вместо това се толерираше т.н. "твоческа " интелигенция , тази ,която лъскаше фасадата на социализма . В края на 80-те години като главен специалист вземах както Вас над 400 лв. Сондьорите ми вземаха 700-800 лв , а миньорите - 1500-1600 лв. Аз им осигурявах работа , те вземаха парите . Да не разправям какви пари вземаше каймакът на класата . Набедени герои на труда вземаха многократно повече за измислена и фалшифицирана работа. Не е чудно ,че тази система фалира . Управлението на малограмотни хора на партиен принцип има само този резултат. Сега на власт са подобни - мафиоти и калинки.
    Въпросната работническа класа беше длъжна с идването на капитализма да вземе пушките и да хваща гората ! Затова сега ще ядат евроатлантически ценности !
    Работил съм и зад Завесата и зная какво готви капитализма за работническата класа ! Време е отново да четат Маркс ! Капитализмът е строй основан на експлоатация на трудящите се и не е мръднал от времето на Маркс. Стана само по-нахален и уверен защото няма опонент ! Нарушава се дори законът на Нютон .

  61. 61 Профил на 9001
    9001
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Не е ясно защо КНСБ трябва да се изявява като социологическа агенция и да казва очевидни неща. В България интелигентните хора са 10-15%. Те обикновено се събират, или участват в 10-15% от семействата - плюс несемейните сред тях прави точно посоченото от КНСБ. Останалото е неграмотна или полуграмотна плява от която никой няма нужда, т.е. съвсем нормално е да е с ниски или никакви доходи.

  62. 62 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [#51] +

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  63. 63 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [#60] ох, само нека не е Маркс, моля! Всичко друго подкрепям, но не и съвета да четат Маркс!
    Марксизмът докара нещата от частен и многопартиен до държавен и еднопартиен капитализъм.

    Тъй че, по-добре да четат Бакунин, Кропоткин, Рудолф Рокер, Мъри Букчин и Георги Константинов (който взриви паметника на Сталин няколко дни преди онзи да е пукнал).

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  64. 64 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [#61] с този пост ти направо причини масов ихтиоцид... Изби рибата по простонародному...

    КНСБ се занимават със социология, защото друго не смеят да направят.
    Колкото до това, че богаташите у нас били "интелигенция"... ти сериозно ли?
    Помисли пак, не ми се вярва да си толкова... объркан.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  65. 65 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 226 Неутрално

    До коментар [#54] от "dark'star":

    Ами някой живееха много добре, а някой много зле. Колкото до инвеститорите, тези дето взеха заводите, не бяха такива. Поставени лица, например-собственика на този сайт/Прокопиев/. Истински инвеститори не бяха допуснати. А някой случайно подлъгали се, когато страната влезе в ЕС, избягаха много бързо, като видяха, какво става тук.

  66. 66 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2259 Неутрално

    "В България интелигентните хора са 10-15%."
    Така е😁 Делян Пеевски, Ирена Кръстева (мамицата на първия), Николай Банев и Жени-то му, Искра Фидосова, Роман Василев, Ахмет Доган, "бачкатора" Валентин Захариев (избачкал фалита на Кремиковци, мините в Мадан и комбинат за цветни метали) и колежките му от варненското Игнатиево, "работели" клиентите на моловете за освобождаване от зависимостта им от портфейла им.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  67. 67 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    [quote#60:"ahasver"]Управлението на малограмотни хора на партиен принцип има само този резултат. Сега на власт са подобни - мафиоти и калинки. [/quote]

    Сега на власт са пак те или техните производни - нищо незнаещи, нищо ненаучили. За създаване на здрава прослойка от фермери, фабриканти, банкери са необходими няколко поколения упорит труд без експроприация на частното имущество. В момента има плахи кълнове на това явления.

    [quote#60:"ahasver"] Време е отново да четат Маркс ! Капитализмът е строй основан на експлоатация на трудящите се и не е мръднал от времето на Маркс.[/quote]

    Маркс е азиатец. Баща му е трирският покръстен евреин Хирш Мордухай. Маркс не може да се впише по никакъв начин в западното либерално обшество. Маркс е главорез - прочети неговия Исторически Материализъм. А капитализмът е с различни лица. Има американски капитализъм, има европейски капитализъм. И работниците живеят добре, стига да не им изнесат работното място в Китай. И сега малко просвета. Дефиниция на капитал - капиталът не е сума пари събрана на една място (банка, дюшек, буркан), а средствата, които се влагат в осигуряване на някакво производство. Социализъм - разновидност на капитализма, описван като държавен капитализъм. Значи социализмът е вид капитализъм. Само че порочен вид. Защото когато едно производство не върви, номенклатурата имаща почти безгранияна власт, краде от други производства и подкрепя гнилото производство. При Частния капитализъм несполучилото производство фалира, закрива се, но останалите са не толкова силно засегнати. Освен това при частния капитализъм има силна конкуренция и поради това иновативност. Примерите са очевидни - в САЩ фалират в заводи, в България и СССР фалира цялата държава. САЩ движат научно-техническия прогрес, заведно с другите частно-капиталистически държави. Така че виденията на Маркс не само са вредни, но и престъпни. Разбира се и частният капитализъм има нелицеприятни страни - все пак е обществен строй, базира се на система от норми и правила, не винаги е толерантен. Ей на, САЩ държат близо два милиона в затворите ...

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  68. 68 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    [quote#59:"Маршалов"] държави и части от настоящи държави, които са имали "честта" да ги гази немски ботуш през вековете. [/quote]


    Сър, фюрст Отто фон Бисмарк основава Германия някъде към 1870 година. За каква Германия говорите. Германия е толкова закъсняла в колониализма, че направо кайзерът си е хапел лактите от яд.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  69. 69 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#60] от "ahasver":

    Ми да беше станал миньор баца. Аз малко по-малки ги помня заплатите на миньорите отколкото си ги написал, ама там нещо малко опасни условия на труд. силикатен и въглищен прах, калища, гризу, срутвания и т.н. труда е отвратително натоварващ до изтощение. Та що не стана миньор? Или викаш като си учил малко повече е трябвало държавата да те цака с хилки, щото повечето време си на стола пред бюрото и ти е хладно лете, топло зиме...А ти висшата класа, само от този "факт" трябва да си с доходи над хората работещи истински. В крайна сметка се оказваш просто едно алчно Вуте.

    мурзилка
  70. 70 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#68] от "vxa15365434":

    Аз съм писал "немски ботуш". Ти като не можеш дори да ме прочетеш правилно, не знам за къф чеп ставаш. А в Германия живеят немци(и други народности, но основно немци, дори сега както са пълни с мюслимски гастербайтери) Та тия немци са наследили богатствата откраднати от предците им, те не са изчезнали с промяната на името на страната.

    мурзилка
  71. 71 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    До коментар [#70] от "Маршалов":

    Ако ставаше с крадене, циганите щяха да са милионери. Германия два пъти е била обирана основно - Версайският мирен договор 1919 и крахът след Втората световна война. И винаги е излизала начело - заради трудолюбието, неприкосновенната частна собственост и предприемчивостта. Германските кралства преди 1870 са били редовно обирани - други кралства, Русия, Наполеон, Австрия. И те са обирали, но да обясняваш, че например правят Мерцедеси и БМВ-та поради това че са грабили е смешно. Грабили са главно Англия, Франция, Холандия, Белгия, Испания и Португалия - морските сили. Германия е била беден роднина.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  72. 72 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    [quote#51:"Маршалов"]Никой не убива хора за няма нищо. Освен изперкалите фащянски серийни убийци, ма и те уж били изпитвали удоволствие някакво. [/quote]

    Ти си луд! Убивани са били богати хора, за да им се вземат парите. Убивани са били журналисти, адвокати, офицери - за да бъде унищожена интелигенцията и заменена с работническо-селска. Цяло народно събрание и три кабинета са били избити. Това за демократично и законно избрани управници, не са превратаджии. Защо сега всичките ги оправдаха посмъртно, ако е имало повод за тези присъди. А каква е вината на Трайчо Костов и Никола петков и стотици като тях? Стига си разпространявал тук комунистическа пропаганда. Има Закон от 2001 в България осъждащ комунизма. Вземи го прочети! Ако беше в Германия - вече щеше да си в Службата за Сигурност на разпит, а и присъда можеше да ти лепнат, каквото е съдбата на драскачите-неонацисти в Германия.

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН
    Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г.
    Чл. 1. (1) Българската комунистическа партия (тогава именуваща се Българска работническа партия /комунисти/) идва на власт на 9 септември 1944 г. с помощта на чужда сила, обявила война на България, и в нарушение на действащата Търновска конституция.
    (2) Българската комунистическа партия е отговорна за управлението на държавата във времето от 9 септември 1944 г. до 10 ноември 1989 г., довело страната до национална катастрофа.

    Чл. 2. (1) Ръководствата и ръководните дейци на Българската комунистическа партия са отговорни за:
    1. целенасоченото и преднамереното унищожаване на традиционните ценности на европейската цивилизация;
    2. съзнателното нарушаване на основните човешки права и свободи;
    3. безпрецедентната разправа с народните представители от ХХV Народно събрание и всички невинно осъдени от така наречения "Народен съд";
    4. моралния и икономическия упадък на държавата;
    5. установяването на централизирано директивно управление на икономиката, довело я до разруха;
    6. погазването и отмяната на традиционни принципи на правото на собственост;
    7. рушенето на моралните ценности на народа и посегателството срещу религиозните му свободи;
    8. провеждането на непрекъснат терор срещу несъгласните със системата на управление и срещу цели групи от населението;
    9. злоупотребата с възпитанието, образованието, науката и културата за политически и идеологически цели, включително мотивиране и оправдаване на изброените по-горе действия;
    10. безогледното унищожаване на природата.
    (2) Комунистическият режим е отговорен за това, че:
    1. отнемаше на гражданите всяка възможност за свободна изява на политическата воля, като ги принуждаваше да крият своята преценка за положението в страната и ги принуждаваше да изразяват публично съгласие за факти и обстоятелства с пълното съзнание за тяхната невярност и дори това, че те представляват престъпления; това то постигаше чрез преследване и заплахи от преследване към отделната личност, нейното семейство и близки;
    2. системно нарушаваше основните човешки права, като потискаше и цели групи от населението, обособени по политически, социален, религиозен или етнически признак, въпреки че Народна република България още през 1970 г. се присъедини към международни актове по правата на човека;
    3. нарушаваше основните принципи на демократичната и правова държава, международните договори и действащите закони, като с това поставяше интересите на комунистическата партия и нейните представители над закона;
    4. при преследванията срещу гражданите използваше всички възможности на властта, като:
    а) екзекуции, нечовешки затворнически режим, лагери за принудителен труд, мъчения, подлагане на жестоки насилия;
    б) освидетелстване или настаняване в психиатрични заведения, като средство за политически репресии;
    в) лишаване от право на собственост;
    г) възпрепятстване и забрана за получаване на образование и упражняване на професия;
    д) възпрепятстване на свободното движение във и извън страната;
    е) лишаване от гражданство;
    5. безнаказано се извършваха престъпления и се предоставяха незаконни предимства на лица, които вземаха участие в престъпления и преследвания на други лица;
    6. подчиняваше интересите на страната на чужда държава до степен на обезличаване на националното достойнство и практическа загуба на държавен суверенитет.

    Чл. 3. (1) Посочените в чл. 1 и 2 обстоятелства дават основание да се обяви комунистическият режим в България от 9 септември 1944 г. до 10 ноември 1989 г. за престъпен.
    (2) Българската комунистическа партия е била престъпна организация, подобно на други организации, основаващи се на нейната идеология, които в дейността си са били насочени към потъпкване на човешките права и демократичната система.

    Чл. 4. Всички действия на лица, които през посочения период са били насочени към съпротива и отхвърляне на комунистическия режим и неговата идеология, са справедливи, морално оправдани и достойни за почит.
    -------------------------
    Законът е приет от ХХХVIII Народно събрание на 26 април 2000 г. и е подпечатан с официалния печат на Народното събрание.

    Председател на НС Йордан Соколов
    Президент на Р.България Петър Стоянов
    Министър-Председател на Р.България Иван Костов

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  73. 73 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    До коментар [#70] от "Маршалов":

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  74. 74 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#71] от "vxa15365434":

    Репарации от държавната хазна с хартиени пари. Бълха ги ухапала. Аз къде съм споменал банкноти в ограбеното от немците?

    мурзилка
  75. 75 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    [quote#72:"vxa15365434"]журналисти[/quote] и прочие там дето ги броиш и в това число офицери. Хах, интелЕлегенция та дрънка. Ако бяха достатъчно интелигентни за да запазят ограбеното от труда на народа и живота си, щяха да избягат с фашагските войски на хитлер. Ма те само обикновеното народ са можели да стрижат, за повече акъла им не е стигал.

    мурзилка
  76. 76 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1124 Весело

    До коментар [#75] от "Маршалов":

    поставям ти +
    Ти ми напомни една стара забравена истина! Бях я забравил, понеже хора като теб вече се срещат рядко извън кръчмите.
    Основната причина българите да са бедни е, че са глупаци и неграмотни!
    Хора с ограничен мироглед, калпави и изкривени познания по история.
    Сентенцията е :"Българският народ е малък, но в замяна на това много глупав!"

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  77. 77 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 738 Неутрално

    [quote#14:"Маршалов"]Пък ти си разправяй колко зле са живели хората с такава заплата. Кат имаше работа за всички.[/quote]
    Имаше работа, защото имаше гарантиран пазар в СИВ на великите ни продукти... макар че на родния пазар никой не ги щеше, всеки търсеше вносно, а "българско" беше синоним на боклук.
    Сега като светът е отворен и се конкурираме с китайци, индийци, и всякакви от цял свят, как да има работа за всички?
    Заводите ги затвориха защото нямаше вече кой да им купува скъпата е некачествена продукция.
    Между другото, има си много заводи, които оцеляха и работят, но имат професионален мениджмънт - не тези, които бяха купени от РМД-та.
    Само че работят с 5 пъти по-малко персонал от по Бай Тошово време, и създават повече продукт. Затова няма работа за всички.

  78. 78 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#77] от "Камен":

    МИ то и сега си имаме СИВ(ЕС) Насам натам се цакат едни суми в стотици милиони и милиарди, които се разпределят от дни брюкселски кукувици.

    мурзилка




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK